Kaksoiselämä

Taitaa sitä useampi jollain lailla viettää.
Juice tuossa radiossa lauleli kaksoiselämästä, eikä tuntunut kadehtivan niitä, jotka elää kaksoiselämää.
Ei minulla kummosia kaksoiselämiä ole, mutta yhdestä joutas jo päästä eroon.
Se on heikkouden myöntäminen itselle ja varsinkin muille, vaikeeta se on.
Ikää tulee, niin ei aina tahdo jaksaa niin heilua. Sitten kun vielä sattuu sairastamaan.
Tuli vaan mieleen, voiko kaksoiselämää todellisuudessa elää kun täydellinen erakko.. Kyllä kai minunkin heikommat hetket tutummat näkee.

64

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika rajuja nuo Sinun esimerkit.
      Enemmän ajattelen, että yrittää näyttää jotain muuta, kun on.
      Sitä vaan ajattelin, että tuskin kukaan pystyy elämään pitemmän aikaa kaksoiselämää, jos on muiden kanssa tekemisissä.

• Kait se on vähän niin, että mitä näkyvämpi asema ja mitä korkeammalla, niin on tarve näyttää puhdas julkisivu.
        Ei tätä aloitusta juuri tullut mietittyä, kun kuuntelin juicen laulun, niin pistin joutessani tähän.
        Valelääkärillä täytyy olla vahva itsetunto, tai tunneköyhä, kun uskaltaa ottaa vastuun toisesta ihmisestä. Aattelen vaan, jos määrää väärät lääkkeet ja väärät annokset.

• Onkohan se kaksoiselämää? Eikö ole enemmänkin kyse siitä, ettei päästä tuntemattomia ihmisiä liian lähelle. Liialla avoimuudella, kun helppoa saada itseään satutetuksi. Tarpeeksi läheiset ihmiset pääsevät lähemmäksi ja saavat kokonaiskuvan ihmisestä.

• Jos tarkoitat tuota tuota vahvuuden esittämistä tai iän myötä yhä useammin tulevien heikompien aikojen peittelyä, niin läheisille minä niitä viimeksi sanon.
        Sen verran varautunut olen, etten ryntää ystävystymään kenenkään kanssa.
        Oikeestaan en edes uusia ystäviä kaipaa.

• k-kotton kirjoitti:

Jos tarkoitat tuota tuota vahvuuden esittämistä tai iän myötä yhä useammin tulevien heikompien aikojen peittelyä, niin läheisille minä niitä viimeksi sanon.
        Sen verran varautunut olen, etten ryntää ystävystymään kenenkään kanssa.
        Oikeestaan en edes uusia ystäviä kaipaa.

En tarkoittanut esittämistä, vaan ettei tuo koko persoonaansa esiin. Noilla läheisillä on tapana huomata ilman sanojakin.

• No eipä ole sellaiseen tarvetta eikä kai oikein kykyjäkään. Kyllä se ainakin hirveästi pätäkkää tarvisisi että tässä olisi muutama perhe eri puolilla maata, ja tarkkaa kalenterien ja vastaavien hallintaa. Eikä se kai läpi menisi että pitää väittää olevansa työmatkoilla muutamaa viikkoa vaille koko vuosi...

Tietysti rikollinen, joka ei ole paljastunut, elää kaksoiselämää. Pitää vaikka huolella salata todellisen henkilöllisyytensä yhteydet huumekauppaan, pedofiilirenkaan pyöritykseen jne.

Ja onhan täällä netissä aina ollut noita jotka yrittävät onneaan kirjailijoina ja luovat itselleen muutaman nettipersoonan jotka sitten riitelevät keskenään ja muiden kanssa...

• Tuo on kumma juttu, nämä pedofiilirenkaat. Eikö nytkin ollut yksi valmistumassa opettajaksi. Vaikea ymmärtää, miksi tuhota koko elämänsä.
        On niitä täälläkin ollut, jajälkeenpäin kuullut, että on niitä merkkejä ollut, mutta jos on varsin sosiaalisista miehistä kyse, niin merkkejä ei ole otettu todesta.
        Ne on niitä kaksoiselämistä synkimpiä.

• k-kotton kirjoitti:

Tuo on kumma juttu, nämä pedofiilirenkaat. Eikö nytkin ollut yksi valmistumassa opettajaksi. Vaikea ymmärtää, miksi tuhota koko elämänsä.
        On niitä täälläkin ollut, jajälkeenpäin kuullut, että on niitä merkkejä ollut, mutta jos on varsin sosiaalisista miehistä kyse, niin merkkejä ei ole otettu todesta.

Täytyy todella ihmetellä miten kovia joidenkin vietit ovat kun ne pakottavat noin tolkuttomiin tekoihin vaikka hyvin tietää mihin se johtaa. Olen kai täysin tunneköyhä kun mikään ei minua saisi tuollaisia riskejä ottamaan.

Mutta, liikakansoitus muuttaa tutkitusti rottien käytöstä, ehkä sitten ihmistenkin...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Täytyy todella ihmetellä miten kovia joidenkin vietit ovat kun ne pakottavat noin tolkuttomiin tekoihin vaikka hyvin tietää mihin se johtaa. Olen kai täysin tunneköyhä kun mikään ei minua saisi tuollaisia riskejä ottamaan.

Mutta, liikakansoitus muuttaa tutkitusti rottien käytöstä, ehkä sitten ihmistenkin...

Enempi minä pidän näitä tunneköyhinä.
        Tuomio on tuomio, ja pöytähän on sen jälkeen puhdas, näin sen pitäisi olla, ja näin se näyttää näille olevankin.
        Minun olis mahdotonta jatkaa elämää samalla paikkakunnalla niin törkeiden tekojen jälkeen, ja hyvin vaikeaa se olis missä muualla hyvänsä.

• k-kotton kirjoitti:

Tuo on kumma juttu, nämä pedofiilirenkaat. Eikö nytkin ollut yksi valmistumassa opettajaksi. Vaikea ymmärtää, miksi tuhota koko elämänsä.

