Voiko kenties jonkin aikaa piilevänä ollut ja hoidettu klamydia aiheuttaa ongelmia myöhäisemmässä vaiheessa lapsettomuushoidoissa? Munanjohtimet olivat ilm. auki, itselleni jäi vaan mielikuva tutkimuksesta ettei se neste nyt ihan selkeimmällä mahdollisella tavalla kulkenut. Mutta tulos oli kuulema että auki on.
Putkien aukiololla nyt ei enää niin merkitystä kun ollaan ivf hoidoissa. Voiko siis tuo sairastettu ja hoidettu klamydia vaikeuttaa ivf hoitoja? Käyttökelpoisia alkioita tullut muutama kappale, mutta ne eivät ole koskaan edes yrittäneet kiinnittyä.
Hoidettu klamydia
pilvetkarkaa
1
227
Vastaukset
Hei ja kiitokset kysymyksestäsi!
Kerran sairastettu ja asianmukaisesti hoidettu klamydia tulehdus ei yleensä aiheuta munanjohtimien tukkeutumista, eikä se vaikuta IVF-hoitotulokseen. Sellaisessa tilanteessa, että munanjohtimet ovat pahasti vaurioituneet, IVF-hoitotulos on huonompi kuin muista syistä aiheutuvassa lapsettomuudessa.
Terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351