Olen muualta muuttanut, ja olen enemmän kuin pulassa. Kämppikseni päätti lähteä takaisin kotikonnuilleen ja jäin yksin asuttamaan KOLMIOTA !
Ex-kämppikseni jätti tavaransa asuntoomme, ja aikoi hakea ne "joskus", vuokraosuutensa hän maksaa myös siihen asti että saan asunnon,
hänen lemmikkieläimensä jäi myös minun hoiviini. Myös hänen entinen miehensä jäi tänne asumaan.
Hermoni ovat riekaleina, koska olen etsimällä etsinyt asuntoa mutta en sitä löydä. Yksityiset pyytävät järkyttäviä vuokrasummia, 2-3 kuukauden takuuvuokraa ja kaupungin asuntoihin on kuulemma 3900 hakijaa joista 400-600 henkilöä saa vuoden sisällä pienen asunnon. Näin minulle sanottiin kun soitin sinne.
Löysin myös eräästä hienosta talosta asunnon, s-asuntojen kautta, elättelin toiveita ja soitin sinne heti maanantaina, 60 hakijaa, ja etusijalle menevät mm. ne JOTKA OVAT SAANEET HÄÄDÖN.
Pitääkö minunkin hommata häätö? Pitääkö olla työtön? Syrjäytynyt? Epärehellinen? Luottotiedoton?
Olen pulassa. Mistä saisin apua?
Miksei luotettava vuokralainen saa asuntoa?
169
4323
Vastaukset
- Canis Lupus
Soita SEppo Loiskeelle Cetukseen.
1. Hanki uusi kimppakämppä: jokaiselle oma huone, yhteinen keittiö: 3x500e Kampista.
2. Muuta kauemmas keskustasta: yksiö Vihdistä 80t omaksi.
3. Katsele vuokra-asuntoja radan ja bussireittien varrelta: toiset matkustavat Hämeenlinnasta ja Tampereelta asti.
Ei ole pakko olla epärehellinen. Vaihtoehtoja on.
Onko ongelma korvien välissä? Pane ilmoitus lehteen.
- Kylli Setki
Jaa, panin hakemuksen viime viikolla ja tänään jo soitettiin että olis kämppä tarjolla. Sama juttu oli viimeks kun saatiin tää rivarikaksio, viikossa tuli vastaus että olis asunto tarjolla. Sun tapauksessa on vaan otettava yksityiseltä tai muutettava takas sinne mistä tulitkin.
- .
Jaa, panin hakemuksen.
- Pekka.ja Pätkä.,
Tässä esimerkit sulle mitä voit tehdä: 1. Menet asuntotoimistoon ja väännät parit tipat silmistäsi ja nyyhkytät ja et puhu mitään sen jälkeen, kun ensin olet tuonut julki, että olet pulassa ja tarvitset asunnon. Toinen mahdollisuus: Maalaa naamasi tummaksi ja puhu hooni soomi ja sano et jyrähtää rasismisyyte, jollei asuntoo irtoo. Kolmas vaihtoehto: Kaadat maan perusteellisen paljon kaljaa vaatteillesi että löyhkäät kunnon alkoholistilta ja sanot ettähyvä työpaikka on, mutta oot alkanut nyt ryyppään, kun et kestä asunnotonta tilanetta. VOIN TAKAA, että jollakin noista konsteista saat 100% varmasti asunnon 1-2 viikossa!
- Särkynyt enkeli
Joo onhan noita hakemuksia tullu laitettua sinne tänne ja tuonne... :) Eipä oo kuulunu mitään, enkä taho narkkinaapureita, sossunelättejä, yms naapureiksi, joten... =)
- 222KKKv
No tuolla asenteella saatat joutua junaan ja painua takaisin mistä olet tullutkin...
- mk
Helpommalla saat asunnon jos olet vakitöissä niin ostappa se pieni yksiä ja sen saa alle sadalla tonnilla ja sitä maksat 15 vuotta niin on sitten oma että silleen.
- että näin
Sossun elätit ovat tavallisia ihmisiä. Heillä ei vain tulot riitä elämiseen. Suurinosa on ihan kunnollista porukkaa, vaikka toimeentulotukea saavatkin. Tosiaan tuolla asenteella saatat joutua odottamaan asuntoa pitkään. Sulle ei tarjota asuntoa ihan asenteesi takia.
- Se
Onko tuo sivistyneen ihmisen puhetta? :D Mulla on jo mies, että nou hätä.
- Se
mk kirjoitti:
Helpommalla saat asunnon jos olet vakitöissä niin ostappa se pieni yksiä ja sen saa alle sadalla tonnilla ja sitä maksat 15 vuotta niin on sitten oma että silleen.
Joo tarkotus on ostaa heti kun opintovelat on historiaa =)
- Sivistynyt?
Varsinainen tapaus:
Tuo tekstisi kertoo kyllä omasta sivistyksen tasostasi kaiken! Toivottavasti emme ole naapureita?! - Köyhä ei narkkari.
Asenteesi on kyllä aivan väärä saadaksesi asuntoa!!
Aliarvioit työttömiä ja vähätuloisia ihmisinä!!
Heistä löytyy hyvinkin paljon mukavia normaaleja ihmisiä.. !!
Mistä sinä tiedät kuka on mitäkin??
Paranna asennettasi ja ehkäpä se asuntokin löytyy!! - lue se.
Se kirjoitti:
Onko pomolle pakko antaa?
- Enkkel
Idiootti.
Eiköhän tuo Särkyneen enkelin vastaus ollut sarkasmia aloittajalle.
-.- - työtöntyönhakija
Köyhä ei narkkari. kirjoitti:
Asenteesi on kyllä aivan väärä saadaksesi asuntoa!!
Aliarvioit työttömiä ja vähätuloisia ihmisinä!!
Heistä löytyy hyvinkin paljon mukavia normaaleja ihmisiä.. !!
Mistä sinä tiedät kuka on mitäkin??
Paranna asennettasi ja ehkäpä se asuntokin löytyy!!Normaaleja ihmisiä, mut aikaan saamattomia ku ei viiti töihi lähteä. Töitä kyllä on, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Mutta onha se tietysti helpompi olla sossun elättinä ku ei jaksa töitä tehä.
- ???
Se kirjoitti:
No mene sen luokse asumaan, prinsessa. Sä et saa mistään noilla kriteereilläs kämppää.
- Ompelija_vaan
työtöntyönhakija kirjoitti:
Normaaleja ihmisiä, mut aikaan saamattomia ku ei viiti töihi lähteä. Töitä kyllä on, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Mutta onha se tietysti helpompi olla sossun elättinä ku ei jaksa töitä tehä.
Riippuu mitä koulutusta työpäikoissa vaaditaan, aika hankala on terveyskeskuslääkärin paikkaan päästä kun minusta ei ole valelääkäriksikään, kampaajaksi hiuksia leikkaamaan, rekkakuskiksi vai lähihoitajaksi insuliinia pistelemään.
Ps. En asu pääkaupunkiseudella, eikä siellä ole asuntojakaan kaikille. - Nimimerkki17+3=20
työtöntyönhakija kirjoitti:
Normaaleja ihmisiä, mut aikaan saamattomia ku ei viiti töihi lähteä. Töitä kyllä on, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Mutta onha se tietysti helpompi olla sossun elättinä ku ei jaksa töitä tehä.
Minä olen työtön työnhakija. En ole sosiaalitoimiston asiakas. Etsin töitä ja olen lähetellyt hakemuksia, mutta en ole päässyt edes haastatteluunasti. Muutamaan hakeemaani paikkaankin saapui lähemmäksi 2000 tyopaikka hakemusta. Jos työpaikoista on noinkin kova kysyntä, niin miksi suomessa on niin paljon työttömiä? Jopa valtion omistama posti (Itella) vähentää työntekijöitä ja laittaa ostoskeskusiin "miehittämättömiä" postipaketinlähetyspisteitä, joissa asiakas itse hoitaa kaiken ja valtion pitäisi saada suomeen lisää työpaikkoja. Varmasti saisin miehenä töitä esim. terveydenhoitoalalta vaikka minulla ei ole koulutusta, mutta esim. tuokaan ala ei sovi kaikille muistakin syistä kuin siitä ettei se kiinnosta ja minä olen juuri niitä joille se vain ei sovi.
Vain pieni vähemmistö työttömistä työnhalijoista on kuvailemasi kaltaisia ihmisä, mutta mistä sinä sen voisitkaan tietää kun olet täydellinen? - eeeeemeeeliiii
ootko sä sit lola missi? sehän sano kerta et ei haluu asuu alueella mis on vuokrataloja, törkeetä!
- Nimimerkki1+10=11
Enkkel kirjoitti:
Idiootti.
Eiköhän tuo Särkyneen enkelin vastaus ollut sarkasmia aloittajalle.
-.-Kukakohan on idiootti (aloittajan lisäksi) kun ei tajua, että aloittaja on SÄRKYNYT ENKELI!
- Nimimerkki14+11=25
Se kirjoitti:
Joo tarkotus on ostaa heti kun opintovelat on historiaa =)
Ei kannata odottaa sillä kokoajan kun maksat vuokraa hukkaat hyvät lainanlyhennysrahat ja mitäs sitten jos oletkin SOSSUN ELÄTTI, kun sitä ei meinaan välttämättä sinulta kysytä että haluatko sinne vaan joudut syystä tai toisesta.
- assssssssssssss
mk kirjoitti:
15 vuodessa siihen voi tulla jo putkiremontti ym. pientä -> n. 1000 € / m2 kustannus. Helsingistä ei taida saada tuohon hintaan alle 10 km säteellä keskustasta mitään. Itse asun itäpuolella keskustaa Vallilassa.
En ole katsonut lainkaan asuntojen hintoja enää moneen vuoteen. On aika paljon ikää minulla.
- joopajoo___
No hae asuntoja VVO:lta ja SATO:lta. Meille löytyi Soukas asunto viikossa, kunhan ei ole kranttu! Satolla taisi vuokratakuu olla 250 euroa eli ei se siitä pitäisi jäädä kiinni.
- Se
Juu siellä on jo hakemus..
- fafafa
Se kirjoitti:
Juu siellä on jo hakemus..
Sinne pitää soittaa tietystä vapaana olevasta/ vapautuvasta asunnosta ja selittää tilanne. Silleen sai kaverini yksiön ja minä aikoinaan kaksion.
- saman kokenut
sama ongelma oli myös minulla. Asuntoa ei tuntunut löytyvän mistään. Hain ensisijaisesti Helsingistä, koska työ siellä, mutta Vantaa ja Espookin olivat vaihtoehtoina. Laitoin vaikka mihin hakemuksia ja mistään ei vastauksia. Lopulta sain asunnon Newseciltä, ihan ok-sijainnilla Espoossa, mutta vuokra yksiöstä on yli 600 € eli suolainen verrattuna kaupunginasuntoihin. No pääasia, että on edes joku paikka, jossa elää :)
- SE
Pitãäpä yrittää sieltäki. :) kiitti vinkistä.
- SuolaMuikku
Satolla vasta suolaiset hinnat onkin,mutta siellä on sivut pullollaan asuntojakin !
- mk
Tuolla 600€ lyhenttä komeest iasuntolainnaa kun ostaa pienen yksiön ja jos ei ihnan stadin keskustassa halua asua niin sen saa alle 100000 tonnilla niin asunto varma kun lainan vain lyhentää sovitusti.
- Särkynyt enkeli
VIHDOIN JA VIIMEIN ! KIITOS SINUN NEWSEC:IN VINKISTÄ =) HUHHUH !!!!! MÄ SAIN SEN YKSIÖN JA RAUHALLISELTA PAIKALTA VIELÄ !!!! vaikka on takuuvuokra vähän enemmän niin kaikki järjestyy!!!! :)))) HUHHUH. OON NIIN ONNELLINEN KIITOS SINULLE TÄSTÄ KOMMENTISTA (jossa mainitsit newsec:in!!!, KANNATTI NÄKÖJÄÄN KIRJOTTAA TÄNNE KESKUSTELUUN VAIKKA TÄSTÄ TÄMMÖNEN SOPPA SYNTYIKIN. KYLLÄHÄN SEN HUOMAA, ETTÄ SUURIN OSA ON NIITÄ SOSSUNELÄTTEJÄ, MIE EN OOKKAAN, enkä koskaan tule olemaan, työtä riittää ja yksi kuukausi työttömänä kun muutin sai riittää, ja päätin että se on eka ja viimeinen (sain sillonki veronpalautuksia yli tonnin, nii ei tarttenu ruinata mistään rahaa) !!!!! =) JEBOUUUUUU !!!! ja kämppiski haki tavaransa, ja kissa meni uuteen kotiin. =) hahahahaaaa huipppuaaaa!!!! autoki tuli viime viikolla vaihdettua joten siitäkään ei oo huolta enää
- että näin
Riippu miten siisti kunto ja sijainti. Itse asun pohjois-Suomessa. Kalleimmat yksiöt täälläkin lähentelee 600 €
- --------
Särkynyt enkeli kirjoitti:
VIHDOIN JA VIIMEIN ! KIITOS SINUN NEWSEC:IN VINKISTÄ =) HUHHUH !!!!! MÄ SAIN SEN YKSIÖN JA RAUHALLISELTA PAIKALTA VIELÄ !!!! vaikka on takuuvuokra vähän enemmän niin kaikki järjestyy!!!! :)))) HUHHUH. OON NIIN ONNELLINEN KIITOS SINULLE TÄSTÄ KOMMENTISTA (jossa mainitsit newsec:in!!!, KANNATTI NÄKÖJÄÄN KIRJOTTAA TÄNNE KESKUSTELUUN VAIKKA TÄSTÄ TÄMMÖNEN SOPPA SYNTYIKIN. KYLLÄHÄN SEN HUOMAA, ETTÄ SUURIN OSA ON NIITÄ SOSSUNELÄTTEJÄ, MIE EN OOKKAAN, enkä koskaan tule olemaan, työtä riittää ja yksi kuukausi työttömänä kun muutin sai riittää, ja päätin että se on eka ja viimeinen (sain sillonki veronpalautuksia yli tonnin, nii ei tarttenu ruinata mistään rahaa) !!!!! =) JEBOUUUUUU !!!! ja kämppiski haki tavaransa, ja kissa meni uuteen kotiin. =) hahahahaaaa huipppuaaaa!!!! autoki tuli viime viikolla vaihdettua joten siitäkään ei oo huolta enää
Hieno homma, että asunto järjestyi! Onnea uuteen kotiin. Ja kiva kun tästä palstasta oli kerrankin jollekin jotain hyötyä, yleensä kaikki tuntuu saavan täältä vain pahan mielen.
- Särkynyt enkeli
-------- kirjoitti:
Hieno homma, että asunto järjestyi! Onnea uuteen kotiin. Ja kiva kun tästä palstasta oli kerrankin jollekin jotain hyötyä, yleensä kaikki tuntuu saavan täältä vain pahan mielen.
Joo ei noita viestejä pidä jäädä miettimään, joka puolella asuu niitä ei-yhteistyökykyisiä ihmisiä, ja niiitä jotka on heti kettuilemassa.. =) Ite oon aina se joka auttaa muita. Oon nostanu aika monta ihmistä jaloilleen, mutta välillä pitää olla itsekäski :)
- mk
Joo ei noita viestejä pidä jäädä miettimään, joka puolella asuu niitä ei-yhteistyökykyisiä ihmisiä, ja niiitä jotka on heti kettuilemassa.. =) Ite oon aina se joka auttaa muita. Oon nostanu aika monta ihmistä jaloilleen, mutta välillä pitää olla itsekäski :)
Yksi asia pitää muistaa että takuuvuokraa ei tarvitse maksaa vuokrna-antajalle vaan sen voi tallentaa pankkiin suljetulle tilille joka on kumankin nimissä ja se joka maksaa takuuvuokran saa myös ne korot siitä talletuksesta ja sitten kun irtisanoo asunnon niin tarkatetaan asunto onko tarvetta maksaa kulumisesta tai jostain muusta jotain niin saa varmasti osan takuuvuokrasta takaisin.
- 15+14=29
Toivottavasti saat pian häädön ja töistä kenkää ja joudut työttömyys kierteeseen, niin voit tulla taas huutelemaan caps lock päällä "sossuneläteistä".
Terveisin työtön joka ei ole sosiaalitoimiston asiakas. - SydämmetönEnkeli?
Kunhan ei ole "soosun elätti".
- Pekka.ja.Pätkä
-------- kirjoitti:
¨No sullaps kävi hieno tuuri ja tosiaan saat kittää täällä sitä yhtä henkilöä, jota jo kiititkin .) Upeeta Onnee sulle uuteen kotiin :)
P.S Ei kaikki ihmiset ole työttömiä tahallaan ja asioi sossussa huvikseen. - ylimielinen?
Paraskin sanoja tuolla asenteella. Mutta onnea toki uuteen kotiin. Aika monet sossuelätit eivät sairaitensa takia ( ei alkoholismin) pysty töihin, eikä työttömyys ole aina ihmisen oma vika. Vaikutat aika itsekkäältä ihmiseltä kun katsot oikeudeksesi haukkua ison ihmisryhän tuntematta heitä.
- Fattan väkinäinen
Seksillä saa asunnon ennemmin kuin sosiaalihuollon tms. säätiöiden hakuilulla. Tätä ja naimisiinmenoa suositellaan käytettäväksi mm. toimistomme asiakkaille.
- reiska.-,
Otat vasaran käteen ja rupeat sitä rakentamaan tai jos on liian vaikeata niin tekaise havumaja.
Aina ollaan huutamassa apua ja tukiaisia kun ollaan niin perkl.. avuttomia. Maailma muutenkin on mennyt liian lepsuksi. Elätetään kaikenmaailman siivestäjiä. Joskin aloittaja ei välttämättä siivestäjä tyyppi.- lolololololol
Repa taitaa olla pikkuisen pihalla... =DDDDD
- Viivi ja Vagner
Minä olen kuuskymppinen ,tehnyt kovasti työtä elämässäni ja kolme lasta.
Olen eläkkeellä ,mutta eläke on pieni.
Asun vuokralla ,mutta vuokra on iso tuloihini nähden.En siitä huolimatta ole hakenut
sos toimistosta mitään.
Helsingissä on kaameat vuokrat ja asunnot menee pääasiassa ulkolaisille.
Ei täältä "kunnon" ihminen saa kohtuu hintaista vuokra asuntoa.
Jotain tarttis tehdä.
Joku Aina ehdottaa "perseen myymistä ",sairaita ihmisiä näköjään riittää joka
keskusteluun.
Ovat varmaan itse joutuneet sitäkin tekemään saadakseen asunnon.
Onkohan yhtään keskustelusivua ,missä siihen aiheeseen ei aina palattaisi.
Sairasta sakkia ,minä sanon !
Ne vois karsia joka sivulta jo etukäteen. - mk
Viivi ja Vagner kirjoitti:
Asun vuokralla ,mutta vuokra on iso tuloihini nähden.En siitä huolimatta ole hakenut
sos toimistosta mitään.
Jotain tarttis tehdä.
keskusteluun.
Ne vois karsia joka sivulta jo etukäteen.Miksi et aokoinaan ole ostanut asuntoa niin nyt yhtiövastike olisi noin 100-300€ kuussa asunnon koosta riippuen ja nyt sitten eläkkeellä kituutetaan kun ei nuorempana ole hoksannut että ostaa oman asunnon. Itsellä lainaa enää 5v ja sitten asuntokulut jää alle 400€
- jolkuti
sos toimistosta mitään.
Jotain tarttis tehdä.
keskusteluun.
Ne vois karsia joka sivulta jo etukäteen.Välillä kyllä suututtaa, kun sellaiset ihan hyväosaiset ihmiset jotka joutuu vain maksamaan kallista vuokraa, tullen joten kuten kuitenkin toimeen valittavat siitä kun huonompiosaiset saa kohtuuhintaisen asunnon heidän nenän edestään. Minusta se menee ihan oikein. Niitä autetaan ensin jotka on OIKEASTI hädässä.
- sairas sakki= 1
sos toimistosta mitään.
Jotain tarttis tehdä.
keskusteluun.
Ne vois karsia joka sivulta jo etukäteen.Sairasta sakkia ,minä sanon !
Ne vois karsia joka sivulta jo etukäteen.
Olis palstatkin siistejä kun ainoa kirjoittaja siivotaan pois.
- so simple to be woma
Sun ei tarvitse kuin hengittää jotain miespuolista kohti niin rahantulo on taattu.
- Särkynyt enkeli
No se on kyllä jo huomattu täällä etelä-suomessa päin, mutta semmoset miehet ei valitettavasti minua kiinnosta, rakkaus menee rahan edelle. Tahdon ihan normaali pulliaisen, en mitään semmosta joka maksaa kaiken. Huhhuh. Ei raha tee onnelliseksi. Ja kaikki miehet tekevät saman virheen, maksaa, ostaa, tuhlaa ! EN MINÄ PIDÄ SIITÄ !
- Äitiliini59
Minulla on kaksi 3-kymppistä, hyvännäköistä tytärtä, mutta koskaa, ei koskaan ole kukaan vuokraisännistä vaatinut vuokranmaksuksi persettä!!! Mistä ihmeestä tollanen legenda on saanut alkunsa??? Onko täällä katkeria, hylättyjä äijiä jotka tekee jopa asunnon etsimisestä likaista? Ottakaa lääkkeenne, ettei tarvitse täällä heitellä ilkeitä vastineita. Pitäkää suunne kiinni jos teillä ei ole mitään rakentavaa sanottavaa!!!
- DDD.
Repa taitaa olla pikkuisen pihalla... =DDDDD
- mk
Äitiliini59 kirjoitti:
Minulla on kaksi 3-kymppistä, hyvännäköistä tytärtä, mutta koskaa, ei koskaan ole kukaan vuokraisännistä vaatinut vuokranmaksuksi persettä!!! Mistä ihmeestä tollanen legenda on saanut alkunsa??? Onko täällä katkeria, hylättyjä äijiä jotka tekee jopa asunnon etsimisestä likaista? Ottakaa lääkkeenne, ettei tarvitse täällä heitellä ilkeitä vastineita. Pitäkää suunne kiinni jos teillä ei ole mitään rakentavaa sanottavaa!!!
Yksi vuokranantaja törmäsi asiaan kun naiset jotka vuokrasivat hänen asuntoaan ehdottelivat että osan vuokrasta voi maksaa muutenkin kuin rahasta ja jos on vapaa meis eikä halua seurustella niin siinä on hyvä tapa saada seksiä ja jos vielä se antaja on homassa mukana niin sen helppoa elämää.
