Elämää PICC linen kanssa

rs2012

Tämä on tosiaan hyvä keksintö.Siitä saan kaikki sytoni,eikä suonet ärsyynny.Ennen suraavaa hoitokertaa otetaan sormesta tavalliset veriarvot.PICC:N suojus vaihdetaan terveys keskukseesa ja huuhdellaan keitto suolalla kerran viikossa.

Ensi kuussa menen meikkaus kursille Look Good...Feel Better,en asu suomessa ja näitä kursseja ei sielä ole,muut pohjoismaat ovat kylläkin mukana!Kurssi aloitettiin USA:ssa 1989 ja sitä sponssaavat suuret meikki yhtiöt Elisabeth Arden,Dermarome ja moni muu kansasainvälinen ihonhoito/meikki firma .Jokainen kävija saa oman meikki/ihoterapeuttinsa opettajkseen ja he tekvät tätä työtä ilman palkkaa ja sitten mukaansa saa meikki pussin,millä voi jatkaa itse kotona.Tällä kursilla painostetaan juuri sitä että ihminen voi voida ulkoisesti hyvin hoitojen aikana.

Olen kohta täyttämässä 55 vuotta ja sairastan toista syöpääni,ensimäisen sairastin 1999 munasarja grad 3 ja tämän rintasyöpäni sain joulua ennen.Hoidoissa on eroa,nyt suurin ongelmani on pahoinvointi.Ja ensimäisen kuurin jälkeen kävin läpi jokaisen sivuvaikutuksen mitä oppikirjoissa lukee ja niitäkin joita kirjoissa ei lue.Mutta kun tietää että tämä on ohi menevää,niin hammasta purren tästäkin selviää.

Kaikkea hyvää palstan syöpä potilaille ja hyvää viikonloppua,sekä suomalaista sisua.Tsemppiä:)

15

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EX-S_potilas

Oliko aiemmin sairastettu munasarjasyöpä todettu juuri Suomessa ollessasi? Nyt hoidot on kehitetty huimasti. Suomessa pahoinvointia hoidetaan monilla eri lääkevaihtoehdoilla joka kerta solusalpaajohoidossa, jos määrätty pahoinvointilääke ei tehoa.
      Niin, todella syöpäpotilaan hyvinvointi on tärkeää hoitojen aikana, hän piristyy, jos jaksaa hoitaa itsensä.
      Tuo PICC-line juttu on mielenkiintoinen. Harmi, jos tiputuskäteen tulee ikäviä sivuvaikutuksia vanhoilla menetelmillä. Edes kanyyli tai portti ei riitä. Miksei Suomessa käytetä PCC-linea?
      Kerrothan kuulumisia, reaaliaikaisia tietoja tarvitaan, koska hoidot aina muuttuvat.
      Rs2012, jaksamisia ja haleja!

• Missä hintaluokissa kurssit on teillä siellä ruotsissa? olisin kysynyt tätä asiaa privana, en palstalla.

Mitä sinun rekisteröidylle nimimerkille on tapahtunut? sitä ei ole olemassa.

• Itseänikin kiinnostaa nuo kurssit, hinnat ovat taivaissa täällä suomessa ja jos siellä Ruotsissa olisi edullisemmat, niin mikään ei estäisi minua käymästä sielläkin jonkin kurssin.

• rs2012

Nämä Feel Good... kurssit ovat ilmaisia syöpäpotilaille.En niistä juuri tällä hetkellä enempää tiedä.Tässä asiassa Ruotsi on kaiketi askeleen edellä päin,kuin sieä suomessa ja näitä saa tässä sairaallassa missä olen potilaana.Kerron lisää kun olen paremassa kunnossa.

• rs2012 nyt

Hei,olen asunnut Tukholmassa jo yli 30v.Ja täällä siis sairastanut molemat syöpäni 1999.Munasrjasyöpä meni liian pitkälle,koska pari gyn.lääkäriä tekivät omat päätöksensä ja syöpä pääsi pitkälle.Siinähän ei juuri oireita ole.Sain vahvoista Taxol ja Paraplatiinista ikävät neuroloogiset vammat ja niiden kanssa olen elännyt vuosia,potilaana kipu lääkärin luona.Tämäkin aamu yö on mennyt korvalehtien kipujen parissa,kun olen nukahntanut kyljelleni.Kädet ja erityisesti jalat ovat välilllä kovallakin koetuksella.Siinä hermoja kokeillaan,kun herää näihin kipuihin jatkuvasti.

Tällä hetekllä otan Odansetron nimistä pahoivoinitilääkettä ensinäisenä päivänä ja sen jälkeen Primeperania jopa 8kpl.Mutta silti voin huonosti.Oxycontinia syön kipuhin ja siitäkin tulee pahoinvointia.Yhtä sekamelskaa nämä ekat päivät kuurien jälkeen,kunnes tilanne rauhoittuu,viimeksi siihen meni melkin 2 viikkoa!Kortisooni on puolitettu,kroppani ei sitä kestä.Olen ylienerginen sitä saatuani.Näin oli kun sairastin munsarja syöpäni ja lopuksi se poisetettiin kokonaan.Hyvä lääke mutta jos siitä ei kroppa tykkää,niin näin sittten.Sytöjen kanssa sain vain sitä.

Onko sinulla jotain niksejä tai tietoja paremista pahoinvointi lääkeistä mistä kirjoitin?Sain jotain toista nyt kuurin yhteydessä,mutta nimeä en muista,eikä olo siitä muuttunut.Onkologini kertoi että ennen potilaat saivat suuret määrät rauhoittavia,jotta kestivät nämä kivut ja pahoinvoinnit,mutta kuten kerroit lääkkeet ovat parantuneet,eikä näin siis enään tehdä.Voi kun saisin sellaista mikä auttaisi minua.

PICC käsivartta särki alussa vähän,mutta nykyään en edes sen olemassa oloa.Mitään tiukkaa pitkähiaista puseroa joka on kireä hihoista ei voi kylläkään käyttää ja suoja sukkaa pitää laitella paikoillee mennen tullen.Todella outoa jos Suomi ei tälläistä käytä,se on niiin käytänöllinen.

Kiitos sinulle haleista ja kaikkea hyvää toivottelen muillekin,ja tätä suomalaista TSEMPPIÄ!

• Primperani ei auttanut minulla ja se aiheutti myös laksatiivisia vaikutuksia.

Onko Zofrania ehdotettu?

ps. oletko sama kuin alkuperäinen rekattu, jolle esitin kysymykseni?

• Ardeni

Oliko sinulla aikaisemmiin eri rekattu nikki?

• rs2012
        Ardeni kirjoitti:

Oliko sinulla aikaisemmiin eri rekattu nikki?

Oli tämä PICCIS

• rs2012

En tajunnut rekistöityä ensin,ja siinä kävin näin.Mistä kursista haluat Galudia tietää?

Kiitos Kytrilistä ja Zoftranista,kyselen niistä seuraavan kerran kun juttelen onkologini kanssa.Primeranista ei ole tehoa.Kiitti neuvoista.

Haleja palstan syöpäpotilaille.

• Meikkauskursseista olisin ollut kiinnostunut, kävin äskettäin ripsikurssilla ja seuraavaksi on hiuslisäke kurssi mielessä.
        Millä nimikkeellä se kurssi siellä ruotsissa menee? ymmärsinkin että on tarkoitettu vain siellä hoidossa oleville, itse ajattelin jos ne olisi julkisia niin olisin ilmoittautunut.
        Täällä suomessa ei tuollaisia kursseja ainakaan vielä järjestellä, mikä on ikävää. Moni syöpää sairastava nainen kävisi jos olisi kokonaan ilmaisia, onhan tuo ulkonäkö tärkeä asia hoitojen aikana. Ja hoitojen jälkeen iho ja hiukset voivat olla kamalassa kunnossa. Itse olisin kaivannut neuvoa hoitojen aikana, miten hoidan itseäni turvallisesti.

Ja sitten noista pahoinvointillääkkeistä että on tarjolla laaja valikoima, ettei tarvitse kärsiä pahoinvoinnista. Itsellä aloitettiin pienestä annoksesta ensin kohottaen.

Oletko kysynyt lääkäriltäsi sähköhoitoa kipeisiin raajoihin? se parantaa verenkiertoa en ihan tarkkaan tiedä siitä, kuulin vain kun yksi tuttavani kertoi saaneensa sitä kipuun. Lääkäri antaa lähetteen fysioterapeutille.

• rs2012

Kurssin nimi on Look Good...Feel Better,joka on naisillle joita hoidetaan polikliinisesti syöpää sairastavia, Söder Sjukhuset Tukholmassa.Kirjotin tai käänsin noin vapaasti mitä papereissa lukee.Elikkä näköjään vain sielä.On yksi Tukholman 4:jästä suurista akuutti sairaalasta.

