...kun johtaa ennakkoäänissä Haavistoa vastaan mutta jää kirkkaasti kolmanneksi kun varsinaisen äänestyspäivän tulokset pamahtavat etelän kaupungeista.
Sorry, Paavo - mutta näin siinä taas kävi.
Väyrynen kokee vuoden 1994 järkytyksen...
24
118
Vastaukset
- mission imbossible
Paavo Väyrysellä ei ole mitään mahdollisuutta päästä presidentiksi. Hänen pitäisi saada yli puolet annetuista äänistä, jos jostain luonnonoikusta pääsisi toiselle kierrokselle. Narria eivät ajattelevat äänestä.
- Hat Trick
Kolmas tappio alkaa Väykkää jo painaa. Saa nähdä, millaiset on ilmeet ja selitykset 22.1., kun menee tämä viimeinenkin poliittinen oljenkorsi tällä haavaa? Eduskuntapaikka jo meni.
ps. Muistatteko, kuinka Paavo oli vielä kovaa poikaa, kun pystyi Vanhaselta kiristämään ministeripaikan Brysselikortilla 2007? Ei kiristä enää, tai jos yrittää jollain, taitaa olla itse eniten suossa?- Nilgwist
Miksihän Vanhanen suostui Väyrysen temppuiluun? Väyrynenhän petti tuossa äänestäjiään, jotka olivat häntä äänestäneet kansanedustajaksi, mutta tultuaan valituksi Väyrynen ilmoittikin, ettei ota kansanedustajan paikkaa vastaan, vaan lähtee takaisin mepiksi, jos hänelle ei parempaa asemaa anneta.
- Kaksi tunaria
Nilgwist kirjoitti:
Miksihän Vanhanen suostui Väyrysen temppuiluun? Väyrynenhän petti tuossa äänestäjiään, jotka olivat häntä äänestäneet kansanedustajaksi, mutta tultuaan valituksi Väyrynen ilmoittikin, ettei ota kansanedustajan paikkaa vastaan, vaan lähtee takaisin mepiksi, jos hänelle ei parempaa asemaa anneta.
Vanhanen ei ajatellut kokonaisuutta ja sitä että hänkin petti äänestäjät, kun hän pestasi Väyrysen. Se kävi selville myöhemminkin, kun hän ei hoksannut eikä tiennyt. Vaasikin hajosi, kun hän ei tiennyt. Kallis lahjus sekin.
Luultavasti kukaan muu ei olisi suostunut Väyrysen käsittämättömän törkeään temppuiluun. Vanhasen vajaatehoisuus ja Väyrysen itseriittoisuus tuli esiin, ja osaltaan sekin on yksi hyvä syy olla äänestämättä Väyrystä. Nauttikoon nyt niistä mukeistaan, kun vielä voi.
- plmd 4
Äänestän Väyrystä, Väyrynen on paras. Homoa inhoan, en äänestäisi mistään hinnasta tuommosta presidentiksi. Toivon todella, että se ei olisi Haavisto, joka menisi toiselle kierrokselle.
Inhoan todellakin tuommosta ihmistä, jota ei voi edes mieheksi kutsua.- Maanpetoksellista?
Kotona 19.9.1981
Tohtori Ahti Karjalainen
Munkkiniemi
H.V.
Tapasin eilen illalla ministerineuvos Vladimirovin. Seuraavassa selostan lyhyesti keskustelumme.
Vladimirovin linja on muuttumaton. Hän tulee tekemään lujasti työtä Sinun valitsemisesi puolesta. Tällä kertaa Neuvostoliitto toimii kuitenkin selvästi varovaisemmin kuin vuonna 1956, jolloin Kekkosen vastaehdokkaana oli ”Neuvostoliittoon vihamielisesti suhtautuvan puolueen ehdokas”. Hän korosti sitä, että sosialidemokraatit nykyään kannattavat hyviä suhteita Neuvostoliiton kanssa ja puolue puheenjohtaja Sorsaa myöten tukee Koivistoa.
Henkilönä he asettavat Sinut selvästi Koiviston yläpuolelle ja katsovat, että keskustalainen presidentti on parempi vaihtoehto kuin sosalidemokraattinen presidentti. Vladimirov ja hänen ystävänsä tulevat vaikuttamaan erityisesti kommunisteihin, mutta myös muihin puolueisiin Sinun valintasi hyväksi.