- melkein 20v sitten
Äitiliini59 kirjoitti:
Kun minä 17-vuotiaana muutin Helsinkiin niin vuokraisäntä ehdotteli kyllä, että vuokraa voisi alentaa jos... Tein hänelle hyvin selväksi,etten moiseen suostu enkä uokraa asuntoa ollenkaan. Kyllä hän lopetti ja selvästikin häpeillen pyysi anteksi. Inhottavaa se jokatapauksessa oli. Ja kyllä olen kuullut, että vieläkin tapahtuu. Siitä ei vain puhuta.
- Nimimerkki11+2=13
No se on kyllä jo huomattu täällä etelä-suomessa päin, mutta semmoset miehet ei valitettavasti minua kiinnosta, rakkaus menee rahan edelle. Tahdon ihan normaali pulliaisen, en mitään semmosta joka maksaa kaiken. Huhhuh. Ei raha tee onnelliseksi. Ja kaikki miehet tekevät saman virheen, maksaa, ostaa, tuhlaa ! EN MINÄ PIDÄ SIITÄ !
Kunhan ei tarvitse olla "sossun elätti".
- !
melkein 20v sitten kirjoitti:
Kun minä 17-vuotiaana muutin Helsinkiin niin vuokraisäntä ehdotteli kyllä, että vuokraa voisi alentaa jos... Tein hänelle hyvin selväksi,etten moiseen suostu enkä uokraa asuntoa ollenkaan. Kyllä hän lopetti ja selvästikin häpeillen pyysi anteksi. Inhottavaa se jokatapauksessa oli. Ja kyllä olen kuullut, että vieläkin tapahtuu. Siitä ei vain puhuta.
Onhan sitä ollut.. Saat asunnon jos annat peppua..
- vain somalit saa
Ja tämä on kylmä tosiasia. Vain somalit saa Suomessa asunnon. Itse sain
yksityisiltä vuokramarkkinoilta jonkin aikaa etsittyäni ja vuokranantajat sanoivat ihan suoraan, etteivät halua maahanmuuttajia eikä fattan tapauksia. Eli kyllä se kaventaa yksityisten jonoa sekin.- Särkynyt enkeli
aivan totta. Kelasin jo maalata naaman mustaksi ja mennä jonnekki ruinaamaan hoono soomi nii salee ois kämppä puonnu.
- Nimimerkki5+11=16
aivan totta. Kelasin jo maalata naaman mustaksi ja mennä jonnekki ruinaamaan hoono soomi nii salee ois kämppä puonnu.
Ja mainostamaan että "Olen sossun elätti".
- zxz.
Helsinkin kaup.asuntoihin ainakin oli etusija niille joilla on työpaikka siellä.
Näin mulle sanottiin.. Se oli vuonna 2008. .. Ei mitään mahdollisuutta, kun ei ollut työpaikkaa.. Kauhea jono oli. - Pekka.ja.Pätkä
Ulkolaiset saavat heti asunnon, kun vain vaativat, suomalaiset ei! Tämä on tosi asia!
- Menninkäinenx
Pekka.ja.Pätkä kirjoitti:
Ulkolaiset saavat heti asunnon, kun vain vaativat, suomalaiset ei! Tämä on tosi asia!
Ulkolaiset saavat syystä, että heidän vaimonsa a) on paksuna b) on jo lapsi ja lisää tulossa, koska hehän ovat kaiken aikaa paksuna - hyvin irtoaa asunnot ja asumistuet lisättynä lapsilisillä, suomalaiset naiset voisivat ryhtyä samaan puuhaan. Hankkiudu raskaaksi, ja raskaustodistuksella saat yh:nä kämpän hyvin nopeasti....Koska olet sen tarpeessa, yksinäiset kun voi asua vaikka kavereiden luona. Tee paperiavioliitto, kuten ulkkaritkin tekevät näitä, ja saatte sosiaalisista syistä asunnon, koska olette perhe - eroatte sitten asunnon saatuanne,katso vain, että sillä äijällä on asunto.
Miten ulkolaiset osaavat tämän homman? Vaimot ei puhua suomea, mutta kummasti osataan käyttää järjestelmää hyväksi, hämmästyttää kummastuttaa pientä veronmaksajaa. - uskomaton tapaus
Sulla on sitten lisääkin enakkoluuloja. Mulla niitä ainoastaan omahyväisiä ihmisiä kohtaan. Olet oikeasti joku provo tai totaalisen ylimielinen ihminen.
- akka vaan
Miten niin lemmikit sulle kerta se mieskin on, vai kuuluuko mieskin lemmikki-sarjaan. Pistä elikot eläinsuojelun hoteisiin tai läjetä taksilla omistajansa luokse. Niin tai hanki asuntovaunu. Vaikka en näe tuossa mitään ongelmaa, kertamaksaa osuutensa vuokrasta. Niin, tai mitket itse etsi toista kämppistä kämpää jakamaan?
- Trolli25
Koska alotus olik TROLLI.
- tulpavainmieleen
heh...aikamoista YKSIN asumista :D...kämppiksen omaisuus, lemmikkieläimet (kuinka paljon), entinen mies..ja vielä maksaa vuokraosuutensa (puoletko)...mikä sinulla on tuossa ollessa...hyvin mahdutte kolmioon:D
- P.H.nen
Muistathan, että joissain paikoissa hakemukset ovat voimassa määrätyn ajan, esim. 1kk tai 4 kk jne. Niitäkin pitää siis uusia. Ei riitä että on kerran tehnyt sen hakemuksen.
Kaupungilta tulorajat ovat poistuneet 1.4.2008, mutta ne edelleenkin kuuluvat asukasvalintaperusteisiin. Eli hyvätuloinenkin voi saada kaupungilta asunnon mikä on ihan hyvä asia.
Voisit hakea myös vakuutusyhtiöiden asuntoja, niitäkin löytyy.- 16+20
Totta, esim. Satolla 1 kk.
- saton asukas
http://sato.fi/cps/sato/hs.xsl/-/html/haeAsuntoa.html
Sato! senkun valitset minkä asunnon haluat, vuokrat markkinahintoja mutta luotettava vuokranantaja! kunhan elät normaalisti ja maksat vuokrasi saat asua vaikka maailman tapiin asti!
tänään helsinki yksiöitä-kaksioita 110kpl
Espoo 25kpl - Ihmettelenpä vain
Mikset ota nykyiseen asuntoosi uutta kämppistä? Kokemuksestasi varmasti ymmärrät, että tulijoita on. Muistat vain haastatella hyvin ja tehdä pelisäännöt selväksi.
- Särkynyt Enkeli
Juju on just siinä ku haluan asua yksin.
- olen siis luuseri
Mä olen työtön , luottokelvoton ja syrjäytynytkin. Asun soskun asunnossa kun muuta asuntoa en saa vaikka olen miljoonasti hakenut.
- Mikko7777
Soita kaupunginjohtaja Pajuselle. Guggenheimiin löytyy fyrkkaa, mutta ei asuntoja ihmisille.
- tuttua huttua...
Olipa tuttu juttu muutamia vuosia sitten jo.... Jouduttiin muuttamaan opiskeluasunnosta pois, kun opinnot päättyi. Joka paikassa oli näitä tulo- ja omaisuusrajoja ym. Me työssä käyviä, mutta ei ollut varaa ostaa sillä hetkellä omaa asuntoa, kun opintoaikana ei kertynyt tarpeeksi säästöjä ja lainan ehtona oli tietty säästetty summa. Perinnöksi saatu maaläntti katsottiin estäväksi omaisuudeksi... Lopulta saatiin se asuntolaina ja alettiin tehdä oma talo sille maapläntille. Tilapäinen asunto saatiin lopulta rakentamisen ajaksi sillä verukkeella, että meille tuli vauva. Kyllä on kumma maailma, kun työssä käyviä veronmaksajia tällä tavalla rangaistaan.
- Särkynyt enkeli
"Kyllä on kumma maailma, kun työssä käyviä veronmaksajia tällä tavalla rangaistaan."
NIINPÄ !!!!! :((( - PALJON särkyneempi!
"Kyllä on kumma maailma, kun työssä käyviä veronmaksajia tällä tavalla rangaistaan."
NIINPÄ !!!!! :(((Mistä helvetistä Särkynyt enkeli tietää mllä tavalla jollain on luottotiedot mennyt tai miksi saavat rahaa fattasta/kelasta?! Toki on niitäkin, jotka vain haluavat ryypätä tai eivät mene laiskuuttaan töihin. Mutta meitä on moneen junaan eikä tarvtse tuomita tietämättä. Se loukkaa ja sattuu. En viitsi tässä omaa elämäntarinaani alkaa kertomaan, mutta mainitsen vain sen , etten ole omasta tahdostani "sossun elätti" ym. On vain sattunut paljon rankkoja asioita (itsestäni täysin riippumatta) joiden vuoksi asiat ovat kuin ovat. Tuollaisten pikkuprinsessojen vittuilut eivät asiaa auta.
- Witch_woman
NIINPÄ !!!!! :((((Särkyneelle Enkelille)
Mitäs sitten tekisit, jos sairastuisit pahasti, etkä pystyisi työtä tekeen, ei taitaisi sairaskorvaukset riittää vuokraan, ruokaan ja ym. Ei kannata olla liian "leveä" että teen töitä ja teen töitä, aina voi sattua jotakin ikävää ja yleensä sattuu sellaiselle, joka vähättelee muita.
- hahahah
Et halua sossunelättejä naapuriksi?!
Ei ihme etten löydä asuntoa, kuka haluaisi vuokrata kämpän ihmiselle jolla on vikaa päässä?- Särkynyt enkeli
Sain jo rauhalliselta paikalta yksiön, jossa on takuuvuokra 1200e, ja luottotiedot pitää olla kunnossa, saman yhtiön omistama talo, joten varmasti rauhallinen ! Ei sossunelättejä :DDDDDDDDDDDDDDD LÖÖÖÖÖÖV !
- :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Sain jo rauhalliselta paikalta yksiön, jossa on takuuvuokra 1200e, ja luottotiedot pitää olla kunnossa, saman yhtiön omistama talo, joten varmasti rauhallinen ! Ei sossunelättejä :DDDDDDDDDDDDDDD LÖÖÖÖÖÖV !
^^Itse olet sossun elätti^^
- Se
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD kirjoitti:
^^Itse olet sossun elätti^^
Voi pyhä yksinkertaisuus ! En todellakaan ole, eihän tässä muuten mitään apua oltais haettu, kun kaikki ois nenän eessä valmiina. Ihan kuule töissäkäyvä että siihen malliin sitä pikku päätäsi auot siellä. (:
Kertoo vain itsestäsi. - Nimimerkki5+16=21
Ei pahalla, mutta sinä olet oikeasti TYHMÄ.
- sarah689
Särkynyt enkeli...tiedoksi vaan, että Newsecin välittämissä asunnoissakin asuu sossun elättejä ja narkkareita :) kaupunki maksaa vuokran...kylä se Newsecille käy, ainakin tähän asti...joten en voi muuta kuin toivoa tollaisella asenteella omaavalle ihmiselle häirikkönaapureita...Jos me sossussa käydään työn lisäksi, se tarkoittaa ettei palkalla elä...
- Särkynyt enkeli
Ja ei aivan varmasti asu ! :DDDDDD
- Särkynyt enkeli
Ja ei aivan varmasti asu ! :DDDDDD
Sossussa työnlisäksi? Et oo aatellu vaihtaa työtä? :D
- Nimimerrki19+9=28
Sori et olekaan TYHMÄ vaan IDIOOTTI!
- jonitah
Sinulla käy vielä "pilkka" omaan nilkkaan. Ylpeys käy aina lankeemuksen edellä, kuten sanotaan.
- Asuntojono sucks
Pääkaupunkiseudulla laadukas vuokra-asunto löytyy heti maahantunkeutuneille Afrikan sarven, Lähi-idän ja Balkanin niemimaan parasiiteille. Hajotkaa siihen.
- Sellattis
Tuletko piiaksi? Meillä on kellarissa ylimääräinen huone hyvämaineisella omakotialueella. Voisin kyllä laajentaa piharakennustakin ja tehdä sinne erillisen yksiön. Siivoat, käyt kaupassa ja haet poikaa tarhasta aina välillä. Hyvännäköinen blondi ei saa olla, voi tulla parisuhdekriisejä.
- Särkynyt enkeli
Haha, ihana ! Sain tosiaan jo kämpän että ei hätiä, kiitos piristysviestistä ! :)
- Särkynyt enke1i
Ei pelkoa parisuhdekriiseistä "Särkynytenkeli" on niin kylmä ihminen ettei kenelläkään seisoisi vaikka olisi pornolehti selän pällä.
- pikku kaupunki.
Tarviiko se välttämättä asua siellä pk-saudulla?? Muualta suomea saat varmasti asunnon.
- Särkynyt enkeli
Joo tarkotus on jossain vaiheessa muutta ylöspäin.. mutta ei vielä. On niin paras työporukka ja lomiaki kertynyt ! :)
- Sitten vasta lähden
Kun tipun perspäivärähalle niin sitten vasta muutan "muualle Suoleen".
- Se
Sitten vasta lähden kirjoitti:
Kun tipun perspäivärähalle niin sitten vasta muutan "muualle Suoleen".
No se ei taas oo mun juttu se. =) Ihan töitä aion tehä, kun niitähän tekevälle riittää. :)
- 10.16
Se kirjoitti:
No se ei taas oo mun juttu se. =) Ihan töitä aion tehä, kun niitähän tekevälle riittää. :)
1.2.2012 klo 10:16
On työaikaa. - Se
10.16 kirjoitti:
On työaikaa.Eipäs ole kun menen vasta klo 12.00 töihin että siihen malliin pädet siellä ! :)
- vuorotyö...
10.16 kirjoitti:
On työaikaa.1.2.2012 klo 10:16
On työaikaa.
Ei kaikilla ole työaika 8.00-16.00.
- aika aasi saa olla
toi sama pätee myös työttömiin jos on luottotiedot mennyt ettet saa asuntoa yksityiset ei vuokraa asuntoa kun ne tarkistaa luottotiedot onko merkintää siitä vaan jos hauat vaikeuttaa omaa elämää typerällä luottotiedon menetyksellä
- viekää posti pois
Tää on niin tätä! Kaikki työpaikat ja konttorit keskitetään pienelle alueelle Kehä I sisälle. Muualla on tilaa ja asuntoja, mutta ei työpaikkaa.
itse olen pendelöinyt junallaTurusta Helsinkiin kohta vuoden - ja alan olla hermoraunio.
EN HALUA muuttaa pieneen kanakoppiin, nyt ihana asunto meren rannalla ja omaa pihaa. Yksin olevana en saisi ikinä vastaavaa tai edes kohtuullista kaksiota pääkaupunkiseudulta.
Nyt pitää siis valita, jaksaako loputonta pitkää viikkoa ja työmatkaa, että saa tehdä oman alansa töitä. Vaihtoehto kaksi muuttaa kanakoppiin, jolloin elämässä on taas vain työ ja nukkumiseen tarkoitettu komero. Vai jättääkö hyvä työpaikka ja vaihtaa hanttihommiin ja pienempään tuloon. Se tietää toisaalta kituuttamista, mutta olisi edes vähän vapaa-aikaa ja aikaa nauttia pihasta jne.
Työpaikkoja muuallekin kun Hkiin - mutta eihän päättäjillä, VR:llä, Finnairilla jne jne, ole muuta kartassaan, kun HKI_HKI_HKI_HKI_HKI......
ja sitten ihmetellään, kun koko maa ei ole enää asuttuna.....?
tekisi hyvää,kun esim posti poistaisi kaikki toimipisteensä pääkaupungista ja lähimpään konttoriin olisi matkaa 100km.....heh!- Sellattis
Sellasta se on Helsinkiin muuttaminen. Turusta lähdettiin mekin 2003 lopulla vaimon kanssa. Hänelle ei löytynyt töitä ja itsekin halusin parempiin hommiin. Kolmiossa asuttiin pitkään ja nyt vanhassa omakotitalossa, mikä on sekin jonkinlainen saavutus täällä. Yksinasujalla ei todellakaan ole herkkua. Yksiöstäkin saa olla iloinen.
Firmat päättää miten ne sijoittuvat. Korkeamman teknologian yritykset tarvitsevat ympärilleen yliopistot ja huippuosaajat. Kasvu keskittyy enevissä määrin pääkaupunkiseudulle. Vuoteen 2040 mennessä tänne kaavaillaan 400 000 ihmistä lisää. Ei täällä asuminen ainakaan halvemmaksi tule muuttumaan. - mk
Kyllä sinä rivarikaksion täältäkin päin saa 150000e kun ei ihan helsingidtä osta vaan vähän syrjemmästä ja pääkäupunkiseudulta että silleen.
- Hki on down itäkylä
Sellattis kirjoitti:
Sellasta se on Helsinkiin muuttaminen. Turusta lähdettiin mekin 2003 lopulla vaimon kanssa. Hänelle ei löytynyt töitä ja itsekin halusin parempiin hommiin. Kolmiossa asuttiin pitkään ja nyt vanhassa omakotitalossa, mikä on sekin jonkinlainen saavutus täällä. Yksinasujalla ei todellakaan ole herkkua. Yksiöstäkin saa olla iloinen.
Firmat päättää miten ne sijoittuvat. Korkeamman teknologian yritykset tarvitsevat ympärilleen yliopistot ja huippuosaajat. Kasvu keskittyy enevissä määrin pääkaupunkiseudulle. Vuoteen 2040 mennessä tänne kaavaillaan 400 000 ihmistä lisää. Ei täällä asuminen ainakaan halvemmaksi tule muuttumaan.Mulla on ihan sama homma. Töitä ei ole muualla kun Hgissä ja kämppä Turussa.
Vaihtoehdot on vähissä. Joko homama uuden asunnon jostain takahikiältä ja tunnin matkan päästä Hkiin, tai jatkaa matkustamista Turusta.
itse asun mielummin täällä, Hki on muutenkin niin täynnä virolaisia, venakkoja ja Lappilaisia, ihan idän basaari.
Turku on läntinen kaupunki, ehkä seuraava duunipaikka on mielummin vaikka Bryssel, jos hakuprosessi etenee suosiollisesti. - ffdffdfd
Tee etätöitä, jos olet IT-alalla.
- khjkdf
Sun pitää osata siinä hakemuksessa esittää asia niin että ne tajuaa että nyt on kiire.
Itse sain Jyväskylässä asunnon niinkin nopeasti kun hakemuksen laitoin perjantaina niin tiistaina jo tarjosivat asuntoa. Tilanne tosin oli sellainen että olin paikkakunnalle vasta muuttamassa työn takia.
Jos siinä nykyisessä asunnossasi on kohtuu vuokra kahteen pekkaan jaettuna, niin mikset hae siihen uutta kämppistä? Vuokraisännältä tietenkin luvan kysyt. Varmasti moni tuollaisessa asuntotilanteessa haluaisi jakaa vuokrakulut luotettavan kämppäkaverin kanssa.- khjkdf
ps, mitä hittoa sen kämppiksen mies tekee siellä asunnossa, ja vieläpä ENTINEN mies? :D
- :DD
khjkdf kirjoitti:
ps, mitä hittoa sen kämppiksen mies tekee siellä asunnossa, ja vieläpä ENTINEN mies? :D
Offtopic: Oisko...... sutinaa?
- ;D Hohhohhooo
:DD kirjoitti:
Tämäkin asian vierestä;
- Ja sen takia kaveri muuttaa pois? Ja sen takia kaverin entinen...? - Särkynyt enkeli
:DD kirjoitti:
En tiedä. Ajattelin vain antaa sen nukkua toisessa huoneessa, hyväsydäminen kun olen ! Mutta nyt hänkin on lähtenyt ja oon niin tyytyväinen ! :) VAIKKA HYVÄ-YSTÄVÄ ONKIN ! Ja mulla on tosiaan omaki mies että siihen malliin
- Se on trolli
En tiedä. Ajattelin vain antaa sen nukkua toisessa huoneessa, hyväsydäminen kun olen ! Mutta nyt hänkin on lähtenyt ja oon niin tyytyväinen ! :) VAIKKA HYVÄ-YSTÄVÄ ONKIN ! Ja mulla on tosiaan omaki mies että siihen malliin
mikset muuttanu "oman miehes" luo jos sellainen muka on???
- kj
Se on trolli kirjoitti:
mikset muuttanu "oman miehes" luo jos sellainen muka on???
Niinpä...
- Nimimerkki9+13=22
Hyvä sydämminen kunhan ei ole huono-osainen "sossun elätti"
- ONNELLINEN kämppis
MUUTA POIS PÄÄKAUPUNKISEUDULTA !!!
KEHÄN ULKOPUOLELTA SAAT KÄMPÄN HALVEMMALLA JA ISOMMAN !!!- Se
Sainki kehän ulkopuolelta asunnon :D mutta espoota se on silti :)
- Särkynyt enkeli
OLEN SAANUT JO ASUNNON ! OON NIINNNNNN ONNELLINEN ! =) Tsemii kaikille hyväsydämisille ihmisille, muistakaa että hyvyys tulee aina takaisin, ja niille jotka laittoi asiallisia kommentteja, juuri tämän kirjoitusketjun takia, löysin asunnon NEWSEC:in kautta. Olen todella tyytyväinen. Ja teille jotka ajattelette negatiivisesti, ettekä osaa keskustella ilman hermoromahduksianne, haukkumisianne, niin tiedoksi vain, että kyllähän sen näkee että teillä menee heikosti, ja niin metsä vastaa kun sinne huudetaan ! :)
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa. Ei pidä ottaa itteensä vaikka karskia tekstiä olenkin kirjoittanut, olen ITSE TARVINNUT vastauksia, mutten teidän typeristä kommenteistanne. KIITOS ASIALLISILLE ! ja ihanaa kevättä ! :)- lolloihjojäö
Kyllä , hyvyys tulee aina takaisin ja ahdasmielisyys ja ilkeys kalahtaa lopulta omaan nilkkaan. Tämä sinulle, Särkynyt enkeli, joka syrjit pienituloisia ja "sossun elättejä".
- Se
lolloihjojäö kirjoitti:
Kyllä , hyvyys tulee aina takaisin ja ahdasmielisyys ja ilkeys kalahtaa lopulta omaan nilkkaan. Tämä sinulle, Särkynyt enkeli, joka syrjit pienituloisia ja "sossun elättejä".
En pienituloisia, itse en vaan jaksa enää tämmösessä lähiössä, ja valitettavasti se on minun mielipiteeni, koska oisin itsekkin voinut jäädä monta kertaa kotiin makaamaan, mutta koskaan en ole jäänyt vaan etsimällä etsinyt töitä.. =) Eri alaltakin sain kerran parin kuukauden pestin, että aika moni sossunelätti taas on yksinkertaisesti laiska. Ite oon ainakin nähny sen, ja olen suoraankin tämmöisille sanonut että "ottakaa itseänne niskasta kiinni." Työ onkuitenkin elinehto, ja pysyy arjessa kiinni. Tarvi joka asiaa itseensä ottaa, no ehkä on vähän väärin sanottu multakin, koska osa voi olla myös sairaita yms.. mutta loppujen lopuksi aika monen yhteiskunnanelätin elämä on itsestä kiinni. Jos on vaaka ja pitää punnita samaapaskaa vai kyllä täältä noustaan, niin sitten on alettava tekemään valintoja. Ja voin kertoa että haluaisin todella auttaa niitä rohkaistumaan elämään, jotta saatais toimiva yhteiskunta.. Ei pitäis syrjäytyä vaan toimia, tehä pieniä juttuja jotka tekee hyvän mielen. Kaikki järjestyy, kun viitsii panostaa elämäänsä. Mie oon ainaki onnellinen. :) ENKÄ OLE KOSKAAN TARVINUT ruinata rahaa, tietenki opintotuki ja opintolaina on eriasia, koska vanhemmat ei ollut maksamassa, ja nyt itse lainaa maksan pois. Tsemiä !
- lkjhjk
Se kirjoitti:
En pienituloisia, itse en vaan jaksa enää tämmösessä lähiössä, ja valitettavasti se on minun mielipiteeni, koska oisin itsekkin voinut jäädä monta kertaa kotiin makaamaan, mutta koskaan en ole jäänyt vaan etsimällä etsinyt töitä.. =) Eri alaltakin sain kerran parin kuukauden pestin, että aika moni sossunelätti taas on yksinkertaisesti laiska. Ite oon ainakin nähny sen, ja olen suoraankin tämmöisille sanonut että "ottakaa itseänne niskasta kiinni." Työ onkuitenkin elinehto, ja pysyy arjessa kiinni. Tarvi joka asiaa itseensä ottaa, no ehkä on vähän väärin sanottu multakin, koska osa voi olla myös sairaita yms.. mutta loppujen lopuksi aika monen yhteiskunnanelätin elämä on itsestä kiinni. Jos on vaaka ja pitää punnita samaapaskaa vai kyllä täältä noustaan, niin sitten on alettava tekemään valintoja. Ja voin kertoa että haluaisin todella auttaa niitä rohkaistumaan elämään, jotta saatais toimiva yhteiskunta.. Ei pitäis syrjäytyä vaan toimia, tehä pieniä juttuja jotka tekee hyvän mielen. Kaikki järjestyy, kun viitsii panostaa elämäänsä. Mie oon ainaki onnellinen. :) ENKÄ OLE KOSKAAN TARVINUT ruinata rahaa, tietenki opintotuki ja opintolaina on eriasia, koska vanhemmat ei ollut maksamassa, ja nyt itse lainaa maksan pois. Tsemiä !
Mutta ei kannata tuollaisia mielipiteitä ääneen kovin yleistäen lausua. Et itsekään tiedä mitä elämässä tapahtuu ja voihan olla että vammaudut jotenkin tai sairastut, henkisesti tai fyysisesti (näille et voi aina itse mitään) ja sitten tiedät siellä sängyn pohjalla kuolatessasi että JOKU MUU työssäkäyvä maksaa sinun elämisesi ja olet siitä erittäin tietoinen, podet syyllisyyttä ja häpeää. Mutta itse olet itsesi siihen ajattelutapaan totuttanut ja sen jälkeen ei elämäsi ole kovinkaan elämisen arvoista, juuri sen takia että KOET olevasi vain taakka. Ja jotkut mistään mitään tietämättömät mulkoilevat ja karttelevat koska sinusta ei ole yhteiskunnassa mitään hyötyä.
Ei kannata lähteä sille tielle. - PALJON särkyneempi!
Se kirjoitti:
Mutta sinä yleistit ja haukuit pystyyn KAIKKI sossunelätit! Luepa ylempää kommenttini.
- -----
Se kirjoitti:
Herää nyt kuitenkin todellisuuteen siitä, että Suomessa on paljon enemmän työttömiä kuin työpaikkoja. Ehkä siellä pääkaupunkiseudulla voi saadakin töitä heti kun niitä vain haluaa (en tiedä, mutta jos näin sanot), mutta suuressa osassa Suomea sellainen ei ole mahdollista. Ja muuttokaan ei aina ole kovin helppo ratkaisu, koska ensinnäkään sieltä ei saa asuntoa, kuten huomaat, ja toiseksi ihmisillä voi olla vaikka mitä syitä pysyä siellä, missä sattuvat olemaan. Esimerkiksi puoliso, jolla on työ ja lapsia, joiden olisi hyvä asua molempien vanhempiensa kanssa. Eikä sekään ole mitenkään sanottua, että työpaikka ja palkka on riittävä elättämään perheen, eli kyllä varsin moni työssäkäyväkin hakee ja saa toimeentulotukea. Moni myös ei hae, vaikka saisi tulojensa perusteella.
Sen kyllä ymmärrän, ettei kukaan halua asua sellaisissa kaupungin asunnoissa, joissa "kaikki" naapurit ovat jotain narkkareita ja alkoholisteja, olen joskus itse joutunut asumaan sellaisessa. Esimerkiksi työttömyys ei kuitenkaan heti tarkoita sitä, että olisi syrjäytynyt tai vaikka narkomaani. - Nimimerkki13+1=14
Vielä kun sinustakin tulisi joskus hyväsydämminen ihminen.
- Charlien.Angel
lkjhjk kirjoitti:
Mutta ei kannata tuollaisia mielipiteitä ääneen kovin yleistäen lausua. Et itsekään tiedä mitä elämässä tapahtuu ja voihan olla että vammaudut jotenkin tai sairastut, henkisesti tai fyysisesti (näille et voi aina itse mitään) ja sitten tiedät siellä sängyn pohjalla kuolatessasi että JOKU MUU työssäkäyvä maksaa sinun elämisesi ja olet siitä erittäin tietoinen, podet syyllisyyttä ja häpeää. Mutta itse olet itsesi siihen ajattelutapaan totuttanut ja sen jälkeen ei elämäsi ole kovinkaan elämisen arvoista, juuri sen takia että KOET olevasi vain taakka. Ja jotkut mistään mitään tietämättömät mulkoilevat ja karttelevat koska sinusta ei ole yhteiskunnassa mitään hyötyä.
Ei kannata lähteä sille tielle.Halloo ... Ikjhk, tää henkilö ON JO sairastunut henkisesti ja tiedä, mitä sille on vielä tulossa. Ei tuo koko hänen aseenteensa ole lähelläkään normaalin ihmisen käyttäytymistä :) Se voi olla tuollalikalla, vain lyhyt ilo, ei edes itse tiedä koska on nuppi pöllähtänyt kokonaan, kunnes yhtäkkiä ne valkotakkiset sedät sitten rahaa sen työpaikaltaan pois piipaa-autolla, niin siinä sitä on tälläkin kerskurilla miettimistä, jos enää siinä vaiheessa edes kykenee siihenkään.
- Tämä selvä
Meillä palkitaan pummit ja loiset, sekä mamut. Normaali työssäkäyvä on pelkkää roskaa poliitikkojen silmissä, vaikka elätät kaikki edellämainitut.
Eli muista äänestää oikein seuraavissa vaaleissa.- Se
Sepä se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja ketuttaa vielä nuo jotka rupiaa aukomaan päätään, sillä me työssäkäyväthän niiden asuminen maksetaan. :)
- Nimimerkki15+7=22
Se kirjoitti:
Sepä se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja ketuttaa vielä nuo jotka rupiaa aukomaan päätään, sillä me työssäkäyväthän niiden asuminen maksetaan. :)
Ja niihin työssäkäyviin kuuluu myös ihmisä joiden läheiset esim. lapset ovat jääneet TAHTOMATTAAN työttömyyskierteeseen ja kyllä ne ihmiset haluaavat että jotkut auttavat heitä pulassa jota varten hekin ovat veroa maksaneet.
- k.i.s.s.a.n.a.i.n.en
Äänestäminen ei hyödytä yhtään mitään! Nekin vaan aattelee omia tilipussejaan, että pääsee kansanedustajiksi, ministereiksi, tai Presidentiksi. Loppupeleissä ei kukaan ajattele heistäkään, kun itseään! Ne ketä siellä jotakin saa aikaiseksi, niin yleensä se aikaansaannos on meidän tavallisten ihmisten päänmenoksi ja elämästä tekemistä yhä vaikeemmaksi... elellä täällä EU-suomessa prkl!!!
- Hölyn pölyä...
..kämppiähän löytyy ja jos ei löydy, ostat oman ja makselet sitä omaksi. ja useamman kämpän ostamalla asut omassasi käytännössä ilmaiseksi. Ei niiden kaikkien vuokrakämppien tartte olla pääkaupunkiseudulla mistä se tuotto tulee.
Meillä poika asuu vuokrakämpässä, kun sai kaupungilta niin halvan (230€/kk!!), ettei meidän kannata pistää sitä asumaan omiin kämppiin, eli kääntäen me vuokrataan omaa paljon kalliimmalla vieraille. Pidemmän päälle me tietty hommataan pojallekin oma kämppä, kun tärppää sopivasti siitä läheltä. - ?
Kaupungilla nyt vaan on enemmän isoja perheasuntoja kuin pieniä, jonottamaan joudut kauan- varsinkinkin kun et ole kiireellinen tapaus: asunto on, eikä vuokrasopimus ole päättymässä. Asunnoton voi siis olla muistakin syistä kuin häädön saaneena..
Oletko käynyt VVO:N ja SATO:n sivuilla? Paljon vapaita/vapautuvia asuntoja ja vaativat nimenomaan luottotietoja. Tosin sielläkin menee edelle ne, joilla on kiire..
Myös vakuutusyhtiöt vuokraavat. Vuokraturva jne.. Helppoa ei ole, mutta sinnikkyys palkitaa.
Ai joo.... asun kaupungin vuokra-asunnossa, en ole sossun elätti, työtön,syrjäytynyt,epärehellinen,narkki, luottotiedoton yms. =)) Mutta tämä on iso perheasunto, kuukauden kuluttua hakemuksen laittamisesta sain. - Kevättäkohden
TIEDOKSI "Särkyneelle enkelille"
Asun minäkin kaupungin vuokrataloissa. Enkä tunne itseäni syrjäytyneeksi,epärehelliseksi,en ole työtön enkä luottotiedoton.
Sulla on nyt asenteessa vikaa katso itseäsi peilistä kun luokittelet ihmisiä.
Asumme rivitalossa jossa kiva ja kaunistakapiha. Ajatella tämän kaiken saa kun ei arvostele ihmisiä on sosiaalinen ja maksaa kaiken ajallaan
.
