Täytin tässä taannoin 50v. ja aloin miettimään elämääni ja mitä haluan elämältäni. Mulla on alkoholistiperheen tausta ja siksi minulla on aina ollut huono itsetunto ja olen aina tuntenut itseni huonomaksi , kun olen koko ikäni saanut kuunnella sitä muuilta ihmisiltä. päätin, että en enää halua kuunnella tollaista käytössä ja kun aloin puolustamaan itseäni ja sanoin, että en enää hyväksy huonoa kohtelua, niin alkoi sitten panettelu ja haukuttiin, että mulla ei oo kaikki kotona.
Olen päättänyt, että ne ns. ystävät jotka jatkavat samaa rataa, niin jätän ne omaan arvoonsa ja etsin uusia ystäviä jotka kohtelevat minua hyvin.
Tuntuu hyvältä, kun olen alkanut puolustamaan itseäni ja vetänyt rajat mitä törkeyksiä minulle saa heittää. Jotkut ystävistä ovat sanoneet, että se on vaan huumoria, mutta kun tarkemmin ajattelen niin se on sellaista piilokeljuilua.
ajatuksia
4
128
Vastaukset
Puolustelu juuri mielletään heikoksi itsetunnoksi. Minulla oli pitkään tapana selitellä juurta jaksain ajatuksiani ja olin aina jotenkin altavastaajana ja puolustusasemissa. Minulle sen aiheutti dominoiva siippa. Nykyään en paljon puolustele. Sanon "anteeksi" jos huomaan olleeni väärässä. Sanon "suu tukkoon" jos minua haukutaan.Jotkut mielipiteet jätän omaan arvoonsa.Ystäväpiirin vaihtaminen ei kokemukseni mukaan auta.Ihmiset löytävät aina heikot kohtasi.Pitää muuttaa asenteita. Hyvä neuvo on tämä:Älä ota itseäsi niin kirotun vakavasti." Mulla on ainakin usein huonoja päiviä,niinkuin muillakin ja siihen on kaikilla oikeus.Olen opetellut sanomaan sen ääneen, kun joku pottuilee.
Siitä vaan, sinulla on oikeus tulkita mikä mielestäsi on huumoria, mikä ei. Ja jos joidenkin huumori on mielestäsi loukkaavaa, parempia kavereita varmasti löytyy jos nuo eivät halua omaa käytöstään korjata.
Huumorin varjolla esitetty ilkeys on kaikkein loukkaavinta! Hiiteen sellaiset kaverit.
Hyvä sinä jatka samaan malliin!!! Ole ylpeä itsestäsi täysillä!! Sitä piilo v....a ei tarvi sietää. Huumorin varjolla joskus myös mitätöidään toisen mielipide ,sitäkään ei tarvi hyväksyy. Mut huumori oikein käytettynä on elämän suola.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164