Niin ja jos epäiletkin asiaa, täytyy olla tosi vahva näyttö asiasta sanoaksesi sen ääneen. Joskus nämä ihmiset osaa puhumalla tehdä sen epäilijän sekopääksi ja vainoharhaiseksi.

• Mulle on aina tuota laulua kuunnellessa tullu mieleen jonkinmoiset ihmissuhde -sotkut.
      Liittyiskö sitte jotenkin Juicen imagoon vai mihin.. omaan likaiseen mielikuvitukseen? ;)
      Mutta miksi ei vois olla muitakin asioita, jotka haluais pitää ominaan!

• Tuli tuossa mieleen, että tarviiko sen kaksoiselämän olla salattua.
        Viettihän Armi ja Danny kaksoiselämää , jonka melkein kaikki tiesi.
        Niitä yrityksiä on varmaan joka paikassa, ja ei kauaa mene, kun alkaa kylältä kuiske kuulua,
        Minulle se kaksoiselämä tarkoittaa muutakin, kun ihmissuhdesotkuja.
        Yritystä näyttää muuta, mtä todellisuudessa on
        Sen olen huomannut, että jos joku on tosi utelias, niinsille kertoo omia asioita mahdollisimman vähän,

• kaduton
        k-kotton kirjoitti:

Tuli tuossa mieleen, että tarviiko sen kaksoiselämän olla salattua.
        Viettihän Armi ja Danny kaksoiselämää , jonka melkein kaikki tiesi.
        Niitä yrityksiä on varmaan joka paikassa, ja ei kauaa mene, kun alkaa kylältä kuiske kuulua,
        Minulle se kaksoiselämä tarkoittaa muutakin, kun ihmissuhdesotkuja.
        Yritystä näyttää muuta, mtä todellisuudessa on
        Sen olen huomannut, että jos joku on tosi utelias, niinsille kertoo omia asioita mahdollisimman vähän,

Kyllä monet elävät sitä kaksoiselämää..ja nykyajan välineet..kännykät sun muut antavat sille enemmän kasvualustaa...ja houkutuksia siihen. Itsellä oli avioliiton aikana suhde ja tavallaan kaksoiselämää...

• kaduton kirjoitti:

Kyllä monet elävät sitä kaksoiselämää..ja nykyajan välineet..kännykät sun muut antavat sille enemmän kasvualustaa...ja houkutuksia siihen. Itsellä oli avioliiton aikana suhde ja tavallaan kaksoiselämää...

Ei se niin harvinaista ole.
        Usein suurinpiirtein kaikki tietävät nämä suhteet muut, paitsi se joka on niinsanotusti petetty.

• k-kotton kirjoitti:

Ei se niin harvinaista ole.
        Usein suurinpiirtein kaikki tietävät nämä suhteet muut, paitsi se joka on niinsanotusti petetty.

Menneisyydessä tuttava piirini kuului kaksi pariskuntaa, joissa toiset osapuolet viettivät julkista kaksoiselämää. Myös nämä ns. petetyt osapuolet olivat täysin tietoisia asiasta. Huhuttiin jopa että mies olisi ollut molempien naisten lapsien isä.. Vaimo puhui täysin avoimesti asiasta mm. itseni kanssa.
        Nykyisin en tiedä millainen elämän kuvio heillä on .

• Irkka kirjoitti:

Menneisyydessä tuttava piirini kuului kaksi pariskuntaa, joissa toiset osapuolet viettivät julkista kaksoiselämää. Myös nämä ns. petetyt osapuolet olivat täysin tietoisia asiasta. Huhuttiin jopa että mies olisi ollut molempien naisten lapsien isä.. Vaimo puhui täysin avoimesti asiasta mm. itseni kanssa.
        Nykyisin en tiedä millainen elämän kuvio heillä on .

On niitä tilanteita.
        Olin töissä yhden pariskunnan luona.
        Isäntä puhui emännän puolta nuoremmasta rakastajasta kun perhetutusta.
        Oli siinä vähän kummallinen olo.
        Emännän naama punoitti, kun kerran iltahämärissä autolla ajoin, niin oli tiellä menossa lämpimän näköinen hetki, jos ei ihan rysän päältä, mutta ei paljon muutakaan.

• eikö niin

Taidan ymmärtää, mitä cerry cottoni ajaa takaa. cerry cottonin jutuissa kuultaa melankolisuus. cerry cottoni on kuitenkin reipas poika fyysisessä elämässä eikä ole löysännyt työtahtia yhtään sitten täysi-ikäisyyden saavuttamisen. cerry cottoni on ajatellut olevansa kuolematon.

Nyt cerry cottoni on alkanut oireilemaan fyysisesti, mutta hänen on ollut sitä vaikea myöntää. Ikää on pian 60 vuotta ja cerry cottoni huomaa, että vaimo unohtui hankkia, samoin lapset ja nyt ei enää kerkiä ainakaan lapsia hankkimaan, kun ei niitä jaksa hoitaa. Naisiinkaan ei oikein ole luottamista, joten yksinäiset eläkepäivät häämöttävät edessäpäin.

cerry cottonin pitäisi hillitä työtahtiaan ja myöntää olevansa keski-ikäinen. Ei esittää fyysisesti kaikkivoipaa reaalielämässä ja tulla sitten palstalle alakuloisena, kun taas kului voimia hukkaan esittämällä reippaampaa kuin on.

• Voihan siinä olla hetkellistä melankolisuutta, mutta luotan siihen, että k-kotton on tehnyt tai tekee elämänsä mieleisekseen. Minulle ei ole jäänyt oloa, että olisi millään tasolla reppana mieheksi. Kyllä kottonilla, kuten kaikilla meistä, on mahdollisuus muuttaa elämänsä suuntaa, jos niin haluaa.

Sorry kotton. En voi katsoa vierestä, jos joku yrittää tietoisesti etsiä kipeitä kohtia.

