Tunnen olevani vanha

Toista viikkoa sitten, vai onkohan aikaa vieläkin kauemmin, kun sotkeennuin omiin jalkoihini ja tulin kämmenet edellä portaat alas. Silloin ei sattunut, mutta olkapää ei tunnu paranevan.
Muutenkin kipeänä. Samperi.
Alkaako ihmiset sitten jo tässä iässä olemaan niin hauraita, että joka asian paranaminen kestää ikuisuuksia.
Hitsi että kaikki rasittaa. :(

12

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu kuulues tapaturman laadusta, paraneeko se vai ei. Minä ajoin kapearenkaisen retkipyörän etupyörän sopivankokoiseen routakoloon vuonna 1985. Rengas jumahti siihen, vanne vääntyi, ja minä lensin ohjaustangon yli seljälleen asfaltille. Pyörä saatiin korjattua, mutta lapa retkahti pahan kerran, enkä ehtinyt käydä lääkärissä. Tapaturman jälkeen muutamaan viikkoon kättä ei voinut nostaa olkakorkeuteen. Siitä lähtein lapa ja käsivarsi ovat kipeytyneet kerran pari vuodessa. Nytkin lepuutan kyseistä käsivartta kantositeessä, ja klikkailen vasurilla. Hitsi, että alkaa pikkuhiljaa rasittaa.

• Just luin kirjaa urheiluvammoista ja niiden hoidosta. Siinä kyllä sanottiin, että tollaissa tapauksissa pitäis aina mennä lääkäriin, koska kun niveliin, nivelsiteisiin tai rustoihin tulee vammona, voi olla, että ne ei parane koskaan tai vammautuu hyvin helposti uudestaan, jos niitä ei ole asianmukaisesti ajallaan hoidettu.

• Teotwawki kirjoitti:

Just luin kirjaa urheiluvammoista ja niiden hoidosta. Siinä kyllä sanottiin, että tollaissa tapauksissa pitäis aina mennä lääkäriin, koska kun niveliin, nivelsiteisiin tai rustoihin tulee vammona, voi olla, että ne ei parane koskaan tai vammautuu hyvin helposti uudestaan, jos niitä ei ole asianmukaisesti ajallaan hoidettu.

Mäkin olen sen kantapään kautta oppinut, joo. Muutin heti tapaturman jälkeen toiselle paikkakunnalle töihin, ja asuin alkuun kesähotellissa. Terveyskeskuspalvelu olisi kai pitänyt hakea edellisestä kunnasta, jossa olin kirjoilla, mutten käynyt käynyt siellä kuin viikonloppuisin. Rahat olivat kireellä, kun oli muuttoa ja ekan tilin odotusta. Oma moka kumminkin, ja sen kanssa on elettävä.

• Hui ,tossa ois ollu kaikki ainekset et ois käyny vielä pahemmin. Harmittavan usein jää elinikäisiä vaivoja tapaturmista.

• Olkanivel on monimutkainen vekotin.

Ei tuossa ole mistään hauraudesta kyse.
      Pienekin oireen ilmetessä kuvauksiin. Röntgen ja UÄ!

Itselläni ärtyi kymmenien vuosien takainen olkapään urheiluvamma.
      T-K lääkäri kehoitti välttämään raskaiden esineiden kantamista.
      Kerrottuani kantavani kauppakassin niin lääkärin resepti oli: Käy useammin kaupassa! On kevyempi kassi.

En kertonut että samoja aikoja vedin maasta 180kg. Vetosuunnassa olkapää ei kipuillut.
      Leikkaus täydessä narkoosissa hoiti asian kuntoon.

Viestini sisältö.
      Älä välttämättä usko yleislääkärin lausuntoon!
      Vaadi ainakin Rg ja UÄ kuvaukset!

• Ei mulla nostaessa tunnu minkäänlaisia kipuja, mutta kun työntää vaikka kyynerpäätä taakse niin koskee ja maatessa, jos ei ole oikeassa asennossa.
        Nyt kyllä kaiken huomion vie kurkkukipu ja päänsärky. Hitsi kun kaikki hemmetin vaivat iskee yhtäaikaa. :(

• Duke.of.America kirjoitti:

Ei mulla nostaessa tunnu minkäänlaisia kipuja, mutta kun työntää vaikka kyynerpäätä taakse niin koskee ja maatessa, jos ei ole oikeassa asennossa.
        Nyt kyllä kaiken huomion vie kurkkukipu ja päänsärky. Hitsi kun kaikki hemmetin vaivat iskee yhtäaikaa. :(

Kokemukseni ja kuultua.

Oma oikean olkani kipualueet olivat klo2:n suunnassa yläviistosa sekä selän taakse kiertäessä.
        Vastaotteella ei käsinyt vetää leukoja, myötäotteella kylläkin.
        Etunojapunnerruksista ei, kivun vuoksi tullut mitään.

Nukkuessa oikealle klyjelle kääntyminen herätti joten totuin koisimaan vasemmalla ja selälläni.

Olkapään remonttiselostusta en sen pittuden vuoksi ryhdy toistamaan.

Yhden tuttavani hauiksen jänne katkesi kaatumisen yhteydessä. > Kipparikalle hauis.
        Toisen kaverin kiertäjäkalvosin repesi saman tyyppisessä tilanteessa.
        Olan kipuilu oli saman tyyppistä.
        Kolmannen veitikan olka vahingoittui lentiksessä.
        Kipua hoidettiin kortisonipistoksilla kunne nivel oli leikattava. Jänteille etsittiin uudet kiinnityskohdat.

Tunnen muitakin, eri tyyppisiä tapauksia.

Yhteistä kaikille on että tapaukset vaativat puukkoa.
        Mitä nopeammin, sitä pikaisempi paraneminen!

• Ota panacodia, se on minusta hyvä lääke, hoitaa tulehdusta.
      Kaksi viikkoa on lyhyt aika, eihän siinä kerkeä tapahtumaan vielä mitään.
      Onhan se, jos tosi kova se kipu on, ettei yöllä saa nukuttua, siloin syytä käydä lääkärissä. Tuskin kuitenkaan muuta antaa kun panacodia.

• Panacod ei sovi kaikille, muuten hyvä. Toiset tulee siitä todella huonovointiseks.

• Irkka kirjoitti:

Panacod ei sovi kaikille, muuten hyvä. Toiset tulee siitä todella huonovointiseks.

Minun mielestä nämä lääkkeet, mitä ilman reseptiä saa, on lumelääkkeitä, muuta kun rahanmenoa.

• k-kotton kirjoitti:

Minun mielestä nämä lääkkeet, mitä ilman reseptiä saa, on lumelääkkeitä, muuta kun rahanmenoa.

Totta ei ne oikeeseen kipuun autakaan . Tarkennan vielä et panacod hyvä kipulääke, kenelle sopii:)

• Sitä on ilmassa, meinaan kaiken rasitusta.
      Valitin jo tonne K- Kottonin ketjuun.
      Joten koita sinäkin jaksaa,

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe