Paheksutaanko yhdessä?

Teotwawki

47

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pannacotta&&&&&&&&&

Mitä paheksumista on jo tapahtuneessa asiassa?
      Täyttä tekopyhyyttä.
      Olisi ajatellut, kun sen aika oli.
      Suuri sääli ja murhe lapsen puolesta.

Jos se mielestäsi on teennäistä, niin säälin sinuakin. Paheksu vaikka pannukakkua.

• Mikäs tuossa, miehille tuo on aina ollut mahdollista.

Ja muistan yhdenkin tapauksen kun olin aikoinaan vanhusosastolla sairaalassa. Ainoa joka kävi katsomassa erästäkin 95-vuotiasta ukkoa oli hänen viimeinen tyttärensä jonka hän oli saanut kai seitsenkymppisenä, kävi säännöllisesti oman pikkukersansa kanssa. Kaikki muut olivat jättäneet...

• Arthur Rubistein oli muistaakseni 91, kun sain viimeisen lapsensa.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

Arthur Rubistein oli muistaakseni 91, kun sain viimeisen lapsensa.:-)

Siinä on kyllä paheksuttavaa, että äiti ilmoittaa koko maailmalle katuvansa lapsensa syntymää:(

• safirella kirjoitti:

Siinä on kyllä paheksuttavaa, että äiti ilmoittaa koko maailmalle katuvansa lapsensa syntymää:(

No on se paheksuttavaa, jos lapsi saa lehtileikkeen joskus haltuunsa, voi tuntua haljulta.:-(

• Kyllä yli kuuskymppinen kummasti kelpaa, kun on itse yli 50! Suhde on jopa jännittävämpi kuin nuorena. Sitä näkee toisessa sen nuoren ihmisen, joka sisimässä on, ei se katoa mihinkään. Ei ainakaan ennen dementiaa.D

• Teo ei kirj.
        safirella kirjoitti:

Kyllä yli kuuskymppinen kummasti kelpaa, kun on itse yli 50! Suhde on jopa jännittävämpi kuin nuorena. Sitä näkee toisessa sen nuoren ihmisen, joka sisimässä on, ei se katoa mihinkään. Ei ainakaan ennen dementiaa.D

Me kannamme koko elinaikaista elämänkokemusta muassamme hamaan hautaan asti.....myös sitä pientä lasta, joka kerran olimme. Sen huomaa selvästi kovassa ristiriitatilanteessa, jolloin helposti regressoidumme 2,5 vuotiaan tasolle riidellessämme.:-)))

• Rimnmir tänään
        safirella kirjoitti:

Luin tuon artikkelin ruotsalaisesta lehdestä viikonlopulla ja siinä artikkelissa lapsen äiti ei katunut lapsen syntymää vaan sitä että jäi yksinhuoltajaksi niinkin iäkkäänä, Nyt hän oli huolissaan lapsensa tulevaisuudesta, jos hänelle itselleen tapahtuu jotain.
        Suomalainen sensaatiolehdistö on niin eriskummallinen että se tahallaan jättää olennaisen osan teksteistä kirjoittamatta.

• Rimnmir tänään kirjoitti:

Luin tuon artikkelin ruotsalaisesta lehdestä viikonlopulla ja siinä artikkelissa lapsen äiti ei katunut lapsen syntymää vaan sitä että jäi yksinhuoltajaksi niinkin iäkkäänä, Nyt hän oli huolissaan lapsensa tulevaisuudesta, jos hänelle itselleen tapahtuu jotain.
        Suomalainen sensaatiolehdistö on niin eriskummallinen että se tahallaan jättää olennaisen osan teksteistä kirjoittamatta.

Jaa, mutta oletko seurannut Moskaa? Siinä näytetään kuinka mediassa toimitaan.

• Eräs ystäväni tuli äidiksi 50 vuotiaana ja ihan luonnonmenetelmällä.Mä en kyllä tuohon alkaisi. Pelkäisin, miten kroppa kestää! Raskaus ottaa luustosta kalsiumia, vaikka sitä söisi pillereinä.

• Ai ja minä kun ajattelin, että saisin jonkun innostumaan.:-))

• nuttura kireellä

Kyl mää vähä voisin paheksuu. Melkosen itsekästä on ikäloppuna hankkia lasta jota ei kykene vissiin aikuiseksi kasvattamaan. Ei ole mukavaa menettää äitiään nuorena.

Ite en enää kykene enkä haluakaan. Päätin näin jo vuosikymmenet sitte.

• No nainen on täysikäinen päättämään omasta elämästään. Mun puolestani sais lisääntyä muuten ihan vapaasti, mutta lasten teossa ei ole kyse pelkästään äidistä tai vanhemmista. Muistelen lukeneeni jostain kasvatusalan oppikirjasta joskus, että vanhempien korkea ikä luetaan yhdeksi lapsen kehitykseen vaikuttavaksi riskitekijäksi. Fyysisellä puolella on havaittu suurempi geenivaurioiden mahdollisuus, ja autismiakin on enemmän vanhojen vanhempien lapsilla. Onko oikein tarjota riskitekijöitä tulevalle lapselle?

Oma äitini oli 35 ja isä 41, kun minä synnyin. Mun kotona oli aivan eri maailma, kuin kavereiden kotona. Niihin aikoihin vanhempieni ikäiset ihmiset olivat ihan pihalla minun ikäisten lasten ja nuorten maailmasta. Että sai hävetäkin, kun kulki äidin kanssa yleisellä paikalla. Hän oli sitä ikäluokkaa, joka paheksui ulkonäöstä huolehtimista, ja hänen naiskuvansakin oli jostain menneestä ajasta. Ajattelin jo alle kouluikäisenä, että en halua ikinä tulla äitini kaltaiseksi. Voin vain kuvitella mitä elämä olis ollut, jos äitini olisi synnyttänyt minut lähemmäs kuuskymppisenä.

Nykyaikana tieto meneillään olevasta vuosiluvusta saavuttaa aikajättöporukankin väistämättä jo muutamassa vuodessa. Useimmat nykypäivän iäkkäät ihmiset ovat nähneet maailmaa, eivätkä kuvittele, että heidän oma lapsuuskokemuksensa toistuisi omien lasten elämässä. Ehkei se huonon vanhemmuuden riski ole enää nykyään niin suuri kuin ennenvanhaan. Mut silti: 57-vuotias on jo liian vanha kasvattamaan lasta.

• Mun äitini oli 20 kun minä synnyin, mutta en ollut ensimmäinen ja 42 kun ensimmäinen lapsenlapsi syntyi, jotta sellaista. Nyt olen 57 ja äitini välillä naljailee, että onpas mulla vanhoja kakaroita.:-))

• Luulen, että tuossa tapauksessa munasolukin on luovuttajalta, joten geenivirhettä tuskin pääsee tapahtumaan.

Oikeastaan vastasin sen tähden, että meillä on erilaiset ajatukset iltatähtenä olemisesta. Äitini oli 36 vuotta ja isäni 42 vuotta. Sain viettää lapsuuteni omakotitalossa ja meillä oli kotona hoitaja. Kaksi vuotta vanhemman siskoni kanssa kiusasimme hoitajaamme :).

Äitini pukeutuu edelleenkin kahdeksankymppisenä tyylikkäästi ja aloitti osakesijoittamisen netin kautta syksyllä :D.

• brutsparklingwine kirjoitti:

Luulen, että tuossa tapauksessa munasolukin on luovuttajalta, joten geenivirhettä tuskin pääsee tapahtumaan.

Oikeastaan vastasin sen tähden, että meillä on erilaiset ajatukset iltatähtenä olemisesta. Äitini oli 36 vuotta ja isäni 42 vuotta. Sain viettää lapsuuteni omakotitalossa ja meillä oli kotona hoitaja. Kaksi vuotta vanhemman siskoni kanssa kiusasimme hoitajaamme :).

Äitini pukeutuu edelleenkin kahdeksankymppisenä tyylikkäästi ja aloitti osakesijoittamisen netin kautta syksyllä :D.

Tässä ei kerrota, oliko munasolu luovuttajalta, mutta jos oli, niin sen "oman lapsen" omuutta voidaan kritisoida.

• brutsparklingwine kirjoitti:

Luulen, että tuossa tapauksessa munasolukin on luovuttajalta, joten geenivirhettä tuskin pääsee tapahtumaan.

Maailmassa on niin paljon erilaisia tapauksia niin paljon kuin on ihmisiäkin. Mun äiti onkin jo 90 vuotias. Muutama kehityksen vuosi syntymäajankohdassa voi vaikuttaa asenteisiin ja tietysti kaikki riippuu loppupelissä ihmisestä itsestään. Joku syy on kuitenkin olemassa, jos tavallista iälkkäämmät vanhemmat on luokiteltu mahdolliseksi riskiksi. Kyse on kuitenkin mahdollisesta riskistä.

Niin sain minäkin viettää lapsuuteni omakotitalossa, ja äitini oli kotiäiti. Ehkä 24 tuntia/vrk yli-ikäistä äitiä on ihan liikaa.

• En nyt mene ihan paheksumaan jos en paljon muutakaan :)
      Mutta mun mielestä, jos lasta ajatellaan niin ei noin "kauan eläneenä" enää pitäis tehdä lapsia.
      Omat vanhemmat oli nelikymppisiä kun mut teki, ja mun mielestä siinä olis hyvä raja.
      Mutta täähän olikin vaan mun mielipide.

• Jep, mun vanhemmat eivät olleet vanhoja, mutta mun isovanhemmat oli. Isosiäni oli syntynyt 1898 ja isoäitini 1891. Nämä siis isän puolelta. Äidin puolelta oltiin sentään synnytty 1900-luvun puolella.

• Teotwawki kirjoitti:

Jep, mun vanhemmat eivät olleet vanhoja, mutta mun isovanhemmat oli. Isosiäni oli syntynyt 1898 ja isoäitini 1891. Nämä siis isän puolelta. Äidin puolelta oltiin sentään synnytty 1900-luvun puolella.

Kumpikin isoisä oli kuolleet jo vanhempien lapsuudessa ja mummo ja famu kuoli mun oleessa alle viiden.
        En muista kumpaakaan, kun asuivat sen verran kaukana ettei käyty usein.
        Molemmat saaressa mutta famu (isän äiti) oli sipoon saaristossa ja mummo taas täällä pyhtään kaunissaaressa.

• tulisilla kirjoitti:

Kumpikin isoisä oli kuolleet jo vanhempien lapsuudessa ja mummo ja famu kuoli mun oleessa alle viiden.
        En muista kumpaakaan, kun asuivat sen verran kaukana ettei käyty usein.
        Molemmat saaressa mutta famu (isän äiti) oli sipoon saaristossa ja mummo taas täällä pyhtään kaunissaaressa.

Jaahas, no me emme sitten ole kaukana toisistamme, jos käytät ilaisua "täältä Pyht.....":-)) No, mulla on sellainen muisto isovanhemmista, että olin kuusi, kun mummu kuoli, mutta mummi eli vielä, kun olin armeijassa.

• Teotwawki kirjoitti:

Jaahas, no me emme sitten ole kaukana toisistamme, jos käytät ilaisua "täältä Pyht.....":-)) No, mulla on sellainen muisto isovanhemmista, että olin kuusi, kun mummu kuoli, mutta mummi eli vielä, kun olin armeijassa.

Höh. No pyhtää ei ole kaukana.
        Enkä viitsininyt kirjoittaa Kotkan Kaunissaari koska se kuuluu Pyhtääseen.
        Tästä olen niin usein kuullut, toisaalta olen sitten kyllä joutunut joskus yhden opettajan kanssa väittelemään, koska hän sanoi syvällä rintaäänellä ja hyvin tietävänä että se kuuluu Kotkaan :))

• tulisilla kirjoitti:

Höh. No pyhtää ei ole kaukana.
        Enkä viitsininyt kirjoittaa Kotkan Kaunissaari koska se kuuluu Pyhtääseen.
        Tästä olen niin usein kuullut, toisaalta olen sitten kyllä joutunut joskus yhden opettajan kanssa väittelemään, koska hän sanoi syvällä rintaäänellä ja hyvin tietävänä että se kuuluu Kotkaan :))

Tiedän, että Kaunissaari kuuluu Pyhtääseen. Mä voisin heittää kiven Pyhtäälle tuosta joen yli, mutta asun silti Uudenmaan alueella.:-))

• En paheksu, vaikka oma ajatusmaailmani kulkee 25-42 vuoden välillä. Se on mielestäni sopiva ikä naiselle lapsen saamiseen. Miehien puolesta en sano mitään.

Eli vapaaehtoista ei löydy täältäkään suunnasta :).

• "Onko vapaaehtoisia?" Se oli totta kai loppukevennys.:-))

• Ensinnäki.
      Laitatsit viestiin vähän infoomistä pitää jutella, noi pelkät linkit on kauheen tylsiä kun ei tiedä kannattaako ees aukoo, olis kiva jos jutskasta olis jotain infoo.
      Ihan ystävyydellä...
      Lukematta kenenkään vastauksia, sanon ettet ainakaan minusta.
      Ihmisillä, jotka vanhenee on yks hyvä etuoikeus.
      Hemmotella muiden lapsia, lapsenlapsia,kuralle ja palauttaa ne vanhemmilleen.
      Vanhemmat saa sit valvoo yön kun muksu on syöny kaikkee hyvää ja kärttyää vatsakrampeissa ;)))
      Miks hitossa tehdä enää lasia täs vaiheessa.
      Hoitaa saa muiden muksuja niin paljon kuin haluaa, kukaan ei paa pahkseen jos naapurin kiltti täti tarjoutuulapsenvahdiks, tai sukulainen...

• Jep jep, mä ajattelin vain, että koska teksti on niin lyhyt, niin sen ehkä jaksaa lukea. Muuten olen samaa mieltä siitä, että olisi kiva laittaa vähän vihjettä, että mistä aloituksessa on kysymys.

