Olen mielestäni ollut siisti ihminen kodin hoidon suhteen, kunnes ystäväni kertoi itsestään selvyytenä mm. pyyhkivänsä kaikki seinat aina jouluksi kostealla. Minä olin pystyseinien pyyhkimisestä luopunut kokonaan, koska mielestäni teemme siivouksessa muutenkin turhan tarkkaa.
Nyt kuitekin tuli huono omatunto siitä, että olenko liian laiska joulusiivousten suhteen.
Millä kannalla olette tässä asiassa.?.
Pyyhitkö seinätkin jouluksi?
8
150
Vastaukset
- pyyhkiä pittää
Kyllähän seinät on hyvä muutaman kerran vuodessa pyyhkiä, kertyyhän niihinkin pölyä ja likaa ihan ilman mukana ja kosteudesta jota eritämme huoneilmaan.
Ei minusta ihan pelkkä joulusiivouksen yhteydessä riitä. - KohtuusKaikessa
Höpö höpö ja huomenna lisää. Seinien hinkkaaminen tuon tuosta on ajan hukkaa. Joulusiivous on esihistoriallinen perinne aivan toiselta aikakaudelta. Jos kämppänsä pitää normaalisti jotakuinkin siistinä niin joulu ei kaipaa sen kummempia erityistoimia. Jos seinät eivät ole erityisen likaisia tai pölyisiä niin turha niitä on hinkata. Imurointi muutaman vuoden välein riittää hyvin.
- järkikäteen
Jos seinät ovat paskaiset niin tokihan ne kandee hinkata puhtaiksi. Jos ovat puhtaat niin ei tarvitse.
- Ei seiniä pyyhitä
Nykyajan suosittuja täyshimmeitä seiniäpä ei kannata ihan tuosta vaan kostealla rätillä lähteä hinkkaamaan. Saattaa tulla seinä kummallisen näköiseksi kun sillä kostealla rätillä oikein painetaan se mahdollinen pöly ja lika sinne. Tietysti jos asunto on vedetty jollain karsealla kiiltävällä maalilla, niin siitä sitten vaan.
Noin muutenkin, ei seiniä kuulu pyyhkiä. Jos ei elä kuin pellossa, niin kyllä se maalattu pinta 5-10 vuotta pysyy "uudenveroisena" ja sittenhän se onkin jo hyvä maalata muutenkin.
Ainoa missä on tullut koskaan pyyhittyä seinää, on liesituulettimen alta, jossa oli pieni osa maalipinnalla.
Kohta joku varmaan sanoo pyyhkivänsä katotkin? - Kivempaa
Minä tykkään hinkata ennemmin vain röörejä.
- pyyhitään
minä pyyhin pyllyn jouluksi
Helpottaa!
( ja nolottaa että olen toisten mielipiteistä riippuvainen tällaisessa siivousasiassa)- KohtuusKaikessa
Voit hyvällä omallatunnolla viettää joulusi. Ihan testimielessä kokeilin kämpästäni parista kohtaa sileää maalattua seinää. Vedin sormen syrjällä noin metrin matkan seinää pitkin. Pölyä ei tarttunut sormeen yhtään. Seinille ei ole tehty yhtään mitään sen jälkeen kon talo 8 vuotta sitten rakennettiin. Kaappien taustoja ymv. kohtia joihin pölyä kertyyy, olen imuroinmut tarpeen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496475Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562757Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239- 841185
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.911174Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2751088- 71985
- 229870