Toivon ajattelutapaasi muutosta jos jatkat tuohon tyyliin minun ja varmaan useampien puolesta saatkin olla asunnoton vaikka koko loppuiän.- Se
No niin oon itsekkin asunut, mutta en itse ainakaan jaksa enää tätä että joka toinen yö on poliisit rapun edessä, huutoa ja melskettä kuuluu joka puolelta ja yksin ei uskalla liikkua klo. 18 jälkeen. :) Ja etsin todellakin kaupungiltakin hätävarana, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään, koska muut menevät edelle.
- Nimimerkki1+4=5
Se kirjoitti:
No niin oon itsekkin asunut, mutta en itse ainakaan jaksa enää tätä että joka toinen yö on poliisit rapun edessä, huutoa ja melskettä kuuluu joka puolelta ja yksin ei uskalla liikkua klo. 18 jälkeen. :) Ja etsin todellakin kaupungiltakin hätävarana, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään, koska muut menevät edelle.
Mutta onneksi sinä muita ajattelavan ja hyväsydämmisenä ihmisenä ajatteletkin vain itseäsi jolla ei ole todellista hätää ja kiirettä saada uutta asuntoa ja haluaisit kiilata hyväsydämmisenä ja muita ajattelevana ihmisenä niiden ohi joilla asunnon tarve saattaa olla oikeasti kriittinen.
- UUSI__vuokralainen
Jep, jep..ne vuokra-asunnot..möin viimevuoden syyskuussa oman kämpän Kampissa avioeron yhteydessä, sitten tauota hain vuokra-asuntoja kahden kuukauden ajan välillä oli 7 asunnonesittelyä, ettei loppupäivästä enää ollutkaan varmaa mikä asunto ja missä osoitteessa sijaitsi … löytyi vihdoin yksityiseltä välitysyrityksen kautta kohtuuttomalla vuokralla 666e asuntoon kuntoon ja neliömäärään 28 nähden yksiön Itiksessa (pesutuvankäyttö on 4e per kerta). En ehtinyt olla täällä kun vajat kaksi kuukautta kun viime viikolla sain tiedon tulevasta putkiremontista, mikä alkaisi jo nyt vk:lla 6, toki mulla on vielä muutamaa kuukautta aikaa ennen putkiremontinalkua vuokratussa huoneistossani jossa ei 3kk remontin aikana pysty asumaan. Kyseinen toimenpide tai että se tulisi niin nopeassa aikataulussa tavalla salattiin multa, etsitty ensisijaisesti pitkäaikaisen vuokralaisen jne., 3kk takuu ja 11kk irtisanomisehdolla. Ehdin asentaa pesukoneliitännän yms…nyt en oikein tiedä onko mulla ylipäätänsä oikeuta jäädä asumaan tänne remontin jälkeen vai onko edessäni taas uuvuttavat vuokra-asunnon metsästykset ja muutto niin lyhyessä ajassa vai pystykö muuttaa vuokrasopimusta niin, että jos löytyisi toinen vuokra-asunto niin lähtisin täältä ennen kun 11kk menevät umpeen ilman sakkoa? Voi mikä ylläri! Asunnon omistaja leikkii tietämätöntä veikkoa putkiremontin ajankohdasta sekä muista asioista. Esitin kuitenkin selkeästi kysymykset hänelle jäin odottamaan, toivon mukaan rehellisiä vastauksia…entä jos ei päädytä sovintoon hänen kanssa, kenen puoleen kannattaisi kääntyä ensisijaiseksi puolustaakseni vuokralaisten oikeuksia vai onko tämä toivoton tapaus? Kiittäen etukäteen vinkeistänne!
- Vääryyttä prkl
Vuokrakämpän pitäisi olla kuntoluokitukseltaan hyvä ennen kuin sinne saa vuokralaista päästää.
Muistaakseni remonteista pitää mainita vuokralaiselle vuokrasopparia tehdessä.
En tiedä kelle kannattaa soitella, mutta ei se noin pitäisi mennä. - uusi-vuokralainen
Vääryyttä prkl kirjoitti:
Vuokrakämpän pitäisi olla kuntoluokitukseltaan hyvä ennen kuin sinne saa vuokralaista päästää.
Muistaakseni remonteista pitää mainita vuokralaiselle vuokrasopparia tehdessä.
En tiedä kelle kannattaa soitella, mutta ei se noin pitäisi mennä.Hei! Kiitos kannanotostasi!) Olen tietoinen siitä että olisi pitänyt olla maininta tulevista remontista jne… vuokra-antaja väittää että oli ostanut tämän kämpän vaan 1kk ennen kun se meni mulle vuokralle… samalta välittäjältä…pläpläplä, haluaisin vaan tietää, kun vuokra-antaja, välittäjä erikseen tai yhdessä pimittivät niin tärkeän seikan kun putkiremontti, näen sen tahallisena harhaanjohtavana infona ja onhan oltava jotain oikeuksia vuokralaisella tässäkin tapauksessa. Silloin itse olin kahden asunnon loukussa, sekä murtuneiden kylkiluiden kanssa piti toimia nopeasti, mikä ei ollut helpoa…niin kaikki tapahtuikin kahden päivän sisällä, päälle päin asunto näytti ok:lta (välittäjä oli kolme kertaa unohtunut avaimen joten en ehtinyt kunnolla tutustua asuntoon ) Tutustuin sen todelliseen kuntoon vasta silloin kun sain avaimen eli vakuustilinperustamisen ja vuokrasopimusaluekirjoittamisen jälkeen. Otin kuvia ja videoita kaikista vioista josta näkee missä kunnossa se oli, kaikki saranat menivät vaihtoon, valkoinen kph- amme oli ruskevärinen, ei minkäänlaista siivousta edellisten asukkaiden jäljeltä, vuotavat hanat jne…talomiehen mukaan omistaja ei olisi saanut ylipäätänsä vuokrata tämän kämpän tässä kunnossa. Olin suhtkoht tyytyväinen, korjailin vikoja ja metro on 2min kävelyetäisyydellä..kunhan pamahti tämä putkiremonttitiedote aikatauluineen … tunnen vaan itseäni tavallaan huijatuksi kai..
- Älä tyydy tuohon
uusi-vuokralainen kirjoitti:
Hei! Kiitos kannanotostasi!) Olen tietoinen siitä että olisi pitänyt olla maininta tulevista remontista jne… vuokra-antaja väittää että oli ostanut tämän kämpän vaan 1kk ennen kun se meni mulle vuokralle… samalta välittäjältä…pläpläplä, haluaisin vaan tietää, kun vuokra-antaja, välittäjä erikseen tai yhdessä pimittivät niin tärkeän seikan kun putkiremontti, näen sen tahallisena harhaanjohtavana infona ja onhan oltava jotain oikeuksia vuokralaisella tässäkin tapauksessa. Silloin itse olin kahden asunnon loukussa, sekä murtuneiden kylkiluiden kanssa piti toimia nopeasti, mikä ei ollut helpoa…niin kaikki tapahtuikin kahden päivän sisällä, päälle päin asunto näytti ok:lta (välittäjä oli kolme kertaa unohtunut avaimen joten en ehtinyt kunnolla tutustua asuntoon ) Tutustuin sen todelliseen kuntoon vasta silloin kun sain avaimen eli vakuustilinperustamisen ja vuokrasopimusaluekirjoittamisen jälkeen. Otin kuvia ja videoita kaikista vioista josta näkee missä kunnossa se oli, kaikki saranat menivät vaihtoon, valkoinen kph- amme oli ruskevärinen, ei minkäänlaista siivousta edellisten asukkaiden jäljeltä, vuotavat hanat jne…talomiehen mukaan omistaja ei olisi saanut ylipäätänsä vuokrata tämän kämpän tässä kunnossa. Olin suhtkoht tyytyväinen, korjailin vikoja ja metro on 2min kävelyetäisyydellä..kunhan pamahti tämä putkiremonttitiedote aikatauluineen … tunnen vaan itseäni tavallaan huijatuksi kai..
No eihän kukaan voi myydä asuntoa kertomatta tulevasta putkiremontista. Jos sen salaa, se on kaupan purkamisen peruste. Eli siis omistaja valehteli sinulle törkeästi. Soita Vuokralaisten keskusliittoon. Sieltä saat apua ja soita myös terveystarkastajalle, että tulee katsomaan, onko asunto asumiskelpoinen, jos talonmies on noin sanonut. Eikä sinun niitä vikoja kuulunut korjata, vaan omistajan ja jos sulla kuitit tallella, omistajan korvattava eli voit vähentää vuokrasta. Koskaan ei pidä ostaa sikaa säkissä eli asunto pitää nähdä. Ikävä tilanne, että jouduit niin nopeasti tekemään päätöksen. Kysy vuokralaisten keskusliitosta mikä on omistajan velvollisuus, kun on valehdellut etkä voikaan asua asunnossa. Uskon, että se on varmasti vuokrasopimuksen purkamisen peruste, ei voi olla muuta. Yhdellä tutullani oli vuoden vuokrasopimus, mutta kun terveys ei kestänyt talossa ollutta ilmastointia, niin lääkärintodistuksella sai purettua vuokrasopimuken, vaikka juristilta oli vuokrattu. Tuosta todennäköisesti voidaan mennä oikeuteen asti ja tuskin omistaja sitä haluaa. Takuuvuokra pois ja kysy vuokralaisten keskusliitosta, voitko vaatia vuokrahyvistystä, kun sinua petkutettu. Kysy sieltä Newsec:iltä asuntoa, sieltähän tuo särkynyt enkelikin sen sai ja nopeasti vielä.
Tsemppiä. Ole jatkossa varovaisempi ja katso mitä vuokraat. Kaikkea hyvää sinun elämääsi :) - Älä tyydy tuohon 2
uusi-vuokralainen kirjoitti:
Hei! Kiitos kannanotostasi!) Olen tietoinen siitä että olisi pitänyt olla maininta tulevista remontista jne… vuokra-antaja väittää että oli ostanut tämän kämpän vaan 1kk ennen kun se meni mulle vuokralle… samalta välittäjältä…pläpläplä, haluaisin vaan tietää, kun vuokra-antaja, välittäjä erikseen tai yhdessä pimittivät niin tärkeän seikan kun putkiremontti, näen sen tahallisena harhaanjohtavana infona ja onhan oltava jotain oikeuksia vuokralaisella tässäkin tapauksessa. Silloin itse olin kahden asunnon loukussa, sekä murtuneiden kylkiluiden kanssa piti toimia nopeasti, mikä ei ollut helpoa…niin kaikki tapahtuikin kahden päivän sisällä, päälle päin asunto näytti ok:lta (välittäjä oli kolme kertaa unohtunut avaimen joten en ehtinyt kunnolla tutustua asuntoon ) Tutustuin sen todelliseen kuntoon vasta silloin kun sain avaimen eli vakuustilinperustamisen ja vuokrasopimusaluekirjoittamisen jälkeen. Otin kuvia ja videoita kaikista vioista josta näkee missä kunnossa se oli, kaikki saranat menivät vaihtoon, valkoinen kph- amme oli ruskevärinen, ei minkäänlaista siivousta edellisten asukkaiden jäljeltä, vuotavat hanat jne…talomiehen mukaan omistaja ei olisi saanut ylipäätänsä vuokrata tämän kämpän tässä kunnossa. Olin suhtkoht tyytyväinen, korjailin vikoja ja metro on 2min kävelyetäisyydellä..kunhan pamahti tämä putkiremonttitiedote aikatauluineen … tunnen vaan itseäni tavallaan huijatuksi kai..
Hei, kävin katsomassa ne Newsec:in sivut. Siellä on 94 vapaata asuntoa eri puolilla Suomea! Käy katsomassa, jospa sinäkin löydät sieltä kunnollisen asunnon...
- uusi-vuokralainen
Älä tyydy tuohon kirjoitti:
No eihän kukaan voi myydä asuntoa kertomatta tulevasta putkiremontista. Jos sen salaa, se on kaupan purkamisen peruste. Eli siis omistaja valehteli sinulle törkeästi. Soita Vuokralaisten keskusliittoon. Sieltä saat apua ja soita myös terveystarkastajalle, että tulee katsomaan, onko asunto asumiskelpoinen, jos talonmies on noin sanonut. Eikä sinun niitä vikoja kuulunut korjata, vaan omistajan ja jos sulla kuitit tallella, omistajan korvattava eli voit vähentää vuokrasta. Koskaan ei pidä ostaa sikaa säkissä eli asunto pitää nähdä. Ikävä tilanne, että jouduit niin nopeasti tekemään päätöksen. Kysy vuokralaisten keskusliitosta mikä on omistajan velvollisuus, kun on valehdellut etkä voikaan asua asunnossa. Uskon, että se on varmasti vuokrasopimuksen purkamisen peruste, ei voi olla muuta. Yhdellä tutullani oli vuoden vuokrasopimus, mutta kun terveys ei kestänyt talossa ollutta ilmastointia, niin lääkärintodistuksella sai purettua vuokrasopimuken, vaikka juristilta oli vuokrattu. Tuosta todennäköisesti voidaan mennä oikeuteen asti ja tuskin omistaja sitä haluaa. Takuuvuokra pois ja kysy vuokralaisten keskusliitosta, voitko vaatia vuokrahyvistystä, kun sinua petkutettu. Kysy sieltä Newsec:iltä asuntoa, sieltähän tuo särkynyt enkelikin sen sai ja nopeasti vielä.
Tsemppiä. Ole jatkossa varovaisempi ja katso mitä vuokraat. Kaikkea hyvää sinun elämääsi :)Kiitos paljon vastauksestasi ja vinkeistä! : ) luin sen tytön tarinan..hienoa että hän sai sen asunnon niin nopeasti! Tavallaan tiedän asioita joihin olisi pitänyt kiinnittää enemmän huomioita, mutta silloin fyysisesti en oikein voinut hyvin murtuneiden kylkiluiden takia, joista omistaja oli tietoinen kun ekän kerran moitin asunnon kuntoa. En ole mikään riidanhaluinen tyyppi vaan jotain oikeudenmukaisuutta tähän on pakko saada. Aistin jotenkin ettei rehellisestä pelistä ole kyse, sen takia otin kaikki valokuvat ja videot asunnon kunnosta ja kph:ssa olevista tuntemattomista madon tapaisista pienistä vikkelistä olioista! Omistaja edelleen väittää ettei ollut tietoinen putkiremontinajankohdasta …pläpläplä ja että ”Meillähän on voimassa oleva sopimus mitä meillä pitää noudattaa” ja vielä se että ” Kuten sanoin minulla ei ole tarvetta purkaa sopimusta mutta remontin aikana asunnossa on vaikea asua.” Edellisessä mailissa sanamuotona oli ”mahdotonta asua”. ”Toivotaan että päästään yhteisymmärrykseen asiasta ja remontin aikaiseen asumiseen saadaan ratkaisu.” Mielestäni tämä on vähän ristiriitainen juttu, kun11kk ehtoineen sopimus tulee täyteen, niin jään ”pihalle”, sillä sopimuksessa ei lue ettei hän purkaa sopimusta putkiremonttiin. Eli aikamoinen riski. Ajattelen puhua avoimesti hänen kanssa asioista ennen kun ryhdyn mainittuhissiin toimenpiteisiin. En ole niin naiivi että uskoisin pelkkiin puheisiin. Haluaisin rauhallisesti toipua viime vuoden koettelemuksista, mutta näyttää siltä että joutuu puolustamaan vuokralaissoikeuttani. Todella sopimaton tilanne tähän elämänvaiheeseeni..mutta eiköhän se siitä paranee))) Kaikkea hyvää myös sinulle!
- uusi-vuokralainen
Älä tyydy tuohon 2 kirjoitti:
Hei, kävin katsomassa ne Newsec:in sivut. Siellä on 94 vapaata asuntoa eri puolilla Suomea! Käy katsomassa, jospa sinäkin löydät sieltä kunnollisen asunnon...
KIITOS SUURESTI, SINULLE infosta! Tämä on ensimmäinen kerta kun joudun kysymään neuvoja täältä… yllättäen jäädäkseni yksin tuon uuden ongelman kanssa …osa tuttavista ja ystävistä ovat vain tiettyinä aikoina elämässä.. KIITOS vielä kerran! Käyn katsomassa kun tokenen tämän päivän maalaushommista (päätä särkee maalin hajusta) plus kolmas päivää olin pyhittänyt asunnon parannuksiin ja siivouksiin joille ei näy loppua ) nyt on aika koominen tilanne: tuletan asuntoa koko päivän ja ulkona on todella kylmäääää, kohta on kai pakko laittaa hanskat käteen että pysty kirjoittamaan))) Arvostan todella paljon tätä apua, en aluksi edes uskonut että joku vitsisi edes vastata. KIITOS PALJON! Tällainen saa sieluni hymyilemään kaiken tämän turhapäiväsen hulluuden keskellä… Kaikkea hyvää sinulle ja läheisillesi! Ja vielä kerran KIITOS välittämisestäsi!
- Sulla on asunto.
Aivan turhaa taas vertaat, että epärehelliset saavat muka asunnon. Usein se perustuu tarvehankintaan. Jos on joutunut asunnottomaksi, vaika että vuokranantajan lapsi muuttaa asuntoon niin silloin ei voi lumihangessakaannasua ja sinulla on asunto, mieti sitä pikku-prinsessa.
Turhaa mollata työttömiä. Pääkaupunkiseudulla on vaikea kaikkien saada asuntoa ja sinulla on jo katto pään päällä, toisilla ei ole edes sitä. - Hannu Hanheutunut
Kohtuuhintaisista vuokrakämpistä on kyllä ollut pulaa ja etenkin isoissa kaupungeissa. Siinä kun kilpailet vajaan sadan henkilön kanssa 20 henkilön satseissa pienestä hikisestä luukussa ja saat allekirjoittaa lapun jossa sitoudut ottamaan kämpän tai maksat sakot. Monetkaan edes ole itselleen hakemassa vaan joku kaiman kummin edustushenkilöt.
Sitten voi olla näissä vuokraluukuissa ansa viritettynä että on tulossa remppa tai rivarissa sähkölämmitys. Että semmoset vuokraluukkumarkkinat.
Ite asun nykyään itse rempatussa kolmiossa kehäkolmosen ulkopuolella ja maksan lainoineen/vastikkeineen noin 600€/kk. - ....................
en jaksanu lukea noita edellisiä koska olen laiska työtön. Asun silti itse omistamassani velattomassa osakkeessa. joten osta oma jos itket että et saa asuntoa, otat vähän lainaa niin alkaa työtkin maistua. netti on täynnä yksityisiä vuokranantajia. ei voi olla niin vaikea ottaa luuria käteen ja soittaa. jos rahasi ei riitä omman tai yksityiseen vuokra asuntoon niin kyllä, kaikenmaailman sossuelätit sun muut matoset tulevat olemaan naapureitasi, koska olet itsekkin sellainen.
- skeidaa
Kyllä löytyy jos minä (työtön useamman muuton aikana) olen saanut myös.
- lööseri
Eikös ole hienoa kuulua keskiluokkaan, juuri siihen luokkaan jota Kokoomus kaikista eniten potkii päähän. Sä tietysti äänesti Niinistöä, JUURI SILLAIN, se oli oikein viisas teko, nyt vasta kokoomus potkii sinua päähän HAHAHASAA
- robi__
Itse asun vakuutusyhtiön kämpässä Helsingissä, iso kaksio 700€/kk, on kalliimpaa mitä kaupungilla mutta kun ovat sijoitusasuntoja niin tulotaso ratkaisee asunnon saannissa, tässäkään yhtiössä ei ole ainuttakaan maahanmuuttaja taustaista nimeä taulussa mutta niitä varten onkin kaupunki vuokraamassa asuntojaan.
Faktahan on se että halvalla ei saa mitään Helsingissä, ei edes kaupungilta, vasta nostettuani maksimi vuokran 700€/kk, sanoivat asuntotoimistosta että tosi hyvä hakemus, varmasti löytyy jotain, eipä koskaan löytynyt eikä enää tarvikkaan, mutta toisaalta kuuluin asunnon hakijana markkinoilla kaikista halveksittuimpaan ryhmään nimeltä yksinäiset miehet. - ................
kyllä uskoisin kuuluvani keskiluokkaan ja pakko tunnustaa että äänestinkin Niinistöä. Luonto kun ei anna metsänomistajana äänestää vihreitä.
- oma asunto
Kyl tuo on vaan, niin että oma asunto kannattaa ostaa, jos pankki vaan myöntää sopivan lainan. Se on kuitenkin suurimmaks osaks aina kotiinpäin. Pääkaupunkiseudullakin asuntojen tarve on niin suuri, ettei nokka varmasti kauaa tuhise, kun asunnon haluaakin sitten myydä. Myyntitulot voi taas siirtää uuteen asuntoon ja ottaa lisälainaa parempaa asuntoa varten, jos työasiat on kunnossa. Laina-asiatkin saa usein aika hyvin sumplittua tulotasoon sopivaksi, niin ettei tarvitse joka senttiä mitettiä mihin sen käyttää. Ja nuorena kun ostaa niin lainasta pääsee nopeammin eroon tai vanhempana säästyy talon ostossa pienemmällä lainalla kun moni muu.
- Harharkameli
Ikävä kyllä työtön, opiskelija tai pätkätyöläinen ei saa lainaa :) Kaikki eivät ole Walhroosin vesoja, vaikka suurin osa äänestääkin porvariniinistöä.
- oma asunto
Harharkameli kirjoitti:
Ikävä kyllä työtön, opiskelija tai pätkätyöläinen ei saa lainaa :) Kaikki eivät ole Walhroosin vesoja, vaikka suurin osa äänestääkin porvariniinistöä.
niin laitoinkin tuohon, JOS vain pankki myöntää. Enkä todellakaan ole mikään walhroosin vesa vaan opiskelija ja ollut vakityössä neljä vuotta. Lainaa hakiessani vakityötä oli ollut takana 2v ja niin vain laina mullekin napsahti. Nyt on asunto myyty voitolla kun itse tein pientä pintaremppaa.
- pössypönttö
Joo ei ole helppoa elää kolmen ihmisen ja eläimien hamppukommuunissa. Mutta hei chillaa vähän jos vaikka se auttaisi :)
- kaupungin asukas
Tiedoksi kaupunki ei vuokraa täälä etelä-karjalassa ainakaan asuntoja jos luottotietoja ei ole !!!! asumme tälläsessä rivarissa joka kaupungilta vuokrattu ja täysiä kusipäitä naapurina (tavallinen vanha pariskunta) joten ei kannattas aina yleistää ... tai ainakin ottaa selvää enne kun täälä KILJUU ISOIN KIRJAIMIN
- Nimimerkki20+6=26
Kertomastasi ei selvinnyt millainen taloudellinen tilanne sinulla on ja missä päin suomea asut, mutta olisiko yksi vaihtoehto oman asunnon osto? Oma asunto on lähestulkoon aina "edullisempaa" kuin vuokralla asuminen.
Omakotitaloissa kiinteistö vero on melko varmasta aina pienempi kuin vuokra-asunnoissa vuokra ja pienemoi kuin yhtiövastike asunnoissa joissa sitä joutuu maksamaan. Yhtiövastikekin on aina kuitenkin pienempi kuin kuin vuokrat.
Esimerkki: (Naantali) Meidän talossa oli myynnissä kaksio jonka yhtiövastike on 213 euroa 50 centtiä kuukaudessa ja nyt vastaava asunto (ellei jopa sama) on samassa talossa vuokrattavana hintaan 550 euroa kuukaudessa. Erotus on 336 euroa 50 centtiä. Kannattaisiko ostaa asunto ja maksaa sitä pikku hiljaa itselleen, vai maksaa jollekin "oman" asunnon ja vuokran antajansa asuminen?
Mitä olen katsellut omakotitaloja jotka tosin ovat olleet "maalla", niin maksimissaan kiinteistövero on ollut vuodessa yhtä suuri kuin keskiverto tai hieman isompi yhtiövastike ja kun olen jakanut sen vuoden jokaiselle kuukaudelle on jäänyt jokaisen kuun osuudeksi /- 10 euroa / kk.
Asiahan ei ole tietenkään näin mustavalkoinen, mutta aina omaasunto on halvempi kuin vuokra-asuminen sillä se vuokranantaja maksattaa kaikki asunnon kulut vuokralaisella ja pitäähän hänen saada vielä "hieman" vuokratulojakin.
Kannattaa miettiä mihin on rahkeet ja ovatko omat vaatimukset varmaasti sopivalla tasolla. - dsfffffjjjjfjjjjjjjj
Omalla asenteella voi olla vaikutusta.
Ei kukaan halua vuokralaiseksi "hyi sossuelättejä naapurina" tyyppiä.
Itse elän sossun tuilla mutta olen ihan yhtä hyvä naapuri kuin työssäkäyväkin.
Voisi ihmiset vihdoin herätä siihen että töitä ei riitä kaikille. Olen useamman kuukauden hakenut töitä, ja vielä kaikilta mahdollisilta aloilta. Ei vaan oo niin helppoa kuin luulis - ?
Oho. Jäi huomaamatta (edellistä viestiä) kirjoittaessani, että oletkin jo löytänyt asunnon ja ilmeisesti myös mieluisan. Onneksi olkoon!
Ihan pikkasen kun vielä noita asenteitasi tarkastelet, tulee sinustakin vielä iha yhteiskuntakelpoinen kansalainen. Niitä narkkeja, sossunelättejä yms. kun et pakoon pääse. Vaikka asuisit missä. Toivottavasti et koskaan sairastu vakavasti tai joudu työttömäksi. - jk
"Normaaleja ihmisiä, mut aikaan saamattomia ku ei viiti töihi lähteä."
Mun porukat EI SAA mennä töihin, sairaudet estää molemmilta työn teon. Äidillä henkinen ja isällä fyysinen vaiva. Silti ovat ihan normaaleja ihmisiä, eivät häiriköi ja maksavat kaiken ajallaan, luottotiedotkin löytyy. - mirror
Olen perusopiskelija ja sossuun on ollut vain pakko kääntyä koska työnsaanti on erittäin heikkoa ja hinnat ovat ruokakaupassakin sitä rataa että varaa ei ole mihinkään. Ei edes aloiteta puhua vuokra/asuntohinnoista - vaikka asun erittäin hyvällä vuokralla Helsinkiin nähden, ei se raha silti riitä. Sossu ei tarkoita ettenkö olisi rehellinen ja saisi asuntoa muualta kuin sossun järjestämistä tiloista. Kyse on avituksesta jolla saa vuokran maksettua jotta rahaa riittää ruokaan ja lisäaikaan etsiä töitä.
Hienoa että löysit hyvän asunnon. Niitä löytää vain hyvällä lykyllä tänä päivänä. Anteeksi vain olen kaikkea muuta kuin hylkiö ja sain kaupungin asunnon puolessa vuodessa...otin ekan jota tarjottiin, vaikka ei ollut sieltä mistä halusin...asuin asunnossa pari vuotta ja järjestin itse vaihdon itselleni juuri sinne minne halusinkin, juuri sellaisen asunnon kuin halusinkin enkä aio lähteä tästä ikinä! Asenne ratkaisee....ja se että mitään hyvää ei tapahdu hetkessä!!! KAupungin asuntoja ei saa helsingissä jos ei ole asunut täällä yli 10v...sorry...fakta homma.
- jgjhgj
"Miksei luotettava vuokralainen saa asuntoa?"
Siksi, että Helsingissä ja pks:lla on huutava pula kohtuuhintaisista vuokra-asunnoista. Helsinkiläisille itselleenkään ei riitä asuntoja ja kun vielä muualta maasta muutetaan tänne, niin lopputulos on tämä. Syytä poliitikkoja, hehän tällaista politiikkaa tällä hetekllä suosivat ja pääkaupunkiseudulla valtuustoissa Kokoomus on se, jolla on eniten edustajia eli tämähän on kokoomuslaista politiikkaa. - yksj
Miks äänestätte kokoomusta ja ruotsalaisia, ne pelaa rakennusyhtiöiden kanssa, niin että kaikki maksaa ja vain rikkaat saavat asunnon, sitten ruotsalaiskukkahattutädit haalii kaikenlaisia ulkolaisia, ollaan niin suvaitsevia. Oma työvoima on liian kallista, koska ns. normaalituloinen ei voi asua suuressa kaupungissa.
Halpuustyövoima asuu 10-20 samassa kämpässä tai tulee suoraan Tallinnasta. Ja oikeisto hykertelee käsiään, kyllä kotimanen työntekijä vielä halventaa työnhintaa kunhan aikaa kuluu.
Sitten kun kilometrikorvauskset lopetetaan ja tulee ruuhkamaksut, ovat kotimaiset ulkona suurten kaupunkien ns. halpuustöistä, se vaan on sillai, että vaikka kaikki pitäs käydä yo:ksi ja ins tai sellaiseksi, niin eipä se käytännössä onnistu.
Ei rakennusfirmoja kiinnosta mikään vuokrakämppien rakentaminen, kun myyntiinteosta saa täppiä, ja sitten jos kaupungin virkamiesjohdolla aletaan rakentamaan, niin sepäs vasta kalliiksi tulee, tästä on esimerkkejä paljon.
Siitä, että porukka ostaa tontin ja rakentaa siihen, ei kans tule mitään, tää suomalainen luonne ja kun naisväki pääsee siihen, niin peli on pelattu ja jäljelle jää vain suuret riidat- Ameriikka eessä CCCP
Kyllä jää muute velatkin ei ne viellä mihinkää ole kadonneet?
Vai maksoko ne muka joku oikeesti asunnonarvonnousulla?
Joka on iha huu.haa oletus arvo www.
- mäne bussilla!
horatsu!!
- Älä luovuta
Kyllä noita asuntotarjoajia on:VVO, Sato jne, vakuutusyhtiöt - laita netin kautta hakemuksia ja soittelet kovasti perään koko ajan, pitää olla aktiivinen.
Halvalla ne asunnot ei ikävä kyllä irtoa, joissakin Saton asunnoissa on melko edulliset vuokrahinnat riippuen siitä, mitä pidät hintakattona, mutta kyllä ne kaikki lähtee 600€ ylöspäin.
Voisit hakea järjestysnron helposti netin kautta asumisoikeusasuntoon, niissä on edullisemmat vuokrat kuin yksityisellä riippuen rakennusvuodesta, mutta aso-maksu. Kuitenkin aso-paperit käyvät lainan vakuutena, esim. Hypo:ssa. Älä luovuta.
Voisit käydä myös sossussa jos saisit sieltä jonkun suosituksen, ja menet sen kanssa Toisen linja asuntotoimistoon vaatimaan asuntoa, kyllä niitä asuntoja löytyy. - Mikä pissis!
Mistäköhän toi nimimerkki särkynyt enkeli - pikku pimatsu ei ymmärrä elämästä ja ihmisistä mitään, kun käy mollaamaan ns huonompiosaisia. Täytyy olla 100% maalaistollo, huomaa heti arvomaailmasta, kun kuvittelee olevansa joku, ja tulee tänne stadiin länkyttää typerää murretta. Painu takaisin sinne mistä olet tullutkin, ahdasmielinen ja rajoittunut ajattelutapasi ärsyttää. Meitä ihmisiä on moneksi, ja kukaan ei ole tahalteen tai laiskuttaan esim. syrjäytynyt. Jos saat aivoinfarktin, vammaudut, ehkä et enää koskaan voi palata normaaliin työhön, tai joudut osittain sairaseläkkeelle, voit joutua johonkin onnettomuuteen tai mitä tahansa voi sattua. Ärsyttää tollaset pahvipäät, jotka eivät ole heikompien puolella. Itse olen, vaikka kuulunkin ihan kohtalaisesti tienaaviin keskituloisiin, mutta tunnen niin paljon ihmisiä, jotka syystä tai toisesta ovat pudonneet yhteiskunnan rattaista, ja turha näitä ihmisiä on syyllistää, eiköhän he itse kanna taakkansa, ja heillä on muutenkin vaikeaa, häpeä!
- julietin.sydän
Sä puhut asiaa, mutta kyllä niitä stanan tolloja on täällä etelässä ja ihan alkuperäisiä stadilaisiakin juuriltaan :D Vaan tuon pennun typerää höpötystä täällä ei kestä kukaan! Se ei ole normaali! Ei hyvältä näytä juu :D
- On kaikki omaa
Aika tyhmää asua vuokralla jossain slummissa paskasakin keskellä kun voi asua pienessä kaupungissa jossa ei edes tarvita julkista liikenne systeemiä kun kaikki on kolmenkilometrin säteellä, kaikki se mikä pääkaupunkiseudulla on 2tunnin liikennevalo sekoilun päässä. Palkat on vähän pienempiä mutta ostovoima hakkaa mennentullen etelän tuhnut. Tuttavapiiristä on etelän paratiisiin muuttaneet lähinnä sekopäät ja homot joilla ei oikein mennyt hyvin täälläkään mutta hesassa eivät eroitu muista vajakeista.
- läheltä nähnyt
Kaupungin asuntoihin pääsevät ensin mamut ja luuserit eli ne, joiden vuokrat sossu maksaa. Eikä sen jälkeen kunnon ihmisille mitään jää. Kannattaa katsoa, keitä vaaleissa äänestää. Vihreät, joiden edustaja Pakka Haavisto on, vaikka yrittää sitä peitellä, ja vasemmisto ovat saaneet tässä tahtonsa läpi.
- P.i.s.t.e.
Tähän lopetetaan tämä typerä viestiketju! Se joka jatkaa on tyhmä! PISTE.
- Särkynyt enkeli
AI nii ja piti vielä mainita että totta kai ensisijalle menevät lapsiperheet, ja sen kyllä ymmärrän, lapset tarvitsevat eniten kattoa pään päälle, ja niissä on tulevaisuus. Jos joskus voitan lotossa, lupaan auttaa alkoholi/huumeongelmaiset perheiden lapsia.
Tulisi lama ja tappaisi köyhät.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144