Sairastin v.1999 kroonisen myeloisen leukemian johon sain hoidoksi mm. kokovartalosädetystä muistaakseni 12Gy.tä viikon ajan kahdesti päivässä.
Tietojeni mukaan kaikki muu on kunnossa alapäässä paitsi munasolut/johimet.
Haluaisin lapsen, miten se onnistuu, mimmoinen hoito minulle?
Lapseton
2
179
Vastaukset
- JK
EN TIEDÄ
Kiitos kysymyksestäsi!
Kokovartalosädetys voi aiheuttaa munasarjojen toiminnan ennenaikaisen loppumisen, jolloin kuukautiset eivät tule. Tällöin raskaus on mahdollinen käyttämällä luovutettuja munasoluja. Munasolut hedelmöitetään ja hedelmöittynyt alkio siirretään kohtuun. Hoidossa käytetään estrogeeni- ja keltarauhashormonitukihoitoa raskauden alkuviikkojen ajan.
Hoitojen onnistumismahdollisuudet ovat erittäin hyvät. Ainoa hidaste voi olla luovuttajan löytäminen, mutta yleensä sekin aika on varsin kohtuullinen.
Voisit ottaa yhteyttä joko suoraan lähiseudullasi toimivaan yksityiseen lapsettomuuden hoitoyksikköön tai pyytää terveyskeskuksesta lähetteen keskussairaalasi naistentautien poliklinikalle, josta käsin sinua osataan ohjata oikeaan hoitopaikkaan.
Ystävällisin terveisin,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349