Tietokonevartalot

H&M-mallit

116

4264

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies313

Kannattaa taas muistaa, että tuo ei suinkaan tarkoita, että kuvan vartaloita ei oikeasti olisi. Mallinukkea on vain helpompi muokata, jotta saadaan vaate istuvaksi.

Vastaavia vartaloita näkee kaupungilla ja uimarannoilla jatkuvasti.

• ...

Miten niin nukkea on helpompi koneella muokata kuin ihmisen liikkua eri asentoihin?

• Mies3133
        ... kirjoitti:

Miten niin nukkea on helpompi koneella muokata kuin ihmisen liikkua eri asentoihin?

Ensinnäkin pitää hankkia sopiva ihminen ja maksaa tälle työstään palkkaa. Nukke on helppo vääntää yhteen asentoon, ottaa kuva ja muokata sitä. Puhumattakaan siitä, että nukkea voi muotoilla ja ihmistä ei.

• lisätietoa´9+'0upigk
        ... kirjoitti:

Koska kun tietokoneeseen ohjelmoi sen ihmisen, sitä on helppo liikuttaa ja kuva on jo muokattu samalla kun kuvataan. Valot yms. on säädetty jne. Kun otetaan elävä malli, riippuu tyypistä, miten menee. Sitten sovitellaan ja laitetaan valot ja paikka kuntoon: jos se on studio niin kaikki taustat yms. rakennetaan jokatapauksessa kuvaan. Jos taas ulkotila, on valot ja kaikki paljon, paljon haastavampia! Siinä sitten tuhraantuu päivä jos toinenkin ja kaikki se maksaa. Ammattivalokuvaaja, meikkaaja, ja kaikki maksaa, ja se maksaa PALJON!

Kokovartalokuvissa meikkaajakin joutuu meikkaamaan joskus muutakin kuin naaman, ja siis se on vaivanloista, vaikeampaa ja aikaa vievää. Toki tulos on elävä, mutta vaatteita mainostaessa, halutaan vaatteen tulevan esiin. Malli jätetään toissijaiseksi kuitenkin ja siis, siitä huolimatta virheet pitää korjata, ja nykyään kun on muotia soittaa ylituotettua musiikkia jossa aidoista soittimista tehdään midin kuuloisia, on muotia ottaa ensin valokuvia ja sitten muokata ihmisistä kuminuken näköisiä. Se on muotia. No, muoti on satua eikä totta, jos nyt jollain on realismi karannut, mutta se on helppo selittää. Muoti on kevyttä höpöä, lapset, se ei kerro oikeista ihmisistä vaan fantasiaa.

No, tämän muodin valossa kuitenkin, on helpompaa ja halvempaa, ottaa naamakuvat malleista: siis pelkkä naamameikkaus. Ei sovituksia, vääntelemisiä, valojen säätöä, odottelua, vaatteiden vaihtoja, sovitusongelmia, ja... Yli 100 euron tuntipalkkiota. Vähintään. Kasvokuvia tulee nopeammin, helpommin ja ne on nopea yhdistää vartaloon. Päivän kuvaukset saattaa maksaa tonnin. Naama satasen. Ja mitä veikkaat että ammattivalokuvaaja ottaa muotikuvauksista minimissään? Jos jo avustavalle mallille maksetaan kolmesataa 1-3 tunnin työstä...
        Siis, tähän tyyliin se menee. H&M ei panosta huippumalleihin ja on halpavaateyhtiö, se ei mainosta siis luxuksella vaan tavallisilla malleilla, eli se pääsee näin kaikkein helpoimmalla, kun kuvat ovat suoraan valmiita ja halvimmalla, kun malleja tarvitaan mahdollisimman vähän ja siis siitä suoraan kaikkea muuta, mitä siihen liittyy.

Opetelkaa ajattelemaan asioita hieman pidemmälle. Ei ketään kiinnosta nimenomaan anoreksia tai etteikö voisi käyttää monenlaisia malleja, vaan miten saa hyvät kuvat VAATTEISTA halvimmalla. Ei yhtiötä itketä suruvirret jostain "nää on kaikki samanlaisia, naisille tulee paineita" kun ei ne edes ajattele tuollaista. Ei se ole pahalla tehty. Se on tehty, koska se on käytännöllistä. Ei vaateyhtiö ole mikään naisten itsetuntovastaava psykologipalvellu, vaan se on yhtiö, mikä tuottaa vaatteita ja katalogin myydäkseen niitä vaatteita. Se olettaa että naisenkin päätarkoitus olisi katsoa ja ostaa niitä hemmetin vaatteita, koruja, asusteita, mitä ikinä, eikä niitä malleja!!! Tai verrrata itseään itkien peilikuvan edessä niihin. Jos jollain on niin epärealistinen maailmankuva, niin ikävä kyllä kyse on vakavammasta ongelmasta jo. Ei kai kukaan terve ala elää vaatekatalogin mukaan: kuulostaako se järkevältä?
        Lapset tietävät maailmasta sen, mitä vanhemmat kertoo.
        Huippumuoti taas on jo niin ulkona tästä maailmasta, että sen nyt varmaan jokainen vähän tyhmempikin tajuaa ihan omaksi maailmakseen eikä käy sekoittamaan realismiin täällä, tässä ja nyt: ellei ole jo siellä.

No, siis jokatapauksessa. Siten niin on helpompaa tehdä koneella.

PS. Tietokone ei myöskään syö, sillä ei ole huonoa päivää, ja se on aina tasalaatuinen. Tylsäähän se vähän on, mutta tähän tarkoitukseen ei erikoisempaa tarvitse. Tylsiä ne on H&M:n vaatteetkin. Ja kun halvalla myy, täytyy halvalla tehdäkin.

• .....
        Mies3133 kirjoitti:

Ensinnäkin pitää hankkia sopiva ihminen ja maksaa tälle työstään palkkaa. Nukke on helppo vääntää yhteen asentoon, ottaa kuva ja muokata sitä. Puhumattakaan siitä, että nukkea voi muotoilla ja ihmistä ei.

Mutta kuitenkin pitää hankkia malli, jotta saadaan se naamakuva. Jotain mätää on, jos ei enää edes mallinvartalo kelpaa.

• Mies313
        ..... kirjoitti:

Mutta kuitenkin pitää hankkia malli, jotta saadaan se naamakuva. Jotain mätää on, jos ei enää edes mallinvartalo kelpaa.

Itse ainakin käsitin, että nuo kasvot tulevat pitkälti arkistoista eikä niitä oteta aina erikseen.

• 25

"Mallinukkea on vain helpompi muokata, jotta saadaan vaate istuvaksi"

H&M:n käytäntö kielii myös vaatteiden huonosta laadusta. Niitä ei voi viedä kuvattavaksi aurinkoon, vaan kuvat tätyy ottaa studiossa. Lisäksi H&M:n vaatteiden leikkaukset on todella yksikertaisia, putkilomallisia, jotta niitä on helppo Kaakkois-Aasian hikipajoissa nopeasti ommella.

Osaava vaatturi saa vaatteen istumaan vartalolle kuin vartalolle. Kyse on onnistuneesta kaavoittamisesta.

• 11
        Mies3133 kirjoitti:

kuvankäsittelyohjelmalla voi muokata aika radikaalistikin ihmisestä otettua kuvaa

• NO AIANAKIN VAIMOLLANI ON TOLLANEN KROPPA JA KYL ITEKIN OON AIKA KOVAS KONDIKSES IKÄISEKSENI. EN PIDÄ LÄSKISTÄ. EN VOI SILLE MITÄÄN.
        EN TUOMITSE MUITA. OVAT KUTEN HALUAVAT MUTTA MEILLÄ AINAKIN IHANAA
        YHDESSÄ KUN OLLAAN SILLAI. SE ON VÄHÄN NIIN. ETTÄ KUMPIKIN HALUAA OLLA TOISILLEEN SEXY JA HALUTTAVA

• kl
        ... kirjoitti:

liikalihavuus on tässä maassa vallitseva ja pysyvä ongelma! että kyllä ne mallivartalot on vähemmistöä kaupungilla ja uimarannoilla,mene sitten mihin kaupunkiin,rannalle tai uimahalliin tahansa!

• ex-ammattifotari
        11 kirjoitti:

kuvankäsittelyohjelmalla voi muokata aika radikaalistikin ihmisestä otettua kuvaa

Fotorealismia ei ikävä kyllä ole enää olemassa, kiitos tietokoneiden.

• Medialla vastuuta?

Mutta olisiko ihmisten, ja esim. nuorten kehittyvien aikuisten, jotka vielä etsivät itseään, helpompi elää jos ei olisi laihuuspaineita ja vääristyneitä mielikuvia siitä mitä mukamas pitäisi olla?

Kaikki eivät ole luonnostaan laihoja ja tyytyväisiä vartaloonsa. Mielestäni media voi luoda suurta tuskaa ja varsinkin naisia käytetään mainonnassa hyvin niukasti puettuina. Ulkonäköpaineet eivät ole hyvinvointia.

• laihaaaaa
        Medialla vastuuta? kirjoitti:

Mutta olisiko ihmisten, ja esim. nuorten kehittyvien aikuisten, jotka vielä etsivät itseään, helpompi elää jos ei olisi laihuuspaineita ja vääristyneitä mielikuvia siitä mitä mukamas pitäisi olla?

Kaikki eivät ole luonnostaan laihoja ja tyytyväisiä vartaloonsa. Mielestäni media voi luoda suurta tuskaa ja varsinkin naisia käytetään mainonnassa hyvin niukasti puettuina. Ulkonäköpaineet eivät ole hyvinvointia.

Miksi se aina väännetään niin että on laihuuspaineita!??!?! Ei se ole ollenkaan niin että moni nuori haluaa olla laiha koska muut on tai koska mallit on....he vain itse pitävät siitä että on laiha, se vaan toisista näyttää hyvältä...makuasia! Antakaa jokaisen olla sellainen kun haluaa!

Kaikki ei vain luonnostaan ole lihavia ;), kaikki ei vain luonnostaan halua olla läskejä....toisen haluaa pitää huolta itsestään!

Se vaan on läskien helppo alkaa mollaamaan laihoja kun ei itse viitsi tehdä asialle jotain, pois lukien ne jotka eivät siihen kykene esim sairauden takia!

Moni vaan on sitä mieltä että laiha näyttää seksikkäämmältä kuin kasa läskiä, ei siitä ole syytä lihavien suuttua!

• kl kirjoitti:

liikalihavuus on tässä maassa vallitseva ja pysyvä ongelma! että kyllä ne mallivartalot on vähemmistöä kaupungilla ja uimarannoilla,mene sitten mihin kaupunkiin,rannalle tai uimahalliin tahansa!

Itse asiassa liikalihavuus on koko maailman ongelma, jos et sattunut tietämään. KAIKKI ihmiset haluavat syödä hyvää ruokaa.

• scabbi kirjoitti:

NO AIANAKIN VAIMOLLANI ON TOLLANEN KROPPA JA KYL ITEKIN OON AIKA KOVAS KONDIKSES IKÄISEKSENI. EN PIDÄ LÄSKISTÄ. EN VOI SILLE MITÄÄN.
        EN TUOMITSE MUITA. OVAT KUTEN HALUAVAT MUTTA MEILLÄ AINAKIN IHANAA
        YHDESSÄ KUN OLLAAN SILLAI. SE ON VÄHÄN NIIN. ETTÄ KUMPIKIN HALUAA OLLA TOISILLEEN SEXY JA HALUTTAVA

Hyvä sä ja muijas kroppines jos sairaanloisesti haluatte treenata :DDDDDDDD

• laihaaaaa kirjoitti:

Miksi se aina väännetään niin että on laihuuspaineita!??!?! Ei se ole ollenkaan niin että moni nuori haluaa olla laiha koska muut on tai koska mallit on....he vain itse pitävät siitä että on laiha, se vaan toisista näyttää hyvältä...makuasia! Antakaa jokaisen olla sellainen kun haluaa!

Kaikki ei vain luonnostaan ole lihavia ;), kaikki ei vain luonnostaan halua olla läskejä....toisen haluaa pitää huolta itsestään!

Se vaan on läskien helppo alkaa mollaamaan laihoja kun ei itse viitsi tehdä asialle jotain, pois lukien ne jotka eivät siihen kykene esim sairauden takia!

Moni vaan on sitä mieltä että laiha näyttää seksikkäämmältä kuin kasa läskiä, ei siitä ole syytä lihavien suuttua!

Eipäs muuten kovinkaan moni mies sano, että laiha näyttää seksikkäämmältä.

• sibex kirjoitti:

Hyvä sä ja muijas kroppines jos sairaanloisesti haluatte treenata :DDDDDDDD

Elämäntapa

• Normimuija

Mies 313 tarkoittanee että kaikki mahdolliset virheet on helppo muokata koneella pois sen sijaan että alkaisi itse mallia muokata. Kyllähän tuo H&M systeemi oli tiedossa jo,mutta liian laihat mallit antavat vääristyneen naisvartalokuvan nuorille ja kukaan ei kohta ole normaali. On siis vain alipainoisia luurankonaisia ja liikalihavia onnetomia jotka syövät suruunsa kun tietävät etteivät koskaan saavuta laihuutta.

• laihoja on olemassa

Mielestäni nimenomaan normaalivartaloiset ovat kaikista ahdasmielisimpiä siitä miltä tulisi näyttää. Se ei käy että joku on luonnostaan laiha tai pullea, vaan kaikkien pitää näyttää samalta.

Minulla oli 17-25-vuotiaana juuri tuollainen vartalo, ja elintapani täysin normaalit. Söin hyvin, eikä laihdutus käynyt mielessäkään (miksi olisi?). Silti ns. normaalivartaloiset katsoivat oikeutetuksi haukkua minua "liian laihaksi" tai anorektiseksi ja monet selittivät olevansa huolissaan. Huolissaan mistä? Että olin laihempi kuin he? Olisiko minun pitänyt lopettaa liikunta kokonaan ja alkaa mässäillä sokeria ja rasvaa että muuttuisin ns. normaaliksi?

Ja kuten normaalistikin, iän myötä on painoa alkanut pikkuhiljaa kertyä n. kilo per 3 vuotta. Edelleen olen hoikka, mutten enää alipainoinen. Minulla nyt vain on nopeampi aineenvahdunta, ja siksi tavikset haluavat haukkua.

Onko kaikilla pakko olla jenkkakahvat, sitäkö te ajatte takaa?

• airfoil joka ei kirj
        laihoja on olemassa kirjoitti:

Mielestäni nimenomaan normaalivartaloiset ovat kaikista ahdasmielisimpiä siitä miltä tulisi näyttää. Se ei käy että joku on luonnostaan laiha tai pullea, vaan kaikkien pitää näyttää samalta.

Minulla oli 17-25-vuotiaana juuri tuollainen vartalo, ja elintapani täysin normaalit. Söin hyvin, eikä laihdutus käynyt mielessäkään (miksi olisi?). Silti ns. normaalivartaloiset katsoivat oikeutetuksi haukkua minua "liian laihaksi" tai anorektiseksi ja monet selittivät olevansa huolissaan. Huolissaan mistä? Että olin laihempi kuin he? Olisiko minun pitänyt lopettaa liikunta kokonaan ja alkaa mässäillä sokeria ja rasvaa että muuttuisin ns. normaaliksi?

Ja kuten normaalistikin, iän myötä on painoa alkanut pikkuhiljaa kertyä n. kilo per 3 vuotta. Edelleen olen hoikka, mutten enää alipainoinen. Minulla nyt vain on nopeampi aineenvahdunta, ja siksi tavikset haluavat haukkua.

Laihoja on olemassa:)) Olet oikeassa,, on teitä olemassa.. miksi pitää haukkua laihoja tai lihavia.. jokaiselle löytyy se ihanne vartaloinen seuralainen. Kaikki ei pidä laihoista,, tai kaikki ei pidä pullukoista, joku pitää rintavista.. joku paksuista reisistä... jokainen on mitä on.. ja sillä hyvä:))

Hassua kun naiset alkavat kadehtia toisen solakkuuttaa, taitavat kärsiä heikosta itsetunnosta.

Jatka samaan malliin:)) itsetuntosi on ainakin kohdillaan, ja miksei olissikaan:))

• airfoil joka ei kirj kirjoitti:

Laihoja on olemassa:)) Olet oikeassa,, on teitä olemassa.. miksi pitää haukkua laihoja tai lihavia.. jokaiselle löytyy se ihanne vartaloinen seuralainen. Kaikki ei pidä laihoista,, tai kaikki ei pidä pullukoista, joku pitää rintavista.. joku paksuista reisistä... jokainen on mitä on.. ja sillä hyvä:))

Hassua kun naiset alkavat kadehtia toisen solakkuuttaa, taitavat kärsiä heikosta itsetunnosta.

Jatka samaan malliin:)) itsetuntosi on ainakin kohdillaan, ja miksei olissikaan:))

kaikki oleellinen sanottu.

joskus naurattaa ku tytyt sano et niil on niin valtava peppu ja sit ku on taas helvetisti miehii jotka dikkaa et on sitä persettä, nii mikäs siinä.. muu kuin passka omatunto.

ei sitä telkkarii sen takii katota, et sielt otetaa elämänohjeit. vaan se on ihan viihdykettä tylsään koti-iltaan.

• normaalivartaloinen

Tavikset siis ei mielestäsi voi olla hoikkia? Etkö itse ole tavis? Luuletko olevasi jotenkin erikoinen kun olet todella hoikka?

Ja muutenkin, normaalivartaloisia tykkäät näemmä dissata. Hekö sitten mässäilevät sokeria ja rasvaa mutta sinun kaltaisesi hoikka snobi ei tietenkään koskaan edes herkuttele.

• tavisnainen...

Minulla on mielestäni normaalivartalo mutten koe itseäni ahdasmieliseksi. Minulla ei ole pahaa sanottavaa kenestäkään. Jokainen kun on mitä on ja that's it.

Tiedä sitten mikä on normaalivartalo, mutta jos luulet, että normaalivartaloisilla on jenkkakahvat niin korjaanpas senkin virheen.

Minulla ei ole jenkkakahvoja ollut ikinä. Liikun paljon, syön normaalisti ja omaan nopean aineenvaihdunnan. Minä kun olen mieluummin hoikka ja hyvässä kunnossa kuin lihava ja omaan ties mitä sairauksia mitä lihavuus tuo tullessaan.

