http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011111814782316_uu.shtml
On se hulluksi mennyt. Ymmärrän kyllä hukkumiskuolemista pääosa on soutelijoita/mökkilaiturin käyttäjiä, mutta... Tätä nyt ei vaan pystytä valvomaan.
Suomessa on melkein 200 000 järveä.
"Soutuveneille halutaan promilleraja"
12
257
Vastaukset
- SuperHuman111
Joo niin on mutta katsokaa tämä! ----> http://s8.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=17330
Tähän asti onkin määrätty jo kolmannet liivit päällekkäin matkaveneeseen kun noi urpot hukkuu noilla ruuhilla ilman liivejä, ja kas se ei olekkaan auttanut.
Toi vois toimia jos sitä vois edes joenkin valvoa.....................noita rutakkoloita on maa täynnä ja monella isommalla lätäkölläkään ei poliisilla ole edes venettä.
Ehdotus on kuitenkin kannatettava.- sinisorsa
Koskisiko laki soutamista ilman airoja, entä uimista? Luokitetaisiinko pelastuslautta veneeksi, tai isommat uimahousut joihin jää sisään ilmaa?
- Setä<<<<<<<r
Pitäisi säätää laki, ettei saa soutuveillä sellaisten housujen kanssa, että sepaluksen saa auki.
- Naapurivalvonta avuk
Tässä luotetaan varmaankin napurivalvontaan.
Mikäs sen mukavampaa kuin v- mäisen naapurin käräyttäminen. Seuraavaksi parasta on naapurin käräyttäminen . - Pirunkengät vesillä
Kaikki savolaismallin veneet ensi juhannuksena kokkoon (myös lujitemuoviset), niin hukkumiskuolemat romahtavat!
- rednack
Ihan ok. soutuveneille rajaksi 1 promille ja samalla voisi nostaa matkaveneilijöiden rajan takasin 1,5 promilleen , missä se kuuluu ollakin.
- red-ass
Ääni rednackille, asiaa! Ehkä myös liivipakko soutuveneisiin. Matkaveneily ei ole minkäännäköinen ongelma.
- Danfora
red-ass kirjoitti:
Ääni rednackille, asiaa! Ehkä myös liivipakko soutuveneisiin. Matkaveneily ei ole minkäännäköinen ongelma.
Kunhan muistavat laittaa lakiin sitten kaikki variaatiot, esim:
- Kumiveneissä oltava promillerajan lisäksi paikkaussarja vesitiivissä pakkauksessa, ja yli 2 hengen mallissa autoista tuttu paikkausvaahto-patruuna
- Kanooteiissa tietenkin lisänä rasvattua hylkeennahkaa ja sarni-kaaria suurempien vauroioiden korjaamiseen
- itestehtyhin styroksilauttoihin on laitettava oranssi hätävilkku
- Jos on yli 1.0 promillea veressä ei saa mennä laiturille ilman lupakirjan omaava saattajaa
- Lakimuutosta esittäville ja kannattaville kukkahattutädeille annetan oikeus ja suorastaan velvollisuus rangaista mahdollisia lainrikkojia, välittömällä kipua tuottavalla tavalla. (On kuitenkin huomioitava erehdyksen mahdollisuus, joten jälkiä ei saa jättää. Uhrin oikeusturvaa luonnollisesti heikennetään, koska hänellä olisi voinut olla ajatuksena olla humalassa, tai kuitenkin ehkä joskus ollut aikaisemmin.)
- 9
Noh, jos unohdetaan se valvontakysymys ja mietitään VAIN veneilyn turvallisuutta/vaarallisuutta, niin tottahan se on, että liivejä ja tiukempaa promillelinjaa tarvittaisiin nimenomaan pikkuveneissä. Ei matkaveneille juuri onnettomuuksia tapahdu.
Tuo jonkun heitto rajan nostamisesta 1,5 promilleen on silti huono (toivottavasti se oli vitsi). Nykyinen raja on aika hyvä:
-se merkitsee sitä, että ne pari olutta matkankin aikana ja vaikka kulussa syödyn aterian painikkeeksi lasin viiniä voi ottaa ilman, että tarvitsee lainkaan murehtia lakipykäliä; tämä määrä ei kuitenkaan vaikuta veneenkäsittely- tai navigointikykyyn terveellä aikuisella sitä tai tätä; ja ne juotuaan on vielä täysin harkintakykyinen ja tietää myös, ettei ole syytä juoda enempää
-1,5 alkaa taas olla jo niin korkea, että velat ovat kohta muuttumassa saataviksi ja sitten saattaa sekä unohtua se seuraavan kaljan juomatta jättäminen että veneen käsittely käydä huonommaksi
-0,5 merkitsee taas hyödyttömän alhaista rajaa, ts. aiheetonta sakottamista.
Ja niille, joiden mielestä alkoholi ei kuulu vesille lainkaan: useimmat meistä eivät jaa teidän sairasmielistä ja hysteeristä suhtautumistanne alkoholiin. Meitä ei vaivaa viinapirut.- heh64
Ihmettelen tätä alkoholin ja veneilyn yhteyttä ja olen tullut sellaiseen päätelmään, että isot miehet lähtevät veneilemään koska eivät saa kotona ottaa alkoholia.
Itse en koe veneessä juopottelua kovinkaan tärkeänä, mutta minä otankin olutta kotona. Tänäänkin saunan jälkeen menee taas pari verovapaata olutta ja siemaus wiskiä tai yksi snapsi. Perjantaina voi sitten tilanteen mukaan ottaa hieman enemmän.
- juon jos haluan
"Ihmettelen tätä alkoholin ja veneilyn yhteyttä--"
Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Huviveneilijä veneilee vapaa-aikana ja lomilla, ja silloin käytetään enemmän alkoholia.
Ihan sama juttu esim mökkeilijöillä ja matkailijoilla.
Jokainen juo jos tahtoo. Minä en kyllä usko että se on mikään erityinen ongelma vesillä. Ainakin täälläpäin ollaan siististi, eikä satamissakaan yleensä mitään ryyppyjuhlia näy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277