Alkoholi ja VHH

HJ

Pitemmän päälle, kun on noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota olemme huomanneet, ettei alkoholi oikein maistu. Punaviini tuntuu tökkivän
erikoisesti. Jos ottaa parikin ryyppyä illalla, niin aamulla ei oikeastaan ole krapula, mutta on tunne , kuin jokin ei olisi kohdallaan.
Huolestuttavaa. VHH laisia syytetään mm. leipämarkkinoiden supistumisesta, kohta kai tämä sama tapahtuu alkoholin myynnin kohdalla.

7

1107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ___________________.

siitäkö johtuu että puska, joka on alkon pomoja, suosittaa syömään hiilihydraattipitoisia ruokia että alkoholin menekki kasvaisi entisestään.

alkoholi on ongelma suomessa joka lisääntyy vuosi vuodelta samoin kuin hiilihydraattien ja tärkkelyksen kulutus lisääntyy.

myös tätäkautta lautasmallin suosittelu on rikollista toimintaa

• skarppi

Noo, eipä hätää. :) Mä olen karpannut nyt noin 5 vuotta, ja kyllä se punaviini edelleen maistuu. :) Kalja ja limuviinat on kyllä jääneet kokonaan pois.

• Olen vähennellyt hiilihydraatteja jo parin kuukauden ajan ja mm eilen piti laittaa olutpurkki takaisin kaappiin kun ei maittanut ollenkaan, eli sama täällä mutta painoakin on pois 8 kg samana aikana. Kirkas viina ja viini kyllä viikonloppuna sopii mutta amulla ei tee mieli krapularyypyt.

• Vettä se vain oli

Mää olen ainakin ihan kännissä vaikka olen karpannut melkein vuoden. Juo vähän enemmän ku in se slasi.

• Olen ns. skarpannut lähes koko ikäni, olen kasvissyöjä, syön myös maitotuotteita ja munia. Vältän vain turhia hiilihydraatteja; sokeria, valkoista viljaa, mutta alkoholia nautin kyllä.
        Painoindekseni on 21, mielestäni liikunta, energian kulutus, on ratkaisevampaa, kuin ruokien tarkkailu. Suoraan sanottuna sairasta mittailla ruokiaan....

• Liana

Kun pääsee sokerikoukusta, niin moni muukin koukuttava aine tuntuu epämiellyttävältä, ilmeisesti. Mutta kyllä minulle edelleen viini maistuu, tissuttelu sen sijaan ei, otan vain ruuan kanssa.

• Karppi vai skarppi?

Karpatessa alkoholin käyttökin on vähentynyt huomattavasti, punkkua otan toisinaan vähän. Mut humalahakuista juomista vältän, koska olen huomannut alkoholin kihahtavan päähän paljon herkemmin kuin ennen. Muisti menee, vaikka muuten toimisi suht ok. Myös krapula on kauhea, joten mieluummin karppaan kuin otan liikaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4810
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1131
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      947
    Aihe