Hei!
Minulla on nuorena todettu maksassa hyvänlaatuinen kudosmuutos, jota ei tarkemmin seurata tms. Hormonaalista ehkäisyä ei ilmeisesti kovin mieluusti minulle kuitenkaan suositella (eikä ole koskaan ollut). Vaikuttaako asia lapsettomuushoitoihin? Minulla on todettu PCO (ei ovulaatiota) ja kuukautiskierto toimii vain Teroluteilla, joten apua tarvitaan.
Kiitos!
Lapsettomuushoidot ja maksaongelmat
2
105
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Onko niin, että tuo maksakasvain ei ole mitenkään muuten haitannut elämääsi? Neuvon, että otat terveyskeskuksen tai gynekologisi kautta yhteyttä paikkakuntasi äitiyspoliklinikkaan, jossa toimii sisätautilääkäri. Hän voi arvioida onko maksaongelma sellainen, josta on vaaraa raskauden aikana sinulle tai sikiölle. Jos riskiä ei ole tai se on hyvin pieni, voidaan myös lapsettomuushoitoja tehdä.
Hyvää vuoden jatkoa toivottaen
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- Toiveenavauva
Kiitos vastauksesta!
Kasvaimesta ei ole ollut mitään haittaa, se huomattiin "vahingossa" sappivaivoja tutkittaessa. En usko, että se vaikuttaa itse raskauteen, mutta lapsettomuushoidoissa käytettävien lääkkeiden vaikutukset maksaan mietityttävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339