Olen ensi syksynä aloittamassa Metropoliassa sairaanhoitajan tutkintoa (mahdollisesti yritän vaihtaa alan ensihoitoon) ja kiinnostaisi tietää että kuinka paljon matikkapäätä tuo opiskelu vaatii, ennenkaikkea noista lääkelaskuista olen kuullut että ne on aikas vaikeita... Matikka ei koskaan ole ollut vahvin alani, mutta olen kyllä valmis tekemään töitä sen eteen että opin tarvittaessa vaikka kaikki asiat uudestaan ja kantapään kautta, jos vaan suorituisin kunnialla noista kaikista matematiikkaa vaativista tehtävistä...
PS: Täytyykö ensihoidossa olla vielä nopeampi laskemaan laskuja, esim hätätilanteessa ei kai ole aikaa vetää paperia esiin ja alkaa laskemaan kaavaa että paljonkos tätä liuosta nyt sitten sekoitettiin tuohon toiseen...
Kiitos!
Sairaanhoitajan/Ensihoitajan matikkapää?
2
184
Vastaukset
- sima 89
Et tule selviämään....
- fddfdfdfgttyyt
hahahaha karsea vastaus edellisellä. SIIS OIKEASTI, mistä teitä ihmisiä tulee? Onko sinusta kiva lytätä toisten haaveita? Kuinka pahoja ihmiset oikeasti ovat. Burn in hell ja sitä rataa..
Mutta sinulle amis, tulet kyllä pääsemään ne läpi!:) Meillä menee eka kurssi ja siinä on jakokulmaa, allekkain kertomista, /- laskuja...
Eli tyyliin: diapam sisältää 50mg vaikuttavaa-ainetta, annan annostus on 275mg, monta pilleria anna syö?
Toki ne tästä varmaan menevät ihan hintsusti vaikeammiksi. mutta ei kyllä varmasti tule mitään järkyttäviä kolmannen asteen yhtälöitä.....
Ideahan on, että laskut pitää pystyä laskemaan ilman laskinta ja tästä syystä, ei kauhen vaikeita voi ollakaan :)
Itse en osaa ulkoa kaikkia kertotauluja, vaikka kirjoitinkin matikasta E:een, joten minulle nämä helpot päässälaskut ovat vaikeita, vaikka osaisinkin laskea ties mitä yhtälöitä:D
Matikka on oikeasti se viimeinen asia, jota kannattaa huolehtia! paljon vaikeampiakin kursseja on olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164