Mannerheim-Ristin Ritari on kuollut

Hoover.

Mannerheim-Ristin Ritari Heikki Nykänen on kuollut. Hänen jälkeensä kaikkiaant 191 ritarista on elossa enää viimeinen Lappeenrannassa asuva Tuomas Gerdt.

Nykänen toimi sodassa kaukopartiojohtana erittäin vaativissa ja vaarallisissa tehtävissät syvälle lintojen taakse, tahtoen aina olla itse joukkojen kärjessä.

www.iltalehti.fi/uutiset/2011120714904979_uu.shtml

Syvä osanottoni lähiomaisille

Hoover

55

350

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Partainen Profeetta

Kun viimeinenkin Marskin ritari on kohta kuollut, niin Venäjä uskaltaa taas hyökätä Suomeen.

• HulluHese.

Tule käymään huomenna. Kuulin, että olet os. 3/4 . Minä olen os. 3/5.

• Osastollasi kaikuu.
        HulluHese. kirjoitti:

Tule käymään huomenna. Kuulin, että olet os. 3/4 . Minä olen os. 3/5.

Kuulit oman huutosi.

• Kuulin, että olet os
        Osastollasi kaikuu. kirjoitti:

Kuulit oman huutosi.

"Kuulin, että olet os. 3/4 . Minä olen os. 3/5."

Tohtori Bergström kertoi, että sait rauhoiitavan pistoksen aamulla. Kuinka nyt menee, Jari ?

• :D :D :D
        Kuulin, että olet os kirjoitti:

"Kuulin, että olet os. 3/4 . Minä olen os. 3/5."

Tohtori Bergström kertoi, että sait rauhoiitavan pistoksen aamulla. Kuinka nyt menee, Jari ?

"Jari" taitaa olla oma nimesi...

• Veteraanin poika

Vähiin käy todelliset taisteliat ja kunnian miehet

Oli aika viimeisen ja raskaan iltahuudon

Lepää rauhassa

Veteraanin poika

• en ihmettele.

ihmiset yleensä keskimäärin ovat kuolevaisia.

• 15

Entä sitten? Ihmiset ei elä ikuisesti. Sotaveteraaneja en sure muita enempää koska sotiminen ei tee ihmisestä parempaa. Voi olla että joku venäläissotilas jonka Nykänen ampui oli häntä paljon parempi ihminen.

• Mitä jos?

Jumalaare kakarat että ette osaa olla kiitollisia edes... Ilman kyseisiä herroja teitä ei olisi olemassakaan.
      Kadut kirjoitettaisiin Venäjäksi ja Suomen kieltä ei enää olisi.
      Suomi ei halunnut sotaa. Suomi ei aloittanut sotaa.

Suomi puolusti omaansa. Itseään. Lapsiaan, vaimojaan, miehiään, isiään, äitejään, siskojaan, veljiään, serkkujaan... jne... jne...

Olisiko pitänyt pyllistää ja sanoa "Raiskatkaa naisemme ja viekää maamme... Me emme välitä koska olemme niin humaaneja"

• Jussuf (se sama)

Oliko tämä semmoinen "löydä viisi virhettä persun tekeleestä"-kompa?

Virhe 1: Kyseisten herrojen olemassaololla ei ole mitään tekemistä sen kanssa olenko minä olemassa vaiko ei.

Virhe 2: "Katuja" ei kirjoiteta venäjäksi. Kadulla kävellään ja ajetaan autolla.

Virhe 3: Suomen kieli olisi olemassa vaikka kyseisiä herroja ei olisi ollut olemassa.

Virhe 4: "Suomi ei halunnut sotaa... " hahahaha. Luepa joskus 40-luvun lehtiä. Entäpä marskin miekantuppipäiväkäsky? Kyllä vain halusi, ja sai mitä halusi.

Virhe 5: "Suomi ei aloittanut sotaa... " - siinä se suurin valhe. Suomi aloitti Jatkosodan ja meni vielä pidemmälle itään kuin missä Suomen rajat olivat koskaan olleet. Alueille, joilla ei ole mitään tekemistä Suomen kanssa...

Lopussakin on vielä virheitä, mutta eiköhän tämä jo riitä.

• Totta kirjoitit.
        Jussuf (se sama) kirjoitti:

Virhe 1: Kyseisten herrojen olemassaololla ei ole mitään tekemistä sen kanssa olenko minä olemassa vaiko ei.

Virhe 2: "Katuja" ei kirjoiteta venäjäksi. Kadulla kävellään ja ajetaan autolla.

Virhe 3: Suomen kieli olisi olemassa vaikka kyseisiä herroja ei olisi ollut olemassa.

Virhe 4: "Suomi ei halunnut sotaa... " hahahaha. Luepa joskus 40-luvun lehtiä. Entäpä marskin miekantuppipäiväkäsky? Kyllä vain halusi, ja sai mitä halusi.

Virhe 5: "Suomi ei aloittanut sotaa... " - siinä se suurin valhe. Suomi aloitti Jatkosodan ja meni vielä pidemmälle itään kuin missä Suomen rajat olivat koskaan olleet. Alueille, joilla ei ole mitään tekemistä Suomen kanssa...

Noin se on. Sotaa on aivan turhaa yritetty romantisoida valheilla. Vasta nyt on tunnustettu, että Suomi ei kohdellut vankejaan kovin hyvin. Poikkeuksiakin oli, mutta yleensä kohtelu oli huonompaa Suomessa kuin Venäjällä. Usko pois, noin se vaan oli. Venäjällä ruoka oli suuri ongelma, mutta se kosketti kaikkia. Täällä taas paremman ruuan söivät herrat, kuten nytkin. Tämän tarkoitus ei ole kehua Venäjän oloja, vaan tuoda esille suomalaisten huono kohtelu sotavankeja kohtaan.

• Jussuf (se sama) kirjoitti:

suomi ei aloittanu sotaa;venäläiset pommittivat meidän kaupunkeja vaikka piti olla rauha,eteneminen karjalaaan oli sodankäynnin kannalta edullista,mutta ette te sitä tajua koska ettte ymmärrä asioista mitään.kuhan huutelette mitä suuuhun tulee.
        Mannerheim on suurin suomalainen;jopa Stalin totesi:suomalaisten on paljon kiittämistä Mannerheimille!

• Totta kirjoitit. kirjoitti:

Noin se on. Sotaa on aivan turhaa yritetty romantisoida valheilla. Vasta nyt on tunnustettu, että Suomi ei kohdellut vankejaan kovin hyvin. Poikkeuksiakin oli, mutta yleensä kohtelu oli huonompaa Suomessa kuin Venäjällä. Usko pois, noin se vaan oli. Venäjällä ruoka oli suuri ongelma, mutta se kosketti kaikkia. Täällä taas paremman ruuan söivät herrat, kuten nytkin. Tämän tarkoitus ei ole kehua Venäjän oloja, vaan tuoda esille suomalaisten huono kohtelu sotavankeja kohtaan.

Ei venäjällä ois ollu mitään ruokaongelmaa;Stalin halus pitää kansaa tiukillla,suomessa oli oikeesti ruokapula 1942 jopa omat vangit söivät rottia,siiis suomalaiset(isoisäni oli vartiopäällikkö)

• etukorsu

Heikillä oli kyllä kovat saavutukset eturintamassa ja saavutti lähes ihmetekoja. Oli kyllä ritarin ristin ansainnut

www.iltasanomat.fi/kotimaa/40-vihollista-kuoli---uskomaton-suoritus-toi-heikki-nykaselle-marskin-ristin/art-1288433896005.html

• jååpajåå..

Tuo linkki ei auennut, joten en siihen ota kantaa, mutta tuohon kyllä.

"Heikillä oli kyllä kovat saavutukset eturintamassa"

Ei kaukopartiomiehet olleet eturintamassa, vaan takana. Tosin jos tuo linkki sisälsi erään kukkulan valtausta, ovat sissit varmaan kiertäneet sinne takaa ja noin yllättäneet vihollisen.

• missähän vika
        jååpajåå.. kirjoitti:

Tuo linkki ei auennut, joten en siihen ota kantaa, mutta tuohon kyllä.

"Heikillä oli kyllä kovat saavutukset eturintamassa"

Ei kaukopartiomiehet olleet eturintamassa, vaan takana. Tosin jos tuo linkki sisälsi erään kukkulan valtausta, ovat sissit varmaan kiertäneet sinne takaa ja noin yllättäneet vihollisen.

mahtaa olla kun mulla ainakin aukesi tosi sujuvasti

• jååpajåå..
        missähän vika kirjoitti:

Saattaa olla ian tässä läppärissä. Minulla on monta selaita ja sivuja auki.
        Luulen, että se oli siintä kukkulan valtauksesta, luin aijemmin.
        Voin saada auki, kun laitan nuo sivut kiinni ja putsaan CCeanerilla. Tämä on tottunut tavoilleni :-))

• jååpajåå..
        missähän vika kirjoitti:

Nyt aukesi. Putsasin ensin 187,2 Mt pois. IE:llä ei auennut, mutta Opera aukaisi heti. Joo olin tuon lukenut.

• sissi.
        jååpajåå.. kirjoitti:

Nyt aukesi. Putsasin ensin 187,2 Mt pois. IE:llä ei auennut, mutta Opera aukaisi heti. Joo olin tuon lukenut.

Tuskin oli vikaa koneessasi, mutta käytössäsi oli selain joka ei tue HTML-muotokieltä

• jååpajåå..
        sissi. kirjoitti:

Tuskin oli vikaa koneessasi, mutta käytössäsi oli selain joka ei tue HTML-muotokieltä

Mutta oli myös selain jolla aukesi. Tiedä onko ihan tyhmää, mutta minulla on Fox, Opera, IE ja Chrome.

• Kiitos.

Joo. Homma on niin että juuri Heikin kaltaiset sankarit olivat syynä siihen että te olette olemassa.
      Kumartakaa häntä ja hänenlaisiaan sankareita.
      Kiitos Suomalaiset sotasankarit!

PS:Olen itse viisi vuotta rintamalla palvelleen lapsenlapsi joka teki isäni sodan jälkeen kahdesti haavoituttuaan.

• Minun isäni

on syntynyt 1920 ja oli sodassa noin neljä vuotta. Ääniselle asi menivät, eli vanhojen rajojen yli. Hän elää vielä ja on hyvin terävä-älyinen. Ei pode edes ryssävikaa, kuten täällä palstalla monet potevat. Setääni en nähnyt, hän kaatui lähellä Leningradia.

• per kele virheitä
        Minun isäni kirjoitti:

on syntynyt 1920 ja oli sodassa noin neljä vuotta. Ääniselle asi menivät, eli vanhojen rajojen yli. Hän elää vielä ja on hyvin terävä-älyinen. Ei pode edes ryssävikaa, kuten täällä palstalla monet potevat. Setääni en nähnyt, hän kaatui lähellä Leningradia.

Ääniselle asi = Ääniselle asti

ryssävikaa = ryssävihaa

Taidankin mennä nukkumaan, kun virheet lisääntyy...

• Jussuf (se sama)

Eivät olleet.

En kumarra, mutta yritän kampittaa aina jos näen.

Halveksin sotahulluja.

• Jussuf (se sama)

Hyvä "Neeger.": Luulet että kaikki ovat sinun laillasi homoseksuaaleja. Eivät ole. Voit viedä ne kuvitelmasi mennessäsi.

• Neeger.

Hyvä "Neeger.": Luulet että kaikki ovat sinun laillasi homoseksuaaleja. Eivät ole. Voit viedä ne kuvitelmasi mennessäsi.

Olet siis nee.keri api.na ottanut isäsi somali rentun moloa poskeen ja tullut raskaaksi.

• Jussuf (se sama)
        Neeger. kirjoitti:

Olet siis nee.keri api.na ottanut isäsi somali rentun moloa poskeen ja tullut raskaaksi.

Hupsis! Tulipas maajussilla taas monta elintä mieleen... Oletko koskaan miettinyt miten kirjoitetaan ilman genitaali- tai eritenimiä?

• haltt

Eivät olleet.

En kumarra, mutta yritän kampittaa aina jos näen.

Halveksin sotahulluja.

Halveksin sinua.

• onnellinen..

voi sitä onnen huumaa sinä päivänä kun jussuf tulee kadulla vastaan...

• Jussuf (se sama)

Siellä taas yksi ihailijoistani. Voisimme tosiaan keskustella lisää näistä asioisita jos joskus tapaisimme.

• kerro sitten

Siellä taas yksi ihailijoistani. Voisimme tosiaan keskustella lisää näistä asioisita jos joskus tapaisimme.

mistä suljetulta osastolto löydän tussufin

• Jussuf (se sama)
        kerro sitten kirjoitti:

mistä suljetulta osastolto löydän tussufin

En tiedä miltä "osastollo" mahtaa tollo tussufin löytää. Tuo Tussuf (kirjoitetaan muuten isolla alkukirjaimella) on eräs toinen ihailijani joka tänne kirjoittaa. Minä taas en kirjoita tuolla nimimerkillä, vaaan aina tuolla samalla Jussuf-nimellä.

• somalitar.

En tiedä miltä "osastollo" mahtaa tollo tussufin löytää. Tuo Tussuf (kirjoitetaan muuten isolla alkukirjaimella) on eräs toinen ihailijani joka tänne kirjoittaa. Minä taas en kirjoita tuolla nimimerkillä, vaaan aina tuolla samalla Jussuf-nimellä.

sä pelle oletkin pelkkä tussu näillä palstoilla, mutta oletkin valinnut oikean osan

• imaani.

Jussuf neek.erit asuu aina osastollo, koska tollona on hyvä olla

• Jussuf (se sama)
        imaani. kirjoitti:

Jussuf neek.erit asuu aina osastollo, koska tollona on hyvä olla

Teillä persuilla on vaikeuksia pysyä asiassa missään keskustelussa.

• muurmanniska

Teillä persuilla on vaikeuksia pysyä asiassa missään keskustelussa.

Onkohan toi jäljellä oleva Gerd myyrmannin Gerdin sukua? Ainakin mitä paukutteluun tulee...

• Veteraanin lapsi
        muurmanniska kirjoitti:

Onkohan toi jäljellä oleva Gerd myyrmannin Gerdin sukua? Ainakin mitä paukutteluun tulee...

Miksi tämänkin keskustelun aloittajalle on tarvinnut muutamien vastata hävyttömästi?? Missä käytöstavat? Veteraanien ansiosta nämäkin "suurisuiset" saavat elää rauhallisessa Suomessa. Kyllä olisi toinen ääni kellossa,jos asiat olisi toisin. Kyllä "suurisuisten" on hyvä paukuttaa netissä päätään,kun ei tarvitse olla kasvotusten. Voi voi,eivät he voi kuvitellakaan mitä kaikkea sotilaat ja lotat kokivat sodassa,joten hiukan suuta soukammalle ennenkuin innostutte suuta soittamaan.

• Jussuf (se sama)
        Veteraanin lapsi kirjoitti:

Miksi tämänkin keskustelun aloittajalle on tarvinnut muutamien vastata hävyttömästi?? Missä käytöstavat? Veteraanien ansiosta nämäkin "suurisuiset" saavat elää rauhallisessa Suomessa. Kyllä olisi toinen ääni kellossa,jos asiat olisi toisin. Kyllä "suurisuisten" on hyvä paukuttaa netissä päätään,kun ei tarvitse olla kasvotusten. Voi voi,eivät he voi kuvitellakaan mitä kaikkea sotilaat ja lotat kokivat sodassa,joten hiukan suuta soukammalle ennenkuin innostutte suuta soittamaan.

Hihiii.... Tainneet ne vetskujen lasten käytöstavat jäädä rintamalle.

Millä tavalla muka veteraanien ansiosta Suomessa olisi rauhallista. Kuten sanoin "Uhrin ansiosta persu riehuu". Persujen riekkuminen on koko ajan lisääntynyt ja rauhattomuus lisääntynyt. Ihmisiä poljetaan ja syrjitään, nykyisin enemmän somaleja kuin karjalaisia, mutta yhä irvokkaammin.

Ja kyllä niiden riehujien kanssa joutuu joskus kasvokkainkin. Paitsi tietysti siellä teillä maalla, kun ei ole muita kuin Mansikki jonka kanssa riehua.

Kyllä sen voi hyvin kuvitella mitä jokunenkin sotilas ja lotta on yhdessä kokeneet. Toivottavasti oli hauskaa.

Muuten "soukemmalle" kirjoitetaan e-kirjaimella. Ainakin suomeksi.

• Rajansa kaikella

Jussuf visvasyylällä on kaksi vaihtoehtoista selitystä omille huolille ja murheilleen: Persut ja maanviljelijät. (=rasistit)

Rajallisen sanavalikoiman omaavana tummahipiäisenä pienikalloisena henkilönä tämän ymmärtää kyllä. Suomen kieli on hankala kieli vajakeille.
      Mutta esimerkiksi Afrikasta löytyy Jussufille kotoisia kieliä kuten Swahili jolla Jussufkin kykenee ilmaisemaan muitakin ammattinimikkeitä kuin maanviljelijät!
      Esim. "Posteljooni" tai "Lakaisukoneenkuljettaja"

Rasistina Jussufilla on tapana häpäistä Suomalaisia sotasankareita muunmuassa ja yhteiskuntamme selkärangan eli maatalouden.
      Jussuf ei ymmärrä että Suomalaiset eivät elä pelkillä banaaneilla kuten siellä Jussufin kotipuolessa eletään.

Jussufin vanhemmat ovat sotaa pakoilevia käkiä. Käkihän munii laiskuuksissaa toisten pesiin ettei tarvitse itse huolehtia jälkeläisistään. Käki pyrkii tappamaan ympäriltään kaiken alkuperäisen jotta hän olisi se ainoa poikanen pesässä.
      Näitä käkiä vastaan me Persussuomalaiset taistelemme omien jälkeläistemme tähden.

Tummaveristä halpatyövoimaa ulkopuolelta emme tarvitse tällä hetkellä sillä meillä on omiakin kansalaisia työttöminä ja tarvitsemme veronmaksajia emmekä varkaita.

Sitten kun tilanne on toinen niin voimme palkata muutamia tummahipiäisiä halvalla töihin joihin ei oman maan kansalaiset suostu. Mutta... -Me emme kuuntele ulkomailta tulevan tummahipiäisen halpatyöntekijän suunsoittoa Suomalaisista emmekä muista kansalaisistamme jotka yrittävät täällä tehdä työnsä ja elättää perheensä.

Siinä kulkee raja. Ja sotaveteraaneja ei pilkata tai kaivamme sinut sieltä kolostasi ja näytämme millainen on korpilaki tässä maassa.

• Jussuf (se sama)

Sinä siis "rajallisen sanavalikoiman omaavana tummahipiäisenä pienikalloisena henkilönä" ymmärrät mitä sanon? Kuule, ei siihen tarvitse edes pientä kalloa että minua ymmärtää.

Maajussit nyt vain tahtovat olla niitä jotka tänne kirjoittavat, katsos kun heillä on aikaa kaiket päivät: maatuet juoksee ja mitään ei tarvitse tehdä. Meillä muilla kun on oma työ hoidettavana.

Minun kotipuolessani syödään kyllä banaanejakin. Niitähän ei persu-Suomeen saa tuoda, mutta muissa maissa ne ovat oikein herkullisia välipaloja. Mutta älä huoli: muutakin ruokaa kyllä syödään täällä Helsingissä.

Teillä maajusseilla nyt ei ole tarvetta työllistää ketään, kun ette pysty työllistämään edes itseänne. Täällä Helsingissä taas ihmisen ihonväri ei määritä sitä mitä ihminen saa tehdä tai ei saa tehdä. Taito ratkaisee.

Opettelisit vähän suomen kielen sääntöjä. Esim. "suomalainen" kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, paitsi jos se on erisnimi. Tätäkään ei persut millään opi.

Ja veteraanejahan pilkkaavat persutkin. Kikke Elomaakin telkkarissa taas vänkytti jokaiseen kysymykseen vastaukseksi "sotaveteraani", kysyttiin sitten vaikka mieliruokaa linnassa.

Ja mikäs siinä. Sotavetskujahan on hauska pilkata. Vellihousuja pelkureita kaikki ja tietenkin vielä samanlaisia huonohampaisia tolloja kuten te rasistipersutkin.

Mikä se on se korpilaki?

• Lahtari Ari

Sinä siis "rajallisen sanavalikoiman omaavana tummahipiäisenä pienikalloisena henkilönä" ymmärrät mitä sanon? Kuule, ei siihen tarvitse edes pientä kalloa että minua ymmärtää.

Maajussit nyt vain tahtovat olla niitä jotka tänne kirjoittavat, katsos kun heillä on aikaa kaiket päivät: maatuet juoksee ja mitään ei tarvitse tehdä. Meillä muilla kun on oma työ hoidettavana.

Minun kotipuolessani syödään kyllä banaanejakin. Niitähän ei persu-Suomeen saa tuoda, mutta muissa maissa ne ovat oikein herkullisia välipaloja. Mutta älä huoli: muutakin ruokaa kyllä syödään täällä Helsingissä.

Teillä maajusseilla nyt ei ole tarvetta työllistää ketään, kun ette pysty työllistämään edes itseänne. Täällä Helsingissä taas ihmisen ihonväri ei määritä sitä mitä ihminen saa tehdä tai ei saa tehdä. Taito ratkaisee.

Opettelisit vähän suomen kielen sääntöjä. Esim. "suomalainen" kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, paitsi jos se on erisnimi. Tätäkään ei persut millään opi.

Ja veteraanejahan pilkkaavat persutkin. Kikke Elomaakin telkkarissa taas vänkytti jokaiseen kysymykseen vastaukseksi "sotaveteraani", kysyttiin sitten vaikka mieliruokaa linnassa.

Ja mikäs siinä. Sotavetskujahan on hauska pilkata. Vellihousuja pelkureita kaikki ja tietenkin vielä samanlaisia huonohampaisia tolloja kuten te rasistipersutkin.

Mikä se on se korpilaki?

Eipä jussuf erakollakaan ole mutta tekemistä kuin päivät pitkät kirjoitella olematonta ja omasta vajaasta kallosta tullutta vähämielistä potaskaa palstalle. Eipä tarvitse täysin kuutamolla asioista olevan pikkusielun justuksen kuin sossusta hakea rahaa ja istua koneella. Tekisit töitä kuten maanviljelijät etkä koko päivän itkisi paahaa olosi kaljoissa koneella. Todennäköisesti et hallitse kuin kaljan kippaamisen ja istumisen läskisen ruhosi kanssa koneelle liimautuneena 24h/7.

Huvittavilla jussufin tarinoilla saa kyllä nauraa. Varmaan narsistina itsekkin uskot juttusi, etkä erota todellisuutta ja valhetta harhaisuutesi vuoksi

• Jussuf (se sama)
        Lahtari Ari kirjoitti:

Eipä jussuf erakollakaan ole mutta tekemistä kuin päivät pitkät kirjoitella olematonta ja omasta vajaasta kallosta tullutta vähämielistä potaskaa palstalle. Eipä tarvitse täysin kuutamolla asioista olevan pikkusielun justuksen kuin sossusta hakea rahaa ja istua koneella. Tekisit töitä kuten maanviljelijät etkä koko päivän itkisi paahaa olosi kaljoissa koneella. Todennäköisesti et hallitse kuin kaljan kippaamisen ja istumisen läskisen ruhosi kanssa koneelle liimautuneena 24h/7.

Huvittavilla jussufin tarinoilla saa kyllä nauraa. Varmaan narsistina itsekkin uskot juttusi, etkä erota todellisuutta ja valhetta harhaisuutesi vuoksi

En ole erakko, en vähämielinen, en sossun asiakas, en työtön, en alkoholisti, enkä myöskään ylipainoinen.

Taisit puhua itsestäsi, maalaistollo.

• Lahtari Ari

En ole erakko, en vähämielinen, en sossun asiakas, en työtön, en alkoholisti, enkä myöskään ylipainoinen.

Vajavaisena yksilönä et edes enää tajua että viesti oli jouto jussufille tarkoitettu.

Kannattaa hakeutua tutkimuksiin, jos ei tajua kenelle kirjoitus on tarkoitettu.

Ehkä nyt tajuat pienen oppitunnin jälkeen. Katso peiliin ja ihmettele:)

• haltt

Olet kaikkia noita ja vielä impotentti,et ole enää pystynyt raiskaamaan pitkään aikaan.

• Korpilaki.

Mikä se on se korpilaki?

Korpilaki on sellainen että ei toivottu henkilö talutetaan isällisesti metsään tai sorakuopalle ja sitten pidetään hauskaa!

• Jussuf (se sama)
        Korpilaki. kirjoitti:

Korpilaki on sellainen että ei toivottu henkilö talutetaan isällisesti metsään tai sorakuopalle ja sitten pidetään hauskaa!

No sehän on mukavoo! Onko se sitä samaa mitä se toinen persu kuvaili kun kertoi että saunan taakse vieminen tarkoittaa saunahöyryjen haistelua?

• Jussuf (se sama ),

No sehän on mukavoo! Onko se sitä samaa mitä se toinen persu kuvaili kun kertoi että saunan taakse vieminen tarkoittaa saunahöyryjen haistelua?

Olet sie Lefa vittumainen persoona !

• Jusuf yhdel ässällä

Ja Jussuf... Jos oikeinkirjoituksesta saivarrellaan niin Kike Elomaa kirjoitetaan yhdellä k:lla.

Ihan niinkuin siellä teilläpäin banaani kirjoitetaan yhdellä a:lla. "banana"

• kasapanos

Vaikka itse arvostan sotaan vastoin tahtoaan joutuneiden miesten ja naisten toimintaa, (isäni oli myös sodassa vuosia) niin mihinkään ylisanoihin ei mielestäni ole syytä sodan suhteen!

Ukko muisti eläissään mainita kyllin usein sen tosiasian, että sotahullut herrat konjakkihöyryissään pullistelivat "suur Suomi" tuskissaan.

Hänen kertomansa mukaan viimeisten rytinöiden alettua melkoinen joukko suomalaisia korpisotureita oli sitä mieltä, että vanhojen rajojen yli ei lähdetä!

Mutta kuuntelikos turmeltuneet sotatyönjohtajat? Hevonpaskat, uhkailemalla sotaoikeudella ja teloituksilla lähdettiin kohti Uralia, herrojen korvissa lienee soineet melkoiset sotatorvet!!

Minun mielestäni tuo sotaa käyneiden palvonta joutaisi jo loppua, toki he ansaitsevat siinä mielessä täyden kunnioituksen, että pakon edessä sinne on pääosa lähtenyt!

Koskapa olen sitä ikäluokkaa, joka on kuunnellut sotajutut ihan tuoreeltaan, niin minulla lienee jonkinlainen faktatieto hallussa tapahtuneiden suhteen.

Sota on yksinkertaisesti aina järjen häviö ja sivistyksen pahin mahdollinen rappiotila, sitä se on kaikkine seuraamuksineen, osani olen siitä saanut sotaveteraanin jälkeläisenä minäkin!!!

• Jussuf (se sama)
        kasapanos kirjoitti:

Vaikka itse arvostan sotaan vastoin tahtoaan joutuneiden miesten ja naisten toimintaa, (isäni oli myös sodassa vuosia) niin mihinkään ylisanoihin ei mielestäni ole syytä sodan suhteen!

Ukko muisti eläissään mainita kyllin usein sen tosiasian, että sotahullut herrat konjakkihöyryissään pullistelivat "suur Suomi" tuskissaan.

Hänen kertomansa mukaan viimeisten rytinöiden alettua melkoinen joukko suomalaisia korpisotureita oli sitä mieltä, että vanhojen rajojen yli ei lähdetä!

Mutta kuuntelikos turmeltuneet sotatyönjohtajat? Hevonpaskat, uhkailemalla sotaoikeudella ja teloituksilla lähdettiin kohti Uralia, herrojen korvissa lienee soineet melkoiset sotatorvet!!

Minun mielestäni tuo sotaa käyneiden palvonta joutaisi jo loppua, toki he ansaitsevat siinä mielessä täyden kunnioituksen, että pakon edessä sinne on pääosa lähtenyt!

Koskapa olen sitä ikäluokkaa, joka on kuunnellut sotajutut ihan tuoreeltaan, niin minulla lienee jonkinlainen faktatieto hallussa tapahtuneiden suhteen.

Sota on yksinkertaisesti aina järjen häviö ja sivistyksen pahin mahdollinen rappiotila, sitä se on kaikkine seuraamuksineen, osani olen siitä saanut sotaveteraanin jälkeläisenä minäkin!!!

Puhut liian järkeviä tälle palstalle. Kohta saat persut kimppuusi.

Täällä pitää puhua siitä kun Suoni rakennetaan verellä ja vainolaisen hurmehella maa peitetään eikä miekkaa panna tuppeen ennen kuin kaikki on tuhottu täältä Uralille ja että vetskut on ihan Jumalaan verrattavia, eikä edes kovin kaukana Allah-Ahosta arvossaan.

• Niimpä niin
        kasapanos kirjoitti:

Pakon edessä, kuolemantuomion uhalla sinne lähetettiin sekä neuvostolaisia että suomalaisia, molemmat ovat käyneet hyökkäyssotaa joten siinnä mielessä kummatkaan ei ole mitään pyhimyksiä.

• self defence.

Hyökkäys on puolustuksen tukipylväs ja se joka lyö takaisin aloittaa tappelun.
      Sitä ennen se on pelkkä pahoinpitely.

• tasajyvällä..

periaatteessa kyllä niitä ritareita on viellä elossa jotka teki yhtä arvokkaan työn 39-44 mutta niiltä puuttuu vaan se marskin mitalli ja voi olla että jopa paremmin jossain vaiheessa hässäkkää muttaa jäi vaan raportoimatta eteen päin ja ne oikeat ritarit oikas koipesa siellä jossain mistä ei nyky nuoriso tunnu tietävän höykäsen pölähdystäkään..

• Väyrysen ristin rita

jos Suomi joutuisi tulevaisuudessa sotaan ja Väyrynen olisi presidentti ja ylipäällikkö niin olisikohan sitten "Väyrysen ristin ritareita"
      Kaikella kunnioituksella kuitenkin kaikkia sotiemme veteraaneja kohtaan.

• aaargh...

väyrynen lähtis lappiin ja pakenis tunturiin ahkioineen ja antaatus eskimoille jos ei muuta keinoa löytäs.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe