Olen jo pitkään miettinyt, onko vibrato äänessä oleva ominaisuus vai tehdäänkö se aina erikseen? Jotkut laulajat kun "värisyttävät" leukaperiään selkeästi laulaessaan, mutta toisilta vibrato tulee kuin itsestään.
Vibrato - ominaisuus vai opittu?
vibratoooo
1
232
Vastaukset
- Riippuu laulajasta
Aito vibrato syntyy vähitellen äänen ja tekniikan kypsyessä, ts. äänen vapautuessa. Aitoa vibratoa kuulet hyvillä klassisen puolen laulajilla sekä hyvillä kevyen laulajilla.
Värähtelytiheydeltään erilaista vibratoa myös "tehdään": esimerkiksi tangolaulajat pitkien, suorien äänten loppuun. Myös liian tiheä vibrato kertoo kireyksistä äänentuotossa. Esimerkkejä tämäntyyppisestä vibratosta voi kuunnella vaikka villihevosten ja autiotalojen suunnalta.
Näillä kahdella ei ole mitään tekemistä keskenään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635