Keräsin hyllystä kassillisen lääkkeitä, joissa käytettävä ennen -päivämäärä on mennyt ohi. Mistä tietää, mitä voi käyttää ja mitä ei? Jos nyt ajattelee esim. hiilitabletteja, jotka ovat siis hiiltä. Mikä niissä vanhenee?
Olen jo kerran heittänyt taloyhtiön turvatoimikunnan jakamat joditabletit niiden käyttöpäivän takia ja sitten luin jostain, ettei jodi miksikään muutu.
Osaatko sanoa, mikä vanhenee ja mikä ei?
Käytettävä ennen?
5
2246
Vastaukset
- 1+12
Vie ne kaikki apteekkiin hävitettäväksi, ei niissä turhaan ole sitä viimeistä käyttöpäivää.
Osassa vaikutus heikkenee, osa muuttuu toksisiksi.
Jos nyt esim. ajattelee hiilitabl., niin nehän ovat melkein ilmaisia, joten miksi käyttäisi sellaisia joissa viim.käyttöpäivä on mennyt ohitse sen sijaan että ostaisi uusia,Kysyisin toisin päin: Miksi ostaa uusia, jos entiset voi käyttää. Ihan kirjaimellisesti kyse on myös hiilijalanjäljestä:-)
- frtjnxdr
Freesia kirjoitti:
Kysyisin toisin päin: Miksi ostaa uusia, jos entiset voi käyttää. Ihan kirjaimellisesti kyse on myös hiilijalanjäljestä:-)
No omalla vastuullasi vetelet niitä vanhentuneita hiilitabletteja tahi mitä muuta lie....turha sitten marista jos jotain sattuu. Kuten edellä on mainittu, ei niitä päiväyksiä niihin pakkauksiin ihan huvin vuoksi paineta.
frtjnxdr kirjoitti:
No omalla vastuullasi vetelet niitä vanhentuneita hiilitabletteja tahi mitä muuta lie....turha sitten marista jos jotain sattuu. Kuten edellä on mainittu, ei niitä päiväyksiä niihin pakkauksiin ihan huvin vuoksi paineta.
Tietääkseni päiväys on pakko laittaa, olipa tuote mikä tahansa.
- Pekkaeå
Hiilitabletit ovat hyvin kalliita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857425- 965374
- 2544533
- 444465
- 623227
- 482656
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292302- 492252
- 412164