Sonata 2005

Was

Terve,

Onko vuonna 2005 markkinoille tuotu uusi Sonata tehty jenkeissä vai Koreassa? Kovin on tilanne muuttunut. Made in Korea tikki on nykyään rautaa. Ei itseä koveta jenkeissä valmistetut pirssit.

10

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepi.

Kyllä Eurooppaan tuodut on tehty Koreassa. Minulla oli juuri tuota vuosimallia Sonata ja kyllä se oli aito korealainen.

• VOLVO-misu

Koreassa ja Kiinassa nykyään kaikki tehdään. Missä vaan halvimmalla.
      Teeveessä näkyi pari päivää sitten kun kiinalaiset maajussit viilas Volkkareiden sylinterinkansia. Sehän selittääkin Volsujen nykyiset huonot moottorit.
      DSG-laatikot tehdään tällä samalla ajattelutavalla varmaan Valko-Venäjällä?

• H&K.

Japanissa ja Etelä-Koreassa tuotetaan edelleen huippulaatua, mutta ei suinkaan halvalla.
        Volkswagen muiden muassa on rakentanut tehtaita Kiinaan, jotta saadaan tuotettua tavaraa halvalla. Tämä tuotanto meneekin pääsääntöisesti maan omaan käyttöön ja kasvuun. Euroopassa myytävät VW:n moottorit ja DSG-laatikot valmistetaan Euroopassa olevilla tehtailla.

• CRDI Sonata

Eurooppa Sonatat koreassa, muistaakseni Ulsanin tehtailla (maailman suurin autotehdas itseasiassa). Jenkkimarkkinoiden Sonatat tehty puolestaan pohjois amerikassa.

Laadullisesti paras auto, minkä olen omistanut.

• Onko muilla Sonatan (2005 bensa) kanssa ongelmia ikkunoiden huurtumisen kanssa? Raitisilmasuodatin on vaihdettu mutta siitä ei juurikaan ollut apua. Huurtuminen tulee esille moottorin jäähtyessä ulkolämpötilan ollessa lähellä nollaa. Sisätilan puhallin pitää olla kokoajan nelosella. Merkitystä ei ole sillä onko ilmastointi päällä tai ei. Onko autossa jossakin venttiili joka on mahdollisesti kiinni? Auto on muuten varmasti hinta-laatu suhteeltaan ykkönen!

• Sepi.

Tarkista ensin, että sisäilman kierto ei ole päällä. Sisälle imettävä ilma pitää ottaa ulkoa, mutten käy juuri kuten kerroit. Tämä riippumatta siitä onko bensa vai diesel.
        Normaaliajossa riittää, että puhallin on ykkösellä tai sitten kakkosella, jos on enemmän ihmisiä mukana. Jos ittenkin alkaa huurtua niin ilmastointi päälle vähäksi aikaa.

• Sepi. kirjoitti:

Tarkista ensin, että sisäilman kierto ei ole päällä. Sisälle imettävä ilma pitää ottaa ulkoa, mutten käy juuri kuten kerroit. Tämä riippumatta siitä onko bensa vai diesel.
        Normaaliajossa riittää, että puhallin on ykkösellä tai sitten kakkosella, jos on enemmän ihmisiä mukana. Jos ittenkin alkaa huurtua niin ilmastointi päälle vähäksi aikaa.

Ulkoilman otto on ok. Tietysti on mahdollista, että se sähköisenä ei toimikaan oikein. Mutta ihmetyttää se huurtuminen kun toisen merkkiset autot ovat ikkunoiltaan kuivia ja mun alkaa huurtuminen heti. Lattiamatot ja verhoilu ovat kuivia. Onko takalaatikkoon jokin henkireikä?

• Sepi.
        tg62 kirjoitti:

Ulkoilman otto on ok. Tietysti on mahdollista, että se sähköisenä ei toimikaan oikein. Mutta ihmetyttää se huurtuminen kun toisen merkkiset autot ovat ikkunoiltaan kuivia ja mun alkaa huurtuminen heti. Lattiamatot ja verhoilu ovat kuivia. Onko takalaatikkoon jokin henkireikä?

Ei ole normaalia tuo. Veikkaan hyvin vahvasti, että lämppärille tuleva ilma ei tule ulkoa vaan se tulee sisältä. Syy on sitten missä tahansa, mutta siitä se johtuu.
        - Oliko niin, että Sonatassa on - kuten uudemmissa Getz'eissäkin - kaksi erillistä suodatinta tuossa ilmankierrossa sisään?

• Sepi. kirjoitti:

Ei ole normaalia tuo. Veikkaan hyvin vahvasti, että lämppärille tuleva ilma ei tule ulkoa vaan se tulee sisältä. Syy on sitten missä tahansa, mutta siitä se johtuu.
        - Oliko niin, että Sonatassa on - kuten uudemmissa Getz'eissäkin - kaksi erillistä suodatinta tuossa ilmankierrossa sisään?

En tiedä suodattimien lukumäärää. Huollossa yksi vaihdettiin joka sijaitsee hanskalokeron takana. Voisiko ilmastointi vuotaa, sitä ei varmaankaan ole huollettu? Kuulin, että ilmastointia on syytä pitää päällä ympäri vuoden. Mitähän hyötyä tästä on?

• Ei ongelmia

Itselläni diesel versio ja automaatti ilmastointi. Huurut poistuvat nopeasti ilmastoinnilla. Oikein kostealla ilmalla huurtumista esiintyy enemmän, en silti joudu kovin kovalla puhallinta pitämään. Varsin toimiva automaatti ilmastointi kaiken kaikkiaan, mitä vertaan aikaisempiin autoihini.

Tosin Sonatan CRDI on siitä erikoinen dsl, että lämpenee lähes bensa auton kaltaisesti. Lämpöä riitti vielä -35 pakkasilla viime talvena, mikä aika hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2917
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2435
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2273
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2179
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1616
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1593
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    10. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      32
      1423
    Aihe