Olen niitä, jotka ovat masentuneet, eivätkä oikein keksi syytä elää edes huomista keskiviikkoa. Suomessa pelkästään on yli viisi miljoonaa ihmistä, joten kysynkin, minkä helvetin syyn keksitte elää edes yhden päivän? Ei pitäisi olla edes vaikea kysymys, koska uskon ettei suurin osa tämän kysymyksen lukijoista aio lopettaa itseään. Millä perustelet itsellesi, että keskiviikkona kannattaa nousta ylös sängystä. En tietenkään pysty (L)itsariin vaikka haluaisinkin, mutta vaikka kuinka trolli olisitkin, niin yritä olla missaamamatta pointtia. Pystyt tähän kyllä. Millä itse jaksat herätä huomenna?
Elämänhalu
7
163
Vastaukset
- itse jaksan
herätä, koska huomenna pääsen juttelemaan psykologille. Olen vältellyt hoitokontakteja vuosia, mutta nyt elämässä on taas yhdenlainen toivonkipinä. Kaikki keinot kannattaa kokeilla, koska ainahan sitä voi myöhemminkin lähteä täältä pois, jos edelleen tahtoo.
- huomentapäivää
Ja mitäpäs se psykologi sinulle juttelee, kun jaksat päivästä toiseen hänen juttusilleen marssia?
- OrigFifi
Psykoterapeuttini on nii ovela et laittaa minut auttamaan itseäni.! Silti useinkaan ei ole mitään syytä olemassaoloon tai se sattuu liikaa. Nyt kiinnostaisi tuo nukkuminen kuitenkin.
- perhonen.
Mullakin ollut usein noita kausia, että mikään ei tunnu elämänarvoselta mun elämässä.
Täl hetkel yritän kuitenki olla ajattelematta itsemurhaa. Mul on pari asiaa tekemättä mun elämässä, joita ennen mä en voi tappaa itseäni. On saatava tietää, odottaaks onnellisuus muo siel nurkan takana.
Jos ei sitten tärppää, katon sitte uuestaa.
Mulle nää asiat on henkilökohtaisia, joten en niistä tähän kirjottele. Kuitenki kannattaa kehittää se unelma sinne pääkoppaan jos sitä ei vielä ole ja pitää pää kylmänä ja päättää ettei lähde tästä maailmasta ennenku tietää voiko sitä unelmaa saada.. On sitä ainaki yritettävä..
Mieti, kun sä olet kuollut on liian myöhästä enää kokeilla. On liian myöhästä enää kokea sitä helpottunutta hetkeä, kun tuntuu että on vapaa maailman murheista ja voi viimein nauttia ja lentää tuulessa niinku perhonen. (: On liian myöhästä etsiä elämän valonsädettä, ja jos sen joskus voi saada... se odottaminen on varmasti ollut sen arvosta. Olisikohan niin, että olet väsyksissä. Ehkä nukut liian vähän tai olet stressaantunut liiaksi; työstä, huolista ja murheista, omista synkistä ajatuksistasi. Kenties et syö monipuolisesti ja terveellisesti, puutostilat voivat aiheuttaa väsymystä, huonoa oloa ja masennusta, ei ole voimia tarpeeksi. Ulkoiletko? Käytkö lenkillä päivittäin?Ystävät ovat voimavara, moni ymmärtää hyvin, jos uskaltaudut avautumaan asioistasi ja vaikeuksistasi, antavat tukea ja ajattelemisen aiheita.
Mieti, olisiko elämässäsi aihetta muutokseen tai muutoksiin. Muutos voisi hyvinkin virkistää. Ajatukset tulisi saada optimistisemmiksi ja valoisammiksi. Usko vain, että elämä kantaa "reppanaakin". Pian on kevät ja kesäkin tulee ennen pitkää. Relaa vähän. Älä vaadi itseltäsi liikaa. Olet ihan hyvä ihminen.- Lastlivingsouls
Itse herään kun herään, olen usein puolet päivästä niin unessa vielä herättyänikin etten oikein tajua mistään mitään. Sitten yleensä pelailen pleikkaria/tietokonetta, roikun netissä ja kuuntelen musiikkia. Yleensä minun päivittäiset sosiaaliset tarpeeni tyydytän hyvin käymällä esim. kaupassa. Ehkä siinä on minun tarkoitukseni herätä. Vau.
Mutta tosiaan, mitään syitä siihen heräämiseen ei oikeastaan ole. Nukkuisinkin mielelläni ennemmin kuin olisin hereillä, ja silloin tällöin on tullut vedettyä unettavia nappejakin sen edestä että tosiaan nukkuisi mahdollisimman pitkään. Harmillista on vain se, että joskus kuitenkin herää ja se sama paska jatkuu... - Voimia
Oli huono olla pari vuotta. Selvisin siitä pyytämättä apua. Mikä auttoi?
Tuntui kuin lattia olisi vedetty jalkojen alta. Ei ollut enää perustaa, millä liikkua.
Ahdingossa oivalsin kuitenkin erään tärkeän pointin: itse ei voi olla passiivinen.
On alettava huolehtimaan itsestään, asioistaan. Ei voi olettaa, että muut huolehtivat sinusta, vaikka persoonasi olisi sellainen, että huolehdit kaikista muista.
Tiedostaa, että on ristiriita itsensä kanssa. Ihminen kehittyy, ja se teettää työtä.
Masennuksessa on ilmeisesti ongelmana tunteiden/ ajatusten ristiriidat? Jokin asia on väärin. Tai sitten vain potuttaa. Se on tämänhetkinen tilanne.
Voiko ihminen hallita tunteitaan? Voiko ihminen hallita maailman ulkopuolisia tapahtumia?
Tunteista. Tunteita voi oppia hallitsemaan, mutta se vaatii itsetarkkailua ja positiivisten tunteiden esilletuontia. Samalla ajattelee positiivisesti.Ajatus ja tunne voivat käydä käsi kädessä tai sitten erikseen.
Mitä on kuolema? Miksi pelkäämme sitä? Pelkäämmekö sitä? Entä elämää? Onko elämä pelottavaa? Emme oikeastaan ole kokeneet fyysistä kuolemaa tässä ruumissa, joten miten voit muistaa kuoleman? Ajatellaan, että muisto edellyttää tapahtumaa.
Ehkä pelkääkin muuta kuin kuolemaa. Kuolemalle annetaan jokin ominaisuus, joka ei ole mieleinen. Esimerkiksi luopuminen. Mistä olet joutunut luopumaan?
Tunnetko olevasi tyhjempi, kun jotain ulkoista puuttuu?
Ihminen on kovin riippuvainen ympäristöstään. Ajattelemme toistemme ajatuksia, puhumme samoista asioista ja liikumme samoin liikkein.
Vaikka mitä voi maailmassa tapahtua.
Itse herään, jotta voin yhä paremmin ilmaista itseäni. Ja joskus saan uusia oivalluksia matkan varrelta.
Paranemista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134