Hei,
Olemme yrittäneet lasta puolitoistavuotta. Viime keväänä tutkittiin mieheni sperma, joka on aivan priimaa. Hormonikokeet on minulta otettu ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Ultrattu on monet kerrat ja johtimien aukiolotutkimus on tehty. Yritystä on joka kierrolla ja ovulaatiokin on saatu kiinni silloin kun on testillä testattu. Kuntapuolelle emme pääse vielä hoitoon, perusteena että luomuraskaus on mahdollinen ja ikäni on nuori (29). Kierron pituus vaihtelee minulla 24-29 vrk, usein niin että vuoto alkaa vähäisenä sitten loppuu kokonaan muutamaksi päiväksi ja alkaa uudestaan runsaana jo muutaman päivän päästä. Hiivatulehdus tulee lähes jokaisen kierron loppuvaiheessa, liittyy ilmeisesti hormooneihin, näin on kerrottu. Kuukautisiin liittyy voimakkaita alaselkäkipuja ja vuoto on runsasta. Aikaisempana ehkäisynä olen käyttänyt e-pillereitä, noin 8 vuotta.
Äitini on kärsinyt selittämättömästä lapsettomuudesta aikanaan ja 80-luvun alussa sai Clomifem-lääkityksen avulla kaksi lasta. Siihen aikaan ei syytä ollut tutkittu.
Kyselisin neuvoa, mitä olisi tehtävissä?
puolitoistavuotta
puolitoistavuotta
1
168
Vastaukset
Hei ja kiitokset kysymyksestäsi!
Kertomasi perusteella kuulostaa, että teillä on kyseessä selittämätön hedelmättömyys. Tehtyjen perustutkimusten perusteella on vaikea arvioida onko kyse lievästä vai hankalammasta vaivasta. Niinpä hoidoissa lähdetään yleensä liikkeelle kevyemmistä hoitomuodoista, kuten hormoneilla tuetusta inseminaatiosta. Lisää tietoa löydät täältä : http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuusklinikka/hoidamme-lapsettomuutta-hyvin-tu/hedelmoityshoidot
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351