On minuakin laiheliiniksi ja anorektiseksi haukuttu jopa näin aikuisiällä. Mittani puolesta en kyllä sellainen ole (163,5/54) mutta mitä sen haukkumisen on sitten aiheuttanut, en vaivaa sillä päätäni.
        Nyt satun laihtumaan enemmän kun liikun enemmän kuin mitä syön.

Jos jonkun mieltä piristää se, että haukkuu muita ulkonäön, ruumiinrakenteen tai jonkin vajavaisuuden takia niin siitä vaan, mutta idiootin siinä itsensä tekee.

• Laskut kuntoon
        tavisnainen... kirjoitti:

Minulla on mielestäni normaalivartalo mutten koe itseäni ahdasmieliseksi. Minulla ei ole pahaa sanottavaa kenestäkään. Jokainen kun on mitä on ja that's it.

Tiedä sitten mikä on normaalivartalo, mutta jos luulet, että normaalivartaloisilla on jenkkakahvat niin korjaanpas senkin virheen.

Minulla ei ole jenkkakahvoja ollut ikinä. Liikun paljon, syön normaalisti ja omaan nopean aineenvaihdunnan. Minä kun olen mieluummin hoikka ja hyvässä kunnossa kuin lihava ja omaan ties mitä sairauksia mitä lihavuus tuo tullessaan.

On minuakin laiheliiniksi ja anorektiseksi haukuttu jopa näin aikuisiällä. Mittani puolesta en kyllä sellainen ole (163,5/54) mutta mitä sen haukkumisen on sitten aiheuttanut, en vaivaa sillä päätäni.
        Nyt satun laihtumaan enemmän kun liikun enemmän kuin mitä syön.

Jos jonkun mieltä piristää se, että haukkuu muita ulkonäön, ruumiinrakenteen tai jonkin vajavaisuuden takia niin siitä vaan, mutta idiootin siinä itsensä tekee.

En millään malta uskoa, että liikut todella enemmän kuin mitä syöt, jos perusaineenvaihduntasi on noin 2000kcal päivässä ja edelleen liikut enemmän kuin syöt, niin nopealla laskutoimituksella saadaan, että jäät kaloreissa joka päivä miinukselle yli 2000kcal, joten laihdut noin 2kg viikossa. Ja edelleen sanot, että et ole anorektinen?

• laihoja on olemassa kirjoitti:

Ei voisi typerämpää kommenttia enää laittaa :DDDDDD

Ei kukaan halua normaali ihminen halua olla anorektikko :DDDDD

• Typeräääää

mainostaa vaatteita epärealistisilla malleilla. Varmasti myynti tuplaantuisi, jos mainoksissa käytettäisiin normaalikokoisia ja näköisiä ihmisiä, jolloin asiakkaat samaistuisivat niihin. Vaatteet näyttävät hyviltä kaikenkokoisten päällä, jos ne ei kiristä mistään, eikä myöskään lötkötä.
      Muoti lienee pääasiassa nuorille suunnattua, mutta nuorten psyykeä se pilaa, että anorektinen koko on "yleinen" ja kuvissa keikistellään puolialastomina. Fiksummat ei välitä, ja tiedostavat reaalimaailman ja keskittyvät tärkeämpiin asioihin elämässä, mutta monet nuoret ovat virran vietävissä ja siten masentuvat jne.

• ja lisäks kaikil ihme galleriasivustoilla, mihin voi heittää kuviaa nii pikkutytöt ottaa vähä mallii sielt isommista tytöistä ja ikuinen paholaisen spiraali on kehkeytynyt. ei tää riesa poistu ku sillä että mediassa tehdään jotain toisin.

• Salar

Nuorten psyykkeen pilaa bikini-mainokset? pitäisikö niissäkin olla toppahaalarit ensin alla ja sen jälkeen malli pukee niiden päälle bikinit? sehän vasta fiksulta näyttäisi, jos oikeasta on niin tyhmä ettei erota todellisuutta niin eikös vanhan sananlaskun mukaan tyhmästä päästä kärsi koko keho?

• fghfhfgh
        Salar kirjoitti:

Nuorten psyykkeen pilaa bikini-mainokset? pitäisikö niissäkin olla toppahaalarit ensin alla ja sen jälkeen malli pukee niiden päälle bikinit? sehän vasta fiksulta näyttäisi, jos oikeasta on niin tyhmä ettei erota todellisuutta niin eikös vanhan sananlaskun mukaan tyhmästä päästä kärsi koko keho?

Oletko vähän vajaa kun et tajunnut mitä tuossa haettiin takaa? Nuorten psyykettä ei pilaa bikini-mainokset vaan ne mainoksissa olevat "täydelliset" mallit..

• Osittain varmaan+9å8

H&M:n on varmaan halvempi käyttää suoraan jo muokattuja kuvia, kun palkata malli, josta kuitenkin muokataan. Pelkät kasvokuvat ovat halvempia ja tietokonekuvalle saa vaatteet ja ympäristön jne. valita suoraan. Katsoin ne kuvat, ne oli ns. tavallisen hoikkia, ei anorektisia tai mitään sinänsä epäterveitä kuvia, vaan itseasiassa aika neutraalin hoikkia. Varmaan neutraalius on hyvä, koska nimenomaan vaatteet tulee esiin. Ja koska kaikki ovat ns. sama kuva, niin ne todella neutralisoituu entisestään.

Jospa opettaisitte lapsille, että mainos- ja lehtikuvat on tietokoneella muokattu, koska ne lehdet on vähän kuin satuja eikä totta, niin saattaisi lapsilla järki pysyä päässä: etenkin kun äiti ja isä vielä siihen päälle olisi selväjärkisiä niin ei olisi mitään hätää. Että jospa nyt vaan otettaisiin taas vastuu lasten kasvatuksesta oikeille ihmisille, ensisijaisesti vanhemmille, sitten ympäröiville aikuisille, koululle ja tarhalle. Kyllä meidän oikeitten ihmisten asenteet ratkaisevat tämän maailman asenteen, teot jne. eikä lehtikuvat. Kyllä lapset pitäisi kasvattaa ensisijaisesti jollain muulla, kuin median mainoskuvilla ja jos 6-vuotiaista puolet haluaa olla hoikempia, ovat he joko a) syötetty kotona lihaviksi tai b) he ovat saaneet sen turhan hösön idean muualta, kuin lehdistä. Vaihtoehto B on useammin kyseessä, vaikka ikävä kyllä, nykyään näkee jo melkein huomattavan ylipainoisia lapsia.
      6-vuotiaalla pitäisi liikkua päässä leikit ja muut, mutta miksi sitten ei... Niin, kääntäkää vaan katse perheisiin.

Kukaan selväjärkinen mies ei ole niin tyhmä, ettei erota photoshopattua kuvaa. Yksikään minun mieheni ei ole ollut, miespuolinen ystävä, kaveri eikä työkaveri. Suurin osa on olleet terveitä, normaaliälykkäitä ja ovat ihan tietoisia maailman menosta, eivätkä usko edes satuihin enää. Sitten on naisissa ja miehissä näitä sairaita yksilöitä, enemmän ja vähemmän, onko pakko juuri heitä kuunnella?
      Kyllä miehen ihannenainen vaihtelee, samoin kuin naiset ihannemies, kivaa yleistämistä, mutta miehillä on aivot ja käyttävätkin niitä kapasiteettinsa mukaisesti. Jos yksi on tyhmä, se ei tarkoita että kaikki ovat. Jos ei naisissa, niin miten miehissä? Kyllä miehet myös näkevät oman kehonsa, kavereittensa ihmisyyden ja vanhempansa. Luuletko että he elävät kaikki jossain muumilaaksossa ja uskovat jos H&M panostaa tietokoneanimaatioon, itseasiassa: miehethän enemmän tietokoneitten kanssa pelaa. He kyllä tietävät trikit ja photoshopit. Kyllä miehet tietää ettei Lara Croft ole totta: tiedätkö sinä?

Naisten pitäisi itse lakata menemästä siihen hömpötykseen mukaan, kyllä joku vastuu on omasta itsetunnostaan. Ja ne lapset ovat aikuisten heijastuksia. Lapset syntyvät tyhjinä papereina ja se on meidän kaikkien aikuisten ja rakentamamme yhteiskunnan vika, jos he uskovat H&M:n mainoksiin ja pitävät barbien vartaloa totena. Itselleni asioitten erottamisessa ei ole ollut mitään vaikeutta enkä koskaan lapsena edes... No, juurikaan ollut barbeista kiinnostunut, mutta ajatellut silloinkaan kun oli, että minun pitäisi olla barbi. Olen erottanut nuken ja elävän olennon jo 6-vuotiaana toisistaan. Missä siis on vika?

Joka asialle on tilaus ja koska aikuiset maksavat, he myös tilaavat. Maailma on juuri sellainen millaiseksi olemme sen rakentaneet. Niin naiset kuin miehetkin. Olisikin yksinkertaista kun vika olisi vain mainoksissa.

• no mun mielestä tuo on sama asia kun kaupoissa vaatteita esittelevät mallinuket,
      samanlaisia liukuhihnalla tuotettuja "standardivartaloita" niinku,
      tosin täytyy myöntää et aika vaikeaahan tuollasista on yrittää päätellä sitä et kuinka hyvin kyseiset vaatekappaleet istuu oikealle ihmiselle, jonka kroppa nyt ei aina ihan täydellisen näköinen olekaan..
      siitä kuinka moni noita tietokonevartaloita tai kauppojen mallinukkeja pitää ihanteenaan, minulla ei ole mitään käsitystä,

mur

• mies toivoo järkeä

ei kukaan mies kattele malleja vaan pornoa. ihan erinäköiset naiset niissä. noi mallit on naisia varten, hehän noi vaatteet niiden päältä ostaa

• vcxvcxvxc

Panisin noita bittejä.

• Korkojen kera

Ei monet miehet hirveästi hingu mallinvartaloita, pientä urheilullista pyöreyttä toivoisin niihin itse strategisiin kohtiin. Siis ei mitään massiivista, huom. Naistenkin kannattaa lakata säätämästä itseään toisten naisten ja homomuotisuunnittelijoiden ihanteiden mukaan. Tai yleensäkin jonkun random-ihmisjoukon mielen mukaan.

• JUURIKIN NÄIN!

• toinen mies

Oletko sinäkin mies kun linkittelet näitä kuviasi kaikkien 6 vuotiaiden tasolla olevien katsottavaksi?

• mies huomauttaa

Noilla kuvilla myydään naisille vaatteita, eivätkä ne ole mitään miesten pornoa. Eli itseasiassa nämä kuvat ovat naisille tehty fetissikuviksi.

• jatkaisin tähän vielä että noiden tarkoitus on vain ja ainoastaan esitellä sitä vaatetta, eikä olla mitään ihannekuvia yhtään kenellekään.
      kuinka myyvää sitten olisi jos vaatteet kuvattaisiin jonkin pöydän päälle leviteltyinä, eihän siitä näkisi ollenkaan minkämallinen kyseinen vaatekappale on ja minkälaiset mittasuhteet siinä on.
      sen verran miinusta kuitenkin noista kyseisistä mainoskuvista, kuin useimmista muistakin.. eli kun vaatekappale on kuvattuna jonkun tietokoneella luodun taikka aidonkin mallin (eli kooltaan n. 175-180cm/50-55kg) päällä, niin eipä siinä paljonkaan tällainen 160 senttinen pätkylä voi kuvitella miltä vaate näyttää itsellään päällä. (sitä vartenhan niitä voi käydä sovittamassa, tai netistä tilatut palauttaa jos eivät sovi)
      mutta jos myytävät vaatteet kuvattaisiin joidenkin erikokoisten, lyhyempien, "tavallisen" näköisten naisten päällä, niin veikkaampa et jotkut keksisivät sittenkin valittaa mallien rumuudesta tai mistä ikinä hyvänsä..

mur.

• pioni666

Miksi ylipäätään pitää olla mallien kuvia joka paikassa?

Olen 181 cm pitkä, ja normivartaloinen.

En tajua. Jos kerran mallinuket väännellään ja käännellään koneilla, niin miksei vain voisi olla kuvaa, jossa on bikinit? Miksi ne pitää laittaa jonkin epärealistisen, ei-ihmisvartalon päälle, kun oikeasti näyttävät vaatteet luonnossa eriltä?

Tuossa on suuri propaganda-julistus kirjoitettu jota sitten copypastettu ympäri nettiä, selitellään näitä muokkauksia.

Tiedän itsekin naisena että kuvia muokataan ja kaikkea. Mutta minua kyllä huolestuttaa kun niin nuoret jo puhuvat että "oletpa kaunis, oletpa pitkä, olisinpa minäkin laihempi, olisimpa minäkin nätimpi...." ja tällaista.

Se ken väittää ettei lapsiin vaikuta oikeastaan kaikki, niin on mielestäni vähän väärässä. Kyllä se vaikuttaa.. Ja kuvia pitäisi vähemmän muokata. Ihan jo siksikin voisi jättää muokkauksen pois, että todellisuutta voitaisiin enemmän lisätä.

Jotkut miehet ihmettelevät miksi naiset meikkaa jne. Minä en koe kauneuskriisejä, mutta muistan kyllä mainoksen jossa iho kuultaa sievän, täydellisen ruskeana, kun oma ihoni on hieman kalpeahko..

• koomailija

Mainosmiehiä ei kiinnosta miltä ihmisistä tuntuu, kunhan vain ostavat heidän tuotteitaan. Itse asiassa, taitaa olla niin, että tyytymätön ihminen on halukkaampi ostamaan kaikenlaista.

Enemmän mainosten lukutaitoa, varsinkin lapsille ja nuorille!

• Helluntailainen666

Joo, minun mielestäni myös elokuvista pitäisi poistaa kaikki muokkaukset jotta saataisiin todellisempia elokuvia, jos rakennus räjäytetään niin sitten se myös räjäytetään, ettei vain lapsille ja heikko uskosille tule väärää kuvaa tästä maailmasta... herää?

• Helluntailainen666 kirjoitti:

Joo, minun mielestäni myös elokuvista pitäisi poistaa kaikki muokkaukset jotta saataisiin todellisempia elokuvia, jos rakennus räjäytetään niin sitten se myös räjäytetään, ettei vain lapsille ja heikko uskosille tule väärää kuvaa tästä maailmasta... herää?

Olet TYHMÄ!!!!!

• Naisen vartalo

Ei tuo vartalo ole ihanne vartalo naiselle. Saisi olla vähän *kurvejakin*
      Naisella on rinnat ja lantio joka juuri on naisellista.
      Huono malli nuorille tytöille jotka alkaa laihduttaa lähes anorektikoiksi.
      Se taas ei ole mikään terveellinen asia kehittyvälle tytölle.
      Naiseus kunniaan!

• 87 62 89

Minulla on tuollainen vartalo ihan ilman korjailua.

• 15

Niinhän sä ehkä luulet, kun katselet peillin, mutta kun susta otetaan superteräviä ja tarkkoja kuvia, niin paljastuukin yhtä jos toista korjattavaa.

• ilahtunut 87 62 89

HYVÄ! sitä on ilo katsella ^^ älä kuuntele muiden kateellisten puheita!

• herrasmies

Olen ja vähän vanhempi herrasmies, joka pidän naisista, tunnen heihin vetoa. Eniten minua ihmetyttää muotimaailman käsitys ihannenaisen vartalosta. Miksi mallit ja mannekiinit ovat niin laihoja, melkein anorektikoilta näyttäviä. Minusta kaunis naisen vartalonon - ei lihava mutta ei myöskään laiha - vaan sopusuhtaisen muotoikas, Siis pyöreä kohtalaisen leveä lantio, pyöreät täyteläiset reidet, normaali uuma ja vyötärö ja naiselliset kypsät rinnat. Ne tietysti ovat nuorella naisella kiinteän pyöreät ja varttuneemmalla voivat vähän riippuakin. Sellainen naisvartalo herättää lämpimiä aistimuksia ja saa veren virtaamaan. Siis summa-summarun, muotimaailman käsitys naisvartalosta on täysin kieroutunut, eikä vastaa miesten valtaenemmistön makua. Tämä on ainakin minun vakaa käsitykseni.

• ottakaa järki käteen

Miksi tämä saa niin paljon plussaa? Ettekö te nyt tajua, että tässä on aivan samasta kyse kuin tuossa malli-vartalon ihannoinnissa, taas on yksi mielipide jossa yllättävänkin tarkasti naisen vartalo analysoidaan ja halutaan taas yksi tietty vartalon malli nostaa ylitse muiden! Eiköhän lähes kaiken tyyppisistä vartaloista joku pidä, miksi tästä nostaa niin kova meteli?

• yksikään terveellä

järjellä siunattu hetero ei mallien perään kuolaa.
      Pelkkää luuta ja nahkaa ovat.
      Pornoleffojen naiset ovat sitten jo toista maata.
      Pyöreitä perseitä, isoja tissejä ja eläimellistä himoa aaahhh...

• brat Pitt

Jep mutta pornokin on hirveetä naisten mielestä. Liian hyvännäköisiä naisia sielläkin jotenkin tai sitten se ei voi olla kiihottavaa kuin vain sairaiden miesten mielestä.
        Pitäisi olla varmaan olla pornoonkin joku pärstäkerroin naisille, niin ei pääsisi liian kauniita naisia pornoon. Lisäksi ei saisi olla liian muodokas, mutta ei tietenkään liian laiha kun muuten miehet rupeavat pedofiileiksi.

Mikä voi olla sairaampaa kuin sairaan naisen mieli.

• Eräs lukija

Silikoniperseitä, silikonitissejä, leikteltyjä naamoja ja nykyisin jopa leikeltyjä vaginoita. Aaaahhh!

Jotenkin tuntuu, että jopa nuo henkkamaukan pikselipimut ovat realistisempia entä pornografia.

• Eräs lukija
        brat Pitt kirjoitti:

Jep mutta pornokin on hirveetä naisten mielestä. Liian hyvännäköisiä naisia sielläkin jotenkin tai sitten se ei voi olla kiihottavaa kuin vain sairaiden miesten mielestä.
        Pitäisi olla varmaan olla pornoonkin joku pärstäkerroin naisille, niin ei pääsisi liian kauniita naisia pornoon. Lisäksi ei saisi olla liian muodokas, mutta ei tietenkään liian laiha kun muuten miehet rupeavat pedofiileiksi.

Naisilla on siis sairas mieli, jos ovat sitä mieltä että naista halventavassa naisvihamielisessä materiaalissa voi olla jotain vialla?

Siinä tapauksessa toivon suurimman osan ihmiskuntaa olevan "sairaita".

• oikeasti?
        Eräs lukija kirjoitti:

Naisilla on siis sairas mieli, jos ovat sitä mieltä että naista halventavassa naisvihamielisessä materiaalissa voi olla jotain vialla?

Siinä tapauksessa toivon suurimman osan ihmiskuntaa olevan "sairaita".

Halventavassa? Naisvihamielisessä materiaalissa?
        Oletko hyvä täti edes pornoa vilkaissut ikinä?
        Sitä löytyy aivan laidasta laitaan, onko itsetuntosi naisena huono kun heti ajattelet miehen alistavan naista pornossa? Tuskimpa näyttelijät siinä sen enempää ovat alistettuina ovat sitten miehiä tai naisia?! Jos joskus kävisit tutustumassa aiheisiin mistä puhut niin voisit joskus puhua asiaakin, pornoahan löytyy erittäin paljon, jossa mies on esimerkiksi sidottuna ja nainen alistaa miestä. Pitäisikö tälläisestä materiaalista kaikkien miesten vuorostaan suuttua ja hyökätä koko pornoteollisuutta vastaan? Itsekin varmasti tiedät, että seksuaalisia haluja löytyy niin miehiltä kuin naisiltakin, ne vaihtelevat paljon yksilöittäin ja jos itsekkin kokeilisit joskus jotain muuta kuin sitä keinotekoista patukkaa niin varmasti voisit kokea jotain uutta ja jännittävää.

• brat Pitt kirjoitti:

Ei naiset juurikaan ajattele noin. MUTTA SINÄ AJATTELET!

• vvbnx

Suhteellisen normaali hoikan naisen vartalo. Ei lähelläkään täydellistä. Mitä vikaa? Kuten muutkin eläinlajit, myös ihminen näyttää paremmalta normaalina kuin läskinä.

• 1+1=1

Vaimoni on 53v. ja vartalo hoikka, jäntevä ja sopivasti lihaksia. Ei vartalo itsestään "muokkaudu" ja pornofilmisilikoonilullukat ei ole muuta kun panokoneita :(
      Joka niitä kyttää voi vetää hanskaan mutta mieluummin livenä oman rakkaan kanssa.

Tärkein on tuote ja joka kuolaa tai on ihannoinut tuota mallinukkevartaloa niin lohduttautuu kateellinen sillä että se on VAAN mallinukke!
      Onko mallit hinnoitelleet itsensä pihalle? Nukke ei pyydä rahaa :)
      Älytön aihe ja älytön vastaus. Emme omista edes TV.tä eli aikaa vietetään yhdessä.
      Itse olen maailman komein mies, vaimoni mielestä ja vaimo kaunein universumissa minun katsellessa hänen ihanaa vartaloaan.
      Silti arvostan jokaista naista!

• kkjkjkjkjkl
      • hyvin oot saanut

Psykopaatin tiputettua tuossa listalla, hän sentään johti alkuun tuota kisaa.

• näin meillä

voi teitä ihmisiä.

• Ihan normaali vartalo, ei yhtään liian laiha paitsi läskimainokseen.

• UUDET VAALIT NYT!

Taisi Stubbilta tai muulta kokoomuksen pelleiltä tulla käsky tiputtaa tämä ketju:
      keskustelu.suomi24.fi/node/10305856

• kolli kuvana

Ylimieliset kuikelot ei oikein sytytä.

• en ymmärrä

Itse katsion kerran jonkun malli ohjelman, missä tietokoneella muokattiin kaventamalla vyötäröä, mikäli oli "liian" leveä. Rintojaki suurennettiin.... Tosin en tajua miksi. Tämä kuva laitettiin siis kansikuvaan eli tämmöstä nyky maailma on. Yritetäänkö näin saada esim. bikinit näyttämään hyvältä ja saada ihmiset ostamaan vain? Miksi ei voi näyttää oikeaa aitoa kuvaa?

• ainainen narina

Miksi te naiset ostatte sitten näitä bikineitä kuvankäsiteltyjen naisten kuvien perusteella? Omassa pepussa kerta varmana on selluliittia ja tissitkin voi olla liian pienet. Kuluttajana kun ette ostaisi, niin pakkohan olisi tulla muutosta markkinointikuviin. Raha se on mikä yrityksessä ratkaisee. Tehkää jotain ja lopettakaa se narina.

• ainainen narina kirjoitti:

Miksi te naiset ostatte sitten näitä bikineitä kuvankäsiteltyjen naisten kuvien perusteella? Omassa pepussa kerta varmana on selluliittia ja tissitkin voi olla liian pienet. Kuluttajana kun ette ostaisi, niin pakkohan olisi tulla muutosta markkinointikuviin. Raha se on mikä yrityksessä ratkaisee. Tehkää jotain ja lopettakaa se narina.

Ei ne naiset kuule osta bikineitä kuvankäsiteltyjen naisten kuvien perusteella, vaan ihan omia kokojaan ostavat :DDDDD

• XXL85

Teennäistä pelleilyä tollanen muokkaaminen, ärsyttää ihan. Aito on paras

• Aina miesten vika

Kaikki on aina miesten vika ja miehet ihailevat epärealistisia "naisia". Sitten miehet vielä linkittelevät kuvia näistä kuvakäsitellyistä naisista tai sairaista fantasioistaan...ööö niinkuin aloittaja?

Tässäkin H&M mallit ovat esimerkkinä naisille millaisia vaatteita he haluaisivat ostaa. Ketä mies nyt niitä naisten vaatteita H&M lehdistä tiirailee? Minun mielestäni yhtä tyhmällä logiikalla kuin aloittaja: Nämä kuvat ovat naisten bi-pornoa josta he sitten voivat kuolata näiden kuvakäsiteltyjen "naisten" kuville.

Kuinka montaa miestä jaksaa kiinnostaa jotkut fotoshopatut miehet tai miesten alastonkohtaukset leffoissa. AIka harvaa. Jos jonkun tyttölapsella on ongelmia minäkuvan kanssa niin äiti voi kanssa katsoa peiliin, että mikä meni vikaan kasvatuksessa :)

Terveisin kolmekymppinen mies

• mirror

ei tulisi mieleenkään että miehet niitä VAATTEITA katselisivat katalogeista tai mainoksista.
        mitäpä sanoo rintavako, kroppa bikineissä?
        eipä tässä mitään pahaa, perusmiehen luonne (ja perusnaisen se että kilpailevat toisten naisten kanssa), mutta se että mainokset syöttävät väärät käsitykset kaikille osapuolille on väärin.

• TAIDAT OLLA ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• habera

www.habera.com

• ja hiukset..

frostel oli iha ok ,,,kurvitar ei makkarallinen eikä lauta...

• mrpuuppola

"Ja tuollaisia "naisia" miehet sitten ihailee ja linkittelee kuvia ihannenaisistaan.".....................................naiset vertailee naisia, mittaa, punnitsee, dieettaa, laihduttaa.Naiset lukee ja kirjoittaa dieeteistä,ihannemitoista, laihdutusohjeista, kauneusihanteista. Naisten lehdet ovat pullollaan pelkästään anorektikoita, joskus lohtuartikkeli normaalinaisesta- ja hetken naiset kiittelevät että saahan sitä olla nainen- ja taas mennään. Ja lopulta naiset ovat vihaisia miehille tuosta kaikesta :D:D:D Naiset niitä henkkamaukkojen luetteloja lukevat ja niiden perusteella vaatteita ostavat. Jos naiset eivät lukisi eivätkä ostaisi niin kauanko oikein kuvittelette että siellä niitä anorektikkonukkekuvia sivuilla olisi.......?? Ei me miehet sitä bisnestä rahoiteta.

Miehet ovat hiljaa(kaikki vastaukset ovat vääriä koska naisilla on paha olla naisten auheuttamana ja siksi mies on aina väärässä), katsovat omista lehdistään muodokkaampien naisten kuvia ja runkkavat.

Naisella on aina vaikeaa.Ja miehen kannattaa olla hiljaa ja hyväksyä asiat joille ei voi mitään. Kuulisittepa joskus mitä miehet keskenään puhuvat tai oikeasti ajattelevat. Suurin osa kaipaa- jää ilman - aivan muita asioita kuin henkkamaukan malleja tai pameloita. Ja kannattaa vetää henkeä ennenkuin ihmettelee miksi miehet eivät puhu...- nekin jotka sitä ovat yrittäneet ovat oppineet olemaan hiljaa. Nainen ei vain osaa olla tyytyväinen ja Nainen Miehelle. Jotkus osaavat, ja niitä Naisia naiset vihaavat vielä enemmän kuin miehiä :D

• mirror

hehaa naureskelin niin kun näin näitä kuvia Hesan katukuvassa ihan oikeasti.
      vastaan tuli H&Mn juliste kahdesta naisesta ja pian toinen täysin sama kuva, mutta havahduin siihen että heillä oli päällään eri vaatteet.
      naurettavaa touhua. mutta toisaalta, en ole koskaan ollutkaan kiinnostunut vartaloista mitä mainoksissa näkee vaan mitä siinä mainostetaan.
      mallimaailma on sitten toinen juttu,

mutta eikö se ole niin kuitenkin että miehethän unelmoivat siitä täydellisen kropan omaavasta naisesta kun sellaisia niin harvakseltaan on? Yhtä lailla naiset unelmoivat samanlaisesta miehestä.
      Muotimaailma vain yrittää luoda sellaisen illuusion että sellasia kroppia tosiaan löytyisi enemmän kuin yksi tuhannesta.

Tässä H&Mn tempauksessa ei ollut kyse muusta kuin laiskuudesta: saivatpahan halvaksi hommansa kun eivät tarvinneet maksaa kuin parille mallille.

• ssssssssssssssssssdf

tos o vaa yks nukkevartalo tossa alarivin toinen ja muut on normaaleja ihmisiä ja musta nuo normaalit on ihan samankokosia kun toi nukke. ihan sopusuhtasia roppia. läskit ne vaan jaksaa kateellisena määkiä säälittävää-.-

• Eräs lukija

Otsikkona "H&M myönsi totuuden: KAIKKI mallivartalot tehty kokonaan tietokoneella" ja onnistut perään ujuttamaan näkemyksen kuinka kuvien - yhtä lukuunottamatta - feikkinä pitäminen on läskien säälittävää kateellista määkimistä? Tuo on jo saavutus.

Alan olla vakuuttunut että jokin vaikutus noilla kuvilla on, se vaikuttaisi alustavasti olevan tyhmentävä. :-)

• sssssssssssssssoo2
        Eräs lukija kirjoitti:

Otsikkona "H&M myönsi totuuden: KAIKKI mallivartalot tehty kokonaan tietokoneella" ja onnistut perään ujuttamaan näkemyksen kuinka kuvien - yhtä lukuunottamatta - feikkinä pitäminen on läskien säälittävää kateellista määkimistä? Tuo on jo saavutus.

Alan olla vakuuttunut että jokin vaikutus noilla kuvilla on, se vaikuttaisi alustavasti olevan tyhmentävä. :-)

Katoppa tossa uutisesta siihe ruottalaisen lehen sivulle siellä on kuvat niistä mallinukke vartaloista, niin saatat tajuta idean. Sit katoppa sinne hm:n sivulle ja myös ton uutisen kuvaa, jossa on ihan oikeita malleja. Niin ei todellakaan oo kaikki hm:n sivun mallin tietokoneella tehtyjä vaan noi tietyt mitkä kaikki on samassa asennossa.

• sssssssssssssssoo2 kirjoitti:

Katoppa tossa uutisesta siihe ruottalaisen lehen sivulle siellä on kuvat niistä mallinukke vartaloista, niin saatat tajuta idean. Sit katoppa sinne hm:n sivulle ja myös ton uutisen kuvaa, jossa on ihan oikeita malleja. Niin ei todellakaan oo kaikki hm:n sivun mallin tietokoneella tehtyjä vaan noi tietyt mitkä kaikki on samassa asennossa.

Ootko koskaan kuullu vaikkapaaaaaaa... esimmm.... photoshopista?????????

• hoohoohhoomjsdawj
        sibex kirjoitti:

Ootko koskaan kuullu vaikkapaaaaaaa... esimmm.... photoshopista?????????

mut jos käyttää photosoppia ei todellakaan tarkota sitä että ne on tehty kokonaan tietokoneella siinä on ihan oikeat ihmiset malleina taulapääääääää. Ja edelleen tossa tarkotetaan etää nuo tietyssä asennossa olevat vartalot on tehty tietokoneella ja niihin vaihdettu eri päitä ja nuo muuut on ihan ihmisiä hemputti onko niin vaikea tajuta. Oot kyl tyhmä jos et nää muka tietokoneella tehdyn ja oikean ihmisen eroa. oottevan iltasanomien väärentävän uutistoimituksen uhreja ko ette mitää ymmärrä.

• hhhhhvvvvvvvvv
        Eräs lukija kirjoitti:

lue mielummin se ruottalaisen sivun teksti siinä ei asioita oo vääristelty, tuo "kaikki" on iltasanomien omaa soopaa.

• mie oon mie

Naisen pitää olla laiha ja hyvännäköinen, muttei mikään anoreetikko. Miehillä sama juttu, mutta pitää olla haba ja suuri penis.

• am

Ajattelinkin, että ompa ihmeen paljon rumia vartaloita katalogeissa, mutta selvisihän se syykin...

• Norjalaislehdessä :
      kuva 1/4 näyttää bikinit liimatun kuvan päälle ei istu eikä ole puettu ko kropassa
      kuva 2/4 ruutuisissa bikinien alaosassa näyttää olevan munat
      kuva 3/4 samat munat housuissa tytöllä!
      kuva 4/4 liimattu uudet bikinit paperinukelle.

Samallalailla me tytöt laitettiin bikineitä paperinukeille 60 luvulla. Vaihdettiin välillä iltapukuja ja mentiin paperinukkein kanssa kylään toisillemme.

Siis kaipuu 60 luvulle on totta.

• Jo nyt taas

En nyt ymmärrä mitä niin laihaa/kaunista tuossa vartalossa on?:0 Ihan tavallinen vartalo!Voin ihan rehellisesti sanoa että itselläni on yhtä hyvä jollei parempi ja olen vielä 2 tenavaakin pukannu. Itselläni sentään näkyy lihaksiakin hiukan ja on rinnat! Tuoha vartalohan on ihan tasapaksukin. Kamala kohu taas ihan tyhjänpäiväsestä.
      Asia on vaan katsokaas niin että ne kelle suodaan hyvät geenit niin näyttää treenamattakin paremmalta kuin ne kellä huonot geenit luonnostaan vaikka seisos päällään ja tekis mitä taikatemppuja, vartaloa voi toki hiukan muokata mutta sen malli on mikä on:)

• ei bonzoja

Kyllä ne kuvien vartalot on jonkun omia ja voinkin todeta kuten naiset toteaa että ei kaipaa 40 kalja ukkoja niin ei ne ukotkaan kaipaa 10kg stretseissä ja ilman 15kg pimuja, siksi ne juo kaljaa ja miettii mielummin aikaa jolloin kaikki oli !!! Tai että mistä saisi vielä takaisin nuoruuden ja okean naisen ei tuota bonzoa !!

• hoitajana

Sairaaksi tämä on mennyt.Toivoisin niin,että nämä mainosten tekijät ja mallitoimistojen pomot tulisi kerran katsomaan osastolle jossa anorektikoita hoidetaan !!!! Nuori tyttö on vaikutukselle altis ja epävarma,hyvä alusta kaikille luonnottomIlle malleille,joita nykymedia huutaa ja vaatii naisen olla.
      Ihan helvettiä,koska herätään AIKUISTEN ASIA MUUTTAA TÄMÄ, MUTTA NYT RAHA VAIN PUHUU.

• kissssssssssssa

Sinänsä ihan yks ja hailee, jos joku käyttää mallinukkea. Halvemmaksihan se varmasti tulee. Yhdessä dokumentissa, joka itse asiassa käsitteli naisen sukupuolielinten ulkonäköä, sanottiin vaan äärettömän hyvin tähän aiheeseen liittyen:

"Jos ennen naiset tavoittelivat vartaloa, jollainen on noin 5-10 prosentilla naisista, nykyään tavoitellaan vartaloa, jota ei oikeasti ole olemassakaan, vaan joka on luotu joko muokkaamalla kuvia tai mallia plastiikkakirurgin pöydällä."

• XXL85

Nykyään on onneksi myös plus size malleja ja xl missejä ym, et ei koko maailma pyöri vain laihuuden ympärillä.

• sssssssssssssdddjmas

ja onko sitte ne läskit mallit muka terveempi lasten ihannointi kohde hohhoh.

• sssssssssssssdddjmas kirjoitti:

ja onko sitte ne läskit mallit muka terveempi lasten ihannointi kohde hohhoh.

Ei läskit vaan normaalikokoiset. Voisitko huomata se naurettava ja ruma anorektikko.

• xl normi?
        sibex kirjoitti:

Ei läskit vaan normaalikokoiset. Voisitko huomata se naurettava ja ruma anorektikko.

kyllähän no xl-mallit on lihavia..valitettavasti toi xl alkaa oleen normaalikoko..

• sssuyutyusssssssssss
        sibex kirjoitti:

xl ei ole normaalikokoinen eikä todellakaan tervejärkisen ihannointi kohde niinkuin ei ole anorektikotkaan.

• Sanotaan mitä....

sanotaan, mutta vaimoni kroppa on maailman PARAS!

Hän ei ehkä täytä nykymissien mittoja, mutta ne mitat ovat HÄNEN! Eikä siinä kaikki: kun kosketan hänen ihoaan, tuhannet väristykset menevät omaa ihoani pitkin kuin miljoona tuhatjalkaista! Tärkeintä on että SE on HÄN!!!!!!!

Onhan maailmassa kauniita ja muodokkaita naisia pullollaan, ja sorjia vartaloita lehdet pullollaan: entä sitten? Kyllä oma mamma vie voiton kaikista!

Vanha sanontahan sanoo että kauneus on katsojan silmissä. Totta. Tai miten vaan......

Mutta vaimoani pömppömasuineen ja muiden iän tuomine muutoksineen ei hetkauta minua: minä rakastan häntä edelleen 101 %:sti!

Joten yleistät vaan..........

• JEEEEEEEEEE !!!!! HIENOA :DDDDD

• Nuori neito

Oikeen kyllä ällöttää lukea alkupään viestejä... Itse olen kokenut mitä nyky-yhteiskunnan käsitys naisen ihannevattalosta pahimmillaan aiheuttaa... Olen onnellinen että sain apua ja ymmärsin ettei pelkkä vartalo tee ihmisestä kaunista tai haluttavaa.. Olen huolissani lapsista jotka todella kasvavat tähän laihuuden yli-ihannoivaan maailmaan...
      Tottakai on niitäkin jotka ovat luonnostaan hoikkua ja niitä ketkä tekevät töitä sen eteen. Te ette ole kuitenkaan yhtään sen parempia ihmisiä kuin normaalivartaloidet tai hieman pyöreät!!!

• ei nimimerkkiä

Järkevät ihmiset yrittää vakuutella et eihän ne median tyrkyttämät kuvat mitään meinaa, kun kaikkihan tietää et kuvia muokataan...Mutta kun joka tuutista tuupataan samaa "ihannevartaloa", niin valitettava totuus on että se vaivihkaa muokkaa meidän ihmisten käsitystä siitä miltä pitäisi näyttää jotta olisi haluttava, rakastettava ja menestynyt. Eikä siinä mitään, jos kuvia ei muokattaisi....Silloinhan edes osalla ihmisistä olisi vielä jokin mahdollisuus saada se huippukroppa kovalla työllä ja tiukalla ruokavaliolla. Mutta kun joka päivä treenaavien ja syömisiään vartioivien mallienkaan vartalot eivät enää sinänsä kelpaa kuviin, niin ollaan todella hukkateillä. Ja te jotka täällä ylistätte pornonäyttelijöiden kroppia, niin nekään eivät ole aitoja. Oikeastaan heidän kropassaan ei ole juurikaan mitään aitoa: Hiukset on lisäkkeistä koottu, naamassa nenä ja poskipäät leikattu sekä huulet täytetty, Tissit on silkkaa silikoonia, ihon väri ruiskutetaan purkista, kylkiluita poistettu ohuen uuman tieltä, häpyhuulet leikelty ja tatuoitu vaaleanpunaisiksi sekä karvat vahattu, peppua leikelty ja täytetty silikonilla sekä anus on valkaistu, myös heidän asenne seksiä kohtaan on feikkiä. Oikeassa elämässä kukaan normaalijärkinen nainen ei suostu olemaan pelkkä miehen pumpattava barbara jota voi tunteettomasti jyystää joka reikään sekä käännellä ja läimiä kuinka tykkää. Porno muokkaa ihan samalla tavalla ihmisten mieliä kuin lankaakin laihemmat tietokonemallit. Briteissä on tehty jopa tutkimuksia siitä kuinka siellä kasvaa teinipoikien sukupolvi minkä käsitys ihmisvartaloista on vääristynyt nettipornon katselun myötä. Heille tulee järkytyksenä seksikokeilut tavallisten tyttöjen kanssa, koska eihän naisilla kuulu olla karvoja muualla kuin tukassa, kulmakarvoissa ja ripsissä, ja miks ihmeessä rinnat ei olekaan täydellisen pyöreät ja samaa paria jne. He eivät myöskään enää koe oikeita ja normaaleja ihmiskehoja kiihottavina, koska ovat tottuneet pornovartaloihin. Tästä sit taas tulee paineita naisille, kun itsetuntoa jäytää ajatus siitä ettei ole miehensä silmissä seksikäs tai että on jotenkin vääränlainen. En usko että tämänhetkiset mediakropat heilauttavat keski-ikäisten miesten mielipidettä juurikaan suuntaan tai toiseen, koska he eivät ole kasvaneet netin rajattoman informaatiomäärän ja muokkausmahdollisuuksien äärellä vaan heidän tietonsa tulee siitä mitä he itse ovat nähneet ja koskeneet.

• as das daa

Yksinkertaisesti halvin ja helpoin tapa.

Kuvataan yhdessä paikassa uudet vaatteet ja lisätään mallinukkevartalolle eri päitä vaihtelun vuoksi. H&M syytää niin paljon uutta, niin nopeaan tahtiin ja niin halvalla, että mitä oikein kuvittelette? Sen tuhlaavan aikaa ja rahaa järjestääkseen kuvaukset jokaiselle 10€ rätille?

Tuolla ei ole mitään tekemistä ihannevartalon kanssa.

• JUURIKIN NÄIN!

• vas das var

Vaatteetkin tehdään suurimmalta osin halpatyömaissa, eli kehitysmaissa. Ymmärrettävästi kun sen vaatteen hinta on sitten 10 euroa, niin voittoa ei jää ihan kamalasti. Kustannustehokkuus on nykypäivää, varsinkin jos kilpaillaan tuotteen halvalla hinnalla.

• kjhgfdcsxrrrr89

Itselle ei edes tullut mieleen että H&Mn mallikuvia pidettäisiin mitenkään aitoina. Mitä nyt nettisivuilla katselee vaatekuvia, huomaa väkisin kuinka nukkemaisia suurin osa kuvista ovat, samoissa asennoissa, lähes aina sen sama mallin kuva 100% samassa asennossa suurimmassa osassa kuvista, mutta vaate vaihtuu päältä.. välillä näkee jaloistakin että ovat välillä epäluonnollisen muotoisia... no mutta mielikuviahan se antaa kyllä ja altistaa herkkiä ihmisiä omaksumaan mielikuvan siitä millainen vartalon pitää olla jotta olisi haluttava...

• Niin, että kuka ostaa ja pukee päällensä mallinuken.....

• Kuviajahuvia

Höpö höpö nyt että "nukkea on halvempaa vääntää eri asentoihin ja sitten muokata koneella." Ei. Kuvankäsittelyyn tarvitaan ensinnäkin hyvä ohjelma, jolla se tehdään, ja ohjelmaa käsittelemään ihminen, joka osaa käsitellä ja muokata kuvia niin, että ne näyttävät "ihmisiltä"/"aidoilta", jos nyt aidosta tässä voi puhua...
      Näille kuvankäsittelijöille maksetaan yhtä lailla kuin malleille! Ei kukaan ilmaiseksi työtä tee, urpot!
      Jaa mistäkö tiedän? Olen opiskellut alaa. Kuvankäsittely ei tapahdu minuutissa simsalabim. Siihen menee aikaa ja ennenkaikkea rahaa!

• valokuvaajatar

Jep. Ihan ihme oletuksia että kuvankäsittely ammatilaistasolla olisi ilmaista. Ei mikään työ ole ilmaista.

• 345345345

Heh. Ja mielestäsi aidosta mallista otettua kuvaa ei tarvitse muokata? Siinähän sitä muokkaamista on paljon enemmän kuin valmiissa pohjissa. Et ole kyllä opiskellut alaa tai sitten olet siinä erittäin huono.

• genrhlnlnlnlj

Suomessa naiset ovat keskivertoisesti ylipainoisia ja tanakoita. Jos mennään Baltianmaihin esim. niin siellä naisilla on hyvin tuon tyyppisiä vartaloita. Samoin jossain Välimerenmaissa ja Aasiassa. Etenkin Aasiassa naiset ovat todella hoikkia. Jotenkin hullua tämä hoikkien mallien arvostelu. Eikä anoreksiaa aiheuta pelkästään kauneusihanteet, kuten monet luulevat. Siihen on muitakin syitä. Lihavuus on haitallisempaa lapsille kuin laihuus. Ainiin mutta lihavia ei saa koskaan arvostella, laihat on aina niitä pahoja ihmisiä, joista juontuu kaikka pahaa. Suomessa yleisimmät kuolisyyt ovat ylipainon aiheuttamia. Eläköön läskit!

• fasasddass

Ja turha vain sanoa että tytöt ottavat noista mallia ja haluaisitvat olla samanlaisia. Kyllä pojatkin ymmärtävät että tuonnäköiset naiset haluavat vain komeimman miehen jne. Kyllä nuo kuvat aiheuttavat myös pojilla yhtälailla paineita kuin tytöille. Lisäksi nuorison pahoinvointi lisääntyy kun jokapaikasta tungetaan pornahtavia kuvia ja videoita silmille. Kyllä tässä tulee pojille myös sellainen mielikuva että naisille ei kelpaa kuin paras miesvartalo jne. Että muuten ei ole mitään arvoa jos ei seurustele heti 13vuotiaana ja näytä brad pitiltä. Että ihan oikeasti te äidit voisitte kyllä puhua pojillekin, ettekä vain tyttärillenne noista vaatimuksista.

• murmurlax

On sama millaisia olemme keholtamme, kaikki olemme yhtä arvokkaita ihmisinä. Jokainen on itse valinnut oman elämänsä kulun ja se miten me kannamme täällä kehomme on itsemme vallassa. Tuskin sitä on tarkoitettu ihailtavaksi muuten kuin että Jumala suuressa rakkaudessaan antoi meille elämän lahjan.

• Hävetkää jotkut

Ai että jos ei ole yhtä hoikka kuin tuo malli niin on läski ja tanakka? Onkohan malli-mediamaailma sinutkin aivopessyt?

Aasiassa naiset on paljon pienempi kokoisia, ja lyhyempiä. Esim. kengänkokoni 39 on paljon isompi kuin aasialaisen naisen koko, ja siltikään minulla ei ole yhtään läskiä jalkapohjassani. Vaatekokoni on 36.

Miettikää ihmiset vähän mitä puhutte täällä, joku nuori tyttö voi kokea että kun ei ole yhtä hoikka kuin tuo malli, niin hän on lihava ja alkaa syömishäiriön. Surullista että edellinen väittää että "Lihavuus on haitallisempaa lapsille kuin laihuus". Entä jos laihuus on hommattu syömishäiriöllä, niin sekö on hyvä vaan?

Minusta nuo vartalot eivät olleet mitään normivartaloita. Ehkä aidosti hoikkia ihmisiä on olemassa, mutta itse olen törmännyt vain syömishäiriöillä noin hoikan kropan saavuttaneisiin. En halua moittia hoikkia ihmisiä, mutta minusta on väärin että kauneusihanteeksi nostetaan vain sellaisia vartaloita joihin ei yleensä terveellä elämäntavalla päästä ja kaikki muut ovat kamalia läskejä.

Kerran luulin tavanneeni “luonnostaan hoikan naisen”, mutta kun tutustuin häneen, niin tajusin että hänen äitinsä oli hyvin voimakas ja hallitseva ihminen joka ei mm. hyväksynyt kuin hyvin täydellisen ja hoikan vartalon ja siitä johtuen tällä naisella oli monenlaisia ongelmia ja mm. hän suhtautui vääristyneesti ruokaan.

Itse syön huipputerveellisesti, en juurikaan herkuttele ja liikun kovasti. Silti olen normivartaloinen, BMI 19-22 vaihdellen. Tuollaiseen 17 BMI:hin en pääsisi millään. Kerran olin surun vuoksi syömättä pari kuukautta ja BMI oli 18.8.

Itselleni vääränlaiset median naiskuvat ja niitä ihailevat miehet aiheuttivat teininä syömishäiriön. Ikävuosina 13-30 elämäni pyöri sen ympärillä miten laihduttaisin itseni hoikaksi. Ekat laihdutuspillerini ostin 13-vuotiaana, vaikka olin ihan hyväkroppainen. Olin paastoilla ja jos epäonnistuin niin vaivuin suureen masennukseen. Suhteeni ruokaan oli tosi epäterve. Vihasin itseäni niin että yritin jopa itsemurhia ja vieläkin on vammoja kehossa kun käyttäydyin itsetuhoisesti sillä niin vihasin peilikuvaani. Masennuin niin syvästi että olin useita vuosia poissa opiskelu- ja työelämästä. Näin tapahtui vaikka moni ei usko sitä sillä olen kuulemma kaunis ja hyväkroppainen. Paljon meni aikaa ja energiaa hukkaan huonon itsetunnon vuoksi. Enkä ollut ainoa. Suurimmalla osalla kavereistäni on syömishäiriöitä ollut ja on vieläkin. Osa ollut sairaalassakin. Ja olemme 40-v molemmin puolin. En voi kuvitellakaan millaista nuorilla tytöillä nykyään on kun minunkin ikäisilleni tuli tällaisia ongelmia. Näistä vaan ei hirveästi puhuta. Moni kärsii yksin ja salaa ongelmansa.

Nykyisin olen päässyt tuosta eroon, onneksi. Olen siis jo hieman vanhempi, mutta tyytyväinen kehooni, joka on urheilullinen mutta muodokas, 90-luvun mallien tapaan. En enää vihaa kroppaani ja hyväksyn pienet kauneusvirheetkin.

Mutta koen suurta surua, kun kuulen tai huomaan miten esimerkiksi ystäväni laskevat pakonomaisesti kaloreita joka ikinen päivä tai kun he suunnittelevat rajua kitudieettiä tai kun kuulen miten tokaluokkalaiset puhuvat kuinka lihavia ovat tai kuinka heidän pitäisi laihduttaa.

Vähäpukeisuus aiheuttaa mielestäni myös paineita ja vääränlaista naiskuvaa lapsille. Nuoret oppivat että vähäpukeinen nainen on haluttava ja yrittävät matkia. Ehkä jopa oppivat että seksuaalisesti itseään tyrkyttävä nainen on heidänkin tavoitteensa olla. Ja siten nuoret tytöt suostuvat seksiin ja jopa tarjoavat itseään vaikka heillä ei ole hajuakaan siitä mitä oikea seksi on ja sitä pääseikkaa, että seksin tarkoitus on se että myös tyttö nauttii, ei se että miellytetään miestä. Myös huono itsetunto (jonka median seksuaalinen naiskuva aiheuttaa) voi ajaa tällaiseen käytökseen. Tästäkin minulla on useampi elävän elämän esimerkki, mutta ei niistä nyt tässä, ne ovat liian henkilökohtaisia julkisesti kerrottavaksi.

Surullista on että myös nuoret miehet oppivat että BMI 16-17 on normaali ja he saattavat moittia tyttöystäviään “lihavuudesta” jos tyttö on normipainoinen. Nuo vanhemmat herrasmiehet kyllä tiedetään. Yli 50-v. ihailee normi/kurvivartaloita, mutta nuoremmilla miehillä valitettavasti se maku menee usein sinne alipainon puolelle.

• Luuranko(ko!?)

Minä olen aina ollut hyvin laiha ja voisipa jopa sanoa, että muodoton nainen. Pitkä en ole (kuten mallit yleensä), mutta kyllä minun kroppani muistuttaa hyvin paljon tuollaisen laihan mallin vartaloa jota jatkuvasti morkataan ja haukutaan sairaaksi. Minä olen saanut myös kuulla NIIN MONTA KERTAA kuinka anorektikko olen, kuinka luuranko olen ja muita loukkauksia. Ikään kuin on ok huomauttaa laihalle laihuudesta, mutta väärin huomauttaa lihavalle lihavuudesta. Toki se on väärin huomauttaa kenenkään ulkonäöstä yhtään mitään!

Olen aina syönyt hyvin ja terveellisesti. Olen myös aina rakastanut liikuntaa, mutta minkä minä sille voin että olen siro rakenteeltani enkä omista muodokkaita reisiä tai isoa rintavarustusta joka siis ilmeisesti on se IHANNE!! Kyllähän minä ihan tyytyväinen olen vartalooni, mutta kyllä sitä välillä toivoo vähän lisätäytettä...

• huoihnhblsd

saman naurettavuuden oon kans huomannu et lihavaa ei sais missään nimeessä huomautta lihavuudestaan ku on niin järkyttävä loukkaus ja laihoja haukutaan alvariinsa ja se on muka oikeutettua.

• mies kertoo
        huoihnhblsd kirjoitti:

saman naurettavuuden oon kans huomannu et lihavaa ei sais missään nimeessä huomautta lihavuudestaan ku on niin järkyttävä loukkaus ja laihoja haukutaan alvariinsa ja se on muka oikeutettua.

Joo ja usean lihavan naisen mielestä laihan nainen näyttää pojalle ja tämän voi laukoa ihan avoimesti ihmisten ilmoille. Lisäksi näiden lihavien tyhmeliinien mielestä ylipaino on seksikästä pyöreyttä, vaikka painoa olisi 120 kg naisella.

Mieskin on sika jos ei pidä vakavan ylipainoisesta naisesta vaan laihoista naisista. Pahimmassa tapauksessa mies on muka joku pedofiili kun hän ei pidä isoista naisista.

• vcxvcxvxcxcv
        mies kertoo kirjoitti:

Joo ja usean lihavan naisen mielestä laihan nainen näyttää pojalle ja tämän voi laukoa ihan avoimesti ihmisten ilmoille. Lisäksi näiden lihavien tyhmeliinien mielestä ylipaino on seksikästä pyöreyttä, vaikka painoa olisi 120 kg naisella.

Mieskin on sika jos ei pidä vakavan ylipainoisesta naisesta vaan laihoista naisista. Pahimmassa tapauksessa mies on muka joku pedofiili kun hän ei pidä isoista naisista.

Sitä se katkeruus teettää, mutta minkäs teet. Ei pitäisi vajota näiden tasolle, vaan antaa heille vain enemmän kateellisuuden aihetta.

• VII-XI
        vcxvcxvxcxcv kirjoitti:

Sitä se katkeruus teettää, mutta minkäs teet. Ei pitäisi vajota näiden tasolle, vaan antaa heille vain enemmän kateellisuuden aihetta.

Lihavakin ihminen voi olla narsisti.

• Varoitus laihuudesta

BMI 15 on jo vakavaa todella jo vaarallista. Ei sitä kuvaa nuorille että hoikkuus on kaikista tärkein asia elämässä. Normaali on kaunista ja terveellistä!

• ljlljjljlj

En todellakaan suosittele hakemaan ihanne painoa koska se on terveydellä leikkimistä. Silti niin moni nainen on vain kateellinen toiselle joka on laiha. Mutta ymmärrän sen että VAATTEET näyttävät kauniilta terveen kropan ympärillä! Mieluummin katson vaatteita jostakin elloksen ja anttiloiden vaatteista siis terveen naisen päällä kuin lihavan naisen päällä!!!

• XXL85

No ei kyl voi sanoa, et xl koko on liian lihava, ei todellakaan, joillakin on vain se päähänpinttymä väittää niin.

• hyivitttt

taitaa olla vähä vääristyny minä kuva jos näkee ittensä normaalina ja on xl kokoa huhhuh.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe