Anteeksi tökerö otsikko, mutta en parempaakaan keksinyt. Eli olen 18 vuotias nainen ja mitat 163/60. Haluaisin n. 5 kiloa pudottaa painoa. Näytän ns. lihaksikkaalta läskiltä. Lihasten päällä kerros kerros rasvaa, joka ei kovasta työstä huolimatta ota lähteäkseen. Urheilen paljon (n.8 kertaa viikossa, yksi lepopäivä). Treeniviikkoni koostuu Zumbasta (itse ohjaaja), kuntosalitreenistä, jumpasta, kuntonyrkkeilystä ja satunnaisesta lenkkeilystä. Ongelmani on se, että vaikka kuinka syön terveellisesti ja liikun, niin paino ei vain putoa. Ennemminkin näytän kokoajan lihavammalta, koska lihasmassaa on kertynyt jo liikaakin.. Jalat yms ongelma. Eli nyt kysyisin teiltä ihanat Suomi24 käyttäjät, että mitä teen väärin? Toivon ihan asiallisia kommentteja ja ehdotuksia miten voisin nopeuttaa tuloksia ja miten pitäisi liikkua ja syödä. Tässä ruokamäärä mitä suunnilleen ahtaan päivässä suuhuni :
aamupala:
Rasvaton jogurtti soijarouhe, omena, vihreä tee
lounas:
Jotain kouluruokaa (lukiossa olen vielä). En syö vaaleaa leipää, pastaa yms. Esimerkkinä voisi olla vaikka kalakeitto ruisleipä tai kaksi levitteellä
Päivällinen: Tonnikalasalaatti (salaatti, tonnikala, kurkku, tomaatti, ananas, fetajuusto 5 %, kevyt salaatinkastike) vaihtoehtoisesti kanasalaatti. Lisäksi pala tai kaksi ruisleipää ja omena.
Iltapala: Raejuustoa ja leipä (päällä 40% levite, kalkkunaleike ja siivu 17% juustoa), rasvaton jogurtti soijarouhe. Lisäksi hedelmiä. (esim mandariini tai omena)
Syön usein myös maitorahkaa, marjoja, puuroa tms.
Eli mitä teen väärin kun paino ei putoa? Olen lopettanut satunnaisen alkoholinkin juomisen tulosten aikaansaamiseksi, mutta ei tunnu missään. Syönkö liikaa? Liian vähän? Pitäisikö ateriat rytmittää eri tavalla? Liikkua eri tavalla? Joku esimerkki ruokavalio olisi myös tervetullut. Alkaa jo turhauttaa tämä kova työ joka ei tuota tulosta.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kuinka laihduttaa niin etteivät lihakset kasva niin paljon?
3
205
Vastaukset
- sdf ry
Itse liikunnan ohjaajan sinun luulisi ymmärtävän , että sinulla ei ole mitään syytä pyrkiä vähäntämään painoasi. Ehkpä haluakin juuri sen kuulla tältä palstalta, joten ole hyvä.
- Almosteeee
kokeile laskea kalorit kokeeksi 1500kcal päivässä noin viikon ajaks. Ei sitä lihasmassaa katoa kun syöt tarpeeks proteiinia. Nipistä sokerista esim. jättämällä rasvattoman jogourtin. SIINÄ VASTA SOKERIPOMMI.
Lisää rasvatonta maitoa sen sijaan JA JUU!! Lasketko kalorit juomista? Mehuista tms.? Ihminen saa hirveesti kaloreita esim appelsiinimehusta 45kcal/1dl eli lasillinen on sen 90kcal... Että näin. - tinntttti
Mielestäni ruokavaliosi on liian rasvaton ja proteiinia voisi olla enemmän. Lihaa, kanaa, kananmunaa, pähkinöitä, manteleita, avokadoa ja muuta sellaista. Muista, että elimistön on tärkeää saada myös levätä, nukuthan riittävästi ja veden juonti on tärkeää, vähintään 1,5l. Laihtumiseen, mutta myös muutenkin terveydelle vihreä tee kapselit ovat hyviä. Kokeile!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881507
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 751146
- 1151109
- 661068
- 74965
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255890Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33803