Olen 41-vuotias nainen. Kesken julkisen sektorin lapsettomuustutkimuksia 1½ vuotta sitten tulin spontaanisti raskaaksi, mutta todettiin keskeytynyt keskenmeno: niskapoimu-ultrassa havaittiin sikiön kuolleen noin 11 -raskausviikolla. Kromosomihäiriötä epäiltiin syyksi. Miehen sperman laadun perusteella suositeltiin ICSI-hoitoja, jotka kuitenkin jäivät oman päätöksemme vuoksi tuolloin tekemättä. Uutena ikävänä yllätyksenä kuukautiseni loppuivat pari kk sitten ja tuli varhaiset vaihdevuodet, FSH oli yli 90 ja gynelokogini aloitti hormonikorvaushoidon. Ainoa meitä mahdollisesti auttava lapsettomuushoito olisi ICSI luovutetuilla munasoluilla, mutta aletaanko tällaista edes suunnittelemaan ikäni ja kokonaistilanne huomioiden; eli kannattaako edes varata lähimmälle klinikalle keskusteluaikaa?
Lapsettomuushoitoihin?
2
230
Vastaukset
Hei,
Vastaa ihan lyhyesti kysymykseesi: Kannattaa ilman muuta varata aika sellaiselle lapsettomuusklinikalle, jossa voidaan tarjota hoitoja luovutetuilla munasoluilla. Hoidot ovat tuloksekkaita, eikä vastaanottajan ikä vaikuta onnistumistuloksiin. Klinikoilla voi olla eroja luovuttajien jonojen suhteen, mutta kannattaa soittaa ja kysyä eri klinikoiden jonotilanteista. 41 vuoden ikä ei ole liian korkea, jos sinulla muuten on hyvä terveys niin ettei raskauden katsota aiheuttavan sinulle riskiä.
Rohkeasti vaan eteenpäin!
Ystävällisin terveisin,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat- Tervetuloa!
Tampereella munasolujen luovuttajatilanne hyvä, muita/muuta maata parempi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351