Mutta itse asiassa, heitin vain ongen veteen ja odotin reaktiota. Tuleeko turpaan vai saanko pi...........iskaa.:-DDDD

• Teotwawki kirjoitti:

Jep jep, mä ajattelin vain, että koska teksti on niin lyhyt, niin sen ehkä jaksaa lukea. Muuten olen samaa mieltä siitä, että olisi kiva laittaa vähän vihjettä, että mistä aloituksessa on kysymys.

Mutta itse asiassa, heitin vain ongen veteen ja odotin reaktiota. Tuleeko turpaan vai saanko pi...........iskaa.:-DDDD

Vai viekö piraija madon ja koukun...ole sie varovainen, syvissä vesissä kutee arvaamattomia olioita...
        http://www.youtube.com/watch?v=hEfQKSpONX8

• anjaniina_ kirjoitti:

Vai viekö piraija madon ja koukun...ole sie varovainen, syvissä vesissä kutee arvaamattomia olioita...
        http://www.youtube.com/watch?v=hEfQKSpONX8

Tää oli hieno. Tommonen ku tarttus koukkuun, niin siinä saisi sitten kiskoa ihan tosissaan.:-)

• rygseck

Joo - mä voisin vielä tenavan tai pari pyöräyttää ;D

Olis se... aikamoista !

• Silkkaa unelmaa ;) Teo puhuu ny samasta kun toi brutsikin....unelma jonka toteuttamisesta ei jää oikein hyvä maku suuhun ;)))

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Silkkaa unelmaa ;) Teo puhuu ny samasta kun toi brutsikin....unelma jonka toteuttamisesta ei jää oikein hyvä maku suuhun ;)))

sekoilin taas - sulle toi alempi =)

• rygseck kirjoitti:

sekoilin taas - sulle toi alempi =)

Minen kuule meinaa tän alemmas vajota ;)))) hähä

• Mut mä en varmaan nyt tässä kyllä käy, mutta en viitsi asiaa yleisella palstalla sen enempää valaista.:-)))))

• rygseck

öööh.. anja - tosta kuuluu jäädä se maku johonki muuhun ku suuhun *tirsk*

Nääh.. oonhan mä jo osuuteni tehny - mullapa onkin semmoinen 1v. pallero jota saan hoitaa =)
      Aivan ihan pirpana - opetan sen kiroileen ja lukeen akuankkaa ruokapöydässä !!!

Hän palkitsee mut hymyllä, johon kuuluu muutama hammas ;D

• Sitähän minäkin, et lainaamalla...
        Ni ei tartte öitä valvoo ;)

• Jaaha! Vai kiroilee? Meillä ei sovi kiroilla lastenlasten kuullen. "Nyt vaari sanoi ruman sanan, pyydä anteeksi." :-DDDD

• Oh hoh ,eipä jaksa paneutua aiheeseen . Vaikka lapset sinänsä on lähellä sydäntä. Mut nyt ei järki toimi yöv jälkeinen pyjamapäivä. Niin, ai et ei muuloinkaan oo kehumista siinä järjen juoksussa;)

• Paneutumisesta tässä nimenomaan on kysymys;-) Mutta järjen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Kun järki ja kypärä seisovat yhtä aikaa, voi jälki olla ennalta arvaamatonta.

• Ai niin joo noinhan se menikin:)) Oon kai sit jo liukunu liian kauas tästä aihealueesta:D

• Voihan sitä liukumiseksikin kutsua. Kamaan, elämä ei ole ohi viiskyt plus ikäisenä.:-))

• Teotwawki kirjoitti:

Voihan sitä liukumiseksikin kutsua. Kamaan, elämä ei ole ohi viiskyt plus ikäisenä.:-))

Ei olekaan päin vastoin .Mul on helv. hauskaa nykyisin useinkin:D Mukana elävillä ei aina välttämättä kolahda:D

• Teotwawki kirjoitti:

Voihan sitä liukumiseksikin kutsua. Kamaan, elämä ei ole ohi viiskyt plus ikäisenä.:-))

unohtu vielä et voihan olla tietoinen valintakin ???Oon kait vähän tällänen vasta virtaan uija. Joskus tahallani sohaisen muurahaispesiä;)

• Irkka kirjoitti:

unohtu vielä et voihan olla tietoinen valintakin ???Oon kait vähän tällänen vasta virtaan uija. Joskus tahallani sohaisen muurahaispesiä;)

Joo, paa menee vaan, kyllä ne joskus vielä tajuu.:-))

• Teotwawki kirjoitti:

Joo, paa menee vaan, kyllä ne joskus vielä tajuu.:-))

Tai sit ei ihan sama mulle;) Kääntele vaan itekses noita sanoja.Kaikki ei oo julkista:D

• Irkka kirjoitti:

Tai sit ei ihan sama mulle;) Kääntele vaan itekses noita sanoja.Kaikki ei oo julkista:D

Sanan muunnoksia, joo.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

Sanan muunnoksia, joo.:-)

Lie ollut sellainen ,kun äsken tossa piipahti...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe