Ihan mielenkiinnosta kyselen, että vaikuttaako kahvin juonti raskaaksi tuloon? Jos vaikuttaa, niin mikä olisi kohtuullinen määrä? Olen tosi riippuvainen kofeiinista.
Mulla oli pakastealkionsiirto, ja vain yksi kaksisoluinen selvisi sulatuksesta. Nyt on kaikki alkiot jo käytetty. Minkälaiset mahdollisuudet on onnistua kaksisoluisella? Olen käsittänyt, ettei hirveän hyvät, joten ei odotukset ole kovinkaan korkealla. Onneksi meillä on kuitenkin jo ensimmäisellä icsi-hoidolla saatu tyttö, joten tällä hetkellä olen kuitenkin tähänkin elämäntilaanteeseen tyytyväinen, tosin tytölle sisarus olisi tervetullut.
kahvin juonti ja sen vaikutus raskaaksi tuloon
2
292
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi! Jos päivittäinen kofeiinin määrä ylittää 300 - 500 mg, raskauden alkaminen voi viivästyä joidenkin tutkimusten mukaan. Tämä tarkoittaa yli kolmea kahvikupillista päivässä. Kannattaa muistaa, että kofeiinia on pienempiä määriä myös mustassa ja vihreässä teessä, suklaassa ja joissakin virvoitusjuomissa.
Kuten olet itsekin selvittänyt, niin kaksisoluisesta alkiosta raskaus alkaa vähän pienemmällä todennäköisyydellä kuin 4-soluisesta. Kuitenkin mahdollisuus on olemassa! Odotukset on hyvä olla realistiset toivoa menettämättä!
Hyvää jatkoa toivoen
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- Tarkkana
Itse joisin kofeiinitonta hoitojen ja alkuraskauden ajan ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349