"Sana oli Jumala ... Jumalan tykönä ...
ainokainen Poika ... Isän helmassa."
Johannes ja kaksi muuta saivat kerran katsella Häntä
siinä Kirkkaudessa, joka ainosyntyisellä Pojalla on Isältä.
He saivat nähdä Jumalan valtakunnan kun Isä ja Poika kohtasivat vuorella.
He näkivät Pojan Isänsä Kirkkaudessa. Ja niin Johannes todistaa:
"Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme,
ja me katselimme Hänen Kirkkauttansa,
senkaltaista Kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä".
Toinen Johannes, joka oli syntynyt ihmiseksi ennenkuin Jeesus,
todistaa Hänestä:
"Tämä on se, josta minä sanoin:
se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni,
sillä hän on ollut ennen kuin minä."
Jumalan ainostyntyinen Poika syntyi ihmiseksi ihmisten keskuuteen.
Hän tuli sitomaan särjettyjä sydämiä.
Hän asuu taas korkeudessa ja pyhyydessä istuen Isän oikealla puolella,
mutta edellen myös niitten tykönä, joilla on särjetty henki.
Hän antoi oman sydämensä revetä, niin että se vuoti verta ja vettä,
jotta tuo veri voisi puhdistaa meidän sydämemme
ja tuo vesi tehdä meidät synteihimme kuolleet eläviksi.
Jos annamme Hänen sovittaa itsemme Jumalan kanssa,
me saamme kerran olla siellä missä Hänkin on.
Hän tulee ja noutaa meidät luokseen niihin asuinsijoihin,
joita on mennyt meille valmistamaan Isänsä kotiin.
Nämä Hänen sanansa olivat Sulhasen puhetta morsiamelleen.
Hän haluaa olla yhtä sinun kanssasi ja minun kanssani.
Niinpä kun otamme Hänet vastaan,
meidät liitetään Häneen ja meidätkin luetaan Jumalan perheväkeen.
Meistä tulee Jumalan lapsia. Hyvää Isän päivää!
Isän kodissa monta asuinsijaa
65
125
Vastaukset
"Isän kodissa monta asuinsijaa"
Mitä noilla asuinsijoilla tarkoitetaan? monta asuinsija... ei kai se lukumäärää tarkoita?Alkutekstissä kumpikin sana on monikon nominatiivissa.
"monet asunnot"
Miten sinä tuon ymmärrät?kalamos kirjoitti:
Alkutekstissä kumpikin sana on monikon nominatiivissa.
"monet asunnot"
Miten sinä tuon ymmärrät?"monet asunnot"
noh, minähän ymmärrän sen siten, että sinne pääsee jokainen, sillä Jumala (jos on olemassa näkee kaikkien sydämiin).
Eikös -monta asuinsijaa- ole partitiivi muoto? Niin kuis ketjun aloitit.- eenokki 12
Voisi ymmärtää sen tarkoittavan eri heng.asteella olevia uskovia vai kuinka?
pakis__ kirjoitti:
"monet asunnot"
noh, minähän ymmärrän sen siten, että sinne pääsee jokainen, sillä Jumala (jos on olemassa näkee kaikkien sydämiin).
Eikös -monta asuinsijaa- ole partitiivi muoto? Niin kuis ketjun aloitit."Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää
eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa,
vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan."eenokki 12 kirjoitti:
Voisi ymmärtää sen tarkoittavan eri heng.asteella olevia uskovia vai kuinka?
Ei, vaan Jeesus valmistaa asuinsijaa Isänsä kotiin morsiamelleen.
- eenokki 12
kalamos kirjoitti:
Ei, vaan Jeesus valmistaa asuinsijaa Isänsä kotiin morsiamelleen.
eikö sitten olekaan eri hengellisellä asteella olevia uskovia?
Kaikkiko samasta muotista väännetty? Kalamos. eenokki 12 kirjoitti:
eikö sitten olekaan eri hengellisellä asteella olevia uskovia?
Kaikkiko samasta muotista väännetty? Kalamos.No, samasta Hengestä olemme syntyneet kaikki Jumalan lapset.
- eenokki 12
kalamos kirjoitti:
No, samasta Hengestä olemme syntyneet kaikki Jumalan lapset.
No, ei se nyt niin ole silloinhan kaikki lahkot olisivat Jumalasta.
eenokki 12 kirjoitti:
No, ei se nyt niin ole silloinhan kaikki lahkot olisivat Jumalasta.
En puhunut lahkoista vaan Jumalan lapsista.
kalamos kirjoitti:
En puhunut lahkoista vaan Jumalan lapsista.
Jokaisen lahkon joka ikinen jäsen ilmoittaa olevansa Jumalan lapsi, katsomatta siihen, mihin he uskvoat.
lappix kirjoitti:
Jokaisen lahkon joka ikinen jäsen ilmoittaa olevansa Jumalan lapsi, katsomatta siihen, mihin he uskvoat.
Mutta ne, jotka ovat syntyneet Jumalan lapsiksi, ovat syntyneet yhdestä ja samasta Hengestä.
