miten väsyneenä motivaatio takaisin?

ex-himoliikkuja 86

Olin pitkään työtön harrastin,silloin liikuntaa 4-5kertaa viikossa kävin salilla yms..
Nyt olen 2viikkoa käynyt töissä (seisoma työ) päivän mittaan saattaa tulla yli 10tuhatta askelta työpäivän aikana. tee 8-9tuntia päiviä.
Olen aina töitten jälkeen todella väsynyt vaikka nukun kunnon yöunet.
En enää jaksa töitten jälkeen lähteä salille rehkimään tai harrastaa muutakaan liikuntaa. Pitäisikö vain ottaa väkisin ittseään niskasta kiinni vaikka kuinka väsyttäisi? vai mikä saisi jaksamaan ?

43

3618

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Sepä se. Duunissa olo väsyttää ja itsekkin usein duunin jälkeen väsyttää niin pirusti. Mutta kun saa raahattua itsensä salille tehtyä treenit niin sitten riittää virtaa eikä väsymyksestä tietoakaan.

• Mä ainakin otan pienet päikkärit ennen salia.

• fitnesschick30

Itse olen Personal traineri ja fitness urheilija, myös teen duunia siinä ohessa kun reenaan viikossa 20t about..
        Kofeiini auttaa, mut myös päikkärit ennen urheilusuoritusta, joku 30min lepo,ruoka,energiajuoma,suoritusjuoma.Muista myös palautusjuoma reenin jälkeen koska muuten kroppasi ei palaudu reenistä duunipäivään ja niin edespäin.
        Se että olet nyt aivan loppu ei siitä helpota ennen kun saat sun treenamisen rutiinit kuntoon, sitten se helpottaa ja tasoittuu, mutta pari ekaa kertaa joudut ehkä menemään hampaat irvessä kunnes huomaat voivasi paremmin, saaneesi energia enemmän ja motivaatiota. Hiljaa hyvää tulee!
        Myös monipuolinen ruokailu on tärkeää energiasaannin kannalta!!
        Itse pakotan rättiväsyneenä itseeni salille, siellä herään eloon ja saan virtaa ja se olo mikä tulee reenin jälkeen on korvaamaton.
        ON parempi että edes yrittää tehdä jotain kun ei tee mitään ollenkaan!
        Tsemppiä ja SHUT UP AND TRAIN! ;)

• Sannikat

Mä käyn aina vapaa päivinä salilla. Teen aika paljon iltavuoro työtä että katon vähän moneenko meen ja et meenkö salille vai käveleen.. Jos meen käveleen ja työpäivä tulossa ni melkein nukun jo töissä 20.

• adrhgdf

Aseta tavoite ja käske jonkun ammattilaisen tehdä ohjelma jos itsellä ei onnistu. Se motivoi kummasti.

• gdgsdhd

Katsso itsees pelistä joka kerta oikein tarkkaan niin eiköhän se motivaatio tule siitä. Näin mä aina teen. Nyt jo 6 kk taas menny niin että 3-4 kertaa viikossa käyn salilla. Tulokset alkaa näkyä jo ja lisää haluan -9kg ja ylävatsalihakset näkyy sekä rintalihakset, olkapäät ja haukkarit.

se on se onnistumisen riemu mikä ajaa liikkeelle.

alavatsan kanssa on vielä ongelmia oikein paljon nimittäin se hemmetin pelastusrengas tuossa vaan roikkuu.

• Katsos miten

paljon olet saanut jo miinuksia. Miksi? No siksi että täällä roikkuu niin paljon rupusakkia linjoilla. Tässä tapauksessa rupusakki on niitä laiskoja luusereita jotka eivät saa koskaan mitään aikaan edes itsensä hyväksi. Olet oikeassa motivaation suhteen. Selkeät muutokset omassa ulkonäössä ovat hyvä motivaatiotekijä, samoin muiden salilla kävijöiden huomio. Ainakin itse pidän miehenä naisten taholta saamastani huomiosta ja pikku hymyistä ym. Tästäkin tulee varmaan paljon miinuksia mutta muista että nuo miinustelijat on vaan puhtaasti kateellisia. Sama uttu jos sinulla olisi muita enemmän rahaa käytössäsi. Kyllä riittäisi elämäntapasi arvostelijoita sosialistiluusereiden joukossa.

• hyvääjoulua

Kyllä kävelet jo töissä niin paljon. Pidän järkevänä tuota ehdotusta, että vapaa päivänä. Onhan sulla hyvä kuitenkin tuo pohjakunto. Uiminen olisi varmaa hyvä väsyneille jaloille.

• Venytellen

Hmm..........Mutta ehkäpä olisi tuo palkkatasokin olisi nostettavaissa myös väsymystasoa vastaavaksi niin jaksaisi varmaan mennä jo fyysisestikin.....Hmm,salia kohti.......Hmm,mutta ovathan ne niin kalliitakin.

• sporttipertti

Me päätettiin työporukan kanssa pari vuotta sitten että aloitetaan salilla käynti tammikuussa. Nyt käydään 3 kertaa viikossa ruokatunnilla heittämässä kevyt treeni. Kesät poljen tietty fillarilla duuniin. Kyllä se liikunnan aloittaminen antoi virtaa siihen, että jaksaa liikkua.

• elmo 100

Kannattaa ostaa sikakallis kausikortti - siitä saa parhaiten potkua.

• Kaikilla on välillä motivaatio-ongelmia liikunnan suhteen, sohvaperunoilla noiden välien väli on hämmästyttävän pieni. ;o)

Liikunta täytyy ottaa säännölliseksi osaksi elämää. Siis vaikka sunnuntaina, tiistaina ja torstaina jumppaan, salille tms - laita vaikka aika kalenteriin. Tuo aika kannattaa sijoittaa siten, että jos töiden jälkeen käy kotona, ei lösähdä sinne sohvalle, vaan vähän purtavaa, vaatteiden vaihto ja saman tien menoksi. Jos löytyy treenikaveri, jonka kanssa sopii käynnit, niin lipsuminen on vielä hankalampaa.

Muutaman vuoden säännöllisen liikkumisen jälkeen sitä sitten huomaakin, että jos syystä tai toisesta alkaa jäädä treenejä väliin, niin alkaa pinna kiristyä kunnes saa taas riittävän annoksen liikuntaa... :o)

• Niin mäkin tein

Ota loparit ! Pysyt paljon terveenpänä ja jaksat treenata kunnolla. Päivä riittää myös monipuoliselle liikunnalle. Kunnon lepo on myös ehdoton edellytys urheillessa. Tommosen duunin jälkeen salitreenin hyöty on vähän niin ja näin. Huomaat sen kun jatkat oravanpyörässä puol vuotta, vuoden, enemmän. Sairasalomalla tai burn outissa ei sitten treenata kun pöpilässä.

Kyllä ne viron pojat noi rahti hommat tekee ja korjaa ne työperäset sairaudet jumittavasta ja ykstoikkosesta työstä.

• erterter

No itsellä taas toisinpäin, kävisin joka päivä jumpassa, mutta kun on kaksi pientä lasta kotona, niin en voi! Nuorin on 1v, joten ei sitä voi edes viedä lapsiparkkiin, kun sinne on 2v ikäraja. Raivostuttavaa kysyä aina mieheltä, että voinko käydä jumpassa ja milloin. Pääsen siis 2-3 krt/vkos urheilemaan jumppaan, vaikka haluaisin 4 krt/vko jumppaan, niin näkis tuloksia. Naurettavaa on, kun silloin kun olin töissä, niin en mukamas jaksanu lähtee jumppaan ja nyt vaikka olen kolme vuotta putkeen nukkunu huonosti lasten takia ja aina väsy, ni silti lähtisin heti jumppaan kun voisin, koska siellä saan ladattua akkuja ja jaksan paremmin kotona. Toisin sanoen, pääsen siellä jumpassa helpommalla kuin 1- ja 2-vuotiaiden täystuhojen kanssa kotona :-).

• mk

EI sinunn mieheltäsi tartte mitään kysyä vaan ilmoitat että menet salille ja liikkumaan ja lapsen isä hoitaa lapsia että silleen ja kyllä sinun 2-6 kertaa pitää päästä liikkumaan. Yksi tapa on että lapset rattaaseen ja sitten lenkille lapsien kanssa ja kävellen tarpeeksi pitkä lenkki niin hyvä tulee.

• rtertg
        mk kirjoitti:

EI sinunn mieheltäsi tartte mitään kysyä vaan ilmoitat että menet salille ja liikkumaan ja lapsen isä hoitaa lapsia että silleen ja kyllä sinun 2-6 kertaa pitää päästä liikkumaan. Yksi tapa on että lapset rattaaseen ja sitten lenkille lapsien kanssa ja kävellen tarpeeksi pitkä lenkki niin hyvä tulee.

Onkos sinulla itselläsi lapsia? Onko se ok että äiti on joka ilta urheilemassa, millonkas se isä sitten urheilee? Meillä molemmat saavat harrastaa yhtä paljon eli 2-3 krt/vko ja sekin jo tarkoittaa, että yhteistä perheaikaa on aika vähän. Milloin olisimme yhdessä kotona jos molemmat juoksis joka ilta harrastuksissa? Menee aika hankalaksi jos minä pääsen 6 krt viikossa salille, niin sitten pitäs järkätä miehelle yhtä paljon omaa aikaa.... Jos jättäisin lapset miehelle joka ilta, niin milloin mieheni harrastaisi (usein on kotona vasta klo 18) ja jos en kysyisi, niin kyllä seuraukseni olisi ero ennemmin. Ei lapsiperheessä voi tuollain toimia, että ilmottaa vaan "minä lähden nyt". Asioista pitää neuvotella. Enkä itsekään jaksas että mies kävis työpäivän jälkeen vielä harrastamassa 6 krt/vko, koska silloin hoitaisin vielä enemmin yksin lapsia.

• Immolan sissi

TÄMÄN ON RASTIN HELPOIN KYSYMYS :

Likkumalla jaksaa jaksaa...........

Vain liikkuminen antaa sitä energiaa takaisin jolla jaksaa liikkua...

Ilmiö on hyvin outo ja hatustavetäisy-tilaston mukaan n 80 -90 % ihmisistä tuntee tässä kohtaa VÄÄRÄÄ ennekkoluuloa ja ei usko että liikkumalla saa lisää virtaa kintaisiin,MUTTA, voin vakuuttaa n 10 v kokemuksella että SE ON TOTTA !

ellei ohjeeni toimi kohdallasi saat rahasi takaisin !

Hyvää Joulua t. Iki-liikkuja

• -.

Veikkaan, ettei ole motivaatio-ongelma vaan ravinto-ongelma. Et saa tarpeeksi ravinteita ja energiaa ruoasta, niin et jaksa työpäivän jälkeen enää mitään, kun kaikki energia mennyt siellä.

Mielestäni väsyneenä ei pitäisi pakottaa itseään kuntoilemaan. Jos elimistö on muutenkin jo rasittuneessa tilassa, ei sille tee hyvää rasittaa vielä rajummin sitä.

• pih86gv86hj

Pari hyvää vinkkiä.

1. Merkkaa etukäteen kalenteriin koska menet salille. (mainittiin jo aiemminkin)
      2. Ota kaveri/puoliso/naapuri tms. mukaan ja sitoutukaa menemään yhdessä. (sohvalle on vaikeampi jäädä, kun on vastuussa menemisistään muillekin kuin itselleen.)
      3. Mene suoraan töistä salille (kun kotisohva ei ole vielä saanut otetta sinusta)
      4. Syö välipalaa töissä. Siis jos olet suunnitellut meneväsi salille klo 18, niin syö jogurtti, leipä, omena, välipalapatukka tms. klo 14-16.30 välillä. Pelkällä lounaalla ei jaksa, eikä ennen treeniä kannata syödä vatsaansa täyteen.
      5. Muista juoda päivän mittaan, treenin aikana ja treenin jälkeen. Jos ei juo, niin se vasta väsyttääkin.
      6. Tee treenistä säännöllistä, muista välipäivät ja vaikka joskus tulisikin treenin päälle muuta menoa, niin koeta olla luistamatta treeni ajoista. Jos on semmoinen fiilis, ettei yhtään huvittais, ettei yhtään olisi energiaa - > on sallittua tehdä kevyemmillä painoilla. Tee sinä päivänä kevyemmin, seuraavan kerran teet taas painavammilla. Sen sijaan että jättäisit kokonaan menemättä, mene ja tee kevyemmin.

Veikkaan, että kunhan uusi totut työsi rytmiin, saat salilla käynnitkin kuulumaan viikkorutiineihisi. Tottuminen vie aikaa ja kannattaa aloittaa ensin käymällä 2 kertaa viikossa vaikka pari kuukautta ja lisätä se kolmas ja neljäs kerta sitten kun alkaa tuntua siltä, että niille kerroille on tarvetta/halua/energiaa.

• sohvaperuna

kyllä kannattaa ottaa itseä niskasta kiinni.koeta keksiä hyviä syitä lähteä lenkille,jumppasalille,löytyy varmasti syitä enemmän kuin sohvassa löhöily.siinä ei edes istumalihakset pääse lepoon viimeseltä ei viitsi rollaattorillakaan liikua kun sitä pitää työntää.entä verenkiertohäiriöt puhumattakaan sydän sairaudet.lenkille mars.

• ES himo

No juo pari Raikasta ja Ravitsevaa ES:sää niin kyllä lähtöö!!

• pötkis

kyllähän liikkumisen pitäisi olla mukavaa, jotta siitä ei tule pakko pullaa ja jää sitten kokonaan pois ohjelmasta. suosittelen kanssa noita päiväunia ja sitten repiä ittensä salille. jos salin jälkeen on hyvä ja energinen olo, kannattaa jatkossakin kerran pari viikossa pakottaa itsensä, muuten pitäytyä vapaa päivinä liikunnassa. kumminkin liikut töissä jo niin paljon.

• ex liikkuja

Liikunta perc:stä. Olen huomannut, että paljon mukavampaa katsella leffoja ja juoda viinaa/kaljaa.
      Ei pinnaa enää kiristä, kun irtisanouduin töistä, lopetin hinkipinkoliikunnan ja sain uusia kavereita paikallisesta.

• tigo-tigo-

ex-liikkuja so n silkka kermaperse -ledy,,,jolla ei ole käyttöä moni-ilmeisssä yhteiskunnassa ,koska tuossa toimessa ei ole ilmettä lainkaan.......................t

• Totuuksien_Laukoja_1

Sinun tulee lukea Kauppa tai Oikeustieteen Maisteriksi. Olet mustasa puvussa ja kravatissa toimistossa ja syöt Gurmeelounaita ravintoloissa. Näin tekevät ja elävät NETTIDEITTIMIEHET ja naiset NETTI-mies ja NETTI nainen on Kansakunnan Kermaa.. Yli -Ihmisiä joilla ei ole ainuttakaan heikkoa kohtaa.. he ovat TÄYDELLISIÄ! ala siis NETTI-ihmiseksi

• mk

Syö töiden jölkeen vähän ja sitten parintunnen unet ja sittten noin klo 19 jölkeen salille ja enne klo 22 kotiin niin homma toimii.

• -P-

Mulla samantyylinen työ, vieläpä asiakaspalvelua.
      Salille meno töiden jälkeen tuntuu ylimääräiseltä taakalta, mutta kun sinne raahautuu ajattelematta mitään..eli aivot narikkaan!.. niin sen jälkeen jotenkin vain mieli rauhoittuu ja piristyy. Lisäksi asiakaspalvelutyössä kuulee kaikenmoista valitusta pitkin päivää asiakkailta ja kuntosali auttaa purkamaan työstä aiheutuvaa stressiä.

• tän tyylinen ratkais

Sinuna ehkä harkitsisin kahvakuulien ja/tai käsipainojen hankkimista yläkropan treeniin kotiin. Työssä varmaan saat kävelyliikuntaa jaloille. Ehkä jonkunlainen vatsapenkki tai muu penkki jossakin vaiheessa. Viikonloppuna ja keskellä viikko ehkä voit käydä salilla, jos haluttaa. Yleensä kannattaa tehdä ainakin jotain, kun olla täysin treenaamatta.

• tän tyylinen ratkais

"Olen aina töitten jälkeen todella väsynyt vaikka nukun kunnon yöunet.
        En enää jaksa töitten jälkeen lähteä salille rehkimään tai harrastaa muutakaan liikuntaa."

Syöt töitten jälkeen jotain, ja otat päälle reilun puolen tirsat (pistä kello soimaan).
        Unien jälkeen teet happihyppelyn ja alat treenata vointisi mukaisesti...

• Katso vielä
        tän tyylinen ratkais kirjoitti:

"Olen aina töitten jälkeen todella väsynyt vaikka nukun kunnon yöunet.
        En enää jaksa töitten jälkeen lähteä salille rehkimään tai harrastaa muutakaan liikuntaa."

Syöt töitten jälkeen jotain, ja otat päälle reilun puolen tirsat (pistä kello soimaan).
        Unien jälkeen teet happihyppelyn ja alat treenata vointisi mukaisesti...

että veriarvot ovat kunnossa. Väsyminen saattaa johtua vaikka verensokerin ongelmista tai raudanpuutteesta.

• ÄrnöldGzwärznüggrr

Vedät kuukauden tai pari treenaat peruskuntoa kotona, ilman että vedät hapoille.
      Näin ei ole ennen treeniä semmoinen olo, että taas pitää mennä ähkimään niin vitusti.
      Sitten siitä on tullut rutiini ja voit vaihtaakkin kovaan treeniin. Trust me, se toimii :)

• määrätietoinen.

Nykyinen suuntaus on laatu, lepo ja ravinto. Ei määrä.
      Vaikeinta on motivaation hankkiminen ja se tulee vasta kun saa näkyviä tuloksia.

Tuloksia ilmenee jo kahden viikon päästä jos joka toinenkin päivä tekee laadukasta voimailua puolikin tuntia kerrallaan. Ei ole paha rasti!

Aluksi unen ja ravinnon tarve lisääntyy mutta jo kuukauden kohdalla huomaat että on helpompi hengittää, lepopulssisi on rauhallinen ja tasainen, rappuset eivät tunnu missään eikä tarvitse pingottaa mahaa sisään joka paikassa!

Paljon etuja! Jaksaa paremmin töissäkin ja itsetunto kohenee.

• Liikunnallinen35

Minusta liikunnassakin on tärkeä kuunnella itseään. Kerrot, että olet väsynyt työpäivien jälkeen. Millainen on ilmanvaihto työpaikalla? Monissa työpaikoissa on huono ilmanvaihto ja se väsyttää tosi paljon. Minusta olisi tärkeä saada happea joka päivä edes vähän. Kuinka pitkä on työmatkasi? Voitko kävellä sen tai osan siitä? Saisit hyvää happea elimistölle mikä on tosi tärkeä asia.

Oletko koskaan kokeillut kahvakuulaa? Sillä pystyy tekemään tehokkaasti koko kehon treenin. Liikkeitä on paljon! Voitko katso googlesta mallia mitä voit kuulalla tehdä. Jos teet kahvakuulalla vaikka 3-5 kertaa viikossa n.30 minuutin treeni, niin voin kertoa että huomaat ja tunnet sen kyllä kehossasi.

Sitten vielä ruokavalio. Syötkö terveellisesti? Proteiinia joka aterialla (kala, liha, raejuusto, rahka, tofu, pähkinät, kananmunat ja jne), hyviä hiilareita (kasvikset, marjat, hedelmät, salaatit) ja hyviä rasvoja. Leipää ja "huonompia" hiilareita kannattaa syödä vain vähän, koska liiallinen hiilareiden syöminenkin saattaa väsyttää.

Elämässä on myös erilaisia tilanteita ja se pitää huomioida myös liikunnassa. Ihmisen tulee kuunnella itseään ja omia tarpeita, eikä orjallisesti noudattaa liikuntaohjelmaansa.

• IloinenBodari

Älä ajattele sitä reeniä, jonka salilla joudut tekemään. Ajattele sitä tunnetta, kun oot tehnyt treenin ja voit lähteä takaisin kotiin,

HUOMIOI:
      En ole ainakaan itse katunut treenin jälkeen sitä, että tuli treenattua. Päinvastoin jos jättää treenaamatta, tulee kauhea morkkis, kun ei ole tehnyt mitään hyödyllistä.

Jos salilla treeniin ei saa potkua, kannattaa käydä ryhmäliikuntatunnilla (esim. Les Mills-tunnit), joissa treenataan ohjaajan tahdissa.

• Liikkuva_Nainen

Olen viime aikoina tehnyt myös seisomatyötä ja huomannut myös, että jalat on ihan poikki työpäivän jälkeen. Ratkaisu: spinningtunti tai kuntosaliharjoittelun aloitus kuntopyörää polkien. Seistä ei jaksa mutta pyörää jaksaa polkea ihan hyvin. En ole aiemmin pitänyt kuntopyörällä polkemisesta mutta spinning-tunneista olen saanut niihin uutta virettä. Se sopii sitäpaitsi eritasoisille kuntoilijoille eikä ole vaikeita koreografioita.:) Kuntopyörään reipasta ja kivaa musiikkia mp3-soittimeen, niin jaksaa jaksaa.:)

Jos vain jaksaa lämmitellä salilla, kyllä se treeni sitten siitä lähtee. Eli kun salille mennessä väsyttää, reippaile lämmittelylaitteessa 15-20 min., se piristää sen verran, että salitreeni ei mene istuskeluksi ja möllöttelyksi.

• essayer,essayer

Syö treenipäivänä KEVYT RUOKAVALIO!

ESIM.:

- risottoa herneiden ja tonnikalan kera
      - pikanuudelit ja grillibroileri
      - salaatti jossa lohimedaljonki ja kananmunaa
      - kalakeitto turskalla ja lohella
      - keitetty peruna, silakkapihvit

• fhfgddfhfdhfd

En treenaa sen takia, että se on kivaa. Treenaan koska haluan olla PARAS!

• Kunhan kasvat

aikuiseksi huomaat ettei sinun tarvitsekaan olla paras, ainakaan kuntoilussa tai ns."kehonrakennuksessa".

• Aikainen lintu

Itse olen ratkaissut ongelman heräämällä jokaisena aamuna 05:00 ja käymällä salilla/lenkillä ennen töitä

• 185/89

7km sauvakävelylenkki 4 kertaa viikossa etunojapunnerruksia,vatsaliikkeitä,leuanvetoa.

Mitään muuta en ole tehnyt ja painoa on lähtenyt 10 kg 2 vuodessa ,pallomaha on häipynyt täysin.

• sonyxcover

Moro! Itte oon maatalouslomittajana ja kun on aikaiset herätykset ja illalla uudestaan töihin nin mietin myös että mistä saisi kunnon motivaation ettei vaan menisi suoraan nukkumaan aamuduunin jälkeen vaan lompsis salille!

• vapaatoisto

Riittävästi unta, riittävästi ravintoa ja kevyttä liikuntaa. Sillä saa motivaation lähteä rehkimään. Päättäväisyys ja niskasta kiinni ottaminen ei ole ratkaisu. Jos väsyttää keho viestii jotain, eikä pidä lähteä väsyttämään itseään lisää. Siitä seuraa ylikunto, masennus, asennevamma ym. terveysongelmia. Nuo mainitsemani kolme asiaa pitää ensin laittaa kuntoon, jotta rehkimismotivaatio tulee luonnostaan ja elimistö kaipaa toimintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7270
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      727
      3479
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      162
      1758
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      341
      1757
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1395
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1270
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      261
      1235
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe