Hyvät hiihtosormikkaat?

Näpit jäätyy - prkl

Käden vissiin hikoilevat niin paljon, että pitemmillä lenkeillä ja vähän kovemmalla pakkasella alkavat sormet jäätymään. Onko niin hyviä hiihtosormikkaita, että veisivät todellakin kosteuden pois ja pitäisivät sormet kuivina ja sen myötä lämpiminä?

14

3587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raipe500

Minulla sama ongelma, näpit tuppaa jäätymään. Mutta ostin viime talven pakkasiin Roecklin hiihtohanskat. Niissä on vindstopper kytltti. Ovat aika hinnakkaat mutta todella laadukkaat ja mikä parasta, lämpimät. Myyjä sanoi että kestävät varmasti, kaikkea muuta mutta ei tiilenkantoa raksalla. Kovalla pakkasella tietenkin ohuehko nahkakinnas on varmin.

• Kuusirinne

Olen kuullut puhuttavan silkkisistä alushansikkaista, joita voi käyttää hiihtokansikkaiden kanssa. Päällimmäisten hanskojen täytyy tietysti olla riittävän suuret.

Olen pitkään käyttänyt suhteellisen lämpimiä Exelin hiihtohansikkaita, joissa lämpöä luvataan -20 asteeseen saakka. Lupaukset ovat kuitenkin lupauksia, mutta suhteellisen hyvin näillä pärjää -15 asteeseen saakka. Aivan halvimmasta päästä nämäkään jo aika vanha hansikkaat eivät olleet.

• Apteekista saa ainak

Semmoiset valkoiset ohuet "aluhanskat" alle ja normikokoa yhtä numeroa isommat varsinaiset hanskat käpäliin, niin pärjää varmasti meidän keleillä. Ei tollakaan systeemillä Siperiassa pärjää ;)

• vilunäppi

Hiihto lehdessä 1/2011 olivat testailleet hihtohanskoja. Heidän mielestään lämpimin oli Lillsport Coach.

• Hölömöölölö

Ostin itselle ja vaimolle nuo Lillsport Coach-hanskat, kyllä on lämpimät ja ei kastu helposti.
        Tietenkin jokaisella ihmisellä on erilainen pintaverenkierto, että aika turha sitten alkaa inttämään hanskojen laadusta.

• -
        Hölömöölölö kirjoitti:

Ostin itselle ja vaimolle nuo Lillsport Coach-hanskat, kyllä on lämpimät ja ei kastu helposti.
        Tietenkin jokaisella ihmisellä on erilainen pintaverenkierto, että aika turha sitten alkaa inttämään hanskojen laadusta.

Niinpä. Esimerkiksi Smirnov muistaakseni hiihti kokonaan ilman hanskoja melkein kaikilla keleillä.

• Hölömöölölö
        - kirjoitti:

Niinpä. Esimerkiksi Smirnov muistaakseni hiihti kokonaan ilman hanskoja melkein kaikilla keleillä.

Toinen avokäsin hiihtäjä hihat käärittynä oli saksalainen ampumahiihtäjä Sven Fischer. Eli kyllä se on ihan ihmisestä kiinni miten kädet kylmää kestää.

• Hiihtovertti

Käytän hiihtäessäni aina hanskoja, huonon verenkiertoni takia. Nollakelillä ja pienillä pakkasilla ohuita hiihtohanskoja, esim. -4-12 astetta pakkasta käytän thermo-hanskoja, niitä löytyy merkiltä kuin merkiltä ja sitten kovemmilla kun lähennellään -20 tai menee yli käytän lobstereita, jotka ovat todella lämpimät ei ole ikinä palellut vaikka ollut pakkasta yli 20 astettakin. Ne ovat hyvät hiihtääkin vielä ja voi käyttää pyöräillessäkin kylmillä keleillä.

• Halpaa

Itse olen käyttänyt jo monta talvea vuorellisia työhanskoja joita saa hyvin varustetuista rautakaupoista eikä hintaa ole kuin pari kolme euroa parilta. Niillä hiihtää yhden talven hyvin ja tarkenee myös pakkasilla. Koko kannattaa ottaa aika tiukka.

• kuntohiihtelijä.

Sama ongelma oli itsellä. Roeckelin Windstopperit todella toimii, Myydän eri nimillä. Pari vuotta sitten Windstopper Levi, nyt Taitaa olla joku muu nimi. Hintaluokka noin 50e, mutta kestävyyskin ihan omaa luokkaa, että itseasiassa hinta ei edes paha. Muistaakseni Fortesportista tilasin...

Vilukissan pukeutuminen:
      Alaosa:
      Merinovilla alkkarit. Tiukka Bokseri malli.
      Päälle tuulensuojaalkkarit lyhyet perinteiset.
      Sitten craftin pitkät tekniset housut
      Sitten tuulensuojabokserit isot väärinpäin, että takana tuulensuoja
      Hiihtohousut

Yläosa menee vähemmällä.

Craftin aluspaita
      Fleece paita, hihat leikattu pois, sekä selkä leikattu melko avoimeksi, sekä etuosaakin edestä vähän hengittävämmäksi leikattu.
      Hiihtotakki.

Pipo. Craftilla hyvä windstopperi (tarvittaessa tekninen "kypärämyssy alle, todella ohut)
      Ja Roecklin windstopper hanskat

Ja tarkenee yli 20 kympin pakkasilla vilukissakin.

• Omia latuja hiihän

Kylllä mää tarkenen pilkkihaalareilla ja teknisellä työkäyttöön tarkoitetulla kerrastolla ja kun käy hiihtoreissun välillä pulahtamassa avannossa avot rupee verenkierto herkistyyn.

• Aidot.

Nahkaturkishanskat ovat parhaat. Aidoissa turkishanskoissa on se etu,että niissä hikoilevia käsiä ei hetken päästä palele. Samoin aidosta villasta kudottu pipo,kuten sukatkin ovat kiistatta parhaat,yksikään tekokuituinen tuote ei yllä lähellekään samoihin lämpöarvoihin. Aidosta villasta valmistetun vaatteen etu on myös se,että se säilyttää lämpimyyden vielä kosteanakin,mitä ei tekokuituinen tee.

• Minä en edes pysty hiihtämään hanskoilla kun tulee kylmä, on oltava rukkaset. Mulla oli Sinisalon mustavalkoiset rukkaset, joita parempia ei ollut. oikein kylmällä niiden sisään pystyi laittamaan lapaset tai ohuet hanskat. Harmi että hukkasin ne. En oo kaupasta löytänyt kuin Sinisalon hanskoja. Vieläköhän joku tekee hiihtorukkasia, EI siis hanskoja?

• rapuhanskamiiiiessss

Lobsterit käteen -10c tai kovemmille pakkasille ni ei tartte palella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3123
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1120
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      76
      1046
    Aihe