Alkuvuodesta 2008 silloinen ulkomaankauppa-ja kehitysministeri KEPULi Paavo Väyrynen alkoi suunnitella omistamalleen tontille Keminmaalla jättiläismäistä liikenneasemaa. Väyrysen omistama tontti sijaitsee 4-tien varressa 14 km Kemistä Rovaniemelle päin.
Suunnittelu eteni ripeästi. Jo maaliskuussa 2008 valmistuivat hankkeesta luonnospiirrokset . Tämän jälkeen hankkeesta käytiin tiiviisti neuvotteluja sekä Keminmaan kunnan kaavoittajan, Lapin ympäristökeskuksen ja Tielaitoksen kanssa.
Väyrysen tontti on parin kilometrin päässä erilaista eklinkeinotoimintaa harjoittavasta Väyrysen Pohjantähti-opistosta.
Väyrysen tontille oli tarkoitus rakentaa 2 500 neliön rakennus. Osa siitä oli tarkoitus vuokrata huoltamotoimintaa pyörittävälle öljy-yhtiöketjulle. Liikennekeskuksen tarkoitus oli myös toimia lähiruuan markkina- ja myyntipaikkana, kertoo hanketta Väyrysen puolesta vetänyt eduskunta-avustajana toiminut Mikko Lampela.
Hanke joutui kuitenkin vastatuuleen Ympäristöministeriön uusien säännösten takia. Väyrysen hanke sijaitsi haja-asutusalueella - se oli verrattavissa liikemies Toivo Sukarin Ideapark-hankkeisiin. Käytännössä Väyrysen oma ministeritoveri Jan Vapaavuori tyrmäsi hankkeen - lopun viimeisteli syksyllä 2008 alkanut lama.
Kaiken huipuksi Väyrynen tapansa mukaan jätti suunnittelutoimiston laskut maksamatta.
Mielenkiintoinen kysymys on myös miten on mahdollista ,että ministerin eduskunta-avustaja hoitelee ministerin yksitysbisneksiä vaikka saa palkan verovaroista ja hänen kuuluisi hoitaa vain eduskuntaan liittyviä asioita...
Paavo Väyrysen hämärät bensa-asemabisnekset
5
61
Vastaukset
- Musta Hevonen
Aika pahoja kysymyksiä. Tämä asettaa kyseenalaiseksi voiko Väyrynen olla presidenttiehdokkaana.
- ‹(•¿•)›
Maa alkaa poltella Väyrysen jalkojen alla...
- kepu pienenee
Nyt Väyrysellä on taas aikaa hoitaa hämäräbisniksiä.
- ??????????????
Känän päskä vaan jatkaa. Etkö kommariluuseri ole vieläkään lähtenyt tekemään vallankumoustasi?
- Kana-aulis-aili
Mutta Axel Anttila tuo maanpetturisika oli "rehti" mies. Miksi sinä et "tutki" tuon inhokkeen tekemisiä ja kerro niistä täällä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa842605En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361819- 101684
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701609Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1191227
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201029