• eikö niin
        brutsparklingwine kirjoitti:

Voihan siinä olla hetkellistä melankolisuutta, mutta luotan siihen, että k-kotton on tehnyt tai tekee elämänsä mieleisekseen. Minulle ei ole jäänyt oloa, että olisi millään tasolla reppana mieheksi. Kyllä kottonilla, kuten kaikilla meistä, on mahdollisuus muuttaa elämänsä suuntaa, jos niin haluaa.

Sorry kotton. En voi katsoa vierestä, jos joku yrittää tietoisesti etsiä kipeitä kohtia.

Mitä muka olen etsinyt? Okei, myönnän etten tiedä cottonin perheasioista mitään, mutta olen käsittänyt hänen olevan sinkku.
        Minähän yritin piristää häntä tuolla "stoorillani", koska minusta hän ajoittain vaikuttaa hieman melankoliselta, mutta myös miehekkäältä, varovaiselta sekä tasaiselta persoonalta. Reppanalta ei misään tapauksessa. Lähinnä tavoiteltavalta poikamieheltä.
        Minullekin lääkäri sanoi vuosia sitten, kun ihmettelin, miksi en jaksa lähteä töiden jälkeen harrastamaan (kuten poikani, joka työskenteli tuolloin samassa paikassa) ja hän vastasi viisaasti, että minun on hyväksyttävä se tosiasia, että olen keski-ikäinen.

• eikö niin kirjoitti:

Mitä muka olen etsinyt? Okei, myönnän etten tiedä cottonin perheasioista mitään, mutta olen käsittänyt hänen olevan sinkku.
        Minähän yritin piristää häntä tuolla "stoorillani", koska minusta hän ajoittain vaikuttaa hieman melankoliselta, mutta myös miehekkäältä, varovaiselta sekä tasaiselta persoonalta. Reppanalta ei misään tapauksessa. Lähinnä tavoiteltavalta poikamieheltä.
        Minullekin lääkäri sanoi vuosia sitten, kun ihmettelin, miksi en jaksa lähteä töiden jälkeen harrastamaan (kuten poikani, joka työskenteli tuolloin samassa paikassa) ja hän vastasi viisaasti, että minun on hyväksyttävä se tosiasia, että olen keski-ikäinen.

Käsitin väärin, kuten tapahtuu useasti kirjoitetussa tekstissä, eli pyydän anteeksi. Kirjoitetusssa tekstissä tapahtuu enemmän tulkintavirheitä kuin suorassa puheessa.

Tällä viikolla näin viimeksi noin seitsemänkymppisen miehen, joka sauvakävelyn jälkeen lopetettuaan pinkaisi juosten kotiin eli oletko varma, ettet pienillä muutoksilla saa jaksamistasi paremmaksi? Ruokavalion, liikunnan ja levon muutoksilla? Tiedät parhaiten omalta kohdalta tilanteen, mutta entäs jos pienillä muutoksilla voit kuitenkin vaikuttaa?

• brutsparklingwine kirjoitti:

Käsitin väärin, kuten tapahtuu useasti kirjoitetussa tekstissä, eli pyydän anteeksi. Kirjoitetusssa tekstissä tapahtuu enemmän tulkintavirheitä kuin suorassa puheessa.

Tällä viikolla näin viimeksi noin seitsemänkymppisen miehen, joka sauvakävelyn jälkeen lopetettuaan pinkaisi juosten kotiin eli oletko varma, ettet pienillä muutoksilla saa jaksamistasi paremmaksi? Ruokavalion, liikunnan ja levon muutoksilla? Tiedät parhaiten omalta kohdalta tilanteen, mutta entäs jos pienillä muutoksilla voit kuitenkin vaikuttaa?

Sen verran jatkoa.. Viime vuosina olen tavallista enemmän saanut vilustumisoireita ja flunssat ovat kestäneet viikkoja, jopa kuukausia. Jokin tuntuu menneen kohdalleen, mutta olen saavuttanut paremman immuunikyvyn. Se voi johtua muutoksista vaatetuksessa, lisävitamiineista ja hivenaineista, ruokavalion muutoksesta tai liikuntamuotojen muutoksesta, mutta jotakin on tapahtunut selkeästi parempaan suuntaan. Muutenkin huomaan olevani energisempi kuin pitkiin aikoihin, vaikka tämän pimeyden pitäisi kuulemma vaikuttaa olotilaan :).

• Haittaako se melankolisuus, (en ihan tarkkaan tiedä mikä olomuoto se on).
        Eikös se hyvä ole, että tällä palstalla on edes yksi, joka ei niin täydellinen ole, täällä täydellisten joukossa.
        Tuokin on väärä kuvitelma, ettenkö luottaisi naisiin. Päinvastoin minä olen kohdannut hyvinkin luotettavia naisia.
        Tässä tulee hyvälle tuulelle, minä yritän parantaa tapani, ja tulla palstalle rehtiriemukkaana kaikkivoipana.

• brutsparklingwine kirjoitti:

Voihan siinä olla hetkellistä melankolisuutta, mutta luotan siihen, että k-kotton on tehnyt tai tekee elämänsä mieleisekseen. Minulle ei ole jäänyt oloa, että olisi millään tasolla reppana mieheksi. Kyllä kottonilla, kuten kaikilla meistä, on mahdollisuus muuttaa elämänsä suuntaa, jos niin haluaa.

Sinulla näytti olevan aloitus unelmista. Oli niin pitkä ketju, eikä aikaa lukea, niin en siihen vastannut.
        Tehdä elämä mieleisekseen, kaipa tämä sitä on, mitä on toivonut.
        Onko se täyttänyt odotukset, monessa mielessä on. ja loputkin voisin toteuttaa.
        Ei nuo pahoja olleet, tieten väliin on väsyneempi, niin voi alakulo paistaa.

