VIISUREIDEN POSTO NUKUTKSESSA?

WAAAAAH

Hei!
Edessä olisi mahdottomalta tuntuva tehtävä, mennä otattamaan viisaudenhampaat pois, paikata muutama reikä ja hammaskiven poisto. Tietääkö joku voiko koko homman hoitaa nukutuksessa?? Yksi koppava paikallinen hammaslääkäri tokaisi muutama vuosi sitten ettei täällä nukuteta mutta vähän toista huhua oon kuullut. Ja mitähän maksaa? Auttaisikohan Kela työtöntä hädässä... :(

14

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smarttooth

Keski-Pohjanmaan
      keskusairaalassa leikattin viisauden multa 80-90 luvulla paikallispuudutuksessa, kaks äijää Oulusta repi tosissaan, ei tuntunut yhtään.

Sitten työnsivät jotku rievut aukkoihin ja tikit päälle. Seuraavana päivänä kotiin yltyvissä tuskissa. Tikinpoistoon käskettiin mennä viikon päästä. Lauantaista keskiviikkoon taistelin pää paisuksissa ja helvetinmoisissa tuskissa ja menin Jalasjärvellä hammaslääkäriin, ei ollut riemulla rajaa, kun ottivat tikit pois ja vetivät mädäntyneet marjapuuronväriset sideharsonpalat ulos aukoista.

Oli tapahtunut HOITOVIRHE, jälkihoito kesti 2kk oli vähällä mennä koko leukaluu! Että semmosia kokemuksia mulla, niin silloin sairasvakuutus maksoi leikkauksen. Kaipa ne yleensä onnistuu ja pakkohan se on tehdä.

• Tosirealisti Kokkola

Ei mikään ole ihanampaa hoitoa kuin hammashoito. Pois lähdetään entistä "ehompana" - kuin uudesti syntyneenä...
        Kun oppi 60-luvulla sietämään kipua (ilman puudutusta, juurihoitopiikit, "täryporat", jyrsimet, leikkurit ja mitä lie olivat, niin nykyisin potilaana olo on kuin leikkiä.
        Sanoinkin äskettäin hammaslääkärille ja -hoitajalle hoidon päätyttyä, että huomasitteko, olin nukahtaa kesken kaiken. Kysymyshän aiheutti suurta hilpeyttä tai pikemminkin hämmästystä.
        Vastaus olikin, että olisivatpa kaikki potilaat tuollaisia.

• Pitää muistaa
        Tosirealisti Kokkola kirjoitti:

Ei mikään ole ihanampaa hoitoa kuin hammashoito. Pois lähdetään entistä "ehompana" - kuin uudesti syntyneenä...
        Kun oppi 60-luvulla sietämään kipua (ilman puudutusta, juurihoitopiikit, "täryporat", jyrsimet, leikkurit ja mitä lie olivat, niin nykyisin potilaana olo on kuin leikkiä.
        Sanoinkin äskettäin hammaslääkärille ja -hoitajalle hoidon päätyttyä, että huomasitteko, olin nukahtaa kesken kaiken. Kysymyshän aiheutti suurta hilpeyttä tai pikemminkin hämmästystä.

esim. työssä stressaantunut ihminen kokee kipua herkemmin, kuin yhteiskunnan elättämät suojatyöläiset.

• VetelinLukio

Taitaa olla Tosirealistilla uniapnea, kun nukahtelee kesken päivän.

Jos 60-luvulla on jo suu ollut noin mätänemistilassa, että juurihoitoja on jouduttu antaa, niin en yhtään ihmettele, että puheetkin haisee siltä itseltään tänäpäivänä.

Pesisit suusi saippualla, menisit takaisin päiväunille arkajalka, PISTE!

• Tosirealisti Kokkola
        VetelinLukio kirjoitti:

Taitaa olla Tosirealistilla uniapnea, kun nukahtelee kesken päivän.

Jos 60-luvulla on jo suu ollut noin mätänemistilassa, että juurihoitoja on jouduttu antaa, niin en yhtään ihmettele, että puheetkin haisee siltä itseltään tänäpäivänä.

Pesisit suusi saippualla, menisit takaisin päiväunille arkajalka, PISTE!

Kas kas kateellista. Köyhä eläkeläinen voi ottaa (t)orkut vaikka keskellä päivää.
        Tekisit itse samoin. Taitaa olla mahdoton ajatus, kun pitää käydä röökaamassa kymmenen minuutin välein ja siinä ohessa piereskellä ja haista passkalle.
        Älä nyt taas vedä filtteriä nenääsi...-ettet tukehdu!!!

Hampaani ovat OMAT ja ovat erinomaisen hyvässä kunnossa. Eivätkä ole tupakan kellastamat, joten heitä sinä kateellinen passkiainen ne "naurettavat" keltaiset proteesisi viemäriin...
        Hajuista puheen ollen. Kaikki ovat sanoneet mennen tullen - etenkin sisareni ja tuttavieni lapset: Miksi sinä setä tuoksut noin hyvälle.
        Vastaan että: Vain hyvä setä haisee hyvälle...

• VetelinLukio

Kas kas kateellista. Köyhä eläkeläinen voi ottaa (t)orkut vaikka keskellä päivää.
        Tekisit itse samoin. Taitaa olla mahdoton ajatus, kun pitää käydä röökaamassa kymmenen minuutin välein ja siinä ohessa piereskellä ja haista passkalle.
        Älä nyt taas vedä filtteriä nenääsi...-ettet tukehdu!!!

Hampaani ovat OMAT ja ovat erinomaisen hyvässä kunnossa. Eivätkä ole tupakan kellastamat, joten heitä sinä kateellinen passkiainen ne "naurettavat" keltaiset proteesisi viemäriin...
        Hajuista puheen ollen. Kaikki ovat sanoneet mennen tullen - etenkin sisareni ja tuttavieni lapset: Miksi sinä setä tuoksut noin hyvälle.
        Vastaan että: Vain hyvä setä haisee hyvälle...

Alkaako VELLIHOUSULLA kierrokset nousta vanhoilla päivillä. Harva sitä sentään nykyaikana toisten hampaita joutuu käyttää.
        Tiesitkö muuten että juurihoidettu hammas on kuollut hammas, eikä todellakaan erinomaisessa kunnossa.
        Meinaatko tosiaan, että olen kateellinen sinun hampaistasi, tai jostain mitä sinulla on?
        Päiväunet voin tottakai ottaa milloin itse haluan tai ehdin, muttta hoidan kuitenkin luvatut työt aina ensin.
        Eipä ole tupakka päässyt minun hampaitani kellastamaan.

Mitä noihin kateellispaskias puheisiin tulee, niin ne eivät paljon tuollaisen vellihousun puhumana painetta aiheuta.
        Keskity sinä laiskiaisten sukua oleva mätämuna vain hampaanreikien kaiveluun siellä kiiltäväksi kuluneella akkas rahoilla ostetulla kotisohvallasi.

Tuo haisulisetä tuoksahtaa kyllä jo vähän vähemmän turvalliselta.
        Taitaapi tuoksusi olla ientulehdus/ tabac original.

• tietoinen asiasta...

nukutetaan ja kokkolasta löytyy sellainen paikka ainakin yksityissektorilla...mutta kun ei saa mainostaa..

• Laiton avustaja...

Sanompa suoraan: KOKKO-DENT

• Pelkäävä

Minulle on tehty juurihoito ilokaasuhoidossa (yksityisellä). Suosittelen sinullekin, mutta kyseisestä paikasta saa kyllä myös nukutushammashoitoa, jos tällainen lievempi keino ei auta. Ilokaasu on myös halvempaa kuin nukutus.

Minulla ilokaasu toimi siten, että olin koko operaation aivan omissa maailmoissani. Olin hereillä, mutta vähän kuin puoliksi unessa, ettei tajunnut mitään. Juurihoito kesti kerrallaan tunnin, mutta en muista juuri mitään siitä. Aina välillä havahduin johonkin, mutta sitten taas vaivuin "uneen". Ilokaasu vei kokonaan ajan- ja paikantajun. Tunnin kesti juurihoito, mutta muistan havahtuneeni vain muutaman kerran sen aikana johonkin. Vaikka olin "unessa", niin kuitenkin tavallaan hereillä, vaikka en tajunnutkaan maailmasta ympärilläni yhtikäs mitään.

Ainakin minulla ilokaasu toimi siten, että ensin hengitin nenämaskin kautta tavallista ilmaa ja sitten siitä alkoi tulla ilokaasua. Vähitellen alkoi tulla todella rento olo ja sormia ja varpaita vähän pisteli (kuului asiaan, kun se myös vähän puuduttaa). Sitten vaivuinkin "uneen". Hammashoito "ilokaasuissa" oli todella helppo toimenpide. Luulen jopa hieman voittaneeni pelkoani. Taidan uskaltaa seuraavan kerran tarkastukseen aivan tajuissani, mutta mahdolliseen viisaudenhampaiden poistoon haluan kyllä ilokaasua!

Ilokaasun vaikutus lakkasi nopeasri, kun sen anto lopetettiin. Piti vain vähän aikaa makoilla tuolissa ja sitten sai lähteä kotiin. Meni kyllä noin tunnin, että olo oli vähän väsynyt ja "hölmistynyt".

• WAAAAAH

Hmm kuulostaa aika hyvältä toi ilokaasu! :D Luulen saaneeni samaa kasvainleikkauksessa 2 viikkoa sitten. Sitä annettiin ennen nukutusta, tosin oli kuin myrkkyä olisi imaissut. Silti, nää mun viisurit on niin kierosti kasvanu ja edellisten hampaiden alla että en tiedä uskallanko kuitenkaan ilman nukutusta. Yksityiseen soitin ja kuulemma pelkkä nukutus maksaa jo sen vähintään 650 e :O Suosittelivat soittelemaan keskussairaalaan.

• fdgsfdgsgs

Mene hyvä ihminen Ouluun sinne Aariaan vai mikä se oli -sehän tekee kaiken nukutukessa. Mainostavat sitä radiossa.
      Ei junalippu ole hirveän kallis ja ei tarvi pelätä :D

• Ei mulla ainakaan viisauden hampaan poistot sattunut yhtään, kun ne laittaa niin ankarat määrät puudutetta, jonkun verran oli kipua kotona, mutta siihenkin annettiin kipulääkitys...

• jöröjukka

käske vaan laittaa lisää puudutusta jos sattuu. jos leikataan niin kipu tulee toden teolla vasta sen jälkeen :D

• WAAAAH

No kun ne piikitki tässä pelottaa! xD Ja se mahdollinen rutina ja veren lento noiden kieroutuneiden ilkiöiden poistossa :DD
      Hmm onpa tässä muutenkin joutunut viimiset puol vuotta raahata itteensä Ouluun ja takasin. Leikkauksia leikkauksien perään.... Pakko se olisi junalla mennä kun on jalakaki paketissa :DD Miksi aina juuri minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe