Olisikohan mitään toivoa yrittää IVF hoitoa vielä omilla soluilla. Nykyinen (7.12.2011) FSH arvoni on 10,1. olen 42 vuotias.
Viime keväänä gynegologi kirjoitti fostimonia 300iu, mutta saimme sillä kasvamaan vaan yhden rakkulan /kierto.
Onko olemassa jotain muuta lääkettä, joka stimuloisi mahdollisesti munasarjoja enemmän? Jos rakkuloita ei kasva kuin yksi tai kaksi, on raskautumistodennäköyys IVF hoidollakin kai aika pieni?
Fostimon
1
139
Vastaukset
Hei,
Kiitoksia kysymyksestä. Lääkärilläsi oli varmaan joku syy valita juuri tuo saamasi lääke, mutta toki on muitakin lääkevalmisteita, joita voidaan käyttää IVF-hoidossa. Antamiesi tietojen perusteella en kuitenkaan pysty suosittelemaan mitään erityisesti.
Verkossa on englanninkielinen IVF hoitotulos laskuri, http://www.ivfpredict.com/index-1.html, joka perustuu suureen määrään todellisia tehtyjä hoitoja. Mutta täytyy muistaa, että jokaisessa hoidossa vaikuttaa joukko yksilöllisiä tekijöitä ja sinun kohdallasi laskurin antamaa ennustetta pienentää rakkuloiden ja munasolujen vähäisyys.
Kehoitan sinua keskustelemaan lääkärisi kanssa vaihtoehdoista. Sitten voit rauhassa punnita, mikä on juuri sinun kohdalla oikea ratkaisu.
Ystävällisesti
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339