Miten paljon pahempi on pitkä salasuhde kuin lyhyt?

Kaksoiselämä

Mitä ajattelette pitkästä muutamien vuosien kestäneestä tiiviistä salasuhteesta? Voiko sellaista antaa koskaan anteeksi? Tuntuu, etten pysty. Jonkun kännipanon antaisin vielä anteeksi, mutta pitkä salasuhde, kaksoiselämä? Tuntuu ylivoimaiselta päästä tämän yli. En tiedä mitä tekisin.

244

13281

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadsadsadsad...

Ajatus pitkästä salasuhteesta ei tunnu enää pettämiseltä, vaan petokselta.
      Olisi se rankka paikka kuulla ihmisen, jota rakastaa ja jonka on luullut rakastavan itseään antaneen osan itsestään pitkän aikaa muualle... Pitkään hyvin varjeltu salaisuus... Pakosti tulee mieleen, miten paljon siinä on tunteita pelissä ja miten paljon kumppani on antanut parisuhteen ulkopuoliselle ihmiselle itsestään, kertonut niitä asioita, jotka pitäisi kertoa omalle kumppanille, kertonut ehkä intiimejä asioita olemassa olevasta parisuhteesta, perheen asioita. Pahalta, kovin pahalta tuntuu...

Tätä olen joutunut miettimään, mutta konkreettisten todisteiden puuttuessa ollut sanomatta mitään kovin painokasta. Rassaavaa keräillä satunnaisia langanpäitä yhteen ja yrittää päästä selville, onko itsellä korvien välissä klappia, kun epäilee...

• on tai ei

Mielestäni kyse ei ole petoksesta. Kyse on enempikin siitä, että on mennyt suhteeseen sopimattoman miehen kanssa. Jotkut miehet ovat uskollisia ja jotkut eivät ole.Tästä ominaisuudesta saa merkkejä jo seurusteluvaiheessa. Vastuu on itsellä, kun menee luottamaan mieheen siltä pohjalta, että kuvittelee omistavansa hänet yskin.

• höpön pöpöä
        on tai ei kirjoitti:

Mielestäni kyse ei ole petoksesta. Kyse on enempikin siitä, että on mennyt suhteeseen sopimattoman miehen kanssa. Jotkut miehet ovat uskollisia ja jotkut eivät ole.Tästä ominaisuudesta saa merkkejä jo seurusteluvaiheessa. Vastuu on itsellä, kun menee luottamaan mieheen siltä pohjalta, että kuvittelee omistavansa hänet yskin.

Höpö höpö. Sinäkö näet kolmenkymmen vuoden päähän, tokkopa. Hyvin usein pettää mies, josta koskaan ei uskoisi. Vain osa pettävistä miehistä näyttää merkkejä siihen suuntaan seurusteluvaiheessa. Oma mieheni oli täysin uskollinen 25 vuotta, mutta sitten meni ja petti. Uskon jopa, etten todellakaan ole ainoa, joka pitkässä siis todella pitkässä (nykyajan mitoituksen mukaan) on tullut petetyksi vasta vuosi- kymmenien jälkeen.

En todellakaan ole vastuussa mieheni pettämisestä enkä koskaan ole kuvitellut omistavani miestä, jonka kanssa olen ollut aviossa. Väitän vielä, että mies jonka kanssa tämä pitkä taival on takana ei ole ollut "sopimaton". Olet heitellyt nyt jotain "mutua" vailla todellisuuspohjaa.

• Niin, tai sitten...
        höpön pöpöä kirjoitti:

Höpö höpö. Sinäkö näet kolmenkymmen vuoden päähän, tokkopa. Hyvin usein pettää mies, josta koskaan ei uskoisi. Vain osa pettävistä miehistä näyttää merkkejä siihen suuntaan seurusteluvaiheessa. Oma mieheni oli täysin uskollinen 25 vuotta, mutta sitten meni ja petti. Uskon jopa, etten todellakaan ole ainoa, joka pitkässä siis todella pitkässä (nykyajan mitoituksen mukaan) on tullut petetyksi vasta vuosi- kymmenien jälkeen.

En todellakaan ole vastuussa mieheni pettämisestä enkä koskaan ole kuvitellut omistavani miestä, jonka kanssa olen ollut aviossa. Väitän vielä, että mies jonka kanssa tämä pitkä taival on takana ei ole ollut "sopimaton". Olet heitellyt nyt jotain "mutua" vailla todellisuuspohjaa.

Tai sitten miehesi jäi kiinni ensimmäisen kerran vasta silloin, kun sait tietää hänen pettävän. Et voi todella tietää oliko se ensimmäinen kerta, luulen jopa että ei ollut.

Totta on, että usein sellaiset miehet pettävät, joista ei ikinä uskoisi, ja silloin ei vaimoa tietenkään voi syyttää. Kuitenkin on myös olemassa miehiä, jotka sanovat heti suhteen alussa, että eivät tule olemaan uskollisia, tiedän muutamia tällaisia.

Silti heidän vaimonsa ovat alkaneet suhteeseen näiden kanssa, ja itseä ihmetyttää että he ovat sitten niin verisesti loukkaantuneita, kun mies pettää. Kyllähän heille on jo reilusti alussa kerrottu, että näin tulee käymään. Miksi siis suuttua? Kuvittelevatko he, että saavat muutettua miestä mieleisekseen?

Se jos menee suhteeseen sillä mielellä, että toisessa on jokin ominaisuus josta ei pidä, ja ajattelee voivansa muuttaa sen, on ainakin väärä lähtökohta suhteelle, ja puoliso on taatusti sopimaton, jos kokee heti alkuunsa että hänessä on jotain, joka pitää muuttaa.

Jos mies tai vaimo kertoo heti alussa reilusti olevansa uskoton, niin jos siitä sitten sydän särkyy, niin vastuu on taatusti itsellä, ei kellään muulla.

• höpön pöpöä
        Niin, tai sitten... kirjoitti:

Tai sitten miehesi jäi kiinni ensimmäisen kerran vasta silloin, kun sait tietää hänen pettävän. Et voi todella tietää oliko se ensimmäinen kerta, luulen jopa että ei ollut.

Totta on, että usein sellaiset miehet pettävät, joista ei ikinä uskoisi, ja silloin ei vaimoa tietenkään voi syyttää. Kuitenkin on myös olemassa miehiä, jotka sanovat heti suhteen alussa, että eivät tule olemaan uskollisia, tiedän muutamia tällaisia.

Silti heidän vaimonsa ovat alkaneet suhteeseen näiden kanssa, ja itseä ihmetyttää että he ovat sitten niin verisesti loukkaantuneita, kun mies pettää. Kyllähän heille on jo reilusti alussa kerrottu, että näin tulee käymään. Miksi siis suuttua? Kuvittelevatko he, että saavat muutettua miestä mieleisekseen?

Se jos menee suhteeseen sillä mielellä, että toisessa on jokin ominaisuus josta ei pidä, ja ajattelee voivansa muuttaa sen, on ainakin väärä lähtökohta suhteelle, ja puoliso on taatusti sopimaton, jos kokee heti alkuunsa että hänessä on jotain, joka pitää muuttaa.

Jos mies tai vaimo kertoo heti alussa reilusti olevansa uskoton, niin jos siitä sitten sydän särkyy, niin vastuu on taatusti itsellä, ei kellään muulla.

Itse asiassa sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta perseellen meni. Sillä tämän minä TIEDÄN, oli todellakin ensimmäinen kerta.

Tietysti ovat loukkaantuneita, ovathan he luulleet rakkauden muuttavan miehen uskolliseksi. Eiköhän se kuitenkin ole hyvin inhimillistä? Niinhän kakkosetkin kuvittelevat tekonsa oikeutetuksi koska ovat rakastuneita. Mies usein kertoo ettei tule vaimostaan eroamaan, silti kakkoset ovat katkeria käryn käytyä, kun mies jääkin vaimonsa luokse, eikä tämän "suuren ja kaikkivoipaisen rakkauden". Vaikka heille on "reilusti" asia sanottu jo alussa, silti he ovat pettyneitä ja katkeria, eikö? Kuvittelevatko he, että tämä heidän rakkautensa muuttaa asian?

• Niin, tai sitten...
        höpön pöpöä kirjoitti:

Itse asiassa sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta perseellen meni. Sillä tämän minä TIEDÄN, oli todellakin ensimmäinen kerta.

Tietysti ovat loukkaantuneita, ovathan he luulleet rakkauden muuttavan miehen uskolliseksi. Eiköhän se kuitenkin ole hyvin inhimillistä? Niinhän kakkosetkin kuvittelevat tekonsa oikeutetuksi koska ovat rakastuneita. Mies usein kertoo ettei tule vaimostaan eroamaan, silti kakkoset ovat katkeria käryn käytyä, kun mies jääkin vaimonsa luokse, eikä tämän "suuren ja kaikkivoipaisen rakkauden". Vaikka heille on "reilusti" asia sanottu jo alussa, silti he ovat pettyneitä ja katkeria, eikö? Kuvittelevatko he, että tämä heidän rakkautensa muuttaa asian?

Hyvä on, ehkä tiedät, että se oli ensimmäinen kerta kun miehesi petti sinua. Ihmettelen tosin mistä voit sen tietää, jos et ole ollut vahtimassa 24/7 tai viritellyt hänelle jotain siveysvyotä aiemmin, mutta jos sanot niin -niin uskotaan.

Minä en tiedä mitä kakkoset kuvittelevat, sillä en tunne yhtään kakkosta, eikä minua kiinnosta mitä he kuvittelevat. Olettaisin että heidän kuvitelmiinsa vaikuttaa aika paljon se, mitä heille on sanottu ja valehdeltu (jos jotain on valehdeltu).

Tunnen kuitenkin jokusen naisen, jotka ovat itse kertoneet minulle, että miehensä on sanoneet heti lähes ensi tapaamisella, että eivät välttämättä tahdo suhteesta mitään vakavampaa, eivätkä ole uskollista tyyppiä. No nämä ovat tulleet raskaaksi, ja avioon on asteltu. Miehet on sanoneet, että eivät tule olemaan uskollisia, ja naisen on parempi vaan elää sen kanssa.

Sitten kun mies toimii ja tekee sen mukaan mitä on sanonut rehellisesti, niin kyllä jaksan ihmetellä sitä draamaa mitä näissä talouksissa käydään, ja varsinkin kun se toistuu ja toistuu. Aina sama huuto ja parku ja loukkaantuminen, kun käry käy, eikä nämä miehet oikeastaan edes vaivaudu peittelemään tekosiaan...

Sitä saa mitä tilaa.

• tw3434w5
        on tai ei kirjoitti:

Aika pirun typerää tekstiä! Ai itsellä on vastuu, jos tulee petetyksi siltä pohjalta, että on mennyt vakain aikein pysyä yhdessä koko loppuelämä sellaisen ihmisen kanssa, jota rakastaa ja kunnioittaa?

• Niin, tai sitten...
        tw3434w5 kirjoitti:

Aika pirun typerää tekstiä! Ai itsellä on vastuu, jos tulee petetyksi siltä pohjalta, että on mennyt vakain aikein pysyä yhdessä koko loppuelämä sellaisen ihmisen kanssa, jota rakastaa ja kunnioittaa?

No kyllä se on silloin itsellä vastuu, jos menee tieten tahtoen yhteen sellaisen miehen kanssa, jonka kaikki -mukaan lukien morsio/vaimo itsekin tietää ns. pelimieheksi. Tyhmä nainen tekee niin.

Tiedän näitä tapauksia tuttavapiirissä muutamia. Siis miehiä joista ihan kaikki tietää, että ne panee suurin piirtein kaikkea mikä etäisesti naista muistuttaa, ja jahtaavat vain pillua koko ajan. Sellaisia miehiä, joista näkee kilometrin päähän, että ovat pelimiehiä.

Millainen idiootti -ämmä kuvittelee, että kun jättää pilsut pois ja tulee raskaaksi, ja suostuttelee (pakottaa?) miehen kanssaan naimisiin, että se pukki siitä muuttuu kivaksi pikku -aviomieheksi ja isukiksi, joka illat istuu kotona vaimo -kullan vieressä ja pitelee kädestä kiinni, kun yhdessä katsotaan salkkareita?

Millainen idiootti -ämmä menee "vakain aikein loppuelämäksi yhteen" sellaisen miehen kanssa, ja luulee sen muuksi muuttavansa, kun mies itse toistaa ja toistaa suhteen alusta lähtien ettei tahdo vakavaa suhdetta, ja kun vauvaa alkaa sitten tulemaan ja pitää mennä naimisiin, niin toistaa ja toistaa, että ei tule olemaan uskollinen... Rakastaa ja kunnioittaa... Anna mun kaikki kestää!

Edelleen -sitä saa mitä tilaa.

• sadsadsadsad...

No kyllä se on silloin itsellä vastuu, jos menee tieten tahtoen yhteen sellaisen miehen kanssa, jonka kaikki -mukaan lukien morsio/vaimo itsekin tietää ns. pelimieheksi. Tyhmä nainen tekee niin.

Tiedän näitä tapauksia tuttavapiirissä muutamia. Siis miehiä joista ihan kaikki tietää, että ne panee suurin piirtein kaikkea mikä etäisesti naista muistuttaa, ja jahtaavat vain pillua koko ajan. Sellaisia miehiä, joista näkee kilometrin päähän, että ovat pelimiehiä.

Millainen idiootti -ämmä kuvittelee, että kun jättää pilsut pois ja tulee raskaaksi, ja suostuttelee (pakottaa?) miehen kanssaan naimisiin, että se pukki siitä muuttuu kivaksi pikku -aviomieheksi ja isukiksi, joka illat istuu kotona vaimo -kullan vieressä ja pitelee kädestä kiinni, kun yhdessä katsotaan salkkareita?

Millainen idiootti -ämmä menee "vakain aikein loppuelämäksi yhteen" sellaisen miehen kanssa, ja luulee sen muuksi muuttavansa, kun mies itse toistaa ja toistaa suhteen alusta lähtien ettei tahdo vakavaa suhdetta, ja kun vauvaa alkaa sitten tulemaan ja pitää mennä naimisiin, niin toistaa ja toistaa, että ei tule olemaan uskollinen... Rakastaa ja kunnioittaa... Anna mun kaikki kestää!

Edelleen -sitä saa mitä tilaa.

Pakko käydä kommentoimassa: minä olin mieheni kanssa 15 vuotta naimissa ennen kuin epäillykset heräsivät. Mies on seurustellut kerran vakavammin ennen meidän tapaamistamme, suhde loppui siihen, kun nainen muutti muualle opiskelujen vuoksi. Kukaan ei siis pettänyt ketään - ja tämä on varma tieto. Minäkö siis menin yhteen pelimiehen kanssa, jos hän kykeni olemaan minulle 15 vuotta uskollinen..? No, meillä on sitten aivan eri näkemys siitä, mikä on pelimies...

• Niin, tai sitten... kirjoitti:

Sitä vaan ei kutsuta seurustelusuhteeksi jos sanotaan jo etukäteen että ollaan muidenkin kanssa. Silloin ei petosta edes tapahdu jos ei aleta seurustella, eli sitouduta.

Termiä "pettää" käytetään silloin, kun ollaan seurustelusuhteessa, eli sitoutuneita.

Jos toinen esittää sitoutuvaa mutta ajattelee jo alunperinkin käyvänsä vieraissa, se on petos jo siinä vaiheessa.

Valehtelu = petos.
        Etukäteen sovitut panot ei ole. Siinä se ero.

• Mieskin
        on tai ei kirjoitti:

Omistavansa
        Ei ihmistä voi omistaa se on ajateleva tuteva olento
        Auton ja talon yms voi omistaa

• onni yksillä
        höpön pöpöä kirjoitti:

Tosiaan nyt vaan näkyy miehet jää kiinni.Minä olen naisena pettänyt miestäni n. 20v. aina saman vieraan miehen kanssa, olemme varmaan kuin aviopari vaikka ei joka yö vierekkään olla.Ja en näe mitään pahaa jos kotona saa pakit kun haluaa seksiä ja rakkautta.Mutta ei me olla puhuttu että jos erottas.Molemmilla on perheet talot ja kesämökit.Olenpa ollut hänelle valinnut mökille verhotkin.Ottakaapa kantaa mielelläni lukisin mitä mieltä olette.Kumpikin ollaan sellaisessa työssä jossa joutuu matkustelemaan niin tapaamiset onnistuu hyvin ja kotona ollaan omaitsemme.Rakkautta on monenlaista.

• Minä
        onni yksillä kirjoitti:

Tosiaan nyt vaan näkyy miehet jää kiinni.Minä olen naisena pettänyt miestäni n. 20v. aina saman vieraan miehen kanssa, olemme varmaan kuin aviopari vaikka ei joka yö vierekkään olla.Ja en näe mitään pahaa jos kotona saa pakit kun haluaa seksiä ja rakkautta.Mutta ei me olla puhuttu että jos erottas.Molemmilla on perheet talot ja kesämökit.Olenpa ollut hänelle valinnut mökille verhotkin.Ottakaapa kantaa mielelläni lukisin mitä mieltä olette.Kumpikin ollaan sellaisessa työssä jossa joutuu matkustelemaan niin tapaamiset onnistuu hyvin ja kotona ollaan omaitsemme.Rakkautta on monenlaista.

Propsit! Homma toimii joten antaa mennä!

• ss
        höpön pöpöä kirjoitti:

Ne miehet... Jotenkin minusta tuntuu, että miehet eivät ole luotu vakituiseen parisuhteeseen. Uskon, että ihmisten järki on sanonut näin , joten ollaan keksitty naimisiin meno, yksiavioisuus jne. uskon ,että ihmiset ovat eläinlajissa ryhmä joka ei ole kuin joutsenet ( : jos miehet eivät petä naisia pakenevat he parisuhteesata pois, työtä tekemällä, harrastamalla, juomalla, puuhaten autotallissa.. heh, hee . Olen jo melkosen monta vuotta mietiskellyt tätä asiaa, joten minun mielipeteeni on tämä. Onkohan kukaan muu koskaan ajatellut samalla tavalla ?

• ihanat muistot
        onni yksillä kirjoitti:

Minä olen myös avioliitossa oleva nainen ja minulla on ollut toistakymmentä vuotta kestänyt suhde myös naimisissa olevaan mieheen. Jskus on vuosikin vierähtänyt ennekuin tapaamme. Olemme tehneet treffejä risteilylle ja tansseihin aj viettäneet monia ihania hotelliöitä. Myös junamatkaa olemme taittaneet samassa hytissä. Olemme soudelleet erämaajärvellä jne. Emme ole koskaan puhuneet eroamisesta, paitsi yhden kerran kun mies kysyi, menisinkö hänen kanssaan naimisiin, jos hän eroaisi. Minä häkellyin niin etten osannut vastata mitään.
        Nyt mies sairastunut, emme voi enää tavata ja kaipaan häntä toisinaan. Vaikka ei liitossani sen kummempia vikoja ole, mutta onhan se urautunut. Mutta tiedän senkin, ettei miehenikään mikään uskollinen ole ollut. Joten, elämä jatkuu entistä latuaan. Olen tosin miettinyt, hommaanko uuden kielletyn suhteen, tapaamiset olivat aina niin kaukana arjesta ja ihania, että se oli kuin romaania olisi lukenut ja itse ollut tapahtumisssa mukana.

• yksielämä1
        on tai ei kirjoitti:

Kuka kuvittelee omistavansa puolisonsa?

• Enää ei satu
        onni yksillä kirjoitti:

Niin mikä tuossa kertomassasi oli rakkautta? Sekö, että kulissien ja omaisuuden takia ollaan yhdessä, vai se että jaksaa olla oman kanssa, kun käy vieraissa? Vai se verhojen valintako toisen perheen mökille osoittaa rakkautta? Kutsuisin kyllä tuota elämääsi valheessa elämiseksi joka taholla. Mikään ei ole helpompaa, kuin pettäminen. Mikään ei ole ikävämpää, kuin petetyksi tulesisen paljastuminen petetylle. Ei edes se kiinni jääminen pettäjille.Olla yhdessä ja luottamuksen arvoinen on vaikeaa. Sellaisen ihmisen löytäminen vielä vaikeampaa.

• Riepumatto
        onni yksillä kirjoitti:

Että ihan verhotkin.

• sekäettä
        ss kirjoitti:

Ne miehet... Jotenkin minusta tuntuu, että miehet eivät ole luotu vakituiseen parisuhteeseen. Uskon, että ihmisten järki on sanonut näin , joten ollaan keksitty naimisiin meno, yksiavioisuus jne. uskon ,että ihmiset ovat eläinlajissa ryhmä joka ei ole kuin joutsenet ( : jos miehet eivät petä naisia pakenevat he parisuhteesata pois, työtä tekemällä, harrastamalla, juomalla, puuhaten autotallissa.. heh, hee . Olen jo melkosen monta vuotta mietiskellyt tätä asiaa, joten minun mielipeteeni on tämä. Onkohan kukaan muu koskaan ajatellut samalla tavalla ?

Miten ne pettävät naiset sitten... niitä on vaikka kuinka ja tiedän omalta kohdaltanikin sellaisia:)

• mr.anders
        ihanat muistot kirjoitti:

Minä olen myös avioliitossa oleva nainen ja minulla on ollut toistakymmentä vuotta kestänyt suhde myös naimisissa olevaan mieheen. Jskus on vuosikin vierähtänyt ennekuin tapaamme. Olemme tehneet treffejä risteilylle ja tansseihin aj viettäneet monia ihania hotelliöitä. Myös junamatkaa olemme taittaneet samassa hytissä. Olemme soudelleet erämaajärvellä jne. Emme ole koskaan puhuneet eroamisesta, paitsi yhden kerran kun mies kysyi, menisinkö hänen kanssaan naimisiin, jos hän eroaisi. Minä häkellyin niin etten osannut vastata mitään.
        Nyt mies sairastunut, emme voi enää tavata ja kaipaan häntä toisinaan. Vaikka ei liitossani sen kummempia vikoja ole, mutta onhan se urautunut. Mutta tiedän senkin, ettei miehenikään mikään uskollinen ole ollut. Joten, elämä jatkuu entistä latuaan. Olen tosin miettinyt, hommaanko uuden kielletyn suhteen, tapaamiset olivat aina niin kaukana arjesta ja ihania, että se oli kuin romaania olisi lukenut ja itse ollut tapahtumisssa mukana.

Hei! Miten tapasitte,sattumalta vai tarkoituksella?

• vastuutonta
        Minä kirjoitti:

Propsit! Homma toimii joten antaa mennä!

Tilaisuus on tehnyt varkaan , tai peräti kaksi. Kulissit on näennäisesti kunnossa, miksi muuttaa käytäntöä.
        Ainut mikä teidät voisi herättää todellisuuteen on lasten reagointi kun/jos saavat vihiä. Jos taas tietävät ottavat teiltä käytösmallin, mitä ei tiedetä sitä ei ole mutta käytännössä kaikki pettäminen on ihan ookoo ja mahdollista. Ette ainakaan voi moralisoida jos töppäävät.
        Mutta jos lopettaisitte kaksoiselon voisi se saada aikaan pelon ettei elämää ole syytä elää kuin kelon siks jatkanette samaa rataa aina hamaan hautaan asti. Kunnes rypyt erottaa.

• vaikeeeee tilanne
        on tai ei kirjoitti:

pitkä suhde on pahempi kuin satunnainen - siihen liittyy tunteita ja intohimoa - .
        kyse on mielestäni siitä, onko suhde ohi jos on - kuinka se päättyi. .

Tiedän kokemuksesta että pitkässä parisuhteessa kannattaa antaa paljon anteeksi, mutta on oleellista minkälaisessa suhteessa olet puolisollesi.... jos olet ikäänkuin lohduttaja päättyneen suhteen "seuraavaksi paras" vaihtoehto, en pistäisi tähän mitään likoon.

Keksustelemaanhan teidän pitää ruveta , ja parisi on selvitettävä - ensin itselleen - millaisia merkityksiä hän parisuhteellenne antaa.

Vaikea on tilanne joka tapauksessa.

• :D
        sadsadsadsad... kirjoitti:

Pakko käydä kommentoimassa: minä olin mieheni kanssa 15 vuotta naimissa ennen kuin epäillykset heräsivät. Mies on seurustellut kerran vakavammin ennen meidän tapaamistamme, suhde loppui siihen, kun nainen muutti muualle opiskelujen vuoksi. Kukaan ei siis pettänyt ketään - ja tämä on varma tieto. Minäkö siis menin yhteen pelimiehen kanssa, jos hän kykeni olemaan minulle 15 vuotta uskollinen..? No, meillä on sitten aivan eri näkemys siitä, mikä on pelimies...

Miksi sä aloit kinaamaan tuon kanssa, kun sehän puhui pelimiehistä? Jos sun mies ei ollut sellainen niin fine! Mutta on niitä tollasia pelimiehiäki ja niitten tosi tyhmiä vaimoja. Tunnen itse yhden tapauksen myös. Jos sun mies ei ole sanonut sulle alussa koko ajan että ei aio olla uskollinen, niin hyvä sä tiedät miten asiat on, mutta toihan puhuu sellaisista jotka on sanoneet "en tahdo vakavaa suhdetta" "en tule olemaan uskollinen ikinä" niin onko sun mielestä oikeesti sellainen nainen kovin älykäs, joka tollasen kanssa naimisiin menee? Onko järkee suuttua sitten kun mies pettää? Sehän on koko ajan sanonut että näin tulee tekemään. Mun mielestä naiset jotka menee tommosten miesten kanssa naimisiin on vähän samanlaisia niinku jotku tyhmät, jotka ottaa jonku vitun alligaattorin lemmikiksi. Jotain tyhmää erikoisuuden tavoittelua "minä kesytin ton villipedon, ei se mua pure" ja sitten joku päivä se kuitenki syö sen... "minä kesytin ton seksipedon, ei se mua petä" ja taatusti pettää! :D Sitte kauhee itkupotkuraivari "miten sä saatanan huorapukki saatoit tehdä mulle näin?!!? BUHUUU!!!!!!!!!!!"

• 2/1
        onni yksillä kirjoitti:

se on juuri noin kun kerroit.onko se pettämistä jos kotona ei saa seksiä,teitpä mitä tahansa

• ----
        on tai ei kirjoitti:

Mun mielestä tämä on enemmän sopimusasia. Jos luvataan olla uskollisia ja sitten ei olla, niin aika selkeä petos on tapahtunut.

• ...

Hyvä on, ehkä tiedät, että se oli ensimmäinen kerta kun miehesi petti sinua. Ihmettelen tosin mistä voit sen tietää, jos et ole ollut vahtimassa 24/7 tai viritellyt hänelle jotain siveysvyotä aiemmin, mutta jos sanot niin -niin uskotaan.

Minä en tiedä mitä kakkoset kuvittelevat, sillä en tunne yhtään kakkosta, eikä minua kiinnosta mitä he kuvittelevat. Olettaisin että heidän kuvitelmiinsa vaikuttaa aika paljon se, mitä heille on sanottu ja valehdeltu (jos jotain on valehdeltu).

Tunnen kuitenkin jokusen naisen, jotka ovat itse kertoneet minulle, että miehensä on sanoneet heti lähes ensi tapaamisella, että eivät välttämättä tahdo suhteesta mitään vakavampaa, eivätkä ole uskollista tyyppiä. No nämä ovat tulleet raskaaksi, ja avioon on asteltu. Miehet on sanoneet, että eivät tule olemaan uskollisia, ja naisen on parempi vaan elää sen kanssa.

Sitten kun mies toimii ja tekee sen mukaan mitä on sanonut rehellisesti, niin kyllä jaksan ihmetellä sitä draamaa mitä näissä talouksissa käydään, ja varsinkin kun se toistuu ja toistuu. Aina sama huuto ja parku ja loukkaantuminen, kun käry käy, eikä nämä miehet oikeastaan edes vaivaudu peittelemään tekosiaan...

Sitä saa mitä tilaa.

Vaikkei ehkä kiinnostakaan, niin täällä suositussa blogissa http://salatturakkaus.blogspot.com/ on erään nuoren kakkosen ajatuksia salasuhteesta. Ihan virkistäviä näkökulmia ja hyviä keskusteluja.

• justnoin
        :D kirjoitti:

Miksi sä aloit kinaamaan tuon kanssa, kun sehän puhui pelimiehistä? Jos sun mies ei ollut sellainen niin fine! Mutta on niitä tollasia pelimiehiäki ja niitten tosi tyhmiä vaimoja. Tunnen itse yhden tapauksen myös. Jos sun mies ei ole sanonut sulle alussa koko ajan että ei aio olla uskollinen, niin hyvä sä tiedät miten asiat on, mutta toihan puhuu sellaisista jotka on sanoneet "en tahdo vakavaa suhdetta" "en tule olemaan uskollinen ikinä" niin onko sun mielestä oikeesti sellainen nainen kovin älykäs, joka tollasen kanssa naimisiin menee? Onko järkee suuttua sitten kun mies pettää? Sehän on koko ajan sanonut että näin tulee tekemään. Mun mielestä naiset jotka menee tommosten miesten kanssa naimisiin on vähän samanlaisia niinku jotku tyhmät, jotka ottaa jonku vitun alligaattorin lemmikiksi. Jotain tyhmää erikoisuuden tavoittelua "minä kesytin ton villipedon, ei se mua pure" ja sitten joku päivä se kuitenki syö sen... "minä kesytin ton seksipedon, ei se mua petä" ja taatusti pettää! :D Sitte kauhee itkupotkuraivari "miten sä saatanan huorapukki saatoit tehdä mulle näin?!!? BUHUUU!!!!!!!!!!!"

Samaa mieltä kanssasi. Mulla lähipiirissä pariskunta, jossa puoliso petti jo monesti ennen heidän naimisiin menoaan ja jäi kiinni yhtä monesti. Vaimo tiesi tasan tarkkaan, millaisen miehen ottaa. Eikä mies ole siitä miksikään muuttunut. Säännöllisin välein jää kiinni edelleen. Ja vaimo oikeuttaa itkupotkuraivarit itselleen ja siitä kuulee koko suku.

Tiesi mitä teki, kun otti miehen itselleen. Raskasta vaan läheisenä kuunnella tuota samaa vuodesta vuoteen. Erota ei voi. Kulissit on tärkeämpää kuin oma mielenrauha. Toisaalta olen ajatellut, että ehkä vaimokin nauttii, kun saa välillä pistää ukkoa ruotuun ja haukkua hänet koko suvulle. Näyttää kaikille, että kyllä se vaan on hän, jonka rinnalle ukko aina jää. Joku valtataistelu kyseessä vai mikä lie?

• näin on
        onni yksillä kirjoitti:

Aika pitkälti sama tilanne, mutta ei ole jatkunut yhtä kauan.
        Kyllä sitä hellyyttä kaipaa ja jos ei kotoa saa, niin...

• Mietitkö muita KOSKA
        onni yksillä kirjoitti:

haluat tietää....sä oksetat mua !
        Sun elämä on pelkkää petosta, mitäs sitten kun seinät romahtaa, sinä jäät alle ja huomaat ettei ketään kiinnosta pelastaa.

Mitäs jos lapsesi tietäisivät....hyvät elämänopit annat heillekin.

Kuvottavaa ja itsekästä toimintaa.

• 40v. petturin kanssa

Sitä saa mitä tilaa.

Sinulle "niin, tai sitten" OLETPA SINÄ KYLMÄ IHMINEN.Etkö koskaan ole ollut rakastunut?kun sinulla ei ole tietoa miten rakastunut ihminen käyttäytyy, se sulkee silmänsä ,uskoo kumppanin muuttuvan,ja kun pettävä osapuoli pyytää anteeksi on taas lemmestä sekaisin, ja nauttii niistä hyvityksistä joita petturi jakaa.Voin kokemuksesta kertoa ,että ensin ne tapahtumat siirtää sivuun, yrittää unohtaa, mutta koskaan ei pysty täydellisesti unohtamaan jatkuvaa petetyksi tulemista.Petetyksi tullut kokee olevansa jotenkin huono ei rakastettu,itsetunto nakertuu vuosien myötä, ja katkeruus tekee ihmisestä pinnallisesti kylmän, hän sulkee kaikki sisäiset lukkonsa..Myös jatkuvasti kumppaniaan pettävällä on jotain ongelmia itsetuntonsa kanssa,kun yrittää näyttää että kyllä hänellä on vientiä,usein tällainen ihminen on itse kokenut jätetyksi tulleen tuskan.Viestisi sitä saa mitä tilaa kertoo sinusta paljon, et ainakaan ole saanut elämältä hitustakaan empatiaa,kun et pysty sitä toisille jakamaan

• anpatia pettureille
        onni yksillä kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt jatkuvaa salasuhdetta,ja että talon ja kesämökin takia pitää elää kulissiavioliitossa.Eikö miehesi pysty tyydyttämään sinua, vai miksi haet seksiä muualta.Etkö koskaan tunne syyllisyyttä ja pahaa mieltä aviomiehesi ja perheesi puolesta.Minusta tuntuu että sanonta "mitä taakseen jättää, sen edestään löytää" voi osua sinun nilkkaasi vielä kerran.En ole koskaan ymmärtänyt aviorikoksen tekijöitä.

• lare78
        yksielämä1 kirjoitti:

Kuka kuvittelee omistavansa puolisonsa?

Minä. Ja Puolisoni omistaa minut. Ei ikinä petetä eikä jätetä. Ja minä muuten tiedän parhaiten oman suhteeni, joten te finninaamat, jotka ette meidän suhteestamme tiedä mitään, niin ne "miten voit olla varma" kommentit voi pitää itsellään.

• Finnitön naama
        lare78 kirjoitti:

Minä. Ja Puolisoni omistaa minut. Ei ikinä petetä eikä jätetä. Ja minä muuten tiedän parhaiten oman suhteeni, joten te finninaamat, jotka ette meidän suhteestamme tiedä mitään, niin ne "miten voit olla varma" kommentit voi pitää itsellään.

Mutta sehän on ihmisen omasta halusta kiinni, tahtooko olla toisen oma... Jos sinä et itse haluaisi olla puolisosi oma, niin ei puolisosi sinua voisi omistaa. Jos puolisosi ei itse haluaisi olla sinun omasi, et sinä voisi häntä omistaa. Ihmisen täytyy ITSE HALUTA olla toisen oma. Vastoin toisen tahtoa ei voi ketään omistaa, ja ne jotka pettää ovat yleensä itse niitä, jotka sanovat ettei toista voi omistaa. He eivät tahdo kuulua kenellekään. Miksi se on joittenkin niin vaikeaa tajuta?

• SE ON VARMA PETOS!
        on tai ei kirjoitti:

Älä puhu potaskaa!!! Juuri kyse on petoksesta. Ei aina saa eikä aina edes ole merkkejä pettämisestä. Itse olet heikon itsetunnon omaava säälittävä ihminen joka tuollaista potaskaa puhut.
        Kerran se on ensimmäisenkin kerran ja silloin siitä ei ole merkkejä seurusteluvaiheessa. Ihmiset muuttuu, tollo!

• Ierikka
        onni yksillä kirjoitti:

Kokemusta on kertynyt, nuoruuden huumassa lähdin kerran aidantausta kokeilemaan. Siitä on jo 23 vuotta. Hurmaa ja huumaa riitti siksi 7 vuodeksi. Hän vaihtoi vaimoaan, mutta muutaman vuoden kuluttua tiemme alkoi yhtymään tuolloin tällöin. Koko tämän ajan olen ollut avioliitossa, en tiedä onko tämä onnellista vai onnetonta. Rauhallista rinnakkaiseloa, jossa kummallakin on tilaa touhuta omiaan. Elämä on kimuranttia kuin pukin sarvi. Monet eronneet parit ovat jälkeenpäin katuneetkin tekoaan, joten olen ajatellut, eipä se olisi kummallisemmaksi tullut .

• Get treated

Sitä saa mitä tilaa.

Kenestä nyt oikein kirjoitat vanuaivo?
        Oletko joku kärpänen katossa vai mistä ihmeestä puhut? "Sitten kun mies toimii" ... Voi se olla nainenkin joka "toimii"...
        "Aina sama huuto ja parku" ? Wtf?

• onnellinen2
        anpatia pettureille kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt jatkuvaa salasuhdetta,ja että talon ja kesämökin takia pitää elää kulissiavioliitossa.Eikö miehesi pysty tyydyttämään sinua, vai miksi haet seksiä muualta.Etkö koskaan tunne syyllisyyttä ja pahaa mieltä aviomiehesi ja perheesi puolesta.Minusta tuntuu että sanonta "mitä taakseen jättää, sen edestään löytää" voi osua sinun nilkkaasi vielä kerran.En ole koskaan ymmärtänyt aviorikoksen tekijöitä.

eikä sinun tartte ymmärtääkään.Minkä edestä löydät niin löydä vaan

• Niin, tai sitten...
        Get treated kirjoitti:

Kenestä nyt oikein kirjoitat vanuaivo?
        Oletko joku kärpänen katossa vai mistä ihmeestä puhut? "Sitten kun mies toimii" ... Voi se olla nainenkin joka "toimii"...
        "Aina sama huuto ja parku" ? Wtf?

Etkö ymmärrä lukemaasi? Minähän kerroin tuntevani useita pariskuntia, joissa tyhjäpää -ämmä on väen vängällä tullut raskaaksi kaikkien tietämälle huorapukille eli pelimiehelle. Nämä naiset on itsekin tienneet tasan tarkkaan millaisista miehistä on kyse, mutta kun on pitänyt saada juuri se pukki, vaikka se on sanonut ettei tahdo vakavaa suhdetta.

No lahopää miettii miten asia hoidetaan -raskaaksi, jee! Nyt on pakko mennä naimisiin. Naimisiin mennään ja mies sanoo ettei aio olla uskollinen. Sitten nämä miehet toimii niinkuin ovat sanoneet ja ämmät parkuu ja kiljuu ja kauheaa vitun draamaa, johon vedetään koko suku ja ystävät ja naapurit ja kaikki mukaan, kun "MUA on petetty!!!!!" -Ja tämä toistuu, ja toistuu, ja toistuu vuodesta toiseen... Meneekö jo sinullakin jakeluun mistä puhun?

Taidat olla itse näitä idiootti -ämmiä ja ilmeisesti muutama muukin, jotka ovat minulle vastanneet, kun noin säpäkästi suutahditte. Nielkää paskanne ihan itse, ja jättäkää viattomat sivulliset ulkopuolelle tästä eteenpäin. Ei tarvi mennä muille valittamaan, jos on jonkun saatanan huorapukin välttämättä miehekseen pakottanut... Vähänkään älyä omaava nainen ei tee niin.

Edelleen -sitä vittu saa mitä tilaa.

• ss
        sekäettä kirjoitti:

Miten ne pettävät naiset sitten... niitä on vaikka kuinka ja tiedän omalta kohdaltanikin sellaisia:)

Niinpä, on varmasti naisiakin.Tuntuu jotenkin siltä , että enemmistö on miehiä, Naiset ehkäpä enemmän omistautuu perheelle, lapsille ja niiden jälkeen toissijalla ne miehet ( : Olen kuitenkin sitä mieltä , että ns." eläinlajina" niin miehet kuin naiset eivät vaikuta olevan yksiavioisia ja uskollisuus on sitten mitä on,,

Ihmisen viisaus, järki, laki, raamattu, sanoo muuta ja sitähän me ihmiset yritetään noudattaa ja itsehän me ollaan ne laadittu ( ;

• miksi ihmisen pitää "pettää"? jos alkaa salasuhteeseen ei uskalla tai halua luopua "omastaan" mutta minä itse tekisin sen, että irrottautuisin petturista vaikka se tekisi kipeää..joskus se olisi ohi, mutta jos ise jää tilanteeseen se ei helpota koskaan! rohkeesti napanuora poikki pettäjään ja nokka kohti uusia ulottuvuuksia!!

• rakkaus 2
        anpatia pettureille kirjoitti:

En puhu yksin omaan seksistä sitä saa yhden yönkin jutuissa mutta minä haluan jutella muutakin kuin laskuista.Lapset aikuisia.En elä heidän elämän ja toiveiden mukaan.Joulut ja kaikki juhla pyhät vietämme omien perheiden kanssa.En tunne mitään syyllisyyttä.Sinä et ymmärrä tätä mutta kuhan elät elämää niin rupeat ymmärtämään.Aamulla lähden taas reissuun en ole lukemassa näitä lapsien kirjoituksia.Kulissiavioliitto parempi kuin lapsenlapsilla kaksi paikkaa valittavana nyt tullaan vaan mummon ja vaarin luokse.Kirjotelkaa

• Anonyymi
        ss kirjoitti:

no nyt sulla on lamppu syttyny,
        olen samaa mieltä,
        mutta kun naiset haluaa miehet kahleisiin

• jjhhkk

Itseäni on petetty yhden illan suhteella tässä nykyisessäkin suhteessa ja olen itse sitä mieltä, että monesti olen mielessäni "kiitellyt", että onneksi ei ollut kyse pidemmästä suhteesta ja pettämisestä, koska mielestäni pääsin ns. vähällä tämän asian suhteen. Ja siltikin, vaikka pääsin kuinka vähällä tahansa niin asia rassaa vieläkin, liki päivittäin, vaikka siitä jo kolme vuotta...huh...en tiedä vieläkään mitä tehdä, koska se söi omanarvontunteeni nolliin, jollei miinukselle, vertailen itseäni usein muihin naisiin (voi kuinka kaunis tuo on, miksen itse ole tuollainen. Ihanat hiukset, pitäisiköhän minunkin kokeilla, jotta olisin vetävämpi mieheni mielestä") Olenkin miettinyt, että koitanko nykyään elää vain mieheni mieliksi ja päässäni miettinyt jo hiukan taukoakin, jotta saisin itsetuntoni kohoamaan, enkä aina ajattelisi muita ensin. Mutta todella tarkkaan mieti jaksatko vatvoa asiaa päässäsi todella pitkään, tuollainen ei unohda naps vain.

• arvokas minä

Miksi kaikki pitäsi tehdä niin että miestä miellyttäsi? Etkö voi niitä hiuksiasi laittaa että olet vetävä itsesi mielestä? Oman arvon tunne pitää lähteä itsestä, siihen ei kannata antaa toisen vaikuttaa. Kulje nokka pystyssä, vaikka miltä tuntuisi. Miehesi ei ole sen arvoinen että kannattaisi hänen takiaan menettää oman arvon tunnetta. Ajattele kuten Lorealin mainoksessa, teet itsellesi kivoja asioita "koska olen sen arvoinen"...

• Näin on

Ota ITSELLESI rakastaja. Nuori,komea ja kestävä.

• Klöä

Eihän tuollaisesta petoksesta voikkaan normaali ihminen yli päästä. Kumppanisi on tieten, salaten, erehdyttäen, valehdellen järjestelmällisesti mahdollistanut petoksensa, niin kuka voi luottaa enään tällaiseen kumppaniin?
      Tieät kyllä mitä teet, rohkeasti vaan ja onnea uuteen elämään, sillä tämä on loppuelämasi ensimmäinen päivä, ja aika kuluu, sinä päätät sen kuluuko hukkaan...

• Minna pidä ukkosi

Siitä voi kyllä ykkönen olla varma, ettei kukaan terve järkinen kakkonen huoli sitä sinun pettävää äijää elämään kanssaan. Naiskennellaan vaan ei muuta.

• mulle kelpais
        Minna pidä ukkosi kirjoitti:

Siitä voi kyllä ykkönen olla varma, ettei kukaan terve järkinen kakkonen huoli sitä sinun pettävää äijää elämään kanssaan. Naiskennellaan vaan ei muuta.

Kyllä mä Minnan ukon huolisin! Sehän on ihana mies kaikin puolin. Pikkuvioista viis. Sä et muuten ole ainoa, jonka sängyssä vierailee :).

• Edellinen
        mulle kelpais kirjoitti:

Kyllä mä Minnan ukon huolisin! Sehän on ihana mies kaikin puolin. Pikkuvioista viis. Sä et muuten ole ainoa, jonka sängyssä vierailee :).

Hyväksyisit sitten senkin että mies jatkaisi suhdettaan minuun.

• mulle kelpais
        Edellinen kirjoitti:

Hyväksyisit sitten senkin että mies jatkaisi suhdettaan minuun.

Mähän sanoin, että pikkuvioista viis. Ja kyllä mä olen koko ajan tiennyt, että sunkin sängyssä (ja mitenköhän monen muun) vierailee. Ei se haittais, kun et sitä vakavaan suhteeseen halua. Ei järvikään soutamisesta kulu.

• Terveydeksi.
        mulle kelpais kirjoitti:

Mähän sanoin, että pikkuvioista viis. Ja kyllä mä olen koko ajan tiennyt, että sunkin sängyssä (ja mitenköhän monen muun) vierailee. Ei se haittais, kun et sitä vakavaan suhteeseen halua. Ei järvikään soutamisesta kulu.

Kannattaa varmaan käydä sit testeissä, elämässä on yllätysiä.

• mulle kelpais
        Terveydeksi. kirjoitti:

Kannattaa varmaan käydä sit testeissä, elämässä on yllätysiä.

Oot sä niin hölmö, ettet vaadi kondomia käytettäväksi? Mä vaadin. Jotenka tuollaisia yllätyksiä ei tarvitse mun pelätä.

• Puhdaspulmunen
        mulle kelpais kirjoitti:

Oot sä niin hölmö, ettet vaadi kondomia käytettäväksi? Mä vaadin. Jotenka tuollaisia yllätyksiä ei tarvitse mun pelätä.

Kondomi ei todellakaan suojaa kaikilta sp taudeilta. Mene vaan testeihin, on sairasta ja vastuun tunnotonta levittää tarttuvia tauteja terveisiin. Vapaa mielisyytesi kertookin jo että olet yleisessä käytössä.

• ilman vaan!
        mulle kelpais kirjoitti:

kuka sitä nyt kondomia haluaisi käyttää?! Kyllä paljaalla on parasta nautintoa!!

• ei taho tärpätä
        ilman vaan! kirjoitti:

kuka sitä nyt kondomia haluaisi käyttää?! Kyllä paljaalla on parasta nautintoa!!

Näin on ja sitten me vielä yritettiin saada sitä lasta yhdessä, eihän sitä ehkäsyä sillloin voi käyttää. Ja nimenomaan tämä ukkomies minun kanssani halusi yhteisen lapsen.

• mulle kelpais
        Puhdaspulmunen kirjoitti:

Kondomi ei todellakaan suojaa kaikilta sp taudeilta. Mene vaan testeihin, on sairasta ja vastuun tunnotonta levittää tarttuvia tauteja terveisiin. Vapaa mielisyytesi kertookin jo että olet yleisessä käytössä.

Missään en kyllä sanonut, että jaan tavaraani muillekin kuin yhdelle ukkomiehelle... En jaa. Ja kondomia käytetään. Jos sua lohduttaa, niin vasta kävin gynegologilla vaihdattamassa kierukan, testitkin tehtiin, mitään ei löytynyt. Eli jos vaimoon jotain tarttuu, niin ei ainakaan multa.

Sulla on aika ahdasmielinen suhtautuminen seksiin. Hölläähän nutturaasi. Seksiä voi harrastaa vaikka jääkiekkojoukkueen kanssa, kunhan tekee sen vastuullisesti. Sun ahdasmielisyytesi kertoo sen, ettet ikinä ole hyvää seksiä saanut. Ilman kondomiahan se olisi parasta, mutta vasta vakiintuneessa parisuhteessa. Eikö niin?

• Sivusta huomattu
        mulle kelpais kirjoitti:

Missään en kyllä sanonut, että jaan tavaraani muillekin kuin yhdelle ukkomiehelle... En jaa. Ja kondomia käytetään. Jos sua lohduttaa, niin vasta kävin gynegologilla vaihdattamassa kierukan, testitkin tehtiin, mitään ei löytynyt. Eli jos vaimoon jotain tarttuu, niin ei ainakaan multa.

Sulla on aika ahdasmielinen suhtautuminen seksiin. Hölläähän nutturaasi. Seksiä voi harrastaa vaikka jääkiekkojoukkueen kanssa, kunhan tekee sen vastuullisesti. Sun ahdasmielisyytesi kertoo sen, ettet ikinä ole hyvää seksiä saanut. Ilman kondomiahan se olisi parasta, mutta vasta vakiintuneessa parisuhteessa. Eikö niin?

Olet löysä ´mulle kelpais´ , kenties kiertävä irtopalkintokin jääkiekkojoukkueelle? ja mitä siihen että järvi ei soutaessa kulu.....saastumistahan et voi estää jos pas...lla soutelet. Likainen mikä likainen, ajatuksilta käytökseltä ja omalta keholtakin. Ei näytä olevan sydämen puhtautta ja sivistystä....mistä teitä sikiää?

• ei se mene niin
        mulle kelpais kirjoitti:

en oikeen jaksa uskoo

• yksielämä1
        ei taho tärpätä kirjoitti:

Näin on ja sitten me vielä yritettiin saada sitä lasta yhdessä, eihän sitä ehkäsyä sillloin voi käyttää. Ja nimenomaan tämä ukkomies minun kanssani halusi yhteisen lapsen.

Härregyy! Ukkomies haluaa lapsen kanssasi ja sinä jätät heti ehkäisyn pois. Ei paljon järki pakota...

• ei taho tärpätä
        yksielämä1 kirjoitti:

Härregyy! Ukkomies haluaa lapsen kanssasi ja sinä jätät heti ehkäisyn pois. Ei paljon järki pakota...

Enhän mä jättänyt ehkäsyä pois kun sitä alunperinkään ei ollut. Ja mitä ihmeteltävää siinä on jos lapsen haluaa ja tekee? Eikös aika moni tee, jopa yksinäiset naisetkin.

• huonoperimäsulla

Enhän mä jättänyt ehkäsyä pois kun sitä alunperinkään ei ollut. Ja mitä ihmeteltävää siinä on jos lapsen haluaa ja tekee? Eikös aika moni tee, jopa yksinäiset naisetkin.

toivottavasti ei tärppääkään, sun lapsestasi tulisi samanlainen vastuuton kuin sinusta, parempi olisi ettei geenit leviäisi.

• ei taho tärpätä
        huonoperimäsulla kirjoitti:

toivottavasti ei tärppääkään, sun lapsestasi tulisi samanlainen vastuuton kuin sinusta, parempi olisi ettei geenit leviäisi.

Miten niin vastuuton? Aina minä olen lapsistani huolehtinut ja hyvin vielä. Ei se tee ihmistä vastuuttomaksi jos lapsen tekee ukkomiehen kanssa, eihän se ukkomies sitä lasta hoidaisi ja kasvattaisi vaan minä itse.

• dfgjbm.,

Miten niin vastuuton? Aina minä olen lapsistani huolehtinut ja hyvin vielä. Ei se tee ihmistä vastuuttomaksi jos lapsen tekee ukkomiehen kanssa, eihän se ukkomies sitä lasta hoidaisi ja kasvattaisi vaan minä itse.

Ja näyttäisit hienoa elämänmallia HYI HELVETTI MIKÄ HUORA

• mielihyvä kadonnut
        mulle kelpais kirjoitti:

Miten kehtaat alentaa itsesi naisena tolle tasolle.Eikö sinulla ole mitään itse kunnioitusta, Jos olet noin seksin puutteessa ,tuntuu ettet ole koskaan itse saanut hyvää seksiä.Hyvä seksi kuuluu aitoon, ja onnelliseen parisuhteeseen, ei pikapanot toisen puolison kanssa ole hyvää seksiä,pikemmikin itsetunnoltaan heikon ihmisen mielihyvän jatkuvaa hakemista.

• ei taho tärpätä
        dfgjbm., kirjoitti:

Ihmisillä kun on erilaiset käsitykset mikä on hieno elämänmalli.
        Jokaisella ihmisellä on oikeus tehdä lapsia jos niin haluaa ja kykenee heistä huolehtimaan ja heidät kasvattamaan.
        Ei yksinhuoltaja elämässä ole mitään minun mielestäni joka olisi hienon elämänmallin vastaista.

• : - )
        dfgjbm., kirjoitti:

onko hienoa kiroilla, se taitaakin olla sinulle hieni elämänmalli ?

• Voi huoraus...
        : - ) kirjoitti:

onko hienoa kiroilla, se taitaakin olla sinulle hieni elämänmalli ?

No on se kiroileminen kuule pienempi paha kuin huoraaminen ja lehtolasten tehtailu.

• ei taho tärpätä
        Voi huoraus... kirjoitti:

No on se kiroileminen kuule pienempi paha kuin huoraaminen ja lehtolasten tehtailu.

Sekö on huoraamista jos harrastaa seksiä yhden miehen kanssa?
        Ja mitä pahaa on lehtolapsen tekemisessä?
        Tiedätkös miten paljon tänä päivänä lapsia syntyy Suomessa avioliiton ulkopuolella. Eivät kaikki ihmiset todellakaan usko mihinkään avioliittoon eivätkä anna sille mitään arvoa. Lapsia voi tehdä ilman liittoa ihan kuka haluaa kunhan kykenee niistä huolehtimaan. Itse en koskaan menisi naimisiin jotta voisin tehdä lapsia kun niitä muutenkin voi.
        Pitäisi aina ymmärtää ihmisten olevan todella erilaisia ja ajattelevan asioista eri lailla kuin itse. Se. mikä sinulle on pahempi teko kuin joku toinen teko ei merkitse että muillekin asia olisi samalla lailla. Kukin eläköön elämäänsä ihan niin kuin itse haluaa.
        Onko sitä vaikea sietää?

• 11111111111111111

Hyi, kuka viitsii ottaa sänkyynsä miehen, josta tietää että vierailee usean naisen sängyssä. Tosi ällöä.

• Herää pahvi!

No esimerkiksi niitten omat vaimot!

• hekotiheko
        Herää pahvi! kirjoitti:

No esimerkiksi niitten omat vaimot!

Ja vaimoksi haluava kakkosvosu!!!!!!!!!!!!!

• Molempia tunteva
        hekotiheko kirjoitti:

Ja vaimoksi haluava kakkosvosu!!!!!!!!!!!!!

Kakkosvosuja on kahta tyyppiä; sellaisia jotka tosiaan haluaa naimisiin ja ovat rakastuneita siihen ukkomieheen, mutta näille mies valehtelee ettei pane ketään muuta, ei edes vaimoaan ja kakkosvosu uskoo sen, sillä nämä on yleensä nuoria ja viattomia tyttöjä...

Toinen tyyppi on sitten se kyyninen munahaukka, joka ei usko mitään valheita ja luulee totuuttakin valheeksi, eikä sellainen nainen halua vaimoksi panemalleen miehelle -luultavasti on naimisissa tahollaan, tai on ollut eikä enää uudestaan halua. Tällaiset naiset eivät ole kiinnostuneita kuinka monta naista miehet panevat, ja tällaiset naiset osaavat huolehtia kortsujen käytöstä, tai sitten ottavat tietoisen riskin.

• ei onnistu

Samassa tilanteessa olen. Useamman vuoden kaksoiselämää miehellä takana. Ei tästä terveenä pääse ylitse. sen olen todennut nyt muutaman vuoden yrityksen jälkeen. En pääse, vaikka muilta osin suhde mieheeni on tällä hetkellä hyvä ja rakkauttakin tuntuu olevan molemmin puolin. Joskus sekään ei riitä. Liian pahasti petettiin, liian pitkään. Sitä en voi vieläkään käsittää, että miten mies pystyi siihen. Kaksoiselämää se on, niin kuin joku jo sanoi. Ehkä joistakin on siihen. Minusta ei, ei edes sitä ymmärtämään.

• meni aikaa toipua

sehän siinä onkin, kun on rakastanut ja luullut, että kaikki hyvin, kunnes...paljastuu vuosien salasuhde...

Miksi?, näin voi toiselle tehdä, sitä minä saman kokeneena ihmettelen vieläkin, vaikka erosin ja muutin pois, erostakin aikka jo, onneksi nyt en halua edes nähdä enää ex.ää.

• yksielämä1

Ihan oikeesti on omissa tutkissakin jotain häiriötä, jos tosiaan on "kaikki hyvin " uskossa. Mikäli toinen on pettänyt vuosia, niin ei ole osannut tulkita suhdetta oikein. VAin erittäin paljon matkusteleva puoliso on tästä poikkeus.

• hirmulisto

Kirjoittelin just toisella otsikolla "Kertoisinko?" kun kuulin just tämän tyyppisestä tapauksesta. Mies on pettänyt jo ilmeisesti parin vuoden ajan. Vaimo oli saanut tietää n. vuosi sitten asiasta. Mies oli kertonut lopettaneensa suhteen, MUTTA on sen jälkeen jatkanut puuhiaan. Vaimo on itselle puolituttu, miehen tiedän, lapsemme ovat olleet joskus samalla luokalla. Kuulin tästä, kun tämä kakkonen oli kertonut asioista ystävälleni ja ystäväni kertoi minulle. Nyt sitten pohdin kerronko, koska, missä, miten. Naamatusten tuntuisi olevan jotenkin kamalan vaikeaa mennä tällaista sanomaan. Mutta miten? Sähköpostilla, tekstiviestillä, kirjeellä, vai pitääkö rohkaista itsensä ja kertoa naamatusten. Näen vaimoa satunnaisesti ruokakaupassa, ja kesällä olemme saman harrastuksen parissa, mutta emme sielläkään varsinaisesti tekemisissä. Tämänkin ketjun juttujen perusteella vaimon pitäisi ehdottomasti saada tietää miehen puuhista.

• petetyn neuvo

Minusta tälläinen asia tulee kertoa naamatusten. Ja jos vaimo ei halua kuunnella, niin sitten pahoittelet ja poistut paikalta. Uskoisin kuitenkin, että vaimo nimenomaan haluaa kuunnella ja ehkä jopa kiittää sinua rohkeudestasi. Tuo vaimo on varmasti kärsinyt jo niin paljon. Ensin epäilyt pettämisestä ja sitten se pommi jossa asia varmistuu. Paljastumisen jälkeinenkin aika on tosi helvettiä. Selvittelyä, riitelyä, itkua ja huutoa. Pelkoa ja epäilyä siitä, että kuitenkin siellä selän takana puuhataan vielä jotain kaikista lupauksista ja puheista huolimatta. Luultavasti vaimo jotain kuitenkin aavistelee. Kukapa petetty ei olisi herkillä kun pettäminen on paljastunut ja on päätetty jatkaa yhdessä eteenpäin.

• ......

Ja mitäköhän se sulle kuuluu..tai vaivaat päätäs? Hoitakoon jokainen vaan oman pesänsä!! Jumalauta,pahinta on " kyylätä " ja " juoruta "...asia ei koske mitenkään sinua!!!

• oikeus ja kohtuus
        petetyn neuvo kirjoitti:

Minusta tälläinen asia tulee kertoa naamatusten. Ja jos vaimo ei halua kuunnella, niin sitten pahoittelet ja poistut paikalta. Uskoisin kuitenkin, että vaimo nimenomaan haluaa kuunnella ja ehkä jopa kiittää sinua rohkeudestasi. Tuo vaimo on varmasti kärsinyt jo niin paljon. Ensin epäilyt pettämisestä ja sitten se pommi jossa asia varmistuu. Paljastumisen jälkeinenkin aika on tosi helvettiä. Selvittelyä, riitelyä, itkua ja huutoa. Pelkoa ja epäilyä siitä, että kuitenkin siellä selän takana puuhataan vielä jotain kaikista lupauksista ja puheista huolimatta. Luultavasti vaimo jotain kuitenkin aavistelee. Kukapa petetty ei olisi herkillä kun pettäminen on paljastunut ja on päätetty jatkaa yhdessä eteenpäin.

Samaa mieltä. Hänellä on oikeus tietää. Mieti omalle kohdallesi samaa; kai haluaisit, että sinulle kerrottaisiin. Hän tulee vielä myöhemmin kiittämään sinua.

• Petetty Petteri

Minun ex-vaimolla oli kolmen kuukauden suhde toisen miehen kanssa ja se riitti avioeroon. Tuntui, että eron ottaminen on ainoa keino säilyttää itsekunnioitus, varsinkin kun exäni ei lopettanut suhdettaan vaikka käry kävi.
      Erostamme on jo yli vuosi, enkä vieläkään ole päässyt katkeruuden yli.
      Joten ihan harmitonta uskottomuus ei ole. Olisi reilumpaa ottaa ensin ero, jos tuntuu ettei oma parisuhde enää riitä.

• Aisuri Ex Ante

Puoliso petti ex-miestään lukuisten kaverien, ystävien ja kolleegojen kanssa ja nyt hän on tehnyt samaa minulle useamman vuoden ajan. Hän ei kertakaikkian pysty sanomaan EI miehille ja useimmiten hän kuitenkin vain sortuu suuseksiin. Tiesin vaimon ongelmista kun rakastuimme ja menimme yhteen ja olen hyväksynyt hänet sellaisena kun hän on. Lapsia saatuamme hän on hiukan rauhoittunut ja terapia on myös auttanut häntä. Ei se ole helppoa elää sellaisen rinnalla ja ei kannata yrittää mikäli ei itse kestä.

• ---

Ajattelen, että ei toi ole enää moka, että ei tommosta satu vahingossa.
      Voisin antaa anteeksi, mutta se edellyttäisi koko ihmisen unohtamista ja eteenpäin jatkamista.

• onni inno

Onhan niitä ihmisiä jotka pystyvät anteeksi antoon tuollaisissa asioissa. Mutta minä en varmaa jaksaisi antaa anteeksi, ja miksi antaisinkaan minuahan olisi petetty ja kaikki tuokiot jotka olisimme voineet viettää yhdessä on annettu toiselle. Hyi saa-tana kun inhottaa ajatuskin.

• Lppuis vouhottaminen

Voi että naiset olette miehen kipeitä, kun pitää ruveta suhteeseen ukkomiesten kanssa tai itse juosta salapanoilla.

On laskenut naisen kunnia alas ja moraalia ei enää ole lainkaan. Kyllä sitä pitäisi halut ja himot hallita, pistää se kohta vaikka jäähileeseen tai etikkaa sinne.
      Toivon aidsin jokaiselle kakkoselle ja pettäjälle.
      Loppuis vouhottaminen.

• muutakin tiemmä

Ootkos sitä mieltä että ihmissuhteissa on kyse jostain mulkun kipeydestä? Tai pillun kipeydestä Jos oikeasti olet tuota mieltä sääliksi käy puolisoasi jos sinulla sellainen on?

• vaihtoehdot

Kun vuosia kestänyt salasuhde paljastuu, on petetyllä kaksi vaihtoehtoa: joko lopettaa suhde petturiin tai sopeutua siihen, että miehellä on toinen nainen. Pitkässä salasuhteessa on paljon tunteita kiinni, ja sen lopettaminen monelle miehelle on vaikeaa ja kun mies on oppinut elämään kahden naisen kanssa, siitä ei oikein ole paluuta yksiavioisuuteen. Jos paljastunut salasuhde loppuu, mies etsii uuden salasuhteen tilalle.

• Avatkaa silmänne

Kerran pettää, aina pettää, toimii patologien pettäjän kohdalla aina. Kun yksi lähtee tulee toinen tilalle. Ihmettelen kuinka vaimot ei tajua tätä, kakkoset sen sijaan tietävät näin olevan.

• 1414

Itse kyllä uskon että on mahdollisuus yksiavioisuuteen. Miehet monesti vain eivät saa ratkaisua aikaiseksi, jonkun muun pitää tehdä se heidän puolestaan. Niin kauan kuin salasuhde ei paljastu, miehet jatkaisivat kaksoiselämää vaikka miten pitkään. Lopettaminen on todella vaikeaa.

• vuodesta toiseen
        1414 kirjoitti:

Itse kyllä uskon että on mahdollisuus yksiavioisuuteen. Miehet monesti vain eivät saa ratkaisua aikaiseksi, jonkun muun pitää tehdä se heidän puolestaan. Niin kauan kuin salasuhde ei paljastu, miehet jatkaisivat kaksoiselämää vaikka miten pitkään. Lopettaminen on todella vaikeaa.

Kyllä ne kuule jatkaa kaksoielämää paljastumisen jälkeenkin. Osaavay vaan olla varovaisempia jatkossa, luottavat kun kerran on saanut anteeksi niin se sama tapahtuu uudestaan.

• Lallallaa
        vuodesta toiseen kirjoitti:

Kyllä ne kuule jatkaa kaksoielämää paljastumisen jälkeenkin. Osaavay vaan olla varovaisempia jatkossa, luottavat kun kerran on saanut anteeksi niin se sama tapahtuu uudestaan.

Kyllä minun mieheni ainakin näköjään jatkaa salasuhdettaan käryn jälkeenkin. No, ainakin nai kotona enemmän kuin koskaan ennen ja kun otin ihan kostoksi omankin kakkosen, niin olen todella tyydytetty nainen. Kakkonen sen sijaan saa tyytyä jämiin ja tekstareihin.

• molemmat!!
        vuodesta toiseen kirjoitti:

Ja usein nämä kerran salasuhteen anteeksi antaneet vaimot antavat uudetkin salasuhteet anteeksi. Näin se oravanpyörä pyörii...

• hehhheeee
        Lallallaa kirjoitti:

Kyllä minun mieheni ainakin näköjään jatkaa salasuhdettaan käryn jälkeenkin. No, ainakin nai kotona enemmän kuin koskaan ennen ja kun otin ihan kostoksi omankin kakkosen, niin olen todella tyydytetty nainen. Kakkonen sen sijaan saa tyytyä jämiin ja tekstareihin.

Kakkonen ei vaan koske Lallallaan mieheen sen jälkeen kun tajusi että tällä on tauti. Kiva että naitte enemmän kuin koskaan, kakkosellapa on jo uusi.

• näinpä.
        Avatkaa silmänne kirjoitti:

Kerran pettää, aina pettää, toimii patologien pettäjän kohdalla aina. Kun yksi lähtee tulee toinen tilalle. Ihmettelen kuinka vaimot ei tajua tätä, kakkoset sen sijaan tietävät näin olevan.

Just näin! Naulan kantaan. Valitettavasti henkilö ei muutu, vaikka kuinka toivoo ja rakastaa.. itse yrittää. Pettäjä voi olla joskus myös jättäjä. Kokemusta on sellaisista miehistä ja paljon.

• todella
        Lallallaa kirjoitti:

Sairasta!

• Ei kiitos

En voisi antaa anteeksi. Minusta valehtelu ja suunnitelmallinen, harkittu toisen tapaaminen on pahempaa kuin pelkkä paneminen. Se loukkaisi todella paljon jos mies ei arvostaisi minua ihmisenä sen vertaa että ymmärtäisi minullakin olevan oikeuteni valita kenen ja millaisen ihmisen kanssa olen, esittämällä muuta kuin on. Sanomalla että rakastaa ja samana hetkenä valehtelevansa päivän kuulumiset, halaillen ja jaaritellen. Hyi. En ymmärrä mitä kaksoiselämää elävien päässä liikkuu, oma napa ilmeisesti, ei muuta?

• 123454567

En minäkään antaisi anteeksi. Jos pitkä salasuhde tulee yllätyksenä, ihmettelisin varmasti enkö tunne miestäni laisinkaan. Toisaalta, voisi kuvitella että moni petetty aavistaa muttei tarpeeksi välitä tai uskalla ottaa härkää sarvista. Myönnetään ehkä ettei suhde toimi kuten pitäisi. Mutta kun on lapset ja talo jne. Minua pitkä salasuhde loukkaisi syvästi enkä voisi enää jatkaa elämista saman katon alla.

• ykkös ongelma

Ykkös ongelma ei taida olla anteeksi antaminen vaan se, että voitko enää luottaa mieheen. Mistä tiedät, onko salasuhde loppunut? Jos mies on valehdellut sinulle vuosikaudet, niin miksi hän sen nyt lopettaisi?

• maneerit hallussa

Totta. Petturi on jo alittanut sen riman, eli valehtelun uusiminen ei ole mitenkään vaikeaa, mies osaa sen jo, oikein taitavasti ja kylmästi. Mies on jo tottunut automaattisesti ajattelemaan että kun kissa on poissa niin hiiri hyppii pöydillä. Eikä osaa enää olla vain yhden kanssa.

• 123456666

Olen samaa mieltä. Kun pettämisen saa tietää, ymmärtää että mies kykenee valehtelemaan ja salaamaan. Luottamus on rikottu ja syvästi.

Ja, täällä on ihan hyviä näkökulmia ja kommentteja, mutta edelleen haluaisin mielipitetiä siitä mitä mielestänne tarkoittaa pitkä rinnakkaissuhde, kaksoiselämä. Mitä se kertoo pettäjästä?

• tässä analyysiä

Se kertoo empatiakyvyttömyydestä ja epäkypsyydestä, sillä hän kykenee sulkemaan täysin sen ihmisen tunteet pois mielestään ketä hän väittää rakastavansa. Niillä ei ole hänelle merkitystä.

Olen joutunut riitoihin tällaisen pettäjän kanssa joka pettää härskisti pitkäaikaista naisystäväänsä. Mielelläni kerron millainen hän oikeasti on. Hän on häikäilemätön mielistelijä, esittää oikein reipasta kultapoikaa. Hänelle uskottava imago on tärkeämpää kuin mikään. Siihen kuuluu omistaa akateeminen naisystävä, siksi hänelle syötetään ties mitä pajunköyttä, ettei hän lähtisi lätkimään. Imagoon kuuluu olla myös "reilu kaveri", mikä liittyy naisten hurmaamiseen. Kaikki ympärillä olevat naiset tulee saada lankaan. Ja valitettavasti he menevät. Ja tarkoitan tällä sitä että naiset pitävät häntä luotettavana ystävänä, ja lopulta tämä kaveri sitten tekee siirron. Kavereitaan tyyppi kiristää olemaan hiljaa.

Yhteenvetona sanoisin että pettäjä ajattelee vain omaa parastaan ja käyttää häikäilemättömästi muita hyväkseen.

• Sarasmo

Onhan tässä ollut hyviä kuvauksia muutamasta pettäjätyypistä. Kuitenkin myös mies, joka aidosti rakastaa naistaan (vaimoaan), voi "pettää" häntä. Syynä voi olla naisen täydellinen piittaamattomuus miehensä tunteista. Omalla kohdallani tämä toteutui jatkuvanan uhrautumisena yhdyselämään. Jos etenin varovaisesti ja yritin ottaa hänet mahdollisimman hyvin huomioon, en hänen mielestään oikesti halunnutkaan ja homma loppui siihen! Jos annoin vaistoilleni enemmän tilaa, ajattelin vain itseäni ja tarpeitani eikä hän halunnut enää! Kultaista keskitietä ei ollut!!! Hän leimasi minut maailman surkeimmaksi rakastelijaksi. Koskaan ei voitu puhua siitä, mitä hän oikeasti toivoi: "jos mies oikeasti rakastaa, kyllä hän tietää sanomattakin". Vuosien jälkeen aloin vakavasti masentua, koska hänen tyytymättömyytensä levisi koko yhteiselämään.
        Törmäsin toiseen naiseen, joka ymmärsi tilanteeni eikä odottanut muuta, kuin tilapäistä lievitystä yksinäisyyteensä. Hän hyväksyi täysin sen, että rakastin vaimoani ja että suhteemme kestäsi juuri niin kauan, kunnes hän löytää paremman.
        Itselleni tämä oli huikeasti itseluottamusta lisäävä kokemus. Sen jälkeen jaksoin aivan toisella tavalla vaimoni oikullisuutta. Koskaan hän ei saanut tietää.
        Niitti seksielämällemme oli, kun hän kertoi viikkojen kuluttua, kuinka olin hänet raiskannut. Kammottavin mahdollinen asia, josta ei siis ollut vähäisintäkään merkkiä itse tapahtuman aikana! Yhdessä on kuitenkin jatkettu...vuosia...vielä....

• osuva analyysi
        tässä analyysiä kirjoitti:

Se kertoo empatiakyvyttömyydestä ja epäkypsyydestä, sillä hän kykenee sulkemaan täysin sen ihmisen tunteet pois mielestään ketä hän väittää rakastavansa. Niillä ei ole hänelle merkitystä.

Olen joutunut riitoihin tällaisen pettäjän kanssa joka pettää härskisti pitkäaikaista naisystäväänsä. Mielelläni kerron millainen hän oikeasti on. Hän on häikäilemätön mielistelijä, esittää oikein reipasta kultapoikaa. Hänelle uskottava imago on tärkeämpää kuin mikään. Siihen kuuluu omistaa akateeminen naisystävä, siksi hänelle syötetään ties mitä pajunköyttä, ettei hän lähtisi lätkimään. Imagoon kuuluu olla myös "reilu kaveri", mikä liittyy naisten hurmaamiseen. Kaikki ympärillä olevat naiset tulee saada lankaan. Ja valitettavasti he menevät. Ja tarkoitan tällä sitä että naiset pitävät häntä luotettavana ystävänä, ja lopulta tämä kaveri sitten tekee siirron. Kavereitaan tyyppi kiristää olemaan hiljaa.

Yhteenvetona sanoisin että pettäjä ajattelee vain omaa parastaan ja käyttää häikäilemättömästi muita hyväkseen.

hmm..juuri tuollainen on minun pitkäaikainen salamieheni jolla puoliso. Hurmaava, kaikkia naisia auttava, mukavia jutusteleva mies, joka ei ota vastuuta teoistaan kun jää kiinni vaan sysää kaiken lukuisten naistensa syyksi ja leimaa nämä kaikki narsisteiksi, jotka vaativat miehen huomiota ja kiristävät tätä sänkyyn kanssaan. Kaikki naiset tulee saada lankaan, saalistus on se ykkösjuttu ja mahdollisimman monet seksipartnerit. Status on hänelle kaikki kaikessa: hieno ura, hieno talo, hieno auto, akateemiset naisystävät. Kotona siivoaa koulutttamaton hiirulainen joka uskoo miehen kaikki jutut. Kaikki on tällä miehellä pelkkää valhetta, julistaa suuria rakkaudentunteita jne. Hieman skeptisempi ihminen lopulta tajuaa tarkistaa miehen kertomuksia ja huomaa että kaikki on valhetta, kaikille.

• stupido
        Sarasmo kirjoitti:

Onhan tässä ollut hyviä kuvauksia muutamasta pettäjätyypistä. Kuitenkin myös mies, joka aidosti rakastaa naistaan (vaimoaan), voi "pettää" häntä. Syynä voi olla naisen täydellinen piittaamattomuus miehensä tunteista. Omalla kohdallani tämä toteutui jatkuvanan uhrautumisena yhdyselämään. Jos etenin varovaisesti ja yritin ottaa hänet mahdollisimman hyvin huomioon, en hänen mielestään oikesti halunnutkaan ja homma loppui siihen! Jos annoin vaistoilleni enemmän tilaa, ajattelin vain itseäni ja tarpeitani eikä hän halunnut enää! Kultaista keskitietä ei ollut!!! Hän leimasi minut maailman surkeimmaksi rakastelijaksi. Koskaan ei voitu puhua siitä, mitä hän oikeasti toivoi: "jos mies oikeasti rakastaa, kyllä hän tietää sanomattakin". Vuosien jälkeen aloin vakavasti masentua, koska hänen tyytymättömyytensä levisi koko yhteiselämään.
        Törmäsin toiseen naiseen, joka ymmärsi tilanteeni eikä odottanut muuta, kuin tilapäistä lievitystä yksinäisyyteensä. Hän hyväksyi täysin sen, että rakastin vaimoani ja että suhteemme kestäsi juuri niin kauan, kunnes hän löytää paremman.
        Itselleni tämä oli huikeasti itseluottamusta lisäävä kokemus. Sen jälkeen jaksoin aivan toisella tavalla vaimoni oikullisuutta. Koskaan hän ei saanut tietää.
        Niitti seksielämällemme oli, kun hän kertoi viikkojen kuluttua, kuinka olin hänet raiskannut. Kammottavin mahdollinen asia, josta ei siis ollut vähäisintäkään merkkiä itse tapahtuman aikana! Yhdessä on kuitenkin jatkettu...vuosia...vielä....

Teidän elämä vaimosi kanssa on kuin mitäkin peliä. Miksi suostut tuollaiseen ?
        Vai tarvitsetko itsekin tuota peliä.

• se on näin..

Pitkässä salasuhteessa kakkosena olleena voin kertoa että mies rakasti minua eikä ykköstä. Jos olisin huolinut miehen, mies olisi jättänyt nykyisensä. Huomasin miehen petollisuuden enkä olisi kokonaan itselleni halunnut tuollaista. Välillämme tärkeää ei ollut pelkkä seksi vaan se, että ykkösnainen oli henkisesti eri tasoinen kuin mies, huomattavasti alempi koulutustaso, keskustelukyvytön jne. ja minusta mies löysi henkistä samanlaisuutta. Kun suhteemme paljastui ykkönen antoi vielä kerran miehelle anteeksi, kunhan vastaavaa ei enää tapahtuisi ja mies alkoi entistä varovaisemmaksi. Sitten mies paljastui jälleen. Mies luikerteli taas valheilla naisen suosioon ja sai anteeksi. Tässä vaiheessa minä hyppäsin kuviosta ja yhä mies juoksee perässäni. Tässä kuviossa on kyse ensinnäkin siitä ettei mies arvosta ykköstä, seksiä on mutta henkinen side puuttuu. Mies on myös patologinen valehtelija ja narsisti. Se nopeus, millä hän keksii uusia valheita on uskomaton. Minä en ottaisi miestä enää ensimmäisen sivusuhteen paljastuttua takaisin. Tuollainen mies on tapapettäjä joka haluaa kerätä itselleen haaremin. Ei tuollainen ihminen koskaan muutu. Keskustelin tämän ykkösnaisen kanssa ja ymmärsin kyllä miestä koska naisen kanssa oli aika mahdoton keskustella: hän oli ymmärtämätön, naiivi ja jankkaava. Kannattaisiko siis yleensäkin ihmisten etsiä henkisesti ja älyllisesti samantasoista seuraa?

• vastaparit!

Mä olen huomannut ihan saman ollessani kakkosena. Rakastuimme vahvasti ja syvästi. Suurimpina syinä juuri se, että löysimme toisistamme sellaisen henkisen yhteenkuuluvuuden tunteen, joita meillä ei puolisoidemme kanssa ollut. Minä erosin omastani välittömästi, mies kamppailee vielä oman liittonsa ja ristiriitojensa kanssa. Rakastaa minua ja kun näemme, sokeinkin kana näkee yhteyden välillämme. Miten pitkään mies vielä kamppailee itsensä kanssa ja yhteyttämme vastaan, en tiedä, mutta toistaiseksi olen valmis odottamaan, sillä hän on vastaparini.

• p.puhetta sinisilmä
        vastaparit! kirjoitti:

Mä olen huomannut ihan saman ollessani kakkosena. Rakastuimme vahvasti ja syvästi. Suurimpina syinä juuri se, että löysimme toisistamme sellaisen henkisen yhteenkuuluvuuden tunteen, joita meillä ei puolisoidemme kanssa ollut. Minä erosin omastani välittömästi, mies kamppailee vielä oman liittonsa ja ristiriitojensa kanssa. Rakastaa minua ja kun näemme, sokeinkin kana näkee yhteyden välillämme. Miten pitkään mies vielä kamppailee itsensä kanssa ja yhteyttämme vastaan, en tiedä, mutta toistaiseksi olen valmis odottamaan, sillä hän on vastaparini.

Kyllä sinä ressukka saat odottaa loppuelämäsi tuon sinisilmäisyytesi vuoksi, jos hän aidosti rakastaisi sinua ei vain tuheroasi, olisi hän jo eronnut ajat sitten ja vienyt sinut vihille, tuskin sitä tulee koskaan tapahtumaan, sillä miehet itse eivät kuitenkaan kunnioita salasuhteeseen suostuvia naisia.

• Surullinen_kakkonen

Minäkin olen ollut kakkonen pitkään, mies rakasti minua ja minä häntä, mutta hän ei halunnut erota lasten/perheen takia. Meilläkin oli samat arvot ja harrastukset, mutta perheyhteisö kuitenkin tärkeämpi. En voi kuitenkaan koskaan tietää totuutta. Uskon myös että mies on hyvin itsekäs ja kylmäpäinen, vaikkakin hyvin tunteellinen. Uskon myös että rinnakkaissuhteen ottaminen tai siihen päätyminen voi olla hyvin epätoivoisen ihmisen ratkaisu, mutta hän ei ehkä ymmärrä että edestään saattaa löytää vielä enemmän ongelmia. Puhumattakaan jos käry käy.

• Pettynyt Aikalainen

Likainen Huora! Mistä teitä oikein sikiää?

• Erehdyt hyvä

ystävä, erehdyt. Pettäjä kykenee itkemään pienen meren vakuutellessaan sinulle rakkauttaan. Ei pettäjä kuitenkaan rakasta kuin itseään ja suurimpia pelkoja heille on tulla itse petetyiksi. Tuo rakkauden vannominen sinulle on ollut vain osa sitä kuviota mikä vaaditaan siihen, että vuoteesi on avoin kun sankarillesi sopii. Jos hän sinua aidosti rakastaisi, miksi kitua perheen parissa, mistä ei onneaan löydä? Tuo perheen tärkeyden uskottelu on sekin vain kulissia. Kyse on siitä, ettei pettäjä luota itseensä sen uuden suhteen nimissä edes sitä vertaa, että uskaltaisi erota.
        Saat olla se surullinen kakkonen tasan niin pitkään kuin itse tahdot. Sille panolle riittää erinomaisesti nykyinen järjestely niin pitkään kuin sinä haluat kakkonen olla. Ole huoleti, se käry yleensä ennen pitkää tulee ja sitten saattaa olla ettet ole enää kakkonen, ellei tuolla sankarillasi ole jo toista ykköstä alla.
        Mikä saa ihmisen uskomaan, että petollinen ihminen muuttaa tapansa kuin taikaiskusta?

• ThinkAboutIt

Ei kai se salasuhde ole, jos on paljastunut ? Tyttöystävä/avovaimo on saattanut vaihtua, mutta suhde toiseen naiseen jatkunut pian kymmenen vuotta satunnaisten tapaamisten merkeissä. Mitähän tuollaisesta pitäisi ajatella ?

• life is

Jätä tuollainen ihminen. Vaikka kuinka huonosti olisi asiat parisuhteessa, ei toiselle ihmiselle tehdä noin. Itse jouduin kaivamaan tunnustukset kolmannelta osapuolelta, ja narsistinen avovaimoni yritti loppuun asti valehdella asioista. Parisuhdeterapiaa hän ehdotti kun oli jo ollut kuukausia petipuuhissa rentun kanssa. Lapsenvahteja hankittiin iltoisin kun itse olin töissä ja hänellä oli "tärkeitä" menoja. Tämä oli jo toinen ihminen joka petti, ja olen täysin vakuuttunut että suurin osa naisista pettää jossain vaiheessa parisuhdetta. Kyse ei ole siitä mitä julkisesti sanotaan, vaan ihmisen voimakkaasta seksuaalisesta vietistä. Tämä halu herää lähes kaikilla, ja ilmeisen harva osaa sitä käsitellä järkevästi.

Parasta oli kuitenkin se, miten NAINEN yritti kääntää asian niin päin, että minä olen kuitenkin pettänyt. Anoppi oli myös sitä mieltä, että ihastuksia tulee ja menee - se miehen pitää kestää. Ei se omena... harmittaa lapsemme puolesta joka saa myös tämän puolen moraalista kasvatusta.

• Pettynyt Petetty

Joo,kyllä osaa pettää molemmat sukupuolet. Itse en jaksa enää edes uskoa rakkauteen.

• Raukka

Kyllä minä näkisin pitkää salasuhdetta pitävän henkilön hyvin keskenkasvuiseksi ja rikkinäiseksi ihmiseksi. Hän ei kunnioita kumapaakaan naistaan, vaeltaja vailla päämäärää, jolla ei ole vastuuta, ei rehellisyyttä ei oikeudenmukaisuutta.

Todella rikkinäinen ihminen toimii salasuhteissa.

• 1234566

Taitaa olla juuri niin ettei mies oikein kunnioita kumpaakaan naista eikä rakasta. Vihaako naisia ja käyttää heitä siksi vain hyväkseen? Vain omia tarpeita varten? Mutta ei ole itsekään tasapainossa eikä kypsä. Ei voi olla onnellinen. Oikeastaan säälin näitä ihmisiä, mutta kauheaa että voivat rikkoa hyväuskoisten ja rakastuneiden ihmisten elämän ja aiheuttaa niin paljon tuskaa. Ehkeivät sitäkään ymmärrä.

Kyllä kakkostenkin pitäisi ottaa järki käteen ja lopettaa. Ja myös kertoa pitkästä salasuhteesta petetylle aviopuolisolle.

• Jätä se heti

Haavisto pressaksi jos ette halua rikkaitten rikastuvan lisää ja köyhien köyhtyvän.

• Juusoxxx

Itsellä miehenä on ollut salasuhde jo 20 vuotta. Mies voi rakastaa hyvin kahta naista ja olla molemmille uskollinen. Muita suhteita ei ole ollut koko aikana.

• jklkoklmkjn

et kunnioita/arvosta vaimoasi... toivottavasti pettäjä jäät kiinni!!!

• hormoni

Oletko mormoni ?

• Hei mies,
        vaikka olen nainen, olen samaa mieltä. Olen sinkku ja mulla on suhde naimisissa olevaan mieheen. Minkä takia elää arkipäiviä, jos ei ole pakko? Sunnuntaisuhde on ehkä joskus vähän rasittavaa mutta surimman osan aikaa hienoa.

• Häpeäisit

Ei se ole uskollisuutta, jos toinen suhde pitää pitää salassa.. Eikä se ole rakkautta, jos ei kunnioita toista niin, että pysyisi uskollisena. Toivottavavasti vaimosi jaksaa vielä elää edes jotenkuten päivät eteenpäin kunhan saa tietää, että koko elämänsä on ollut valhetta ja oma mies ei koskaan oppinut rakastamaan Aika kolaus itsetunnolle. Viimeistään nyt sinun pitäisi hänelle kertoa totuus, jotta voi sinut jättää ja etsiä aidomman, paremman elämän. Ihmettelen miten pohjattoman itsekäs voi ihminen olla.

• rakkauteen uskova
        Häpeäisit kirjoitti:

Ei se ole uskollisuutta, jos toinen suhde pitää pitää salassa.. Eikä se ole rakkautta, jos ei kunnioita toista niin, että pysyisi uskollisena. Toivottavavasti vaimosi jaksaa vielä elää edes jotenkuten päivät eteenpäin kunhan saa tietää, että koko elämänsä on ollut valhetta ja oma mies ei koskaan oppinut rakastamaan Aika kolaus itsetunnolle. Viimeistään nyt sinun pitäisi hänelle kertoa totuus, jotta voi sinut jättää ja etsiä aidomman, paremman elämän. Ihmettelen miten pohjattoman itsekäs voi ihminen olla.

Täällä yksi 6kymppinen joka kärsii huonosta itsetunnosta,että vielä tämänkin ikäisenä on antanut miehen höynäyttää itseään.Kymmenen vuotta josta puolet on ollut valheellista .On tunne että minun elämästä on viety 5vuotta ja se on tällä iällä paljon, elämä on arvokasta enkä haluaisi siitä hukata päivääkään. Toivottavasti vielä löydön rehellisen rakkaan ihmisen.

• Sitä saa mitä saa

Voi sinua Juuso-riepua. Luuletko todella, että olet ollut meidän ainoa miehemme? Kyllä nyt naurattaa...

• 2 hyvää miestä

Sinä tiedät mitä on rakkaus.Minua ei nyt katsottu täällä kovin korkein katsein. mutta nämä kirjoittajat eivät viellä tiedä mitään elämästä kun kolmen kuukauden avioliiton jälkeen jo petetään.Minulla on hyvä mies mutta jotain siitä puuttuu kun toista haluan tavata.Ja verhoja katsella.Ensi kuussa lähdemme ulkomaille kaksin emme ajattele koti väkeä työ keikka.Kirjoitelkaa aika jänni mieli piteitä.Mutta muutama ymmärtää kun kotoa saa seksiä miksi olla ilman kun yllin kyllin joka siitä pitää.Ei se lopu viellä jää autolasti hautaankin.Vieras mies kuunntelee ja ollaan juteltu joskus aamutunneille kun on aikaa ja mehut on jo loppu.kirjotelkaa tiukkapiposet teidän laiset puolisot kulkeekin salarakkaina.Kun kotona pitää siivota heti kun kotiin tulee ja vaimot kyselee missä viivyit 5 minuuttia myöhässä.jn. janiin edelleen.Pois minusta sellainen, en kysele omalta ja ei tarvii siivota minulla käy viikkosiivooja.

• Ukkomiehen heila

Pitäkäähän ämmät parempaa huolta ukoistanne, niin ei tarvitse vieraissa juosta!

• rva auervaara

Niinpä niin, olisko peiliin katsomisen paikka;)? Vuosia kestänyt suhde väljähtää jos sitä ei ylläpidetä, se on faktaa.
        Yhdyn edelliseen kirjoittajaan, pidä huoli miehestäsi. Osta hepeneitä, tuoksuja, ole huoliteltu ja samalla pilkettä sinne simmukulmaan, niin eiköhän se mies ala kotona viihtymään;)
        Ennenkaikkea ole Aktiivinen ja näytä että välität.

• Kohta se loppuu
        rva auervaara kirjoitti:

Niinpä niin, olisko peiliin katsomisen paikka;)? Vuosia kestänyt suhde väljähtää jos sitä ei ylläpidetä, se on faktaa.
        Yhdyn edelliseen kirjoittajaan, pidä huoli miehestäsi. Osta hepeneitä, tuoksuja, ole huoliteltu ja samalla pilkettä sinne simmukulmaan, niin eiköhän se mies ala kotona viihtymään;)
        Ennenkaikkea ole Aktiivinen ja näytä että välität.

Minulla on ollut salasuhde naimisissa olevaan mieheen pian 5 vuotta ja asutaan yhdessä toisella puolen Suomea kuin vaimo ja lapset. Ei tämä oikeastaan enää salasuhde ole, kun paperit heillä jo vetämässä, mutta vaimo on pitkittänyt hommaa lasten verukkeella monta vuotta. Kamalaa, kun ne kulissit romahtaa! kun mies vuosia sitten kertoi, että on rakastunut toiseen naiseen, niin vaimo sanoi, että kyllä hän hyväksyy miehellä rakastajan.. Sairas ja ripustautuva emäntä siis, ihan mitä vain, kunhan ei eroa tule ja naapurit/sukulaiset saa tietää.

Että niinkin voi käydä.

• klkjokiyktmkotjntjbj

todella typerä kommentti sinulta!! ei se ole pelkästään naisen tehtävä pitää huolta... se kuuluu molemmille!!!

• p.puhetta

Helppo sinun on puhua, kun ei tarvi elää sitä arkea tämän ukkomiehesi kanssa, sinä vain naatiskelet silloin kun on sellainen olo, ja muuten saat elää vapaata sinkkuelämääsi,tuskin edes pystyisit avio-tai avosuhteeseen.

• sivusta
        p.puhetta kirjoitti:

Helppo sinun on puhua, kun ei tarvi elää sitä arkea tämän ukkomiehesi kanssa, sinä vain naatiskelet silloin kun on sellainen olo, ja muuten saat elää vapaata sinkkuelämääsi,tuskin edes pystyisit avio-tai avosuhteeseen.

Tuo on kyllä ihan totta ainakin minun kohdalani, usean vuoden ajan olen ollut kakkonen ja pidän siitä ja nautin siitä ja olen onnellinen ettei todellakaan tarvi elää sitä arkea pettävän miehen kanssa. Sitä en osaa sanoa pystyisinkö avio- tai avosuhteeseen enään koskaan mutta kun ei ole halua en meinaa sitä kokeillakaan, olen täysin tyytyväinen sinkkuelämääni.

• sairas maailma

sairaat ihmiset pettävät itseään ja lähimmäistä. säälittävää.
      äidin pikku reppanapojat eivät pärjäisi päivääkään yksin. on varmaan turvallisempaa, kun on useampi nainen turvana. itsetuntokin voi pysyä vähän korkeampana, kun huomaa olevansa kiinnostava ihmisten silmissä, jotka ovat vajonneet yhtä alas kuin sinä, joka petät.
      onpa ihana olla tällä hetkellä yksin, kun lukee näitä juttuja. ei mitään kiirettä suhteeseen.
      olen nainen parhaassa iässä, hoikka, kauniiksi kehuttu, seksuaalisesti aktiivinen, mutten koskaan voisi tehdä toiselle naiselle sitä, että käyttäisin itsekkäästi toisen omaa. surullista, että liian moni ajattelee vain itseään. en arvosta miestä, joka tarjoaa itseään viihdykkeeksi, vaikka vaimo odottaa kotona. en pidä sellaista miestä miehenä.
      minua ei ole mies koskaan pettänyt, joten en tiedä miltä se tuntuu. voin silti asettua hylätyksi tulleen asemaan ja se ei ole hyvä tunne.
      jaksamista.
      ansaitset parempaa.

• Miuku

Näitä lukiessa tulee esille sellainen pointti, että miksi useimmiten salasuhteessa olevan miehen vaimo nähdään uhrina? Eihän hän ole uhri. Siis jos miehellä on pitkään kestänyt (tai vaikka lyhyempi) suhde siinä rinnalla, niin turha on vaimon sanoa että meillä on ollut aina kaikki hyvin ja sitten se menee ja pettää. Ei kukaan petä toista, jos on tasapainoinen ja rakastava suhde, jossa molemmat kunnioittavat toisiansa. Mutta en suinkaan ajattele, että pettäminen on oikein tai anteeksi annettava teko. Jokainen osapuoli voisi vaan katsoa peiliin ja miettiä, että mikä on minun osuus tähän tilanteeseen? Tangoon tarvitaan kaksi, tai näissä tapauksissa kolme..tai enemmän.

• miukkuu
        Miuku kirjoitti:

Näitä lukiessa tulee esille sellainen pointti, että miksi useimmiten salasuhteessa olevan miehen vaimo nähdään uhrina? Eihän hän ole uhri. Siis jos miehellä on pitkään kestänyt (tai vaikka lyhyempi) suhde siinä rinnalla, niin turha on vaimon sanoa että meillä on ollut aina kaikki hyvin ja sitten se menee ja pettää. Ei kukaan petä toista, jos on tasapainoinen ja rakastava suhde, jossa molemmat kunnioittavat toisiansa. Mutta en suinkaan ajattele, että pettäminen on oikein tai anteeksi annettava teko. Jokainen osapuoli voisi vaan katsoa peiliin ja miettiä, että mikä on minun osuus tähän tilanteeseen? Tangoon tarvitaan kaksi, tai näissä tapauksissa kolme..tai enemmän.

Kun luet täällä kakkosen kirjoituksia huomaat kuinka he ilkkuvat sitä että vaimo ei tiedä ja elää uskossa kaiken olevan tosiaan hyvin.
        Niin hyviä näyttelijöitä miehet ovat.
        Onko suhde kakkoseen tasapainoinen ja rakastava jos mies kuitenkin on vaimonsa kanssa, vai mikä se suhde on...
        Sinäkin uskot pettävää miestä, vai...

• jep,jep
        Miuku kirjoitti:

Tottakai petetty on uhri! Jos siinä suhteessa ei miehen mielestä kaikki ole ok,hänen pitää puhua siitä eikä lähteä pettämään. Taitaa miukukin olla *****

• ei auta puhe
        jep,jep kirjoitti:

Tottakai petetty on uhri! Jos siinä suhteessa ei miehen mielestä kaikki ole ok,hänen pitää puhua siitä eikä lähteä pettämään. Taitaa miukukin olla *****

Muttta mitäs jos se mies tosiaan on vuosikaudet puhunut mutta vaimo vaan ei noteeraa mitenkään?

• PISTE

OTA ERO

LIITTOSI ON OHI

• salarakas nro 2

Jaajaaa,tosiasia on että salarakkaita on vaikka kuinka paljon,itsekin olen ollut monta vuotta ja aion jatkaa sitä,upeeta!!

• pekkamaria

Mistä oletus, että aloittaja on nainen ja pettäjä mies?

• eirontti

voi olen pahoillani puolestasi. olen itse eronnut nainen ja tarjolla on tosi paljon varattuja ukko-miehiä, jotka pelkästää etsivät ns. salaseksisuhteita. itse en niitä halua ja sympatiat aina petetyn puolella....itse en jatkaisi tollasta suhdetta...

• Voi hyvät hyssykät

Kyllä ihmiset ovat naiveja ja typeriä, luulevat että toisen ihmisen voi muka omistaa ja pakottaa elämään vastoin luonnonlakeja. Naiset etenkin syyllistyvät tällaiseen harhakuvitelmaan. Toisaalta naiset myös pettävät miehiään enemmän kuin miehet naisiaan, ihan tutkimusten mukaankin.

Eihän järvi soutaen kulu, antaa palaa vain jos siltä tuntuu. Rakkaus on asia joka pitäisi lailla kieltää ja sananakin poistaa kielestä. Tarkoitan miehen ja naisen välistä harhakuvitelmaa. Kestää vain puolisen vuotta jos ollutkaan.
        Elämä on lyhyt ja se pitää elää täysillä, nauttien kaikesta mikä hyvältä tuntuu. Jos se vieras tuntuu hyvältä niin siitä vaan, ei maailma siihen lopu.

Mitä silmä ei näe sitä sydän ei sure. Mutta se mielikuvitus, se on tehnyt ja tekee paljon enemmän pahaa oloa kuin jokin satunnainen sivunainti.
        Siis naikaa hyvät ihmiset silloin kun naitattaa, se on mukavaa touhua ja tekee hyvää sielulle ja ruumiille! Purkaa turhia paineita.

• ikävä toisen luo

Minun mieheni ei pitänyt minusta huolta, ei välittänyt ei mitään. Itse kyllä tykkäsi olla passattavana. Vuosia kärsin tilanteesta ja monet itkut itkin. Lupasi että kaikki muuttuu. Aina sain pettyä.
      Heräsin ja päätin nyt loppui tämä leikkiminen minulla.
      Koskaan en hairahtanut, vaikka ottajia olisi ollut kuinka. Mutta sitten minä ja hän ihastuimme salaa ja rakastuimme...salasuhdetta jo 2v. Ja ihaninta on , enkä kadu mitään!!!
      Puoliso on hermona kun ei saa enään loukattua minua, koska tunteet lopullisesti kuolleet.
      Elän nyt aikaa, saan ja annan rakkautta, tosin muut asiat ovat monimutkaisia emme tiedä miten tässä käy.
      Olen edelleen sitä mieltä, tälläistä ei tapahdu jos kotona on kaikki hyvin.

• jk

vai n iin

• HELEVETIN paljon pahempi. Tiedän nämä asiat. Hyvää illanjatkoa vaa teillekkin apinoille.

• anteeksi annoin

Voit antaa tietenkin anteeksi, mutta luultavasti et unohda koksaan. Anteeksianto on helppoa - unohtaminen vaikeaa. Miehesi on kai rakastanut tätä naista, mutta voi silti rakastaa sinuakin.
      Jotenkin tuntuisi kyllä, että noin pitkä salasuhde on sen verran vakava, että ero voi olla hyväkin ratkaisu. Mutta senhän tiedät itse sisimmässäsi. Mutta se mitä sinun sielussasi on särkynyt, ei enää palaudu entiselleen. Elämä on tällaista. Mutta vaikka vaihtaisit miestäsi, ei voi olla varma, etteikö hänkin ajautuisi salasuhteeseen. Etkä voi olla varma, ettetkö itse ajautuisi joskus salasuhteeseen. Salasuhteet ovat yleisempiä kuin uskommekaan. Ja sellaisten ihmisten keskuudessa, joista vähiten uskoisimme.

• sanon minä

KERRAN PETTÄJÄ AINA PETTÄJÄ..JÄTÄ MIES.. EI KANNATA HUKATA ELÄMÄNSÄ PASKIAISELLE.on olemessa miehiä jotka ei petä usko minua.

• Minä

Itse olen kakkosnainen ja pettäjä. Minulla on hieno suhde kotona. ns. uusio perhe. En halua eroa omasta miehestäni. Salarakkaallani on oma perhe kotonaan, eikä myöskään tahdo erota lapsensa äidistä.
      Meillä kaksoiselämää elävillä luonteet osuu kohdalle, nauramme samoille asioille, ymmärrämme toisiamme ennenkuin toinen on edes sanonut mitään. Kaikki on täydellisesti tässä tilanteessa. Meillä on myös "yhteinen" asunto. Jonka mies on hommannut meille yhteiseksi. Siellä sitten käymme yhdessä ja erikseen kun on tarve.
      En tahdo häntä kokonaan itselleni. Kaikki se mitä meillä on nytten niin menisi pilalle. Molemmat nautitaan tästä hetkestä täysin. Olen onnellinen.

• Minä

Sekä olemme molemmat jääneet kiinni kotonamme. Mieheni nainen tietää minusta mutta luultavammin kestää sen. Minua kuitenkaan hän ei pysty sietämään. Minun mieheni taas tietää että minulla on toinen. Mutta ei ole suoraan sitä sanonut. Hän tuntee minut ja tietää minkälainen olen.. Tavallaan eihän tässä valehdella kenellekkään kun kaikki tietää kuvion...

• uskomatonta.

Miten selkärangatonta toimintaa. Kyllä kumppanit haluavat tietää mitä touhuatte ja eron. Heidän elämänsä menee teidän kanssanne TÄYSIN hukkaan. Vielä heillä olisi mahdollisuus löytää uusi.
        Olette moniavioisia nyt, ei yksiavioisia. Ja silloin muilla on oikeus tietää siitä ja olla erossa teistä, eikä osallistua moniavioiseen elämänmenoon! Toivottavasti sinulla on pian selkärankaa antaa kumppanisi mennä.
        Suhteenne on helvetti muille, ehkä teille onni sen rakastajan kanssa! Ajatelkaa siis muitakin kuin itseä edes sen verran.

• jaa no
        Minä kirjoitti:

Sekä olemme molemmat jääneet kiinni kotonamme. Mieheni nainen tietää minusta mutta luultavammin kestää sen. Minua kuitenkaan hän ei pysty sietämään. Minun mieheni taas tietää että minulla on toinen. Mutta ei ole suoraan sitä sanonut. Hän tuntee minut ja tietää minkälainen olen.. Tavallaan eihän tässä valehdella kenellekkään kun kaikki tietää kuvion...

No onneksi tietävät sentään edes. Mutta voi olla hyvin hyvin vaikeaa heille.

• yksinkertainen naine

Minä minä minä...
      Ei käy kateeksi läheisriippuvaisen ihmisen elämä.
      Pelkäätkö olla yksin? Bööö.
      Koetko olevasi vajaa ihminen ilman miehiäsi? Tututstu itseesi joskus ihmisenä.
      Pinnallinen ihminen ei tiedä onnellisuudesta mitään. Aito onni on kahden ihmisen välinen rakkaussuhde. PARIsuhteessa ei tarvita monia osapuolia. Säälittävää, kun et uskalla erota, vaan hyväksyt kaksoiselämän.
      Pelkkä seksisuhde ei ole rakkaussuhde. Minulle kävisi tällä hetkellä seksisuhde raskaan eron jälkeen, mutten todellakaan koske varattuihin miehiin. Omaan sen verran paljon omanarvontunnetta. Enkä ikinä jakaisi itseäni kahdelle.

• kaikkea kokenut

Kumpikin yhtä paha asia,.Toista pitää kunnioittaa ja rehellisesti tehdä ero, jos tarvetta pettää.Itseltäni on viety ns.lattia sekä katto aikoinani alta.Se satuttaa tosi syväsi,toivoisin ettei sitä tarvitsisi kenenkään kestää,mutta valitettavasti näitä sikoja on olemassa.Jos pettää kerran ,pettää toistekkin.Rehellisyys ja luottamus menee väistämättä.Olet hyvä ihminen,sellaista sikaa sinun ei tarvitse kestää,olet paremman arvoinen,luota itseesi,elämä vielä hymyilee !

Laittaisin pettäjälle osoitelapun kaulaan, pysäyttäisin ensimmäisen ulkomaalaisen naisen ja sanoisin että vie mennessäsi.

• Homo sapiens

Tämä on ikuisuuskysymys. Mitä syvemmällä olen tässä aiheessa ollut sitä laajemmaksi asia käy. Lopputulos on: Ihminen on eräs sosiaalinen laumaeläin ja vielä pitkän elinkaarensa vuoksi ennättää luoda useita eri pari/perhesuhteita. Oleellista biologisesti on suvunjatko ja perillisten mahdollisimman hyvät olot nyt ja tulevaisuudessa. Kaikki muu on ihmisen luoman kulttuurin/uskonnon omalla tavallaan pyrkivää toimintaa edesauttaa tätä ehtoa. Monesti myös todella ikävin tavoin, esim. tyttöjen synnytyselinten silpomiset. Joka kylläkin vaikeuttaa elämän ylläpitoa. Itse en ole tätä lisääntymistä vienyt eteenpäin.
      Varhais nuoruudessani koin vanhempieni parisuhteessa olevan kolmiodraaman, joka päättyi pettävän naisen häviöön. Isä ja äiti jatkoivat avioiliittoaan. Ovat vieläkin naimisissa ja ikää heillä jo yli 80- vuotta. Väliin oli kovat vuodet joita sain todistaa lapsen silmin ja korvin, mutta siitä selvittiin, isä vain jaksoi kuunnella äidin vuosia kestävän petetyn vaimon pettymyksen ja vihan. Siitä selvittiin!
      Sitten tuli minun vuoroni. Poikakaverini petti minua parhaimman tyttöystäväni kanssa. Ja toinen poikaystävä samoin seuraavan läheisen tyttöystäväni kanssa. He lopulta päätyivät jopa naimisiin minun maksamaani taloon ja sain keskenmenonkin siinä rytäkässä. Eli olin saanut osani lapsen epävarmasta osasta vanhempien pariongelmissa ja petetyn naisen roolissa kaksi kertaa.
      Nyt olen 3 vuotta ollut rakastajatar hyvälle miehelle. Kuullostaa hassulta. Niin. Jonkin aikaa sitten rakkaani vaimo sai tietää suhteemme. Tilanne elää, mutta edelleen olemme rakastava pari. Olen siis kokenut nyt koko tämän ihmissuhde triangelin baletin kaikki roolit. Ja loppuajatus on: Yksi elämä ja matkantekoa rohkeasti pää pystyssä loppuun asti tuli vastaan mitä vaan. Ennen minulla oli varaa katkerasti "varaa" heitellä kiviä itseäni rikkoneita kohti, mutta nyt on jäljellä vain ymmärrys.

• niin.

Mies ei yleensä muutu, vaan jatkaa aina jossain härskiä pettämistä. Itsekin olen hyvin anteeksiantava aina ollut, mutta se aiheutti vaan itseni jättämisen.

• petturin muija

Siun täytyy aatella sitä kumppaniasi monelta kantilta ja jos oikeesti rakastat ni kaikki se kärsii ja rakkaus pitkämielinen eikä muistele kärsimäänsä pahaa eli jos vielä ootte niin kannattaa antaa vanhat anteeksi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Luultavasti hän tekee saman uudelleen koska haluaa elämäänsä muutakin kuin se mitä teidän välillänne on. Jos hän sen myöntäisi edes itselleen niin silloin voisi vaikka parantuakin jos sellaista sanaa voi käyttää. Miusta suurinta rakkautta on rakastaa toista sellaisenaan. Se on harvinaista mutta saisit kyl pitää hänet koska harva siihen rakkauteen kykenee... Ja sit sie voisit kyl itekkii voisit vähän alkaa irrotella ja katella ympärilles ja kumppanikin sillo aattelis et hei toi kohta viedään... On helppo neuvoa ja jos sinuu yhtään lohduttaa niin miul ihan sama tilanne ja koska rakastan niin annan luvan käydä vieraissa.....

• hiv vaara

Mitä jos saat taudin sieltä vieraista. EIkö olisi parempi yksin, kuin henkilön kanssa jota ei oikeasti kiinnosta. Tai arvot eivät täsmää.

• yksielämä1

Ajattelisin mitä liitossa on mennyt niin pahasti pieleen, että kumppani on jäänyt siihen roikkumaan. Eikö ole uskaltanut kertoa, vai mitä hitsiä. Toisaalta ei tiedä salasuhteen laadustakaan. Se voi olla enimmäkseen seksiä tai sitten ei.

Ajattelisin myös mitä tunteita minulla on ollut kumppania kohtaan ja olenko tuntenut itseni rakastetuksi.

Anteeksiantaminen kannattaa aina, eroatte tai ette. Itse en liittoa tuossa tapauksessa jatkaisi.

• abcdefg12

Olen katsonut hyvin läheltä ystäväni kamppailua. Hän on ollut toisena naisena jo kolme vuotta. Hän rakastui palavasti naimisissa olevaan mieheen, joka etsi ilmeisesti lohduttajaa tai jonkinlaista ratkaisua vaikeaan avioliittoonsa. Miehen mukaan sieltä puuttuu arvostus ja läheisyys. Yhdessä ovat lasten ja omaisuuden takia. Mieskin rakastui ystävääni, enemmän kai kuin oli alunperin tarkoituskaan. Nyt eivät pääse toisistaan irti ja tilanne on vaikea kaikille. Ja petetty vaimo ei tiedä. Sanoisin tällä perusteella, että normaali hyvä ihminen ei petä useimmiten vain sen takia ettei mikään riitä vaan vaikean suhteen takia. Ja toisaalta on niin vastuuntuntoinen ettei halua rikkoa lastensa kotia. Vastuu on myös ystävälläni.

• abcdefg12

Olen katsonut hyvin läheltä ystäväni kamppailua. Hän on ollut toisena naisena jo kolme vuotta. Hän rakastui palavasti naimisissa olevaan mieheen, joka etsi ilmeisesti lohduttajaa tai jonkinlaista ratkaisua vaikeaan avioliittoonsa. Miehen mukaan sieltä puuttuu arvostus ja läheisyys. Yhdessä ovat lasten ja omaisuuden takia. Mieskin rakastui ystävääni, enemmän kai kuin oli alunperin tarkoituskaan. Nyt eivät pääse toisistaan irti ja tilanne on vaikea kaikille. Ja petetty vaimo ei tiedä. Sanoisin tällä perusteella, että normaali hyvä ihminen ei petä useimmiten vain sen takia ettei mikään riitä vaan vaikean suhteen takia. Ja toisaalta on niin vastuuntuntoinen ettei halua rikkoa lastensa kotia. Vastuu on myös ystävälläni.

• EI VOI OLLA TOTTA
        abcdefg12 kirjoitti:

EI TOISEN KANSSA MAKAAMINEN OLE RATKAISU VAIKEAAN SUHTEESEEN, EIKÄ VAIKEASSA SUHTEESSA OLE PAKKO ELÄÄ, MIKSI HÄN EI EROA KUN ON LÖYTÄNYT NOIN YMMÄRTÄVÄISEN KANAN

• ,.-.,.lkljhg
        abcdefg12 kirjoitti:

Normaali hyvä ihminen pettää eniten itseään ollessaan uskoton. Pidemmän päälle tuo ei vain toimi.

Jos ystäväsi "mies" arvostaisi ystävääsi, hän eroaisi vaimostaan. Miehet tosin ovat perin juurin laiskoja eroamaan, koska heidän pitäisi solmia uudenlainen suhde lapsiinsa. Enemmän kuin lapsia miehet arvostavat, että vaimo hoitaa kodin ja lapset - mies saa aikaa itselleen ja palveluja kotona. Mikäli ero tulisi, miehen pitäisi hoitaa itsenäisesti lapsia, jos tai kun tapaa heitä.

• minä

Nautin tän hetkisestä elämästä ja aion jatkossa elää näin. Toimii kohdallani. Jos olisin pelkästään mieheni kanssa. Olisin kuin kala kuivalla maalla. Jotain puuttuu. Pystyn elämään mutta en hengittämään. Etsinkö miehen joka on tuota kaikkea ?
      Ei sellaista ole yhdessä pakkauksessa. Siihen pakkaukseen mitä haluan todella, tarvitaan kaksi minä. That's me... Itsekästä kyllä mutta ei kaikki ole samanlaisia. =(

• Aamu_

Olen melkoisen varma siitä, että toisia pettävät ihmiset ovat moraalittomia, eivätkä ansaitse oikeutta.

Yleensä petokseen lähtevät ihmiset eivät mieti kumppanin tunteita, eivätkä välitä niistä. He ovat hyvin egoistisia, itsekeskeisiä: "Minä minä minä minä, minulla on oikeus tehdä kaikkea!".

Nämä ihmiset eivät myöskään ajattele esimerkiksi pettäjätoverinsa perhettä, jos miehellä sellainen perhe on. Heitä ei kiinnosta, vaikka miehellä olisi esimerkiksi lapsia. Heitä ei kiinnosta, jos miehen avioliitto tuhoutuu petoksen takia, ja lapset joutuvat rikkinäiseen perheeseen. Se johtuu jälleen tästä egoismista: "Kun minulla on niiin ihanaa tässä suhteessa, että daa kaikille muille."

Itse en ole niin selkärangaton ja moraaliton, että pettäisin. Minulla on tästä kokemuksia. Humalatila on pelkkä tekosyy petokselle. Kerran sukulaiseni luona olimme viettämässä iltaa ja alkoholilla oli osuutta. Sukulaisnaiseni sammui, ja hänen miehensä kantoi hänet nukkumaan. Tämän jälkeen mies palasi, alkoi kosketella ja ehdotella, että jos menisimme sänkyyn. Jyrkästi kieltäydyin, ja menin nukkumaan. Aamulla kerroin sukulaisnaiselleni tästä miehestä. Lopulta mies myönsi teon, ja ero tuli.

• empatia kunniaan

KIITOS,vihdoin jonkun järkevän ihmisen, ja tunteilla ajattelevan kirjoitus,olet hyvin empaattinen ja sosiaalinen ihminen toivon kaikkea hyvää sinulle.

• normaalieitavallinen

Moraalittomiakin ihmisiä pahempia ovat toisten tuomitsijat.

• normaalieitavallinen
        empatia kunniaan kirjoitti:

KIITOS,vihdoin jonkun järkevän ihmisen, ja tunteilla ajattelevan kirjoitus,olet hyvin empaattinen ja sosiaalinen ihminen toivon kaikkea hyvää sinulle.

Tuossa edellisessä ei ollut mitään empaattista. Tunnet sympatiaa ihmisiä kohtaan, jotka tuomitsevat muita. Jos oikeesti olisit empaattinen, osaisit asettua pettäjän asemaan etkä tuomitsisi.

• solsken19

Ensin kannattaa seikkailla kunnolla, ennenkuin vakavaan parisuhteeseen ryhtyy. Itellä naisia takana n 22 tai 25 ...en laskenut enää.Nyt ikää alkaa olla 35v ja elän avoliitossa upean puolisoni kanssa ja meillä jo ensimmäinen lapsikin :)

• ujokjkjkmknjkhjki

pettäjät ei kunnioita/arvosta kumppaniaan!!! pettäjät on luusereita...

• minä

Minun tapauksessani jokainen osapuoli tietää missä mennään, mies lupasi että hänellä ei ole muita kuin minä ja hänen nainen kotonaan, lupasi sen minulle, ja samalla hän teki lupauksen omalle naiselleen, joka sai tietoonsa tämän lupauksen sellaisenaan kuin se sanottiin, mutta tietenkin vAHIngossa. .Näillä tiedoilla ollaan jatkettu jokainen omaa elämää. Minä kotona mieheni kanssa. Toinen mieheni kotonaan naisensa kanssa ja minä ja se toinen, omaa elämäämme.

• tikru

jatka elämääsi itsellesi. tuo toinen ei ole sinun arvoinen..

• tulee mieleen .et ootko ite tehny mitään väärää et tällainen on päässy tapahtuu ja oisko kosto , tietysti vääränlainen viestintä /mustsukkaisuus, provosointi muut pahat mielen liikkeet .kolikol aina kaks puolta, se et voiko antaa anteeks ,anteeks. huh mikä sana. yritäppä tuntee puolisosi ja sitä kautta nää rakkaus/anteeks sanat antaa enemmän tarkoitusta ja tietysti et hän tuntee sinut.

• joku vaan

EX-mieheni pettäminen tuli minulle täytenä yllätyksenä. Luulin, että hän on hyvä aviomies. Ahkera kotona, ei käynyt yksin ravintoloissa, hyvä isä lapsille jne... vain joitakin reissuja jotka luulin olevan rehellisiä työmatkoja. Toki parisuhteemme ei enään kahden lapsen jälkeen ollut niin kuin alkuaikoina, mutta ei minun mielestä kuitenkaan huonoakaan.
      Kiinni jäätyään tunnusti, että tätä salasuhdetta oli kestänyt jo useamman vuoden.
      Shokki oli kamala, koska en ikipäivänä olisi voinut uskoa kiltistä kunnollisesta miehestä moista, eikä muutoin ystäväpiirimmekään.
      Yritimme vielä jonkin aikaa, mutta jäi kiinni viestittelystä uudestaan. Sen jälkeen sanoin, että se on nyt tässä. Ja siinä se sitten oli.
      Ex-miehen "salasuhde" oli vielä panetellut minua ja väittänyt silloiselle miehelleni, että mulla on myös suhde, eli toisin sanoen otti todella likaiset aseet käyttöön. Itse olin miehelleni aina uskollinen ja luulen, että hän ei edes uskonut minua, kun väitin että näin ei todellakaan ole. Tietysti hänellä oli "helpompi" pettää mua, kun ajatteli, että vaimo viettää samanlaista kaksoiselämää. Erosta olen päässyt yli ja elämä rullaa ihan hyvin. Mutta että voisin hyväksyä ex-mieheni nykyisen, joka on keksinyt minusta valheellisia juttuja....niin ei koskaan! Sanotaan, että sodassa ja rakkaudessa on kaikki keinot sallittuja, mutta itse en noin alhaisiin temppuihin kyllä sortuisi, en koskaan. Lapseton itsekäs nainen, ei kunnioittanut perheen pyhyyttä, mutta eihän lapsettomat naiset näe omaa napaansa kauemmas, niin se vain on :) Toki suhteessa on aina kaksi osapuolta.
      Tämä oli mun tarina, tuskin tästä kysyjälle mitään apua on, mutta kohtalotovereita löytyy.

• petos mikä petos

Niin, miksi jotkut miehet pitävät näitä salasuhteita (ja naisetkin). Naisena voin ymmärtää toista naista, esim. olen kuullut erittäin huonosta arvottomasta kohtelusta, mies ryyppää ja rällästää, pahoinpitelee ym - silloin on paikallaan, ettei tuo mies ansaitse mitään uskollista vaimoa, ei todellakaan. Mutta miten on miesten laita - tuskin motiivit ovat samat kuin naisilla. Minusta tuntuu, että kaikkein eniten pettävät juuri naimisissa olevat miehet, ei seurustelusuhteessa olevat. Tuleeko paniikki, kokeilunhalu, vieraan puute vai mikä siinä vetää? Kyse on usein vain pelkästä seksistä ja seikkailunhalusta, voisin näin arvella, on myös tyyppejä, jotka ovat seksiaddikteja, ja etsivät koko ajan uusia "elämyksiä", joita tavallinen vakituinen parisuhde ei voi antaa. Se, mikä ei kuulu itselle itsestään selvyytenä, kiehtoo ja vetää puoleensa, mutta luultavasti, jos oma liitto päättyy tämän salasuhteen takia, mies on piean samoissa asetelmissa, kun salarakkaasta tuleekin vakikumppani, niin mielenkiinto häviää.

Älykkäimmät miehet ja naiset ei vain petä - empatian puute johtaa myös salasuhteeseen, toki voi avioliitossa olla jokin paha kriisi, mutta mielestäni on parempi erota ensin, muuttaa vaikka erilleen ja katsoa, vieläkö kipinät lentävät, kuin että hankitaan salasuhde.

Kertokaas siis miehet, mitkä ovat motiivinne salasuhteisiin? Pelkkä vaihtelunhaluko?

• ei välttämättä

Minun kohdallani miestä kiinnosti alistaminen, valta, jännitys, hallitseminen, hyväksikäyttö, kokeilu, nolaaminen, valehtelu. Seksi oli surkeaa ja lyhyttä. Myöhemmin paljastui miksi hän ei halunnut kuin seksiä. Mitään tunteita ei ollut myöskään ja hän kai inhosi minua. Joillakin sentään on tunteita kai suhteissaan.

En vain tiedä kuka haluaa olla naisia hyväksikäyttävän miehen kanssa, tuo oli ainakin sellainen. Ja tulevat naiset eivät tiedä siitä. Raha kiinnosti enemmän kuin ihmiset.

• lisään vielä
        ei välttämättä kirjoitti:

Minun kohdallani miestä kiinnosti alistaminen, valta, jännitys, hallitseminen, hyväksikäyttö, kokeilu, nolaaminen, valehtelu. Seksi oli surkeaa ja lyhyttä. Myöhemmin paljastui miksi hän ei halunnut kuin seksiä. Mitään tunteita ei ollut myöskään ja hän kai inhosi minua. Joillakin sentään on tunteita kai suhteissaan.

En vain tiedä kuka haluaa olla naisia hyväksikäyttävän miehen kanssa, tuo oli ainakin sellainen. Ja tulevat naiset eivät tiedä siitä. Raha kiinnosti enemmän kuin ihmiset.

Eikä hän ollut varovainen, vaan jopa satuttava.

• Valitettavasti teen niin kuin kaikki tällä sivustolla eli riippuu kumpi olet. Jos olet nainen niin jätä hänet. Mies on ikuinen petturi mutta jos olet nainen niin haet vaan omaa seksuaalisuuttasi ja olet oikeutettu pettämään jos et saa haluamaasi. Tasan ei käy onnen lahjat mutta päätä jo kumpi olet uros vai naaras!!!

• en antais anteeksi kumpaakaan,silloin pitää elää sinkkuna,jos avo avio puoliso ei riitä tai vaikka seurustelee,kyllä se pitää kontrolli pitää vaikka kännääkin.

• OTA ONNI OMAKSI

Puolisoni petti jatkuvasti useista lopettamis lupauksista huolimatta. Petettyjä oli myös tyttöystävät.
      Ajattelin että tehkööt mitä tekee, mutta valehtelu, salailu, poissaolot ym. tekivät elämästäni helvetillisen, joten tein todella elämäni ratkaisun ja muutin pois isosta kauniista talosta sekä yli 40 vuotta kestäneestä liitosta. Asia oli todella vaikea mutta nyt olen tosi tyytyväinen kun voin elää vain itselleni.
      Olen sitä mieltä että jos pettämiskynnyksen yli astuu sen jälkeen se on helppoa.
      Eli ei kannata jäädä suhteeseen, pettäjä ei parane koskaan.

• Maanantai..

Oletko ajatellut miksi käy vieraissa..Ei tarvitse miehessä ainna vika olla..Katsoppa peiliin itseäs..Jospas se löytyy vika sieltä!!

• Kaksoiselämä

Ei vuttu, mitä vastauksia.. luuletteko ääliöt, että tämä avaus on TOTTA.

haha, vajaälyiset Suomi24-hintit"

• juu pas ei päs

Varmasti voi niinkin olla, että naisessakin on vikaa, mutta harvemmin :D :D Kuitenkin siihen perhe-elämään kuuluu, että elämä on välillä tasaista, eikä siinä aina muista tuoksua hyvältä ja olla miestä miellyttämässä, eihän se mieskään käyttäydy näin. Arvot ei kuitenkaan ole kohdallaan, jos pettämisen tielle lähtee.

• Se toinen

Olen ollut toisena naisena pariinkin kertaan, vaikka joskus vanhempieni suhdesotkuja seuranneena vannoinkin, etten varattuihin sekaannu. Kerronpa kuitenkin tarinani: Ensimmäinen "kolmantena pyöränä" olo tapahtui miehen kanssa, jota tapailin ensin vuosia ja joka olisi halunnut sitoutua, minä en. Mies alkoi lopulta seurustella, mutta muutaman kuukauden jälkeen päätyi kuitenkin luokseni "kylään" kerran jos toisenkin. Parisuhde päättyi lopulta, ja me jatkoimme tapailua. Sitten hän löysi uuden naisen, mutta sama kuvio toistuu. Olen yrittänyt kannustaa häntä sitoutumaan ja olemme tästä keskustelleet - toivon miehelle hyvää koko sydämestäni. Muiden mielestä minä ja mies olisimme toisillemme täydellisiä. Miehen ystävätkään eivät usko nykyiseen suhteeseen. Nykyisin mies sanoo, ettei haluaisi enää kanssani seurustella, mutta seksi on loistavaa ja kanssani on niin helppo keskustella, että päätyy aina uudestaan viereeni. Ja niin, kyllähän minä hänet siihen mielelläni otan. Nyt on kuitenkin onneksi oltu jo kolme kuukautta "kuivilla", mutta jos päätyisimme samaan tilaan kahdestaan, en voisi luvata pelkkää platonista keskustelua.

Toinen mies puolestaan on avoliitossa ja yksi lapsikin on. Tarinana se perinteinen kännipano. Minulle tämä oli puhtaasti yhden illan juttu, mutta mies ottikin yhteyttä ja haluaisi tapailla selvin päin, mutta puhtaasti seksin merkeissä. Valittaa, kuinka vaimolta ei saa kuin pari kertaa vuodessa, ja väittää, ettei ole ennen minua emäntäänsä pettänyt. Olen ainakin tähän asti kieltäytynyt.

Ensimmäisen miehen kohdalla en tuntenut/tunne minkäänlaisia tunnontuskia hänen tyttöystäviään kohtaan. Johtuneeko emotionaalisesta siteestämme ja siitä, että olemme toisillemme läheisiä muutenkin kuin seksuaalisesti. Toista miestä toisaalta ehkä jopa halveksin, koska hän olisi emäntäänsä valmis tietoisesti pettämään kanssani. Hän siis vaarantaisi suhteensa ja perheensä "pelkän" seksin takia. Lisäksi koen, että suhde häneen tekisi minustakin huonon ihmisen.

Lopputulema kuitenkin lienee omalla kohdallani, että jos itse olisin petettävänä, loukkaantuisin verisesti siitä, jos mieheni pettäisi minua "vain" seksin takia. Kuinka toinen voikaan olla uhraamaan kaiken saadakseen orgasmin?? Seksikö/seksittömyyskö on suhteen mitta, ja sen kaataja tai pelastaja? Jos mieheni pettäisi minua toisen naisen kanssa myös emotionaalisesti, ehkä eläisi kaksoiselämää, ei tilanne paljoa parempi olisi. Mutta ehkä tilanne kuitenkin olisi loppupeleissä helpompaa, että tietäisin suhteen kaatuneen johonkin enempään kuin seksiin.

No, mutta toivotan kuitenkin jaksamista kaikille osapuolille...

• -

Naurettavia kommentteja nuo perhe on pyhä jne. Jos nainen hommautuu paksuksi vahingossa ja sitten painostetaan mies koko suvun voimin naimisiin, niin miehen pitäisi lopun elämäänsä kitua siinä liitosta ja ajatella, että tämä avioliitto ja perhe on pyhä?? haistakaa p... Kokeilkaa te vaimot välillä yksin elämistä älkääkä ripustautuko siihen mieheen ja kulisseihin, niin ehkä ajattelette toisin sen jälkeen

• jätä se.

Ajattelen, että kumppanisi on täysi kusipää, joka ei tosissaan ole rakastanut sinua, on ehkä kanssasi pelkästään esim. taloudellisen hyödyn takia tms. Kaikki tippaakaan itseään kunnioittavat jättäisivät tuollaisen pettäjän.

• miesvainainen

Kuka sanoi, että aloittaja puhui miehestä?

• puunkarahka

No, jotkut antavat anteeksi. Tässä taas itselleni luontevimmaksi tuntemani näkemys asiaan, jonka näin täällä eräällä toisellakin kirjoittajalla:

Jos suhteeseen asti päästään, luotan lähtökohtaisesti 100%. Jos se luottamus petetään, olen 100% anteeksiantamaton. Yksinkertaista ja selkeää.

Minulle on ihan turha tulla jeesustelemaan mistään lieventävistä asianhaaroista jne. olosuhdetekijöistä. Pettämisen tapahduttua ei ole enää mitään neuvoteltavaa. Teot puhuivat jo.

• Mun Mielipide

En antaisi anteeksi, itellä on sellainen periaate että se on kerrasta poikki! ja uus ukko/akka hakusee!

• anonyyni

oletko oikeasti noin tyhmä? pitkä suhde toisen kanssa. herää pahvi. monoa perseelle ja uutta matoa koukkuun!

• 2K2

Kiinalainen sananlasku sanoo että jokaisella on oma totuutensa.
      2 kertaa olen nähnyt 2 hyvin erilaista tilannetta. Molemmat opettaneet ja vahvistaneet että yksinkertaista totuutta ei ole, yksinkertaista tulkintaa ihmisestä ei ole. Pohjimmainen syy pettämiseen syntyy kysymyksestä miksi? Kunkin tilanne on erilainen, siksi totuudet/syyt ovat erilaisia. Ratkaisut muodostuvat vieläkin vaikeammiksi..
      Toki toiset ovat kroonisia pettäjiä, hakevat jännistystä, lupailevat, mutta varsinaisen paikan edessä pakenevat vastuuta kaikilta osapuolilta.
      Toisilla on oikeasti onneton suhde, nyky-normien odotusten mukaisesti asetettu, tai väkivaltainen, tai rakkaudeton, tai ainoastaan aineellinen, tai toisen hyväksikäyttö henkisesti, fyysisesti, taloudellisesti tms
      Toiset....?
      Mutta tyytyäkö vaiko eikö-tyytyä tilanteeseen, puolin tai toisin - siitä on kyse?
      .. me elämme kerran... jokaisen päivän ainoastaan ja vain kerran...

nenä pystyy ja kohti uusia pettymyksiä:) ja uusia miehiä/naisia :)

• avioRIKOS rikkoo

Pettäjä elää valheessa, eikä ole luotettava kumppani. Hän elää kaksoiselämää, jossa nauttii vääryydestä, valheesta ja petoksesta. Hän joko kostaa, ehkä jotain, mikä ei ole mennyt hänen tahtonsa mukaan, tai sitten ei välitä puolisostaan ja hänen tunteistaan ja tarpeistaan mitään. Salattu kaksoiselämä tuo jännitystä, mitä ilman hänen elämänsä olisi surkeaa, se on hänelle huume, jolla sekoittaa pää. Hän on tunteeton ja kyvytön ylläpitämään uskollista parisuhdetta, koska toinen on hänelle vain hyväksikäytetty, hänen tarpeitaan varten: kodin ja lasten takia.

Salasuhteen voi antaa anteeksi, jos kykenee, JOS asianomainen todellakin osoittaa, että katuu, itse tulee ja kertoo tehneensä väärin ja osoittaa teoillaan halunsa olla jatkossa luotettava, avoin. Jos asianomainen vähättelee tekoaan, on peli selvä! Sellainen ei ole muuttanut mieltään eikä luovu siitä, mitä on saanut, eli kakkosesta tai peräti kolmannesta.

Mies tai nainen ei ole tunne-elämältään terve, jos tarvitsee solmia salasuhteita, tai jos ylipäätään tarvitsee flirttailla vieraan kanssa, salata puolisoltaan elämäänsä tai jäädä edes tuijottelemaan vieraiden perään osoittaakseen kiinnostustaan.

Pettäminen on väärin petettyä kohtaan, se on aviopuolisoa kohtaan avioRIKOS! Rikollinen ei ansaitse uskollista puolisoa, vaan sen kakkosen olisi hyvä näpäyttää puolisoaan pettävää jättämällä hänet ja tarjoamalla siten hänelle omaa lääkettään! Jospa pettäjä tajuaisi, mitä on tehnyt puolisolleen.

• margiblaus

Mieheni ei päästä irti..en saa häneltä sitä mitä haluan..asiasta on puhuttu jo useita kertoja ja ei asiat muutu, kun hetkeksi vain. eli en voi lähteä pois omasta kodistani jossa elän mieheni kanssa koska mies ei halua eikä päästä minua...ja ei hän halua että minulla olisi ulkopuolinen suhde. Mutta on kuitenkin ja minun pakko ..ei se tarkoita sitä että en rakasta mieheni..rakastan kyllä ja on se myös kärsimystä kun rakastan häntä ja en saa hellyyttä ja usein en saa..myös ..eli niitä seksijuttujakaan..En usko että olen petollinen, omasta mielestäni en ole petollinen kun mieheni käytöstapoja eivät muutu..omapas hänen vika kun ei hoida velvollisuuksia..ja uskon että moni muu nainen on samaa mieltä minun kanssa. Ei perheestä oikeastaaan voi noin vain lähteä pois...ja perheenneujalakin käyty, asiat eivät muutu vain, minä haen ulkopuolista seuraa, kun muut vaihdoehdot eivät ole olemassa.

• Tsemiä

Eroa niin pysyt kasassa ja eleämästäsi tulee vielä hienoa ja mukavaa.

• Laita kiertoon.

Älä alistu.Miehesi ei ole Sinua ansainnut,pettämällä.
      Olen itse kokenut saman.Ei tosellskaan ole sen arvoinen.
      Selviät siitä varmasti.Iselläni on kolme lasta ja saan aamuisin
      herätä onnellisena siitä,että pettäminen on loppunut.
      Olisi minunkin pitänyt se tehdä vuosia sitten.Se on ainoa joka
      harmittaa.
      Ikinä sitä ei pysty antamaan anteeksi.Eikä toinen ole edes koskaan pyytänytkään.
      Luuli minun pettävän ja nyt on yrittämässä vielä vuosien jälkeen.
      Se on ihan sairasta.

• fuckbuddy-74

Luin alusta muutaman viestin mutta sitten oli jo pakko hypätä tänne kirjoittelemaan, kun ei saanut pidettyä "suuta kiinni".. Olen alle 40v perheellinen mies, nykyistä puolisoani en ole pettänyt, mutta nuorempana tuli kaiken moisia syrjähypähdyksiä sun muita harjoiteltua.. Pisin salasuhteeni oli täysin seksin ympärillä pyörinyt 3v. kestänyt suhde itseäni 15v. vanhempaan perheelliseen naiseen, jonka kanssa satuimme erillään vietetyn baari-illan jälkeen samaan taksiin jakamaan kustannuksia ja mielentilan ollessa sopiva, niin myös puhelinnumeroita. Emme koskaan puhuneet kumppaneistamme tai hänen perheestään, hän oli töissä ammatissa, josta hänelle olisi tullut 100% varmasti lähdöt mikäli olisi paljastunut että hänellä on seksisuhde 20v kundin kanssa oman miehen tietämättä ja silti en ollut hänelle suinkaan ensimmäinen, enkä varmasti viimeinenkään fuckbuddy, seksisuhteemme ei vaikuttanut ainakaan minun silloiseen pari suhteeseen, joka jatkui vielä pitkään tuon salasuhteen päättymisen jälkeen. Muitakin kokemuksia minulla on.. erää kavereiden kesken vietetyn saunaillan jälkeen ystäväni kihlattu jäi kanssani kahden rantasaunan terassille jutustelemaan - olimme tunteneet hänen kanssaan polvenkorkuisesta asti - muiden painuessa unten maille hän yllättäen kumartui eteeni ottamaan minulta suihin, olin niin häkeltynyt tapahtuneesta, että en osannut tehdä mitään vastaliikkeitä ja sitten olikin jo myöhäistä ja päädyimme nauttimaan toisistamme saunan puolelle, aamulla muiden heräillessä olimme puolittain sylikkäin saunan terassilla, mutta kaverini ei epäillyt (onneksi) mitään sillä olihan hänen naisensa minun lapsuuden kavereitani - silloin nolotti ja rajusti.. Myöhemmin olen useaankin kertaan joutunut torjumaan varattujen naisten lähentelyjä ja kerran jopa ruotsinlaivalla eräs neitonen heitti kihla-tai vihkisormuksensa kaiteen yli mereen, kun ilmoitin että muuten olisin valmis yhteiseen yöhön, mutta hänen kädessään kimalteleva rinkula estää minua - jätin mainitsematta, että myös omassa hytissäni jo nukkuva kihlattuni saattaisi olla erimieltä... Ja tietenkin pitää tässä samassa yhteydessä mainita kuinka yrityksemme toimitusjohtajan vaimo selättyi yrityksemme kesäjuhlilla, se tosin oli omasta puolestani harkittu veto, sillä kyseessä kaunis ja vetävä neito jota orjapiiskurimainen tj:mme selvästi löi laimin.. =) Kaveri piirissäni on ollut hyvin avointa keskustelu omien parisuhteiden ulkopuolisista kokemuksista ja lähinnä kisailu henkeä, että kuka kaataa komeimman kinkun - silti minun vinkkelistäni VARATTU NAINEN PETTÄÄ USEAMMIN KUIN VARATTU MIES! ehkä siksi, että vapaa nainen lähtee harvemmin varatun miehen matkaan kun taas vapaata miestä ei estä juuri mikään lähtemästä varatun naisen vietäväksi... Notta näin hämeessä...

• VPässä

Suomessa vielä 1970 sai kaksinkertaiseta huoraamiseta vankeus tuomion.
      Ja aikaisemmin huorille ja huorapukeille tehtiin kastraatio ja heidät vietiin henkisesti jälkeenjääneinä eräälle Turun edustalla olevalle saarelle, jossa oli kaikki muutkin mielisairaat.

Raamatun Mooseksen lain alaisuudessa eläneiden Juutalaisten piti kivittää kuoliaaksi huorin tekijät. Siis huora ja huorapukki.

Israelissa on vieläkin Juutalaisia, jotka elävät Mooseksen lain alaisuudessa ja heidän keskuudessaan huorinteko on vakava rikos. En tosin tiedä minkälaisen tuomion siitä saa tänäpäivänä Israelissa.

Monessa Arabimaassa huorin teko on tänäkin päivänä vakava rikos, josta ei selviä ilman rangaistusta.

Meillä ns. Länsimaissa vallitsevana uskontona on Kristinusko. Ja uudentestamentin puolella osa Mooseksen lain käskyistä uusittiin koskemaan myös meitä Kristittyjä. Mm. Veren käyttökielto, homous ja haureus = huorinteko = avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet. katso Raamatustasi (Apostolien teot 15:20, 28-29, 21:25. 1. Korinttilaisille 6:9-10. Galatalaisille 5:19-21).

Jos joku kertoo olevansa Kristitty ja olleensa avioliiton ulkopuolisissa sukupuolisuhteissa niin hänen käytöksensä todistaa sen, että hän ei elä Raamatun opetusten mukaisesti, eli ei ole Kristitty.

Henkilö kohtainen ja vakava kysymys teille jokaiselle itseänne Kristityksi väittävälle:
      Kuinka te kehtaatte kertoa olevanne Kristittyjä ja yhtäaikaisesti pidätte pilkkananne Jumalaa ja Kristusta Jeesusta elämällä vastoin Jumalan Sanan Raamatun opetuksia, joita Jeesus nimenomaan tuli meille ihmisille maanpäälle opettamaan?

Ja mitä tapahtuu jumalattomille ihmisille sitten, kun Jumalan valtakunta tulee maanpäälle niin, kuin Jeesus opetti meitä rukoilemaan mallirukouksessa tai ns. Isämeidän rukoukessa: tulkoon sinun valtakuntasi ja tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä (Matteus 6:10)?

Vanhurskaat eli Jumalan tuntemusta täynnä olevat ihmiset eli he, jotka tuntevat Jumalan Sanan Raamatun ja elävät sen mukaisesti saavat tulevaisuudessa maan haltuunsa, kun taas jumalattomat maasta karsitaan pois (Psalmit 37:34)
      Nyt olisi kiireesti aika alkaa tutkimaan Raamattua ja tekemään sitä mikä on Jumalan tahto, ettei joutuisi pois karsittavien joukkoon.

Jumala on ollut armollinen Jumalatonta ihmiskuntaa kohtaan, jo pitkään mm. 2000 v sitten hän antoi ainosyntyisen poikansa täydelliseksi lunastusuhriksi (Johannes 3:16). Sovittamaan meidän Aadamilta ja Eevalta perimämme synty ns. perisynti, jonka vuoksi me nyt vanhenemme ja kuolemme (1. Mooseksen kirja 3:17-19).

Raamattu ei ole vanhentunut eikä Jumala ole muuttunut, mutta ihmiset ovat ja heidän moraali käsityksensä menevät koko ajan huonompaan suuntaan. Siksi pyydänkin sinua tarkistamaan omasta Raamatustasi nuo yllämainitut kohdat niin huomaat, että Jumalan normit eivät ole muuttuneet. Lisäksi Jumalan tahdon mukainen elämän tapa takaa ihmiselle järkevän, onnellisen ja turvallisen elämän ja hyvän olon. (2. Timoteukselle 3:16-17).

Jeesus sanoi:
      - Jos rakastatte minua niin noudatatte minun käskyjäni, (Johannes 14:15)
      - Te olette minun ystäviäni, jos teette, mitä minä käsken teitä tekemään. (Johannes 15:14)
      - Jumala on Henki, ja häntä palvovien täytyy palvella hengessä ja totuudessa. (Johannes 4:23-24).

Jos olet loukkaantunut tästä kirjoituksesta niin muistutan sinua, että en ole kirjoittanut tätä tekstiä tähän omastapäästäni vaan Jumanan Sanasta Raamatusta, joten jos olet loukkaantunut niin olet loukkaantunut itse Jumalalle et minulle. (Johannes 12:47-48). Siksi pyydänkin sinua katsomaan Raamatustasi nuo Raamatun jakeet.

• lapsi

Kirkko ja usko ei ole sama asia. Raamattu ja Jumala eivät ole sama asia. Uskontunnustuksessa ei tunnusteta uskoa Raamatun tekstehin. Raamatun saa ja pitääkin kyseenalaistaa. Se ei uhkaa todellista uskoa.

Tuo niin sanottu Jumalan sana on ihmisten kirjoittamaa ja sitä on käytetty liikaa ihmisten hallitsemiseksi. Niin, Raamattu ei ole vanhentunut, mutta kirkko (ja muut tahot, jotka ovat käyttäneet sitä manipuloimiseen), on pilannut sen merkityksen. Raamatulla oli alun alkaen paljon puhtaammat tarkoitusperät.

Raamattua ei pitäisi tulkita - ainakaan sanasta sanaan - jos et voi lukea sitä alkuperäiskielellä. Muutenkin pitäisi ottaa kirjoitukset enemmän symbolisina kuin kirjaimellisesti.

• Huoria olemme kaikki

Jos avioliiton ulkopuolisista seksisuhteista joutuu tuomiolle raamatun mukaan, niin silloin ei kovin monta ihmistä ainakaan vapautuneista länsimaista löydy, jotka sinne taivasten valtakuntaan pääsevät. Kyse on nimittäin IHAN KAIKESTA nussimisesta ilman papin aamenta, myös seurustelusuhteissa ja avoliitoissa tapahtuvista, vaikka kuinka oltaisiin uskollisia omalle kumppanille. Silti siinä nussitaan pillut ja kullit vinkuen, eikä olla naimisissa. Eli kaikki miehet ja naiset jotka eivät ole olleet neitsyitä alttarille astellessaan syöksyvät helvetin lieskoihin, kuin sperma pippelistä. Joko tuli polttaa perseen alla?

• Raamatulla päähän

Aika moni petetty on näköjään innosta kihisten näppäissyt plussan tälle kommentille, lukematta ja tajuamatta edes sen sisältöä... Kuinka moni teistä oli neitsyt mennessään naimisiin? Kuinka monella teistä on ollut useampia poikakavereita joiden kanssa olette seksiä harrastaneet ennen nykyistä puolisoanne? Kuinka monta avoliitossa olevaa petettyä siellä on? Myös kaikki te joudutte helvettiin tämän mukaan, sillä olette haureutta harrastaneet ennen papin aamenta. Kannattaa muistaa se, että Jeesus kuitenkin pelasti eräänkin Magdalan Marian kivitykseltä. Kannattaisiko teidänkin olla heittelemättä niitä kiviä, tai saattaa muuten käydä aika kipeästi itseenkin.

Tajusitteko muuten, että jos ihannoitte tuota vanhentunutta lakia kastraatiosta ja ties minne saarelle passittamisesta -tai vankilaan, niin sinnepä silloin toivotatte myös puolisonne ja lastenne isän, ette pelkästään sitä toista naista. Ja hulluinta on ihannoida Arabimaita siitä, että siellä vieläkin rangaistaan aviorikoksesta! Eihän siellä miehiä rangaista, mutta esim. raiskatut naiset kivitetään kuoliaaksi. Myöskin paljon tapahtuu sitä, että mies kyllästyy vaimoonsa, ja väittää hänen pettäneen, vaikkei olisi pettänyt -ja vaimo kivitetään kuoliaaksi. Tätäkö te tahdotte? Tajuatteko edes, että silloin saattaisitte itse päätyä kivitettäväksi?

Ei voi muuta todeta, kuin että kyllä on uskomattoman paljon tyhmiä naisia teidän joukossa.

• VPässä
        Raamatulla päähän kirjoitti:

Aika moni petetty on näköjään innosta kihisten näppäissyt plussan tälle kommentille, lukematta ja tajuamatta edes sen sisältöä... Kuinka moni teistä oli neitsyt mennessään naimisiin? Kuinka monella teistä on ollut useampia poikakavereita joiden kanssa olette seksiä harrastaneet ennen nykyistä puolisoanne? Kuinka monta avoliitossa olevaa petettyä siellä on? Myös kaikki te joudutte helvettiin tämän mukaan, sillä olette haureutta harrastaneet ennen papin aamenta. Kannattaa muistaa se, että Jeesus kuitenkin pelasti eräänkin Magdalan Marian kivitykseltä. Kannattaisiko teidänkin olla heittelemättä niitä kiviä, tai saattaa muuten käydä aika kipeästi itseenkin.

Tajusitteko muuten, että jos ihannoitte tuota vanhentunutta lakia kastraatiosta ja ties minne saarelle passittamisesta -tai vankilaan, niin sinnepä silloin toivotatte myös puolisonne ja lastenne isän, ette pelkästään sitä toista naista. Ja hulluinta on ihannoida Arabimaita siitä, että siellä vieläkin rangaistaan aviorikoksesta! Eihän siellä miehiä rangaista, mutta esim. raiskatut naiset kivitetään kuoliaaksi. Myöskin paljon tapahtuu sitä, että mies kyllästyy vaimoonsa, ja väittää hänen pettäneen, vaikkei olisi pettänyt -ja vaimo kivitetään kuoliaaksi. Tätäkö te tahdotte? Tajuatteko edes, että silloin saattaisitte itse päätyä kivitettäväksi?

Ei voi muuta todeta, kuin että kyllä on uskomattoman paljon tyhmiä naisia teidän joukossa.

Minä nimimerkki VPässä olen muuten mies.

Huorin tekijällä tarkoitetaan yhtälailla niin miestä, kuin naistakin.

Jos viitsisit tarkistaa omasta Raamatustasi nuo jakeet niin ymmärtäisit, että niissä ei puhuta helvetistä yhtään mitään.

Suomen kielinen sana helvetti juontuu Kreikan kielisestä sanasta halve, joka tarkoittaa kuoppaa tai hautaa, johon ihminen haudataan.
        Ns. maailman kristikunnan papit on typerässä mielikuvituksessaan keksinyt koko helvetti käsitteen, jota sinäkin Raamatulla päähän henkilö viljelet.
        Ja siten myös loukkaavasti vääristelit tuota minun kirjoitustani.

Teillä joillakin näyttää olevan tuota höyryä päässänne enemmän, kuin tietoa. Toivoisin että teillä olisi yhtäpaljon tarmoa panetua historiallisiin tosiasioihin ja ottaa selvää asioiden todenperäisyydestä, eikä viljellä perättömiä juttuja esim. helvetistä, josta Raamattu ei opeta yhtään mitään.

Eikö tuollaisenkin tietämättömyyden pitäisi, johtaa siihen, että alkaisi tosissaan tutkimaan mitä Raamattu todellakin opettaa. Eikä aina viljellä perinteenä kuultuja hokemia.

• VPässä
        VPässä kirjoitti:

Jos viitsisit tarkistaa omasta Raamatustasi nuo jakeet niin ymmärtäisit, että niissä ei puhuta helvetistä yhtään mitään.

Suomen kielinen sana helvetti juontuu Kreikan kielisestä sanasta halve, joka tarkoittaa kuoppaa tai hautaa, johon ihminen haudataan.
        Ns. maailman kristikunnan papit on typerässä mielikuvituksessaan keksinyt koko helvetti käsitteen, jota sinäkin Raamatulla päähän henkilö viljelet.

Teillä joillakin näyttää olevan tuota höyryä päässänne enemmän, kuin tietoa. Toivoisin että teillä olisi yhtäpaljon tarmoa panetua historiallisiin tosiasioihin ja ottaa selvää asioiden todenperäisyydestä, eikä viljellä perättömiä juttuja esim. helvetistä, josta Raamattu ei opeta yhtään mitään.

Eikö tuollaisenkin tietämättömyyden pitäisi, johtaa siihen, että alkaisi tosissaan tutkimaan mitä Raamattu todellakin opettaa. Eikä aina viljellä perinteenä kuultuja hokemia.

Nuo ******** tähdet tarkoittavat 8- kirjaimista sanaa, joka tulee Kreikan kielisestä sanasta halve.

Kaikille tiedoksi tämä järjestelmä on tosi typerä se poistaa tekstistä joitakin sanoja, jotka, joku on määritellyt ns. kirosanoiksi.
        On paljon sanoja joita tähän ei voi kirjoittaamuuten, kuin esim. näin hel?vetti. Tai muuten ohjelma lukee sen kirosanaksi ja merkkaa *** tähdillä.
        Katso yllä olevasta kirjoituksesta mitä sana hel?vetti tarkoittaa se on käsite, josta pitäisi voida puhua normaalisti, että saisi selitettyä asian merkityksen.

Toinen sen kaltainen sana on pahan Jumalaa ja Jeesusta vastustavan henkiolennon persoonanimi, josta Raamattu puhuu avoimesti eikä se ole kirosana. Kyllä hän kaikkien niiden, jotka itseään kristityiksi kutsuvat pitäisi tietää mikä on se pahan henkoolennon nimi, joka on tällä hetkellä tämän maailman jumalana. Ja se on myös syy siihen miksi maanppäällä tällä hetkellä on asiat näin huonosti ja pahemmaksi menee kokoajan katso Raamatustasi (Luukkaan 4:5-6. 1. Pietarin kirje 5:8. Ilmestys 12:7-12).
        Sen paha ja ei toivotun henkiolennon nimi on saa?tana. Ja se ei ole kirosana vaan pahan enkelin nimi. saa?tana tarkoittaa vastustajaa.

• Raamatulla päähän
        VPässä kirjoitti:

Eipä ihmekään kun noin hullua roskaa kirjoittelet, ja ihannoit Arabimaiden barbaarista kulttuuria, jossa aviorikoksesta tuomitut naiset kivitetään kuoliaaksi, ja nimen omaan naiset -ei miehiä. Tämä on tosiasia, jonka varmaan sinäkin voit myöntää, vaikkei sitä raamatussa luekaan. Toki se kaltaisillesi fundamentalisteille sopii, että raiskattu nainen kivitetään kuoliaaksi, onhan se varmaan huora, kun on kehdannut kadulla kävellä. Toki se kaltaisillesi sopisi, että kun oma vanha ja ruttuinen akka alkaa kyllästyttää, voisi väittää sen huoranneen ja se kivitettäisiin kuoliaaksi, niin pääsisitte panemaan nuorta ja kiinteää lihaa, eikä tarvitsisi olla uskoton, ja toimia vastoin Jumalan lakeja... Toki se pienempi paha on näppärästi ottaa henki tympeäksi käyneeltä naiselta, kuin pettää tai erota.

Olet hullu, ja kaikki jotka sinun sekopäisiä kommenttejasi plussaavat ovat naurettavan -suorastaan säälittävän tyhmiä naisia. Eivät raukka -parat tajua, että jos Suomessakin olisi yhtä mahtavat käytännöt kuin Arabimaissa, niin heidän omat uskottomat miehensä hommaisivat kivitystuomion heille. Sitten ei tarvitsisi näidenkään vaimoihinsa kyllästyneitten miesten olla uskottomia, kun pääsisivät niin näppärästi vanhoista harpuistaan eroon, ja saisivat aina uutta ja verevää tilalle.

Olikos arvoisa Herra itse, joka meidän kaikkien yläpuolella kaikessa Jumalaisessa pyhyydessään ja paremmuudessaan sipsuttaa neitsyt naimisiin mennessään? Vai onko hänen Hyvyytensä vielä naimaton? No onkos se poikuus tallella? Jos arvoisa Herra Pyhimys on avioliiton auvoisaan satamaan purjehtinut, niin olikos suloinen pikku -rouva vielä herkkä ruusunpunainen impi -pillu naimisiin mennessään? Jos näin ei ole, niin haistappa kuule paska, ja vedä vaikka käteen... Ja samat neuvot kaikille aivottomille hulluille ämmille, jotka tuon raamatulla muita päähän lätkivän sekopäisen ukon horinoita komppaavat. Olette uskomattoman tyhmiä.

• Rehellisyyttä

Pettäminen on raukkamaista . Se mikä on loppu on loppu ja takaisin ei ole enäää tulemista ja sitäpaitsi LUottamus on mennyt täydelisesti.
      Jokaisen petturin puoliso kyllä aavistaa tai sitten yllättäen saa tietää että onkin vain huijattu ja puoliso on viettänyt kaksoiselämää raukkamaisesti typerästi .
      Ero vain ja selkeästi pitää keskustella kertoa että on toinen ja on sitten toisellakin mahdollisuus uuteen ja parempaan mahdollisimman pian . Varsinkin jos on lapsia huolettavana on syytä tehdä selvyys heti eikä pitää peliä ja pelleillä olla raukkamainen nahjus . Reilusti esille asiat ja sillä siisti

• Rakastelua10

Ei se suhde ole petos, vaan normaalia naisille, jotka haluavat alistua,
      ja miehen varallisuus ratkaisee kaiken vuosien nöyryytykset. Minullakin on eräs rouva, joka tulee minun, sinkun, luokse hakemaan hellyyttä ja kunnon orgasmeja, joita ei mieheltään saa. Kotipiiaksi kyllä kelpaa ja viiden minuutin pikapanoiksi kylläkin,koska haluaa pitää elintasonsa korkeammalla. Meillä sujuu mainiosti useitakin päiviä, jopa viikkoja, kun mies on "työmatkalla" useinkin. Nuolkaa siitä ti kaikkea, mutta näin se vaan on.

• Melkoinen luuseri

pitää ihmisen olla jos kulisseissa pitää roikkua sen vuoksi ettei elintasoa vaan pääse kukaan arvostelemaan, säälittävä tapaus. Kun omaa tahtoa ja itsetunto on heikko se tietty moiseen ajaa.

• AP:eelle samoin
        Melkoinen luuseri kirjoitti:

pitää ihmisen olla jos kulisseissa pitää roikkua sen vuoksi ettei elintasoa vaan pääse kukaan arvostelemaan, säälittävä tapaus. Kun omaa tahtoa ja itsetunto on heikko se tietty moiseen ajaa.

Melkoinen luuseri pitää olla, jotta naisena odottaa aina miehen palkkapäivää, ja pitää 35-vuotta pettäneestä miehestä kiinni. Todellinen kulissi avioliitto eipä ole aiemmin moista kuultu. Sitten vedotaan vielä 20-30kymppisiin lapsiin, jotka kärsivät erosta. Eivätkö he mielummin kärsi pettämisesta....jatkuvasta pakoilusta, miten selitellä isän menot jne,,,

• !!

Kiitos kehuista! Olen siis NAINEN, ja haluan levittää viisauksiani täällä Suomi24 nuortenpalstalla koska tämä palsta on täynnä haukkumista, trolleja jne.

• Sopusuutta

Tunnen myötätuntoa teitä kohtaan, koska minä olen joutunut saman kohtelun alaiseksi, puolisoni on vuosikymmenet pettänyt minua kymmenien hekilöiden kanssa.Hän kysyttäessä sanoo että ei se ole sinulta pois.

• Piaz

Ette takuulla pääse yli. Et sinä ainakaan. Minun maailmani romahti vuosi sitten kun selvisi että miehelläni on ollut suhde 20v nuoremman tytöntyllerön kanssa jo 2 vuotta. Annoin mahdollisuuden koska kunnioitan avioliittoa ja olen siinä mielessä vanhanaikainen... No kai siinä oli tunteita pelissä jo noin pitkään jatkuneen suhteen ansiosta ettei mies malttanut pysyä erossa siitä toisesta. Ajoin mieheni ulos ja laitoin eropaperit vireille.... Elämäni raskain päätös mutta en halua olla mikään kotipiika enkä alistu kakkososaan. 2-3 kk oli tosi raskaita.Valvomisia,itkua ja itkua joka saattoi tulla ihan missä vaan. Luulin ettei elämää enää ole. Nyt viel 2kk ja ero on lopullinen. Elämä on pikkuhiljaa alkanut palaamaan normaaliksi, aika parantaa haavat ainakin osittain. Mutta luottamus toiseen sukupuoleen meni totaalisesti. Olen iloinen ja sosiaalinen ihminen ja ystävät ovatkin olleet suurena apuna minulle. Arvet kyllä jäävät loppuiäksi. Ehkä-siis iso ehkä...joskus kohtaan miehen johon voisi hiljalleen tutustua ja yrittää luotaa... Woimia sinulle isolla W:llä! Niitä tulet tarvitsemaan. Minulla 15 v yhteiseloa ja poika myös, sinun taustasta en tiedä mutta ajattele nyt vain itseäsi! Elämä edessä!!!! Nokk pystyyn ja tsemppiä!!!!

• muutos???

Kyllä olen vahvasti sitä mieltä ettei mies jolla ollut jo suhde kaksi vuotta!!! ei sellaista miestä enään uskolliseksi nykyisessä suhteessa saa. Siinä ajassa kiintyy väkisinkin siihen toiseen ja paljon muusta kyse kuin vaan seksistä. Tottunut jo siihen mitä muualta saa ettei tyydy enään pelkkään vaimoon.
        Voi hetken yrittää, mutta tiedostaa mistä jää paitsi eikä kunnolla kykenen enään keskittymään vaimoonsa ja liittoonsa.
        Vai onko liittoja mitkä ovat kestäneet tälläistä ja sitten jatkuneet uskollisina. itse en tiedä mutta eihän sitä ihmiset helposti tämmösistä puhu toisille.

• totuus sattuu...

Komppaan edellistä, mutta sillä erotuksella, että olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 30 vuotta, joista 25 naimisissa. Meillä on kolme lasta (14-20v.) ja ulkoisesti kaikki hyvin; hyvät työpaikat, koti arvostetulta alueelta, laaja ystäväpiiri, matkustelemme paljon jne.

Mieheni kertoi minulle ensimmäisestä pitkästä rinnakkaissuhteestaan kymmnenen vuotta sitten, kun hän oli muuttamassa tämän toisen naisen kanssa yhteen. Kakkonen tuli viime hetkellä kuitenkin katumapäälle ja mieheni sai maistaa omaa lääkettään. Ajattelin hänen saaneen sellaisen opetuksen, ettei hän enää koskaan minua pettäsi. Etenkin pienten lastemme vuoksi halusin vielä yrittää.

Puoli vuotta sitten sain tietää miehelläni olevan rinnakkaissuhde 15 vuotta nuorempaan työkaveriinsa. Olin epäillyt jotain sellaista jo pitkään, mutta mieheni kielsi kaiken. un sain tietää toista kautta, hän myönsi olevansa rakastunut tähän naiseen. Ajattelin, ettei voi olla totta ja taistelutahto minussa heräsi. En halunnut miestäni, mutta en halunnut antaa häntä noin vain jollekin tyttöselle, kun meillä on vuosikymmenien historia, lapset, vakaa talous ja etelänmatkat. Mies lupasi vielä yrittää anssani, mutta sanoi, ettei myöskään aio katkaista suhdetta tuohon toiseen naiseen, joka oli mieheni vuoksi laittanut avioeroprosessin liikkeelle omasta miehestään.

Tiedän, että oli virhe jatkaa, kun mieheni ei lopettanut toista suhdetta, mutta en vain halunnut luopua miehestäni vaikka hän loukkasi minua jo toistamiseen. Nyt jälkeenpäin tiedän, että vaikka hän jäi vielä perheemme luo, hän oli sydämessään jo valinnut tuon toisen naisen. En ollut koskaan ennen nähnyt häntä sellaisena, mutta en halunnut myöntää sitä itselleni. Että hän oikeasti oli vasta nyt löytänyt naisen, jota todella rakasti, ja se en ollut minä.

Yritimme puolisen vuotta. Emme harrastaneet enää seksiäkään, tietenkään, hänhän sai parempaa muualta. MIes kävi nukkumassa vieressäni lastemme vuoksi, jotka syyllistivät isäänsä jatkuvasti. Asettuivat minun puolelleni. Tämä toinen nainen tuli raskaaksi. Olin kuolla siihen tietoon. Mieheni katkaisi heidän suhteensa. Meni kai paniikkiin raskausuutisesta. Olin helpottunut. Saisimmeko vihdoin jatkaa avioliittoamme, yrittää korjata hajotetun. Mutta mieheni ei siltikään lopettanut yhteydenpitoa siihen naiseen ja vähitellen hän alkoi haluta sitä lastaan. En voinut kuin seurata sivusta ja toivoa parasta. Ystäväni kyselivät, missä on itsekunnioitukseni, mutta olen ollut tuon miehen kanssa 14-vuotiaasta. Miten muutenkaan eläisin?

Mieheni rakastajatar päätyi lopulta aborttiin, viikko sitten. Mieheni meni aivan palasiksi. En ole koskaan nähnyt häntä niin surullisena, niin rikkinäisenä. Silloin tajusin, että ei hän sure vain menetettyä lastaan vaan rakkauttaan tuohon toiseen naiseen. Aloin syyllistää itseäni, että jos olisin antanut hänen mennä, olisiko hän saanut pitää lapsensa? Mies on edelleen tuossa, minun ja lasteni kanssa, mutta hänen sydämensä on ollut muualla jo vuoden. Tiedän, etten koskaan saa sitä takaisin. Jos haluan, saan varmaankin pitää mieheni saman katon alla loppuikäni, mutta hänen sydämensä ja rakkautensa on aina tuon toisen naisen luona. Haluanko sitä itselleni? Voinko tehdä niin hänelle? Tiedän etten voi. Minun on annettava hänen mennä. Niin kipeää kuin se tekeekin. Ihan vielä en ole siihen valmis, mutta pian...

• 1212
        totuus sattuu... kirjoitti:

Komppaan edellistä, mutta sillä erotuksella, että olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 30 vuotta, joista 25 naimisissa. Meillä on kolme lasta (14-20v.) ja ulkoisesti kaikki hyvin; hyvät työpaikat, koti arvostetulta alueelta, laaja ystäväpiiri, matkustelemme paljon jne.

Mieheni kertoi minulle ensimmäisestä pitkästä rinnakkaissuhteestaan kymmnenen vuotta sitten, kun hän oli muuttamassa tämän toisen naisen kanssa yhteen. Kakkonen tuli viime hetkellä kuitenkin katumapäälle ja mieheni sai maistaa omaa lääkettään. Ajattelin hänen saaneen sellaisen opetuksen, ettei hän enää koskaan minua pettäsi. Etenkin pienten lastemme vuoksi halusin vielä yrittää.

Puoli vuotta sitten sain tietää miehelläni olevan rinnakkaissuhde 15 vuotta nuorempaan työkaveriinsa. Olin epäillyt jotain sellaista jo pitkään, mutta mieheni kielsi kaiken. un sain tietää toista kautta, hän myönsi olevansa rakastunut tähän naiseen. Ajattelin, ettei voi olla totta ja taistelutahto minussa heräsi. En halunnut miestäni, mutta en halunnut antaa häntä noin vain jollekin tyttöselle, kun meillä on vuosikymmenien historia, lapset, vakaa talous ja etelänmatkat. Mies lupasi vielä yrittää anssani, mutta sanoi, ettei myöskään aio katkaista suhdetta tuohon toiseen naiseen, joka oli mieheni vuoksi laittanut avioeroprosessin liikkeelle omasta miehestään.

Tiedän, että oli virhe jatkaa, kun mieheni ei lopettanut toista suhdetta, mutta en vain halunnut luopua miehestäni vaikka hän loukkasi minua jo toistamiseen. Nyt jälkeenpäin tiedän, että vaikka hän jäi vielä perheemme luo, hän oli sydämessään jo valinnut tuon toisen naisen. En ollut koskaan ennen nähnyt häntä sellaisena, mutta en halunnut myöntää sitä itselleni. Että hän oikeasti oli vasta nyt löytänyt naisen, jota todella rakasti, ja se en ollut minä.

Yritimme puolisen vuotta. Emme harrastaneet enää seksiäkään, tietenkään, hänhän sai parempaa muualta. MIes kävi nukkumassa vieressäni lastemme vuoksi, jotka syyllistivät isäänsä jatkuvasti. Asettuivat minun puolelleni. Tämä toinen nainen tuli raskaaksi. Olin kuolla siihen tietoon. Mieheni katkaisi heidän suhteensa. Meni kai paniikkiin raskausuutisesta. Olin helpottunut. Saisimmeko vihdoin jatkaa avioliittoamme, yrittää korjata hajotetun. Mutta mieheni ei siltikään lopettanut yhteydenpitoa siihen naiseen ja vähitellen hän alkoi haluta sitä lastaan. En voinut kuin seurata sivusta ja toivoa parasta. Ystäväni kyselivät, missä on itsekunnioitukseni, mutta olen ollut tuon miehen kanssa 14-vuotiaasta. Miten muutenkaan eläisin?

Mieheni rakastajatar päätyi lopulta aborttiin, viikko sitten. Mieheni meni aivan palasiksi. En ole koskaan nähnyt häntä niin surullisena, niin rikkinäisenä. Silloin tajusin, että ei hän sure vain menetettyä lastaan vaan rakkauttaan tuohon toiseen naiseen. Aloin syyllistää itseäni, että jos olisin antanut hänen mennä, olisiko hän saanut pitää lapsensa? Mies on edelleen tuossa, minun ja lasteni kanssa, mutta hänen sydämensä on ollut muualla jo vuoden. Tiedän, etten koskaan saa sitä takaisin. Jos haluan, saan varmaankin pitää mieheni saman katon alla loppuikäni, mutta hänen sydämensä ja rakkautensa on aina tuon toisen naisen luona. Haluanko sitä itselleni? Voinko tehdä niin hänelle? Tiedän etten voi. Minun on annettava hänen mennä. Niin kipeää kuin se tekeekin. Ihan vielä en ole siihen valmis, mutta pian...

Totuus sattuu..
        Teki ihan pahaa kun luin kirjoituksesi, kuinka olet jaksanut pyörittää tota rumbaa jo vuosia. Oletko miettinyt että voisit saada paljon paremman elämän ilman miestäsi? Itse en voisi elää toisen ihmisen kanssa,jos tietäisin että tavallaan hänen "elämänsä" jonkun toisen luona.

Ole rohkea, ja irrota itsesi tuollaisesta avioliittosta, se sattuu, mutta aika haavat parantaa. Tuossa tilanteessa kiusaatte vain toisianne. Ja siinä myös lapset kärsivät, vaikka toisin luullaan.
        Ja uskon että olet jo valmis miehesi jättämiseen, mitä hyödyttää enään pitkittää sitä minkä tiedät olevan kuitenkin edessä, itse vain kärsit.

• niinpäniin..
        muutos??? kirjoitti:

Kyllä olen vahvasti sitä mieltä ettei mies jolla ollut jo suhde kaksi vuotta!!! ei sellaista miestä enään uskolliseksi nykyisessä suhteessa saa. Siinä ajassa kiintyy väkisinkin siihen toiseen ja paljon muusta kyse kuin vaan seksistä. Tottunut jo siihen mitä muualta saa ettei tyydy enään pelkkään vaimoon.
        Voi hetken yrittää, mutta tiedostaa mistä jää paitsi eikä kunnolla kykenen enään keskittymään vaimoonsa ja liittoonsa.
        Vai onko liittoja mitkä ovat kestäneet tälläistä ja sitten jatkuneet uskollisina. itse en tiedä mutta eihän sitä ihmiset helposti tämmösistä puhu toisille.

"ei sellaista miestä enään uskolliseksi nykyisessä suhteessa saa."
        Pettäviä pelimiehiä ei saa uskollisiksi missään suhteissa.

"Tottunut jo siihen mitä muualta saa ettei tyydy enään pelkkään vaimoon."
        No se on miehen vika, ei naisen. Mitäs on sellainen joka satuttaa muita.

• totuus sattuu
        1212 kirjoitti:

Totuus sattuu..
        Teki ihan pahaa kun luin kirjoituksesi, kuinka olet jaksanut pyörittää tota rumbaa jo vuosia. Oletko miettinyt että voisit saada paljon paremman elämän ilman miestäsi? Itse en voisi elää toisen ihmisen kanssa,jos tietäisin että tavallaan hänen "elämänsä" jonkun toisen luona.

Ole rohkea, ja irrota itsesi tuollaisesta avioliittosta, se sattuu, mutta aika haavat parantaa. Tuossa tilanteessa kiusaatte vain toisianne. Ja siinä myös lapset kärsivät, vaikka toisin luullaan.
        Ja uskon että olet jo valmis miehesi jättämiseen, mitä hyödyttää enään pitkittää sitä minkä tiedät olevan kuitenkin edessä, itse vain kärsit.

Olet ihan oikeassa. Helppoa se ei ole, ei lähteä eikä jäädä. Tiedän, että on aika lähteä, ja lähdenkin vielä, mutta toivoisin ensin pääseväni yli siitä tunteesta, että lähteminen tekee minusta luovuttajan. Että jos lähden, annan mieheni vapaaehtoisesti toiselle naiselle. Tiedän kyllä, että mieheni on valintansa tehnyt siinä kohtaa, kun on jatkanut suhdetta, minun toisenlaisista pyynnöistäni välittämättä. Kun hän on rakastunut toiseen naiseen. Mutta jostain syystä hän ei silti lähde avioliitostamme. Miksei? Miksi minun pitää kantaa siitäkin vastuu?? Miksi mies pettää, pitää rinnakkaissuhdetta ja rakastuu toiseen, mutta vaimon pitää olla se joka lopullisesti päättää avioliiton?!

• 131313
        totuus sattuu kirjoitti:

Olet ihan oikeassa. Helppoa se ei ole, ei lähteä eikä jäädä. Tiedän, että on aika lähteä, ja lähdenkin vielä, mutta toivoisin ensin pääseväni yli siitä tunteesta, että lähteminen tekee minusta luovuttajan. Että jos lähden, annan mieheni vapaaehtoisesti toiselle naiselle. Tiedän kyllä, että mieheni on valintansa tehnyt siinä kohtaa, kun on jatkanut suhdetta, minun toisenlaisista pyynnöistäni välittämättä. Kun hän on rakastunut toiseen naiseen. Mutta jostain syystä hän ei silti lähde avioliitostamme. Miksei? Miksi minun pitää kantaa siitäkin vastuu?? Miksi mies pettää, pitää rinnakkaissuhdetta ja rakastuu toiseen, mutta vaimon pitää olla se joka lopullisesti päättää avioliiton?!

Miehet ovat mukavuudenhaluisia, rakastavat lapsiaan, eivät halua rikkoa kulisseja, jos voi pitää kaiken, miksei?

• 141414
        131313 kirjoitti:

Miehet ovat mukavuudenhaluisia, rakastavat lapsiaan, eivät halua rikkoa kulisseja, jos voi pitää kaiken, miksei?

Tätä minäkin usein ihmettelen miksi kukaan edes miettii miksei se mies lähde. Tilannehan on miehelle mieluinen, Saa kaiken mitä haluaa ja tarvitsee, mitä sitä kotia on mennä rikkomaan jos kerran vaimo suvaitsee toisen naisen kun ei hae eroa.
        Aika moni mies olisi kiitollinen tuollaisesta tilanteesta.

• tuumasta toimeen
        totuus sattuu kirjoitti:

Niin, itsekäs ja heikko vässykkä tuntuu miehesi olevan. Kummallista tuo "rakkaus" tuota toista naista kohtaan. Roikottaa häntäkin inhottavassa tilanteessa. Mahtaa kärsiä tuo toinenkin nainen, kun päätyi sitten aborttiinkin. Tosin sinun ei tarvitse tuon toisen naisen kärsimyksistä taakkaa kantaa, tilanne ei ole sinun syysi. Ihmeellista rakkautta tosiaankin, antaa teidan molempien naisten kärsiä. Niinkuin tuolla joku toinen totesi, niin nyt miehesi saa kaiken minkä haluaa: vaimon ja perheen sekä rakastajattaren. Ei se ole rakkautta, pelkkää itsekkyyttä vaan. Käyttää tekosyynä lapsia. Ei taida miehellä kantti kestää lähteä 15 vuotta nuoremman matkaan. Ehkä hän odottaa, että jompi kumpi teistä naisista luovuttaa. Voisitko olla itse niin rohkea, että ottaisit yhteyttä tähän toiseen naiseen ja ihan asiallisesti keskustelisit hänen kanssaan. Ehkä saisit kuulla häneltä mitä miehesi siellä päässä puhuu tilanteesta. Saattaa tulla pettäjällä pieni paniikki... Jaksamisia sinulle!

• Se,..
        totuus sattuu kirjoitti:

Avioliittoko sinulle on tärkein vai rakkaus? Kun rakkaus päättyy, päättyy myös avioliitto, sillä AVIOLIITTO on kahden ihmisen solmima liitto, jossa luvataan rakastaa, tukea ja kunnioittaa toista, ei pettää ja tuottaa kärsimystä. Miehesi ei lähde, koska hänellä on asiat hyvin, mutta onko sinulla? Mitä järkeä on jäädä kylmään liittoon, jossa ei ole rakkautta, hellyyttä, tunteita, joita jokainen kaipaa ja ikävöi. Ennen pitkää kuihdut pois ja katkeroidut, jollet päästä irti. Päätös on tietysti sinun, mutta on sinulla itsekäs ja peräänantamaton luonne. Mitä sillä voitat, en ymmärrä.

• tehtävä on
        totuus sattuu kirjoitti:

Ei muuta kuin pistät miehesi antamaan omaisuutenne osituksella haltuusi niin ei tämä toinen pääse siihen käsiksi.
        Seuraava vaihe on että mies ulos ei mitään joko tai, kaikki sulle.
        Olet itsekin siihen uhrannut omaa panosta.

• U.La.Laa

Tuollaiset kakkoset kyllä unohtuvat. Vuoden päästä se tuntuu vaan unelta.

• edelliselle totuus s

Niin,totuus sattuu..haluatko todella olla noin ilkeä ja katkera nainen, että jos sinua ei rakasteta niin kuin itse haluat, olet ilkeä muille.
        Teidän tarinannehan on ollut ohi jo kauan, jos sitä on koskaa ollutkaan. Itse olen sitä mieltä, että jos toista rakastaa ei petä - ja jos tulee petetyksi suhteessa, silloin on päästettävä irti. Mitä iloa siitä saa roikkumalla vuodesta toisee epätyydyttävässä suhteessa, kulissit yllä ?
        Kuitenkin nuo tapahtymat ovat sellaisia että jos sitä tiedät jos jonkun abortista ja levittelet sitä ympäri, sinusta myös tiedetään - olet kyvytön nyt enään vanhana sähgyssä, niin, että sinua voitaisiin rakastaa. Kumpin on pahempi ? Torjuttu vahinko vai vasten mielisyys toista kohtaan...Ei ketään voi pakottaa rakastamaan toista, saatikaan elämään toisen kanssa vain jonkun papin aamenen takia, joka joskun nuoruudessa on sanottu.Pohjaanmaalaiset periaatteet on haudattu jo ajat sitten...elämä on tehty elettäväksi onnellisena ja vapaana ihmisenä.

• Arvosta itseäsi

No minä en pystyisi antamaan anteeksi edes sitä kännipanoa saati sitten pitkään jatkunutta suhdetta.
      Jos yhtään arvostat itseäsi, jätät moisen häntäheikin. Jos annat hänelle anteeksi, miksi hän lopettaisi tapansa...
      Ansaitset parempaa !!!

• Bussikuskiko

se puolisosi on? Kysymyshän on sinänsä turha.
      Mitä väliä sillä on onko suhde ollut lyhyt vai pitkä, kyllä se kertoo kaiken oleellisen puolisosi arvostuksesta sinua kohtaan. Jos sen vajokin kanssa et kykene arkea elämään ja jatkamaan niin erolla siitä selkiää. Saat ainakin mahdollisuuden löytää ihmisen joka sinua arvostaa ja johon kykenet luottamaan. Petollisen ihmisen kanssa eläminen ei ole helppoa, luottamus kun on herkkää tavaraa särkymään, eikä särkyneestä vaasista saa tunnetusti uutta, korjatun ehkä. Päätöksen kanssa ei sinänsä ole kiirettä, koska nyt tiedät millainen ihminen se puolisosi todellisuudessa on. Sen huononkin todellisuuden kanssa selviää helpommin kuin valheiden verkossa.
      Ratkaisun avaimet löytyvät peilistä, kuuntele tuntojasi rauhassa.

• kaamosta

Tämä ketju on jo liian pitkäksi muodostunut ja mahdoton lukea. Ylös-alas kelaamiseen menee aika ja ikuisuus. Laittakaa uusi jatkoaloitus...

• tuohan

kuulostaa trollilta, mutta aika yleisestihän tälläistä on esiinyynyt kautta historian. Miten se voisi täyttää salasuhteen merkit jos se ei ole pysynyt salassa?vai onko tämä epäily vain mielikuvituksen tuotetta.

• minun elämäni

Viestiketjun luettuani mietin miten onnettomia nämä kaikki kirjoittajat ovat, vaikka muuta yrittävätkin väittää. Aikamoista itsepetosta on luulla ja kuvitella olevansa onnellinen jalkavaimona tai uskotella, että miehellä jotain tunteita näitä naisia kohtaan olisi.

Täytyy oikein ihmetellä, mitä näiden pettäjien lapset joutuvat kärsimään, miten he kestävät häpeän, kun isä tai äiti käy vieraissa. Salasuhde ei kauaa pysy salassa ja se häpeä mitä siitä kaikille koituu ei varmasti sekään jää salaiseksi.

• lasten etu?!

Minusta pahinta on, kun pettävä osapuoli kuvittelee, että petoksen paljastuttua, sekä puolisolle että lapsille, jäämällä avioliittoon lapset jotenkin unohtavat asian ja uskovat äidin ja isän olevan taas onnellisia yhdessä. "Jäädään lasten vuoksi", on niin klisee, jolla vanhemmat, etenkin se pettäjä, yrittää hyvitellä itselleen huonoa omaatuntoaan, uskottelemalla, että lapsille on paras, kun jäädään yhteen. Vaikak todellisuudessa useimmat lapset olisivat tuon kaiken jälkeen helpottuneita, kun äiti ja isä eroaisivat ja löytäisivät todellisen onnen ja rakkauden, eivätkä "kiusaisi" toinen toisiaan.

• hölöpn

Hyi että. Täytyy kyllä itse sanoa, että tuskin tuollaista pystyisin koskaan antamaan anteeksi. Ja vaikka pystyisikin niin ei ainakaan unohtaisi. Yritä jättää koko asia taaksesi ja koko ihminen niin hyvin kuin pystyt ainakin henkisesti, ja jatka elämääsi. Ansaitset paljon parempaa ja varmasti sitä vielä saat! Inhoan salsuhdeihmisiä, pettäjiä yli kaiken. Jättäminenkin sattuu mutta aina vähemmän kuin petetyksi tuleminen. Käyttäkää sydäntä ihmiset!

• Yhteinen hetki

Kaksoielämä miehen näkökannalta ja naisen näkökannalta.
      Kummassakin on omat syyt ja vikansa. On vain helppo syyttää toista ja siitä kirjoittaa kun ei tarvitse muiden tietää mikä oli se ensikriisi jota ei koskaan käsitelty.
      Pappi kun sanoo aamen siitä allkaa yhteinen hetki onnellisuuteen,
      mutta jostain vain ne mustat linnut ylle lentelevät ja alkaa olo olla epämukava.
      Mikä on se syy että toinen lähtee uutta hakemaan
      jos onkin taustalla pitkä kylmä yhteinen hetki jota ei ole koskaan purettu pois.
      Nalkuttava vaimo karkottaa kyllä kenen miehen tahansa kotioloista pois.
      Kummassaki on aina syy.
      Kun täältä apuja haet saat joukon vastauksia ja päätäöksen teet ihan itse.
      Hakisit mieluummin ammattiauttajan selvittämään mikä ja mitkä erimielisyydet ovat sen jäisen kylmyyden yhteiselon alkuhetket. Sieltä se pitää lähteä selvittämään jos todella haluata asian selkeytyvän. Muista se aina lantilla on aina kaksi puolta.

• hölöpnn

Mutta eihän tuollaisen epärehellisyyden jälkeen ole minkäänlaista luottamuspohjaa! Kaksoiselämä on petos ja osoittaa tunteettomuutta. Toki voi olla se syväkin kiintymys häntä kohtaan jonka selän takana toista elämää elelee, mutta silloin täytyy osoittaa kunnioitusta tätä kohtaan ja lopettaa se jo kylmentynyt suhde! Ei tarvitse pettää, suhde kerrallaan.

• Parittelusuhde.
        hölöpnn kirjoitti:

Mutta eihän tuollaisen epärehellisyyden jälkeen ole minkäänlaista luottamuspohjaa! Kaksoiselämä on petos ja osoittaa tunteettomuutta. Toki voi olla se syväkin kiintymys häntä kohtaan jonka selän takana toista elämää elelee, mutta silloin täytyy osoittaa kunnioitusta tätä kohtaan ja lopettaa se jo kylmentynyt suhde! Ei tarvitse pettää, suhde kerrallaan.

Parisuhde, syrjähypy = Parittelusuhde.

Ex vaimollani eli Parittelusuhteessa, muutaman vuoden ja poltti kymmeniä tuhansia markkoja rahaa.

Kun asia paljastui, hän sai pakata tavaransa ja häipyä yhteisestä kodistamme, ilman lapsia 2 poikaa ja yksi tyttö.

Lähtiessään puisteli päätään ja sanoi -tämä on hirveetä.

Miettikää ennenkun alatte parittelemaan.
        ---

• Rehellisyys1234

Kummassakin on yleensä syy, jos toinen lähtee hakemaan läheisyyttä ja rakkautta muualta. Mutta ei toki aina. Luulen, että miehet varsinkaan eivät kuitenkaan kovin helposti halua rikkoa aviolittoa jos on lapsia. Pelkäävät menettävänsä lapset, mutta sitä eivät ajatelleet kun lähtivät pettäjän tielle.

Joskus olen myös kuullut, että parempi kylmä liitto, jos siinä ei riidetllä eikä ole esim alkoholismia, lasten takia kuin lähteä rikkomaan lapsilta kotia. Se voidaan ehkä sitten tehdä myöhemmin kun lapset ovat isoja. Mutta tämäkin pitäisi olla sitten yhteinen näkemys ja mitkä muut "ehdot" siihen liittyvät.

Kaikki ihmiset käsittelevät näitä asioita eri tavalla, eikä ole kahta samanlaista parisuhdetta, joten on vaikea mennä neuvomaan tai arvostelemaan.

Mutta ehkä kuitenkin tärkein asia on pariskuntien välinen rehellisyys, jota toivoisi kaikkien kunnioittavan vaikka kuinka vaikeata se olisi. Tässä ehkä sitten itsekkäät ja hieman moraalisesti löyhemmät ihmiset erottuvat. Koetaan, että voidaan tehdä itsenäisiä suuriakin päätöksiä yksin.

Pettäjälläkään ei tietysti ole aina helppoa, kun on sille tielle joutunut/lähtenyt. Ammattiapu olisi varmasti tarpeen.

• espoo -

Sinuna unohtaisin miehen.

VOIMIA !!!

• vaikeaa...

Kyllä voit antaa sen anteeksi ja sinun täytyykin antaa anteeksi muuten tulet katkeraksi ihmiseksi ja elämäsi valuu hukkaan. Mennyttä et voit muuttaa mutta tulevaisuuteesi voit vaikuttaa ja koska miehesi on tietoisesti pettänyt ja valehdellut niin haluatko elää sellaisen miehen kanssa?
      Jos vielä haluat niin se voiko siitä tulla vielä hyvää riippuu siitä katuuko miehesi todella ja voit antaa anteeksi tai annat anteeksi mutta ainakin muutat erilleen asumaan ja miettimään tilannetta ja samalla miehesikin ehkä tajuaa mitä on menettämässä..
      Pari-kolme vuotta meni itseltä, eka vuosi oli raskas, seuraava helpompi mutta päätin heti alussa että katkeraksi en tule ja nyt tuskin ajattelen sitä, asutaan erossa ja voin olla hyvä ystävä miehen kanssa mutta ei muuta. Turhaan sitä alkaa vihata tai tulla katkeraksi ja siihen kuluttaa energiaa vuositolkulla.

• iiiiiiii

kun kerran pettää niin aina pettää varsinkin jos nainen alkaa pettämään niin se saa ronttosta kyllä missä tahansa.
      seksin puute se akatkin ajaa pettämään tai jos seksiä saa kotona niin sen haluaa eri paketissa kokeilumielessä, näin ainakin meidän ex vaimo sanoi.

• Erosin petturista

Eiköhän tuollaisessa tapauksessa ole luottamus mennyt jo toiseen. Jos haluat elää elämäsi epäilyjen varjossa, että onkohan sillä taas salasuhde vaiko ei, niin siitä vaan, mutta raskasta tulee olemaan ja jokaisissa riidoissa tämä asia varmasti vedetään ain uudestaan esille.

Minä en enää luottanut puolisooni tämän pitkän salasuhteen paljastumisen jälkeen ja hän sitten teki valintansa ja jatkoi elämäänsä eienääsalaisen ystävänsä kanssa.

Eipä siinä enää mitkään parisuhdeterapeutit auttaneet, vaan tavarat pistettiin jakoon. Perhe hajosi. Katkeruutta oli jätetyllä osapuolella, mutta vuosien mittaan sekin hävisi. Aika parantaa haavat ja uusia junia tulee aina ja vielä sellaisia, jotka eivät pysähdy joka asemalle.

Sinullakin on vain tämä yksi elämä elettävänä - älä pilaa sitä. Kun pettää kerran, niin pettää toisenkin ja salasuhteita tuskin on ollut vain se yksi ja ainoa - niistä vaan ei ole jääty koskaan kiinni.

• wannaB like moi?

Minua on epäilty kakkosnaiseudesta.Se oli perätön huhu.Siksi kehoittaisin sinua varmistamaan, millä pohjalla salasuhde tosiaan on ollut.Onko tapahtunut yhdyntöjä, suudelmia, halauksia, jopa kihlasormuksen varaamista.Jos mies ja nainen lähinnä ovat illastaneet ravintoloissa silmäillen toisiaan, voi kyse olla vaikkapa firman sisäisestä rahariidasta.Ei ole yksipiippuista myöskään ylpeillä olevansa rintava vamppi.Minä sain hetki sitten jonkun miehen kakkosnaiselta nimenomaan syytökset niskaan, että olin ulkonäölläni kiihottanut hänen saalistaan.Kurjaa.Käskin antamaan 20 euroa mulle käteen siitä..

• EL.a .K:IM

Kaksoiselämä

Kippaa pihalle se saasta.

• Se toinen

Hyvä Kaksoiselämä
      Pitkä suhde on varmaan muuttunut pelkäksi ystävyydeksi jota ei osaa lopettaa ja seksiä siinä tuskin on. Näin kävi minulle jo vuosia sitten, ihmettelen vaan kuinka hänen vaimo jaksaa katsoa häntä. Onneksi pitää, koska muuten joutuisin lopettamaan ystävyydenkin. Olen vapaa ja en ole tilivelvollinen kenellekään tekemisiä, omia seurustelujuttuja on ollut jotka on katkaisseet tämän jutun. Tunnonvaivoistakin on jo varmaan yli kymmenen vuotta.

• paljon kokenut

sinuna hakisin yhdessä tai yksin avioeroa.
      Ei se elämä eroon pääty se on uusi vaihe teille kummallekin.

• ----

Itse en antaisi kumpaakaan anteeksi. Se,että on humalassa ei oikeuta pettämään puolisoaan. Luuserit sanovat: anteeksi kulta,mä olin niin humalassa,etten pystynyt kontrolloimaan itseäni. Ei se muna sieltä housuista itsestään ulos tule.

Molemmissa tapauksissa heittäisin puolison mäkeen. Luottamus on mennyt,eikä sitä koskaan takaisin saa.

• tositarina

Etkö sinä vielä tiedä: eihän se mies mitään tehnyt vaan julkea munahaukka iski kyntensä häneen kun hän ressu tuli vähän ottaneeksi liikaa eikä oikein tajunnut mitä tapahtui. Siis ei hän, mies mitään tehnyt, edes sitä munaa pois housuista ottanut, kun se haukka hoiti senkin. Hän, mies, oli lähes sammunut.
        Ja sitten tää ilkeä munahaukka kiristi myöhemmin miehen käymään luonaan panoilla. Muuten uhkasi kertoa vaimolle ja pilata hänen rakkaansa vaimon elämän ja tuhota ihanan avioliitton. Hänen, miehen, oli pakko mennä, ei hän tiennyt mitä muutä olisi tehnyt, tätä on nyt jatkunut jo pari vuotta. Ei hän, mies, ole yhtään kiinnostunut tuosta katalasta ilkeästä, lihavasta, rumasta, yh-lähiölehmästä. Eihän se ketään miestä edes saisi.
        Ja sitten kaikenkukkuraksi hän joutui lähettämään kaikenlaisia rakkusviestejä tuolle julkealle, voiko sanoa, naiselle. Ja hänen piti runkata ja lähettää tästä videoita ja kuvia.
        Nyt hän on oppinsa saanut, olisi heti pitänyt kertoa, syvästi hän pyytää anteeksi, ei koskaan enään tee mitään tuollaista vaimollensa ja lapsillensa, omalle perheellensä. Anna rakas vaimo anteeksi, hän rakastaa ja jumaloitsee ja lupaa kaiken korvata mitä hän on tehnyt. Tilataan vaikka se ulkomaanmatka ja vaihdetaan autokin uudenpaan.
        Kyllä kaikki järjestyy, hän lupaa.

• LisääTosiTarinaa
        tositarina kirjoitti:

Etkö sinä vielä tiedä: eihän se mies mitään tehnyt vaan julkea munahaukka iski kyntensä häneen kun hän ressu tuli vähän ottaneeksi liikaa eikä oikein tajunnut mitä tapahtui. Siis ei hän, mies mitään tehnyt, edes sitä munaa pois housuista ottanut, kun se haukka hoiti senkin. Hän, mies, oli lähes sammunut.
        Ja sitten tää ilkeä munahaukka kiristi myöhemmin miehen käymään luonaan panoilla. Muuten uhkasi kertoa vaimolle ja pilata hänen rakkaansa vaimon elämän ja tuhota ihanan avioliitton. Hänen, miehen, oli pakko mennä, ei hän tiennyt mitä muutä olisi tehnyt, tätä on nyt jatkunut jo pari vuotta. Ei hän, mies, ole yhtään kiinnostunut tuosta katalasta ilkeästä, lihavasta, rumasta, yh-lähiölehmästä. Eihän se ketään miestä edes saisi.
        Ja sitten kaikenkukkuraksi hän joutui lähettämään kaikenlaisia rakkusviestejä tuolle julkealle, voiko sanoa, naiselle. Ja hänen piti runkata ja lähettää tästä videoita ja kuvia.
        Nyt hän on oppinsa saanut, olisi heti pitänyt kertoa, syvästi hän pyytää anteeksi, ei koskaan enään tee mitään tuollaista vaimollensa ja lapsillensa, omalle perheellensä. Anna rakas vaimo anteeksi, hän rakastaa ja jumaloitsee ja lupaa kaiken korvata mitä hän on tehnyt. Tilataan vaikka se ulkomaanmatka ja vaihdetaan autokin uudenpaan.
        Kyllä kaikki järjestyy, hän lupaa.

Noinhan se menee tässäkin tositarinassa: mies ei halunnut kakkosta eikä tämän kanssa suhdetta. Kakkonen kiristi miesparan sänkyynsä parin vuoden ajan ja mies kirjoitteli kakkoselle rakkausviestejä vain uhattuna ja painostettuna. Mies kosikin kakkosta kiristyksen alaisena ja kun ykkönen sai tietää suhteesta, mies ei voinut muuta kuin kirjoittaa kakkoselle että on iloinen että ykkönen sai tietää koska on miettinyt jatkuvasti miten päästä tästä eroon. Kun kakkonen ei heti vastannut esim. miehen viesteihin, mies raivosi mustasukkaisena että miksei kakkonen vastaa ja että onko tällä parempaa seuraa. Tämä kaikki tietysti kiristyksen alaisena. Mies viime viikolla lähetti kakkoselle perverssejä valokuvia itsestään. Ihan vaan aikansa kuluksi, tietysti. Ei mies millekään itse mitään voinut. Nyt mies on muuttunut ja ykkönen tyytyväinen. Ei mies edelleenkään pakotettuna pidä yhteyttä kakkoseen, ei tietenkään... Ykkönen luottaa mieheen, kun paha kakkonen on vihdoin pois kuvioista viemästä hänen miestään.

• Jepjep.

Siirry elämässäsi eteenpäin. AIka parantaa haavat, usko minua, koettu ja nähty on kaikki. Älä anna anteeksi sellaista vääryyttä, jota ei kukaan ansaitse. Sinulla on itseisarvoa ihmisenä, eikä tarvitse pettämistä sietää.

• Kaksoiselämä

Entä jos miehellä vain oma kasvu/identiteettikriisi ja tuon rinnakkaissuhteen aikana löytää itsensä... ja haluaa lopettaa suhteen ja palata kokonaan vaimonsa luokse.

Otatteko takaisin?

• Anonyymi

Paljon näkyy olevan pettämistä, ei kiinnosta enempää. En omaa koskaan pettänyt, vaikka oli varma tieto, soitettiin, selvityksen paikka. En toisen puolisoa sinkkuna huolinut, kuin tuttavana. Miehet ovat joskus hyvin kieroja, salasuhteen puolisoa pelätään, samoin ystävättäret peittelevät toistensa menoja.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe