no ainaski muutama hiutale.
Mut ei noi kesää tee?
Lunta sataa!
78
132
Vastaukset
- verditti
Niin, on viidestoista marraskuuta ja talvi yllätti sinut taasen.
Olen muuten vetänyt henkeä.Sepä hyvä, sitte pystyt jutskaamaan ilman sen suurempaa kiihkoa.
Mikäs keli teillä, joko nastat alla?
Mullapa ei vielä...- verditti
anjaniina_ kirjoitti:
Sepä hyvä, sitte pystyt jutskaamaan ilman sen suurempaa kiihkoa.
Mikäs keli teillä, joko nastat alla?
Mullapa ei vielä...Valitettavan harvoin pääsen palopuhumaan.
Sinä inspiroit.
Viisailla kitkoilla minä sen vähän... verditti kirjoitti:
Valitettavan harvoin pääsen palopuhumaan.
Sinä inspiroit.
Viisailla kitkoilla minä sen vähän...Niinpä, niin teen.Keuhkoille tekee hyvää puhdistua välillä.
Kuulin tuos just vitsin, et kaveri etsii inspistä pullon pohjalta, mut kun ei tiedä minkä pullon, niin pitää korkata niin monta........
Oli pakko kurkata verhonraosta . Ei näkyny kun pimeetä. Herääminen päänsärkyyn ja oksettavaan oloon. Petipäivä nyt alkaa tee ja näkkileipä pysyy sisällä.
anjaniina_ kirjoitti:
Onko oikein oksennustauti vai tuliko riehuttua eilen ;))))
Ei tarvinnu riehua ei :))
Irkka kirjoitti:
Ei tarvinnu riehua ei :))
Aha, pääsi oksentaa ilmankin ;)) juu, ei mukavaa semmonen ollenkaan ja vetää melko naatiksi...
anjaniina_ kirjoitti:
Aha, pääsi oksentaa ilmankin ;)) juu, ei mukavaa semmonen ollenkaan ja vetää melko naatiksi...
Vapaapäivän vietolle ois ollu muitakin vaihtoehtoja:( Mut huomenna oon taas jaloillani kunnolla:))) Kyl tää tästä alkaa kohenee..
Irkka kirjoitti:
Vapaapäivän vietolle ois ollu muitakin vaihtoehtoja:( Mut huomenna oon taas jaloillani kunnolla:))) Kyl tää tästä alkaa kohenee..
Päivän juttuhan se yleensä onkin, jos jatkuu niin Immodium auttaa ;)
Teotwawki kirjoitti:
Ei ole ihme, jos on paha olo kun vatsa on täynnä oksennusta.
Ai mikä ihana aamu, eiliseen verrattuna. Kukaan ei ole laittanu oksennusta vatsaan;)
Irkka kirjoitti:
Ai mikä ihana aamu, eiliseen verrattuna. Kukaan ei ole laittanu oksennusta vatsaan;)
No niin, maailman näkee taas värillisenä? :-))
Teotwawki kirjoitti:
No niin, maailman näkee taas värillisenä? :-))
Joo-o kyllä toi talitintin vatsapuoli taitaa olla keltainen;) Nyt kauppaan ennen työv.
Saa uutta oksennettavaa :DD .
- rygseck
Ei - eikä talvee..
* * * * * *
* * * * *
Tos on sulle vähän lisää =)
Täällä sato äsken vettä :O
Mittari näyttää nollaa ja on tähtikirkas taivas... nii että mistä se vesi siihen ??
Mä olin koko päivän Tampereella ja siellä paisto ihanasti aurinko =)No eeminätiiä?
Jostain taivaalta ....ehkä? Luulisin?
No se on jo loppu, olisko vaan ilmankosteus tiivistynyt ja tipahtanu?
Mut se on silti hienompi homma, mä pääsen menee Marsulla huomenna ja sil aikaa mun Munnyyn vaihdetaan renkaat ;))))
Hähä....
Hítsiläinen, ei vielä kesä, mutta kohta on kevät. 3 kk päästä pitää kylvää jo tomaatit. Yks tän vuoden omista tomaateista on vielä syömättä.
Pitäis mennä viikonloppuna Venäjälle. Kuskina on rasittava koheltaja. Sen verenpaineet hipoo välillä lähelle kahta sataa, ja mun mielestä jatkuvan kiireen ja sen jatkuvan koheltamisen vuoksi. Toivottavasti sillä on talvirenkaat alla. Jos mua ei kuulu ens viikolla, niin olen sairaalassa tai ruumishuoneella.Mitäs jos sanosit et sä ajat, et ota sä vaik olut siinä istuessas.
Sellasen koheltajan kyytiin meno ei välttämättä ole henkirievulle hyvä, varsinkaan Venäjällä.
Siis oikeesti?anjaniina_ kirjoitti:
Mitäs jos sanosit et sä ajat, et ota sä vaik olut siinä istuessas.
Sellasen koheltajan kyytiin meno ei välttämättä ole henkirievulle hyvä, varsinkaan Venäjällä.
Siis oikeesti?En mä jaksa ajaa. Mä napsin mielummin kyytiläisenä jotain virkistävää juomaa. Maantieajo on ykstoikkoista puuhaa, ja musta tulee vielä vaarallisempi, kun mä vaivun omiin ajatuksiini. Mä voin myös vaikka nukahtaa kesken ajamisen. Mä olen nimittäin joskus nukahtanut monta kertaa jopa porakoneelle niin, että heräsin polvien notkahtamiseen.
Mä istun takapenkillä. Laitan sen mun kaulatuen valmiiksi siltä varalta, että tulee äkkijarrutuksia.Jos koheltaa, niin otat turhat luulot ja avaimet pois. Turha sitä on omaa henkeänsä vaarantaa koheltajan tähden.
sedna2003 kirjoitti:
En mä jaksa ajaa. Mä napsin mielummin kyytiläisenä jotain virkistävää juomaa. Maantieajo on ykstoikkoista puuhaa, ja musta tulee vielä vaarallisempi, kun mä vaivun omiin ajatuksiini. Mä voin myös vaikka nukahtaa kesken ajamisen. Mä olen nimittäin joskus nukahtanut monta kertaa jopa porakoneelle niin, että heräsin polvien notkahtamiseen.
Mä istun takapenkillä. Laitan sen mun kaulatuen valmiiksi siltä varalta, että tulee äkkijarrutuksia.Oikeesti, mä en antas henkeeni holtittoman käsiin.
Sen olen oppinut vuosien mittaan.Sitä ei moni tajuu,mut matka vois tosiaan olla viimeinen hermostuneen kyydissä.Pyydän, et mietit sitä viis minsaa...
Tahtoo olla niin, et ihminen joka on istunut motskarin kyydissä ja oppii sit itte ajaan, istuu enää hyvin harvan kyydissä....arvaa luottaako enää?
Mut joo, laita vaan...brutsparklingwine kirjoitti:
Jos koheltaa, niin otat turhat luulot ja avaimet pois. Turha sitä on omaa henkeänsä vaarantaa koheltajan tähden.
Aika suora tiehän tässä on Viipuriin asti. Sopivan yksitoikkoinen rauhottamaan kuskin ylikierroksia. Mä pidän muutaman tylsän esitelmän siinä matkalla. Jo on kumma, jos ei pyryharakka siitä lannistu. Ei se nainen varsinaisesti kohella, vaan hänellä on aina kiire, eikä hän osaa rentoutua ja keskittyä.
Sano sille koheltajalle, että varo, sulla saattaa katketa verisuoni päästä. Mulle sanottiin kerran juppiaikana niin ja se pani kyllä funtsaamaan.:-))
sedna2003 kirjoitti:
Aika suora tiehän tässä on Viipuriin asti. Sopivan yksitoikkoinen rauhottamaan kuskin ylikierroksia. Mä pidän muutaman tylsän esitelmän siinä matkalla. Jo on kumma, jos ei pyryharakka siitä lannistu. Ei se nainen varsinaisesti kohella, vaan hänellä on aina kiire, eikä hän osaa rentoutua ja keskittyä.
Mä olen kerran mennyt täältä Ruotsinpyhtäältä sitä tietä toiseen suuntaan niin pitkälle, kun sitä pääsi: Norjan Bergeniin.:-))
Teotwawki kirjoitti:
Sano sille koheltajalle, että varo, sulla saattaa katketa verisuoni päästä. Mulle sanottiin kerran juppiaikana niin ja se pani kyllä funtsaamaan.:-))
Aivan, aivan. Juuri sen kaltaisia esitelmiä oli ajatellut pitää matkan aikana. Siinä mielessä rankka pieti mullekin, koska joudun pitämään ne venäjän kielellä tai venäjän-suomen sekotuksella. Toi verisuonen katkeeminen oli tosi hyvä lisäidis. Mä olin ajatellut puhua sydänkuolleisuudesta koko matkan sillee ankeesti tän palstan hautuumaajengin hengessä. Kyl siinä vauhti ja hilpeys karisee. Kannattaa ajatella positiivisesti. Ankeilta tyypeltäkin voi oppia jotain hyödyllistä.
Teotwawki kirjoitti:
Mä olen kerran mennyt täältä Ruotsinpyhtäältä sitä tietä toiseen suuntaan niin pitkälle, kun sitä pääsi: Norjan Bergeniin.:-))
Me ei taideta mennä sitä eteläisintä rajanylitysreittiä pitkin.
sedna2003 kirjoitti:
Olen kerran meinannut päästä hengestäni, kun matkalla Lappiin yksi koheltaja lähti ohittamaan kahta rekkaa, ajoi liian reunaan sohjoon, jossa sitten luisteltiin aikamme. Oltaisiin voitu törmätä vielä vastaantulevaan ellei toinen rekka olisi päästänyt eteensä. Toistamiseen yksikään ei kohella, kun olen kyydissä.
sedna2003 kirjoitti:
Aivan, aivan. Juuri sen kaltaisia esitelmiä oli ajatellut pitää matkan aikana. Siinä mielessä rankka pieti mullekin, koska joudun pitämään ne venäjän kielellä tai venäjän-suomen sekotuksella. Toi verisuonen katkeeminen oli tosi hyvä lisäidis. Mä olin ajatellut puhua sydänkuolleisuudesta koko matkan sillee ankeesti tän palstan hautuumaajengin hengessä. Kyl siinä vauhti ja hilpeys karisee. Kannattaa ajatella positiivisesti. Ankeilta tyypeltäkin voi oppia jotain hyödyllistä.
Sairaukohtauksen mainitseminen ajon aikana ja sen värikäs kuvaaminen kaikilta kannoilta saattaa hiilitä superkuskia. Kertoo rauhallisella äänellä, jos vaikka meitä vastaan ajaa nuori perheenäiti, jolla on kyydissä seitsemän kouluikäistä lastaan ja sitten hän hätääntyy, kun meidän automme alkaa heittelehtiä tiellä.......ja sitten hän ajaa suurta kuusta päin ja kaikki lapset loukkantuvat tai kuolevat kolarissa......ja vaikka itse jäisit henkiin, niin kuinka voit elää sen tiedon kanssa, että.......jne....
sedna2003 kirjoitti:
Me ei taideta mennä sitä eteläisintä rajanylitysreittiä pitkin.
Jaa, mä puhuin tiestä 7/E 18, Pietari-Bergen.
brutsparklingwine kirjoitti:
Olen kerran meinannut päästä hengestäni, kun matkalla Lappiin yksi koheltaja lähti ohittamaan kahta rekkaa, ajoi liian reunaan sohjoon, jossa sitten luisteltiin aikamme. Oltaisiin voitu törmätä vielä vastaantulevaan ellei toinen rekka olisi päästänyt eteensä. Toistamiseen yksikään ei kohella, kun olen kyydissä.
Mä en ole suostunut aikaisemmin lähtemään ko henkilön matkaan. Olen sanonut, että reissu menee pilalle, jos pitää koko ajan olla kiire ja mennä kuin päätön kana. Kyllä mäkin vahdin kuskin edesottamuksia ja huomautan tarvittaessa. Turhia tiukkoja ohituksia mä en siedä. Niitähän kiireeseen jumittuneet ihmiset helposti tekevät.
Enempi mua phuolestuttaa ne hipat siellä paikan päällä. Venäläiset kun saa viinaa, ne alkaa pussailemaan ihan holtittomasti.Teotwawki kirjoitti:
Sairaukohtauksen mainitseminen ajon aikana ja sen värikäs kuvaaminen kaikilta kannoilta saattaa hiilitä superkuskia. Kertoo rauhallisella äänellä, jos vaikka meitä vastaan ajaa nuori perheenäiti, jolla on kyydissä seitsemän kouluikäistä lastaan ja sitten hän hätääntyy, kun meidän automme alkaa heittelehtiä tiellä.......ja sitten hän ajaa suurta kuusta päin ja kaikki lapset loukkantuvat tai kuolevat kolarissa......ja vaikka itse jäisit henkiin, niin kuinka voit elää sen tiedon kanssa, että.......jne....
Kiitoksia ideasta. Yritän tiivistää tarinan niukkaan sanavarastooni sopivaksi. Verisuonen katkeamisen vois kuvailla yksityiskohtaisesti.
sedna2003 kirjoitti:
Mä en ole suostunut aikaisemmin lähtemään ko henkilön matkaan. Olen sanonut, että reissu menee pilalle, jos pitää koko ajan olla kiire ja mennä kuin päätön kana. Kyllä mäkin vahdin kuskin edesottamuksia ja huomautan tarvittaessa. Turhia tiukkoja ohituksia mä en siedä. Niitähän kiireeseen jumittuneet ihmiset helposti tekevät.
Enempi mua phuolestuttaa ne hipat siellä paikan päällä. Venäläiset kun saa viinaa, ne alkaa pussailemaan ihan holtittomasti.Kunhan tulet terveenä takaisin :)..
Teotwawki kirjoitti:
Jaa, mä puhuin tiestä 7/E 18, Pietari-Bergen.
Juu todennäköisesti emmem mene sitä kautta, mutta en mene vannomaan. Onkohan noiden rajanylityspaikkojen vetävyydessä jotain eroja. Automatkustaminen on tylsää, puhumattakaan, jos joutuu homehtumaan jossain tullin jonossa.
Kunhan tulet terveenä takaisin :)..
Joo. Measin mä jo keväällä 1986 jäädä suojatiellä bussin alle. Jos yks kaveri ei olis napannut mua niskasta kiinni, sata varmasti olis mennyt henki. Turvallisissakin olosuhteissa voi päästä hengestään. Liikoja ei kannata murehtia.
sedna2003 kirjoitti:
Juu todennäköisesti emmem mene sitä kautta, mutta en mene vannomaan. Onkohan noiden rajanylityspaikkojen vetävyydessä jotain eroja. Automatkustaminen on tylsää, puhumattakaan, jos joutuu homehtumaan jossain tullin jonossa.
Mutta sehän tietysti riippuu siitä mistä päin lähdette, mutta jos esim. pääkaupunkiseudulta lähtee, ei ole mitään järkeä ajaa Vainikkalan kautta, se kiertää ihan sikana......sanoo mies, joka on johtanut kuljetusliikettä vuosia.:-DD Tie 7 ja Vaalimaa ylityspaikaksi. On siellä joskus jonoja, mutta henkilöautoilla on nykyään eri kaistat, joten ei siellä akuan joudu seisomaan.
sedna2003 kirjoitti:
Kiitoksia ideasta. Yritän tiivistää tarinan niukkaan sanavarastooni sopivaksi. Verisuonen katkeamisen vois kuvailla yksityiskohtaisesti.
Älä puhu katkeamisesta, vaan sano, että se repeää.:-)
Teotwawki kirjoitti:
Mutta sehän tietysti riippuu siitä mistä päin lähdette, mutta jos esim. pääkaupunkiseudulta lähtee, ei ole mitään järkeä ajaa Vainikkalan kautta, se kiertää ihan sikana......sanoo mies, joka on johtanut kuljetusliikettä vuosia.:-DD Tie 7 ja Vaalimaa ylityspaikaksi. On siellä joskus jonoja, mutta henkilöautoilla on nykyään eri kaistat, joten ei siellä akuan joudu seisomaan.
Juu ei lähetä pääkaupunkiseudulta. Täkäläiset menevät molempaa kautta.
sedna2003 kirjoitti:
Juu ei lähetä pääkaupunkiseudulta. Täkäläiset menevät molempaa kautta.
Joo, no sitten se Vainikkala on kai vähän vähemmän ruuhkainen kuin 7 tie ja Vaalimaa. Me pakotettiin meidän kuskit joskus ajamaan jopa Niiralan kautta silloin, kun ruuhkia oli oikein paljon. Rekkajono saattaa joskus olla jopa Karhulaan asti, mutta se ei koske henkilöautoja.
Toivottavasti ei vielä. Vene tulee vasta loppuviikosta ja aion pestä sen ennen pressun virittämistä. Plussa-asteet olisivat ihan mukavia aina sunnuntaille asti. Pieni kaino toive tänne etelään ;).
Kyllä niitä on vielä lämpimiäkin päiviä, hyvin kerkeet.
Mutta sit saat laittaa talvikuntoon, ens viikolla talvi jo painaa päälle...anjaniina_ kirjoitti:
Kyllä niitä on vielä lämpimiäkin päiviä, hyvin kerkeet.
Mutta sit saat laittaa talvikuntoon, ens viikolla talvi jo painaa päälle...Tarkoitus on urakalla tehdä kaikki hommat. Eli ensin tavaroista tyhjennys, sen jälkeen tolulla sisäpintojen pyyhkiminen, luultavasti autonpesuaineella kansi ja kyljet. Pitäisi vielä rakentaa kolme pukkia mastolle, joiden varaan saan pressun viritettyä teltaksi. Pakko tehdä urakalla.. kuitenkin ajatukset pyörivät veneen ympärillä ja tarvitsen aivokapasiteettia aivan muihin hommiin. Onneksi tuleva matka katkaisee ajatukset uusille urille..
Mihin se Putkivalon vastaus katosi? Samoin kuin Teon vastaukset? Tässä ne olivat vähän aikaa sitten ja nyt aiheettomasti hävinneet?
Joka tapauksessa, Putkis, ei yhtään lunta tänne etelään. Annetaan Anjaniinan vain pitää kaikki näin aluksi. Näin kirjoittaa yksi talvisin lumitöitä tekevä, jolla on vielä vene laittamatta talvikuntoon.sedna2003 kirjoitti:
Holhoaminen on S24:ssä harmillisen yleistä. Perimmäisiä syitä voi miettiä.
Huomaan olevani kontrollifriikki veneenkuljetuksen suhteen. Luotan ainoastaan kuljettajaan tässä kuljetuksessa. Hän on saanut hyvät suositukset. Eli kyllä täälläkin osataan holhota, mutta oikeissa asioissa. Sellaisissa, jotka tuovat lisäkustannuksia huonosti hoidettuna. Luulen, että nuo poistot ovat suhteessa poistajan tyhjään elämään, kun ei pääse pätemään oikeassa elämässä, niin jossakin se on tehtävä.
- Putkivalo
Meillä oli niin kuumat jutut että sulatti Anjaniinan lumetkin ;)))
Kuule, mä tilaan lunta just NYT ja sulla on viikko aikaa virittää pressu. Se on nyt näin. Ei kande pestä nyt mitään, koska kuitenkin pakkaat båtskin liian tiukasti siihen pressuun ;D Eli hometta pukkaa keväällä. Maalaminenkaan ei kannata, parhaiten se myrkkymaali toimii tuoreena ennen vesille lähtöä, silloin kotilot ja ötilöt ei tartu.
Lumityöt on sun omaksi parhaaksesi :)))) brutsparklingwine kirjoitti:
Huomaan olevani kontrollifriikki veneenkuljetuksen suhteen. Luotan ainoastaan kuljettajaan tässä kuljetuksessa. Hän on saanut hyvät suositukset. Eli kyllä täälläkin osataan holhota, mutta oikeissa asioissa. Sellaisissa, jotka tuovat lisäkustannuksia huonosti hoidettuna. Luulen, että nuo poistot ovat suhteessa poistajan tyhjään elämään, kun ei pääse pätemään oikeassa elämässä, niin jossakin se on tehtävä.
Omaa omaisuutta pitääkin varjella ja itsestä täytyy pitää huolta. Arvaa vaan vahdinko tarkkana, kun meillä tehtiin remonttia. Oli siinä rakennusmiehet joskus nuiveena, kun sanoin, että tuo laatta pois ja uusi asennus, koska sauma lähes puuttuu. Tumma sauma valkoisessa laatassa ei anna armoa. Toisen kerran tuli happamia ilmeitä, kun sanoin: "Minä en aio pestä lauteita pulloharjalla tai hammasharjalla. Pitää olla sellaiset raot, että ne on helppo pitää puhtaana. Olisitte kattoneet mallia vanhoista. Tuossa ne on pihalla." Sivulauteen purin heti pois, ja korjasin mieleisiksi, kun jätkät eivät olleet sisäistäneet ilmankierron merkitystä lauderakenteessa. Mut en mä niin suuruudenhullu ole, että menisin naapurin tai uimahallin saunan lauteita muuttelemaan.
Holhoamiseksi kontrollointi ja ohjailu menee vasta siinä vaiheessa, kun sen kohteena on joku muu ihminen. Suomen kielestä puuttuu kätevä san sana, patronizing. Sanomalla "Don't patronize" sais ajoissa katkaistua monta ikävää ja muita ihmisiä kuormittavaa toimintatapaa. Nyky sanastolla menee selittelyksi. "Älä holhoa" voi tietty sanoa, mutta mun mielestä se ei pidä kaikkea tarpeellista sisällään. Patronize kun on myös alentuvaa suhtautumista.
Suomalaiset olivat aikoinaan Ruotsin ja Venäjän vallan alamaisia ja pääsääntöisesti alempaa luokkaa, jolle holhotuksi ja pomotetuksi tuleminen oli elämän realiteetti. Sen sietäminen ja harjoittaminen on jäänyt saasteena kulttuuriimme.Putkivalo kirjoitti:
Meillä oli niin kuumat jutut että sulatti Anjaniinan lumetkin ;)))
Kuule, mä tilaan lunta just NYT ja sulla on viikko aikaa virittää pressu. Se on nyt näin. Ei kande pestä nyt mitään, koska kuitenkin pakkaat båtskin liian tiukasti siihen pressuun ;D Eli hometta pukkaa keväällä. Maalaminenkaan ei kannata, parhaiten se myrkkymaali toimii tuoreena ennen vesille lähtöä, silloin kotilot ja ötilöt ei tartu.
Lumityöt on sun omaksi parhaaksesi :))))Kuumat jutut! Siinähän se syy sitten olikin. Olisko Teon kannoilla kärkkyvä hautajalka tullut kateelliseksi kevytjalkojen iloisesta jutustelusta, vai ajatteliko hän vaan teidän omaa parastanne?
sedna2003 kirjoitti:
Kuumat jutut! Siinähän se syy sitten olikin. Olisko Teon kannoilla kärkkyvä hautajalka tullut kateelliseksi kevytjalkojen iloisesta jutustelusta, vai ajatteliko hän vaan teidän omaa parastanne?
Ei ne niin kuumia ollut :) ja ihan sääliksi käy noita palstan harvoja miehiä, kun ne näyttävät olevan "korvamerkittyjä" vasten tahtoaan. Purjehduskaverini ohjeisti kyllä pesemään. Älä huoli.. se peitellään ilmavasti ja luukut jätetään auki. Mukavampi käsitellä venettä keväällä, jonka köydetkin on pesty pesukoneessa.. Siitä tuli minulle työmaa, jonka parissa vietetään hartaita hetkiä..
Ei ne niin kuumia ollut :) ja ihan sääliksi käy noita palstan harvoja miehiä, kun ne näyttävät olevan "korvamerkittyjä" vasten tahtoaan. Purjehduskaverini ohjeisti kyllä pesemään. Älä huoli.. se peitellään ilmavasti ja luukut jätetään auki. Mukavampi käsitellä venettä keväällä, jonka köydetkin on pesty pesukoneessa.. Siitä tuli minulle työmaa, jonka parissa vietetään hartaita hetkiä..
Köysien pesu kpesukoneessa suorastaan lämmittää sydäntäni. Mua inhottaa pitkät likaiset jatkojohdot, joita meillä on paljon. Välillä mäkin putsailen niitä tolulla ja rätillä. Mukavampi käsitellä, kun tarvii.
- Putkivalo
sedna2003 kirjoitti:
Kuumat jutut! Siinähän se syy sitten olikin. Olisko Teon kannoilla kärkkyvä hautajalka tullut kateelliseksi kevytjalkojen iloisesta jutustelusta, vai ajatteliko hän vaan teidän omaa parastanne?
Ei ne ollut kuumia, härnäsin vaan :))) ajattelin että jospa ylläpitoon satelisi viestejä poistoista jos mä teen niistä ihmeellisemmät kuin mitä oli oikeesti ;)
Aamulla tuli alijäähtynyttä ja nyt painaa vettä oikein kunnolla ;)
Se siitä....talvesta ;) Saa taas ottaa lämmöt veks mökistä ;)Hih, viisumi ei ole vielä tullut ja perjantaiaamuna olis lähtö. Turha toivo, ettei tarvis lähtee. Tulee kummiskin huomenna.
sedna2003 kirjoitti:
Hih, viisumi ei ole vielä tullut ja perjantaiaamuna olis lähtö. Turha toivo, ettei tarvis lähtee. Tulee kummiskin huomenna.
Pysyisi vielä plussalla sunnuntaihin, niin olen saanut kaiken hoidettua :). Pohjoisessa on ollut siis tosi liukasta aamulla? Jotenkin tuntuu sedna, ettet ole oikein innostunut matkasta?
Pysyisi vielä plussalla sunnuntaihin, niin olen saanut kaiken hoidettua :). Pohjoisessa on ollut siis tosi liukasta aamulla? Jotenkin tuntuu sedna, ettet ole oikein innostunut matkasta?
Niin mustakin tuntuu. Mä en voi sietää kiirettä, enkä mä pidä automatkailusta, enkä toisten ehdoilla olemisesta. Nukun aina 9 tuntia yössä, ja otan aamuin illoin pitkän suihkun. Mahtaako sikäläisten kylppäreiden vesieristys edes kestää mun käyntiäni. Yleinen kulkuneuvo ja hotellimajoitus on mun juttuni. Sit mulla on vielä asennevamma, jonka sain venäjänkielen kurssilla. Mut mun on pakko mennä. Siellä on juhlat, ja pitäis vielä kijoittaa maljapuhe. Eikä yhtään huvita. Sit ne alkaa jossain vaiheessa pussailee päin pläsiä.
sedna2003 kirjoitti:
Niin mustakin tuntuu. Mä en voi sietää kiirettä, enkä mä pidä automatkailusta, enkä toisten ehdoilla olemisesta. Nukun aina 9 tuntia yössä, ja otan aamuin illoin pitkän suihkun. Mahtaako sikäläisten kylppäreiden vesieristys edes kestää mun käyntiäni. Yleinen kulkuneuvo ja hotellimajoitus on mun juttuni. Sit mulla on vielä asennevamma, jonka sain venäjänkielen kurssilla. Mut mun on pakko mennä. Siellä on juhlat, ja pitäis vielä kijoittaa maljapuhe. Eikä yhtään huvita. Sit ne alkaa jossain vaiheessa pussailee päin pläsiä.
Kyllä sä Prutsi kerkeet sen veneen kuntoon saada.Vaikka kuumalla vedellä jollei muuten ;)
Joo, aina sataa ja sit jäätää, joissain paikoissa ihmiset on pikkasen liukastelleet, aamulla tuli kyl sora-auto vastaan.
Mutta kyllähän se tiedossa on että näihin aikoihin kelit on aina sellaset "kieli keskellä suuta" kelit
Eikä sada!!!!!!!
Ei niin hiutaleen hiutaletta!!!!!
Olen äkäisellä päällä!!!!!!sedna2003 kirjoitti:
Onkos tammenterhot vielä keräämättä talvivarastoon, kun et vielä lunta halua?
En ole vielä saanut niitä punaisia sukkaisa.
Mutta annas olla, nyt on hyvä fiilis niiden aloittamiseen.
Joten missäs tavataan.tulisilla kirjoitti:
En ole vielä saanut niitä punaisia sukkaisa.
Mutta annas olla, nyt on hyvä fiilis niiden aloittamiseen.
Joten missäs tavataan.Et nyt nylkis mua. Mulla olis 2kpl 30 cm lettiä mun omasta turkista. Otin ne talteen, kun leikkasin muutama vuosi sitten tukkani hartiapituuteen. Niistä sulle sais vaikka hupullisen kokohaalarin. Käviskö ne?
sedna2003 kirjoitti:
Et nyt nylkis mua. Mulla olis 2kpl 30 cm lettiä mun omasta turkista. Otin ne talteen, kun leikkasin muutama vuosi sitten tukkani hartiapituuteen. Niistä sulle sais vaikka hupullisen kokohaalarin. Käviskö ne?
Jaaha ei siitten riittänyt uskallus äkäistä oravaa vastaan taistella.
No hyvä olkoon ja menköön, hupullinen kokohaalari käy.
Lämmittäähän se vielä enemmän.tulisilla kirjoitti:
Jaaha ei siitten riittänyt uskallus äkäistä oravaa vastaan taistella.
No hyvä olkoon ja menköön, hupullinen kokohaalari käy.
Lämmittäähän se vielä enemmän.Siis, saat tehdä sen itse. Mä tarjoon pelkän matskun.
Paskat mua sun lumesi kiinnostaa. Lupasit palkata mut allaspojaksi mutta jätit tänne keskelle merta soutuveneessä kellumaan! Airot oli ihan mätiä, lupaamasi "Pumpattavan Barbaran korvike" eli kookospähkinä ja siinä reikä....reikä on liian pieni mun koolle.
Löysin veneen peräästä hyödyttömän tapin ja otin sen irti ja heitin mereen...siihen oli kiva...päästää höyryt....Nyt sieltä pulppuaa vettä ja ainoa keino on tukkia se työntämällä......jotain sinne. Mutta se jokin ei kestä enää pitkään..öööö...tukkivana.
Sytytin nuo sun hätäraketit. Joo....märkiä tulitikkuja sanoit.....nämä ovat märkiä tulitikkuja. Syön niitä nyt elääkseni. Kastelit ne mutta se on pelastanut henkeni *HAHAAA*...imen niistä nyt nestettä. Typerys kastelit ne makealla vedellä...olisit kastanut ne meriveteen niin olisin jo kuollut *menee se viisaskin vipuun*
Aion korottaa palkkavaatimustani kun täältä selviän."Kun täältä selviän...."
Siinä on jotain kohtalonomaisesti kalskahtavaa...jotain ylevää jopa...
Huomasit ehkä, että se valkoinen mytty siinä jalkojen juuressa on allekirjoitettu työsopimus...aijai...
ei varmaan olis pitäny päästää kastumaan, eikä käyttää vessapaperina? Se kun oli se ainoa kopio ;))))
Jaa, liian pieni, no ei sitä osaa ihmistä oikein arvioida kun sillä on vaatteet päällä?
Ajattelin kyl, että sulla on aikaa kairata sitä reikää siellä.
Ko...eihän siel oiekin paljon muuta hommaa olekaan?
Ja samallla voi opetella pikkasen nöyryyttä?
Onnistuuko se vai lähetänkö vielä lumisateen niskaan ;)
Nonyt se on maassa, lumi ja rauha ;)))
- Putkivalo
Ja mulla kesälomapäivä :))) Vaihdetaanko? Sä saat mun lomani, jos mä saan teidän lumet. Ja tietty sitä myöten myös rauhan.
Putkivalo kirjoitti:
Ja mulla kesälomapäivä :))) Vaihdetaanko? Sä saat mun lomani, jos mä saan teidän lumet. Ja tietty sitä myöten myös rauhan.
No en tiiä, kauhia homma.
Pitäs lusikan kans lähtee pihalle kaapimaan?
huomasiks että kirjoitin rauhan pienellä...se siis EI ole ....kotiapulainen...?- Putkivalo
anjaniina_ kirjoitti:
No en tiiä, kauhia homma.
Pitäs lusikan kans lähtee pihalle kaapimaan?
huomasiks että kirjoitin rauhan pienellä...se siis EI ole ....kotiapulainen...?Höh, mulla oli jo niin mainio suunnitelma. Kun olisit kuskannut lumet tänne, olisin sanonut että meillä kesälomapäivät vietetään kasvimaata kääntäen.
;D vai ei ollut kotiapulainen? Mutta mulle riittäisi muutenkin sellainen ihan pieni rauha vaan, niinku rauhasen. Putkivalo kirjoitti:
Höh, mulla oli jo niin mainio suunnitelma. Kun olisit kuskannut lumet tänne, olisin sanonut että meillä kesälomapäivät vietetään kasvimaata kääntäen.
;D vai ei ollut kotiapulainen? Mutta mulle riittäisi muutenkin sellainen ihan pieni rauha vaan, niinku rauhasen.Mä voin hommata sulle rauhasen!!!!!
Käviskö vaik skunkin anaalirauhanen?
Jooko, jooko, paan postissa tuleen?
P-S mä muuten arvasin että taas yritit höynätä.- Putkivalo
anjaniina_ kirjoitti:
Mä voin hommata sulle rauhasen!!!!!
Käviskö vaik skunkin anaalirauhanen?
Jooko, jooko, paan postissa tuleen?
P-S mä muuten arvasin että taas yritit höynätä.Joo! Tänks!! Saat säkin nauttia yksinolosta kun oot sen ekaks irrottanut ;D
Laitoit sen "taas" ihan väärään paikkaan. Sen pitäis olla siinä yksi sana vasemmalle.. ku tää oli kyllä eka kerta kun sut yritin höynäyttää :))) Lämpöasteita ja ulkona tulee hiki. Ei lumesta tietoakaan.
Ja rauha on kyllä saavuttanut minut jälleen, ei tosin maassa vaan lähinnä päässä.tulisilla kirjoitti:
Lämpöasteita ja ulkona tulee hiki. Ei lumesta tietoakaan.
Ja rauha on kyllä saavuttanut minut jälleen, ei tosin maassa vaan lähinnä päässä.Rauha päässä ;) ;) Turkishatun nimi? ;)))
Joo, ei siellä kylmää ole ;)Putkivalo kirjoitti:
Joo! Tänks!! Saat säkin nauttia yksinolosta kun oot sen ekaks irrottanut ;D
Laitoit sen "taas" ihan väärään paikkaan. Sen pitäis olla siinä yksi sana vasemmalle.. ku tää oli kyllä eka kerta kun sut yritin höynäyttää :)))Jooo niiivvvarmaan oli...
tuollasii kavereit!
No muutama lämpöaste täälläkin, rapa lentää.. ja autojen pesupaikkaan oli pitkä jono.. menin mukaan, sai ees pohjimmaiset kurat pois.
Pitkää ketjua en oo lukenu.. ensin huvitti; on se ihme mimmi.. tekee avauksen tyyliin "säitä on pidelly".. Jos saavuttaa suuren suosion.. tuon jos ois tehny joku muu, ois max 2 vastausta;)
Sitte selasin, sähän et ollukaan ite kaikessa mukana, ihan tällasia 'by the way' perjantaimietteitä..:)Joo, autot on aika kauheen näkösiä.Ajelin minäkin eilen sellasen 100 km ja lumi oli tiellä muuttunut vedeksi.
Kunhan nää kelit rauhottuu pysyvästi pakkasasteilel niin vois käydä höyrypesurilla peseen ravat pois...
Olis toi munny sit talvipuhdas, vaikka sanokaa mun sanoneen, viel tulee lämmin jaksokin joskus joulukuussa?
###&XZ?¤"""!!! Tää ei oo yhtään hauskaa :(. Jos joku valittaa chättäilystä, niin tuolla ulkona sataa lunta! :((((. Ei ole mukava tapa herätä!
No ei kai se lumentulo noin jännää ole?
Että oottelet sitä jo keskiyöllä?
Olet sä kan...niin herkästi innostuva?anjaniina_ kirjoitti:
No ei kai se lumentulo noin jännää ole?
Että oottelet sitä jo keskiyöllä?
Olet sä kan...niin herkästi innostuva?Veneen kansi on kuin liukurata kunnon pudotukseen :(. Kokeiltu aamulla..Yritän mennä nyt tikkaiden kautta sivuilta tekemään hommia loppuun, sillä kannelle ei ole vieläkään asiaa..
Veneen kansi on kuin liukurata kunnon pudotukseen :(. Kokeiltu aamulla..Yritän mennä nyt tikkaiden kautta sivuilta tekemään hommia loppuun, sillä kannelle ei ole vieläkään asiaa..
Varmaan on liukas jos lasikuitua ;)))
Sulla on siinä ihanan iso harrastus ja kaikki omaa ;)) mietis sitä ;)))
Tunne on varmaan samanlainenkuin se, jonka koin, kun näin eka kerran oman 1500:n ;))))
Siel Imatralla, kaupan pihalla ja annoin muiden käsitellä sen, ajattelin et meidän kahdenkeskinen aika tulee sit ...myöhemmin ;)))
Se on sellanen iso tunne, kun on saavuttanut jotain,...mitä ei olis koskaan osannut uneksia ;)))
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564870Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891364
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1311153Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi264988- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965