Juuri ilmestyneessä seurakunnan kesken tutkittavassa Vartiotorni-lehdessä Jehovan todistajia sitovaa karttamisvaatimusta vahvistetaan jälleen. Siinä paljastetaan myös esimerkin avulla, mikä on monien todellinen motiivi järjestöön palaamiseensa:
"Se että perhe kannattaa uskollisesti Jehovan määräystä karttaa erotettujen sukulaisten kanssa seurustelemista, voi johtaa hyviin tuloksiin. Tätä valaisee seuraava esimerkki. Eräs nuori mies oli ollut erotettuna yli kymmenen vuotta, ja tuona aikana hänen isänsä, äitinsä ja neljä veljeään "lakkasivat olemasta" hänen seurassaan. Välillä hän yritti lyöttäytyä heidän joukkoonsa, mutta kaikki perheenjäsenet pysyivät uskollisina ja kieltäytyivät päättäväisesti pitämästä häneen yhteyttä. Kun tämä mies oli otettu takaisin seurakuntaan, hän kertoi kaivanneensa aina perheenjäsentensä seuraa, varsinkin ollessaan yksin iltaisin. Hän kuitenkin myönsi, että jos perhe olisi vähänkin seurustellut hänen kanssaan, se olisi riittänyt hänelle. Mutta koska perheenjäsenet eivät pitäneet häneen minkäänlaista yhteyttä, palava halu olla heidän kanssaan kannusti osaltaan häntä korjaamaan suhteensa Jehovaan. Muista tämä, jos joskus tunnet kiusausta vastoin Jumalan käskyä seurustella erotettujen sukulaistesi kanssa.” (Vartiotorni 15. huhtikuuta 2012 s. 12)
Kuitenkin kilpailevista uskonnoista puhuessaan Vt-seura kaksinaamaisesti tuomitsee tällaisen sosiaalisilla suhteilla kiristämisen, jota se itse kaiken aikaa harjoittaa:
"Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)
Karttamis-oppia vahvistetaan jälleen
116
386
Vastaukset
- 09koj
On kyllä rajua tekstiä. Tuossa seura epäsuorasti tunnustaa mikä on esimerkkitapauksen ja monen seurasta eronneen / erotetun motiivi tulla takaisin. Motiivi on läheisten kaipuu ja painostus. Seura saattaa myös tekaista näitä tarinoita esimerkeikseen koska se ei kerro koskaan henkilöiden nimiä.
Usein myös jehovan todistajat ja seura puhuvat erotetuista eivätkä eronneista, vaikka voisi kuvitella että isompi osa lähtee seurasta omatoimisesti eli eroaa.
Järkyttävää huomata että seura pitää edelleen kiinni karttamisesta eikä aio muuttaa tuota oppia vaikka se aiheuttaa paljon kärsimystä karttajille ja kartetuille. Samalla se tekee itselleen vahinkoa koska moni valitsee seurassa pysymisen tai palaamisen nimenomaan läheisten takia eikä suinkaan siksi että uskoisi edelleen seuraan ja sen oppeihin.
Karttaminen on normaalin moraalin ja intuition mukaan ehdottoman väärin uskonnollisen mielipiteen takia. Huvittavaa ja samalla karmeaa on seuran kaksinaamaisuus siinä että se paheksuu muiden uskontojen kohdalla sitä että ihminen laitetaan valitsemaan uskonnon ja perheen väliltä mutta itse toteuttaa tuota väkivaltaa kuitenkin. Joskus mietityttää että onko seuran johdo muistamattomia tai hölmöjä kun se lausuu tuollaisia ristiriitaisia kaksinaamaisuuksia. Tekopyhyyttä pahimmillaan.
Oikeudenmukaista olisi että koska seura käyttää mielipiteestä ja vakaumukseksen erilaisuudesta karttamista hyvänä asiana, niin seuralta evättäisiin uskonnon status jokaisessa maassa.
Seura itse peräänkuuluttaa uskonnonvapautta hakiessaan itselleen oikeuksia mutta samalla se itse karttamisella boikotoi uskonnonvapautta koska käyttää karttamista painostukseen eli langettaa voimakkaita sanktioita kaikille jotka eroavat.
Mielestäni tälläistä uskontoa vastaan paras tapa on tiedottaa laajasti ihmisiä kyseisen uskonnon todellisesta luonteesta ja vaaroista.*09koj*
>>Seura saattaa myös tekaista näitä tarinoita esimerkeikseen koska se ei kerro koskaan henkilöiden nimiä.>>
Vaikea sanoa. Toisaalta Vt-seuralla on myös sen verran suuri maailmanlaajuinen jäsenvolyymi (ja tätä kautta myös erottamisen jälkeen järjestöön takaisin palaavien määrä on huomattava), jonka joukosta järjestö voi helposti valita parhaimpia kokemuksia juuri tällaisiin "opetustarkoituksiinsa". Ja onhan se lahkoon palanneelle todistajalle toki lähipiirissään kunnia asia päästä mukaan ihan Vartiotorni-lehteen omalla kokemuksellaan. Kyseinen kokemus ei myöskään kertonut, kuinka hyvin tämä nuori mies oli missään vaiheessa perillä Vt-seuran epärehellisyydestä; tuskin kovinkaan hyvin.
>>Usein myös jehovan todistajat ja seura puhuvat erotetuista eivätkä eronneista, vaikka voisi kuvitella että isompi osa lähtee seurasta omatoimisesti eli eroaa.>>
Tästä ei ole minulla mitään lukuja olemassa, mutta itse asiassa minulla on kokemukseeni perustuen jopa päinvastainen kuva asiasta. Meitä itse eronneita on uskoakseni vähemmän kuin erotettuja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö moni erotetuksi tulleistakin olisi kokenut erottamistaan helpottavana asiana. Moni (varsinkaan lapsesta saakka Jehovan todistajaksi kasvatettu) ei uskalla / osaa tuoda omaa tahtoaan riittävän voimakkaasti esiin; he saattavat pitkäänkin haluta elää omaa elämäänsä, ja lopulta vain ajautuvat tilanteeseen, jossa heidät sitten erotetaan. Jos kieltää katuvansa tupakointia / esiaviollista seksiä tms. henkilö erotetaan.
Joka tapauksessa järjestön kannalta on edullisempaa antaa seurakunnalle sellainen kuva, että vika oli lähtijässä ja että henkilö on erotettu. Niinpä tätä asiaa koskevaa ilmoitusta seurakunnalle rukattiin joitakin vuosia sitten niin, ettei siinä enää eritelty, tuliko kyseinen henkilö erotetuksi vai erosiko hän itse vapaasta tahdostaan. Nykyään seurakunnalle luettavassa ilmoituksessa mainitaan ainoastaan: "[henkilön nimi] ei ole enää Jehovan todistaja."
>>Seura itse peräänkuuluttaa uskonnonvapautta hakiessaan itselleen oikeuksia mutta samalla se itse karttamisella boikotoi uskonnonvapautta koska käyttää karttamista painostukseen eli langettaa voimakkaita sanktioita kaikille jotka eroavat.>>
Jep. Vt-seura on useammankin kerran vedonnut esimerkiksi Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen uskonnonvapauttaan tavoitellessaan, ja erityisesti tähän sopimukseen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_ihmisoikeussopimus
Tuossa sopimuksessa mainituista suojatuista ihmisoikeuksista Vt-seura vetoaa usein ja kiivaasti artiklaan 9, mutta sivuuttaa kuitenkin jatkuvasti saman sopimuksen artiklan 14.
>>Mielestäni tälläistä uskontoa vastaan paras tapa on tiedottaa laajasti ihmisiä kyseisen uskonnon todellisesta luonteesta ja vaaroista.>>
Olen samaa mieltä.- 11
diovmorf kirjoitti:
*09koj*
>>Seura saattaa myös tekaista näitä tarinoita esimerkeikseen koska se ei kerro koskaan henkilöiden nimiä.>>
Vaikea sanoa. Toisaalta Vt-seuralla on myös sen verran suuri maailmanlaajuinen jäsenvolyymi (ja tätä kautta myös erottamisen jälkeen järjestöön takaisin palaavien määrä on huomattava), jonka joukosta järjestö voi helposti valita parhaimpia kokemuksia juuri tällaisiin "opetustarkoituksiinsa". Ja onhan se lahkoon palanneelle todistajalle toki lähipiirissään kunnia asia päästä mukaan ihan Vartiotorni-lehteen omalla kokemuksellaan. Kyseinen kokemus ei myöskään kertonut, kuinka hyvin tämä nuori mies oli missään vaiheessa perillä Vt-seuran epärehellisyydestä; tuskin kovinkaan hyvin.
>>Usein myös jehovan todistajat ja seura puhuvat erotetuista eivätkä eronneista, vaikka voisi kuvitella että isompi osa lähtee seurasta omatoimisesti eli eroaa.>>
Tästä ei ole minulla mitään lukuja olemassa, mutta itse asiassa minulla on kokemukseeni perustuen jopa päinvastainen kuva asiasta. Meitä itse eronneita on uskoakseni vähemmän kuin erotettuja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö moni erotetuksi tulleistakin olisi kokenut erottamistaan helpottavana asiana. Moni (varsinkaan lapsesta saakka Jehovan todistajaksi kasvatettu) ei uskalla / osaa tuoda omaa tahtoaan riittävän voimakkaasti esiin; he saattavat pitkäänkin haluta elää omaa elämäänsä, ja lopulta vain ajautuvat tilanteeseen, jossa heidät sitten erotetaan. Jos kieltää katuvansa tupakointia / esiaviollista seksiä tms. henkilö erotetaan.
Joka tapauksessa järjestön kannalta on edullisempaa antaa seurakunnalle sellainen kuva, että vika oli lähtijässä ja että henkilö on erotettu. Niinpä tätä asiaa koskevaa ilmoitusta seurakunnalle rukattiin joitakin vuosia sitten niin, ettei siinä enää eritelty, tuliko kyseinen henkilö erotetuksi vai erosiko hän itse vapaasta tahdostaan. Nykyään seurakunnalle luettavassa ilmoituksessa mainitaan ainoastaan: "[henkilön nimi] ei ole enää Jehovan todistaja."
>>Seura itse peräänkuuluttaa uskonnonvapautta hakiessaan itselleen oikeuksia mutta samalla se itse karttamisella boikotoi uskonnonvapautta koska käyttää karttamista painostukseen eli langettaa voimakkaita sanktioita kaikille jotka eroavat.>>
Jep. Vt-seura on useammankin kerran vedonnut esimerkiksi Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen uskonnonvapauttaan tavoitellessaan, ja erityisesti tähän sopimukseen:
Tuossa sopimuksessa mainituista suojatuista ihmisoikeuksista Vt-seura vetoaa usein ja kiivaasti artiklaan 9, mutta sivuuttaa kuitenkin jatkuvasti saman sopimuksen artiklan 14.
>>Mielestäni tälläistä uskontoa vastaan paras tapa on tiedottaa laajasti ihmisiä kyseisen uskonnon todellisesta luonteesta ja vaaroista.>>
Olen samaa mieltä.onhan se pikkuisen väärä motiivi palata takaisin perheen kaipuun takia...
Ihme tarinoita...
Puuta heinää koko tarina - varokaa uskontoja!!!
11 kirjoitti:
onhan se pikkuisen väärä motiivi palata takaisin perheen kaipuun takia...
Ihme tarinoita...
Puuta heinää koko tarinaVai että "puuta heinää", kuules nyt, se suurin syy paluuseen on juuri painostus; "me ei ollakkaa enää sun kaa" ja toiseksi suurin se kuoleman pelko. Mitään tekemistä rakkauden kanssa ei noilla painostuksilla ole, eikä vapaaehtoisuudella, aivan perkeleellistä touhua.
- seuraseu
Veikko Leinonen perustelee karttamista "kastetusta kartetuksi" ohjelmassa seurakunnan puhtaana pitämisellä. Aika erikoinen näkemys koska eihän seurasta lähteneet seurakunnassa toimi millään tapaa.
Tilannetta voisi verrata urheiluseuraan joka edellyttäisi että seuran jäsenellä ei saa olla vapaa-ajalla mitään muuta ystävää tai läheistä kuin ainoastaan urheilijoita. Tälläinen toiminta on ehdottoman epätervettä ja antaa jäsenille sellaisen sairaan maailmankuvan että he ovat jollakin tapaa parempia kuin ne muut ihmiset jotka eivät seuraan kuulu. - mokista maksetaan
seuraseu kirjoitti:
Veikko Leinonen perustelee karttamista "kastetusta kartetuksi" ohjelmassa seurakunnan puhtaana pitämisellä. Aika erikoinen näkemys koska eihän seurasta lähteneet seurakunnassa toimi millään tapaa.
Tilannetta voisi verrata urheiluseuraan joka edellyttäisi että seuran jäsenellä ei saa olla vapaa-ajalla mitään muuta ystävää tai läheistä kuin ainoastaan urheilijoita. Tälläinen toiminta on ehdottoman epätervettä ja antaa jäsenille sellaisen sairaan maailmankuvan että he ovat jollakin tapaa parempia kuin ne muut ihmiset jotka eivät seuraan kuulu.Mulla on työ sekä perhe jotka vaativat paljon aikaa.
Olen erittäin tarkka siitä, kenen kanssa vähäisen vapaa-aikani vietän.
En viihdy sellaisen kanssa, joka pilkkaa raamattua ja Jumalan siinä antamia ohjeita, vaikkapa vain käytöksellään sen ilmentäen.
Mitä järkeä on koko erottamisessa, jos seurustellaan erotetun kanssa?
Toinen käyttäytyy niin huonosti että eroitetaan, kieltää jopa uskonsa, ja toiset taputtaa päähän ja sanoo,
-ei se mitään, mä tykkään susta vaikka halveksitkin Raamattua, tuuppa meille päivälliselle huomenna ;D,
jospa sun huono asenne tekee mun hengellisyydelle hyvää,
eihän paha tartu....
Erotettuahan ei suinkaan kielletä kokouksiin tulemasta. - world full friends
seuraseu kirjoitti:
Tilannetta voisi verrata urheiluseuraan joka edellyttäisi että seuran jäsenellä ei saa olla vapaa-ajalla mitään muuta ystävää tai läheistä kuin ainoastaan urheilijoita. Tälläinen toiminta on ehdottoman epätervettä ja antaa jäsenille sellaisen sairaan maailmankuvan että he ovat jollakin tapaa parempia kuin ne muut ihmiset jotka eivät seuraan kuulu.Huonosti käyttäytyviä kartetaan.
Asenteet tarttuvat.
Maailmasta löytyy kyllä miljardeja ystäaviä tilalle, joten mitä märisette? - auktr
world full friends kirjoitti:
Huonosti käyttäytyviä kartetaan.
Asenteet tarttuvat.
Maailmasta löytyy kyllä miljardeja ystäaviä tilalle, joten mitä märisette?"Huonosti käyttäytyviä kartetaan.
Asenteet tarttuvat."
ei seura opeta että huonosti käyttäytyviä kartetaan. se opettaa että kaikkia eronneita ja erotettuja kartetaan. monet eronneet ovat uskossa jumalaankin ja eroavat siksi etteivät enää usko seuraan vaan uskovat raamattuun mielummin.
todistajallehan raamattu ei ole auktoriteetti. todistalle seura on auktoriteetti ja sen johto. - ahistaahan se..
diovmorf kirjoitti:
*09koj*
Olen samaa mieltä.On varmaan ankeeta kun jättää lahkon
ja ei ole hengellistä yhteyttä läheisiin kuten ennen.
Jää pois kaikki yhteiset raamatunluvut,
kokouksiin valmistautumiset ja niissä käynnit, yhteiset kenttäilyt ...
yhteiset ystävät srk:ssa, kuinka kiva olikaan viettää yhdessä aikaa kristityssä seurassa..
on ikävä kristillisiä illanviettoja..yhteislauluja, kauniita sanoja Raamatusta....
Kaikki se on mennyttä.
Varmaan ankeeta asua vielä saman katon alla eronneen kanssa, kun ei voi enää yhdessä rukoillakaan... - Tähän pyritään?
ahistaahan se.. kirjoitti:
On varmaan ankeeta kun jättää lahkon
ja ei ole hengellistä yhteyttä läheisiin kuten ennen.
Jää pois kaikki yhteiset raamatunluvut,
kokouksiin valmistautumiset ja niissä käynnit, yhteiset kenttäilyt ...
yhteiset ystävät srk:ssa, kuinka kiva olikaan viettää yhdessä aikaa kristityssä seurassa..
on ikävä kristillisiä illanviettoja..yhteislauluja, kauniita sanoja Raamatusta....
Kaikki se on mennyttä.
Varmaan ankeeta asua vielä saman katon alla eronneen kanssa, kun ei voi enää yhdessä rukoillakaan...Tuntemani mies oli naimisissa naisen kanssa, joka kääntyi jt:ksi ja vei lapsensakin seurakuntaan mukaan.
Mies ei ollut uskontoon taipuvainen, joten hän yritti elää elämäänsä kuten ennenkin. Hän oli tyytyväinen, että oli vuorotyössä, koska sai olla poissa perheensä painostavasta asenteesta. Vaimo ja lapset eivät nim. puhuneet hänelle sanaakaan. Hän oli kuin ilmaa kotonaan, sai itse valmistaa ruokansa ja pestä pyykkinsä ja olla yksin, kun muu perhe oli toisissa huoneissa kuin hän.
Lopulta tuli ero, mies muutti muualle ja menetti kaiken, perheensä ja puolet omaisuudestaan erossa.
Yhteys perheeseen katkesi lopullisesti. - 4646466
mokista maksetaan kirjoitti:
Mulla on työ sekä perhe jotka vaativat paljon aikaa.
Olen erittäin tarkka siitä, kenen kanssa vähäisen vapaa-aikani vietän.
En viihdy sellaisen kanssa, joka pilkkaa raamattua ja Jumalan siinä antamia ohjeita, vaikkapa vain käytöksellään sen ilmentäen.
Mitä järkeä on koko erottamisessa, jos seurustellaan erotetun kanssa?
Toinen käyttäytyy niin huonosti että eroitetaan, kieltää jopa uskonsa, ja toiset taputtaa päähän ja sanoo,
-ei se mitään, mä tykkään susta vaikka halveksitkin Raamattua, tuuppa meille päivälliselle huomenna ;D,
jospa sun huono asenne tekee mun hengellisyydelle hyvää,
eihän paha tartu....
Erotettuahan ei suinkaan kielletä kokouksiin tulemasta."Olen erittäin tarkka siitä, kenen kanssa vähäisen vapaa-aikani vietän."
Minäkin olen hyvin tarkka kenen kanssa vapaa-aikaani vietän, kuten moni muukin. Todistajien ero on vain siinä että he eivät suvaitse uskonnonvapautta ja pitävät moraalittomina ja pahoina kategorisesti kaikkia niitä jotka eivät kuulu seuraan, ja etenkin eronneita. Normaali ihminen ei tuomitse toisia ihmisiä siksi että tämä uskoo eri tavalla. Todistajat kuitenkin tuomitsevat. Samalla kaksinaamaisesti seura paheksuu karttamista muiden uskontojen kohdalla mutta itse toteuttaa sitä.
"Mitä järkeä on koko erottamisessa, jos seurustellaan erotetun kanssa?"
Sitä järkeä että eihän erotettu ja itse eronnut ole seurakunnassa enää mukana. Eihän seurakunnasta lähtenyt edes halua olla seurakunnassa mukana. Sensijan hän haluaa säilyttää "siviilissä" olevat perheenjäsenensä ja ystävänsä lähellään. Tilanne on aika sama kuin työpaikalta erottaminen tai eroaminen ja haluaa silti vapaa-ajallaan tavata ystäviä jotka ovat edelleen työpaikassa töissä.
