Tässä on muutamia kuvia Richard Feynmanista, kuuluisasta fyysikosta:
http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates/1965/feynman.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_ntxYZc24NQc/TO-lNVNThgI/AAAAAAAAADE/Y5yl7wqbaPI/s1600$
Feynmanille myös maistui alkoholi, mutta kun hän huomasi että alkoholista oli tulossa riippuvuus, hän lopetti sen käytön. Feynmanilla oli siis ainakin lieviä taipumuksia renttuuteen. Ja vähän sellaiselta hän näyttääkin vanhempana. Hänen ensimmäisen vaimonsa ei pitänyt siitä että Feynman ajatteli pelkästään teoreettisen fysiikan ongelmiaan ja laskujaan aina siihen saakka, kunnes meni nukkumaan.
Tällaiset jännittävät renttufyysikot saattaisivat olla naisten mieleen? Ainakin Feynmanin onnistui löytää toinen nainen, joka osasi arvostaa häntä.
Kelpaisiko Feynman naisille?
10
157
Vastaukset
- Joku tyyppi
En ole nainen, mutta tuli mieleen, että Feynmanhan oli myös aika vekkuli kaveri. Teki jäyniä kavereilleen, oli hyvä kassakaappien avaaja, tanssi sambaa ja kokeili LSD:tä labrassa.
http://2.bp.blogspot.com/_ntxYZc24NQc/TO-lNVNThgI/AAAAAAAAADE/Y5yl7wqbaPI/s1600/richard-feynman.jpg
Toinen linkki taisi olla rikki. Niin, olihan hän aika hauska.m36-intj kirjoitti:
http://2.bp.blogspot.com/_ntxYZc24NQc/TO-lNVNThgI/AAAAAAAAADE/Y5yl7wqbaPI/s1600/richard-feynman.jpg
Toinen linkki taisi olla rikki. Niin, olihan hän aika hauska.Se linkki taitaakin toimia, vaikka oli rikki. Richard Feynman harjoitteli myös bongo-rummuilla soittamista. LSD:tä tosiaankin kokeili myös. Ei ollut mikään Aspergerluonne.
- sillitrooli
m36-intj kirjoitti:
Se linkki taitaakin toimia, vaikka oli rikki. Richard Feynman harjoitteli myös bongo-rummuilla soittamista. LSD:tä tosiaankin kokeili myös. Ei ollut mikään Aspergerluonne.
LSD:tä ja monia muita vahvoja psykedeleejä pidettiin 50-luvun puolesta välistä 60-luvun alkuun asti mahdollisina terapeuttisina hoitovälineinä. Niitä tutkittiin lääkefirmoissa, ja erilaiset todella vahvat psykedeelit, nykyään koviksi huumeiksi luokitellut aineet, levisivät lääkäri-, psykologi-, psykiatri- ja luonnontieteilijäpiireissä. Niiden testailu oli hyvin yleistä, myös Suomessa testailtiin tiedepiireissä. 60-luvun puolenvälin tienoilla vahvat psykedeelit levisivät pienistä tieteilijä- ja harrastajapiireistä yleisempään käyttöön hippiliikkeen mukana. Ja sitten kovat psykedeelit pian kiellettiinkin, kun ihmiset eivät enää ottaneet niitä valvotuissa olosuhteissa, ja huonojen trippien negatiiviset puolet alkoivat näkyä. Valitettavaa on se, että myös kannabiksen maineeseen sotkettiin näitä vahvojen psykedeelien aiheuttamia haittoja, vaikka kannabis on ihan eri planeetalta kuin vahvat psykedeelit.
Feynmannhan oli täysi asperger-OCD-tapaus, jolla oli kriittisiä sosiaalisia ongelmia.
"Feynmannhan oli täysi asperger-OCD-tapaus, jolla oli kriittisiä sosiaalisia ongelmia."
Niin, tällaistahan sanotaan lähes jokaisesta nerosta, että niillä täytyy olla asperger. En oikein usko tähän - tai saattaa olla vähän enemmän taipumusta kuin muilla keskimäärin. Tiedemiehillä on yleisesti ottaen hieman enemmän taipumusta Aspergeriin (saavat hieman korkeammat pisteet Asperger-testeissä kuin muut), mutta eivät silti täytä läheskään kaikkia diagnoosin kriteerejä.m36-intj kirjoitti:
"Feynmannhan oli täysi asperger-OCD-tapaus, jolla oli kriittisiä sosiaalisia ongelmia."
Niin, tällaistahan sanotaan lähes jokaisesta nerosta, että niillä täytyy olla asperger. En oikein usko tähän - tai saattaa olla vähän enemmän taipumusta kuin muilla keskimäärin. Tiedemiehillä on yleisesti ottaen hieman enemmän taipumusta Aspergeriin (saavat hieman korkeammat pisteet Asperger-testeissä kuin muut), mutta eivät silti täytä läheskään kaikkia diagnoosin kriteerejä.Olen aikoinaan lueskellut hänestä jonkin verran... en katso näitä asioita diagnosointikriteerien kautta, vaan tiettyjen perusperiaatteiden kautta ajattelussa jne. Monilla voi olla stereotypinen kuva aspergerista.
Keskeistä on se, miten näkee ja kokee maailman.
Feynman vietti myös vapaa-aikaansa baareissa, joissa hän yritti iskeä naisia. Hän kuitenkin epäonnistui, ja ongelmaksi osoittautui että hän yritti mielistellä naisia liikaa, ja olla kohtelias, ja tarjosi niille drinkkejä. Vinkiksi hänelle tarjottiin että naisia ei pidä kunnioittaa, eikä tarjota heille mitään, ennenkuin on varma että saa mitä haluaa. Hän rupesi käyttäytymään välinpitämättömästi naisia kohtaan, eikä tarjonnut heille mitään. Sen jälkeen häntä rupesi onnistamaan.
http://www.roberttwigger.com/journal/2010/9/16/richard-feynmans-pick-up-technique.html- feynman-fani
Kyllä kelpaisi.
Ei kuulunut minun tuttavapiiriini... mutta pelkän ulkonäön perusteella sanoisin, että hän näyttää turhan lipevältä minun makuuni. - Minusta on ikävä käyttää sanontaa, että ei_kelpaa, mutta ehkä meistä ei olisi ollut pariksi. - Todennäköisesti minä en olisi kelvannut ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329