- body
Isän kodissa on monta asuinsijaa siksi että erilaiset ihmiset voivat " asua " eri paikoissa.
Myös Paavali sanoi käyneensä kolmannessa taivaassa, joten eri kerroksia on.
Kermaporukka asuu yläkerrassa ja rupusakki alempana. body kirjoitti:
Isän kodissa on monta asuinsijaa siksi että erilaiset ihmiset voivat " asua " eri paikoissa.
Kermaporukka asuu yläkerrassa ja rupusakki alempana.Ensimmäinen taivas on maan ilmakehä. Se, jossa linnut lentävät.
Toinen taivas on taivaan avaruus. Se, jossa on taivaankappaleita.
Kolmas taivan on Jumalan asuinsija.- Pakis.
body kirjoitti:
Kermaporukka asuu yläkerrassa ja rupusakki alempana."Kermaporukka asuu yläkerrassa ja rupusakki alempana. "
heh,
kahden kerroksen väkeä, ei siis taivaaskaan ole tasa-arvoa :) - Pakis.
kalamos kirjoitti:
Ensimmäinen taivas on maan ilmakehä. Se, jossa linnut lentävät.
Toinen taivas on taivaan avaruus. Se, jossa on taivaankappaleita.
Kolmas taivan on Jumalan asuinsija.Onko se kolmas taivas tuolla puolen linnunradan?
- body
Pakis. kirjoitti:
"Kermaporukka asuu yläkerrassa ja rupusakki alempana. "
heh,
kahden kerroksen väkeä, ei siis taivaaskaan ole tasa-arvoa :)" Pakis"
taivas ei ole tasa-arvoinen, sillä siellä on sekä palvelijat että palveltavat. Pakis. kirjoitti:
Onko se kolmas taivas tuolla puolen linnunradan?
Se on kaukana pohjoisessa. Ehkä galakseja on paljonkin välissä.
Joka tapauksessa Jumalan ainosyntyinen Poika,
joka oli Herran oma, ennenkuin mitään oli tehty,
ennenkuin oli maan tomujen alkuakaan,
Hän oli työtä tekevä elin, kun kaikki luotiin.
Mutta luotuaan aurinkokunnan toisensa jälkeen,
Hän ei niistä niin suurta numeroa nosta.
Vaaan kerrottuaan tuon, Hän sanoo kaiken jälkeen:
"Ja ihastukseni olivat ihmislapset".
Hän rakastaa sinua ja minua. Ja haluaa meidät luokseen.
Ja Hän luo meitä varten uudet taivaanavaruudet ja uuden maan.body kirjoitti:
" Pakis"
taivas ei ole tasa-arvoinen, sillä siellä on sekä palvelijat että palveltavat.Mutta se Herra, jota taivaassa palvotaan,
on ihan toisenlainen palvottava,
kuin se herra, jota eräässä toisessa paikassa palvotaan.kalamos kirjoitti:
Se on kaukana pohjoisessa. Ehkä galakseja on paljonkin välissä.
Joka tapauksessa Jumalan ainosyntyinen Poika,
joka oli Herran oma, ennenkuin mitään oli tehty,
ennenkuin oli maan tomujen alkuakaan,
Hän oli työtä tekevä elin, kun kaikki luotiin.
Mutta luotuaan aurinkokunnan toisensa jälkeen,
Hän ei niistä niin suurta numeroa nosta.
Vaaan kerrottuaan tuon, Hän sanoo kaiken jälkeen:
"Ja ihastukseni olivat ihmislapset".
Hän rakastaa sinua ja minua. Ja haluaa meidät luokseen.
Ja Hän luo meitä varten uudet taivaanavaruudet ja uuden maan."Ja haluaa meidät luokseen. "
Minkälaisessa asusteessa olet aikonut nousta sinne aurikokuntien tuollepuolen?body kirjoitti:
" Pakis"
taivas ei ole tasa-arvoinen, sillä siellä on sekä palvelijat että palveltavat."body"
siellä joutuu siis myös palvelutehtäviin, onkohan taivaassa back- ja frontoffice myös? ja olisikohan Pomot järjestäneet noita TYKY-päiviä, meinaan kun työtä tarvii sielläkin tehdä.pakis__ kirjoitti:
"Ja haluaa meidät luokseen. "
Minkälaisessa asusteessa olet aikonut nousta sinne aurikokuntien tuollepuolen?Minulla on oleva samanlainen ylösnousemusruumis kuin Jeesuksellakin on. Lukuunottamatta naulanjälkiä Hänen käsissään ja keihään puhkomaa koloa Hänen kyljessään.
pakis__ kirjoitti:
"monet asunnot"
Eikös -monta asuinsijaa- ole partitiivi muoto? Niin kuis ketjun aloitit.Olemme samasta pääkalliosta, Isästä Jumalasta, sekä "kulmakivi", Kristus. kuin myös me seinäkivet:
Jesaja 51
1 "Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauteen pyritte, te jotka Herraa etsitte. Katsokaa - k a l l i o t a, - josta olette - l o h k a i s t u t, - ja kaivos-onkaloa, josta olette kaivetut."
1.Pietarin kirje 2
4 "Ja tulkaa hänen tykönsä, - e l ä v ä n - k i v e n - t y k ö, - jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5 ja rakentukaa - i t s e k i n - e l ä v i n ä - k i v i n ä - hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia."
Hebrealaiskirje 2
11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"
Ilmestyskirja 21
22 "Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa."
1.Korinttolaiskirje 3
16 "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?"
Jotta niin täydellisesti yhtä Jumalan ja Karitsan kanssa me kaikki tulemme olemaan:
Roomalaiskirje 11
33 "Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!"kalamos kirjoitti:
Minulla on oleva samanlainen ylösnousemusruumis kuin Jeesuksellakin on. Lukuunottamatta naulanjälkiä Hänen käsissään ja keihään puhkomaa koloa Hänen kyljessään.
Jeesuken ylösnousemus oli henkiruumis.
Liha jää maahan, mutta henki - sielu- lähtee kohti taivasta.
Oletkos koskaan ajatellut, että ns. uudestisyntynyt ylhäältä on jo valmis kirkastettu täällä jo maanpäällä eikä mitään Jeesuksen toista tulemista tule, vaan Jeesus on jo maan päällä uudestisyntyneissä, heillä tämä henkiruums-sielu on jo niinkuin 'ylösnoussut'.kalamos kirjoitti:
Mutta se Herra, jota taivaassa palvotaan,
on ihan toisenlainen palvottava,
kuin se herra, jota eräässä toisessa paikassa palvotaan.Kummallinen herra, kun häntä täytyy maan päällä palvoa, ja vielä kirkasettuna ruumiina linnunratojen tuolla puolen. Eiö tälle herrelle riitä mikään?
pakis__ kirjoitti:
Jeesuken ylösnousemus oli henkiruumis.
Liha jää maahan, mutta henki - sielu- lähtee kohti taivasta.
Oletkos koskaan ajatellut, että ns. uudestisyntynyt ylhäältä on jo valmis kirkastettu täällä jo maanpäällä eikä mitään Jeesuksen toista tulemista tule, vaan Jeesus on jo maan päällä uudestisyntyneissä, heillä tämä henkiruums-sielu on jo niinkuin 'ylösnoussut'.Jeesuksen ruumis kuoli ristillä ja se haudattiin
ja nousi kolmen päivän kuluttua ylös haudasta.
Hauta oli tyhjä. Liha ei jäänyt sinne.
Jotain vastaavaa tapahtuu meillekin
kun viimeinen pasuuna soi,
ja Kristuksessa kuolleet nousevat katoamattomina,
ja me elossa olevat muutumme.
Hengen osalta me tietenkin jo olemme syntyneet uudesti.kalamos kirjoitti:
Jeesuksen ruumis kuoli ristillä ja se haudattiin
ja nousi kolmen päivän kuluttua ylös haudasta.
Hauta oli tyhjä. Liha ei jäänyt sinne.
Jotain vastaavaa tapahtuu meillekin
kun viimeinen pasuuna soi,
ja Kristuksessa kuolleet nousevat katoamattomina,
ja me elossa olevat muutumme.
Hengen osalta me tietenkin jo olemme syntyneet uudesti."Hengen osalta me tietenkin jo olemme syntyneet uudesti. "
Kun uskovat ovat hengen osalta jo uudestisyntyneet ja Pyhä Kolminaisuus asuu heidän teoissa ja ajatuksissa, niin miksi vielä pitäisi tämän hengen nousta Isän luokse, koska Isähän asuu jo heissä?pakis__ kirjoitti:
Kummallinen herra, kun häntä täytyy maan päällä palvoa, ja vielä kirkasettuna ruumiina linnunratojen tuolla puolen. Eiö tälle herrelle riitä mikään?
Älä sitä sure. Vaan sitä sitä toista herraa, jolle ei mikään riitä.
pakis__ kirjoitti:
"Hengen osalta me tietenkin jo olemme syntyneet uudesti. "
Kun uskovat ovat hengen osalta jo uudestisyntyneet ja Pyhä Kolminaisuus asuu heidän teoissa ja ajatuksissa, niin miksi vielä pitäisi tämän hengen nousta Isän luokse, koska Isähän asuu jo heissä?Tuota noin. Kirkastuiko sinulle tuo edellinen asia.
Se, että Jeesuksen hauta oli ylösnousemuksen jälkeen tyhjä?
Se, että liha ei jäänyt tuonne hautaan.
Ja että jotain vastaavaa Jumalan Sanan mukaan tapahtuu meillekin.kalamos kirjoitti:
Tuota noin. Kirkastuiko sinulle tuo edellinen asia.
Se, että Jeesuksen hauta oli ylösnousemuksen jälkeen tyhjä?
Se, että liha ei jäänyt tuonne hautaan.
Ja että jotain vastaavaa Jumalan Sanan mukaan tapahtuu meillekin."Se, että Jeesuksen hauta oli ylösnousemuksen jälkeen tyhjä? "
No se ei paljon kerro, jos oli tyhjä hauta. Tuosta voi vain päätellä, että myös liha nousee ylös, mutta asiahan ei noin ole käsittääkseni, koska puhuvat kirkastetusta henkiruumiista.pakis__ kirjoitti:
"Se, että Jeesuksen hauta oli ylösnousemuksen jälkeen tyhjä? "
No se ei paljon kerro, jos oli tyhjä hauta. Tuosta voi vain päätellä, että myös liha nousee ylös, mutta asiahan ei noin ole käsittääkseni, koska puhuvat kirkastetusta henkiruumiista.Ketkä puhuvat kirkastetusta henkiruumiista?
Raamatussa ei tuollaista ilmaisua ole.
Vaan mitä Raamattu, jopa Jeesus itse, sanoo:
"Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää,
että minä itse tässä olen.
Kosketelkaa minua ja katsokaa,
sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita,
niinkuin te näette minulla olevan."
Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden,
vaan ihmettelivät, sanoi hän heille:
"Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.
Ja kun Tuomas epäuskoisena sai kohdata Jeesuksen
vasta muita myöhemmin, niin hän oikein
painoi kätensä Jeesuksen kylkeen,
jossa oli keihään puhkoma kolo.
* Monet asunnot tulee löytymään ajallaan UUDESTA JERUSALEMISTA,
* Ilm. 21: 15 - 27. uusi Jerusalem on mitoiltaan yhtä suuri joka suuntaan. Eli 12000 vakomittaa.
* Yksi vakomitta = 190 m. = 2304 km.
768 kerrosta = 5308416 m2 = 780 miljoonaa asuntoa
Jos on 340 m3 = 12 miljardia asuntoa.
* Kaupungin kuutiotilavuus on 12230590464 m3 Tilaa on, ja siksi varmaan Jeesuksen tulo viipyy, kun Jumalan luku sisään tlelleista pakanoista ei ole vielä täyttynyt, asuntolukuhan on kaksikertaa maailaman väkiluku. Niin ja sitten vielä, siellä liikutaan joka suuntaan, ei ole rajoittavaa painovoimaa, kadut on yhtälailla pysty, kuin vaakasuorassakin.
* Muuri kaupungin ympärillä on vieläkin suurempi ja loistossaan ihmeellinen.
* Ja jos oletetaan, että asunnot olisi puolta suurempia, 780 m2 per asunto, silloinkin asuntoaja olisi 6 miljardia, joka minusta tuntuu lopuliselta , koska se olisi 1 x maailman väkiluku, näin Jumala palaisi alkuperäiseen Paratiisin lukemiin. Joa Jumalan suunnitelma Nr: 1, olisi totuteutunut, olishan ihmiset eläneet iankaikkisesti, he olivat ennen lankeemusta kuolemattomia, niinpä syntyvyyttä olisi todennäköisesti säännöstelty, ja ihmisiä olisi syntynyt tämä 6 miljardia, silloin syntyvyys olisi tyrehtynyt, se on luku, jonka maapallomme voi kunnolla ylläpitää. Miten se olisi saatu pysäytettyä, se on Jumalan tiedossa.
Nyt Jumala on luonut Kristuksessa Jeesuksessa aivan uuden ihmis-sukupolven, uskomalla Jeesukseen uudestisyntyy tähän uuteen ihmisrotuun, vanha kuolee ja haudataan, sieltä nousee uusiluomus, samanlainen kuin Jeesuskella oli, kun Hän astui ulos haudastaan, elossa olevat uudestisyntynyt muutetaan Jeesusken tullessa heti ylösnousseiden jälkeen, ja yhdymme heihin, kaikki ovat muuttuneet uudeksi. Silloin nousee tuo suuri valkoinen joukko Jeesusta vastaan yläilmoihin, ja niin saamme olla aina Herran kanssa. Uudessa Jerusalemissamme ?
* Ja sehän on rakennettu pelkästään kalliista kivistä, mitä erilaismmista, kaiki 12 porttia on kukin yhdestä HELMESTÄ, perustukset jaspiksesta, koristellut kauniilla kivillä Itse kaupunki on puhdasta kultaa, lasin tapaista?
* Paras kun luet Raamatustasi tämän ihanan kaupungin rakennus aineet ja mitat , ja miten se loistaa läpi maailmankaikkeuden, se tulee olemaan valtaisa PRISMASSA väriloistossaan niin ihmeellinen, että sitä ei kukaan osaa edes kuvailla vajavaisina ihmisinä, niitä kun ollaan täydellisyyteen verrattuna.Tässä hiukan toisenlainen vertailu.
Enkeli mittasi kaupungin kultaisella ruokosauvalla. Siis pituusmitalla.
Mittaus osoitti, että kaupungin pituus, leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
Ja tuo pituus oli 12000 stadionia.
Stadion oli Kreikkalaisen juoksuradan pituuseli 192 metriä.
Tuo kuution muotoinen kaupunki on siis niin
pituudeltaan, leveydeltään kuin korkeudeltaankin 2304 km.