Kysyä voi että millainen moraali on vaikkapa sellaisella vanhemmalla joka alkaa karttaa omaa lastaan joka on eronnut tai erotettu seurasta. Karttaminen erilaisen mielipiteen takia uskon kysymyksissä on vähintäänkin sairasta toimintaa. Normaaliin ihmisyyteen kuuluu erilaisten näkemysten hyväksyminen etenkin uskon asioissa jotka edustavat vain uskomuksia.
"-ei se mitään, mä tykkään susta vaikka halveksitkin Raamattua, tuuppa meille päivälliselle huomenna ;D,"
Miksi oletat että seurasta lähtenut halveksuu raamattua? Hyvin moni seurasta lähtenyt uskoo raamattuun eikä halveksu sitä. Vt-seura menee raamatun yli varsin usein vaikka itse väittää toista. Seura on itse tekaissut ja keksinut erilaisia oppeja joita raamattu ei edes opeta. Raamattu ei edes puhu mistään vartiotornijärjestöön kuulumisesta. Jos se olisi pelastuksen kannalta tärkeään niin raamattu taatusti mainitsisi tästä. Vai voitko kuvitella tilannetta jossa Jumala ei kertoisi kuinka pelastutaan?
Mistä uskot että se johtuu että suurin osa ihmisiä tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa jotka uskovat eri tavalla. Monilla on luja usko omaan uskontoonsa ja silti eivät karta toisella tapaa uskovia eivätkä pidä sitä uhkana eivätkä anna sen häiritä sukulaisuutta tai ystävyyttä. Se on ihmisyyttä ja rakkautta toista ihmistä kohtaan parhaimmillaan että hän ei tuomitse ketään heidän vakaumuksensa tähden.
Todistajat kuitenkin tuomitsevat kaikki muut ihmiset voimakkaasti ja hylkäävät ihmisen joka uskoo eri tavalla. Tälläinen toiminta on omahyväistä ja pahaa ja lähes kaikki ihmiset sen tuomitsevatkin luonnollisesti.
Oman lapsen hylkääminen uskonnollisen mielipiteen takia on sairaakin sairaampaa toimintaa jota ei ole vielä yhdelläkään argumentilla pystytty puolustamaan koska se on itsestäänselvästi väärin tehty. - not warm anymore...
Tähän pyritään? kirjoitti:
Tuntemani mies oli naimisissa naisen kanssa, joka kääntyi jt:ksi ja vei lapsensakin seurakuntaan mukaan.
Mies ei ollut uskontoon taipuvainen, joten hän yritti elää elämäänsä kuten ennenkin. Hän oli tyytyväinen, että oli vuorotyössä, koska sai olla poissa perheensä painostavasta asenteesta. Vaimo ja lapset eivät nim. puhuneet hänelle sanaakaan. Hän oli kuin ilmaa kotonaan, sai itse valmistaa ruokansa ja pestä pyykkinsä ja olla yksin, kun muu perhe oli toisissa huoneissa kuin hän.
Lopulta tuli ero, mies muutti muualle ja menetti kaiken, perheensä ja puolet omaisuudestaan erossa.
Yhteys perheeseen katkesi lopullisesti.*Tuntemani mies oli naimisissa naisen kanssa, joka kääntyi jt:ksi ja vei lapsensakin seurakuntaan mukaan*
* Vaimo ja lapset eivät nim. puhuneet hänelle sanaakaan*
Hyvänen aika,ei Raamattu eikä Vt-seura kehoita olemaan puhumatta puolisolle joka ei ole koskaan ollut jt.
Provon kirjoittajalla taitaa olla puurot ja vellit sekaisin....
Vaikka aviopuoliso joka avioituessa on siis ollut jt,
eroaa lahkosta,
ei saman katon alla asuva puoliso rupea puhumattomaksi ;)
mutta hen-gel-lis-tä yhteyttä heillä ei enää ole.
Kaikki entiset yhteiset hengelliset toiminnot jää pois...
ankeeta semmonen on.
Mykäkoulu on kypsymätöntä käytöstä eikä Raamattu sellaiseen todellakaan kehoita.
Mutta puheenaiheet vähenee kun ne hengelliset jutut jää pois.
Säästä ja lasten koulläksyistä sitten rupatellaan päivällispöydässä.
Lämmin perheyhteys katkennut... - hengellinen ero
Tähän pyritään? kirjoitti:
Tuntemani mies oli naimisissa naisen kanssa, joka kääntyi jt:ksi ja vei lapsensakin seurakuntaan mukaan.
Yhteys perheeseen katkesi lopullisesti.*Varmaan ankeeta asua vielä saman katon alla eronneen kanssa, kun ei voi enää yhdessä rukoillakaan...*
siis=
RUKOILLAKAAN
ei ruokailla.
Kyllä vaimo ruuat tekee ja samassa ruokpöydässä syödään, mutta erotettu
mies ei- enää -ruokarukoustakaan esitä, muista rukouksista puhumattakaan... - kaikkia kartetaan
world full friends kirjoitti:
Huonosti käyttäytyviä kartetaan.
Asenteet tarttuvat.
Maailmasta löytyy kyllä miljardeja ystäaviä tilalle, joten mitä märisette?"Huonosti käyttäytyviä kartetaan.
Asenteet tarttuvat.
Maailmasta löytyy kyllä miljardeja ystäaviä tilalle, joten mitä märisette?"
Älä valehtele vaikka todistajamielinen oletkin. Ei seura opeta noin että vain huonosti käyttäytyviä kartetaan.
Seura opettaa siten että kaikkia eronneita pitää karttaa ilman että se erittelisi käytöstä mitenkään. Se, ettei usko enää seuran valheisiin ja oppeihin ei ole huonoa käytöstä millään tapaa. Siis huom. kaikkia eronneita kartetaan kategorisesti riippumatta heidän käytöksestään. - Bible tells:
auktr kirjoitti:
"Huonosti käyttäytyviä kartetaan.
Asenteet tarttuvat."
ei seura opeta että huonosti käyttäytyviä kartetaan. se opettaa että kaikkia eronneita ja erotettuja kartetaan. monet eronneet ovat uskossa jumalaankin ja eroavat siksi etteivät enää usko seuraan vaan uskovat raamattuun mielummin.
todistajallehan raamattu ei ole auktoriteetti. todistalle seura on auktoriteetti ja sen johto.*ei seura opeta että huonosti käyttäytyviä kartetaan.* vai ei...?
Joissakin tilanteissa vieraanvaraisuuden osoittaminen olisi kuitenkin epäsopivaa.
Jokaisesta, ”joka tunkeutuu edelle eikä pysy Kristuksen opetuksessa”,
apostoli Johannes sanoi:
”Älkää koskaan ottako häntä vastaan kotiinne tai sanoko hänelle tervehdystä. Sillä se, joka sanoo hänelle tervehdyksen, on osallinen hänen pahoihin tekoihinsa.” (2. Johanneksen kirje 9–11.)
wartsikka 05 15/1
Paavali kirjoitti katumattomista synnintekijöistä: ”Lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa.” (1. Korinttilaisille 5:11.) - puhdas lähde tiedoss
auktr kirjoitti:
"Huonosti käyttäytyviä kartetaan.
Asenteet tarttuvat."
todistajallehan raamattu ei ole auktoriteetti. todistalle seura on auktoriteetti ja sen johto.Sorry mutta,
"auktr"
-olen eri mieltä kanssasi.
Jehovantodistajien usko perustuu Jumalan sanaan, Pyhään Raamattuun.
Sinun raamatuntuntemuksesi lienee hyvin ohuttta ja tuskinpa tunnet oikeita todistajiakaan,
kunhan heistä kirjoittelet mitä huhuja olet lukenut jostain Suoli24 -tason
lähteestä... puhdas lähde tiedoss kirjoitti:
Sorry mutta,
"auktr"
-olen eri mieltä kanssasi.
Jehovantodistajien usko perustuu Jumalan sanaan, Pyhään Raamattuun.
Sinun raamatuntuntemuksesi lienee hyvin ohuttta ja tuskinpa tunnet oikeita todistajiakaan,
kunhan heistä kirjoittelet mitä huhuja olet lukenut jostain Suoli24 -tason
lähteestä...*puhdas lähde tiedoss*
>>Jehovantodistajien usko perustuu Jumalan sanaan, Pyhään Raamattuun.>>
Niinkö? Missäköhän kohtaa Raamattua olisi löydettävissä perusteet esimerkiksi opetukselle vuodesta 1914 tai vuodesta 1919? Tai sille, ettei ihminen saa pelastaa elämäänsä verensiirron avulla? Tai sille, ettei normaaleita juhlapyhiä saisi viettää?
Tai sille, että ihmisen pitäisi uskoa sokeasti ja kyseenalaistamatta amerikkalaisen uus-uskonnon esittämät valheelliset opit taivaasta annetuiksi?
Jos Jehovan todistajien usko perustuisi todellakin AINOASTAAN Rammattuun, niin miksi kaikki maailman Jehovan todistajat muuttavat ovilla antamansa opetuksen jostakin tietystä raamatunjakeen tulkinnasta täsmälleen samassa synkronissa, kun Vt-seura tekee kyseistä asiaa koskevan oppimuutoksen?
Mikä kohta Raamatusta muuttui esimerkiksi silloin, kun Jehovan todistajilta kiellettiin elinsiirrot (1967), tai silloin, kun ne jälleen sallittiin (1980)?- Rintti-
not warm anymore... kirjoitti:
*Tuntemani mies oli naimisissa naisen kanssa, joka kääntyi jt:ksi ja vei lapsensakin seurakuntaan mukaan*
* Vaimo ja lapset eivät nim. puhuneet hänelle sanaakaan*
Hyvänen aika,ei Raamattu eikä Vt-seura kehoita olemaan puhumatta puolisolle joka ei ole koskaan ollut jt.
Provon kirjoittajalla taitaa olla puurot ja vellit sekaisin....
Vaikka aviopuoliso joka avioituessa on siis ollut jt,
eroaa lahkosta,
ei saman katon alla asuva puoliso rupea puhumattomaksi ;)
mutta hen-gel-lis-tä yhteyttä heillä ei enää ole.
Kaikki entiset yhteiset hengelliset toiminnot jää pois...
ankeeta semmonen on.
Mykäkoulu on kypsymätöntä käytöstä eikä Raamattu sellaiseen todellakaan kehoita.
Mutta puheenaiheet vähenee kun ne hengelliset jutut jää pois.
Säästä ja lasten koulläksyistä sitten rupatellaan päivällispöydässä.
Lämmin perheyhteys katkennut...>> Mykäkoulu on kypsymätöntä käytöstä eikä Raamattu sellaiseen todellakaan kehoita.
Toki on, mutta koeta jo ymmärtää, että Raamatulla ei ole mitään tekemistä vartiotorniseuran oppien kanssa. Tuollaista kutsutaan rakkaudelliseksi järjestelyksi, kuten aloituksessakin todettiin: "Mutta koska perheenjäsenet eivät pitäneet häneen minkäänlaista yhteyttä, palava halu olla heidän kanssaan kannusti osaltaan häntä korjaamaan suhteensa Jehovaan." Tällä kertaa se ei vain onnistunut.
Voihan olla niinkin, että vaimo oli löytänyt uuden sieltä järjestön palvontapaikalta. Tämä oli teokraattinen ja Jehova-jumalan hyväksymä keino savustaa se vanha pihalle. - Rintti-
hengellinen ero kirjoitti:
*Varmaan ankeeta asua vielä saman katon alla eronneen kanssa, kun ei voi enää yhdessä rukoillakaan...*
siis=
RUKOILLAKAAN
ei ruokailla.
Kyllä vaimo ruuat tekee ja samassa ruokpöydässä syödään, mutta erotettu
mies ei- enää -ruokarukoustakaan esitä, muista rukouksista puhumattakaan...Entä, jos esittää - mitä vaimo voi silloin tehdä? Onko tästä ohjetta?
- Rintti-
Bible tells: kirjoitti:
*ei seura opeta että huonosti käyttäytyviä kartetaan.* vai ei...?
Joissakin tilanteissa vieraanvaraisuuden osoittaminen olisi kuitenkin epäsopivaa.
apostoli Johannes sanoi:
”Älkää koskaan ottako häntä vastaan kotiinne tai sanoko hänelle tervehdystä. Sillä se, joka sanoo hänelle tervehdyksen, on osallinen hänen pahoihin tekoihinsa.” (2. Johanneksen kirje 9–11.)
wartsikka 05 15/1
Paavali kirjoitti katumattomista synnintekijöistä: ”Lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa.” (1. Korinttilaisille 5:11.)>> joka tunkeutuu edelle eikä pysy Kristuksen opetuksessa
Vatiotornijärjstö on malliesimerkki yli kirjoitetun menemisestä. Tuon mukaan nimenomaan juuri sitä olisi kartettava.
Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen,
teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän:
"E i y l i s e n, m i k ä k i r j o i t e t t u o n",
ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
Kuka ikinä menee e d e m m ä k s i eikä pysy Kristuksen opissa,
hänellä ei ole Jumalaa;
joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
- - -
Mikä on Kristuksen opetus - käskikö hän järjestää muistokseen juhlan, johon tullaan pelkästään kieltäytmään leivästä ja viinistä? Olen ymmärtänyt hänen pyytäneen tekemään muistokseen jotain aivan muuta. - - § -
Bible tells: kirjoitti:
*ei seura opeta että huonosti käyttäytyviä kartetaan.* vai ei...?
apostoli Johannes sanoi:
wartsikka 05 15/1
Paavali kirjoitti katumattomista synnintekijöistä: ”Lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa.” (1. Korinttilaisille 5:11.)"Bible tells:"
>> Jokaisesta, ”joka tunkeutuu edelle eikä pysy Kristuksen opetuksessa”,
apostoli Johannes sanoi:
wartsikka 05 15/1
Tuon raamatullisen periaatteen soveltamisesta ei liene ole Raamatussa esitetty tahoja jotka voisivat olla siitä erikoisoikeudellisesti poikkeuksia.
Järjestö itse on syyllistynyt siihen toistamiseen kautta historiansa. Se ei ole ainostaan syyllistynyt sellaiseen toistamiseen, vaan se on julkeasti vierittänyt siitä vastuun itsensä ulkopuolelle ja usen rivijulistajille.
1925 : Ohessa joitakin lainauksia Järjestön omasta kirjallisuudesta koskien nykyisen asiainjärjestelmän loppua ennustettuna vuodelle 1925 ja joiden painotettiin olevan jumalallisia alkuperää, ei ihmisistä lähtöisin:
"As we have heretofore stated, the great jubilee cycle is due to begin in 1925. At that time the earthly phase of the kingdom shall be recognized." Millions Now Living Will Never Die p.89
"Hence these faithful men may be expected on earth within the next few years." The Harp of God p.340
"The year 1926 would therefore begin about October first, 1925 . We should, therefore, expect shortly after 1925 to see the awakening of Abel, Enoch, Noah, Abraham, Isaac, Jacob, Melchisedec, Job, Moses, Samuel, David, Isaiah, Jeremiah, Ezekiel, Daniel, John the Baptist, and others mentioned in the eleventh chapter of Hebrews. ... No doubt many boys and girls who read this book will live to see Abraham, Isaac, Jacob, Joseph, Daniel, and those other men of old come forth in the glory of their better resurrection, of perfect in mind and body. It will not take long for Christ to appoint them to their post of honor and authority as his earthly representatives. The world and all the present conveniences will seen strange to them at first, but they will soon become accustomed to the new methods. They may have some amusing experiences at first; for they never saw telephones, radios, automobiles, electric lights, aeroplanes, steam engines, and many other things so familiar to us." The Way to Paradise (1924) pp.224,226
"The Bible and "The Bible in Stone" [the Pyramid of Giza] give the date 1914: for the beginning of the great change. History proves that the ouster proceedings began promptly on time. Prophecy indicates that 1925-1926 will see the greater part of the ousting completed. All the world's statesmen are dreading the next few years." p.171
"For those who are now living and who will never die " p.211
"When you take up a more advanced study of the Bible, you will find that the year 1925 A. D. is particularly marked in prophecy." p.220
"The date 1925 is even more distinctly indicated by the Scriptures because it is fixed by the law God gave to Israel. Viewing the present situation in Europe, one wonders how it will be possible to hold back the explosion much longer; and that even before 1925 the great crisis will be reached and probably passed." Watch Tower 1922 Sep. 1 p.262
"... this chronology is not of man, but of God.... the addition of more proofs removes it entirely from the realm of chance into that of proven certainty.... the chronology of present truth [is]... not of human origin." Watch Tower 1922 July 1 p.217
"Our thought is, that 1925 is definitely settled by the Scriptures. As to Noah, the Christian now has much more upon which to base his faith then Noah had upon which to base his faith in a coming deluge." Watch Tower 1923 Apr. 1 p.106
Sittemmin kun ennustus osoittautui jälleen kerran vääräksi, paettiin vastuuta ja syytettiin rivijulistajia poikkeuksellisen kylmäkiskoisesti ja valheellisesti , liian innokaista henkilökohtaisista odotuksista, vaikka Järjestö itse oli noiden ennustuksien lanseeraajana, opettajana, moukaroijana, ennustajana, harhaanjohtajana ja joihin tuli uskoa Jumalan epäsuosion uhalla.
"Some anticipated that the work would end in 1925, but the Lord did not state so. The difficulty was that the friends inflated their imaginations beyond reason; and that when their imaginations burst asunder, they were inclined to throw away everything." {WT Aug 1 1926 232} - - § -
Rintti- kirjoitti:
>> joka tunkeutuu edelle eikä pysy Kristuksen opetuksessa
Vatiotornijärjstö on malliesimerkki yli kirjoitetun menemisestä. Tuon mukaan nimenomaan juuri sitä olisi kartettava.
Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen,
teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän:
"E i y l i s e n, m i k ä k i r j o i t e t t u o n",
ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
Kuka ikinä menee e d e m m ä k s i eikä pysy Kristuksen opissa,
hänellä ei ole Jumalaa;
joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
- - -
Mikä on Kristuksen opetus - käskikö hän järjestää muistokseen juhlan, johon tullaan pelkästään kieltäytmään leivästä ja viinistä? Olen ymmärtänyt hänen pyytäneen tekemään muistokseen jotain aivan muuta."Bible tells:"
>> Paavali kirjoitti katumattomista synnintekijöistä: ”Lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa.” (1. Korinttilaisille 5:11.)
On toki tuttua miten Järjestö epärehellisen systemaattisesti luokittelee yli
eistäen entiset uskonveljensä pahantekijöiksi.
Tuossa Raamatun paikassa manitaan __ veljiksi kutsutut __ pahantekijät / väärintekijät, eli henkilöt jotka ovat edelleen seurakunnan yhteydessä, siis se ei kokse erotettuja eikä eronneita, sillä he eivät enää ole veljiksi kutsuttuja. He ovat siis tuota paikkaa seuraavissa jakeissa mainittuja __ ulkopuolela olevia, jotka tuomitsee Jumalan __.
Kyseessä on jälleen kerran Seuran mileivatainen ja yli kirjoituksien menevä tulkinta. Lisäksi se leimaa valheellisesti yleistäen ja leimaten kaikki entiset uskontoverinsa tuossa jakeessa manitun kaltaisiksi toimiltaan. Hyvin rehtiä. - 22
varokaa uskontoja!!! kirjoitti:
Vai että "puuta heinää", kuules nyt, se suurin syy paluuseen on juuri painostus; "me ei ollakkaa enää sun kaa" ja toiseksi suurin se kuoleman pelko. Mitään tekemistä rakkauden kanssa ei noilla painostuksilla ole, eikä vapaaehtoisuudella, aivan perkeleellistä touhua.
tarkkootin että tuo vartiotornin tarina on puutaheinää
- thanks for food
Rintti- kirjoitti:
Entä, jos esittää - mitä vaimo voi silloin tehdä? Onko tästä ohjetta?
Jossain julkaisussa oli ohje että vaimo esittää mielessään OMAN rukouksen eikä sano "amen" erotetun rukoukseen...
onko erotettu ylipäätään kovin halukas ääneen ruoka-tai mtn rukouksia sitten
lausumaankaan..? thanks for food kirjoitti:
Jossain julkaisussa oli ohje että vaimo esittää mielessään OMAN rukouksen eikä sano "amen" erotetun rukoukseen...
lausumaankaan..?*thanks for food*
>>Jossain julkaisussa oli ohje että vaimo esittää mielessään OMAN rukouksen eikä sano "amen" erotetun rukoukseen>>
Eikös tällainen kuulostakin aivan fariseusten ja kirjanoppineiden ylimieliseltä toiminnalta?
Itse en kyllä pidä (edes ruoka)rukouksia, mutta jos joku entinen Jt-mies pitäisi kotonaan sellaisia, niin Jt-lahkon jäsenen olisi pysyttävä erossa sellaisesta saastutuksesta - näin opettaa hänen järjestönsä - vaikka kyseinen rukous olisi aivan aito ja vilpitön. Hienon asenne!- Rintti-
thanks for food kirjoitti:
lausumaankaan..?Siis tilanne voisi olla tämä: Mies rukoilee ensin, mutta koska hänet oli erotettu Jehovan-järjestöstä, rukous ei Jehovan-järjestön mukaan kelpaa Jehova-jumalalle, vaan vaimon on paikattava. Vaimo rukoilee sen jälkeen muuten samoin sanoin, mutta muistaa liittää mukaan kiitoksen ja ylistyksen Jehovan-järjestölle. Nyt Jehova-jumala on tyytyväinen.
- hyperhassua LOL
4646466 kirjoitti:
"Olen erittäin tarkka siitä, kenen kanssa vähäisen vapaa-aikani vietän."
Minäkin olen hyvin tarkka kenen kanssa vapaa-aikaani vietän, kuten moni muukin. Todistajien ero on vain siinä että he eivät suvaitse uskonnonvapautta ja pitävät moraalittomina ja pahoina kategorisesti kaikkia niitä jotka eivät kuulu seuraan, ja etenkin eronneita. Normaali ihminen ei tuomitse toisia ihmisiä siksi että tämä uskoo eri tavalla. Todistajat kuitenkin tuomitsevat. Samalla kaksinaamaisesti seura paheksuu karttamista muiden uskontojen kohdalla mutta itse toteuttaa sitä.
"Mitä järkeä on koko erottamisessa, jos seurustellaan erotetun kanssa?"
Sitä järkeä että eihän erotettu ja itse eronnut ole seurakunnassa enää mukana. Eihän seurakunnasta lähtenyt edes halua olla seurakunnassa mukana. Sensijan hän haluaa säilyttää "siviilissä" olevat perheenjäsenensä ja ystävänsä lähellään. Tilanne on aika sama kuin työpaikalta erottaminen tai eroaminen ja haluaa silti vapaa-ajallaan tavata ystäviä jotka ovat edelleen työpaikassa töissä.
Kysyä voi että millainen moraali on vaikkapa sellaisella vanhemmalla joka alkaa karttaa omaa lastaan joka on eronnut tai erotettu seurasta. Karttaminen erilaisen mielipiteen takia uskon kysymyksissä on vähintäänkin sairasta toimintaa. Normaaliin ihmisyyteen kuuluu erilaisten näkemysten hyväksyminen etenkin uskon asioissa jotka edustavat vain uskomuksia.
"-ei se mitään, mä tykkään susta vaikka halveksitkin Raamattua, tuuppa meille päivälliselle huomenna ;D,"
Miksi oletat että seurasta lähtenut halveksuu raamattua? Hyvin moni seurasta lähtenyt uskoo raamattuun eikä halveksu sitä. Vt-seura menee raamatun yli varsin usein vaikka itse väittää toista. Seura on itse tekaissut ja keksinut erilaisia oppeja joita raamattu ei edes opeta. Raamattu ei edes puhu mistään vartiotornijärjestöön kuulumisesta. Jos se olisi pelastuksen kannalta tärkeään niin raamattu taatusti mainitsisi tästä. Vai voitko kuvitella tilannetta jossa Jumala ei kertoisi kuinka pelastutaan?
Mistä uskot että se johtuu että suurin osa ihmisiä tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa jotka uskovat eri tavalla. Monilla on luja usko omaan uskontoonsa ja silti eivät karta toisella tapaa uskovia eivätkä pidä sitä uhkana eivätkä anna sen häiritä sukulaisuutta tai ystävyyttä. Se on ihmisyyttä ja rakkautta toista ihmistä kohtaan parhaimmillaan että hän ei tuomitse ketään heidän vakaumuksensa tähden.
Todistajat kuitenkin tuomitsevat kaikki muut ihmiset voimakkaasti ja hylkäävät ihmisen joka uskoo eri tavalla. Tälläinen toiminta on omahyväistä ja pahaa ja lähes kaikki ihmiset sen tuomitsevatkin luonnollisesti.
Oman lapsen hylkääminen uskonnollisen mielipiteen takia on sairaakin sairaampaa toimintaa jota ei ole vielä yhdelläkään argumentilla pystytty puolustamaan koska se on itsestäänselvästi väärin tehty.*Miksi oletat että seurasta lähtenut halveksuu raamattua? *
Ainakin diovmorf halveksii Raamattua.
Eikä usko Jumalaankaan.
Hassua että semmoinen mies sitten Raamatusta kinaa .. (;
Niin, vaimohan ei suostu luopparin kanssa hengellisistä asioista enää puhumaan kun dio erosi halveksumastaan Lahkosta,johon vaimo edelleen jäi..
Kaipaus hengellisiin keskusteluihin on diolla edelleen kuitenkin jäljellä...vaikkei Jumalaan uskokaan... :=) hyperhassua LOL kirjoitti:
*Miksi oletat että seurasta lähtenut halveksuu raamattua? *
Ainakin diovmorf halveksii Raamattua.
Eikä usko Jumalaankaan.
Hassua että semmoinen mies sitten Raamatusta kinaa .. (;
Niin, vaimohan ei suostu luopparin kanssa hengellisistä asioista enää puhumaan kun dio erosi halveksumastaan Lahkosta,johon vaimo edelleen jäi..
Kaipaus hengellisiin keskusteluihin on diolla edelleen kuitenkin jäljellä...vaikkei Jumalaan uskokaan... :=)*hyperhassua LOL*
>>Ainakin diovmorf halveksii Raamattua.>>
Ja syystäkin, onhan tuo Jumalan erehtymättömäksi ilmoitukseksi tituleerattu kirjakokoelma todellisuudessa varsin ristiriitainen ja puutteellinen:
http://www.evilbible.com/Biblical Contradictions.htm
>>Eikä usko Jumalaankaan>>
Miksi ihmeessä pitäisi uskoa?
>>Hassua että semmoinen mies sitten Raamatusta kinaa>>
Miksi uskonnoton ihminen ei saisi lukea Raamattua ja tuoda esiin näkökulmia Raamatun tekstistä? Miksi sellainen yritetään sivuuttaa viittaamalla henkilön epäuskoon? Eikö Raamatun tekstin tulisi kestää kritiikki, jos se tosiaan on Jumalan sana?
>>Niin, vaimohan ei suostu luopparin kanssa hengellisistä asioista enää puhumaan kun dio erosi halveksumastaan Lahkosta,johon vaimo edelleen jäi.>>
Onko sinulla jokin erityinen syy viitata jatkuvasti ja pakonomaisesti puolisooni? Eikö itselläsi ole vaimoa, jonka kanssa keskustella asioista vai mikä sulla mahtaa nyt mättää?
>>Kaipaus hengellisiin keskusteluihin on diolla edelleen kuitenkin jäljellä>>
Besserwisserit luulevat tietävänsä toisten ihmisten asiat aina paremmin kuin kyseiset ihmiset itse. Minulla ei todellakaan ole kaipausta "hengellisiin keskusteluihin", kunhan nyt vain kyseenalaistan Vartiotorni-seuran perusteettoman vallankäytön.- aiheettaenempään kes
diovmorf kirjoitti:
*hyperhassua LOL*
Ja syystäkin, onhan tuo Jumalan erehtymättömäksi ilmoitukseksi tituleerattu kirjakokoelma todellisuudessa varsin ristiriitainen ja puutteellinen:
http://www.evilbible.com/Biblical Contradictions.htm
>>Eikä usko Jumalaankaan>>
Miksi ihmeessä pitäisi uskoa?
>>Hassua että semmoinen mies sitten Raamatusta kinaa>>
Miksi uskonnoton ihminen ei saisi lukea Raamattua ja tuoda esiin näkökulmia Raamatun tekstistä? Miksi sellainen yritetään sivuuttaa viittaamalla henkilön epäuskoon? Eikö Raamatun tekstin tulisi kestää kritiikki, jos se tosiaan on Jumalan sana?
>>Niin, vaimohan ei suostu luopparin kanssa hengellisistä asioista enää puhumaan kun dio erosi halveksumastaan Lahkosta,johon vaimo edelleen jäi.>>
Onko sinulla jokin erityinen syy viitata jatkuvasti ja pakonomaisesti puolisooni? Eikö itselläsi ole vaimoa, jonka kanssa keskustella asioista vai mikä sulla mahtaa nyt mättää?
>>Kaipaus hengellisiin keskusteluihin on diolla edelleen kuitenkin jäljellä>>
Besserwisserit luulevat tietävänsä toisten ihmisten asiat aina paremmin kuin kyseiset ihmiset itse. Minulla ei todellakaan ole kaipausta "hengellisiin keskusteluihin", kunhan nyt vain kyseenalaistan Vartiotorni-seuran perusteettoman vallankäytön.diovmorf24.1.2012 02:29*hyperhassua LOL*
Ja syystäkin, onhan tuo Jumalan erehtymättömäksi ilmoitukseksi tituleerattu kirjakokoelma todellisuudessa varsin ristiriitainen ja puutteellinen..xxxx
No tulihan se sieltä;
dio halveksii Raamattua eikä usko Jumalaan. aiheettaenempään kes kirjoitti:
diovmorf24.1.2012 02:29*hyperhassua LOL*
Ja syystäkin, onhan tuo Jumalan erehtymättömäksi ilmoitukseksi tituleerattu kirjakokoelma todellisuudessa varsin ristiriitainen ja puutteellinen..xxxx
No tulihan se sieltä;
dio halveksii Raamattua eikä usko Jumalaan.*aiheettaenempään kes*
>>No tulihan se sieltä>>
En kai täällä ole aiemminkaan mitään muuta Raamatun jumalallisuuteen uskomisesta väittänytkään.
>>dio halveksii Raamattua>>
Raamattu sisältää täyttymättömiä ennustuksia, lukuisia ristiriitoja, kosolti todellisuuden vastaista maailman kuvausta, kopioitua materiaalia naapurikansojen ja edeltävien kulttuurien uskonnollisista teksteistä sekä huomattavan määrän moraalisia ongelmia. Raamatussa annetaan oikeutus ihmisten väliseen epätasa-arvoon, orjuuteen ja naisten alistamiseen. Vanha testamentti on täynnä kohtuuttomuutta, toisinajattelijoiden tappamista, kokonaisia kansanmurhia Raamatun Jumalan oikeutuksella, ja toki siinä sivussa myös Israelin viholliskansojen naisten raiskaamista plus läjäpäin syyttömien ihmisten ja pienten lastenkin teurastamista.
Joten kyllä, tunnen halveksuntaa Raamattua kohtaan. Samoin toki Koraania ja muita vastaavia perusteettoman vallankäytön välineitä kohtaan.- väärä seurako hyvä?
- § - kirjoitti:
"Bible tells:"
>> Jokaisesta, ”joka tunkeutuu edelle eikä pysy Kristuksen opetuksessa”,
apostoli Johannes sanoi:
wartsikka 05 15/1
Tuon raamatullisen periaatteen soveltamisesta ei liene ole Raamatussa esitetty tahoja jotka voisivat olla siitä erikoisoikeudellisesti poikkeuksia.
Järjestö itse on syyllistynyt siihen toistamiseen kautta historiansa. Se ei ole ainostaan syyllistynyt sellaiseen toistamiseen, vaan se on julkeasti vierittänyt siitä vastuun itsensä ulkopuolelle ja usen rivijulistajille.
1925 : Ohessa joitakin lainauksia Järjestön omasta kirjallisuudesta koskien nykyisen asiainjärjestelmän loppua ennustettuna vuodelle 1925 ja joiden painotettiin olevan jumalallisia alkuperää, ei ihmisistä lähtöisin:
"As we have heretofore stated, the great jubilee cycle is due to begin in 1925. At that time the earthly phase of the kingdom shall be recognized." Millions Now Living Will Never Die p.89
"Hence these faithful men may be expected on earth within the next few years." The Harp of God p.340
"The year 1926 would therefore begin about October first, 1925 . We should, therefore, expect shortly after 1925 to see the awakening of Abel, Enoch, Noah, Abraham, Isaac, Jacob, Melchisedec, Job, Moses, Samuel, David, Isaiah, Jeremiah, Ezekiel, Daniel, John the Baptist, and others mentioned in the eleventh chapter of Hebrews. ... No doubt many boys and girls who read this book will live to see Abraham, Isaac, Jacob, Joseph, Daniel, and those other men of old come forth in the glory of their better resurrection, of perfect in mind and body. It will not take long for Christ to appoint them to their post of honor and authority as his earthly representatives. The world and all the present conveniences will seen strange to them at first, but they will soon become accustomed to the new methods. They may have some amusing experiences at first; for they never saw telephones, radios, automobiles, electric lights, aeroplanes, steam engines, and many other things so familiar to us." The Way to Paradise (1924) pp.224,226
"The Bible and "The Bible in Stone" [the Pyramid of Giza] give the date 1914: for the beginning of the great change. History proves that the ouster proceedings began promptly on time. Prophecy indicates that 1925-1926 will see the greater part of the ousting completed. All the world's statesmen are dreading the next few years." p.171
"For those who are now living and who will never die " p.211
"When you take up a more advanced study of the Bible, you will find that the year 1925 A. D. is particularly marked in prophecy." p.220
"The date 1925 is even more distinctly indicated by the Scriptures because it is fixed by the law God gave to Israel. Viewing the present situation in Europe, one wonders how it will be possible to hold back the explosion much longer; and that even before 1925 the great crisis will be reached and probably passed." Watch Tower 1922 Sep. 1 p.262
"... this chronology is not of man, but of God.... the addition of more proofs removes it entirely from the realm of chance into that of proven certainty.... the chronology of present truth [is]... not of human origin." Watch Tower 1922 July 1 p.217
"Our thought is, that 1925 is definitely settled by the Scriptures. As to Noah, the Christian now has much more upon which to base his faith then Noah had upon which to base his faith in a coming deluge." Watch Tower 1923 Apr. 1 p.106
Sittemmin kun ennustus osoittautui jälleen kerran vääräksi, paettiin vastuuta ja syytettiin rivijulistajia poikkeuksellisen kylmäkiskoisesti ja valheellisesti , liian innokaista henkilökohtaisista odotuksista, vaikka Järjestö itse oli noiden ennustuksien lanseeraajana, opettajana, moukaroijana, ennustajana, harhaanjohtajana ja joihin tuli uskoa Jumalan epäsuosion uhalla.
"Some anticipated that the work would end in 1925, but the Lord did not state so. The difficulty was that the friends inflated their imaginations beyond reason; and that when their imaginations burst asunder, they were inclined to throw away everything." {WT Aug 1 1926 232}Mïksi kirjoitat englanniksi?kirjoita hebrean kielellä jos haluat olla etevä.Ihan selvää on että täytyy karttaa väärää seuraa.täysin totta et järjestys ja kuri srk.ssa.vai pitäisikö srk.ssa mennä miten sattuu?ei mene yli kirjoitusten,vaan kurittomat tottakai karsitaan puusta pois jos hedelmät ovat epäkelpoja.et varmaan itsekään olisi sellaisen kanssa samassa ruokapöydässä joka söisi oksennustaan??järki käteen tietopellet.
- diovmorfille.
diovmorf kirjoitti:
*puhdas lähde tiedoss*
>>Jehovantodistajien usko perustuu Jumalan sanaan, Pyhään Raamattuun.>>
Niinkö? Missäköhän kohtaa Raamattua olisi löydettävissä perusteet esimerkiksi opetukselle vuodesta 1914 tai vuodesta 1919? Tai sille, ettei ihminen saa pelastaa elämäänsä verensiirron avulla? Tai sille, ettei normaaleita juhlapyhiä saisi viettää?
Tai sille, että ihmisen pitäisi uskoa sokeasti ja kyseenalaistamatta amerikkalaisen uus-uskonnon esittämät valheelliset opit taivaasta annetuiksi?
Jos Jehovan todistajien usko perustuisi todellakin AINOASTAAN Rammattuun, niin miksi kaikki maailman Jehovan todistajat muuttavat ovilla antamansa opetuksen jostakin tietystä raamatunjakeen tulkinnasta täsmälleen samassa synkronissa, kun Vt-seura tekee kyseistä asiaa koskevan oppimuutoksen?
Mikä kohta Raamatusta muuttui esimerkiksi silloin, kun Jehovan todistajilta kiellettiin elinsiirrot (1967), tai silloin, kun ne jälleen sallittiin (1980)?Jos halveksit raamattua ja arvostelet sitä,niin olisi viisasta lopettaa sen arviominen ja ottamatta raamatun sanoja suuhun.Tälläisille sopii psalmit 50.17-22.MUTTA JUMALATTOMALLE,JUMALA SANOO.MIKÄ SINÄ OLET PUHUMAAN MINUN KÄSKYISTÄNI JA OTTAMAAN MINUN LIITTONI SUUHUSI?SINÄ,JOKA VIHAAT KURITUSTA JA HEITÄT MINUN SANANI SELKÄSI TAAKSE!JOS NÄET VARKAAN,NIIN SINÄ MIELISTYT HÄNEEN,JA SINÄ PIDÄT YHTÄ AVIONRIKKOJIEN KANSSA.SINÄ PÄÄSTÄT SUUSI PUHUMAAN PAHAA,JA KIELESI PUNOO PETOSTA.SINÄ ISTUT JA PUHUT VELJEÄSI VASTAAN,SINÄ PANETTELET ÄITISI POIKAA.NÄITÄ SINÄ TEET,JA MINÄKÖ OLISIN VAITI?LUULETKO,ETTÄ MINÄ OLEN KALTAISESI?MINÄ NUHTELEN SINUA JA ASETAN NÄMÄ SINUN SILMÄISI ETEEN.YMMÄRTÄKÄÄ TÄMÄ TE,JOTKA JUMALAN UNOHDATTE,ETTEN MINÄ RAATELISI,EIKÄ OLISI PELASTAJAA...Jos raamattua olet lukenut ja sen halpana pidät niin eikö olisi aikaa parantaa tapansa?Tuo ihmisviisaus kuuluu saatanan alkuperään.Ja tämä palsta on täynnä raamatun vastustajia.Miksi kirjoittelette jos usko Jumalaan on ihmisuskoa eikä Jeesuksen?ihmisusko ei toimi.Olin aikoinaan samantyyppinen ja huomasin,ettei se johda mihinkään kuin oman järjettömän itseriittoisen egonsa pönkitykseen.En toimi samoin enää,vaan puolustan totuutta ilman järjetöntä järkeilyä.2.korintt.10.5-62
- - § -
väärä seurako hyvä? kirjoitti:
Mïksi kirjoitat englanniksi?kirjoita hebrean kielellä jos haluat olla etevä.Ihan selvää on että täytyy karttaa väärää seuraa.täysin totta et järjestys ja kuri srk.ssa.vai pitäisikö srk.ssa mennä miten sattuu?ei mene yli kirjoitusten,vaan kurittomat tottakai karsitaan puusta pois jos hedelmät ovat epäkelpoja.et varmaan itsekään olisi sellaisen kanssa samassa ruokapöydässä joka söisi oksennustaan??järki käteen tietopellet.
>> Mïksi kirjoitat englanniksi?
Tällä palstalla keskustellaan teemansa mukaisesti jehovantodistajuudesta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Tuon Järjestön äidinkieli on englanti ja merkitävää osaa sen aiemmasta / vanhemmasta materiaalista ei löydy tai on erityisen vaikea löytää suomeksi.
Itse asiassa mikäli haluaa noudatta seuravaa neuvoa ja todellakin tuntea hyvin Järjestö, sen juuret, historia ja oppihistoria jonka yhteydessä on tai jonka yhteteen harkitsee liittyvänsä, niin olisi tärkeää osata englantia voidakseen luoda selkeän kuvan ja harkita ja punnita opimaansa ja löytämäänsä.
Luonnollisestikin kaksien punnuksien periaatteella nuo hyvät neuvot tulee soveltaa ainoastaan kaikkiin toisiin. Mikäli Jt-srk:n jäsen sovelta nuo neuvot myös Järjestöön, niin hänet leimataan varsin pianluopioksi ja kaikkine sen seurauksineen.
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
”Meidän ei tule tutkia vain henkilökohtaisia uskomuksiamme vaan myös sitä, mitä se uskonnollinen järjestö opettaa, jonka yhteydessä saatamme olla. Ovatko sen opetukset täysin sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa vai perustuvatko ne ihmisten perinnäissääntöihin? Jos me rakastamme totuutta, niin tällaisessa tutkimisessa ei ole mitään pelättävää. Meillä kaikillahan pitäisi olla vilpitön halu oppia, mikä Jumalan tahto meidän suhteemme on, ja sitten tehdä se. - Joh.8:32” (Totuus joka johtaa ikuiseen elämään s.13)
“Järkevät ihmiset ovat yhtä mieltä siitä, että ainoa oikeudenmukainen menetelmä on tutkia todisteita molemmilta puolilta, sekä kiistellyn teorian puolesta että sitä vastaan. Sillä tavalla päästään selville totuudesta.” (Herätkää! 8. huhtikuuta 1974, sivu 5)
"On ilmeistä, että tosi Jumala, joka itse on ”totuuden Jumala” ja joka vihaa valheita, ei katso suopeasti niitä, jotka pitävät kiinni valhetta opettavista järjestöistä. Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45)
Kritiikki ja Seuran ristiriitaisuudet tuodaan esille ja perustellaan sen omalla materiaalila.
>> ei mene yli kirjoitusten,vaan kurittomat tottakai karsitaan puusta pois jos hedelmät ovat epäkelpoja.et varmaan itsekään olisi sellaisen kanssa samassa ruokapöydässä joka söisi oksennustaan??järki käteen tietopellet.
Mitä ilmeisemmin et edes lue viestejä ja asiasisältöjä, sekä tekstiyhteyksiä joihin kuitenkin koet tarpeelliseksi kommentoida.
Ps. Osoittaako asiaton käytöksesi peräänkuuluttamasi esimerkillisen srk:n jäsenen mallia? diovmorfille. kirjoitti:
Jos halveksit raamattua ja arvostelet sitä,niin olisi viisasta lopettaa sen arviominen ja ottamatta raamatun sanoja suuhun.Tälläisille sopii psalmit 50.17-22.MUTTA JUMALATTOMALLE,JUMALA SANOO.MIKÄ SINÄ OLET PUHUMAAN MINUN KÄSKYISTÄNI JA OTTAMAAN MINUN LIITTONI SUUHUSI?SINÄ,JOKA VIHAAT KURITUSTA JA HEITÄT MINUN SANANI SELKÄSI TAAKSE!JOS NÄET VARKAAN,NIIN SINÄ MIELISTYT HÄNEEN,JA SINÄ PIDÄT YHTÄ AVIONRIKKOJIEN KANSSA.SINÄ PÄÄSTÄT SUUSI PUHUMAAN PAHAA,JA KIELESI PUNOO PETOSTA.SINÄ ISTUT JA PUHUT VELJEÄSI VASTAAN,SINÄ PANETTELET ÄITISI POIKAA.NÄITÄ SINÄ TEET,JA MINÄKÖ OLISIN VAITI?LUULETKO,ETTÄ MINÄ OLEN KALTAISESI?MINÄ NUHTELEN SINUA JA ASETAN NÄMÄ SINUN SILMÄISI ETEEN.YMMÄRTÄKÄÄ TÄMÄ TE,JOTKA JUMALAN UNOHDATTE,ETTEN MINÄ RAATELISI,EIKÄ OLISI PELASTAJAA...Jos raamattua olet lukenut ja sen halpana pidät niin eikö olisi aikaa parantaa tapansa?Tuo ihmisviisaus kuuluu saatanan alkuperään.Ja tämä palsta on täynnä raamatun vastustajia.Miksi kirjoittelette jos usko Jumalaan on ihmisuskoa eikä Jeesuksen?ihmisusko ei toimi.Olin aikoinaan samantyyppinen ja huomasin,ettei se johda mihinkään kuin oman järjettömän itseriittoisen egonsa pönkitykseen.En toimi samoin enää,vaan puolustan totuutta ilman järjetöntä järkeilyä.2.korintt.10.5-62
*diovmorfille.*
>>Jos raamattua olet lukenut ja sen halpana pidät niin eikö olisi aikaa parantaa tapansa?>>
Mitä tapojensa parantamista silloin tarvitaan, jos on tullut näkemään, ettei Raamattu ole erehtymätön eikä luotettava Jumalan Sana? (laitan pyydettäessä esimerkkejä Raamatun virheellisyydestä esiin). Miksi ihmisen pitäisi oletusarvoisesti uskoa Raamattuun, ja vain se olisi jaloa ja kiitoksen arvoista?
Voisin vastaavasti kysyä, millä perusteella sinä kieltäydyt uskomasta Koraanin jumalallisuuteen? Siksikö, ettei siellä opetea Jeesuksesta? Eihän Raamatussakaan opetea mitään Allahista, joten tilanne on 50/50.
Voisiko syy Koraanin sivuuttamiseesi olla se, ettei sinua kasvatettu islamilaisessa kulttuurissa, jossa Koraani on lähtökohtaisesti se Ainoa Totuus? Sen sijaan sinut on (mitä todennököisimmin) kasvatettu kristillisessä maassa, jonka kulttuuriperimään Raamattu kuuluu. Siksi saarnaat Raamatun jumalallisuuden puolesta.
>>ihmisusko ei toimi>>
Omasta mielestäni jehovantodistajuus on varsin pitkälle mainitsemaasi ihmisuskoa, joka perustuu ulkokohtaisiin asioihin, lakipykäliin ja suorittamiseen. Itse näen kuitenkin molemmanlaiset uskonlajit aivan yhtä perusteettomiksi.
Jokainen saa tietysti uskoa, mihin haluaa. Nykyisenä internetin aikakautena olisi kuitenkin varauduttava siihen, että kaikenlaiset uskonjulistukset tullaan kyseenalaistamaan; niinhän tapahtuu kaikille "totuuksille", myös esim. tieteellisille ja poliittisille "totuuksille: niitä kaikki koetellaan. Ja jos ne kestävät koettelun, ovat ne silloin paremmin perusteltuja kuin jos ne eivät kestä, tai jos niitä jopa kielletään koettelemasta.- Rintti-
diovmorfille. kirjoitti:
Jos halveksit raamattua ja arvostelet sitä,niin olisi viisasta lopettaa sen arviominen ja ottamatta raamatun sanoja suuhun.Tälläisille sopii psalmit 50.17-22.MUTTA JUMALATTOMALLE,JUMALA SANOO.MIKÄ SINÄ OLET PUHUMAAN MINUN KÄSKYISTÄNI JA OTTAMAAN MINUN LIITTONI SUUHUSI?SINÄ,JOKA VIHAAT KURITUSTA JA HEITÄT MINUN SANANI SELKÄSI TAAKSE!JOS NÄET VARKAAN,NIIN SINÄ MIELISTYT HÄNEEN,JA SINÄ PIDÄT YHTÄ AVIONRIKKOJIEN KANSSA.SINÄ PÄÄSTÄT SUUSI PUHUMAAN PAHAA,JA KIELESI PUNOO PETOSTA.SINÄ ISTUT JA PUHUT VELJEÄSI VASTAAN,SINÄ PANETTELET ÄITISI POIKAA.NÄITÄ SINÄ TEET,JA MINÄKÖ OLISIN VAITI?LUULETKO,ETTÄ MINÄ OLEN KALTAISESI?MINÄ NUHTELEN SINUA JA ASETAN NÄMÄ SINUN SILMÄISI ETEEN.YMMÄRTÄKÄÄ TÄMÄ TE,JOTKA JUMALAN UNOHDATTE,ETTEN MINÄ RAATELISI,EIKÄ OLISI PELASTAJAA...Jos raamattua olet lukenut ja sen halpana pidät niin eikö olisi aikaa parantaa tapansa?Tuo ihmisviisaus kuuluu saatanan alkuperään.Ja tämä palsta on täynnä raamatun vastustajia.Miksi kirjoittelette jos usko Jumalaan on ihmisuskoa eikä Jeesuksen?ihmisusko ei toimi.Olin aikoinaan samantyyppinen ja huomasin,ettei se johda mihinkään kuin oman järjettömän itseriittoisen egonsa pönkitykseen.En toimi samoin enää,vaan puolustan totuutta ilman järjetöntä järkeilyä.2.korintt.10.5-62
Ei ole Raamatun halveksimista, jos kysyy raamatullisia perusteita raamatullisiksi väitetyille opetuksille. Jos oikeasti kunnioitat Raamattua, eikö sinun pitäisi olla kiitollinen siitä, että kaikki uskonnollinen puoskarointi paljastuu? Huijattuna olleeksi havahtuminen voi nostattaa tunteita, mutta rauhoitu, älä huuda. Mieti esitettyä, sitä koskevia kysymyksiä ja vastaa vasta sitten.
Ol siis väite: "Jehovantodistajien usko perustuu Jumalan sanaan, Pyhään Raamattuun", mikä muutamalla kysymyksellä osoitettiin paikkansa pitämättömäksi. Sen sijaan, että olisit kumonnut väitteet, syytit kysyjää Raamatun halveksimisesta. Miksi? Kyseenalaistettiinko kysymyksillä Raamattua vai Jehovan-järjestön raamatuntulkintaa? Jos raamatuntulkinta on kyseenalaistettu, miksi et neuvo terveellä opilla ja kumoama vastaansanojain väitteitä? Ellei markkinoimasi tulkinta perustu Raamattuun, mihin se perustuu?
Siis, missä on raamatulliset perusteet
- vuodelle 1914?
- vuodelle 1919?
- verenluovutuskiellolle ja sallituille fraktioille"?
- sille, että ihmisen pitäisi uskoa sokeasti ja kyseenalaistamatta amerikkalaisen uus-uskonnon esittämät valheelliset opit taivaasta annetuiksi?
Jos et löydä jollekin näistä pitävää raamatullista perustelua, mutta pidät silti vartotorniseuran oppeja raamatullisina, pystyt varmasti vastaamaan siihenkin, miten paljon vartiotorniseuran opeissa saa olla Raamattuun perustumatonta tai Raamatun vastaista, jotta se sinun mielestäsi vielä "perustuisi Raamattuun", ja olisit velvollinen pelastuksesi ehtona uskomaan siihen?
- sairaslahko
"hän kertoi kaivanneensa aina perheenjäsentensä seuraa, varsinkin ollessaan yksin iltaisin"
todella vastenmielinen kultti...hylkäävät ihmisen jos ei usko samalla tapaa...kyllä meidän suvussa on hellareita, evlutteja, ateisteja ja kaikki tulevat toimeen keskenään hyvin...kunnioittavat toistensa vakaumusta
TODELLA KAKSINAAMAISTA TOUHUA PAHEKSUA MUIDEN USKONTOJEN KOHDALLA SUHTEILLA PAINOSTAMISEN JA ITTE SILTI HARJOITTAA SITÄ!!
PITÄÄ OLLA SOKEAAKIN SOKEAMPI TAI USKOMATTOMAN HÖLMÖ IHMINEN JOS EI NÄE TUOSSA MITÄÄN SAIRASTA Sitä voikin vain arvailla, paljonko seurakunnissa on jäseniä vain ja ainoastaan tämän kiristämisen johdosta.
Eikä tällaisen valossa ole ollenkaan ihmeellistä, miksi vt-seura joutuu pitämään säännöllisesti palopuheita kaksoiselämisestä. Kaksoiseläminen on paljolti sen seurausta, että ihminen ei ole aidosti mukana menossa, vaan juuri ystävien ja perhesuhteiden takia. Tässäkin vt-seura saa juuri sitä mitä se on toimintamalleillaan tilannut: jehovantodistajuutta feikkaavia jäseniä.Täällä aina välillä joku intoutuu kyselemään että miten ehdottomasta säännöstä tuossa karttamisessa nyt sitten on kysymys. Se rinnastetaan suoraan uskollisuudeksi Jumalalle. Jos et karta entisiä todistajia, et ole uskollinen Jumalalle. Aloituksessa lainattu kirjoitus toteaa asian näin:
"Entä jos joku sukulaisemme tai läheinen ystävämme on erotettu? Tällainen tilanne koettelee, olemmeko uskollisia tuolle henkilölle vai Jumalalle. Jehova tarkkailee meitä nähdäkseen, noudatammeko hänen käskyään pidättyä kanssakäymisestä jokaisen kanssa, joka on erotettu."- selvät sanat
Matteus, 10.luku
32 Niinpä jokaiseen, joka tunnustaa yhteyden minuun ihmisten edessä, siihen minäkin tunnustan yhteyden Isäni edessä, joka on taivaissa,
33 mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle;
en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
35 Sillä minä olen tullut aiheuttamaan jakautumisen: mies on isäänsä vastaan ja tytär äitiään vastaan ja nuori vaimo anoppiaan vastaan.
36 Tosiaankin, ihmisen vihollisia tulevat olemaan hänen omat huonekuntalaisensa.
37 Joka on kiintynyt isäänsä tai äitiinsä enemmän kuin minuun, ei ole minun arvoiseni, ja joka on kiintynyt poikaansa tai tyttäreensä enemmän kuin minuun, ei ole minun arvoiseni.
38 Ja joka ei ota vastaan kidutuspaaluaan eikä seuraa minun jäljessäni, ei ole minun arvoiseni.
39 Joka löytää sielunsa, tulee kadottamaan sen, ja joka kadottaa sielunsa minun tähteni, tulee löytämään sen. - 686688668
selvät sanat kirjoitti:
Matteus, 10.luku
32 Niinpä jokaiseen, joka tunnustaa yhteyden minuun ihmisten edessä, siihen minäkin tunnustan yhteyden Isäni edessä, joka on taivaissa,
33 mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
35 Sillä minä olen tullut aiheuttamaan jakautumisen: mies on isäänsä vastaan ja tytär äitiään vastaan ja nuori vaimo anoppiaan vastaan.
36 Tosiaankin, ihmisen vihollisia tulevat olemaan hänen omat huonekuntalaisensa.
37 Joka on kiintynyt isäänsä tai äitiinsä enemmän kuin minuun, ei ole minun arvoiseni, ja joka on kiintynyt poikaansa tai tyttäreensä enemmän kuin minuun, ei ole minun arvoiseni.
38 Ja joka ei ota vastaan kidutuspaaluaan eikä seuraa minun jäljessäni, ei ole minun arvoiseni.
39 Joka löytää sielunsa, tulee kadottamaan sen, ja joka kadottaa sielunsa minun tähteni, tulee löytämään sen.Tarkoitatko sanoa noilla raamatun jakeillasi että sinä hyväksyt ja ymmärrät karttamisen uskonnollisesta eriävästä mielipiteestä?
Olisitko sinä valmis karttamaan vaikka 18 vuotiasta seurasta eronnutta lastasi koska hän ei enää uskoisi seuran opetuksiin?
Teille joillekin satukirja on korkein moraalinen lähde ja olette valmiit mihin tahansa lainkaan miettimättä, mitä tahansa raamattu käskeekin. Olette ulkoistaneet moraalinne ja omantuntonne kokonaan satukirjaan.
Tuskin sinäkään todistajamielisenä huomasit avauksessa olevaa kohtaa jossa lainattiin herätkää lehteä seuraavasti:
"Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)
Kaksinaamaisuuden huippu kun seura puhuu noin muista uskonnoista mutta itse toteuttaa tuota kaiken aikaa karttamisen kautta. todistajat tietysti aivopestyssä päässään sivuuttavat tämänkin olan kohautuksella edes huomaamatta mitään ongelmaa. - omaneuvo
selvät sanat kirjoitti:
Matteus, 10.luku
39 Joka löytää sielunsa, tulee kadottamaan sen, ja joka kadottaa sielunsa minun tähteni, tulee löytämään sen."Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)
Miten tuo hyvä seuran neuvo soveltuu seuraan itseensä? - lukutaitoisille
selvät sanat kirjoitti:
Matteus, 10.luku
39 Joka löytää sielunsa, tulee kadottamaan sen, ja joka kadottaa sielunsa minun tähteni, tulee löytämään sen.Sananl. 10:12
Viha ajaa ihmiset toisiaan vastaan, rakkaus peittää paljotkin rikkomukset.
Sananl. 17:17
Ystävän rakkaus ei koskaan petä, veli auttaa veljeä hädän hetkellä.
Room. 13:10
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.
1. Kor. 8:1
Sitten on puhuttava epäjumalille uhratusta lihasta. Meillä kaikilla toki on tästä asiasta tieto. Mutta tieto tekee ylpeäksi, rakkaus sen sijaan rakentaa.
1. Kor. 13:1
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
1. Kor. 13:2
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
1. Kor. 13:3
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
1. Kor. 13:4
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
1. Kor. 13:8
Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
1. Kor. 13:13
Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. - tiuku ei tajua?
pysy vain tiuku omissas jutuissa.poju siellä arvostelee Jumalan pelastussuunnitelmaakin?taitaa olla halu päästä Jumalaa paremmaksi.?.:)perusta oma Tiuku säätiön pelastussuunnitelma.Montakohan jäsentä kulttiisi mahtuu?Kyllä olis tiualla aika parannuksen tekoon.farisealaiset olivat ehkä opettajiasi?
- maan alle wc-s
Jotkut porukat saa vapaasti rikkoa lakia,toiset ei.
WT-seura on rikollisjärjestö ainakin jossain muodossa ja se pitäisi kriminalisoida. - koettu on
*palava halu olla heidän kanssaan kannusti osaltaan
häntä kor-jaa-maan suhteensa Jehovaan.*
Olikin paha juttu, kun mies ponnisteli korjatakseen suhteensa Jehovaan.
Piti jättää "maailmalliset tavat" ja ruveta lukemaan Raamattua
Ihana maailma piti jättää, nyyyyyhhhh.
Henkilökohtainen hyvä suhde Jehovaan voittaa kyllä Maailman kotkotukset ;)- 7575775
"Henkilökohtainen hyvä suhde Jehovaan voittaa kyllä Maailman kotkotukset ;)"
Ihan on jehovan todistajakin tätä samaa maailmaa ja niin on vt-seurakin. vt-seurassa on samoja ilmiöitä mitä muussakin maailmassa. mm. pedofiilejä ja niiden suojelua, kateutta ja ylpeyttä.
Etkö oikeasti tajua että seura puhuu tuossa suhteen korjaamisesta jehovaan vaikka oikeasti se tarkoittaa seuraan palaamista. jumalaanhan voi olla välit kunnossa ihan ilman mitään vt-järjestöäkin. raamattu ei puhu mistään vt-järjestöstä sanallakaan.
ja olet oikeassa, vaikka maailma ei ole aina ihana niin on se kuitenkin ihanampi kuin vartiotorniseura kaksinaamaisuuksineen ja valheineen sekä karttamisineen ja mielenhallitsimisineen.
ihminen joka hyväksyy kartttamisen uskonnollisen mielipiteen takia pitäisi tutkituttaa päänsä.
olisitko sinä valmis karttamaan vaikka omaa 18 vuotiasta kotoa pois muuttanutta lastasi lopun ikääsi jos hän eroasi seurasta ja uskoisi edelleen jumalaan mutta ei vt-seuran opetuksiin ja uskontoon? vastaapas tähän kysymykseen kiemurtelematta ja sivuuttamatta - Joh. 15.
7575775 kirjoitti:
"Henkilökohtainen hyvä suhde Jehovaan voittaa kyllä Maailman kotkotukset ;)"
Ihan on jehovan todistajakin tätä samaa maailmaa ja niin on vt-seurakin. vt-seurassa on samoja ilmiöitä mitä muussakin maailmassa. mm. pedofiilejä ja niiden suojelua, kateutta ja ylpeyttä.
Etkö oikeasti tajua että seura puhuu tuossa suhteen korjaamisesta jehovaan vaikka oikeasti se tarkoittaa seuraan palaamista. jumalaanhan voi olla välit kunnossa ihan ilman mitään vt-järjestöäkin. raamattu ei puhu mistään vt-järjestöstä sanallakaan.
ja olet oikeassa, vaikka maailma ei ole aina ihana niin on se kuitenkin ihanampi kuin vartiotorniseura kaksinaamaisuuksineen ja valheineen sekä karttamisineen ja mielenhallitsimisineen.
ihminen joka hyväksyy kartttamisen uskonnollisen mielipiteen takia pitäisi tutkituttaa päänsä.
olisitko sinä valmis karttamaan vaikka omaa 18 vuotiasta kotoa pois muuttanutta lastasi lopun ikääsi jos hän eroasi seurasta ja uskoisi edelleen jumalaan mutta ei vt-seuran opetuksiin ja uskontoon? vastaapas tähän kysymykseen kiemurtelematta ja sivuuttamatta17 Tähän minä käsken teitä, että rakastatte toisianne.
18 Jos maailma vihaa teitä, niin te tiedätte, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
19 JOS olisitte OSA maailmasta, niin maailma olisi mieltynyt omaansa.
Mutta koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa.
20 Pitäkää mielessänne se sana, jonka minä sanoin teille:
ei orja ole isäntäänsä suurempi.
Jos ihmiset ovat vainonneet minua, niin he vainoavat teitäkin; jos he ovat noudattaneet minun sanaani, niin he noudattavat teidänkin sanaanne.
21 Mutta he tekevät tämän kaiken teitä vastaan minun nimeni vuoksi, koska he eivät tunne häntä, joka on lä-het-tä-nyt minut.
22 Ellen olisi tullut ja puhunut heille, heillä ei olisi syntiä,
mutta nyt heillä ei ole puolustelua synnilleen.
23 Joka vihaa minua, vihaa myös Isääni.
24 Ellen olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja,
joita kukaan muu ei ole tehnyt, heillä ei olisi syntiä,
mutta nyt he ovat sekä nähneet minut että vihanneet minua samoin kuin Isääni.
- VASTENMIELISTÄ
Todella naiivia lukea tuollaista tekstiä. Uskon vakaasti, että jos on ollut erossa jehovan todistajuudesta kymmenen vuotta, ei palaa missään tapauksessa takaisin järjestöön. Luulenpa, että ainoa syy palata olisi yksilön mielenterveysongelma.
Järkyttävää, että tuollaista 'teokraattista sodankäyntiä' ja propagandaa käydään, pehmennettyjen lahkolaisten kustannuksella. - jt
Karttamisoppi on väärin ja sen huomaa jo siitä, että sitä käytetään sääntöjen vastaisesti ilman lavalta esitettyä ilmoitusta henkilön eroamisesta tai erottamisesta. Johtajaluonteet vain päättävät asiasta, koska ovat esim. kyllästyneet johonkuhun. Toisinaan kyse on vain kahden johtajatyypin keskinäisestä valtataistelusta.
Jos joku kieltäytyy lähtemästä mukaan kiusantekoon, hän saattaa joutua kiusatuksia itsekin. Tätä samaa tehdään esim. kouluissa ja työpaikoilla. Mutta koska se on osa Vartiotorniseuran sääntöjä, se saa erityisen merkityksen jt-seurakunnissa: jehovantodistajat käyttävät sitä äänestääkseen jonkun ulos paratiisista. Seurauksena kiusatulle tullee paha mieli joka suhteessa, kun jopa "maailmalliset" ihmiset esim. työpaikalla saavat kuulla jehovantodistajien levittämät juorut. - Siinäpä kysymyksiä?
Jos veli Veikko sanoo oikein televisiossa, että paska puhetta, me jehovan todistajat emme tuomitse, emme karta.
Kumpaa uskoa Veikkoa vai vartiotornia?- mainett
Leinonenhan sanoi haastattelussa että media on liioitellut asiaa ja eronneille saa sanoa heihei tai moimoi jos tulevat vastaan.
Oikeasti seura on useaan otteeseen sanonut että tervehtiminen voi olla avaus takaisin ystävyyteen ja siksi sitä ei saa tehdä.
Taas kerran seuran johtajisto valehtelee ihmisille yrittäessään pitää seuran mainetta puhtoisempana kuin todellisuus onkaan. - Licence to lie
Koska järjestöllä joka tapauksessa on "totuus", se riippuu vain siitä, kenelle milloinkin on vastattava.
Licence to lie kirjoitti:
Koska järjestöllä joka tapauksessa on "totuus", se riippuu vain siitä, kenelle milloinkin on vastattava.
*Licence to lie*
>>Koska järjestöllä joka tapauksessa on "totuus", se riippuu vain siitä, kenelle milloinkin on vastattava.>>
Tällaisessa totuudessa® olevat voivat pyhittää keinonsa "pyhällä tarkoituksellaan". Vartiotorni-seurassakin on oikeutettu järjestön harjoittama tiedollinen manipulointi, kieroilu ja epärehellisyys sellaisella termillä kuin "teokraattinen sodankäynti". Täsmälleen tästä samasta syystä järjestö suojelee myös keskuudessaan hääriviä pedofiileja viranomaisilta: oman maineensa takia.
Tällainen tarkoitus-pyhittää-keinot -menetelmä ei toki ole lainkaan uutta auringon alla; sitenhän vallanhimoiset ihmiset ovat aina tomineet ajaakseen omaa asiaansa ja etujaan läpi soraäänien ja perustellunkin kritiikin.- Kaksi tai kolme
Licence to lie kirjoitti:
onko paikalla ollut kaksi tai kolme todistajaa ja nimenomaan Jt
- 13.3
"Mutta koska perheenjäsenet eivät pitäneet häneen minkäänlaista yhteyttä, palava halu olla heidän kanssaan kannusti osaltaan häntä korjaamaan suhteensa Jehovaan."
aika rankkaa tekstiä, ja antaa aineksia perheiden hajoamisiin
ei kovin tervettä meininkiä- Happy End ;)
*"Mutta koska perheenjäsenet eivät pitäneet häneen minkäänlaista yhteyttä, palava halu olla heidän kanssaan kannusti osaltaan häntä korjaamaan suhteensa Jehovaan."*
Minusta on rohkaisevaa lukea että erotettu voi korjata suhteensa Jehovaan.,
ja voi korjata suhteet perheeseen ja ystäviin myös.
Sehän johtaa perheiden yhdistymisiin jälleen... - 17.16
Happy End ;) kirjoitti:
*"Mutta koska perheenjäsenet eivät pitäneet häneen minkäänlaista yhteyttä, palava halu olla heidän kanssaan kannusti osaltaan häntä korjaamaan suhteensa Jehovaan."*
Sehän johtaa perheiden yhdistymisiin jälleen...no jaa-a, minusta tuo on ennemminkin aika julma käytäntö alkaa pitää mykkäkoulua perheenjäseneensä
saahan sitä nyt itse kukin uskoa mihin tahtoo, mutta se että jos toinen ei ehkä näe asioita ihan samalla tavalla, niin eihän se nyt sitä tarkoita että pitäisi välit katkaista tuolla tavoin miten seura kehottaa ihmisiä toimimaan Happy End ;) kirjoitti:
Sehän johtaa perheiden yhdistymisiin jälleen...*Happy End ;)*
>>Minusta on rohkaisevaa lukea että erotettu voi korjata suhteensa Jehovaan.,
Sehän johtaa perheiden yhdistymisiin jälleen... >>
Ja entä jos henkilö ei olekaan valmis liittymään takaisin valheelliseen Vt-seuraan ja allekirjoittamaan sokeasti hallintoelimen oppeja? Mitäpä sellaiselle henkilölle esittäisit vaihtoehdoksi?
Huomaatko, että Vartiotorni-seura nimenomaan pakottaa ihmisen valitsemaan uskonnon ja perheen välillä, vaikka näin ei saisi toimia:
"Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)- 2008
Happy End ;) kirjoitti:
Sehän johtaa perheiden yhdistymisiin jälleen...Minustakin on ROHKAISEVAA lukea että erotettu voi korjata suhteensa Jehovaan.,
ja voi korjata suhteet perheeseen ja ystäviin MYÖS.
Sehän johtaa perheiden YHDISTYMISIIN jälleen... - vähän puh.aih. enää
17.16 kirjoitti:
no jaa-a, minusta tuo on ennemminkin aika julma käytäntö alkaa pitää mykkäkoulua perheenjäseneensä
saahan sitä nyt itse kukin uskoa mihin tahtoo, mutta se että jos toinen ei ehkä näe asioita ihan samalla tavalla, niin eihän se nyt sitä tarkoita että pitäisi välit katkaista tuolla tavoin miten seura kehottaa ihmisiä toimimaan*no jaa-a, minusta tuo on ennemminkin aika julma käytäntö alkaa pitää mykkäkoulua perheenjäseneensä*
en ole nähnyt mykkäkoulua, päivää on sanottu.
Yhteisiä puheenaiheita vaan tuppaa olemaan tosi vähän, kun ei ole enää niitä yhteisiä hengellisiä toimintoja laisinkaan.
Uskonasioistahan ei erotetun kanssa ruveta haastelemaan enää.
Erotettukin on niin vaivaantunut, kiirehtii eteenpäin eikä edes tahdo jutella säästä...
Mistä puhutaan? - 8.8
vähän puh.aih. enää kirjoitti:
*no jaa-a, minusta tuo on ennemminkin aika julma käytäntö alkaa pitää mykkäkoulua perheenjäseneensä*
en ole nähnyt mykkäkoulua, päivää on sanottu.
Yhteisiä puheenaiheita vaan tuppaa olemaan tosi vähän, kun ei ole enää niitä yhteisiä hengellisiä toimintoja laisinkaan.
Uskonasioistahan ei erotetun kanssa ruveta haastelemaan enää.
Erotettukin on niin vaivaantunut, kiirehtii eteenpäin eikä edes tahdo jutella säästä...
Mistä puhutaan?kyllähän siinä puheenaiheet jää aika vähiin kun pitää olla kilometrin hajurako, ja oman kokemukseni mukaan todistajien viettäessä aikaa yhdessä, niin käytännössä puhutaan aika paljon muustakin kuin hengellisistä asioista
voihan se olla että eronnut/erotettukin voi kokea olonsa vaivautuneeksi kohdatessaan todistajan, mutta siinä voi olla se taustalla, että henkilö tavallaan tahtoo kunnioittaa todistajan vakaumusta ja sääntöjä joihin hän on sitoutunut
tärkein olisi kuitenkin, että yhteyttä ei saisi katkaista, siis muutakin kuin se että keskustellaan jostakin asiasta, eli olisi lupa viettää edelleen aikaa henkilön kanssa joka on joko erotettu tai eronnut, ilman kalvavaa syyllisyydentunnetta siitä että esim. paljastuu viettävänsä aikaa sellaisen kanssa joka ei näe asioita samalla tavalla
esim. että voisi mennä vaikka uimarannalle paistattelemaan yhdessä, suvaita toinen kuuluvaksi edelleen osaksi porukkaa - sivusta-ihmettelijä
2008 kirjoitti:
Minustakin on ROHKAISEVAA lukea että erotettu voi korjata suhteensa Jehovaan.,
Sehän johtaa perheiden YHDISTYMISIIN jälleen..."Minustakin on ROHKAISEVAA lukea että erotettu voi korjata suhteensa Jehovaan.,
Sehän johtaa perheiden YHDISTYMISIIN jälleen...
-Miksi ihmisten väliset suhteet täytyy ratkaista valehtelevan uskonnon ehdoilla? Mikseivät ihmiset saa ihan itse päättää, kenen kanssa haluavat välit säilyttää ja kenen kanssa ei?
Miten muutenkaan entinen jt voisi saada perheensä takaisin kuin liittymällä takaisin entiseen uskontoonsa? Tämä on sairasta kiristystä, kuten Seuran Rutherfordkin aikoinaan sanoi, että uskonto ona ANSA JA KIRISTYSRYÖSTÖ. - - § -
sivusta-ihmettelijä kirjoitti:
"Minustakin on ROHKAISEVAA lukea että erotettu voi korjata suhteensa Jehovaan.,
Sehän johtaa perheiden YHDISTYMISIIN jälleen...
-Miksi ihmisten väliset suhteet täytyy ratkaista valehtelevan uskonnon ehdoilla? Mikseivät ihmiset saa ihan itse päättää, kenen kanssa haluavat välit säilyttää ja kenen kanssa ei?
Miten muutenkaan entinen jt voisi saada perheensä takaisin kuin liittymällä takaisin entiseen uskontoonsa? Tämä on sairasta kiristystä, kuten Seuran Rutherfordkin aikoinaan sanoi, että uskonto ona ANSA JA KIRISTYSRYÖSTÖ.>> Miten muutenkaan entinen jt voisi saada perheensä takaisin kuin liittymällä takaisin entiseen uskontoonsa? Tämä on sairasta kiristystä, kuten Seuran Rutherfordkin aikoinaan sanoi, että uskonto ona ANSA JA KIRISTYSRYÖSTÖ.
Järjestö repii aktiivisesti perheitä, ihmissuhteita ja elämiä raa-asti rikki, josta seurauksineen tulee myös mieleen oheisen artikkelin havainto syrjäytymistä koskien ja josta on ollut aika ajoin myös muiden yhteiskunnallisten vaikuttajien samansuuntaisia analyysejä.
"Poliisiylijohtaja Mikko Paatero katsoo, että Suomen suurin sisäinen uhka on syrjäytyminen."
- http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/01/1476763/paatero-rikosten-maara-kasvamassa-suomessa
Kseessä on todellakin hyvin sydämetön ja epäinhimillinen kiristysmetodi, jossa lisäksi on kyse mielivaltaisesta yli Raamatun kirjoituksien menemisestä.
Järjestö käy myös aktiivista ja julkista entisiin uskontovereihinsa kohdistava parjauskampanjaa, jossa heidät yleistäen leimataan valheellisin leimoin ja joilla ohjaillaan myös järjetön sisällä olevien tunteita ja ajatuksia.
Se toimii epäsuorasti myös varoituksena, painostuksena ja uhkana jäsenille ja muistuttaa heitä siitä millaisen kohtelun tulevat saamaan mikäli ovat jostakin eri mieltä Järjestön kanssa tai mutoin eivät enää luota ja tunnusta sen roolia.
Järjestö sitoo entiset uskontoverit itseensä sanktioin heidän kuolemaansa saakka . Tämä riippumatta sitä tunnustavatko nuo henkilöt Järjestön itselleen omimaa roolia rankaisijana ja tuomarina.
Jäejestö itse ei sallin entisille uskontovereilleen vapautta, ei Jehovan todistajan statusta, kaikkineen mitä se merkitsee.
Kaiken tämän estämättä Seura kuitenkin valittaa sanoen, että "miksi he eivät vain mene."
- hrtutty
". Kun tämä mies oli otettu takaisin seurakuntaan, hän kertoi kaivanneensa aina perheenjäsentensä seuraa, varsinkin ollessaan yksin iltaisin. Hän kuitenkin myönsi, että jos perhe olisi vähänkin seurustellut hänen kanssaan, se olisi riittänyt hänelle."
Aika erikoisen tulkinnan seura tuosta tekee jos se sanoo että mies halusi nimenomaan korjata välinsä jehovaan. Jos kerran pienikin määrä perheen kanssa olisi riittänyt siihen ettei hän olisi seuraan palannut seuraan niin miten tuosta voi vetää johtopäätöksen että hän halusi korjata välinsä jehovaan?
Hänhän nimenomaan tuolloin halusi takaisin kontaktin perheeseensä, ei vartiotorniseuraan.
Kyseessä on puhtaasti perhesuhteilla ja ihmissuhteilla kiristäminen eikä mikään muu. Yritys painostaa entinen jäsen takaisin. Kuinka vt-seura voi tälläisen toiminnan jälkeen mitä karttaminen on, enää puhua uskonnonvapaudesta?
Ja kuinka se kehtaa kirjoittaa muista uskonnoista näin jos se itse toteuttaa juurikin tuota:
"Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)*hrtutty*
>>Aika erikoisen tulkinnan seura tuosta tekee jos se sanoo että mies halusi nimenomaan korjata välinsä jehovaan. Jos kerran pienikin määrä perheen kanssa olisi riittänyt siihen ettei hän olisi seuraan palannut seuraan niin miten tuosta voi vetää johtopäätöksen että hän halusi korjata välinsä jehovaan?>>
Näin asian itsekin näkisin. Lisäksi sanan "Jehovaan" voi käytännössä korvata sanalla "Vt-seura". Jehovan todistajille kun ei jätetä mitään muuta mahdollisuutta palvella jumalaa tai usko Raamattuun kuin Vt-seuran esittämä tapa.
- YÖK!
Kyllä on härski ja naurettava kerho tuo jehovalasijenki.
Miten ne kehtaavat kulkea ihmisten joukossa? - laineteen
Rasismia!!Rasismia!!!
Jehovan todistajat amerikanlahko ottaa neuvoja amerikoista joka on hyvin rasistinen maa.
Karttamissääntö on rasismia.
JT-Karttamissääntö on YK:n perusjulistusten ja Suomen lain rikkomista.Ihmisten perusoikeusten tallaamista törkeästi.Kiristystä ja toimintaa jolla ei ole mitään tekemistä inhimillisyyden ja rakkauden kanssa.
Vain JT:n saattaminen oikeuteen näistä rikoksista voisi muuttaa heidän saatanallisen toimintansa. - - § -
>> "Välillä hän yritti lyöttäytyä heidän joukkoonsa, mutta kaikki perheenjäsenet pysyivät uskollisina ja kieltäytyivät päättäväisesti pitämästä häneen yhteyttä."
Lonnollisesikin tässä halutaan esittää olevan kyse uskollisuudesta Jehovalle. Todellisuudessa on kysen kyseenalaisamatomasta uskolisuudesta Järjestölle ja sen mielivaltaiselle yli kirjoituksien menevälle poikkeuksellisen epäinhimilliselle direktiivile johon on alistuttava sanktioiden uhalla.
>> "Kun tämä mies oli otettu takaisin seurakuntaan, hän kertoi kaivanneensa aina perheenjäsentensä seuraa, varsinkin ollessaan yksin iltaisin."
Tässä Järjestö itsekin tunnustaa miten sydämettömän epäinhimillisestä menettelystä todellisudessa on kyse, joskin asia on ilmaistu miedolla termillä.
>> "Mutta koska perheenjäsenet eivät pitäneet häneen minkäänlaista yhteyttä, palava halu olla heidän kanssaan kannusti osaltaan häntä korjaamaan suhteensa Jehovaan."
Kyse on epäinhimillisestä ihmissuhteilla kiristämisestä. Samalla Seura tuossa suoraan monopolisoi yksliön henkilökohtaisen jumalsuhteen ( ei uutta ), joka sen mukaan on mahdollista vain ja ainoastaan Järjestön jäsenenä.
Vastaavasti se tuomitsee Järjestön jättäneen ikuisen kadotuksen omaavaksi ja henkilökohtaisen suhteensa Jumalaan menettäneeksi. Voisiko raaempaa, kahlehtivampaa ja alistavampaa vallankäyttöä harrastaa Jumalaan uskoviin jäseniin. Joko alistut ehdoitta saneluumme ja kulloinkin voimassa oleviin oppeihimme ja tulkintoihimme tai Jumala hylkää sinut.
"Muista tämä, jos joskus tunnet kiusausta vastoin Jumalan käskyä seurustella erotettujen sukulaistesi kanssa.” (Vartiotorni 15. huhtikuuta 2012 s. 12)
Järjestön jäseniä uhkaillaan Jehovaa vastaan kapinoinnista elleivät alistu ehdoitta Järjestön epäinhimilleselle direktiiville, joka menee yli kirjoituksien. Sitten kaikkea tätä kehdataan vielä kutsua "rakkaudelliseksi järjestelyksi."
Miten hyvin Järjestön kautta aikan käyttämät metodit vastavat allaolevia periaatteita? Se siirtää omien vakavien virheiden ja suoranaisten vääryyksien syyt ja seuraukset itsensä ulkopuolelle ja useinkin rivijäsenille ( 1914, 1925, 1975, totaalikieltäytyminen, rokotus- ja elintensiirtokiellot, verioppi jne. ).
1. Kor. 13:2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
1. Kor. 13:3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
1. Kor. 13:13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. - - § -
Ulkolaisella kanavalla oli ohjelma ex-Amisheista, heidän selviytymisestään ja tuon yhteisön suhtautumisesta poislähteneisiin.
Heille tilanne on hyvin rankka kun ovat eläneet todellakin suljetusa yhteisössä keskenään ja poislähteneet saavat osakseen tuominan ja karttamisen. Ohjelmassa oli useita erityisen liikutavia tilanteita mm. siitä miten sisarukset ja ystävykset jotuivat toisistaan repivästi erilleen. Osa suunnitteli ja osa palasi takaisin perhesuhteiden vuoksi ja joutui toimimaan vastoin todellista tahtoaan ja se aiheutti vakavia sisäisiä ristiriitoja. Eräskin oli palannut ja avioitunut nuoren Amish-tytön kanssa, vaan ei kuitenkaan ollut onnellinen tilanteessaan.
Osalle myös syvään juurtuneista suljetun yhteisön perustavoista ja rutiineista luopuminen aiheutti vaikeuskia samaan aikaan kun vapaus ajatella ja ottaa vastuu elästään oli tärkeää.
Ohjelmassa filmattiin erästä ex-Amish yhteisöä jota pitää yllä kotonaan tuon yhteisön ex, yksityisyrittäjä puolisonsa kanssa ja auttaa nuoria yhteisön jättäneitä elämässä alkuun ja tarjooa myös mahdollisuuden toisten eri ikäisten exien tapaamiseen ja yhteydenpitoon, nuorista iäkkäisiin. Hänen kotisa toimii samlla eräänlaisena sijaiskotina / sijaisvanhempina ja tukena nuorille. Hänkin totesi kuinka on tyrmistyttävää miten vanhemmat hylkäävät lapsensa kun nämä eivät kykene uskomaan heidän tavallaan. Rankaa se on helläkin. Eräskin jo hyvin iäkäs mies ja kauan yhteisöstä pois ollut totesi rauhallisesti ja kyynleitään pidätellen, eristämisen ja karttamisen vuoksi läheistensä menettämisen olevan kaikkein vaikein asia.- Köyhäkartettu ev.lut
Eri ihmisille on eri asiat vaikeita.
Toiset nimikristityt hyljeksii omia käyhiä vanhempiaan koska häpeilevät heitä,
ovat kuin ei tuntiskaan,ettei vaan rikas tuttavapiiri sukulaisiksi luulisi..
Niin se vaan rahanahneus erottaa,ei siihen aina uskontoa tarvita..
Kyllä on,ihan on MAAILMANLOPUN meininkiä. - - § -
Köyhäkartettu ev.lut kirjoitti:
Eri ihmisille on eri asiat vaikeita.
Toiset nimikristityt hyljeksii omia käyhiä vanhempiaan koska häpeilevät heitä,
ovat kuin ei tuntiskaan,ettei vaan rikas tuttavapiiri sukulaisiksi luulisi..
Niin se vaan rahanahneus erottaa,ei siihen aina uskontoa tarvita..
Kyllä on,ihan on MAAILMANLOPUN meininkiä.>> Niin se vaan rahanahneus erottaa,ei siihen aina uskontoa tarvita..
Tällä palstalla luonnollisestikin käsitellään uskonnollisen yhteisön, Vartiotorniseuran epäinhimillistä sanktioitua karttamisdirektiiviä johon kaikkien sen jäsenien edellytetään alistuvan erottamisen uhalla ja Jehovan epäsuosion uhalla. Karta tai tule kartetuksi.
Muu yhteiskunnissa ilmenevä syrjintän ja karttaminen, sekä yksilötasoilla tapahtuva vastaava ovat oma lukunsa erikseen.
- rumuus tarttuu
Rahanahneet feikki-jt karttavat köyhiä
uskontoveritaan, se on tosi. - 239202
TÄssähän se olikin järjestön virallinen opetus karttamiseen, nostetaan ylös.
- Käännös
Entä mitä Raamattu sanoo ”karttamisesta”?
Maailmassa on yli miljardi kristityksi tunnustautuvaa ihmistä. He perustavat uskontonsa Raamattuun ja Jeesuksen opetuksiin. He käyttävät monia raamatunkäännöksiä ja monilla eri kielillä.
”Karttaminen” perustuu Raamattuun, Jeesuksen opetuksiin ja hänen seuraajiensa (raamatunkirjoittajien) kirjoituksiin.
Esim.!
Karta...” Titus 3:10, 11 - (Kirjoittaja: Paavalin työtoveri)
”Älkää edes aterioiko...” 1. Kor. 5:11 - (Kirjoittaja: Jeesuksen apostoli Paavali)
”...lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu...” - 2. Johanneksenkirje jakeet 10 ja 11 (Kirjoittaja: Jeesuksen apostoli Johannes)
”...etteivät kaikki kuulu meihin." - 1. Joh. 2:19: - (Kirjoittaja: Jeesuksen apostoli Johannes)
"Uusi kirkkoraamattu tarkoittaa Raamatun suomennosta, joka hyväksyttiin virallisesti Suomen evankelis-luterilaisen kirkon raamatunkäännökseksi kirkolliskokouksessa vuonna 1992." - Wikipedia (suom.)
Vai... onko Raamattu ja raamatunkirjoittajat ongelman perussyy?- 5ejtjnf
Raamattu puhuu myös että voi pitää orjia. Miksei teillä ole orjia?
- jne.
Vartiotorniseuran orjia ovat Jehovan todistajat. Heidän on omistettava elämänsä, työnsä, terveytensä, varansa, perheensä ja ihmissuhteensa Vartiotorniseuran käyttöön. Manipulaatio ja joidenkin uhrien ylistäminen saa monet henkilökohtaisesti toivomaan, että voisivat orjuutta itsensä entistäkin laajemmin ja monipuolisemmin Vartiotorniseuran hyödyttämiseen.
Tätä voi käydä seuraamassa esim. Tikkurilan Beetel-kodissa. Uhrit tervehtivät hymyillen, koska heidän on pakko. Naispuolisille uhreille kokoaikainen omistautuminen Vartiotorniseuralle merkitsee lähinnä siivoojan uraa. Beetel-kodeissa he siivoavat kuutena päivänä viikossa. Ainoa vapaapäivä on sunnuntai, jolloin heidän on osallistuttava mm. kahden tunnin kokoukseen ja mielellään sen jälkeen ovelta-ovelle -palvelukseen.
50 vuotta täytettyään sisaret saavat vapaat lauantait ja työtä on vain viisi päivää viikossa. Työ jatkuu normaalin arkitahtiin myös maailmallisina pyhäpäivinä, koska ne ovat "pakanallista alkuperää", eikä niitä siksi saa huomioida mitenkään.
Vapaa-aikanaan "orjat" voivat vierailla myös Beetel-kodin ulkopuolella, jos heillä on varaa esim. hankkia bussilippu. Joku saatetaan vapauttaa siivoamisesta esim. pesulatyöhön, paitojen silittämiseen tms. Beetel-kodissa tehdään paljon ja monenlaista edelleen ihan käsin, koska työvoima on ilmaista. - Käännös
"Karttamis-oppia vahvistetaan jälleen"
Ja... mitä Raamattu sanoo "karttamisesta"? (...lainaus Raamatusta; kieli; julkaisija; jne...???)*Käännös*
>Ja... mitä Raamattu sanoo "karttamisesta"?>
Ja mitä väliä sillä on, mitä Raamattu sanoo? Raamatun mukaanhan on oikein kivittää tottelemattomat lapset kuoliaiksi ja syöttää pilkkaavat lapset pedoille. Ja uhrata syyttömiä nuoria ihmisiä Jahven alttarille:
"Mutta kuningas otti Rispan, Aijan tyttären, kaksi poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä Meerabin, Saulin tyttären, viisi poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt Adrielille, meholalaisen Barsillain pojalle, ja luovutti heidät gibeonilaisten käsiin; ja nämä lävistivät heidät paaluihin vuorella Herran edessä, niin että ne seitsemän sortuivat kaikki yhdessä. Näin heidät surmattiin elonleikkuun ensimmäisinä päivinä, ohranleikkuun alussa. - - Tehtiin kaikki, mitä kuningas oli käskenyt. Niin Jumala leppyi maalle." - 2. Samuelin kirja 21:8, 9, 14
Tai raiskata viholliskansojen naiset sen jälkeen, kun muu perhe oli poltettu ja teurastettu pois Israelin tieltä:
"Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan." - Jesaja 13:16
Raamatun mukaan oli myös täysin oikeudenmukaista keräillä hyväkroppaisia naisia itselleen lisääntymistarkoituksia varten:
"Kun lähdet sotaan vihollisiasi vastaan ja Herra, sinun Jumalasi, antaa heidät sinun käsiisi ja sinä otat heistä vankeja ja vankien joukossa näet kaunisvartaloisen naisen ja mielistyt häneen ja tahdot ottaa hänet vaimoksesi, niin vie hänet kotiisi" - 5. Moos. 21:10-12
"Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin." - 4. Moos. 31:17, 18
Voisiko olla, että Raamatun moraali ei ole sen arvoista, että siihen kannattaa vedota oikestaan missään asiassa? Jt-järjestön opettamassa karttamisessa on kysymys puhtaasti sosiaalisilla suhteilla kiristämisestä, ei mistään muusta.- Käännös
demon_of_dawn kirjoitti:
*Käännös*
Ja mitä väliä sillä on, mitä Raamattu sanoo? Raamatun mukaanhan on oikein kivittää tottelemattomat lapset kuoliaiksi ja syöttää pilkkaavat lapset pedoille. Ja uhrata syyttömiä nuoria ihmisiä Jahven alttarille:
"Mutta kuningas otti Rispan, Aijan tyttären, kaksi poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä Meerabin, Saulin tyttären, viisi poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt Adrielille, meholalaisen Barsillain pojalle, ja luovutti heidät gibeonilaisten käsiin; ja nämä lävistivät heidät paaluihin vuorella Herran edessä, niin että ne seitsemän sortuivat kaikki yhdessä. Näin heidät surmattiin elonleikkuun ensimmäisinä päivinä, ohranleikkuun alussa. - - Tehtiin kaikki, mitä kuningas oli käskenyt. Niin Jumala leppyi maalle." - 2. Samuelin kirja 21:8, 9, 14
Tai raiskata viholliskansojen naiset sen jälkeen, kun muu perhe oli poltettu ja teurastettu pois Israelin tieltä:
"Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan." - Jesaja 13:16
Raamatun mukaan oli myös täysin oikeudenmukaista keräillä hyväkroppaisia naisia itselleen lisääntymistarkoituksia varten:
"Kun lähdet sotaan vihollisiasi vastaan ja Herra, sinun Jumalasi, antaa heidät sinun käsiisi ja sinä otat heistä vankeja ja vankien joukossa näet kaunisvartaloisen naisen ja mielistyt häneen ja tahdot ottaa hänet vaimoksesi, niin vie hänet kotiisi" - 5. Moos. 21:10-12
"Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin." - 4. Moos. 31:17, 18
Voisiko olla, että Raamatun moraali ei ole sen arvoista, että siihen kannattaa vedota oikestaan missään asiassa? Jt-järjestön opettamassa karttamisessa on kysymys puhtaasti sosiaalisilla suhteilla kiristämisestä, ei mistään muusta."Ja mitä väliä sillä on, mitä Raamattu sanoo?" - kirjoitti "demon of dawn"
Ja kommentissa kuitenkin 4 (neljä) lainausta Raamatusta... ilmeisesti oman mielipiteensä tueksi!!??...vai!! Käännös kirjoitti:
"Ja mitä väliä sillä on, mitä Raamattu sanoo?" - kirjoitti "demon of dawn"
Ja kommentissa kuitenkin 4 (neljä) lainausta Raamatusta... ilmeisesti oman mielipiteensä tueksi!!??...vai!!>Ja kommentissa kuitenkin 4 (neljä) lainausta Raamatusta... ilmeisesti oman mielipiteensä tueksi!!??...vai!!>
Raamatun kohtia on nimenomaan sen osoittamiseksi, miten ala-arvoista moraalia Raamatusta löytyy. Koska Raamatusta siis löytyy useita tällaisia kohtia, ei moraalikysykymsissä tule tukeutua Raamattuun.- saatana kukistuu
demon_of_dawn kirjoitti:
>Ja kommentissa kuitenkin 4 (neljä) lainausta Raamatusta... ilmeisesti oman mielipiteensä tueksi!!??...vai!!>
Raamatun kohtia on nimenomaan sen osoittamiseksi, miten ala-arvoista moraalia Raamatusta löytyy. Koska Raamatusta siis löytyy useita tällaisia kohtia, ei moraalikysykymsissä tule tukeutua Raamattuun.Johan tuo nikkisi kertoo,että olet saatanan jälkeläisiä.Jos raamatun ohjeet eivät kelpaa ja et tajua,että esim.Daavid tappoi ja vuodatti verta ja monet muut,kuten Simson,Elia ym Jumalan miehet,koskapa he olivat 'jumalia' heille annettiin valta tappaa kaikki jotka palvoivat,dagonia,baaleja yms.Et tajua raamatun kuvausta vanhan liiton suhteen.Samoin teemme mekin saatanan,eli teidän suhteen,mutta EI KIRJAIMEN mukaan enää vaan Hengen,jota vanha liitto esikuvasi.Te soditte jo.Myös me sodimme teitä vastaan kuvaannollisesti.Joh.ilm.17.14.HE SOTIVAT KARITSAA VASTAAN,MUTTA KARITSA ON VOITTAVA HEIDÄT,SILLÄ HÄN ON KUNNIAN KUNINGAS JA hERRAIN HERRA.JA KUTSUTUT,JA VALITUT JA USKOLLISET VOITTAVAT HÄNEN KANSSAAN.tämä tarkoittaa Sanalla todistamisen sodasta,jota käymme jo nyt.Tämä sota voitetaan Sanalla,johon saatana ja hänen ihmislapset tapetaan kuvakielellä.Parannus on voimassa vieläkin.valitse itse puolesi.joko saatana,tämän maailman jumala tai Kaikkivaltias ikuinen Jumala Jahve ja poikansa Jeesus joka polkee rikki saatanan,jumalasi pään,viimeistään harmagedonissa.
saatana kukistuu kirjoitti:
Johan tuo nikkisi kertoo,että olet saatanan jälkeläisiä.Jos raamatun ohjeet eivät kelpaa ja et tajua,että esim.Daavid tappoi ja vuodatti verta ja monet muut,kuten Simson,Elia ym Jumalan miehet,koskapa he olivat 'jumalia' heille annettiin valta tappaa kaikki jotka palvoivat,dagonia,baaleja yms.Et tajua raamatun kuvausta vanhan liiton suhteen.Samoin teemme mekin saatanan,eli teidän suhteen,mutta EI KIRJAIMEN mukaan enää vaan Hengen,jota vanha liitto esikuvasi.Te soditte jo.Myös me sodimme teitä vastaan kuvaannollisesti.Joh.ilm.17.14.HE SOTIVAT KARITSAA VASTAAN,MUTTA KARITSA ON VOITTAVA HEIDÄT,SILLÄ HÄN ON KUNNIAN KUNINGAS JA hERRAIN HERRA.JA KUTSUTUT,JA VALITUT JA USKOLLISET VOITTAVAT HÄNEN KANSSAAN.tämä tarkoittaa Sanalla todistamisen sodasta,jota käymme jo nyt.Tämä sota voitetaan Sanalla,johon saatana ja hänen ihmislapset tapetaan kuvakielellä.Parannus on voimassa vieläkin.valitse itse puolesi.joko saatana,tämän maailman jumala tai Kaikkivaltias ikuinen Jumala Jahve ja poikansa Jeesus joka polkee rikki saatanan,jumalasi pään,viimeistään harmagedonissa.
>Johan tuo nikkisi kertoo,että olet saatanan jälkeläisiä.Jos raamatun ohjeet eivät kelpaa ja et tajua,että esim.Daavid tappoi ja vuodatti verta ja monet muut,kuten Simson,Elia ym Jumalan miehet,koskapa he olivat 'jumalia' heille annettiin valta tappaa kaikki jotka palvoivat,dagonia,baaleja yms.Et tajua raamatun kuvausta vanhan liiton suhteen.Samoin teemme mekin saatanan,eli teidän suhteen,mutta EI KIRJAIMEN mukaan enää vaan Hengen,jota vanha liitto esikuvasi.Te soditte jo.Myös me sodimme teitä vastaan kuvaannollisesti.Joh.ilm.17.14.HE SOTIVAT KARITSAA VASTAAN,MUTTA KARITSA ON VOITTAVA HEIDÄT,SILLÄ HÄN ON KUNNIAN KUNINGAS JA hERRAIN HERRA.JA KUTSUTUT,JA VALITUT JA USKOLLISET VOITTAVAT HÄNEN KANSSAAN.tämä tarkoittaa Sanalla todistamisen sodasta,jota käymme jo nyt.Tämä sota voitetaan Sanalla,johon ******* ja hänen ihmislapset tapetaan kuvakielellä.Parannus on voimassa vieläkin.valitse itse puolesi.joko *******,tämän maailman jumala tai Kaikkivaltias ikuinen Jumala Jahve ja poikansa Jeesus joka polkee rikki saatanan,jumalasi pään,viimeistään harmagedonissa.>
Rauhoituhan jo, ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Varsinkaan Raamattua ei kannata lukea noin otsa rypyssä, ei mm. siksi, että se sisältää lukemattomia ristiriitoja ja täyttymättömiä ennustuksia. Loputon määrä toinen toistaan hullumpia tekoja on tehty - ja tehdään edelleenkin - vain siksi, että Raamatun teksti otetaan liian kirjaimellisesti ja tosissaan, kuin jumalan sanana.
Ihmisten pitäisi ajatella enemmän itse ja kuunnella enemmän omaa moraaliaan.- Tosi kuin vesi.
demon_of_dawn kirjoitti:
>Johan tuo nikkisi kertoo,että olet saatanan jälkeläisiä.Jos raamatun ohjeet eivät kelpaa ja et tajua,että esim.Daavid tappoi ja vuodatti verta ja monet muut,kuten Simson,Elia ym Jumalan miehet,koskapa he olivat 'jumalia' heille annettiin valta tappaa kaikki jotka palvoivat,dagonia,baaleja yms.Et tajua raamatun kuvausta vanhan liiton suhteen.Samoin teemme mekin saatanan,eli teidän suhteen,mutta EI KIRJAIMEN mukaan enää vaan Hengen,jota vanha liitto esikuvasi.Te soditte jo.Myös me sodimme teitä vastaan kuvaannollisesti.Joh.ilm.17.14.HE SOTIVAT KARITSAA VASTAAN,MUTTA KARITSA ON VOITTAVA HEIDÄT,SILLÄ HÄN ON KUNNIAN KUNINGAS JA hERRAIN HERRA.JA KUTSUTUT,JA VALITUT JA USKOLLISET VOITTAVAT HÄNEN KANSSAAN.tämä tarkoittaa Sanalla todistamisen sodasta,jota käymme jo nyt.Tämä sota voitetaan Sanalla,johon ******* ja hänen ihmislapset tapetaan kuvakielellä.Parannus on voimassa vieläkin.valitse itse puolesi.joko *******,tämän maailman jumala tai Kaikkivaltias ikuinen Jumala Jahve ja poikansa Jeesus joka polkee rikki saatanan,jumalasi pään,viimeistään harmagedonissa.>
Rauhoituhan jo, ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Varsinkaan Raamattua ei kannata lukea noin otsa rypyssä, ei mm. siksi, että se sisältää lukemattomia ristiriitoja ja täyttymättömiä ennustuksia. Loputon määrä toinen toistaan hullumpia tekoja on tehty - ja tehdään edelleenkin - vain siksi, että Raamatun teksti otetaan liian kirjaimellisesti ja tosissaan, kuin jumalan sanana.
Ihmisten pitäisi ajatella enemmän itse ja kuunnella enemmän omaa moraaliaan.Olen rauhallinen.IHMETYTTÄÄ kuitenkin se että lähes kaikki eivät ota tosissaan Jumalaa ja raamattua,jotka ovat YHTÄ TOSIA kuin eläminen ja oleminen.Jos raamattua ei ota tosissaan,niin se osoittaa,että kaikki leikkivätkin teatteria.Tässähän ollaan tosi tosissaan,siitä sana Tosi Uskovaiset,eikä leikinlaskua ja omia turhia uskomuksia jotka eivät johda mihinkään. Jos raamattua ei ymmärretä täysin,niin se johtuu vain ettei aivokapasiteetti riitä Jumalan tuntemiseen.Silti se täytyy hyväksyä,vaikkei kaikkea käsitetäkään jos mielii olla oikeassa eikä väärässä.ihmeteltävää on se,että kyllä sitten Jumala tulee mieleen TOSISSAAN kun hätä tulee ja muita vaihtoehtoja ei ole jäljellä.Tälläistä sanotaan teeskentelijäksi joka vasta sitten kun vaihtoehdot loppuu,turvautuu Jumalaan ja kun vaihtoehtoja on niin kapinoidaan Jumalaa vastaan ja vieläpä turvaudutaan vajavaisiin ihmisiin??ei voi kuo ihmetellä palstan epäuskoa.no,omapahan on asiansa.ps.Jumala ei raamatun mukaan kuule sellaisia jotka vasta hädän tullen turvautuvat ja ilman hätää sotivatkin Häntä vastaan.tämä on juuri epäuskoisten merkki.sananl.1.20-31
- Pois lähtenyt
demon_of_dawn kirjoitti:
Ihmisten pitäisi ajatella enemmän itse ja kuunnella enemmän omaa moraaliaan.Minä lopetin lukemasta lapsille Kirjani raamatun kertomuksista koska se oli niin väkivaltainen ja sen opetukset vastoin omia kasvatusperiaatteitani. Esim pariskunta tapettiin Jumalan toimesta valehtelun takia, ja sitä tuotiin selvästi pelottelumielessä kirjassa esille. Jäi koko kirja, jäi raamattu ja koko jt oppi. Onneksi.
- Totuus ratkaisee.
Pois lähtenyt kirjoitti:
Minä lopetin lukemasta lapsille Kirjani raamatun kertomuksista koska se oli niin väkivaltainen ja sen opetukset vastoin omia kasvatusperiaatteitani. Esim pariskunta tapettiin Jumalan toimesta valehtelun takia, ja sitä tuotiin selvästi pelottelumielessä kirjassa esille. Jäi koko kirja, jäi raamattu ja koko jt oppi. Onneksi.
Mukava nähdä miten luopiolle tapahtuu kun koittaa viimeinen tuomio,jonne me kaikki aikanaan joudumme?omat periaatteesi olisi hyvä heittää roskapönttöön.ne ovat omiasi jotka eivät valitettavasti toimi.kuolemme kuitenkin joskus.mukava nähdä.:)Ilm.20.12.Ja minä näin kuolleet,suuret ja pienet,seisomassa valtaistuimen edessä,ja kirjat avattiin.ja avattiin toinen kirja joka on elämän kirja,ja kuolleet tuomittiin sen perusteella,mitä kirjoihin oli kirjoitettu,tekojensa mukaan.ilm.20.15.Ja joka ei ollut elämänkirjaan kirjoitettu,se heitettiin tuliseen järveen...vertauskuva,tulinen järvi,toinen kuolema.
Totuus ratkaisee. kirjoitti:
Mukava nähdä miten luopiolle tapahtuu kun koittaa viimeinen tuomio,jonne me kaikki aikanaan joudumme?omat periaatteesi olisi hyvä heittää roskapönttöön.ne ovat omiasi jotka eivät valitettavasti toimi.kuolemme kuitenkin joskus.mukava nähdä.:)Ilm.20.12.Ja minä näin kuolleet,suuret ja pienet,seisomassa valtaistuimen edessä,ja kirjat avattiin.ja avattiin toinen kirja joka on elämän kirja,ja kuolleet tuomittiin sen perusteella,mitä kirjoihin oli kirjoitettu,tekojensa mukaan.ilm.20.15.Ja joka ei ollut elämänkirjaan kirjoitettu,se heitettiin tuliseen järveen...vertauskuva,tulinen järvi,toinen kuolema.
>>Mukava nähdä miten luopiolle tapahtuu kun koittaa viimeinen tuomio,jonne me kaikki aikanaan joudumme?
Miksi se tulee olemaan "mukavaa nähdä"? Onko ajatus mahdollisesta toisen ihmisen väkivaltaisesta kuolemasta sinulle "mukava"?
Epäinhimillinen ja surullinen asenteesi muihin ihmisiin on sikäli ymmärrettävää, että vt-seuran mukaan jehovantodistajien tulee tuntea tyydytystä harmagedonissa siitä että ihmisiä murhataan. Sitä sitten kuorossa tituleerataan rakkaudelliseksi. Kieroutuneempaa saa hakea.- Käännös
demon_of_dawn kirjoitti:
>Ja kommentissa kuitenkin 4 (neljä) lainausta Raamatusta... ilmeisesti oman mielipiteensä tueksi!!??...vai!!>
Raamatun kohtia on nimenomaan sen osoittamiseksi, miten ala-arvoista moraalia Raamatusta löytyy. Koska Raamatusta siis löytyy useita tällaisia kohtia, ei moraalikysykymsissä tule tukeutua Raamattuun.Maailmassa on yli miljardi kristittyä. Kristillisyys perustuu Raamattuun ja Jeesuksen opetuksiin.
Keskustelupalstan otsikko on: "...Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / ..."
Kyllä Raamatulla on merkitystä, vaikkakin...
..."Ja mitä väliä sillä on, mitä Raamattu sanoo?" - kirjoitti "demon of dawn" Käännös kirjoitti:
Maailmassa on yli miljardi kristittyä. Kristillisyys perustuu Raamattuun ja Jeesuksen opetuksiin.
Keskustelupalstan otsikko on: "...Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / ..."
Kyllä Raamatulla on merkitystä, vaikkakin...
..."Ja mitä väliä sillä on, mitä Raamattu sanoo?" - kirjoitti "demon of dawn"*Käännös*
>>Maailmassa on yli miljardi kristittyä.>>
Vetoat kristinuskoisten ihmisten määrään. Maailmassa on kuitenkin myös noin 1,3 miljardia muslimia. Ovatko he kaikki väärässä? Miksi sinä et usko Koraanin Jumalaan?
Eikö Raamatun - kuten itse asiassa kaikkien auktoriteettien - oikeellisuutta ja uskottavuutta tule arvioida sen omilla ansioilla eikä sen kannattajien määrällä?- psalmit.58.11
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Mukava nähdä miten luopiolle tapahtuu kun koittaa viimeinen tuomio,jonne me kaikki aikanaan joudumme?
Miksi se tulee olemaan "mukavaa nähdä"? Onko ajatus mahdollisesta toisen ihmisen väkivaltaisesta kuolemasta sinulle "mukava"?
Epäinhimillinen ja surullinen asenteesi muihin ihmisiin on sikäli ymmärrettävää, että vt-seuran mukaan jehovantodistajien tulee tuntea tyydytystä harmagedonissa siitä että ihmisiä murhataan. Sitä sitten kuorossa tituleerataan rakkaudelliseksi. Kieroutuneempaa saa hakea.Vanhurskas iloitsee kun hän näkee koston.Hän pesee jalkansa jumalattomien veressä.psalmit.58.11-12.:)
psalmit.58.11 kirjoitti:
Vanhurskas iloitsee kun hän näkee koston.Hän pesee jalkansa jumalattomien veressä.psalmit.58.11-12.:)
*psalmit.58.11*
>>Vanhurskas iloitsee kun hän näkee koston.Hän pesee jalkansa jumalattomien veressä.psalmit.58.11-12.:) >>
Että hymiöitä vain tuollaisen sairaan opetuksen perään, niinkö?
Kaikki toisinajattelijat tulee murhata. Juuri sitenhän se diktatuuri on aina ihmiskunnan historiassa toiminut, eikä Raamattu tee tähän asetelmaan minkäänlaista poikkeusta.
Miksi ihmeessä ottaa edes todesta tuollaista kirjakokoelmaa, joka on täynnä ristiriitaisuuksia ja jonka muutkaan ennustukset eivät ole täyttyneet? Esim. Hesekielin 26. luvussa julistettiin Tyyroksen kaupungin ikuista autioittamista, joka ei kuitenkaan ole toteutunut. Tyyros on nykyään Libanonin neljänneksi suurin kaupunki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tyre,_Lebanon- Verenvuodatus.
voimatorni kirjoitti:
*psalmit.58.11*
>>Vanhurskas iloitsee kun hän näkee koston.Hän pesee jalkansa jumalattomien veressä.psalmit.58.11-12.:) >>
Kaikki toisinajattelijat tulee murhata. Juuri sitenhän se diktatuuri on aina ihmiskunnan historiassa toiminut, eikä Raamattu tee tähän asetelmaan minkäänlaista poikkeusta.
Miksi ihmeessä ottaa edes todesta tuollaista kirjakokoelmaa, joka on täynnä ristiriitaisuuksia ja jonka muutkaan ennustukset eivät ole täyttyneet? Esim. Hesekielin 26. luvussa julistettiin Tyyroksen kaupungin ikuista autioittamista, joka ei kuitenkaan ole toteutunut. Tyyros on nykyään Libanonin neljänneksi suurin kaupunki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tyre,_LebanonTottakai hymiö perään,kun oikeus toteutuu.VANHURSKAS ILOITSEE,KUN KOSTO TAPAHTUU!!:)
- Mieti sitä niin
Totuus ratkaisee. kirjoitti:
Mitäs luulet: Palkitseeko Jumala sinun kaltaisesi pahantahtoisen, vahingoniloisen ja sadistisen ihmisen? En kovin paljon hehkuttaisi millään taivaspaikoilla noilla näytöillä...
- jaakobista
voimatorni kirjoitti:
*psalmit.58.11*
http://en.wikipedia.org/wiki/Tyre,_LebanonProfeetta Hesekiel antaa kuvauksen "Tyyron Ruhtinaasta" luvussa 28:12-15
Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron Kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra,Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit, peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet:* * * * * * * * sekä kultaa olivat upotus ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä jona sinut luotiin.
Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
Nuhteeton sinä olit olit vaellukseltasi siitä päivästä jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinusta löydettiin vääryys.
- Ketä persoonaa edellä kuvattu kuvaa?
- Mitä "Tyyro" edustaa? ( Ilm.18:9-10 )
- Käännös
Keskustelupalstan otsikko on:
"...Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Jehovan todistajat / ..."
..."keskustele jehovantodistajuudesta..." ...jne- 76t6lkg
Ja?
*Käännös*
>>Keskustelupalstan otsikko on:
..."keskustele jehovantodistajuudesta..." ...jne>>
Niin. Täällä keskustellaan mm. jehovantodistajuuden oppien perusteista, eikä Raamattua voida toki täysin sivuuttaa tässä keskustelussa; väittäähän Vt-seura perustavansa kaikki oppinsa ja käytäntönsä nimenomaan Raamattuun. Sen sijaan mitään vaatimusta uskoa Jt-oppeihin tai Raamatun jumalallisuuteen ei ole asetettu. Jt-aiheista keskustelua voi käydä hyvin myös uskonnottomana ja/tai ateistinakin.- Käännös
voimatorni kirjoitti:
*Käännös*
>>Keskustelupalstan otsikko on:
..."keskustele jehovantodistajuudesta..." ...jne>>
Niin. Täällä keskustellaan mm. jehovantodistajuuden oppien perusteista, eikä Raamattua voida toki täysin sivuuttaa tässä keskustelussa; väittäähän Vt-seura perustavansa kaikki oppinsa ja käytäntönsä nimenomaan Raamattuun. Sen sijaan mitään vaatimusta uskoa Jt-oppeihin tai Raamatun jumalallisuuteen ei ole asetettu. Jt-aiheista keskustelua voi käydä hyvin myös uskonnottomana ja/tai ateistinakin.Mikähän muu (yli mirjardille) kristitylle olisi uskonnollisessa elämässä auktoriteetti kuin Raamattu?
"Uskonnottoman ja/tai ateistin" mielipide keskustelupalstalla... vai...? Käännös kirjoitti:
Mikähän muu (yli mirjardille) kristitylle olisi uskonnollisessa elämässä auktoriteetti kuin Raamattu?
"Uskonnottoman ja/tai ateistin" mielipide keskustelupalstalla... vai...?*Käännös*
>>Mikähän muu (yli mirjardille) kristitylle olisi uskonnollisessa elämässä auktoriteetti kuin Raamattu?>>
No olenko jotain muuta väittänyt? Kysymys onkin siitä, että väitettä Raamatun erehtymättömyydestä ja jumalallisesta alkuperästä on täysi lupa arvioida tosiasioiden valossa, kuten on Jt-järjestönkin väitteiden perusteita loikeus arvioida kriittisesti.- ei uskomus hihhuleita.
voimatorni kirjoitti:
*Käännös*
>>Mikähän muu (yli mirjardille) kristitylle olisi uskonnollisessa elämässä auktoriteetti kuin Raamattu?>>
No olenko jotain muuta väittänyt? Kysymys onkin siitä, että väitettä Raamatun erehtymättömyydestä ja jumalallisesta alkuperästä on täysi lupa arvioida tosiasioiden valossa, kuten on Jt-järjestönkin väitteiden perusteita loikeus arvioida kriittisesti.Maailmassa on yli miljardi NIMIKRISTITTYÄ joiden hedelmät ovat kaikkea muuta kuin ns.kristittyjä.1.He taistelevat lihan mukaan.2.He tekevät kirkkoja ja järjestöjä omille nimilleen.3.He tekevät työtä antikristus hengen alaisuudessa.4.Tosipaikan tullen he kumartavat saatanaa.esim.karta verta.(verensiirron puolesta puhujat),5.heissä näkyy pelkkä jumalisuuden ulkokuori.2.tim.3.1-5.Tälläisiä karttakaa.Jeesus sanoi.Kuitenkin kun Ihmisen Poika tulee,löytäneekö hän uskoa maanpäältä.Luukas.18.8.Heillä tosiaan on vain uskomus,uskoa ei,joka on täysin eri asia. Vedenpaisumuksessa pelastui vain 8 ihmistä.mitenkähän monta pelastuu Jeesuksen tullessa.?2.piet.2.1-22.Vasta suuren ahdistuksen jälkeen pelastuu suuri joukko.ilm.7.9..,95% maailman kristityistä ovat pelkkiä farisealaisia ja sotivat todellisuudessa Jahve Jumalaa vastaan.siksi Jeesus polkee Kaikkivaltiaan vihan viinikuurnan.ilm.14.19-20.
- Käännös
voimatorni kirjoitti:
*Käännös*
No olenko jotain muuta väittänyt? Kysymys onkin siitä, että väitettä Raamatun erehtymättömyydestä ja jumalallisesta alkuperästä on täysi lupa arvioida tosiasioiden valossa, kuten on Jt-järjestönkin väitteiden perusteita loikeus arvioida kriittisesti.”...täysi lupa arvioida tosiasioiden valossa...”
OK.
Aluksi arvioitavaksi Raamatun tekstit (Raamattu 1992):
”Älkää edes aterioiko...” 1. Kor. 5:11 - (Kirjoittaja: Jeesuksen apostoli Paavali)
”...lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu...” - 2. Johanneksenkirje jakeet 10 ja 11 (Kirjoittaja: Jeesuksen apostoli Johannes)
”...etteivät kaikki kuulu meihin." - 1. Joh. 2:19: - (Kirjoittaja: Jeesuksen apostoli Johannes)
"Uusi kirkkoraamattu tarkoittaa Raamatun suomennosta, joka hyväksyttiin virallisesti Suomen evankelis-luterilaisen kirkon raamatunkäännökseksi kirkolliskokouksessa vuonna 1992." - Wikipedia (suom.)
"Karttamissääntö" perustuu Raamattuun! - 2 Todistaja kuittaa.
Käännös kirjoitti:
”...täysi lupa arvioida tosiasioiden valossa...”
OK.
"Karttamissääntö" perustuu Raamattuun!amen.Karttaminen täysin raamatullista.
- jjrjr6rj
Käännös kirjoitti:
”...täysi lupa arvioida tosiasioiden valossa...”
OK.
"Karttamissääntö" perustuu Raamattuun!"Karttamissääntö" perustuu Raamattuun!"
Myös se että orjan saa pahoinpidellä, perustuu Raamattuun. Miksette pahoinpitele, tai ylipäänsä pidä, orjia? Ai siksi että teistä on mukavampaa noudattaa vain osaa Raamatun sanasta? Miten perustelette sen mitä te noudatatte ja mitä ette? - - § -
ei uskomus hihhuleita. kirjoitti:
Maailmassa on yli miljardi NIMIKRISTITTYÄ joiden hedelmät ovat kaikkea muuta kuin ns.kristittyjä.1.He taistelevat lihan mukaan.2.He tekevät kirkkoja ja järjestöjä omille nimilleen.3.He tekevät työtä antikristus hengen alaisuudessa.4.Tosipaikan tullen he kumartavat saatanaa.esim.karta verta.(verensiirron puolesta puhujat),5.heissä näkyy pelkkä jumalisuuden ulkokuori.2.tim.3.1-5.Tälläisiä karttakaa.Jeesus sanoi.Kuitenkin kun Ihmisen Poika tulee,löytäneekö hän uskoa maanpäältä.Luukas.18.8.Heillä tosiaan on vain uskomus,uskoa ei,joka on täysin eri asia. Vedenpaisumuksessa pelastui vain 8 ihmistä.mitenkähän monta pelastuu Jeesuksen tullessa.?2.piet.2.1-22.Vasta suuren ahdistuksen jälkeen pelastuu suuri joukko.ilm.7.9..,95% maailman kristityistä ovat pelkkiä farisealaisia ja sotivat todellisuudessa Jahve Jumalaa vastaan.siksi Jeesus polkee Kaikkivaltiaan vihan viinikuurnan.ilm.14.19-20.
>> ,95% maailman kristityistä ovat pelkkiä farisealaisia ja sotivat todellisuudessa Jahve Jumalaa vastaan.siksi Jeesus polkee Kaikkivaltiaan vihan viinikuurnan.ilm.14.19-20.
Keitä ovat loput 5%? Entä kaikki noin 70% maailman väestöstä jotka eivät ole kristittyjä?
On kiintoisaa havaita miten kristityt ( islmamilaiset samoin, juutalaisetkin * ) tuomaroitsevat toinen toisiaan helvettiin omista "aoinoista oikeista" Raamatun tulkinnoistaan poikkeamisen vuoksi. Kaikki nämä kuitenkin vakuuttavat olevansa oikeassa ja Jumalan hengen ohjaamia.
Uskonnollinen extremismi. Koko krstikunnan historian aikana uskonto on aiheuttanut rauhan ja yhtenäisyyden sijaan jatkuvia jakaumia, sortoa, riistoa alistamista eri muodoissan ja ihmiskunnan verisimpiä sotia ristiretkineen.
Sama uskonnollinen extremismi meno jatkuu edelleen eri muodoissaan, joko fyysisesti tai kristillisväkivaltaisena arvomaailmana ja eri tavoin kirjoituksia tulkitsevien vihamislisenä kohteluna eri muodoissaan. Repivyyttä ja jakaumia.
Myös jatkuvasti vaihtuvien nimimerkkien takaa kirjoittava "ei uskomus hihhuleita." osittaa omalla mikroskooppisella tasollaan tuon krisillisyyden hedelmän ( kirjoittaa täysin vastakkaisesti vastoin nimimerkkinsä ajatussisältöä ), toisten jatkuvan tuomaroinnin, sotaisuuden, repivyyden, ihmisyyden halveksimisen, erjaavuuden, sokeaa yksisuuntaista julistuksellisuutta ja asiallisen ja terveen dialogin puutetta unohtamatta.
Ohessa tiivistelmä ja malliesimerkki, joka soveltuu kuvaamaan laajemminkin uskontojen extremistisiä hedelmiä:
* )
Fury at Ultra-Orthodox Jewish protesters who dressed their children as Holocaust victims because they claim they're being persecuted for wanting gender separation:
- http://www.dailymail.co.uk/news/article-2080957/Fury-Ultra-Orthodox-Jews-dressed-children-Holocaust-victims-demonstration.html
American girl, 8, is target of ultra-Orthodox Jews in Israel:
- http://content.usatoday.com/communities/ondeadline/post/2011/12/american-girl-8-is-target-of-ultra-orthodox-jews-in-israel/1
Israeli girl's plight highlights Jewish extremism:
- http://www.usatoday.com/news/world/story/2011-12-27/israel-extremists-girl/52240554/1
. - Paaduta nämä ihmiset.
- § - kirjoitti:
>> ,95% maailman kristityistä ovat pelkkiä farisealaisia ja sotivat todellisuudessa Jahve Jumalaa vastaan.siksi Jeesus polkee Kaikkivaltiaan vihan viinikuurnan.ilm.14.19-20.
Keitä ovat loput 5%? Entä kaikki noin 70% maailman väestöstä jotka eivät ole kristittyjä?
On kiintoisaa havaita miten kristityt ( islmamilaiset samoin, juutalaisetkin * ) tuomaroitsevat toinen toisiaan helvettiin omista "aoinoista oikeista" Raamatun tulkinnoistaan poikkeamisen vuoksi. Kaikki nämä kuitenkin vakuuttavat olevansa oikeassa ja Jumalan hengen ohjaamia.
Uskonnollinen extremismi. Koko krstikunnan historian aikana uskonto on aiheuttanut rauhan ja yhtenäisyyden sijaan jatkuvia jakaumia, sortoa, riistoa alistamista eri muodoissan ja ihmiskunnan verisimpiä sotia ristiretkineen.
Sama uskonnollinen extremismi meno jatkuu edelleen eri muodoissaan, joko fyysisesti tai kristillisväkivaltaisena arvomaailmana ja eri tavoin kirjoituksia tulkitsevien vihamislisenä kohteluna eri muodoissaan. Repivyyttä ja jakaumia.
Myös jatkuvasti vaihtuvien nimimerkkien takaa kirjoittava "ei uskomus hihhuleita." osittaa omalla mikroskooppisella tasollaan tuon krisillisyyden hedelmän ( kirjoittaa täysin vastakkaisesti vastoin nimimerkkinsä ajatussisältöä ), toisten jatkuvan tuomaroinnin, sotaisuuden, repivyyden, ihmisyyden halveksimisen, erjaavuuden, sokeaa yksisuuntaista julistuksellisuutta ja asiallisen ja terveen dialogin puutetta unohtamatta.
Ohessa tiivistelmä ja malliesimerkki, joka soveltuu kuvaamaan laajemminkin uskontojen extremistisiä hedelmiä:
* )
Fury at Ultra-Orthodox Jewish protesters who dressed their children as Holocaust victims because they claim they're being persecuted for wanting gender separation:
- http://www.dailymail.co.uk/news/article-2080957/Fury-Ultra-Orthodox-Jews-dressed-children-Holocaust-victims-demonstration.html
American girl, 8, is target of ultra-Orthodox Jews in Israel:
- http://content.usatoday.com/communities/ondeadline/post/2011/12/american-girl-8-is-target-of-ultra-orthodox-jews-in-israel/1
Israeli girl's plight highlights Jewish extremism:
- http://www.usatoday.com/news/world/story/2011-12-27/israel-extremists-girl/52240554/1
.Nikin vaihtaminen ei haittaa,vai haittaako teitä?ensinnäkin ammennat tietosi ihmisopuksista ja kyllä se uutisissakin näkyy kuinka ns.nimikristityt tekevät huonoa hedelmää sotien lihan mukaan.Tietosi ovat valhetta.se.n.5% ovat Jumalan valittuja.(karkea arvio vain tästä määrästä)USKO PERUSTETAAN KRISTUS KALLIOLLE,tuntuipa se miten pahalta tai ei.Jumalan Sanan puolustaminen on minulle ensisijaista,vaikka siinä tuomiota annettaisiinkin.Jeesus itse kehoitti.TUOMITKAA OIKEA TUOMIO.Ne muut sanomasi 70% voivat olla osa siitä SUURESTA JOUKOSTA jotka pelastuvat antikristillisyyden pauloista jota sinä kuolevainen ihminen puolustat demonisoimalla Jumalan Sanaa,Jeesusta Messiasta.Vaikka käytät järjettömiä sivistyssanoja oman pääsi tuomioksi,niin miksi 'kivität' niitä jotka uskovat Jumalan armoon ja myös Hänen ankaruuteen?Tarkoitus onkin paaduttaa kaltaistesi vastustajien sydämet.Jumala itse käskee Jesajan kirjassa.PAADUTA TÄMÄN KANSAN SYDÄN,ETTEN HEITÄ PARANTAISI.jne.Jesaja.6.9-13. Jae 13 jatkoa.JA JOS SIELLÄ ON KYMMENESOSA,NIIN HÄVITETÄÄN VIELÄ SEKIN...
- 293643
Paaduta nämä ihmiset. kirjoitti:
Nikin vaihtaminen ei haittaa,vai haittaako teitä?ensinnäkin ammennat tietosi ihmisopuksista ja kyllä se uutisissakin näkyy kuinka ns.nimikristityt tekevät huonoa hedelmää sotien lihan mukaan.Tietosi ovat valhetta.se.n.5% ovat Jumalan valittuja.(karkea arvio vain tästä määrästä)USKO PERUSTETAAN KRISTUS KALLIOLLE,tuntuipa se miten pahalta tai ei.Jumalan Sanan puolustaminen on minulle ensisijaista,vaikka siinä tuomiota annettaisiinkin.Jeesus itse kehoitti.TUOMITKAA OIKEA TUOMIO.Ne muut sanomasi 70% voivat olla osa siitä SUURESTA JOUKOSTA jotka pelastuvat antikristillisyyden pauloista jota sinä kuolevainen ihminen puolustat demonisoimalla Jumalan Sanaa,Jeesusta Messiasta.Vaikka käytät järjettömiä sivistyssanoja oman pääsi tuomioksi,niin miksi 'kivität' niitä jotka uskovat Jumalan armoon ja myös Hänen ankaruuteen?Tarkoitus onkin paaduttaa kaltaistesi vastustajien sydämet.Jumala itse käskee Jesajan kirjassa.PAADUTA TÄMÄN KANSAN SYDÄN,ETTEN HEITÄ PARANTAISI.jne.Jesaja.6.9-13. Jae 13 jatkoa.JA JOS SIELLÄ ON KYMMENESOSA,NIIN HÄVITETÄÄN VIELÄ SEKIN...
Olet sinä sekaisin.
- totuus ratkaisee.:D
jjrjr6rj kirjoitti:
"Karttamissääntö" perustuu Raamattuun!"
Myös se että orjan saa pahoinpidellä, perustuu Raamattuun. Miksette pahoinpitele, tai ylipäänsä pidä, orjia? Ai siksi että teistä on mukavampaa noudattaa vain osaa Raamatun sanasta? Miten perustelette sen mitä te noudatatte ja mitä ette?poju ei siellä osaa erottaa kirjainta eikä henkeä.
- 20
293643 kirjoitti:
Olet sinä sekaisin.
päivästä yksi näkyi jo vallan hyvin tämä hurmiohenkinen hihhulointi.
näitä löytyy.... - - § -
Paaduta nämä ihmiset. kirjoitti:
Nikin vaihtaminen ei haittaa,vai haittaako teitä?ensinnäkin ammennat tietosi ihmisopuksista ja kyllä se uutisissakin näkyy kuinka ns.nimikristityt tekevät huonoa hedelmää sotien lihan mukaan.Tietosi ovat valhetta.se.n.5% ovat Jumalan valittuja.(karkea arvio vain tästä määrästä)USKO PERUSTETAAN KRISTUS KALLIOLLE,tuntuipa se miten pahalta tai ei.Jumalan Sanan puolustaminen on minulle ensisijaista,vaikka siinä tuomiota annettaisiinkin.Jeesus itse kehoitti.TUOMITKAA OIKEA TUOMIO.Ne muut sanomasi 70% voivat olla osa siitä SUURESTA JOUKOSTA jotka pelastuvat antikristillisyyden pauloista jota sinä kuolevainen ihminen puolustat demonisoimalla Jumalan Sanaa,Jeesusta Messiasta.Vaikka käytät järjettömiä sivistyssanoja oman pääsi tuomioksi,niin miksi 'kivität' niitä jotka uskovat Jumalan armoon ja myös Hänen ankaruuteen?Tarkoitus onkin paaduttaa kaltaistesi vastustajien sydämet.Jumala itse käskee Jesajan kirjassa.PAADUTA TÄMÄN KANSAN SYDÄN,ETTEN HEITÄ PARANTAISI.jne.Jesaja.6.9-13. Jae 13 jatkoa.JA JOS SIELLÄ ON KYMMENESOSA,NIIN HÄVITETÄÄN VIELÄ SEKIN...
"Paaduta nämä ihmiset."
Miten olenkaan näkevinäni alati vaihtuvilla nimimerkeillä kirjotetuissa viesteissäsi tyypillisen helluntalaisten ylitsepusuavan v i h a s a n o m a n.
Kovin on erikoinen tuo helluntalaisten Jumala ja jumalkuva ja sen osoittama inhimillisyys ja lähimmäisenrakkaus.
>> Tarkoitus onkin paaduttaa kaltaistesi vastustajien sydämet.
Syvän vihasanomasi osoittamaan vääristyneeseen jumalkuvaan ja ihisarvojen puutteeseen nähden katson vain hengellisestikin terveelliseksi olla "paatunut".
Toisaalta Vahan Testamentin epäinhimillisen raa-at Jumalan nimissä kerrotuiksi tehdyt kosto- ja sotaretket raskaana olevien naisten silpomisineen, lasten vanhempiensa edessä kiveen murskaamisineen ja lasten / nuorten seipäisiin lävistämisineen ym. saattavat horjuttaa useamman kuin yhden henkilökohtaista usoa.
Tänäkin päivänä ihmisten suorittamia vastaavia tekoja kauhistellaan. - 293643.lle.
293643 kirjoitti:
Olet sinä sekaisin.
Minkä nimiseksi Jeesusta haukuttiin kun tuli väittely juutalaisten kanssa.?
- ei tajuntaa eräillä?
- § - kirjoitti:
"Paaduta nämä ihmiset."
Miten olenkaan näkevinäni alati vaihtuvilla nimimerkeillä kirjotetuissa viesteissäsi tyypillisen helluntalaisten ylitsepusuavan v i h a s a n o m a n.
Kovin on erikoinen tuo helluntalaisten Jumala ja jumalkuva ja sen osoittama inhimillisyys ja lähimmäisenrakkaus.
>> Tarkoitus onkin paaduttaa kaltaistesi vastustajien sydämet.
Syvän vihasanomasi osoittamaan vääristyneeseen jumalkuvaan ja ihisarvojen puutteeseen nähden katson vain hengellisestikin terveelliseksi olla "paatunut".
Toisaalta Vahan Testamentin epäinhimillisen raa-at Jumalan nimissä kerrotuiksi tehdyt kosto- ja sotaretket raskaana olevien naisten silpomisineen, lasten vanhempiensa edessä kiveen murskaamisineen ja lasten / nuorten seipäisiin lävistämisineen ym. saattavat horjuttaa useamman kuin yhden henkilökohtaista usoa.
Tänäkin päivänä ihmisten suorittamia vastaavia tekoja kauhistellaan.itse näen sinut pelkkänä teatterin ohjaajana joka on jatkuvasti sanomassa omia juttuja,jotka eivät perustu raamattuun vaan olet syyttämässä minua nyt joskin paholais helluntalaiseksi.ETKÖ JO TAJUA,ETTEN KUULU MIHINKÄÄN LAHKOON,KIRKKOON YMS.S....NA KUN EI ÄIJÄ SIELLÄ TAJUA!:)
- ehehherh45w
totuus ratkaisee.:D kirjoitti:
poju ei siellä osaa erottaa kirjainta eikä henkeä.
Tuo on vain yksi mielivaltainen tapa tulkita Raamattua omiin tarkoitusperiin. Kirjain siellä, henki täällä - kun niin haluan.
- jaakobista
ei tajuntaa eräillä? kirjoitti:
itse näen sinut pelkkänä teatterin ohjaajana joka on jatkuvasti sanomassa omia juttuja,jotka eivät perustu raamattuun vaan olet syyttämässä minua nyt joskin paholais helluntalaiseksi.ETKÖ JO TAJUA,ETTEN KUULU MIHINKÄÄN LAHKOON,KIRKKOON YMS.S....NA KUN EI ÄIJÄ SIELLÄ TAJUA!:)
Tekisit hyvin jos näkisit hiukan vaivaa ja rekisteröityisit, silloin ehkä kirjoittaa mielipiteensä hiukan harkitummin.
- harkittu ilmaus ei tarkoita etteikö asioista voisi puhua suoraan.
Hiukan ihmettelen etteivät monetkaan jotka usein kirjoittavat tällä forumilla ole rekisteröityneet, itse opin tuon rekisteröitymisen tarpeen "kantapään" kautta. - Rintti-
ei uskomus hihhuleita. kirjoitti:
Maailmassa on yli miljardi NIMIKRISTITTYÄ joiden hedelmät ovat kaikkea muuta kuin ns.kristittyjä.1.He taistelevat lihan mukaan.2.He tekevät kirkkoja ja järjestöjä omille nimilleen.3.He tekevät työtä antikristus hengen alaisuudessa.4.Tosipaikan tullen he kumartavat saatanaa.esim.karta verta.(verensiirron puolesta puhujat),5.heissä näkyy pelkkä jumalisuuden ulkokuori.2.tim.3.1-5.Tälläisiä karttakaa.Jeesus sanoi.Kuitenkin kun Ihmisen Poika tulee,löytäneekö hän uskoa maanpäältä.Luukas.18.8.Heillä tosiaan on vain uskomus,uskoa ei,joka on täysin eri asia. Vedenpaisumuksessa pelastui vain 8 ihmistä.mitenkähän monta pelastuu Jeesuksen tullessa.?2.piet.2.1-22.Vasta suuren ahdistuksen jälkeen pelastuu suuri joukko.ilm.7.9..,95% maailman kristityistä ovat pelkkiä farisealaisia ja sotivat todellisuudessa Jahve Jumalaa vastaan.siksi Jeesus polkee Kaikkivaltiaan vihan viinikuurnan.ilm.14.19-20.
>> Maailmassa on yli miljardi NIMIKRISTITTYÄ joiden hedelmät ovat kaikkea muuta kuin ns.kristittyjä.
Entä sitten? Nimimerkki Käännös juuri eilen muistutti tämän keskustelupalstan otsikosta. Oletko jo unohtanut?
- Käännös
”...väitettä Raamatun erehtymättömyydestä ja jumalallisesta alkuperästä on täysi lupa arvioida tosiasioiden valossa...” - kirjoitti nimimerkki ”Voimatorni”
OK.
Aluksi arvioitavaksi Raamatun tekstit (Raamattu 1992) ”tosiasioiden valossa”:
Entä muut käänökset?- jaakobista
Koko "erottamiskäytäntö" on Raamatullisessa mielessä mahdoton ajatus.
- meidän vallassamme ei ole erottaa ketään "seurakunta yhteydestä".
Se joka haluaa erota mistä tahansa syystä on siihen oikeutettu.
Seurakunta ei ole "vankila, joka ei tahdo päästää vankejaan vapaaksi"
Joka uskoo ja kastetaan, ja sen jälkeen alkaa opettamaan vastuullisessa "paimen asemassaan" Pyhänhengen vastaisesti, on luopio!
- tällaista opetusta on arvioitava, sillä se on lähtöisin "vastustajasta" ja sen tuomitsee itse Herra Jeesus.
- Pyhänhengen vastaisuuden kanssa emme tahdo "aterioida" samalla aterialla.
Kun ihminen oma-alotteisesti eroaa on häntä silloin kohdeltava kuin ketä tahansa lähimmäistä.
- lasten lähteminen "maailmaan" ei ole syy kohdella heitä luopiona.
- epäuskon johdosta seurakunnasta lähtenyttä ei ole syytä kohdella luopiona.
- synnin takia nuhtelun johdosta ei ihmistä ole syytä kohdella luopiona.
- synnin takia "epäkelpoiseksi" tullut ei ole luopio vaan tarvitsee vielä enemmän Jeesuksen lunastustyötä eikä häntä tarvitse erottaa.
Seuraavaksi voimme miettiä keitä varten Jeesus tuli tähän "huokaavaan maailmaan"
ja miksi hän julisti armoa tuomion sijalle.
- - jaakobista
jaakobista kirjoitti:
Koko "erottamiskäytäntö" on Raamatullisessa mielessä mahdoton ajatus.
- meidän vallassamme ei ole erottaa ketään "seurakunta yhteydestä".
Se joka haluaa erota mistä tahansa syystä on siihen oikeutettu.
Seurakunta ei ole "vankila, joka ei tahdo päästää vankejaan vapaaksi"
Joka uskoo ja kastetaan, ja sen jälkeen alkaa opettamaan vastuullisessa "paimen asemassaan" Pyhänhengen vastaisesti, on luopio!
- tällaista opetusta on arvioitava, sillä se on lähtöisin "vastustajasta" ja sen tuomitsee itse Herra Jeesus.
- Pyhänhengen vastaisuuden kanssa emme tahdo "aterioida" samalla aterialla.
Kun ihminen oma-alotteisesti eroaa on häntä silloin kohdeltava kuin ketä tahansa lähimmäistä.
- lasten lähteminen "maailmaan" ei ole syy kohdella heitä luopiona.
- epäuskon johdosta seurakunnasta lähtenyttä ei ole syytä kohdella luopiona.
- synnin takia nuhtelun johdosta ei ihmistä ole syytä kohdella luopiona.
- synnin takia "epäkelpoiseksi" tullut ei ole luopio vaan tarvitsee vielä enemmän Jeesuksen lunastustyötä eikä häntä tarvitse erottaa.
Seuraavaksi voimme miettiä keitä varten Jeesus tuli tähän "huokaavaan maailmaan"
ja miksi hän julisti armoa tuomion sijalle.
-Ja sitten vielä eräs asiaa valaiseva seikka joka jäi mainitsemasta,
- Raamattu puhuu näissä kohden ainoastaan "veljistä", ei juoruilevista vanhoista tai nuoremmista "sisarista", ei mitään yhteyttä sisariin! Miksi?
- koska edellämainittu on sovellettavissa ainoastaan "veljiksi kutsuttuihin" jotka tekevät, -mitä?
- opettavat ja kaitsevat laumaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906