• k-kotton kirjoitti:

Haittaako se melankolisuus, (en ihan tarkkaan tiedä mikä olomuoto se on).
        Eikös se hyvä ole, että tällä palstalla on edes yksi, joka ei niin täydellinen ole, täällä täydellisten joukossa.
        Tuokin on väärä kuvitelma, ettenkö luottaisi naisiin. Päinvastoin minä olen kohdannut hyvinkin luotettavia naisia.
        Tässä tulee hyvälle tuulelle, minä yritän parantaa tapani, ja tulla palstalle rehtiriemukkaana kaikkivoipana.

Lievä melankolia surumielisyys liitetään usein suomalaisen ihmisen perusluonteeseen. Tossa leivää tukevampaa melankoliaa. Sopis paremmin kyllä nukkumaanmenon aikoihin:

http://www.youtube.com/watch?v=XxFvpHUIG2s&feature=related

Tykkäsin tästä biisistä nuorena kovin. Mielestäni mulla oli nuorena ja lapsena hieman melankolinen perusvire.

• sedna2003 kirjoitti:

Lievä melankolia surumielisyys liitetään usein suomalaisen ihmisen perusluonteeseen. Tossa leivää tukevampaa melankoliaa. Sopis paremmin kyllä nukkumaanmenon aikoihin:

http://www.youtube.com/watch?v=XxFvpHUIG2s&feature=related

Tykkäsin tästä biisistä nuorena kovin. Mielestäni mulla oli nuorena ja lapsena hieman melankolinen perusvire.

En jaksanut kuunnella loppuun.
        Kauniin usvaisia maisemia.. Tulee mieleen talviverkoilla, kun ilta hämärtää , Siinä olet yksin kaiken hämärän ja hiljaisuuden keskellä.

• eikö niin
        k-kotton kirjoitti:

Ei haittaa, kunhan se ei ole jatkuvaa ja minä olen huomaavinani, että reipastuit heti. Ei sinun tarvitse tehdä yhtä paljon töitä kuin kakskymppisenä!

• ...
        k-kotton kirjoitti:

Kivaa itseironiaa, jota kaipais enemmänkin tänne. "..edes yksi, joka ei niin täydellinen ole, täällä täydellisten joukossa." =)

• kyseIijätär

Mitä pitäisi tehdä, jos on salaa ihastunut k-kottoniin?

• Huh, tämäkin vielä, ja keskellä päivää.
        Mitä pahaa minä olen tehnyt, että joku on ihastunut..
        Minä olen kuulema näyttänyt alakuloiselta, etkai vaan ole säälistä ihastunut.
        Siitä minä en oikein tykkee, että minua aletaan sääliä.

• kyselijätär
        k-kotton kirjoitti:

Huh, tämäkin vielä, ja keskellä päivää.
        Mitä pahaa minä olen tehnyt, että joku on ihastunut..
        Minä olen kuulema näyttänyt alakuloiselta, etkai vaan ole säälistä ihastunut.
        Siitä minä en oikein tykkee, että minua aletaan sääliä.

*asettuu vonkaamaan k-kottonia*

Eikö sitä päivisin voi kuherrella töiden lomassa?
        En vissiin sääli sinua. Jotkut tosin ovat söpöjä säälittävänäkin, mutta sinähän olet säälittävän vastakohta. Aito ja vilpitön suomalainen mies!

Ps. Toivottavasti en saa raivoisaa naislaumaa kimppuuni. Näytät olevan mieluista seuraa vähän kaikille sinkkunaisille.

• kyselijätär kirjoitti:

*asettuu vonkaamaan k-kottonia*

Eikö sitä päivisin voi kuherrella töiden lomassa?
        En vissiin sääli sinua. Jotkut tosin ovat söpöjä säälittävänäkin, mutta sinähän olet säälittävän vastakohta. Aito ja vilpitön suomalainen mies!

Ps. Toivottavasti en saa raivoisaa naislaumaa kimppuuni. Näytät olevan mieluista seuraa vähän kaikille sinkkunaisille.

Siinä sitä tosiaan saa olla varovainen sen naislauman kanssa.
        Niitä ei passaa yhtäaikaa saada raivoihinsa.
        Siinä kaatuu koko tämä Suomi24.
        Mihin sitä sitte joudutaan.
        Yhden kun kerrallaan suututtaa, niin jotenkin pärjää.

• kyselijätär
        k-kotton kirjoitti:

Mitenkäs ajattelit ratkaista yhtälön? Vanhanaikaisena naisena jätän päätöksenteon miehelle eli sinulle...

• kyselijätär
        k-kotton kirjoitti:

Vauhdittaakseni päätöksentekoasi annan vähän ärsykettä.

http://www.youtube.com/watch?v=CGD27WgtKhI&feature=related

*Sen verran varautunut olen, etten ryntää ystävystymään kenenkään kanssa.
        Oikeestaan en edes uusia ystäviä kaipaa.*

• kyselijätär
        k-kotton kirjoitti:

Katsopas kottoni päivämäärää ja kellonaikaa... onkohan siinä jotakin enteellistä...? Vielä kun ottaa huomioon aloituksesi.

• kyselijätär kirjoitti:

Katsopas kottoni päivämäärää ja kellonaikaa... onkohan siinä jotakin enteellistä...? Vielä kun ottaa huomioon aloituksesi.

Se täällä palstalla on uva vähän vino, kun täällä on miehiä niin vähän.
        Vaan kun menet ulos, niin siellä on heti kättelyssä sata tämänkaltaista, ja saattaa olla parempiakin.
        Sitten vielä, että jos se ihastus on yksipuolista, niin ei se pitkälle vie.
        Minä toivon, että ajattelet nyt asioita ihan viileästi, etkä tee tyhmyyksiä, kuka sitten lienetkin.

• kyselijätär
        k-kotton kirjoitti:

Se täällä palstalla on uva vähän vino, kun täällä on miehiä niin vähän.
        Vaan kun menet ulos, niin siellä on heti kättelyssä sata tämänkaltaista, ja saattaa olla parempiakin.
        Sitten vielä, että jos se ihastus on yksipuolista, niin ei se pitkälle vie.
        Minä toivon, että ajattelet nyt asioita ihan viileästi, etkä tee tyhmyyksiä, kuka sitten lienetkin.

Hyvä vastaus. Minusta sinä olet kuitenkin mielenkiintoinen. Enhän minä sinua tunne, mutta voi kai toisen kirjoituksiin silti ihastua?
        Luin eilen sinun kirjoituksiasi pidemmältä ajalta ja sinä kirjoitit, että miehillä on suuria ajatuksia ja naisilla pieniä. Voihan se asia todella olla niin... joka tapauksessa olet vähän vaikuttanut minuun.

Puhut vähän kuin 80-vuotias viisas vanhus. Johtunee siitä, että olet paljon tekemisissä vanhempien ihmisten kanssa. Minä olen taas lapsellinen; johtuisiko siitä, että olen pääasiassa nuorison seurassa...?

Oliko tarpeeksi viileää?

• kyselijätär kirjoitti:

Hyvä vastaus. Minusta sinä olet kuitenkin mielenkiintoinen. Enhän minä sinua tunne, mutta voi kai toisen kirjoituksiin silti ihastua?
        Luin eilen sinun kirjoituksiasi pidemmältä ajalta ja sinä kirjoitit, että miehillä on suuria ajatuksia ja naisilla pieniä. Voihan se asia todella olla niin... joka tapauksessa olet vähän vaikuttanut minuun.

Puhut vähän kuin 80-vuotias viisas vanhus. Johtunee siitä, että olet paljon tekemisissä vanhempien ihmisten kanssa. Minä olen taas lapsellinen; johtuisiko siitä, että olen pääasiassa nuorison seurassa...?

Oliko tarpeeksi viileää?

Nyt on hyvä, kun vielä otat huomioon palstan vinoutuman, että miehiä on niin vähän.
        Ja vielä vähemmän on niitä, jotka vastailee.
        Tämä pienenä muistutuksena, että täällä saa vähäiselläkin kirjoitustaidolla ansiotaan suurempaa näkyvyyttä.
        No ok, on minussa hyviäkin puolia.
        Kovasti oon koittanu ahkera olla, ja säästäväinen,luotettavakin oon, hyvinkin.
        Luultavasti monen anopin ihannevävy.
        Mutta siitä en ole niinkään varma, että näine vanhoine möhkälemäisine ajatuksineni ja asenteineni yhdistettynä jääräpäiseen luonteeseen, olisin kovinkaan monen naisen ihanne mies.
        No on mulla vähän huumorintajuakin..
        Täällä ei nistä ihastuksista aina ole hyvää seurannut.

• kyselijätär
        k-kotton kirjoitti:

Nyt on hyvä, kun vielä otat huomioon palstan vinoutuman, että miehiä on niin vähän.
        Ja vielä vähemmän on niitä, jotka vastailee.
        Tämä pienenä muistutuksena, että täällä saa vähäiselläkin kirjoitustaidolla ansiotaan suurempaa näkyvyyttä.
        No ok, on minussa hyviäkin puolia.
        Kovasti oon koittanu ahkera olla, ja säästäväinen,luotettavakin oon, hyvinkin.
        Luultavasti monen anopin ihannevävy.
        Mutta siitä en ole niinkään varma, että näine vanhoine möhkälemäisine ajatuksineni ja asenteineni yhdistettynä jääräpäiseen luonteeseen, olisin kovinkaan monen naisen ihanne mies.
        No on mulla vähän huumorintajuakin..
        Täällä ei nistä ihastuksista aina ole hyvää seurannut.

Kuinka niin sinun ajatuksesi olisivat vanhoja? Eivätkö ne ole sinun itsesi ikäisiä?
        Minusta on mukavaa, että joku ajattelee suuresti eikä, kuten kai itse teen, tyyliin postimerkin hampaitten kokoisesti. Osaatko sinä koota pieniä ajatuksia suuriksi?
        Jääräpäisyys luonteessa on jotenkin suloista.

Huomasin, että kritisoit, kun joku ei rekisteröidy. Vai pitikö kirjoittaa aina samalla nimimerkillä, jos ei rekisteröidykään?
        Minulla on useampikin syy, miksi en ole koskaan rekisteröitynyt. Yksi niistä on se, että kirjoitan välillä liioitellun lapsellisesti. Haluatko, että laitan jonkun esimerkin?

Minä olen vasta vähän aikaa lukenut tätä palstaa ja tuntuu, kuin olisin tullut jouluvalaistuun Harrodsin tavarataloon, kun monia muita palstoja lukiessa olo on kuin slummissa sijaitsevassa likaisessa lähikaupassa. Täällä on paljon, oikeastaan kaikki, hyviä kirjoittajia.

• kyselijätär kirjoitti:

Kuinka niin sinun ajatuksesi olisivat vanhoja? Eivätkö ne ole sinun itsesi ikäisiä?
        Minusta on mukavaa, että joku ajattelee suuresti eikä, kuten kai itse teen, tyyliin postimerkin hampaitten kokoisesti. Osaatko sinä koota pieniä ajatuksia suuriksi?
        Jääräpäisyys luonteessa on jotenkin suloista.

Huomasin, että kritisoit, kun joku ei rekisteröidy. Vai pitikö kirjoittaa aina samalla nimimerkillä, jos ei rekisteröidykään?
        Minulla on useampikin syy, miksi en ole koskaan rekisteröitynyt. Yksi niistä on se, että kirjoitan välillä liioitellun lapsellisesti. Haluatko, että laitan jonkun esimerkin?

Minä olen vasta vähän aikaa lukenut tätä palstaa ja tuntuu, kuin olisin tullut jouluvalaistuun Harrodsin tavarataloon, kun monia muita palstoja lukiessa olo on kuin slummissa sijaitsevassa likaisessa lähikaupassa. Täällä on paljon, oikeastaan kaikki, hyviä kirjoittajia.

