Kansanedustaja ehdotti hiljaista hetkeä Kimille
Tiistai 20.12.2011 klo 13.30
Perussuomalaiset kansanedustajat huomioivat hyvin Pohjois-Korean Kim Jong-ilin kuoleman omissa puheenvuoroissaan eduskunnassa.
Perussuomalaisten kansanedustaja Kaj Turunen.
Perussuomalaisten kansanedustaja Kaj Turunen. (MARKKU ULANDER)
Kansanedustaja Kaj Turunen olisi halunnut hiljaisen hetken.
- Nyt olen käyttänyt puheesta 4 minuuttia 12 sekuntia, ja jos puhe voi kestää sen 5 minuuttia, niin tässä jäisi aikaa puoli minuuttia pitää hiljainen hetki Pohjois-Korean rakastetun johtajan Kim Jong-ilin muistolle.
Juho Eerola olisi samoilla linjoilla.
- Sitten, arvoisa puhemies, edustaja Kaj Turunen oman puheenvuoronsa päätteeksi otti hyvin kauniilla tavalla osaa siihen suureen suruun, joka nyt on kohdannut Pohjois-Korean sitkeää kansaa. Minä omasta puolestani haluan toivottaa rauhallista joulua ja kaikkivaltiaan siunausta suurelle seuraajalle Kim Jong-unille ja tsemppiä vaativaan tehtävään.
IL
SDP:LTÄ SURUNVALITTELUT ???? AATEVELJELLE
1
<50
Vastaukset
- MISSÄ HAVEL
"Perussuomalaisten kansanedustaja Kaj Turunen päätyi tiistaina ehdottamaan puheensa lopuksi puolen minuutin hiljaista hetkeä Pohjois-Korean hallitsijan Kim Jong Ilin muistolle. Turunen kertoo, että kyseessä oli ennen muuta protesti eduskunnan ilakoivaan ilmapiiriin".
http://www.kaleva.fi/uutiset/kansanedustaja-ehdotti-hiljaista-hetkea-kim-jong-ilille-oli-kritiikki-eduskunnan-ilakointiin/922979
"Se ei ollut sinällään tosiasiassa ehdotettu hiljainen hetki. Se oli ennemminkin huomion kiinnittämistä siihen, että mielestäni tällainen haudalla tanssiminen ei kuulu sivistyneeseen yhteiskuntaan", kertoo Turunen.
"Vaikka minkäläinen kansanmurhaaja olisi kuollut, ei siitä eduskunnassa pitäisi ilakoida."
Turunen toteaa, että hirmuhallitsijoiden teot pitää ehdottomasti tuomita raskaimman kautta. "En missään nimessä hyväksy Kim Jong Ilin toimia johtajana. Kuoleman hetkellä ei pitäisi kuitenkaan halveerata ketään, vaikka olisi kyse hirmuhallitsijastakin."
Kansanedustajan mukaan diktaattorien hallintatapaan voisi ottaa hyvinkin voimakkaasti kantaa heidän elinaikanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339