Jos Jumalan ja Karitsan valtaistuimelle
ja Jumalan puutarhalle puineen ja virtoineen
ja muille yhteisille alueille olisi varattu puolet kaupungin tilavuudesta,
niin esimerkiksi 8 miljardin suuruisen pelastettujen joukon jokaiselle sielulle
jäisi vielä omaa henkilökohtaista
- asuinsijaa 5 miljoonan normaalikokoisen olohuoneen tilavuus
- ja sen lisäksi vielä kaksinkertainen tilavuus omaa henkilökohtaista pihaa ja puutarhaa varten.>>Ja sehän on rakennettu pelkästään kalliista kivistä, mitä erilaismmista, kaiki 12 porttia on kukin yhdestä HELMESTÄ, perustukset jaspiksesta, koristellut kauniilla kivillä Itse kaupunki on puhdasta kultaa, lasin tapaista?
pakis__ kirjoitti:
>>Ja sehän on rakennettu pelkästään kalliista kivistä, mitä erilaismmista, kaiki 12 porttia on kukin yhdestä HELMESTÄ, perustukset jaspiksesta, koristellut kauniilla kivillä Itse kaupunki on puhdasta kultaa, lasin tapaista?
Eiköhän kanadalaiset ja muut tee uutta valtausta, koska Lapin mineraalivaltausten pitoisuudet ovat promilleja noista Jumalan ilmoittamista pitoisuuksista.?
- eenokki 12
Niinpä kun otamme Hänet vastaan, Nyt tuli taas tuota kalamössöä putken täydeltä ja paineella.
Tarkoitatko että Jumala valmistelee sinua ja kun se on tehty niin ojennat kätesi ottamaan vastaan Jumalan armon hyväksymällä se ja sitten kaikki onkin selvää pataa, kun kätesi ovat ojennetus vastaanottamaan armo.Niin, minulla ei kyllä muuta mahdollisuutta, kuin luottaa täysin Pelastajaani.
Laitan kaiken Jeesuksen varaan.- eenokki 12
kalamos kirjoitti:
Niin, minulla ei kyllä muuta mahdollisuutta, kuin luottaa täysin Pelastajaani.
Laitan kaiken Jeesuksen varaan.näihän sitä pitää tehdä jättäytyä Jumalan pelastettavaksi eikä heilua kädet täynnä ja mielenliikkeissä etsiä "ratkaisuja"
Jeesuksen varaan! eenokki 12 kirjoitti:
näihän sitä pitää tehdä jättäytyä Jumalan pelastettavaksi eikä heilua kädet täynnä ja mielenliikkeissä etsiä "ratkaisuja"
Jeesuksen varaan!Jättäytyminen on ratkaisu
- eenokki 12
kalamos kirjoitti:
Jättäytyminen on ratkaisu
No kun kerran väität kerrohan mitä se sisältää?
Et kai ole piilottanut jotain poveesi? Pullon? eenokki 12 kirjoitti:
No kun kerran väität kerrohan mitä se sisältää?
Et kai ole piilottanut jotain poveesi? Pullon?Minun povessani ei koskaan ole ollut pulloa. En koskaan ole ollut juovuksissa, eikä minulla ole aavistustakaan siitä, kuinka ihanaa on olla juovuksissa. Mutta minulla on kyllä aavistus, kuinka ihanaa lapsella on, kun isä on juovuksissa.
Mitä ratkaisuun tulee, niin kysymys siitä, että Pyhä Henki on tullut sinun sydämesi ovelle ja kolkuttaa. Sinä joko avaat oven tai jätät avaamatta. Mutta sinä teet ratkaisun, saako Jeesus astua Henkensä kautta sinun sisimpääsi vaiko ei. Jos vastaat myöntävästi, on Jumalan Valtakunta, itse Jumalan Valtakunnan Kuningas tullut sinun sydämesi Valtiaaksi. Jos vastaat kieltävästi, jäät nykyisen hallitsijan omaksi.- eenokki 12
kalamos kirjoitti:
Minun povessani ei koskaan ole ollut pulloa. En koskaan ole ollut juovuksissa, eikä minulla ole aavistustakaan siitä, kuinka ihanaa on olla juovuksissa. Mutta minulla on kyllä aavistus, kuinka ihanaa lapsella on, kun isä on juovuksissa.
Mitä ratkaisuun tulee, niin kysymys siitä, että Pyhä Henki on tullut sinun sydämesi ovelle ja kolkuttaa. Sinä joko avaat oven tai jätät avaamatta. Mutta sinä teet ratkaisun, saako Jeesus astua Henkensä kautta sinun sisimpääsi vaiko ei. Jos vastaat myöntävästi, on Jumalan Valtakunta, itse Jumalan Valtakunnan Kuningas tullut sinun sydämesi Valtiaaksi. Jos vastaat kieltävästi, jäät nykyisen hallitsijan omaksi.Raamatun oppi Jumalan armovalitsemuksesta on toisille kauhistukseksi, mutta toisille lohdullinen. Niille, jotka ajattelevat itsestään löytyvän vielä jotain hyvää ja kykyä auttaa itseään pelastuksen asiassa, Raamatun oppi armovalitsemuksesta ja sidotusta ratkaisuvallasta on kauhistava, koska se murskaa heidän koko uskontonsa, johon he katsovat oman ratkaisun kuuluvan. Lohdullinen oppi armovalitsemuksesta on niille, jotka Jumalan lain iskeminä ovat joutuneet täydelliseen epätoivoon omasta itsestään ja näkevät ainoan pelastuksensa sulassa vapaassa armossa. ...lainaus:Uskonratkaisu.
Voisi sen pullon olettaa olevan "ratkaisusi" johon olet laittanut hengen että se puhuisi tarvittaessa Etsiikö se henki sinua kovin usein?
Ai jassoo sinä sanot tervetuloa henki olen päättänyt ottaa sinut ja jeesuksen vastaan.Welcomr to finland. eenokki 12 kirjoitti:
Raamatun oppi Jumalan armovalitsemuksesta on toisille kauhistukseksi, mutta toisille lohdullinen. Niille, jotka ajattelevat itsestään löytyvän vielä jotain hyvää ja kykyä auttaa itseään pelastuksen asiassa, Raamatun oppi armovalitsemuksesta ja sidotusta ratkaisuvallasta on kauhistava, koska se murskaa heidän koko uskontonsa, johon he katsovat oman ratkaisun kuuluvan. Lohdullinen oppi armovalitsemuksesta on niille, jotka Jumalan lain iskeminä ovat joutuneet täydelliseen epätoivoon omasta itsestään ja näkevät ainoan pelastuksensa sulassa vapaassa armossa. ...lainaus:Uskonratkaisu.
Voisi sen pullon olettaa olevan "ratkaisusi" johon olet laittanut hengen että se puhuisi tarvittaessa Etsiikö se henki sinua kovin usein?
Ai jassoo sinä sanot tervetuloa henki olen päättänyt ottaa sinut ja jeesuksen vastaan.Welcomr to finland.Sinä olet astia. Tiedät kai sen. Toivon, että siinä on öljyä.
Kovin suitsevainen vaan tuntuu olevan sinussa palava liekki.kalamos kirjoitti:
Jättäytyminen on ratkaisu
'kalamos'
"Jättäytyminen on ratkaisu "
eikö se ole sama asia kuin fatalismi?pakis__ kirjoitti:
'kalamos'
"Jättäytyminen on ratkaisu "
eikö se ole sama asia kuin fatalismi?Ei. Tuon ratkaisun tekeminen nimenomaan ei ole fatalismia.
Ratkaisun jättämättä tekeminen olisi sitä.
* Voi eenokki sinua ? kaikki ON todella valmista, Jeesus on valmistanut juhla aterian ja kutsuu aterialle, kuka vain ottaa kutsun vastaan, Hän kolkuttaa omantunnon ovella, päästä sinäkin Hänet sisälle vihdoin, ja lopeta naljailusi, ikään kuin vain sinä tietäisit? Mutta sinäpä et tiedä mitään, sinulta puuttuu Jeesuksen Kristuksen sisänen tunteminen, aivan kuin Paavo Ruotsalaiselta aikoinaan, mutta hän tiesdi ja myönsi, että jotain puuttuu, ja lähti hakemaan apua, ja löysi ja sai avun. Pääsi erään sepän kautta uudestisyntymään aidosti, ja tuli tuntemaan Kristuksen sisäisesti, ja kun tämä sisäinen tunteminen puuttuu puuttuu kaikki muukinn, sanat on pelkkiä sanoja ja kiliseviä kulkusia siihen asti. Pyri siis tuntemaan Herra.
* Uudestisyntyneestä sydämestä ei voi pulputa karvasta ja makeaa vettä, sinä ja sinun lähteesi on pelkkää karvasta ja sapekasta kuulla ja se saastuttaa koko ympäristöään, kumma että et itse sitä huomaa ja tajua ?- eenokki 12
Minulle on lupaus juhla ateriasta annettu kauan sitten profetian(raamatun sanan Ilm. 3.7-11 mukaan) Tätä usein mietin?
Omassatunnossani kuulen kasteeni veden armollisen äänen joka on Jeesuksen ääni.
Tunnen kyllä Jeesuksen mutta Mohiksella näkyy olevan joku toinen jeesus jota et päästä omaantuntoosi ellei jeesuksesi mene uudestikasteelle tai ole jo käynyt siellä upoksissa?
Ethän sinä ole pystynyt selittämään lähettämiäni kommentteja vaan olet ollut vaiti kuin nauta.
Sitten tuomitset näkemättä etkä tiedä että harhaopettajia kuten sinä mohis saa surutta tuomita kertoen muille heidän pahat tekonsa.
Tietysti jotkut helluntailaiset eivät hyväksy minua ja sen ymmärrän koska olen nk. "lutterilainen" opiltani.
Kristuksen tunnen ja Hän tuntee minut, oppini on Jumalan, mutta elämässä tulee vastaan vastakäymisiä ja elämään kuuluu anteeksisaaminen.
En pyri savon arolan kaltaiseen pyhitykseen, rakkauteen ja uskoon jota ei hänellä eikä sinullakaan näytä olevan vaikka Kristuksesta puhutte.
- Outoa sepustelua
Ettekös te olekkaan taivaaseen menossa kun jerusalemia mittailette asuinsijaksenne. Ja jos Jeesus olisi tarkoittanut että menee valmistamaan sijaa koko kansalle, kaikille ihmisille, niin hän olisi puhunut siitä kansalle. Mutta ei hän puhunut. Hän tarkoitti apostolejaan jotka tulevat hallitsemaan hänen kanssaan.
Tuo Jerusalem, josta Ilmestyskirja kertoo, on taivaassa.
Ketkä tuohon kaupunkiin sitten pääsevät:
"Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa,
että heillä olisi valta syödä elämän puusta
ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot
ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat
ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."- Outoa sepustelua
kalamos kirjoitti:
Tuo Jerusalem, josta Ilmestyskirja kertoo, on taivaassa.
Ketkä tuohon kaupunkiin sitten pääsevät:
ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot
ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."Taivaaseen ei pääse kuin ne jotka tulevat hallitsemaan siellä Jeesuksen kanssa.
He ovat kaikki viattomia, neitsyen kaltaisia. Jumala luo kaiken uudeksi, tulee uusi taivas ja uusi maa. Meille muille valmistetaan uusi maa. Mm, 12 :sta Israelin sukukunnista olevaa tulee hallitsemaan taivaassa Jeesuksen kanssa. Tähän kuuluu osa apostoleista joille Jeesus sanoi menevänsä valmistamaan sijaa.
Lue Raamatustasi minkälainen on tuo uusi taivas ja minkälainen on uusi maa. Ei maata autioksi luoda, asuttavaksi Hän sen tekee, meitä varten. Outoa sepustelua kirjoitti:
Taivaaseen ei pääse kuin ne jotka tulevat hallitsemaan siellä Jeesuksen kanssa.
He ovat kaikki viattomia, neitsyen kaltaisia. Jumala luo kaiken uudeksi, tulee uusi taivas ja uusi maa. Meille muille valmistetaan uusi maa. Mm, 12 :sta Israelin sukukunnista olevaa tulee hallitsemaan taivaassa Jeesuksen kanssa. Tähän kuuluu osa apostoleista joille Jeesus sanoi menevänsä valmistamaan sijaa.
Lue Raamatustasi minkälainen on tuo uusi taivas ja minkälainen on uusi maa. Ei maata autioksi luoda, asuttavaksi Hän sen tekee, meitä varten.Juuri edellä lainasin Raamatun kohtaa, joka paljastaa,
ketkä pääsevät tuohon Jerusalemiin ja ketkä eivät.
Nämä pääsevät:
ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!"
Nämä eivä pääse:
"Ulkopuolella ovat koirat ja velhot
ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."
Ja mihin nämä ulkopuolella olevat joutuvat:
"Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten
ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain
ja kaikkien valhettelijain osa
on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa"- Outoa sepustelua
kalamos kirjoitti:
Juuri edellä lainasin Raamatun kohtaa, joka paljastaa,
ketkä pääsevät tuohon Jerusalemiin ja ketkä eivät.
Nämä pääsevät:
ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!"
Nämä eivä pääse:
"Ulkopuolella ovat koirat ja velhot
ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."
Ja mihin nämä ulkopuolella olevat joutuvat:
"Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten
ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain
ja kaikkien valhettelijain osa
on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa"Ketkä perivät maan. Ja keitä siinä asuu. Tähän et taida osatakkaan vastata. Minkälainen on uusi maa, mitä Raamattu siitä kertoo, ja miten siellä ihmiset elävät ja mitä tekevät.
No tuo Jerusalem, joka nyt on taivaassa, tulee sijaitsemaan tuosa uudessa maassa, jonka Jumala luo. Ja jokainen, joka pääsee tuon nyt taivaassa olevan Jerusalemin porteista sisälle, eikä siis joudu tulijärveen, saa iloita uusista taivaista ja uudesta maasta, joissa vanhurskaus asuu.
"Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa ... Hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."
Mitä me Pietarin kanssa sitten teemme. Teemme tietenkin sitä, mitä ihmisen aluperinkin Jumalan kuvana käsktettiin tehdä:
"Vallitkaa kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
Tätä me teemme. Me hallitsemme Jumalan luomakuntaa.
"Eikä mitään kirousta ole enää oleva.
Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva,
ja hänen palvelijansa palvelevat Häntä
ja näkevät Hänen kasvonsa,
ja Hänen nimensä on heidän otsissansa.
Eikä yötä ole enää oleva,
eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa,
sillä Herra Jumala on valaiseva heitä,
ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti."- Outoa sepustelua
Et osannut vastata kysymykseen joka tosikristityille on aivan selvä asia.
Uusi taivas ja uusi maa, ovat kaksi erillistä paikkaa. Nimikritityille tämä on arka asia. >>No tuo uusi Jerusalem, joka nyt on taivaassa, tulee sijaitsemaan tuossa uudessa maassa
"Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan;
sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet,
eikä merta enää ole.
Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin,
minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä,
valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu."- Outoa sepustelua
Asutko siis taivaassa vai maassa.>> ...laskeutuvan alas taivaasta,,,,,,.
Outoa sepustelua kirjoitti:
Asutko siis taivaassa vai maassa.>> ...laskeutuvan alas taivaasta,,,,,,.
"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä!
Ja hän on asuva heidän keskellänsä,
ja he ovat hänen kansansa,
ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa"- Outoa sepustelua
kalamos kirjoitti:
ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa"Esitin suoran kysymyksen; Asutko siis taivaassa vai maassa?. Etkö kykene vastaamaamaan vai etkö tiedä. Vastaukseksi riittää yksi sana.
A) Taivaassa vai B) Maassa.
Jään odottamaan vastausta. Jos et tiedä vastausta, sano se suoraan, ei se haittaa jos et tiedä. Outoa sepustelua kirjoitti:
Esitin suoran kysymyksen; Asutko siis taivaassa vai maassa?. Etkö kykene vastaamaamaan vai etkö tiedä. Vastaukseksi riittää yksi sana.
A) Taivaassa vai B) Maassa.
Jään odottamaan vastausta. Jos et tiedä vastausta, sano se suoraan, ei se haittaa jos et tiedä.No, onpa outoa kyselyä.
Seuraava muutto-osoite on kolmas taivas.
Jumalan Paratiisi.
Mutta kun tuo Jumalan asuinsija,
Isän koti, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan meile sijaa,
laskeutuu sitten tuon uuden maan päälle,
niin ei tuollaista jakoa enää ole.
Minä asun kyllä silloin edelleen tuossa samassa Jerusalemissa,
mutta se on tuon uuden maan päällä oleva kaupunki.- Outoa sepustelua
kalamos kirjoitti:
No, onpa outoa kyselyä.
Seuraava muutto-osoite on kolmas taivas.
Jumalan Paratiisi.
Mutta kun tuo Jumalan asuinsija,
Isän koti, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan meile sijaa,
laskeutuu sitten tuon uuden maan päälle,
niin ei tuollaista jakoa enää ole.
Minä asun kyllä silloin edelleen tuossa samassa Jerusalemissa,
mutta se on tuon uuden maan päällä oleva kaupunki.Käsitinkö oikein. Nouset siis ensin kolmanteen taivaaseen ja sitten laskeudut maan päälle, niinkö? Onko tuo maa nyt sitten kuitenkin lopullinen asuinpaikkasi eikä taivas?
Hullumpaa en ole kuullut. Melkoista sähläystä. Keitä sinun käsityksesi mukaan asuu taivaassa? Outoa sepustelua kirjoitti:
Käsitinkö oikein. Nouset siis ensin kolmanteen taivaaseen ja sitten laskeudut maan päälle, niinkö? Onko tuo maa nyt sitten kuitenkin lopullinen asuinpaikkasi eikä taivas?
Hullumpaa en ole kuullut. Melkoista sähläystä. Keitä sinun käsityksesi mukaan asuu taivaassa?Isän koti, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan meille sijaa,
taivaallinen Jerusalem,
laskeutuu Uuden maan päälle.
Jumalasta alkaen kaikki ovat silloin samassa paikassa.
ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa"
Jumalan tahtoa, viisautta, ymmärrystä, armoa, laupeutta ja taitoa Raamattu kehuu kaikkia kalliita kiviä ja puhtainta kultaa kalliimmaksi, mutta houkuttelee niillä kultaan ja jalokiviin mielistyneitä tutustumaan itseensä;
Sananlaskut 8 (koko luku)
11 "Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa."mitä tarkoittaa uusi Jerusalem? Onko se täällä ajallisessa vai taivaallisesssa ajassa?
Tämä on erittäin hyvä kysymys.
En ole koskaan tuota pohtinut.
Psalmien kirjassa eli laulukirjassa, moni psalmi alkaa näin:
"Veisatkaa Herralle Uusi virsi".
Ja kun me tuon psalmin laulamme,
niin se nousee taas uutena ylistyksenä Jumalan korviin.
Samoin Raamattu sanoo, että Jumalan armo
tai laupeus on joka aamu uusi.
Ja sitten me ihmiset. Kun peiliin katsoo,
niin monesti ihan säikähdän. Minä vanhenen.
Mutta minussa on muutakin kuin kuolevainen ruumiini.
Raamattu sanoo:
"Sentähden me emme lannistu;
vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin,
niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu."
Tuo uusi Jerusalem on elävistä kivistä.
Se on koko ajan uusi. Ei se rapistu eikä hilseile.
Sen kivetkin huutavat ylistystä Jumalalle.
Veisaavat joka päivä uutta virttä Jumalalle.
Sen kukkaloisto ei koskaan ole kuihtunutta.
Se on aina ja jatkuvasti uudessa kukoistuksessa.
Sen lävitse juokseva virta tuo aina uutta vettä.
Uusi taivas ja uusi maa ja sen päälle laskeutuva uusi Jerusalem
ovat Jumalan lahjapaketti meille. Meille valmistettu Valtakunta.
"Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: '
Tulkaa, minun Isäni siunatut,
ja omistakaa se valtakunta,
joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003437
- 623117
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802413
- 842366
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411637