Victor kysyi minulta, mitä Neuvostoliito voisi muutoin tehdä Karjalaisen valinnan hyväksi. Hän itse ajatteli, että Suomen ja Neuvostoliiton suhteissa tulisi nyt olla hiljaisempi vaihe, jolloin Koivisto ei saisi sellaista julkisuutta, joka voitaisiin tulkita tueksi hänelle. Sen lisäksi hän ajatteli, että taloudellisessa yhteistyössä saattaisi olla jokin tilanne, jossa Sinun vaikutusvaltasi voisi korostua.
Minä esitin hänelle sen ajatuksen, että ensi vuoden tavaranvaihtopöytäkirjassa syntyvät vientiongelmat voisivat olla sopiva kohde, löytäisimme jonkin keinon, esim. öljyntuonnin lisäämisen, tämän ongelman hoitamiseen. Lupasin harkita tätä asiaa.
Tässä yhteydessä tuli jälleen esille minun mahdollinen vierailuni Neuvostoliittoon, joka, kuten tiedät, on ollut vireillä jo viime toukokuusta lähtien, jolloin presidentti Kekkonen päätti asiasta. Totesin Victorille uudelleen, että vierailun toteuttaminen olisi sopivaa tukea Karjalaisen presidentiksi valinnan puolesta.
Minulla tulisi olla puolueen puheenjohtajana riittävä arvovalta Sinun tukemiseksi, kun Koiviston puolestapuhujana on puheenjohtaja Sorsa, kaksinkertainen pää- ja ulkoministeri, joka on tehnyt virallisen vierailun Neuvostoliittoon molemmissa ominaisuuksissa.
Minä ollut jo yli neljä vuotta yhtä mittaa ulkoministerinä vierailematta kertaakaan tässä ominaisuudessa Moskovassa. Lisäksi olen yhteisten päätösten perusteella joutunut esiintymään keskusta-vasemmistoyhteistyön rikkojana, josta etenkin kommunistit pyrkivät vetämään yleispoliittisia johtopäätöksiä. Uskottavuus ei ole paras mahdollinen, kun minä näistä asemista käsin käyn ajamaan Sinun valintaasi nimenomaan ulkopolitiikan merkitystä korostaen.
Vladimirov esitti edelleen epäilyjä, mutta hyvin lieviä epäilyjä, sen suhteen, olisiko vierailu joka suhteessa tarkoituksenmukainen. Painavampana seikkana hän totesi, että asiasta olisi sovittava nyt presidentin sairastaessa vielä Sinun ja Uusitalon kanssa.
Kerroin Sinun tukevan vierailun toteuttamista.
Uusitalosta sanoin Victorille sen, minkä totean Sinullekin vasta tässä, etten oikein tiedä, missä Eino nyt liikkuu. Olet ehkä pannut merkille, ettei Eino ole ollut mukana useassa keskeisessä palaverissa, joissa presidenttiasiaa on käsitelty. Lisäksi hän oli merkillisen vaisu budjettiriihessä ja antoi minun taistella yksin. Minä suoraan sanoen suuresti ihmettelen, mitä Einon päässä liikkuu. Tämä ehdottomasti vain meidän kesken.
Toivon vakavasti, että ottaisit mitä pikimmin yhteyden Vladimiroviin ja kertoisit hänelle kantasi. Tapaan Gromykon torstaina, jolloin kutsu olisi luontevaa toteuttaa. Itse vierailu olisi mielestäni pyrittävä toteuttamaan – varmuuden vuoksi – jo lokakuussa tai viimeistään marraskuussa.
Lähden iltapäivällä New Yorkiin missä toivoakseni lauantaina tapaamme.
Parhain terveisin, Sinun
Paavo Väyrynen Tuollaiset alkukantaiset mielipiteet keskustelupalstoilla ovat omiaan nostamaan Haaviston kannatusta. Lisää näitä!
- Törkeää...
Maanpetoksellista? kirjoitti:
Kotona 19.9.1981
Tohtori Ahti Karjalainen
Munkkiniemi
H.V.
Tapasin eilen illalla ministerineuvos Vladimirovin. Seuraavassa selostan lyhyesti keskustelumme.
Vladimirovin linja on muuttumaton. Hän tulee tekemään lujasti työtä Sinun valitsemisesi puolesta. Tällä kertaa Neuvostoliitto toimii kuitenkin selvästi varovaisemmin kuin vuonna 1956, jolloin Kekkosen vastaehdokkaana oli ”Neuvostoliittoon vihamielisesti suhtautuvan puolueen ehdokas”. Hän korosti sitä, että sosialidemokraatit nykyään kannattavat hyviä suhteita Neuvostoliiton kanssa ja puolue puheenjohtaja Sorsaa myöten tukee Koivistoa.
Henkilönä he asettavat Sinut selvästi Koiviston yläpuolelle ja katsovat, että keskustalainen presidentti on parempi vaihtoehto kuin sosalidemokraattinen presidentti. Vladimirov ja hänen ystävänsä tulevat vaikuttamaan erityisesti kommunisteihin, mutta myös muihin puolueisiin Sinun valintasi hyväksi.
Victor kysyi minulta, mitä Neuvostoliito voisi muutoin tehdä Karjalaisen valinnan hyväksi. Hän itse ajatteli, että Suomen ja Neuvostoliiton suhteissa tulisi nyt olla hiljaisempi vaihe, jolloin Koivisto ei saisi sellaista julkisuutta, joka voitaisiin tulkita tueksi hänelle. Sen lisäksi hän ajatteli, että taloudellisessa yhteistyössä saattaisi olla jokin tilanne, jossa Sinun vaikutusvaltasi voisi korostua.
Minä esitin hänelle sen ajatuksen, että ensi vuoden tavaranvaihtopöytäkirjassa syntyvät vientiongelmat voisivat olla sopiva kohde, löytäisimme jonkin keinon, esim. öljyntuonnin lisäämisen, tämän ongelman hoitamiseen. Lupasin harkita tätä asiaa.
Tässä yhteydessä tuli jälleen esille minun mahdollinen vierailuni Neuvostoliittoon, joka, kuten tiedät, on ollut vireillä jo viime toukokuusta lähtien, jolloin presidentti Kekkonen päätti asiasta. Totesin Victorille uudelleen, että vierailun toteuttaminen olisi sopivaa tukea Karjalaisen presidentiksi valinnan puolesta.
Minulla tulisi olla puolueen puheenjohtajana riittävä arvovalta Sinun tukemiseksi, kun Koiviston puolestapuhujana on puheenjohtaja Sorsa, kaksinkertainen pää- ja ulkoministeri, joka on tehnyt virallisen vierailun Neuvostoliittoon molemmissa ominaisuuksissa.
Minä ollut jo yli neljä vuotta yhtä mittaa ulkoministerinä vierailematta kertaakaan tässä ominaisuudessa Moskovassa. Lisäksi olen yhteisten päätösten perusteella joutunut esiintymään keskusta-vasemmistoyhteistyön rikkojana, josta etenkin kommunistit pyrkivät vetämään yleispoliittisia johtopäätöksiä. Uskottavuus ei ole paras mahdollinen, kun minä näistä asemista käsin käyn ajamaan Sinun valintaasi nimenomaan ulkopolitiikan merkitystä korostaen.
Vladimirov esitti edelleen epäilyjä, mutta hyvin lieviä epäilyjä, sen suhteen, olisiko vierailu joka suhteessa tarkoituksenmukainen. Painavampana seikkana hän totesi, että asiasta olisi sovittava nyt presidentin sairastaessa vielä Sinun ja Uusitalon kanssa.
Uusitalosta sanoin Victorille sen, minkä totean Sinullekin vasta tässä, etten oikein tiedä, missä Eino nyt liikkuu. Olet ehkä pannut merkille, ettei Eino ole ollut mukana useassa keskeisessä palaverissa, joissa presidenttiasiaa on käsitelty. Lisäksi hän oli merkillisen vaisu budjettiriihessä ja antoi minun taistella yksin. Minä suoraan sanoen suuresti ihmettelen, mitä Einon päässä liikkuu. Tämä ehdottomasti vain meidän kesken.
Toivon vakavasti, että ottaisit mitä pikimmin yhteyden Vladimiroviin ja kertoisit hänelle kantasi. Tapaan Gromykon torstaina, jolloin kutsu olisi luontevaa toteuttaa. Itse vierailu olisi mielestäni pyrittävä toteuttamaan – varmuuden vuoksi – jo lokakuussa tai viimeistään marraskuussa.
Parhain terveisin, Sinun
Paavo VäyrynenVieras valta otetaan avuksi omien (tai puolueen) poliittisten tarkoitusperien saavuttamiseksi!!!!!
Tällaisesta keputoiminnasta Väyrystä tulisi todella muistutella jokaikisessä vaalitentissä.
Lisäksi tuon ajan kepuketkuilu olisi perin juurin tuotava esiin kaikilta osin esiin, kun se silloin niin visusti pyrittiin salaamaan. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, väyrynen ja muut.. - Eläkeläispersu
Maanpetoksellista? kirjoitti:
Kotona 19.9.1981
Tohtori Ahti Karjalainen
Munkkiniemi
H.V.
Parhain terveisin, Sinun
Paavo VäyrynenTuo on huima osoitus siitä miten pitkälle Väyrynen on ollut valmis menemään omia pyrkimyksiään edistääkseen. Maanpetoksellista touhua tuo on.
- Valitsija
En moiti Haavistoa, mutta mielestäni hänessä ei ole presidenttiainesta.
Sen sijaan Paavo V. olisi kyllä hyväkin Suomea edustamaan ja hänellähän on tietoa ja taitoa erittäin paljon (sen kieltää vain kateellinen) ja tietysti osaa hauskuttaa huumorilla laittaen itsensäkin likoon.
Soini on älykäs, verbaalisesti varmasti porukan paras ja hänen esitystapansa sellainen, että jokaisen on helppo ymmärtää. Kaiken lisäksi Soini lausuu mielipiteensä rehellisesti ja selkeästi ja uskaltaa olla erimieltä asioista, joita toiset eivät halua edes ottaa esille. Muut puhuvat vain niistä asioista, jotka eivät pilaisi heidän vaalimenestystä. Soini on meidän suomalaisten etuja ajava.
Sauli N:llä on varmasti talous- ja raha-asiat vahvuutena, mutta muuten hän olisi puolisonsa kanssa vain kuin Barby ja Ken. "Poikamiestä" olisi harva voinut ajatella presidenttinä tai ainakin Sauli N tiesi, että puoliso rinnalla on mahdollisuudet paremmat. Tällaista teatteria en hyväksy tulevalta presidentiltä.- järki voittaa...
Totta helkkarissa jokainen täyspäinen tietää ettei haavisto yllä pressaksi. Miten kukaan sellaista pelkää?
Mutta sitä olen ihmetellyt että miten kukaan kannattaa Väyrystä? Tyyppi joka taas uhosi että minä kyllä voitan, minusta tulee pr... kontrastia onkin sitten toisiin jotka ovat ns normaaleja.
Sellainen ei kuulu normaaliin arkirealismiin eikä normaaliin terveeseen itsetuntoon. Ei kuulu. En voisi ikinä hyväksyä sellaista tyyppiä, ainakaan presidentiksi. Noita kyllä tavannut elämän varrella työssä ja milloin missäkin...siksipä tiedänkin - Maiva eli merimuikku
Aika asiallinen kirjoitus, mutta kun Väyrysellä on tapana käyttää tietojaan ja taitojaan aisan yli potkemiseen. Siksi kai onkin niin vastenmielinen ehdokas kepujohdollekin.
- Sivuhuomautus...
järki voittaa... kirjoitti:
Totta helkkarissa jokainen täyspäinen tietää ettei haavisto yllä pressaksi. Miten kukaan sellaista pelkää?
Mutta sitä olen ihmetellyt että miten kukaan kannattaa Väyrystä? Tyyppi joka taas uhosi että minä kyllä voitan, minusta tulee pr... kontrastia onkin sitten toisiin jotka ovat ns normaaleja.
Sellainen ei kuulu normaaliin arkirealismiin eikä normaaliin terveeseen itsetuntoon. Ei kuulu. En voisi ikinä hyväksyä sellaista tyyppiä, ainakaan presidentiksi. Noita kyllä tavannut elämän varrella työssä ja milloin missäkin...siksipä tiedänkinEi siinä sinun hyväksyntääsi tarvita, kun äänet lasketaan. Voittaja on se, joka saa eniten ääniä.
- (¤)
Maiva eli merimuikku kirjoitti:
Aika asiallinen kirjoitus, mutta kun Väyrysellä on tapana käyttää tietojaan ja taitojaan aisan yli potkemiseen. Siksi kai onkin niin vastenmielinen ehdokas kepujohdollekin.
Väyrynen on oikeastaan jo puolueeton ehdokas niinkuin pressan kuuluukin.
- Niin...
(¤) kirjoitti:
Väyrynen on oikeastaan jo puolueeton ehdokas niinkuin pressan kuuluukin.
Senhän Väyrynen itse on kertonut, kun oma puolue ei häntä tue:))))
- Juoppo morsian
Pekka Haavisto on puhdasverinen pyrkyri, joka on kisassa homona mukana kokeilemassa ns. jäätä eli kansan sietokykyä, kun kävelee käsi kädessä morsionsa kanssa.
Lisänä heittää keitokseen vielä puheet mahdollisesta perheenlisäyksestä, niin jo heikoimpia hirvittää.... Minä sanon yksinkertaisesti: YÖK, YÖK, YÖK.
- suomen-ennätys
Paavon neljäs kausi presidentti ehdokkaana alkaa olemaan paketissa.
- Pellen.loppu
Paavo saa vielä kolmannen sydärin ( kaksi pallolaajennusta takana) kun lukee uusia " galluppeja".
Aikamoisen samankaltaiset tulokset nuorisovaalissa ja maikkarilla.
Paavon peli on pelattu. Ei hänen kannattas enää nolata itseään loputtomalla uholla ja valtakunnan oikeudella. Tekee itsensä yhä naurettavammaksi pelleksi.
- 7paavo
Ääniä ei ole vielä annettu eikä laskettu.
- Kansan.häpeä
... saatii häpeäksemme Neukku Lesbon voittavan.
- Salagoggomusjohtomme
https://www.hameensanomat.fi/uutiset/kotimaa/176432-keskusta-lahettanyt-vaikuttajilleen-
Keskusta lähettänyt vaikuttajilleen Niinistön allekirjoittaman kirjeen
Ainakin osa keskustalaisista vaikuttajista niin Kanta-Hämeessä kuin muuallakin Suomessa on saanut keskustapuolueen kautta postia kokoomuksen presidenttiehdokkaalta Sauli Niinistöltä.
Hänen allekirjoittamassaan kirjeessä todetaan muun muassa näin: "Sunnuntaina ratkaistaan, millaisen presidentin Suomen kansa haluaa. Sinä ja tuntemasi tarmokkaat ihmiset olette tässäkin valinnassa avainasemassa."
Niinistö palaa kirjeessään myös edellisiin presidentinvaaleihin: "Kuusi vuotta sitten moni teistä saattoi pahoittaa mielensä siitä, etten aktiivisemmin tukenut Esko Ahoa."
Kirje päättyy seuraavasti. "Nöyrällä mielellä ja yhteistyöstä kiitollisena, Sauli Niinistö."
Keskusta: Ei kannanotto
Sauli Niinistön kampanjapäällikkö Harri Jaskari kertoo, että kirjeen lähettämisestä on sovittu yhdessä puolueiden kesken heti toisen kierroksen alussa.
-Tämä on juuri sitä yhteistyötä, mistä silloin puhuimme. Haluan korostaa, että keskustapuolue on toiminut tässä erittäin upeasti ja suoraselkäisesti.
Jaskari ja keskustan puoluetoimiston järjestöpäällikkö Ilkka Miettinen muistavat kuitenkin eri tavalla, kumman puolueen aloitteesta kirje on lähtenyt liikkeelle.
-He (keskusta) toivoivat kirjettä, jota voisi välittää eteenpäin, kokoomuksen Jaskari sanoo.
-Sauli Niinistön tukiryhmä pyysi, voisimmeko lähettää tällaisen, keskustan Miettinen kertoo.
Keskustan järjestöpäällikkö sanoutuu saman tien irti siitä, että kirje olisi kannanotto keskustalta.
-Se ei missään tapauksessa ole keskustaorganisaation viesti, vaan Sauli Niinistön viesti meidän vaikuttajillemme. Keskustahan ei puolueorganisaationa ole ottanut kantaa kenenkään puolesta, Miettinen kiiruhtaa sanomaan.
Hän ei silti näe moraalisesti mitään väärää siinä, jos ihmisiä kehotetaan äänestämään jompaa kumpaa ehdokasta.
-Sitähän tehdään koko ajan. Jos sen tekee avoimesti, mitä siinä voi olla moraalisesti väärää, hän kysyy.
Piiri pieni pyörii
Ilkka Miettinen kertoo, että Niinistön kirje on lähetetty kaikille keskustan piirijärjestöille.
-Ne ovat saaneet lähettää sen oman harkintansa mukaan kuntatasolle, jos ovat halunneet, hän sanoo.
Esimerkiksi keskustan Etelä-Hämeen piirin toiminnanjohtaja Matti Kaunisto kertoo laittaneensa kirjeen sähköpostin välityksellä niille yli 80:le piirin kunnanvaltuutetulle, jotka löytyvät hänen sähköpostiosoitteistaan. Piirissä on kaikkiaan noin 140 valtuutettua.
-Jokainen kirjeen saanut saa tehdä sillä, mitä parhaaksi näkee, Kaunisto toteaa.
Mieliala keskustakentällä on Kauniston mukaan ymmärrettävästi aika alhaalla.
-Pettymys oli tietysti suuri, kun oma ehdokas (Matti Vanhanen) ei päässyt jatkoon.
-Niille, jotka ovat halunneet lähteä tekemään voimakkaasti töitä Niinistön puolesta, on se mahdollisuus annettu. Ei meillä kaikki kiljuen ole lähteneet siihen touhuun mukaan, Matti Kaunisto sanoo. (HäSa)
Hattulan keskustalla erimielisyyttä, saako äänestää myös Halosta
Muutamat keskustalaiset eivät ole sulattaneet Hattulan
keskustan kunnallisjärjestön päätöstä, jonka mukaan se ei erikseen asetu kummankaan presidenttiehdokkaan taakse.
- Meitä sieppaa se, että voi tukea sekä Halosta että Niinistöä. Meidän vanhat keskustalaiset nousivat tästä takajaloilleen, kunnanvaltuutettu ja Hattulan keskustan kunnallisjärjestön entinen puheenjohtaja Hannu Jokisuo sanoo.
Hän kertoo, että "vanhoihin keskustalaisiin" kuuluvat ainakin Erkki Suomaa, Olavi Waljakka, Heikki Salo ja Olavi Jaakkola, jotka kaikki ovat ilmoittaneet toisella kierroksella kuuluvansa Sauli Niinistön (kok.) tukijoukkoihin.
- Keskustan johtohan on jo aiemmin ilmoittanut äänestävänsä Niinistöä. Ei näistä puheista pidä livetä. Tällä hetkellä meillä on Hattulan keskustan kunnallisjärjestön johdossa sellaisia henkilöitä, joille tällainen linjauksista repeäminen sopii, Jokisuo sanoo, mutta ei suostu kertomaan, ketä tarkalleen tarkoittaa.
Eikö jokaisella ole valta äänestää ketä haluaa?
-Se ratkaisu on jokaisen tehtävä sisimmässään. Järjestöihmisenä toivon, että tuemme julkisesti sanottua keskustajohdon kantaa ja olemme sen takana, Hannu Jokisuo toteaa.
"Vapaat kädet"
Hattulan keskustan kunnallisjärjestön nykyinen puheenjohtaja Marko Malmberg suhtautuu rauhallisesti Jokisuon ja kumppanien ajatuksiin.
-On hyvä asia, että he tuovat kantansa esille. Me annoimme järjestöpäätöksellä vapaat kädet kullekin jäsenelle toimia parhaaksi katsomallaan tavalla, hän sanoo.
-Keskusta on moniarvoinen puolue, jossa kunnioitetaan myös sitä päätöstä, ettei julkaise omaa nimeään kummallakaan tukijalistalla, Malmberg painottaa.
Hannu Jokisuo pelkää, että keskustalaisten "lipeäminen" tekee hallaa hyvälle yhteistyölle Hattulan kokoomuslaisten kanssa.
-Päinvastoin. Presidentinvaalit on puhdas henkilövaali, eikä näillä asioilla ole mitään merkitystä yhteistyökuvioihin, Malmberg vastaa. (HäSa
ETTÄ eikohän ois jo aika lähteä PappaVäyrysen taakse. - PossuaHuuleen
Homot äänestää munat pystyssä ja liukuvoiteet kädessä Haavistoa.
- Kepustania
Kumiperuukki pohjustaa nyt vaaleja 2024, jolloin ehdokas laskelmoi Berliinin muurin palanneen ja stalinin nousseen haudastaan lähettämään nootteja ja vihreitä miehiä Kepustanian kansantasavallan tueksi.
- Oikeinväykylle
Hyvässä lykyssä Väyrysen painajainen voi toteutua, vitutukseen voi kuolla! Neljäs tappio syö miestä ja ikää pukkaa kovaa kyytiä, nyt jo kävelee kuin Ahtisaari;-))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764757- 123306
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471916Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6661853- 1161816
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421