Jos Sinä tuolla nimmarilla jatkat, niin ei kauan mene, kun joku tekee ilkeyttä niin Sinä joudut vaihtamaan nimmaria jatkuvasti.
        Kun tosiasiat tietää, niin on aika turhauttavaa, kun joku alkaa itkeä ilkeistä ihmisistä, kun niitä kuitenkin on.
        Alkuun minäkin kirjoitin Kalle kottonilla, mutta ei siinä kauan mennyt, kun joku keksi näyttää voimaansa, sellaista elämä on.
        Se vaan vähän ihmetyttää, kun livessä joudutaan olemaan omana itsenämme, niin miten ei täällä edes nimmarin takana.
        Ei nuo niin lapsellisia ole, on tämä varmaa Suomi24:sen fiksuimpia palstoja.

• kyselijätär
        k-kotton kirjoitti:

Jos Sinä tuolla nimmarilla jatkat, niin ei kauan mene, kun joku tekee ilkeyttä niin Sinä joudut vaihtamaan nimmaria jatkuvasti.
        Kun tosiasiat tietää, niin on aika turhauttavaa, kun joku alkaa itkeä ilkeistä ihmisistä, kun niitä kuitenkin on.
        Alkuun minäkin kirjoitin Kalle kottonilla, mutta ei siinä kauan mennyt, kun joku keksi näyttää voimaansa, sellaista elämä on.
        Se vaan vähän ihmetyttää, kun livessä joudutaan olemaan omana itsenämme, niin miten ei täällä edes nimmarin takana.

Minua ei suoraan sanoen haittaa, vaikka joku toinen tämän nimimerkin omisikin. Pari päivää sitten se tuntui hyvältäkin vitsiltä, mutta nyt ainoastaan typerältä.

Kiitos huolenpidosta, mutta tuossa suhteessa en taida sitä tarvita. Nolaanpa nyt sitten itseni ja laitan linkin johonkin aikaisempaan kirjoitukseeni jollain toisella palstalla.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10151250

• kyselijätär
        k-kotton kirjoitti:

Kottoni... tykkäätkö sinä naisista, jotka osaavat kehrätä?

*hyrisee*

• k..................
        k-kotton kirjoitti:

Et kai minun takiani häipynyt palstalta...?

Itse asiassa, kun luin enemmän juttujasi, niin taidatkin olla liian seksistinen minun makuuni. Tykkäät naisista, jotka kulkevat minihameissa ja topeissa, joissa on anteliaat decolteet. Minä olen tuon tyylin vastakohta eli sonnustaudun kesäisinkin peittäviin vaatteisiin. Ehkä olin arabi edellisessä elämässä.

• Minä olen sitä mieltä, että kasoiselämä on jotain sellaista, missä ihminen salaa merkittävän osan elämäänsä lähipiiriltään. Suojautuminen sääliltä tai ilkkumiselta ei mielestäni ole kasoiselämää, vaan pelkästään varovaisuutta. Voihan niitä suojautumisia tietty olla niin paljon, että niistä koostuu jo toinen elämä.

• Kun on näitä perhetragedioita ollut, nytkin Tyrnävällä, niin ympäristön kommentit on, että ihan tavallinen perhe, ei millään olis uskonut.
        Yhteistä näyttää olevan, etä otetaan voimavaroihin nähden ylimitoitettuja hankkeita, esin asunnon muodossa.
        Sitten kuluu voimavarat, niin henkiset kun taloudelliset. Ja ainakin miehelle näyttää epäonnistuminen ottavan koville, liian koville.

• k-kotton kirjoitti:

Kun on näitä perhetragedioita ollut, nytkin Tyrnävällä, niin ympäristön kommentit on, että ihan tavallinen perhe, ei millään olis uskonut.
        Yhteistä näyttää olevan, etä otetaan voimavaroihin nähden ylimitoitettuja hankkeita, esin asunnon muodossa.
        Sitten kuluu voimavarat, niin henkiset kun taloudelliset. Ja ainakin miehelle näyttää epäonnistuminen ottavan koville, liian koville.

Totta. Kyllähän sitä voi kaksoiselämäksikin kutsua, kun näytetään ympäristölle varakkuutta ja todellisuus on muuta, ja lopulta maailmat ovat niin etäällä toisistaan, ettei niitä pysty pitämään kasassa.

Toisaalta kysymys voi myös olla siitä, että haluaa enemmän kuin mihin on rahkeita, eikä luonto anna periksi olla huonompi kuin joku muu. Mulla oli joskus naispuolinen työkaveri, joka kertoi kyllä avoimesti veloistaan ja vakuutteli, että hallitsemalla rahavirtojansa hän toteuttaa kaikki unelmansa. Kaikki tiesivät, että hän oli työpaikan huonoiten palkattu työntekijä, mutta hänellä oli kiistatta firman tyylikkäin garderobi, ja auto oli melkein yhtä hieno kuin toimitusjohtajallamme, ja uusi asuntokin vastikään hankittuna. Lopulta hän otti muutaman tunnin iltatyön kiireisen päätyöpäivän päätteeksi. Seurauksena oli hermoromahdus ja 2 viikkoo muissa maailmoissa suljetulla osastolla. Todellisuuteen palaamisen jälkeen velkaneuvontaa ja asunto myyntiin. Sen jälkeen nainen jatkoi menestyksekkäästi elämäänsä ja uskoakseni virheistään viisastuneena. Miehen kohdalla tilanne olis varmaan ollut vaikeempi, itsari tai taistelu viimeiseen mieheen, aina sydänkohtaukseen asti.

• sedna2003 kirjoitti:

Totta. Kyllähän sitä voi kaksoiselämäksikin kutsua, kun näytetään ympäristölle varakkuutta ja todellisuus on muuta, ja lopulta maailmat ovat niin etäällä toisistaan, ettei niitä pysty pitämään kasassa.

Toisaalta kysymys voi myös olla siitä, että haluaa enemmän kuin mihin on rahkeita, eikä luonto anna periksi olla huonompi kuin joku muu. Mulla oli joskus naispuolinen työkaveri, joka kertoi kyllä avoimesti veloistaan ja vakuutteli, että hallitsemalla rahavirtojansa hän toteuttaa kaikki unelmansa. Kaikki tiesivät, että hän oli työpaikan huonoiten palkattu työntekijä, mutta hänellä oli kiistatta firman tyylikkäin garderobi, ja auto oli melkein yhtä hieno kuin toimitusjohtajallamme, ja uusi asuntokin vastikään hankittuna. Lopulta hän otti muutaman tunnin iltatyön kiireisen päätyöpäivän päätteeksi. Seurauksena oli hermoromahdus ja 2 viikkoo muissa maailmoissa suljetulla osastolla. Todellisuuteen palaamisen jälkeen velkaneuvontaa ja asunto myyntiin. Sen jälkeen nainen jatkoi menestyksekkäästi elämäänsä ja uskoakseni virheistään viisastuneena. Miehen kohdalla tilanne olis varmaan ollut vaikeempi, itsari tai taistelu viimeiseen mieheen, aina sydänkohtaukseen asti.

Varmaan tilanne olis miehen kohdalla toinen.
        Tämä on minun ajatus, että naista ymmärretään epäonnistumisen jälkeen ehkä enemmän kun miestä, siis suuren taloudellisen.
        Onneksi tuota näyttämisen tarvetta ei ole ollut, pikemminkin toisinpäin, ja garderobi sopii hyvin siihen.
        Tuossakin jo kaksoiselämää, kun en tiedä, mitä garderobi tarkoittaa, mutta liitettynä minun arkipukeutumiseen, niin sen jälkeenpitää olla aika kovahermoinen, joka sitä sanaa käyttää.

• k-kotton kirjoitti:

Varmaan tilanne olis miehen kohdalla toinen.
        Tämä on minun ajatus, että naista ymmärretään epäonnistumisen jälkeen ehkä enemmän kun miestä, siis suuren taloudellisen.
        Onneksi tuota näyttämisen tarvetta ei ole ollut, pikemminkin toisinpäin, ja garderobi sopii hyvin siihen.
        Tuossakin jo kaksoiselämää, kun en tiedä, mitä garderobi tarkoittaa, mutta liitettynä minun arkipukeutumiseen, niin sen jälkeenpitää olla aika kovahermoinen, joka sitä sanaa käyttää.

Garderobihan tulee sanasta vaatekaappi, ei sen kummempaa, mutta se on kätsä sana ilmaisemaan toisen vaatevarastoa ja pukeutumista yleensä.

Tosta näyttämisen tarpeesta mulla on sellainen näkemys, että kynttilää kannattaa pitää vakan alla, vaikka toisin väitetään. Ei aiheudu turhaa kateutta, ja ystävyyssuhteita häiritsevää kilpailuhenkeä, kun ei paljasta kaikkea itselle hyviä asioita. Kotinsa portille kannattaa parkkeerata loman ajaksi vanha potkukelkka tai vanha autonrämä, niin ei murtovarkatkaan viitsi vaivautua.

Eräs epäluuloinen mummeli tässä aika lähellä oli hankkinut pari valvontakameraa tontillensa. No, murtovarkaatkin sen huomasivat ja katsoivat tarpeelliseksi tarkistaa, olisko talossa mitään varastettavaa. Toinen varas piteli mummelia kiinni, kun toinen kolus kaappeja. Kamerat olivat niin huonosti asennettuja, ettei niistä voinut konnia tunnistaa.

• rygseck

Ekkö sää vieläkään ole toipunu siitä lensusta, vai mikäs ny..?
      Se voi kuule olla sitä mykoplasmaa, sitä ku on täs ollu, yhellä jos toisella :O

Ei se niin helppoa kuule ooka, sitä heikkoutta myöntää - mää sen tiedän, jos joku...
      Mulle ainakin on kauheen vaikeeta myöntää ees itelleni, et ny mennään rajoilla, saati että pitäs myöntää, ettei kertakaikkiaan jaksa !

Ja osaan peittääki sen niin hyvin, ettei sitä juur läheisetkä nää.

Tai no - vähän oon oppinu kyl... meinasin kerran jäädä tää matka kesken, ku menin ihan päätyyn asti ja kroppa stoppas keuhkokuumeella :/
      Aina välillä se tulee mieleen ja silloin sitä hidastaa vauhtia.

Koitahan sieki sielä toppuutella hiuka !!

• Oon minä nyt jo ihan kunnossa.
        Ei mulla yhteen keuhkokuumeeseen stopannut.
        Sellainen oli viistoita vuotta sitten.
        Olo oli kauhea, lääkäri anto labralapun.
        Siinä kun ei saa syödä, eikä juoda.. Labran jälkeen ostinsämpylän ja kahvin.
        Tuli pahoinvointi, ja mulle se tarkoittaa, että minä pyörryn herkästi..
        Silloin minun päähän iski, voi helvetti, kohta minä pyörryn.
        Nousin niin vilkkaasti kun siinä kunnossa pystyin, ja hipsin autoon istumaan, sen kummemmin ajattelematta.
        Jälkeenpäin vähän nauratti. Lähteä terveyskeskuksesta pakoon, kun huono olo tuli.
        En ole sen jälkeen ollut kun puoli päivää töistä pois,

• rygseck
        k-kotton kirjoitti:

Oon minä nyt jo ihan kunnossa.
        Ei mulla yhteen keuhkokuumeeseen stopannut.
        Sellainen oli viistoita vuotta sitten.
        Olo oli kauhea, lääkäri anto labralapun.
        Siinä kun ei saa syödä, eikä juoda.. Labran jälkeen ostinsämpylän ja kahvin.
        Tuli pahoinvointi, ja mulle se tarkoittaa, että minä pyörryn herkästi..
        Silloin minun päähän iski, voi helvetti, kohta minä pyörryn.
        Nousin niin vilkkaasti kun siinä kunnossa pystyin, ja hipsin autoon istumaan, sen kummemmin ajattelematta.
        Jälkeenpäin vähän nauratti. Lähteä terveyskeskuksesta pakoon, kun huono olo tuli.
        En ole sen jälkeen ollut kun puoli päivää töistä pois,

No kantsiskohan joskus olla...!

Hassua, ku tota sun kirjotusta lukee, nii mä tunnen itteni ikivanhaks ja ikiviisaaks - pakkoko sun on mun virheitä tehä ?

Pienemmälläki maaliin pääsee =)

\____/

• Mun olis tehnyt mieli pistää oikein kunnon jurppimis aloitus mutta toi Duke kerkes jo siihen suuntaan.
      Joten en vietä kaksoiselämää muka naureskelemalla.
      Monta asiaa on nyt mennyt niin etten tykkää :((
      Mutta tänne laitan niistä vaan yhden.
      Noi mun jalkapohjat jotka leikattiin vuos sitten on alkaneet kipuileen.
      Tänään sai taas juosta koneiden kanssa kilpaa ja ne ei tykännyt siitä.
      Ja ulkonakin oli niin kaunis ilma mutta en kivuilta raaskinut lähteä minnekään.
      Kyllä suututtaa, ja moni muukin asia vielä :((

• rygseck

\___/

• Millähän sua piristäis? Jotkut päivät taitaa ola sellasia v.....s päiviä. Mut onneks nekin yleensä loppuu. Sit voi ylpeillä et selvisinpäs siitäkin. Eilinen oli mulla tätä päivää huonompi, et toivoa on vielä. Ei anneta synkkyydelle valtaa.

• rygseck kirjoitti:

\___/

Kiitos *huokasee*
        Alkaa jo helpottaa pikkuhiljaa.

• Irkka kirjoitti:

Millähän sua piristäis? Jotkut päivät taitaa ola sellasia v.....s päiviä. Mut onneks nekin yleensä loppuu. Sit voi ylpeillä et selvisinpäs siitäkin. Eilinen oli mulla tätä päivää huonompi, et toivoa on vielä. Ei anneta synkkyydelle valtaa.

Kyllä sekin auttaa kun tänne pääsee jupisemaan ja saa kuuntelijan.
        Kiitos myös sinulle.
        Kyllä äsken annatin myöskin systerille, melkein tunnin verran.
        No puhuttiin siinä muutakin.

• Mitähän minä Sulle sitten..
        Vahingonilo lienee vilpittömintä iloa.
        Tämä saa Sinut varmaan hyvälle tuulelle.
        Täällä on ollut oikein synkkä päivä, tai ei päivää laisinkaan.
        Paksu läpinäkymätön sumu ollut koko päivän, näkyvyyttä ei sataa metriä.
        Vispipuurokin meni limppiin.
        Oikeestaan taitaa olla melko hyvä päivä, kun ei tämän enempää valitettavaa.
        Ei tämä varmaan mieltäsi kovin paljon kohentanut, mutta koita kestää .

• k-kotton kirjoitti:

Mitähän minä Sulle sitten..
        Vahingonilo lienee vilpittömintä iloa.
        Tämä saa Sinut varmaan hyvälle tuulelle.
        Täällä on ollut oikein synkkä päivä, tai ei päivää laisinkaan.
        Paksu läpinäkymätön sumu ollut koko päivän, näkyvyyttä ei sataa metriä.
        Vispipuurokin meni limppiin.
        Oikeestaan taitaa olla melko hyvä päivä, kun ei tämän enempää valitettavaa.
        Ei tämä varmaan mieltäsi kovin paljon kohentanut, mutta koita kestää .

No toi oli kyllä jo niin paha, että vispipuurokin limppiin.
        Se on mun herkkua ja jos limppiin menee niin kyllä suukin mutrulle.
        Kiitos :)

• En oikein ymmärrä mitä kaksoiselämällä tarkoitetaan....Jos se on sitä, että minulla on omat salaisuuteni, joita en kerro kenellekään, olen kaksinaamaisuuden huippu! Miten minulla voisi olla hyvä itsetunto, jos toitottaisn kaikki asiani muille? Saati sisimpäni todelliset ajatukset?

• Onhan tuossa ketjussa monenlaista kaksoselämää tullut.
        Minä ymmärrän näin, että esittämällä esittää muuta, mitä todellisuudessa on.
        Nämä valelääkärit on nyt näkyvä ilmiö.
        Tuolla lemmenpuolella on niitä vaarattomampia kaksoiselämiä, tai voi sielläkin olla vaarallista, jos petetyksi tullut saa selville, ja on mustasukkainen. (Mistä lie tuokin alkunsa saanut"mustasukkainen" ).

• Minä valitettavasti myös elän kaksoiselämää.
      Sisimmässäni oleva syvin minäni siitä aina joskus muistuttaa vaikka taitavasti yritän joskus olla sitä kuulematta. Toisinaan taas en sitä kuuntele ja on niin etäinenkin välillä että hirvittää. Yhä enemmän sitä olen kuitenkin alkanut kaipaamaan esille jotta pääsisin kuorestani täydemmin ulos haavoittuen vaan en taipuen.
      Sääli että niin moni elämä tai niin paljon siitä, kuluu turhaan vain siksi, että pelkäämme paljon toisiamme ja näin kasvumme hidastuu tai jopa estyy.
      Tuleeko koskaan sellaista päivää että oikeasti välitämme itsestämme ja toisista?

• Aina se elämä helpompaa on, mitä vähemmän on "piilossa".
        Se vaan on, että toisille on eri asiat herkkiä, kun toisille, ja sanoilla saadaan mustelmia aikaan, pahojakin, jopa ilman tarkoitusta.
        Kummallinen tämä ihmis-otus, harva pystyy elämään, niinkuin haluaisi, vaikka käytännössä se tarkoittaisi pelkkiä sanoja.
        Ne kun taloudelliset ja muut realiteetit sanelee pitkälti tämän elämän suunnan.
        Kyllä silloin, kun ihminen on yksin, niin silloin se välittää toisesta, aidosti.
        Ei se auta, jos ihmisellä olis kaikki maailman rikkaudet ja maailman herkut. Se jos olis yksin, niin hyvin onneton se olisi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe