Korkokengät tuhoavat jalkoja

"Korkokenkien jatkuva käyttö saattaa johtaa lihasvammoihin, kertoo uusi tutkimus. Korkokengät pakottavat jalan epänormaaliin asentoon, jossa nilkat ovat jatkuvasti ojennettuina – kuten Barbiella.

Jatkuva korkokenkien käyttö lyhentää pohjelihaksen jänteitä, eikä akillesjänne ei pääse venymään jokaisella askeleella, vaan on jatkuvasti jännittynyt paikalleen. Nämä seikat saattavat johtaa lihasväsymykseen ja jopa vammoihin"

"Tutkimuksessa huomattiin myös, että muutokset saattavat tapahtua hyvinkin nopeasti ja nuorellakin iällä. Korkokenkien käyttämistä kannattaa siis koittaa vähentää muutamaan päivään viikossa, jolloin mahdolliset haittavaikutukset pienenevät."

Ehkä kannattaisi vähän miettiä...

Lähde:
http://www.poliklinikka.fi/naisten-kanava/uutiset/korkokengat-tuhoavat-jalkoja-1408481

7

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hnfhnf

Olet varmaan kuullut, että joillakin on toinen jalka lyhyempi kuin toinen. Joitakin ihmisiä, yleensä naisia, esim. missejä, vaivaa sellainen ortopedinen ongelma, että kummatkin jalat ovat toistaan lyhyempiä, joten korkokenkien käyttö on välttämätöntä. Muutoinhan jalat eivät yltäisi maahan.

• Minulle jäi epäselväksi koskeeko tuo tulos ihan kaikkia, vaiko vain tiettyjä ihmisiä. En viitsi alkuperäistä tutkimusta nyt ruveta lueskelemaan.

• Matala korkoinen korkokenkä vielä menee. Suositteleehan toiset jalkaterapeutitkin lisämään korkoa, jos on lättäjalat. Vaan enpä ainakaan itse edes pysty korkkareissa liikkumaan.

Tulee jalat kipeeksi ja nilkat nuljahtelee kävellessä. Yhden kauppareissun jälkeen on kuin tulipallot kantapäissä. Joten ehkä ne ei ainakaan kaikille jaloille sovi.

• 10+7

Eipä tästä korkkariongelmasta tarvitse suomalaisen naisen juurikaan pelästyä, aika harva suomalainen nainen on noita korkkarien liiika käyttäjiä.

• kunnonkengät

Hyvät kengät, itse en mennyt matkalle, mutta pahvipaperista laitoin jalan muodon mukaan että tuokaa kunnon bootsit.

Idahosta rautakaupasta sitten.. Bullrider-valitut bootsit, muutaman vuoden ollut käytössä jo, ympäri vuosia..

Bullrider-valitut hyvät bootsit Idahon rautakaupasta :)

• Niin no silloin tällöin käyttäminen taas on hyvästä. Talvella nyt muut kuin hullut niillä liukastele muutoinkaan.

• tanssijanvarvas

"tanssijan pikkuvarvas", tällainen tulee jos käyttää paljon teräväkärkisiä bootseja vaikka, eli pikkuvarvas taipuu ulospäin vähän, mutta tuollainen ei haittaa mitään, vaan ominaisuus kenkien käytöstä, ei mitään terveydellistä haittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe