Onko Männistö todella rauhallisempi asuinpaikka kuin Neulamäki? Aloitan syksyllä opinnot yliopistolla. Kannattaako välimatkasta huolimatta ottaa kiva yksiö Männistöstä vai soluasunto Neulamäestä?
Männistö vai Neulamäki?
21
3503
Vastaukset
- päivänsäde
ota männistöstä ehdottomasti!!!
- Neulamäkeläinen
Olen asunut Neulamäessä vuodesta -98. Olen huomannut, että näillä keskustelupalstoilla yrittävät jotkut toisinaan mainostaa kyseistä lähiötä huonoksi tai rauhattomaksi alueeksi, mutta se ei kyllä pidä paikkaansa. Neulamäessä on ollut oikein mukava asua ja siellä asuu aivan "normaaleja" ihmisiä. Totta kai sielläkin asuu ns. laitapuolen kulkijoita, mutta niin niitä asuu Männistössäkin. Männistö on lähempänä keskustaa, siinä ainut asia, mikä on plussa Männistölle. Neulamäessä on paljon opiskelija-asuntoja. Ostoskeskuksen läheisyydessä on ehkä hieman rauhattomampaa. Omia kokemuksia ei asiasta kuitenkaan ole. Neulamäki on siis hyvä paikka asua eli tuollaiset EHDOTTOMASTI MÄNNISTÖ kommentit voi jättää omaan arvoonsa.
- Eh...
"siinä ainut asia, mikä on plussa Männistölle"
Enpä nähnyt kirjoituksessasi Nepalille edes sitä ainutta plussaa. Opiskelija-asunnot eivät ole mikään plussa.
Männistö on rauhallista aluetta. Siitä ei pääse mihinkään! Ostarilla voi olla äksöniä, mutta sitä on myös Nepalin ostarilla. Minä suosittelisin ennemmin Männistöä, koska olen asunut lähistöllä ja alue on hyvinkin tuttua.
- äijö
Neulamäkeen on pienelle alueelle kerääntynyt juoppoi, narkkei, pakolaisii ym paskasakkii, lisäx se on pyöräilijälle vittumaisen jyrkän tien päässä, ja neuliksen opiskelija asunnot on rakennettu jo 80-luvulla, joten ne on aika kuluneita.
- Neulamäkeläinen
Pitää vielä palata tähän keskusteluun, koska tämä, johon vastaan ja edellä oleva kirjoitus ovat juuri näitä tyypillisiä tyhjän päiväisiä yleistyksiä. Väitättekö kenties, että kaikki mahdolliset Kuopion juopot ja narkkarit asuu Neulamäessä? Kyllä Neulamäessä tähän kumpaankin ryhmään kuuluvia asuu, mutta niin asuu jokaisessa lähiössä eli sillä verukkeella ei voi "elvistellä" alkuunkaan. Käsittääkseni ongelma porukkaa on sijoiteltu tiettyihin taloihin, näin tehdään Männistössäkin. Ensimmäisessä mielipiteessäni en kommentoinut Männistön ostaria, vaan Neulamäen, mutta pari sanaa nyt sitten siitä. Männistön ostarin ympäristö on puliukkojen lempipaikka. Lehdistössäkin on ollut kirjoituksia niiden häiriötä aiheuttavasta käytöksestä. Torilla oleva suihkulähde tuntuu olevan varsin suosittu virtsaamiskohde, jopa siinä määrin, että kyseinen lähde voitaisiinkin nimetä uudelleen vaikkapa kusilähteeksi. Normaalit ihmiset eivät pysty eivätkä edes halua istua kusilähteen ympärillä olevilla penkeillä, jotka on tietenkin tarkoitettu kaikelle kansalle alunperin. Eli juoppoja hoipertelee Männistössä ihan samalla tavalla.
Sitten asunnoista. Kumpikohan on vanhempaa aluetta? Tietysti Männistö. Ja mitähän tästä seuraa? Asunnot ovat takuulla vanhempia ja kulahtaneempia kuin Neulamäessä. Tietysti on vähäisessä määrin jotain uuttakin rakennettu, mutta alueen talot ovat paljon vanhempia, ruman näköisiä kerrostaloja, Nikun (kaupungin) puutaloissa asuu paljon alkoholisteja. Uudemmista taloista lienee vaikeampi löytää kotia, koska vaihtuvuus on pientä. Luultavasti löydät asuntosi juuri näistä vanhoista kerrostaloista, että silleen.
Sitten vielä pakolaisista, kun tuo yksi edellä oleva kirjoittaja laittaa narkit, juopot ja pakolaiset samaan kastiin, niin Männistössä näkee kyllä pakolaisia paljon, koska Linnanpellon yläasteella ja Männistön ala-asteella taitavat käydä koulussa hyvin paljon myös muissa lähiöissä asuvat maahanmuuttajat. Tämä oli nyt vain tällainen kommentti, minua henkilökohtaisesti ei kyseinen ihisryhmä haittaa, tuskin viestiketjun aloittajaakaan.
Neulamäessä on varmasti enemmän varaa valita opiskelija-asunnoista. Varsinkin Prisma, mutta myös muut isot kaupat ovat lähellä ja niistä voi opiskelijakin tehdä edullisia ruokaostoksia laajista valikoimista.
Tosiaan, jos Neulamäkeen pyöräilee, on ajettava ison mäen päälle, mutta tuskin tällainen asia on ratkaisevin asunnon etsijälle, jos ei ole patalaiska. Kuntohan siinä nousee ja jos esim. olet yliopiston opiskelija, niin aamulla kouluun mennessä matka taittuu todella ripeästi pyörällä mäkeä alas huristellen.
En ole mikään fanaattinen Neulamäen puolustelija, en todellakaan. Täällä pystyy elämää ihan normaalisti, kuten Männistössäkin, mutta jostain syystä VAIN huonoja puolia yrittävät jotkut tuoda esiin ja sellainen antaa liian helposti väärän kuvan lähiöstä. - Eh...
Neulamäkeläinen kirjoitti:
Pitää vielä palata tähän keskusteluun, koska tämä, johon vastaan ja edellä oleva kirjoitus ovat juuri näitä tyypillisiä tyhjän päiväisiä yleistyksiä. Väitättekö kenties, että kaikki mahdolliset Kuopion juopot ja narkkarit asuu Neulamäessä? Kyllä Neulamäessä tähän kumpaankin ryhmään kuuluvia asuu, mutta niin asuu jokaisessa lähiössä eli sillä verukkeella ei voi "elvistellä" alkuunkaan. Käsittääkseni ongelma porukkaa on sijoiteltu tiettyihin taloihin, näin tehdään Männistössäkin. Ensimmäisessä mielipiteessäni en kommentoinut Männistön ostaria, vaan Neulamäen, mutta pari sanaa nyt sitten siitä. Männistön ostarin ympäristö on puliukkojen lempipaikka. Lehdistössäkin on ollut kirjoituksia niiden häiriötä aiheuttavasta käytöksestä. Torilla oleva suihkulähde tuntuu olevan varsin suosittu virtsaamiskohde, jopa siinä määrin, että kyseinen lähde voitaisiinkin nimetä uudelleen vaikkapa kusilähteeksi. Normaalit ihmiset eivät pysty eivätkä edes halua istua kusilähteen ympärillä olevilla penkeillä, jotka on tietenkin tarkoitettu kaikelle kansalle alunperin. Eli juoppoja hoipertelee Männistössä ihan samalla tavalla.
Sitten asunnoista. Kumpikohan on vanhempaa aluetta? Tietysti Männistö. Ja mitähän tästä seuraa? Asunnot ovat takuulla vanhempia ja kulahtaneempia kuin Neulamäessä. Tietysti on vähäisessä määrin jotain uuttakin rakennettu, mutta alueen talot ovat paljon vanhempia, ruman näköisiä kerrostaloja, Nikun (kaupungin) puutaloissa asuu paljon alkoholisteja. Uudemmista taloista lienee vaikeampi löytää kotia, koska vaihtuvuus on pientä. Luultavasti löydät asuntosi juuri näistä vanhoista kerrostaloista, että silleen.
Sitten vielä pakolaisista, kun tuo yksi edellä oleva kirjoittaja laittaa narkit, juopot ja pakolaiset samaan kastiin, niin Männistössä näkee kyllä pakolaisia paljon, koska Linnanpellon yläasteella ja Männistön ala-asteella taitavat käydä koulussa hyvin paljon myös muissa lähiöissä asuvat maahanmuuttajat. Tämä oli nyt vain tällainen kommentti, minua henkilökohtaisesti ei kyseinen ihisryhmä haittaa, tuskin viestiketjun aloittajaakaan.
Neulamäessä on varmasti enemmän varaa valita opiskelija-asunnoista. Varsinkin Prisma, mutta myös muut isot kaupat ovat lähellä ja niistä voi opiskelijakin tehdä edullisia ruokaostoksia laajista valikoimista.
Tosiaan, jos Neulamäkeen pyöräilee, on ajettava ison mäen päälle, mutta tuskin tällainen asia on ratkaisevin asunnon etsijälle, jos ei ole patalaiska. Kuntohan siinä nousee ja jos esim. olet yliopiston opiskelija, niin aamulla kouluun mennessä matka taittuu todella ripeästi pyörällä mäkeä alas huristellen.
En ole mikään fanaattinen Neulamäen puolustelija, en todellakaan. Täällä pystyy elämää ihan normaalisti, kuten Männistössäkin, mutta jostain syystä VAIN huonoja puolia yrittävät jotkut tuoda esiin ja sellainen antaa liian helposti väärän kuvan lähiöstä.Nepalit talot eivät ole enää mitään uusia! Taloilla on ollut pahimmillaan yli 20 vuotta aikaa rapistua! Opiskelijakämpissä se meinaa sitä, että kämpät alkavat olla kuin pommin jäljiltä. Nähty on!
Vanhemmat yksityisten omistamat kämpät alkavat olla usein remontoituja ainakin osittain. Ja kuka on niin imbesilli, että menee opiskelijaghettoon, jos on varaa ja tahtoo asua yksityisellä? Vanhempikin yksityisen asunto voittaa opiskelijalootan 10-0. Mitä talojen ulkonäkö vaikuttaa asumiseen? Kuinkahan paljon sinulla mahtaa olla kokemusta eri asumismuodoista eri ikäisissä taloissa?
Männistössä on 6 NiKu:n taloa, jos Pohjolankadun taloja ei oteta huomioon. Pohjolankadun taloissa suurin osa asukkaista on mummoja, jotka eivät häiriötä aiheuta. NiKu:lla on siis 3 keltaista puutaloa koulun vieressä ja 3 lähes itkonniemellä radan vieressä. Kaikki em. taloissa eivät ole spurguja.
Etkä muuten itsekään yritä tuoda Männistöstä esiin kuin huonoja puolia, joten älä syytä muita saman tekemisestä Neulamäen kohdalla. - ex-op
Eh... kirjoitti:
Nepalit talot eivät ole enää mitään uusia! Taloilla on ollut pahimmillaan yli 20 vuotta aikaa rapistua! Opiskelijakämpissä se meinaa sitä, että kämpät alkavat olla kuin pommin jäljiltä. Nähty on!
Vanhemmat yksityisten omistamat kämpät alkavat olla usein remontoituja ainakin osittain. Ja kuka on niin imbesilli, että menee opiskelijaghettoon, jos on varaa ja tahtoo asua yksityisellä? Vanhempikin yksityisen asunto voittaa opiskelijalootan 10-0. Mitä talojen ulkonäkö vaikuttaa asumiseen? Kuinkahan paljon sinulla mahtaa olla kokemusta eri asumismuodoista eri ikäisissä taloissa?
Männistössä on 6 NiKu:n taloa, jos Pohjolankadun taloja ei oteta huomioon. Pohjolankadun taloissa suurin osa asukkaista on mummoja, jotka eivät häiriötä aiheuta. NiKu:lla on siis 3 keltaista puutaloa koulun vieressä ja 3 lähes itkonniemellä radan vieressä. Kaikki em. taloissa eivät ole spurguja.
Etkä muuten itsekään yritä tuoda Männistöstä esiin kuin huonoja puolia, joten älä syytä muita saman tekemisestä Neulamäen kohdalla.että neuliksen opiskelija-asunnot alkaa olla suttuisia paskoja, olen asunut kahdessa osoitteessa, ostarilla on aina juoppoi, hunters on kans paskanen kapakki, ja mäki on raskas ajaa pyörällä ylös, aineski työpäivän jälkeen.
- Neulamäkeläinen
Eh... kirjoitti:
Nepalit talot eivät ole enää mitään uusia! Taloilla on ollut pahimmillaan yli 20 vuotta aikaa rapistua! Opiskelijakämpissä se meinaa sitä, että kämpät alkavat olla kuin pommin jäljiltä. Nähty on!
Etkä muuten itsekään yritä tuoda Männistöstä esiin kuin huonoja puolia, joten älä syytä muita saman tekemisestä Neulamäen kohdalla.Kiva, kun olet taas käynyt palstoilla lukemassa mielipiteitä. Ehkä sun kannattaa lukea viestit aina kahteen kertaan ennen kuin tajuat mitä niissä sanotaan ( myös rivien välissä ) ja sitten toinen juttu eli nimenomaan kirjoitin Männistöstä samaan tyyliin kuin SINÄ Neulamäestä. En pistä kumpaakaan lähiötä toista paremmaksi. Tajusitko vihdoin pointtini?
- Eh...
Neulamäkeläinen kirjoitti:
Kiva, kun olet taas käynyt palstoilla lukemassa mielipiteitä. Ehkä sun kannattaa lukea viestit aina kahteen kertaan ennen kuin tajuat mitä niissä sanotaan ( myös rivien välissä ) ja sitten toinen juttu eli nimenomaan kirjoitin Männistöstä samaan tyyliin kuin SINÄ Neulamäestä. En pistä kumpaakaan lähiötä toista paremmaksi. Tajusitko vihdoin pointtini?
Ota ihan rauhallisesti ja vedä henkeä!
Korjasin vain omituisia väitteitäsi talojen ja asuntojen huonokuntoisuudesta pelkän lähiön ja talojen iän perusteella. On kokemusta niin paljon siitä asiasta, että tiedän, mistä puhun.
Suosittelisin sinulle omaa neuvoasi eli lukemaan kirjoitukset kahteen kertaan ja rivien välistä. Jotenkin tuntuu, että otat asian vähän turhan vakavasti, vaikka väität toista. Kukaan muu ei ole täällä vouhkannut kuten sinä. Syytät ihmisiä perättömistä väitteistä ja syyllistyt myös itse niihin.
Minun väittämäni asunnoista (vuokra, yksityinen, opiskelija-asunnot) ja niiden kunnosta perustuvat omiin kokemuksiin niin Männistöstä, Neulamäestä, Kuopiosta yleensä ja muutamasta muusta Suomen kaupungista. Sinulla tuo asuntoasia tuntuu pyörivän mutupohjalta.
Että silleen!
- parempi
suosittelen puijonlaaksoa- parempi kuin kumpikaan edellä mainittu. lyhyt matka yliopistolle, peruspalvelut löyttyy ja kaupunkikin lähellä. tosi opiskelija-asunnot hieman syrjemmässä peruspalveluista!
- Uusi
Juu, mieluiten menisinkin Puijonlaaksoon, mutta sinne pitää kuulemma jonottaa vuosi. Ihastuin paikkaan, kun kävin pääsykokeissa ja isäkin olisi innoissaan, kun pääsisin lähelle hiihtolatuja!
Nyt otan todennäköisesti sen YKSIÖN Männistöstä, koska olen kuitenkin sellainen ihminen, joka tarvitsee rauhaa ja hiljaisuutta ympärilleen. Olen päättänyt, että asun mieluummin yksin kuin kolmen muun kanssa solussa. Oma keittiö ja kylppäri houkuttelevat!
Kiitos kaikille vastanneille! Toivottavasti en aiheuttanut mitään kamalaa sotaa Neulamäen ja Männistön välille. Uskon, että molemmat ovat ihan hyviä paikkoja asua. Tein päätökseni lähinnä asuntotyypin mukaan. - Opiskelija, Kuopio
Uusi kirjoitti:
Juu, mieluiten menisinkin Puijonlaaksoon, mutta sinne pitää kuulemma jonottaa vuosi. Ihastuin paikkaan, kun kävin pääsykokeissa ja isäkin olisi innoissaan, kun pääsisin lähelle hiihtolatuja!
Nyt otan todennäköisesti sen YKSIÖN Männistöstä, koska olen kuitenkin sellainen ihminen, joka tarvitsee rauhaa ja hiljaisuutta ympärilleen. Olen päättänyt, että asun mieluummin yksin kuin kolmen muun kanssa solussa. Oma keittiö ja kylppäri houkuttelevat!
Kiitos kaikille vastanneille! Toivottavasti en aiheuttanut mitään kamalaa sotaa Neulamäen ja Männistön välille. Uskon, että molemmat ovat ihan hyviä paikkoja asua. Tein päätökseni lähinnä asuntotyypin mukaan.Isä on innoissaan jos pääset lähelle hiihtolatuja, etkö siis itse ole?
- Eh...
Uusi kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille! Toivottavasti en aiheuttanut mitään kamalaa sotaa Neulamäen ja Männistön välille. Uskon, että molemmat ovat ihan hyviä paikkoja asua. Tein päätökseni lähinnä asuntotyypin mukaan.Teit mielestäni oikean valinnan! Olisit toki voinut ottaa yksiön muualtakin, vaikka nepalista. Jos vaihtoehdot olivat opiskelijaluukku nepalista tai yksiä Männistöstä, ei valinta liene kovinkaan vaikea.
- Uusi
Opiskelija, Kuopio kirjoitti:
Isä on innoissaan jos pääset lähelle hiihtolatuja, etkö siis itse ole?
kyllä minä mielelläni asuisin lähellä Puijon latuja. Kotona on tottunut siihen, että saa laittaa pihassa sukset jalkaan ja laskea valaistulle ladulle... Toivottavasti vielä joskus pääsisin Puijonlaaksoon asumaan, yliopiston ja latujen väliin - ja vielä olis aikaa käydä hiihtämässä ja perehtyä suksien voiteluun opiskelujen lomassa.
- Kuopiolainen
Suosittelen Männistöä, olen itse siellä asunut. Se on erittäin rauhallinen paikka. Huomattavasti rauhallisempi kuin Neulamäki. Sen lisäksi se on "sopivan lähellä" kaupunkia. Voi vaikka kävellä.
- jamon
Neulamäki!
- HYIIG
OTA MÄNNISTÖ.
- suollatalot
männistö on rauhallinen ,mut talot mätiä ja uppoavat maahan, useat talot menettää kohta alimman kerroksen
- Tätinen
Männistö-Linnanpelto akseli on saanut aika paljon negatiivista palautetta, siellä on tapettu ihmisiä, itse asun Neulamäessä ja 25 v. on täynnä, täällä on kuten muuallakin oma sakkinsa, mutta alue on aika pieni, ja joka puolella laitakaupunkia on omat joukkonsa kauppojen edustalla kiskomassa kaljaa. ja Petosella pyöräilessä niitä vasta onkin, hyvä että eivät sentään pyörään kiinni käy, kuten kerrakin.
Olen asunut männistössä 70-80 luvulla ja silloinkin siellä pyöri juoppojengit mutta nyt on erilaista, kaikkialle huumeet ym. keräntyy???
joten itse ottaisin Neulamäen, täällä uskaltaa liikkua iltaisinkin, kukaan ei ole vielä päälle käynyt.
tv nainen 67 v. - jokujokuutelias
minkälaista on nykyään asua juontotie 3:ssa.
- Anonyymi
Opiskelija oon, Kuopioon tähtään. Mitkä talot Männistöstä ja mitkä Itkonniemestä on rauhallista aluetta? Mitkä homeessa?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911214Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70810
- 48804
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750- 60659
- 33652
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48652- 52617
- 50595