Kurssi on henkilökohtainen ja perusteellisesti annetaan ohjeita ihon hoidosta ja meikkaamisesta.Sillä panostetaan juuri sitä mitä kirjoitit,että miten tärkeä ulkonäkö on vaikka sairastaa syöpää.Nostaa itsetuntuoa ja hyvinvointia sairauden aikana. Ihan uutta minullekkin,en moisesta ollut koskaan aikaisemmin kuulutkaan.Kurssit ovat erittäin suosittuja ja niihin ei pääse ulkopuolisia mukaan,ikävä kyllä.Ja ovat ilmaisia ja sitten meikkipussin saa mukaansa ja näin itse voi jatkaa kotona mitä on oppinut.Suuret kansainväliset meikki ja ihon hoito tuotteet sponssaavat kurssin.

Mutta tästähän voisi tehdä sielä suomessakin ehdotuksen Syöpäsäätiölle!

Voit katsoa kotisivua lookgoodfeelbetter.se

Olen kirjoittanut ylös mainitsemasi lääkkeet Kytril ja Zofranin ja jos vielä huomenna on huono olo soitan onkoloogilleni.

Minkälaista hoitoa tarkoitit tuolla sähköhoidollla? Sellaisesta en ole kuulutkaan,ja olen valmis kokeilemaaan mitä vain kipuihini.Ja paljon olen kokeillutkin,mutta jos jotain uutta on tiedossa niin tosi mielelläni kokeilen.

Vielä yksi kysymys on tämä hiuksen sänki päässä.Päälaki on valkea ja taka"tukka" on tummaa sänkeä.Päänahkaa kutittaa,enkä nyt oikein tiedä mitä sen kanssa teen.Olen suihkuttanut sinne kasvovettä,jotta se saisi kosteutta? Ja tänään jo rupesivat silmäripset irtoamaan,olisivat mielestäni voineet pysyä vähän kauemmin:( sain kylläkin peruukin yhteydessä mukaani tekoripsiä,mutta en niitä oikeen osaa laittaa paikoilleen,eikä niitä kotona tarvitse,mutta kun lähtee ihmisten ilmoille,haluan olla huolitellun näköinen.perruukki on onneksi otstukalla,joten ripsiä ei ehkä niin huomaa.

Tämä on vain yksi osa elämääni tällä hetkellä,toivon että kukaan ei luule,että ulkonäköni olisi kaikkein tärkeitä tällä hetkellä,näinhän se ei tietenkään ole.Taistelen täällä syöpääni vastaan ihan saman lailla kuin muutkin syöpäpotilaat.Välillä hyviä hetkiä ja välillä huonoja,sekamelskaakin päässä riittää.

Hyvää sunnuntai iltaa palstan syöpäpotilaille ja TSEMPPIÄ!

• Claudia-

http://www.eurofysio.fi/fi/palvelut/laserhoito

Tässä kerrotaan siitä, kuulemma laitetaan sellaisia imukuppeja kipeisiin kohtiin ja se ei satu yhtään. Tarvitaan vain se lähete fysikaaliseen.
        Se sänki on luultavasti kasvavaa hiusta, joka kutiaa. Itse olen käyttänyt kutinaan hydrocortison liuosta ja salvaakin saa apteekista, se on ollut tehokasta pitää kutinan kauan poissa.
        Irtoripsien kanssa tulee se liima, ja se liima voi alkaa ärsyttää silmiä kun muutenkin iho on herkkä. Itse en käyttäisi ripsiä laisinkaan.
        Kannattaa satsata huuliin , jotakin hyvää huulipunaa se vie huomion silmistä.

Jatkuvaan kutinaan minä olen käyttänyt pihkavoidetta( kortisoni ohentaa ihoa säännöllisesti kun käyttää ), jota olen ostanut netistä luontaistuotteista. Ihan kun googlaa sen pihkasalvan niin löytää.

ps. Claudia tässä en päässyt kirjautumaan lainkaan.

• v.2010 sp.

Hei,laitoin vauvan hoito öljyä kaljuuni,toki käy mikä vaan öljy tai kosteusvoide.
      Kokeile laittaa rajaukset ,silmät tulevat esille ilman ripsiä.Minäkin ostin irtoripsiä mutta en edes yrittänyt laittaa niitä paikoilleen,rajaukset jotenkin onnistui.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5687
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      579
      2122
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1003
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      59
      909
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      887
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe