Raskaaksi vielä kerran

äitiviidelle

Olen 38v. nainen 5 lapsen äiti, vanhin 14v. ja nuorin 1v.. Olemme miehen kanssa yrittäneet lasta nyt 5kk ja ei ole onnistunut. Aikaisemmat raskaudet on alkaneet viimeistään toisesta tai kolmannesta kierrosta. 2v.sitten minulla oli munatorvi raskaus joka leikattiin sikiön ollessa 12 2.Munatorvi poistettiin kokonaan.Ja jäljelle jäännyt toinen munatorvi näytti hyvälle. Sairaalan alku ultrissa ei tätä huomattu;vaikka kävin terv.asemalla pariin kertaan valittamassa kipuja ja yksityisellä gynelläkin kävin. Leikkauksesta 1kk päästä aloin odottaa 5lasta. Eli kaikki on saanneet alkunsa aika nopeesti. Nyt sitten mietin että oliko nää tässä?! Onko ikä tehnyt tehtävänsä vai missä mättää. Yksi emätintulehdus oli 2viikkoa sitten ja sain siihen lääkekuurin. Ovulaatiota olen yrittänyt seurailla ja laskimiakin käyttänyt. Kuukautiset säännölliset 28. Miten tässä nyt jatketaan? Ikääkin tulee lisää.

9

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymyksestäsi!
      35 ikävuoden jälkeen hedelmällisyys alkaa heiketä ja lähes sammuu noin 10 vuotta ennen kuukautisten loppumista, mutta olet vasta 38-vuotias, joten tuskin vielä on aihetta huoleen. Viisi kuukautta on hyvin lyhyt aika ja kyllä toisen munajohtimen puuttuminenkin hidastuttaa uuden raskauden alkamista.
      Tässä vaiheessa ei ole aiheellista muuta kuin luottavaisesti toivoa, että raskaus alkaa.
      Toivotan onnea!
      Ystävällisin terveisin,
      Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

• Huoh! :-(

Toivotaan että ei ENÄÄ raskaus alkaisi.

• *~*~

Ihanko tosissasi kehtaat tulla tänne lapsettomien palstalle itkemään, kun 5 kk:n yrityksen jälkeen et saa kuudetta lasta. Olet kyllä sairas, henkisesti nimittäin.

• äitiviidelle

Itkinkö..?? Kysyin kysymyksen!! Älä lue näitä,jos et kestä totuutta..kait täällä muutkin saa jutella kun "lapsettomat"....

• zäxzäxzäx

mene vauvakuume palstalle !!!!!!!!!!

• nainenilmanlapsiakin

eiköhän toi määrä jo riitä..mieti ny vähän ! eikös sun/teidän elämässäs muuta ole?!!!! ihmetehtaita täällä ainakin on

• Järkevä.

Juuri näin....Riittää riittä...kaikella rajansa.

• Järkevä.

EI kannata tehdä enää lapsia....maanpäällä jo ongelmia paljon väestön määrästä.

• hypera

Provo. Trolli. Häpeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe