Olen lukenut tai kuullut, että jehovan todistajien päälliköt käyvät ajoittain toisten jehovan todistajien kodeissa.
Kiertävätkö jehovan todistajat myös paimentamassa toisiaan?
Mitä siellä paimennetaan?
Tässä alla olevan linkin kirjassa oli lause:
"Anna valmennusta ottamalla hänet mukaan joillekin paimennuskäynneille."
http://42424.fortunecity.com/
Paimentavatko jehovan todistajat
4
<50
Vastaukset
Juu, kyllä siellä käydään välillä seurakunnan jäsenillä kotona asti juttelemassa että mikä meno mikä meininki, jos huomataan, että jollakin alkaa virta tai mielenkiinto hiipumaan jt-toimintaan. Se on sellaista tsemppaamista, että jäsen osallistuisi taas toimintaan säännöllisemmin.
- mko0
Paimennus sanan käyttö on vertauskuvallista siinä missä raamattu puhuu jumalan kansan olevan "lauma" , "lampaan kaltaisia" , joita sitten "paimenet" (seurakunnan vanhimmat) Ohjaa / "Paimentaa.
- paimennusapua?
Ensisijainen tavoite on joka tapauksessa sellaisen hengellisesti rakentavan opastuksen tai rakkaudellisen neuvonnan antaminen, joka saa ihmisen kehittämään hyvät tutkimistottumukset, käymään säännöllisesti seurakunnankokouksissa ja osallistumaan aktiivisesti kristilliseen palvelukseen.
Nämä ovat tärkeimmät keinot tukea toisia uskovia ja auttaa heitä avaamaan mahdollisuus Jehovan pyhän hengen vapaalle virtaamiselle.
Tällaista tukea antavat paimenet palvelevat mitä arvokkaimmalla tavalla Jumalan laumaa (ks. Vartiotornia 15.11.1985 s. 23–27).
Lauma arvostaa suuresti sitä, mitä hengelliset paimenet tekevät.
Saatuaan tämänkaltaista apua muuan perheenpää sanoi:
”Oltuamme totuudessa 22 vuotta materialismi veti meidät maailmaan. Halusimme usein tulla kokouksiin,
muttemme vain tunteneet pystyvämme siihen.
Emme sopineet oikein Saatanankaan maailmaan, joten olimme täysin yksin erossa kaikesta.
Turhauduimme ja masennuimme. Olimme rohkaisun sanojen tarpeessa.
Kun muuan vanhin kävi luonamme, suostuimme ilomielin tutkimaan Raamattua kotonamme. Olemme nyt koko perhe jälleen Jehovan turvallisessa järjestössä. En voi sanoin kuvailla, miten onnellinen olen!”
vartsikka93 syyskuu - mko0
""En voi sanoin kuvailla, miten onnellinen olen!”""
Onnellisuus on hyvä asia ja sen soisi kaikille. Oliko tuolla kuitenkin tarkoitus kuvata sitä onnellisuuden erityistä tilaa jonka saa vain olemalla Jehovan "turvallisessa järjestössä"?
Tätä onnellisuutta paukutetaan monesti, mutta siitäkään ei taida olla mitään tilastollisia todisteita, että jehovan todistaja olisi järjestön yhteydesssä yhtään sen onnellisempi kuin naapurin mummo ruokkiessaan lintuja...
Omalla kokemuksella, en nähnyt koskaan mitään erityistä onnellisuutta jt-piireissä. Ei mitään , joka poikkeaisi ihan perusonnellisen ihmisen elämästä.
Onnettomia löytyy niin todistajista kuin muistakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154