Suomalaisten älykkyys ja presidentit

Vihreä Superporvari

Kekkosesta voi olla montaa mieltä, mutta hän oli Presidenttien Presidentti.
Koivisto..no joo. Käyttäytyi kuin presidentti, vaikka oli suuren laman pääarkkitehteja.

Sitten kun kansa pääsee valitsemaan 1994:

Ahtisaari: Vaappuva ylipainoinen demari, jolla ei ollut politiikasta juuri kokemusta. Valtakausi mitäänsanomaton.

Ja eikun paranee.

Halonen: Setan ex-puheenjohtaja, vahvan punainen, presidentti-instituution budjetin moninkertaistaja lenteli Afrikassa verovaroilla mainostamassa sosiaaliturvaa. DDR:n tunnustamiskomitean aktiivi. Käytti röyhkeästi nimitysoikeutta lisäämään änkyräfeministikavereitaan julistamaan omaa propagandaansa. Kehui Mannerheimia pilkkaavaa taideteosta, muttei sietänyt omaansa. Huhujen mukaan yritti estää Ahtisaaren nobelin.

Ja nyt ilmeisesti Haavisto:

Homo, kyseenalaisilla syilla intin luistanut, opintonsa keskeyttänyt paperin väärentäjä, valeprofessori, sai potkut YK työstä kun ei oltu tyytyväisiä, miljonäärigrynderi, valehtelija jne. Jonka puoliso on baaritappelija, parturikampaaja, rattijuoppo homoseksuaalinen poika.

KYSYNKIN: Mikä suomalaisia vaivaa? Miten onnistutte alittamaan joka kerta edellisen presidentin tason, joka oli niin huono, että luulisi sen olevan mahdotonta? Taito se on sekin.

Oletteko edes ansainneet itsenäisyyttä, kun arvostatte näin paljon maatanne?

Jos Stalin olisi onnistunut valtaamaan maamme, olisi ainakin varmaa, ettei täällä homot ja feministit hyppisi silmille!

Ennen inhosin Venäjää sen historian ja kulttuurin vuoksi. Mutta nyt ihmettelen että miksi ihmeessä? Meillä on jotain paljon hirveämpää omasta takaa. Umpityhmä kansa, joka ääenstelee Halosia ja Haavistoja edustamaan itseään muulle maailmalle.

Jos Haavisto valitaan, muutan Kanadaan ja sanon olevani venäläinen.

370

6022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............
    • Häpeän Suomea

Moni on muuttamassa pois Suomesta, kuten minäkin. Täällä ei ole enää mitään arvoja. Maa on kuin hullujen huone. Minun muutto ei vaikuta, mutta usea yritysjohtaja yrityksineen jättää Suomen, jos maahan ei tule järkevää linjaa. Tänne jää virkamiehet ja työttömät, poimimaan marjoja.

• IhanPirunPalvontaa

TOTTA ! halosen kaudella on kaikki arvot hävinneet, kuin se vanha pieru saharaan !

Optiot ovat suurentuneet moninkertaiseksi, ja ns.perinteiset vähemmistöt ovat unohtuneet täysin homojen peukuttamisen ja nostamisen alle, eikäyksikään poliitikko piispoja myöten muusta enää puhukkaan, kuin homojen oikeuksista, ja niiden papeiksi vihkimisestä !

• 9
        IhanPirunPalvontaa kirjoitti:

TOTTA ! halosen kaudella on kaikki arvot hävinneet, kuin se vanha pieru saharaan !

Optiot ovat suurentuneet moninkertaiseksi, ja ns.perinteiset vähemmistöt ovat unohtuneet täysin homojen peukuttamisen ja nostamisen alle, eikäyksikään poliitikko piispoja myöten muusta enää puhukkaan, kuin homojen oikeuksista, ja niiden papeiksi vihkimisestä !

Ottamatta kantaa siihen, kuinka huono tai hyvä presidentti Halonen oli, ihmetyttää millä tavoin mainitsemasi asiat liittyvät presidentin työnkuvaan tai valtapiiriin kuuluviin asioihin, kuten ulkopolitiikkaan. Vaikka presidentti pyrkisi pitämään arvokeskustelussa vastakkaisia arvoja esillä, voivat yritykset ja valtion yhtiöt nostaa obtioita. Presidentillä ei ole mitään suoraa valtaa kaikkiin asioihin. Eduskunta on säätänyt ja hallitushyväksynyt lait, joiden puitteissa yritykset/yhtiöt obtioitaan jakavat. Presidenttillä ei ole valtaa eduskunnan ja hallituksen ohi muuttaa olemassa olevia lakeja tai puuttua yksityisten yritysten johdon päätöksiin.

Kirkon piirissä käyty keskustelu tai obtioitaan nostavat yritykset toimivat kuitenkin mielestäsi jotenkin näyttönä siitä, että suomalaiset ovat tyhmiä äänestäessään "väärää henkilöä presidentiksi". Jep, toivottavasti edes osa ihmisistä tietää, mitä presidentin virkaan kuuluu ja minkälaisiin tehtäviin presidenttiä valitaan.

• Hurraaja

Milloin lähdet?

• Kokoomuslainen66

Mitä tolla sun kirjoituksella on tekemistä Presidenttiyden kanssa, ei niin mitään. Vie toki konkurssi kypsä yrityksesi ja älä tule ikinä takaisin!

• oliko muuta?

Tervemenoa muihin maihin, me jäljelle jäävät hurraamme, kun päästään k-jista eroon.

• 9
        Kokoomuslainen66 kirjoitti:

Mitä tolla sun kirjoituksella on tekemistä Presidenttiyden kanssa, ei niin mitään. Vie toki konkurssi kypsä yrityksesi ja älä tule ikinä takaisin!

Hyvä kysymys kokoomuslainen66. Argumetti pohjautuvat siihen, että ne, jotka ovat eri mielletä tai näkevät asian eritavalla kuin minä/me, ovat tyhmiä. Tämä on harvinaisen yleinen argumentti, etenkin hiekkalaatikoilla mutta myös joidenkin aikuisten ristiriitatilanteissa. Esittäjä ei vaan yleensä itse huomaa, että kyse on hänen mielipiteestään, eikä itsestään selvästä ainoasta totuudesta, jota "tyhmät" eli erimieltä olevat eivät vain ymmärrä. Myös jonkin kolmannen tahon voi olla vaikea "ymmärtää" asiaa. Tässä siis ajatellaan, että Haavistoa äänestävät ovat tyhmiä , koska eivät ymmärrä, että heidän mielipiteensä on "väärä" . Tähän lisätään "minä kostan" - argumetti: muutan pois Suomesta, jos Haavisto valitaan. Myös "minä kostan"- argumenttien logiikka, voi olla välillä hieman vaikeasti ymmärrettävää.

• kaiken tietävä

suomalaiset ei voi muuttaa muualle koska täällä ne on edes jotain mut muualla vain tyhmiä mamuja joita huijataan urakalla,ei kukaan muutu maata vaihtamalla.
        eikä tänne tosiaan tuu kun ne jotka ei muualle pääse,sos.turva on vitsi ainakin oman maan kansalaisille.ruokajonoja samoin kun kehitysmaiden avustuspisteissä ja temppeleissä,kirkoissa jne.ei tosiaan ole lottovoitto syntyä suomeen ellei satu syntyy rahasukuun.

• näin on

Ihanko totta muutat pois ?
        Noh,mustaa miestä tulee tilalle ovista ja ikkunoista.
        Niin että väkimärä Suomesa ei laske vaikka me kaikki
        Suomalaiset muutettais pois.

• Kun Kekkonen kuoli , kuoli myös Suomi-neito . Mut eikös vielä ole turhan ennenaikaista huudella Haavistoa presidentiksi, kun virallinen äänestyspäiväkin on vasta ensi sunnuntaina ?

Ja mitäs sitten , vaikka Haavisto voittaisikin ? Eräillä on nyt , vaan kiikarit väärinpäin päässä , ainoa mitä näkyy ,niin on homo sana . Haavisto voi olla aivan yhtä hyvä,ellei jopa parempi , kuin Niinistö . Ja Niinistö voi olla parempi , kuin Haavisto. Mene ja tiedä , se jää nähtäväks.

Tässä vois luetella molemmista pahimmat ja parhaimmat, mut eipä ole Haavistosta kyllä oikein mitään hajua . Ja Niinistöstä , ei vaan enää tiedä kummalla puolella se pelaa , et onko siinä oikeasti mitään hyvää meille kaikille. Ei taida olla ?

Tää koko vaali on tällä hetkellä , kokoomus vastaan Haavisto. Eräille tosin , Kokoomus vastaan homo tai Niinistö vs homo. Mut se seksuaalisuus, kun ei kuitenkaan töitä tee , niin kannattaisko sit kuitenkin näiden homovastaisten miettiä , niitä oikeita syitä , et kuka se oikeasti olis parempi ja kääntäis ne kiikarit toisin päin , niin vois tulla katselukenttää vähän lisää avaruutta...

• ihan tavallinen

Eiköhän teot ratkaise,ennemmin kuin homous.Eihän ihminen itse voi sille mitään,
        millaisena syntyy.
        Kaikki me olemme yhtä arvokkaita,tai ainakin pitäisi olla ,eikö.Jokaisesta meistä
        löytyy jokin ominaisuus mistä joku toinen ei pidä.
        Mitäs jos itse olisit syntynyt homona ,miten sitten arvostelisit Haavistoa ?

Eihän se vaikuta mitenkään pressan töihin jos on homo tai hetero.
        Miten sinä olet ihmisenä parempi jos olet hetero.
        Suvaitsevaisuutta ihmiset ,sillä pääsee jo pitkälle ja itsetutkimisella,kukaan ei ole
        toistaan parempi.

• äänestänyt
        ihan tavallinen kirjoitti:

millaisena syntyy.
        Kaikki me olemme yhtä arvokkaita,tai ainakin pitäisi olla ,eikö.Jokaisesta meistä

Suvaitsevaisuutta ihmiset ,sillä pääsee jo pitkälle ja itsetutkimisella,kukaan ei ole
        toistaan parempi.

nyt on kyse siitä että homo pari ei kerta kaikkiaan voi edustaa suomea ,olkoon ne sivilissä mitä ovat ,pysyköön ruodussaan ajatelkaa mikä näky kaksi ukon känttyyrää käsi kädessä maailmalla meitä edutamassa yäk...

• hetero 2

millaisena syntyy.

toistaan parempi.

Joo kyllä olen sinun kanssa samaa mieltä siitä että jokainen saa olla mitä on, mutta nyt valitaan presidenttiä maallemme.Joka edustaa maailmalla Suomea meidän itsenäistä maatamme.Siihen ei sovi homopari, meillä täytyy olla hetero pari jotka edustavat Suomea meidän itsenäisyyspäivän juhlissa esim. Minä kuljen kotipalvelussa sotaveteraanien luona heitä hoitamassa, siellä he tuovat sen esiin että he ovat meille tämän itsenäisyyden taistelleet, teko sen nyt häpäsette.En voi muuta kuin ihmetellä jos tänä iltana näin käy.Aamulla ei innostaisi mennä töihin, koska tiedän mikä on vastaanotto.Onneksi oma isä on kuollut niin ei ole enää katsomassa tätä touhua, jossa ei ole mitään järkeä.Minä uskon että Haavisto teille puhuu kauniisti mutta toisin ajattelee, ja voi Kauheeta sano anoppi kun Haavisto voittaa, ja puoliso suutelee suulle voittajaa.kirjotelkaa pakkaspäivänä.

• EI HOMO

Puhut vähän, mutta paljon asiaa, juuri noin se on, kuten kirjoitat.

Jätkä jätkällä muka puolisona, voi helvetti mitä meininkiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!j
        Ja vielä pitäis valita PRESITENTIKSI hyi olkoon !!!!

• TARRAU

millaisena syntyy.

toistaan parempi.

OLEN HETERONA SYNNYTTÄNYT KAKSI LASTA! MITEN SINÄ?

• tiuku111

Hyvä mielipide,, niitä ei nyt näytä täällä olevan montakaan

• Kokoomuslainen66
        EI HOMO kirjoitti:

Jätkä jätkällä muka puolisona, voi helvetti mitä meininkiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!j

Molemmat puhuitte nyt jo liikaa ja senkin skeidaa!

• Lähin diktatuuri

No mutta siehän voit muutta sinne Venäjälle, kun siellä on kaikki vissiin niin hyvin, ei homojakaan ja valta- ym. talousjutut ihan mallillaan.

• Tyhmyys loistaa

Opiskele hei edes vähän jotakin, että tietopuoli ei ole noin ala-arvoinen.

• 1969

Miehillä on identiteetti kriisi kun eivät hyväksy Haavistoa presidentiksi , näyttää käyvän todella paljon miehisen egon päälle , säälittävää , yhtä fiksua ja karismaattista miestä saa etsiä . Venäjällä on ihan yhtä paljon homoja kuin muuallakin mutta pysyvät kaapissa .

• 1234567

Homoja on ollut kivikaudelta saakka mutta nyt vasta uskaltavat olla sitä julkisesti , kyllä Suomi on vieläkin junttien maa , asennevikaisia ihmisiä . Mielummin olen kaikkien homojen puolella !

• Bolba
        TARRAU kirjoitti:

Hmm,modaliittiarvojan perustuu yleensä.Hmm,nibilismiin.

• Ei myöskään homo
        EI HOMO kirjoitti:

Jätkä jätkällä muka puolisona, voi heIvetti mitä meininkiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!j
        Ja vielä pitäis valita PRESIDENTIKSI hyi olkoon !!!!

• hetero 2
        TARRAU kirjoitti:

Kaksi lasta olen minäkin jos minua tarkoitat. Ja viellä poikia.Armeijan kävivät ei edes muuta vaihto ehtoa ilmaisseet.Kauhealta kyllä tuntuisi jos sota tulisi sinne pojat joutuisi mutta niin menis homotkin ei silloin kysyttäs että otatko aseen vain et.Se olisi henki heti pois jos kieltäytyisi.

• 100% hetero
        EI HOMO kirjoitti:

"Puhut vähän, mutta paljon asiaa, juuri noin se on, kuten kirjoitat.

Ja vielä pitäis valita PRESITENTIKSI hyi olkoon !!!! "

Miksi tämä on sinusta noin vastenmielinen asia.Vai luuletko että sinustakin tulee homo jos presidenttinä on homo.

Tämä on sinällään minusta mielenkiintoinen asia, koska en itse koe asiaa mitenkään ihmeellisenä.Jos joku on homo,niin sitten on.Jos toinen ihminen tekee toisen ihmisen onnelliseksi ja rakastaa toista vilpittömästi niin mikä sen hienompaa.

• _!_larax_!_

Valitan Larax,homoksi ja heteroksi synnytään, ei ryhdytä eikä pakoteta. Jumala tietää jos hedelmöityshetkellä kenestä tulee homo ja kenestä hetero, se on Jumalan tahto!!! Meinaatko muuten ettei muissa ihonväreissä olisi homoutta.

• t-roll

Jaa. On vissiin larax ollu pyhäkoulussa hereillä kun tällaisista asioista tietää. Kysynkin siis; lähteekö homous lapsesta hakkaamalla?

• Seuraava jääkiekko-
        100% hetero kirjoitti:

"Puhut vähän, mutta paljon asiaa, juuri noin se on, kuten kirjoitat.

Ja vielä pitäis valita PRESITENTIKSI hyi olkoon !!!! "

Miksi tämä on sinusta noin vastenmielinen asia.Vai luuletko että sinustakin tulee homo jos presidenttinä on homo.

Tämä on sinällään minusta mielenkiintoinen asia, koska en itse koe asiaa mitenkään ihmeellisenä.Jos joku on homo,niin sitten on.Jos toinen ihminen tekee toisen ihmisen onnelliseksi ja rakastaa toista vilpittömästi niin mikä sen hienompaa.

maajoukkue kasattava homoista niin saatte sitten hurrata niille hulluina niinkuin tähänkin asti.

• 132652104
        äänestänyt kirjoitti:

nyt on kyse siitä että homo pari ei kerta kaikkiaan voi edustaa suomea ,olkoon ne sivilissä mitä ovat ,pysyköön ruodussaan ajatelkaa mikä näky kaksi ukon känttyyrää käsi kädessä maailmalla meitä edutamassa yäk...

Islannin entinen naispresidentti oli lesbo ja Saksan ulkoministeri homo. Kunpa tietäisit miten paljon homoja eräässäkin hyvin suuressa puolueessa on, niin yllätys olis melkoinen. Kaikkea ei vain kerrota, eikä tarvitsekaan. Mun puolesta jokainen saa olla mitä haluaa, ei häiritse mua yhtään vaikka olis transu tai ladyboy, ihan sama.

• Tiedä enemmän
        Seuraava jääkiekko- kirjoitti:

maajoukkue kasattava homoista niin saatte sitten hurrata niille hulluina niinkuin tähänkin asti.

Luuletko oikiasti, että nykyisissä joukkueissa, kiekko- ym. kaikissa, ole sukupuolisesti erilailla suuntautuneita. Sattuneesta syystä pysyvät vain kaapissa - vieläkin.

• Sininieaivas 118

Et taida olla ollenkaan tietoinen siitä, että mitä suvaitsevaisuus merkitsee, olet aivan ilmeisesti aivan pienen lapsen ajattelun tasolla. Olet kuin pahinta laatua oleva rasisti joka ei hyväksy, että hänellä on toinen ihonväri, tai että hän ajattelee asioista aivan eritavalla kuin sinun pikku-"sielusi", joka selvää selvemminki tulee esiin kommentistasi. Etkö löydä järkevämpää sanomista??

• ...

Harva tuntuu muistavan esimerkiksi sitä, että Kekkosen aikaan olutta myytiin vaan ruokailijoille ja koko Suomi oli vielä tiukemmin jaettu herroihin ja duunareihin. Aika kultaa muistot eiks jeh?

• pyhä yksinkertaisuus
        Tiedä enemmän kirjoitti:

Luuletko oikiasti, että nykyisissä joukkueissa, kiekko- ym. kaikissa, ole sukupuolisesti erilailla suuntautuneita. Sattuneesta syystä pysyvät vain kaapissa - vieläkin.

Ettekö te hyvät ihmiset tajua, että on ihan sama, kuka täällä nimellisesti johtaa!
        Todellisuudessa päätökset tehdään ihan muualla ja täällä on vain sätkynukkeja, jotka tottelevat oman asemansa pönkittämiseksi. Te vaan kiistelette ihan toisarvoisista asioista, onko kuka homo vai hetero ja mitä kukin tekee kenenkin kanssa.
        Koettakaa nyt nähdä metsä puilta ja havahtukaa huomaamaan, mitä Suomessa todella tapahtuu tällä hetkellä. Kuntauudistus, varuskuntien lakkauttaminen, perustuslakimuutokset; ottakaa edes selvää jollette itse ymmärrä, miten isoista asioista todella on kyse. Ja te vaan riitelette homoista ja heteroista...

• patriootti menneestä
        1969 kirjoitti:

Miehillä on identiteetti kriisi kun eivät hyväksy Haavistoa presidentiksi , näyttää käyvän todella paljon miehisen egon päälle , säälittävää , yhtä fiksua ja karismaattista miestä saa etsiä . Venäjällä on ihan yhtä paljon homoja kuin muuallakin mutta pysyvät kaapissa .

Mut vaikka Haavisto olisi mielestäsi ollut kuika ihana tahnsa. En olisi misään mielessä voinut häntä äänestää. Miten olisin kun oksennus tulee kun häntä katsoo. Ja en olisi voinut koskaan sanoa kellekkään ulkomaalaisille ystävilleni, Että suomeen valittiin homo presidentti. Joskus tulee raja jonka yli ei voi mennä. Se van on niin omalle mielelleen ja ajatuksille voi johonkin pisteeseen asti mennä mutta on raja jonka yli ei voi kuitenkan mennä. No loppu jotenkin hyvin. Ja äänierokin sentää näytti mitä mieltä suomessa ollaan vaikka ei suomelle saatu juuri sitä miestä presidentiksi jota olin halunnut ja moni muukin.

• JosifStalinOliVihreä

No eikö tässä ole jo monesti tuotu syitä esille miksi Haavisto ei ole sopiva pressaksi?

Väärensi papereita päästäkseen YK hommiin. Sai potkut sieltä kun osapuolet eivät olleet tyytyväisiä. Jätti kertomatta köyhille että on miljonäärigrynderi kalastellessaan ääniä. Valehteli olevansa professori. Ei valtionjohdollista ulkopoliittista kokemusta. Ei työkokemusta normaalitöistä.

Niinistö sentään on rehellinen ollut mitä on tehnyt. Lahjoittanut suuria summia hyväntekeväisyyteen.

Haavisto on vihreä! Ajaa vihreää politiikkaa, joka on tuhoisaa. Sauli ei ole ollut kokoomuksen aktiivipolitiikassa pitkään aikaan.

Se on paremminkin Vihreät vastaan Niinistö.

Ja homous vaikuttaa todellakin, koska presidentti edustaa arvoja maailmalla.

• Kokoomuslainen66

Lukisit sinäkin enemmän niin et luuulis niin paljon. Josif Stalinistakaan et tiedä kuin nimen.

• ajattelija 777

"Taitaa puniikkia" Etkö ole vielä varannut aikaa Terapeutille, sillä henkinen tasapainosi järkkyy jo kovin uhkaavalla tavalla, olet todellakin psyykkisesti hoidon tarpeessa!!

• kommentti...,,.,
        ajattelija 777 kirjoitti:

"Taitaa puniikkia" Etkö ole vielä varannut aikaa Terapeutille, sillä henkinen tasapainosi järkkyy jo kovin uhkaavalla tavalla, olet todellakin psyykkisesti hoidon tarpeessa!!

Joo todella ne muutama näiden palstojen "punikittelija" ja sanotun vääristelijä ovat todellakin _pahasti_ mielenterveyshoitoa vailla... Itse en esimerkiksi ole ollut yhtään lapsi- ja perhevastainen ihminen aiemmin, mutta nyt alan olla, kun näiden nimettömien Suomi24- palstojen perusteella on paljon täysin kotikasvatusta omaamattomia aikuisia... Ällöttää jo ajatuskin, että jotkut tyhmät duunariakat on synnytelleet tyhmille kouluttamattomille miehilleen ja paaponeet ihmisiä, joista sitten kasvaa näille 2012- vuoden nimettömille nettipalstoille fanaattisia nimettömiä vihamiehielisiä mouhottajia...

Suorastaan hyytävää toi "punikittelu" ja ahdisteleminen, jos sattuu olemaan eri mieltä vaikka vahemmistöryhmien kohtelusta tai muusta, kuin rasistit. Ja noi aloitukset: pakko ihmetellä, että _millaiset_(??) ihmiset viha- aloituksia jaksaa nää palstat täyteen laatia.... Ei siis niin mitään asiallisia perustavia käytöstapoja, suurimmalla osalla näille nimettömille Suomi24-
        keskustelupalstoille kirjoittavista!

• hirveä älämölö

Tein laskelman, jonka mukaan Haavisto saa 35,05% äänistä. Hirveä hypetys, vaikka Haavisto ei ole lähimainkaan presidentin tittelissä kiinni! Kauhean hurmion aiheuttanut jossain konsertissakin. Mutta onneksi se ei vaikuta lopputulokseen.

• vote60

Itse laskeskelin, että voi saada 40%, sen verran nuoriso äänestää lisä-ääniä.

• hetero 2
        vote60 kirjoitti:

Itse laskeskelin, että voi saada 40%, sen verran nuoriso äänestää lisä-ääniä.

Ja siitäkin puolet liikaa, niin nuoret ne on äänestänyt ei keski-ikäiset ja sitä vanhemmat.Nuorille on ihan sama kuka siellä istuu, ei ne halua töitä eikä muutakaan.Vihreys on heille tärkeä.Mutta lapaset ne on tarpein niillekin pakkasella.

• Tästä ON kysymys

Kuten olemme jo todenneet, post-demokratia ei ole demokratiaa. Tässä media valitsee presidentit, pääministerit, nostaa, rakentaa ja tuhoaa. Medialla on kaikki valta. Median käsissä on ihmisten mielipiteet, ihmisten todellisuudentaju, ihmisten silmät ja ihmisten korvat. Media on ihmisten aivot nykyään. Median käsissä on yleinen mielipide. Mediaa kontrolloi valtaapitävä eliitti. Kaikki on näennäistä, ihmiset todellakin ollaan tämän mediailluusion avulla saatu kuvittelemalla kuvittelemaan, että on olemassa monipuoluejärjestelmä kun näin ei todellakaan ole. On EDELEENKIN aika ymmärtää missä se vihollinen todellisuudessa on!

Ja me TIEDÄMME missä se vihollinen on!

• Mediakritiikkiä

Tässä mielipiteessä on siemen totuuttaa. Median takana on paitsi raha myös toimittajat. Sinänsä valitettavaa, mutta tunnetusti kaikkein välkyimmät nuoret eivät toimittajan uraa valitse. He pääsevät muillekin aloille. Monet toimittajat, etenkin ennen, ajatuivat toimittajan uralle ilman sen kummempaa koulutusta. Nykyään radioon pääsevät suurisuisimmat, tv:hen söpöimmät ja lehtiin jopa kirjoitustaidottomat. Tällaiset tyypit näkyvät ja kuuluvat ja leimaavat koko ammattikuntaa. Onneksi vielä löytyy, kun osaa etsiä, asiansa - sekä sisällöltään että ilmaisultaankin - osaavia toimittajia. Media tarvitsee sisäistä mediakritiikkiä.

• Sosialismi

on käytännössä Suomen ainoa vihollinen. Muut rakentavat mutta sosialismi yrittää hajottaa rakenteita vallankumousta vaatiessaan.

• .

Haavistoa äänestääkseen ei tarvitse olla homo, hetero, rikas, köyhä, vihreä, punainen, sininen tai ylipäätänsä yhtään mitään. Riittää, että on oma itsensä, ja tulee kuulluksi.

• Järki ja tunne

Oman navan ympäri pyörii maailma ...niinja. "jakuntuleekuulluksi", vai miten se meni? Olet selvästi nuori nainen, kun looginen ajattelusi on näin sumentunut.

• Green one

Kyllä jotain täytyy, nimittäin tyhmä, jos äänestää miljoonatalogrynderiä, jonka hiilijalanjälki on suurempi kuin pienellä kaupungilla.
        Haavisto ei ole sisimmältään ollenkaan vihreä. Hänellä on omat, täälläkin moneen kertaan kerrotut syynsä olla vihreiden listoilla.
        Yököttävä mies hän on. Pervo ihan aikuisten oikeasti ja riistäjäkapitalisti.
        Hän ei todellakaan ole minun ehdokkaani.
        Äänestin Essayahia, mutta nyt vein taideteoksen, jonka toivon päätyvän lehteen. Sittenpä näette, mitä ajattelen koko vaaleista.

• Green one

Kyllä jotain täytyy, nimittäin tyhmä, jos äänestää miljoonatalogrynderiä, jonka hiilijalanjälki on suurempi kuin pienellä kaupungilla.
        Haavisto ei ole sisimmältään ollenkaan vihreä. Hänellä on omat, täälläkin moneen kertaan kerrotut syynsä olla vihreiden listoilla.
        Äänestin Essayahia, mutta nyt vein taideteoksen, jonka toivon päätyvän lehteen. Sittenpä näette, mitä ajattelen koko vaaleista.

• LQL like a sir
        Green one kirjoitti:

Noh tällaset kannanotot on odotettavia "ihmiseltä", kuka katsoo oppinsa noin kaksituhatta vuotta vanhasta satukirjasta ;)

• no höh

Eikös se itsenäisyys ja demokratia ole juuri sen vuoksi, että kukin voi äänestää parhaaksi katsomallaan tavalla? Jotenkin ristiriitaista miten samat ihmiset saattaa vouhkata demokratian ja itsenäisyyden puolesta, mutta haluavat sen vain itselleen ja vain juuri sillä omalla (oikealla) tavallaan. Jotenkin fasistisia piirteitä tuollaisessa...

Äänestetään ketä äänestetään, mutta sallitaan muillekin sama oikeus.

• Priima

Nimenomaan! Pikkusieluset (ääri)oikeistolaiset ovat kauhuissaan heti, jos reilu 30 prosenttia väestöstä uskaltaa ajatella itsenäisesti.

Aika säälittävää.

• hävetkää tyhmät
        Priima kirjoitti:

Nimenomaan! Pikkusieluset (ääri)oikeistolaiset ovat kauhuissaan heti, jos reilu 30 prosenttia väestöstä uskaltaa ajatella itsenäisesti.

Aika säälittävää.

Nimenomaan. Tämä on taas yksi todiste oikeistovoimien noususta. Kumma juttu, ettei vaaraa nähdä koskaan etukäteen. Kohta haistatellaan puolelle kansasta.

• Prohaavisto
        hävetkää tyhmät kirjoitti:

Nimenomaan. Tämä on taas yksi todiste oikeistovoimien noususta. Kumma juttu, ettei vaaraa nähdä koskaan etukäteen. Kohta haistatellaan puolelle kansasta.

Esiintyi Niinistö kuinka humaanina tahansa, hänen kannattajakuntansa ydin on Suomen oikeisto. Toivon, että Niinistö presidenttinä uskaltaisi puuttua oikeistolaisen
        pääomaa turvaavan politiikan pahimpiin ylilyönteihin. Jos - kuten toivon - presidentti on Haavisto, joka on elämässään rohkeasti puolustanut vähemmistöjen oikeuksia, sillä kansan toisella puoliskollakin on puolestapuhuja.

• omilla-aivoilla
        Priima kirjoitti:

Aika säälittävää.

Ajatellaanko siellä todellakin itsenäisesti, vai ollaanko vaan "muodikkaasti" suvaitsevia? Ajattelematta sen enempää maan etua ja mainetta ja liian liberaalin politiikan aiheuttamia tuskia veronmaksajille?

• Soihdut palaa jo
        Priima kirjoitti:

Aika säälittävää.

Minusta tuo Haaviston äänestäjäkunta on massahysterian vallassa, eikä taatusti uskalla äänestää toisin kuin ympärillä pörräävä lauma. Ei ainakaan uskalla tunnustaa.
        Sipe Santapukki tunnusti ja hänet melkein lynkattiin "suvaitsevien" toimesta. Ties vaikka vieläkin tekisivät sen, kun vaalitulos ratkeaa? Panevat kaiken Sipen piikkiin.

• !

Haavisto on Fiksu !

• waheli

Onko perää että Jenni Haukio ois kettu-tyttö ja ois vastustanut myös sikataloutta, kirjautunut jo -93 riveihin?? Jos on, kaskun kukaan ei ole ottanut kantaa??

• MOUKKA, sanon minä !

Jos fiksuutta on pyrkiä Suomen puolustusvoimien ylipäälliköksi sen jälkeen kun ensin on purkanu puolustuskykymme, poistattamalla jalkaväki miinat, joilla olisi ratkaiseva jarrutusvoima hyökkääjän kintuissa, ja kieltäytymällä armeijan käymisestä !

Sehän ihan selvää myyräntyötä ja vihollisen pussiin pelaamista ! Ennen semmoista meininkiä sanottiin maan petturuudeksi, ja oikein sanoivat !

• Haavisto ei ole
        MOUKKA, sanon minä ! kirjoitti:

Jos fiksuutta on pyrkiä Suomen puolustusvoimien ylipäälliköksi sen jälkeen kun ensin on purkanu puolustuskykymme, poistattamalla jalkaväki miinat, joilla olisi ratkaiseva jarrutusvoima hyökkääjän kintuissa, ja kieltäytymällä armeijan käymisestä !

Sehän ihan selvää myyräntyötä ja vihollisen pussiin pelaamista ! Ennen semmoista meininkiä sanottiin maan petturuudeksi, ja oikein sanoivat !

Mitään niin turhaa maailmassa ei ole kuin armeija, sotaväki, miinat ja muut sotakoneet, -härvelit ja -aseet. Joka ainut, joka vannoo niitten nimeen, on MOUKKA. Sinä siis olet, sekä moukka että vihollinen ja petturi, ihmisyyden nimittäin.

• Sinä lienet sitten
        Haavisto ei ole kirjoitti:

Mitään niin turhaa maailmassa ei ole kuin armeija, sotaväki, miinat ja muut sotakoneet, -härvelit ja -aseet. Joka ainut, joka vannoo niitten nimeen, on MOUKKA. Sinä siis olet, sekä moukka että vihollinen ja petturi, ihmisyyden nimittäin.

todellisuudentajusi hukannut tyhmä haihattelija. Vai mitä.

• Hah !
        Sinä lienet sitten kirjoitti:

todellisuudentajusi hukannut tyhmä haihattelija. Vai mitä.

Mutta onneksi en niin tyhmä kuin sinä.

• Pekka on paras

Veit sanat suustani ja Antonio on myös huomattavasti tasokkaampi näitä älyttömiä suunsoittajia! Pekka ei ikinä alentuisi tällaiseen loan heittämiseen toisen niskaan.
        Älykkäämpää, tyylikkäämpää ja edustuskelpoisempaa miestä saa hakea ja mikä parasta, hänellä on arvoja joista nämä sontakasat eivät ymmärrä yhtään mitään.

• jtigoj

Muuttakaa perinteisten arvojen kannattajat pohjois-koreaan,siellä on perinteiset arvot.

• Näin se on

Pohjois-Korea liberaalien luomus. Pohjois-Koreahan on vasemmiston luomus. Kommunistit saivat sellaisen hirviön aikaiseksi ratkiperinteisestä, konfutselaisesta maasta. Ei Pohjois-Koreassa ole perinteisiä arvoja - siellähän on uskonnotkin kiellletty. Pohjois-Koreassa on vain uusia, vallankumouksellisia, oikeamielisiksi itseään mainostavien ihmisten arvoja.

• ERTHY
        Näin se on kirjoitti:

Pohjois-Korea liberaalien luomus. Pohjois-Koreahan on vasemmiston luomus. Kommunistit saivat sellaisen hirviön aikaiseksi ratkiperinteisestä, konfutselaisesta maasta. Ei Pohjois-Koreassa ole perinteisiä arvoja - siellähän on uskonnotkin kiellletty. Pohjois-Koreassa on vain uusia, vallankumouksellisia, oikeamielisiksi itseään mainostavien ihmisten arvoja.

pohjois-korea on semmonen ulkoilmamuseo.euroopan maat oli samanlaisia pari sukupolvea sitten.
        se nyt on sinuseikka onko se oikeistolainen vai vasemmistolainen,pääasiahan siellä on vaan se että mikään ei muutu.

• vittuuntunut

tervemenoa, ei takasin tuloa!

• HyVäTyyppi

Äänestin Haavistoa :D

• anti-homo

Tais jäädä pa...n maku suuhun :)

• parempiSuomikuva

niin minäkin äänestin Haavistoa, fiksu ja älykäs.

• Niin ja oikein
        parempiSuomikuva kirjoitti:

ylioppilaskin se olisi ollut. Ei mikään tyhmä.

• Pekka on paras
        parempiSuomikuva kirjoitti:

Ja minä ja koko tuttavapiirini!

• valivali

Olin epävarma äänestäjä, en ole enää. Tällä mielipiteellä kakkonen on ykkönen..

• 22222222222222222222

Sauli Niinistö on naimisissa kummilapsensa kanssa !
      222222222222222222222222222222222222222222

• AlfMelmac

Jo on varmaa tietoa - sinäkin olet kuulemma Fatherfucker ja innolla vielä. naapurisi näki.

• Jes!
      • Kuutonen-6

Hyvä! Tuo lasketaan kolmeksi ääneksi Niinistölle!

• jassodevakukkude

Vihreä superporvari voi hyvin muuttaa suomesta pois kun täällä ei ole niin älykästä kansaa että voisi täällä asua, ehkäpä maailmalta sitten löytyy sinun kaltaiselle älykkäälle sopivaa seuraa!
      Sen verran älyä itselläni on että tietääkseni suomelle ei vielä ole valittu homoa presidenttiä, vai onko se jo ratkennut ?

• tyhmälle hatun nosto

Jaa presidenttikö tekee maan??
      Luulin että kansa.!!!

Et sitten ole asettunut itse ehdokkaaksi??

No sinun aloittaja ei auta kuin tehdä kanadasta se onnela.. terve menoa.
      Juu sano vaan olevasi venäläinen.. sekin auttaa ja paljon pyrkimyksissäsi.

• MN

Hyvää matkaa!!

• heterolady

Tää toinen kierros on läpihuuto juttu. Niinistö voittaa vaalit ylivoimaisella äänten enemmistöllä. Onneksi Suomesta löytyy vielä järkeviä kansalaisia. Olis se, jos Suomea edustaisi joku homopari, niin johan meille nauraisi naurismaan aidan seipäätkin.

• Äänet Niinistölle !

Haavisto ja Halonen poistattivat Suomen puolustusvoimilta jalkaväki miinat ja tekivät hirveää vahinkoa. Ja vain omien puheisensa mukaan siksi, kun afrikassa niitä kylvetään ihan mihin sattuu.

Voiko suurempaa rottameininkiä oman kansanpuolustuskyvyn tuhoamiseksi enää kukaan harrastaa !
        ja semmoiset vielä tälläytyvät meidän presidentti kilpaan. Ja Haavistokin kieltäytyi maanpuolustus koulutuksestaan.

• kulissit

Olisiko kantanne eri, jos Haavisto eläisi kulissi avioliitossa, kuten niin useat ovat nöyränä tehneet? Pitäisikö ihmisen esittää jotain, mitä ei ole?

Niinistöähän taas voisi sanoa melkeinpä entiseksi maamme petturiksi, mutta tästähän ei puhuta, vaan se asia pistetään sinne kaappiin.

• Ulkomaan eläjä.

Kyllä meille jo hieman naureskellaan jo silläkin perusteella että vihervasurihomo pääsi toiselle kierrokselle. Muualla maailmassa tämä ei olisi mahdollista ja kertoo kansan todellisesta tasosta. En ole ilennyt paljoa Pisa-tutkimustakaan enää mainostaa kun itselle on kansan umpisurkea taso paljastunut jo kauan sitten. Onnea kuitenkin Niinistölle ja kauniille nuorelle vaimolleen.

• Tyhjyytesi ei naurat
        Ulkomaan eläjä. kirjoitti:

Kyllä meille jo hieman naureskellaan jo silläkin perusteella että vihervasurihomo pääsi toiselle kierrokselle. Muualla maailmassa tämä ei olisi mahdollista ja kertoo kansan todellisesta tasosta. En ole ilennyt paljoa Pisa-tutkimustakaan enää mainostaa kun itselle on kansan umpisurkea taso paljastunut jo kauan sitten. Onnea kuitenkin Niinistölle ja kauniille nuorelle vaimolleen.

Eikös kaikkien joukkojen taso ole se, mikä on sen heikoimman lenkin. Joten mitä auot päätäsi, kommenttisi kertoo tasosi niin hyvin.

• ei sopivaa pressalle

Niin ja Niinistö nai itselleen lapseksi sopivaa naista, tosi pervoa! Vanha irstas äijä nuoren naisen kimpussa, yäk...

• laiton aloitus

Mahtaakohan aloitus olla peräti laiton? Selkeästi aloitettu Niinistön tukemiseksi vaalipäivänä. Taidan varmuuden vuoksi ilmoittaa aloituksen nettivinkin kautta poliisille.

• mirror

Älkää nyt taas alkako, menkää äänestämään ja sillä selvä!

Ja, jos Haavisto valitaan, aloittaja, haluaisin postikortin sieltä Kanadasta sitten. Venäjänkielellä tottakai.

• Jeesa

Tänään ei ole mistä valita älykkäästi eikä ole ollut koko vaaliaikana.

Men ihmeessä suoraan Venäjälle ja sano olevasi homo sapiens, kukaan ei kyllä sinua usko-

• oikeaa välittämistä

Politiikot ovat opettaneet meidät siihen, että äänestetänpä me kansalaiset miten hyvänsä tai ketä tahansa, niin sama meno jatkuu aina. Ei ainakaan tavallisten pienipalkkaisten työläisten jne..... asiat parane koskaan.

Mitäpä väliä sillä on presidentilläkään. Suurin huoli nytkin tuntuu olevan ainoastaan se että mitä maailmalla meistä ajatellaan, nauretaanko meille. Kyllä meille nauretaan jo muutenkin näiden toheloiden jakaessa jakaessa rahaa pohjattomaan kaivoon EU-lle.

Mitä tässä menossa on enää väliä sillä kuka meillä on presidenttinä.

Äänestin Haavistoa, koska hänellä tuntuu olevan edes hitunen inhimillisyytä tallella.

• block out

Mutta jos se inhimmilisyys on että suomalaisista ei mitään väliä vaan kaikki muut elävät suomalaisten kustannuksella? Hälönenhän jo teki näin.

• 666

Onko se sinusta inhimillistä naida vanhana ukkona köyhä katulapsi? Jammu-setä tuosta tulee mieleen.

• AlfMelmac

Kekkonen jätti karmean 8 miljardin kauppavajeen, mitä itäinen naapuri vetktteli eikä meinannut maksaa. Lisänä suomettuminen ja muu klähmintä. Koivisto otti riippakivenä jopa viidennen sukupolven inkerinsuomalaisia Suomeen kymmeniätuhansia ja kukaan ei osannut sanaakaa suomea. (Lisäksi ei antanut kirjoittaa Suomenlahden toisen puolen tapahtumista. Törnin joukoissa taistellut rähmällään itään päin, seniili). Mikä meno sisiaalipuolelle. Ahtisaari sentään otti veteraanit Linnan juhliin. Halonenhan oli suora lesbo. Arajärvi oli vain kulissia.

• freshg

Ara voi nyt muistelmissaan paljastaa totuuden.

• On siinä onneksi
        freshg kirjoitti:

Ara voi nyt muistelmissaan paljastaa totuuden.

sen verran miestä ja libidoa tallella että uskaltaa vielä katsella prinsessojen kaula-aukkoihin. Luulis Halosta viduddavan.

• Ei kauaa enää,

kun tiedetään, kuka presidentti on jatkossa. Nyt kun nuoriso nukkuu, eli ei välitä käydä äänestämässä, niin myö vanhemmat äänestettään Niinistöä. Tuo nuoriso, joitten kanssa oon puhunu, sanovat järjestään, et jos äänestäisin, äänestäisin Haavistoa. Mutta ei ne mene äänestyspaikalle. Hehe.

• Itsekin 57 v

Tiedän kolme lähes 90-vuotiasta, terävä-älyistä henkilöä, jotka ovat äänestäneet Haavistoa. Se siitä nuorisosta.

• viisituntiatulokseen

Huuto näyttää olevan kova ja hätä housuissa teillä haaavistolaiset.
      Luulitteko onnistuvanne tässä manipuloivassa kamppanjassanne ?
      Yksi ituhippien konsertti ei kesäätee, eikä puskista huutelu presitenttiä.
      Muistakaa liimatukat ja puunhalaajat suomessa on vielä munaakin.
      Niinistö saa äänistä 71 % se on suunnilleen työtätekevien veronmaksajien määrä.
      Tämä 29 % on kutakuinkin se perässävedettävän massan osuus Suomalaisista.
      Onnea presitentti Niinistö, palauta kadoksissa olleet arvot kunniaan, 30v niitä
      on rapauttanut sossujen säälimätön katkeruus.

• Virheet vievät terän

Kampanjassa on vain yksi p, suomalaiset kirjoitetaan pienellä, kesää tee on kaksi eri sanaa, eikä-sanan eteen ei kuulu pilkkua, presidentti-sanassa on keskellä d eikä t. Vakuuttava mielipide tietysti muuten :D

• 6?
        Virheet vievät terän kirjoitti:

Kampanjassa on vain yksi p, suomalaiset kirjoitetaan pienellä, kesää tee on kaksi eri sanaa, eikä-sanan eteen ei kuulu pilkkua, presidentti-sanassa on keskellä d eikä t. Vakuuttava mielipide tietysti muuten :D

Ei munkaan mummoni kirjakieltä praataa ja tekee kirjotusvirheitä vaikka kuinka paljon, kun lukulasit on hukassa.

Tässä postauksessa oli ainakin minulle uusi, mielenkiintoinen pointti; "Niinistö saa äänistä 71 % se on suunnilleen työtätekevien veronmaksajien määrä.
        Tämä 29 % on kutakuinkin se perässävedettävän massan osuus Suomalaisista."
        Taitaa pitää aika pitkälti paikkansa?

Jos leikitellään vähän tällä ajatuksella, niin jos menet lähiökuppilaan, jossa on vain työttömiä alkoholisteja kittaamassa kaljaa sossurahoilla, niin kumpaa uskot heidän äänestävän?

Toinen paikka missä voisit tehdä galluppia, on aseman kulmilla, missä sosiaalietuuksilla elävät notkuvat vuodesta toiseen.

Voiko ylipäätään kukaan surkimus, joka ei ole elämässä saanut koskaan mitään hyvää aikaiseksi, olla Niinistön äänestäjä?

• ällö toi keskustelu!
        6? kirjoitti:

Ei munkaan mummoni kirjakieltä praataa ja tekee kirjotusvirheitä vaikka kuinka paljon, kun lukulasit on hukassa.

Tässä postauksessa oli ainakin minulle uusi, mielenkiintoinen pointti; "Niinistö saa äänistä 71 % se on suunnilleen työtätekevien veronmaksajien määrä.
        Tämä 29 % on kutakuinkin se perässävedettävän massan osuus Suomalaisista."
        Taitaa pitää aika pitkälti paikkansa?

Jos leikitellään vähän tällä ajatuksella, niin jos menet lähiökuppilaan, jossa on vain työttömiä alkoholisteja kittaamassa kaljaa sossurahoilla, niin kumpaa uskot heidän äänestävän?

Toinen paikka missä voisit tehdä galluppia, on aseman kulmilla, missä sosiaalietuuksilla elävät notkuvat vuodesta toiseen.

Voiko ylipäätään kukaan surkimus, joka ei ole elämässä saanut koskaan mitään hyvää aikaiseksi, olla Niinistön äänestäjä?

Nimimerkille "6?":Mikä ihmeen sana on "praataa"? Minun edesmennyt mummoni esimerkiksi, taasen oli vain kiertokoulun käynyt sodan jäljiltä leski, mutta osasi silti kirjoittaa. Ja se on varmasti taivahan tosi, että ei näillä palstoilla noita sairaita fasistisia juttuja ja "punikitteluja" herjaamismielessä kirjoita ainakaan mitkään akateemisten vanhempien lapset tai korkeakouluttautuneet ihmiset - jolleivat sitten ole kokkareiden lellipentuja joita vanhempansakin häpeäisivät, kun jokainen alkeellisestikin yleissivistystä omaava tietää, että esim. "punikittelu" pelkkien poliittisten mielipide- eroavaisuuksien vuoksi on sellaista viharetoriikkaa, että sellaiseen ei kertakaikkiaan sorruta ja kukaan fiksu ihminen sorru ikinä, jos yhtään on käytöstapoja.

Ja sä olet naurettava " praatattelija", kun tollanen logiikka tilastojen lukemisessa: ootko käynyt amiksen tilastokurssin, reps?

Ps. Jos nyt minäkin sitten vähän provosoin, niin veikkaanpa jotakin sinne päin, että nykyinen keskimääräinen kokoomuksen äänestäjä on kylläkin köyhä lapsiperheellinen, jotka haluasi nyhtää lapsettomilta nuorilta akateemisilta vasta työelämään suuntaavilta veroissa rahat velkataloihinsa jossakin ihmeen kyrvänjumissa, missä asuntomessualueella mallitaloalueella jossakin Espoossa tms. mitä lie on naapurin ikkuna puolen metrin päässä ja mistä vielä torvet maksavat velaksi miljoonan, että saavat viettää velkaluksusta. Lisäksi varmaankin myös niiden "yrittäjyys" pitäisi muka palkkatyöläisten maksaa verovaroista...

Minä olen ainakin ihan rehti ja hyvä ihminen, myös monien pitämä ja esimerkiksi minä monien joukossa äänestin Haavistoa. Mitä vikaa siis muka minussa on? "Aseman kulmilla" en notkunut koskaan - eikä sellainen kiinnostaisi vieläkään - ja kakaranakin vanhemmat haki minut sieltä pois, jos sinne yritin mennä aikaa viettämään... Miksi sä yleistät sossupummeiksi ihan pimein perustein ihmisiä? Ja mikä toi oksettava sana " praataa" on? Ällöä ruotsista käännettyä laiskaa slangia, yäks!

• hävetkää tyhmät

Kyllä tyhmä kansa valitsee Niinistön Presidentiksi ei siitä mihinkään pääse, eli sama linja jatkuu. Onneksi koko viralla ei ole mitään merkitystä. Pääministeri riittäisi.

• Kirstun vartija

Olipas "yllättävä" kommentti tappiolliselta puolelta. Onneksi vihreää pääministeriä ei ihan hetkeen tule, eikä muutenkaan soisi ko. puolueelle valtaa. Tyhmää ideologiaa huonolta puolueelta.

• Suomalainen2

Kirjoituksestasi päätellen Suomelle on vain hyväksi, jos muutat pois. Ota mahdollisimman monta samoinajattelevaa kaveriasi mukaasi!

• miten olis

Käsittämättömän loistava idea. Haavistolaiset tänne ja Niinistöläiset Kanadaan. ;)
        :D Eikö? No miksi ei.

• eeeeeehhehhehehe

Ja Niinistökö viisauden merkki; ))))))))))),sönkkö

• venakolle

näkemiin kiva kun olet jo menossa,

• ällö toi aloitus!

Muuta vaan Kanadaan, tervemenoa, sä nimetön rasistinen aloitusten netttipalstalle laatija! Tosin "kanadalaisetkaan" ei varmaan pitkään kovin mielellään katsele äärioikeistolaista kuola suussa mouhottavaa hölmöläistä nimettömien Suomi24- junttipalstojen anonyymia nettifasistimouhaajaa, että koittaakohohan sulle sen paremmat ajat siellä Kanadassakaan - jos kerran sinne sitten päätät lähteä?

Ikävää, että teillä kirjoittajilla - ylipäätään- näillä Suomi24- palstoilla on niin SURKEAN kapea yleissivistys, ettei teidän kanssanne mistään voi edes kiinnostavasti yleensä keskustella, vaikka olette muka olevinanne "isänmaallisia" rasistisine ja fanaattisoikeistolaisine puheinenne
      ( tiedätteks ulkomuistista edes itsenäisen Suomen ensimmäisen eduskunnan kokoontumisvuotta - varmaan ette?), mutta mä voin kertoa, että ilmeisen arvostamasi äärioikeiston ainoat ja kyseenalaiset saavutukset Suomessa ovat olleet ( tää on vain mun kolmikymppisen naisen henkilökohtainen mielipide) jonkun pressa- Ståhlbergin muilutusyritys itärajalle ja skitsofreeninen elitistinen toisaalta monarkian ja Venäjän vallan puolustaminen ja Suomen itsenäisyyden vastustaminen sikäli, mutta samalla kuitenkin kilahtaminen sitten siitä, että kun Suomesta tulikin itsenäinen ja sitä seurannut kansalaissota, missä paljon viattomia etenkin ei- eliittiin kuuluneita työläisiä lahdattiin kuin heinää... Rellu, eli Relanderkin oli melkoinen jäbä... Ja tää Hitlerin kanssa kamutellut Ryti.

Onneksi järki voitti, eli oikeistossakin sitten kuitenkin maltillisimmat ymmärsi ja päätti sitten kääntyä YK:n ja länsivaltojen puoleen siten, että se natsien kanssa kaveeraaminen toisessa maailmansodassa on Suomessa enää säälittävä ja vaiettu häpeätahra, mitä ainakaan oikeisto ei tietysti mielellään esiin tuo. Juho Kusti Paasikivi, esim., oli sitten jo ihan järkiäijä, samaten Kekkonen ja kaikki sen jälkeiset pressat, kuten myös älykäs Tarja Halonen - kuitenkin väärinkohdelluin ja väärinymmärretyin presidentti Suomen historiassa on minusta Stahlberg - mieluummin mä siitäkin näkisin elokuvankin, kuin jostakin Marskista, joka vaikkei mitään Walleniuksia aivan röyhkeän ilmiselvästi suosinutkaan, sentään on pressana saanut paljon vähemmän maan itsenäisyyden eteen aikaan, kuin esim. Ståhlberg.

• Säälittävä pelle

näyt olevan ymmärtämättä asioista ja niiden taustoista mitään. Toivottavasti joudut töihin, vaikka 9€ sellaisiin niin on sinullakin vähän muuta ajateltavaa kuin vallankumoukset.

• ällö toi aloitus!
        Säälittävä pelle kirjoitti:

näyt olevan ymmärtämättä asioista ja niiden taustoista mitään. Toivottavasti joudut töihin, vaikka 9€ sellaisiin niin on sinullakin vähän muuta ajateltavaa kuin vallankumoukset.

Nimimerkille "Säälittävä pelle": Kenelle nimettömälle tässä ketjussa sä kirjoitit ton
        "muuta ajateltavaa, kuin vallankumoukset"- fasistisen möykkäsi? En mä sille mitään voi, että mulla on laajempi yleissivistys, kuin valtaosalla tän foorumin kirjoittajista, vaikka olen vasta kolmikymppinen ja vielä sukupuoleltani nainen. Se että jos on normaaliälyllisesti ja monipuolisesti perehtynyt historiaan, ei tarkoita mitään "vallankumousten suunnittelua" - hölmöläinen...

Ja muistaakseni tässä ketjussa oli ainakin eilen vaalipäivänä 5. 02. 2012 - kun oheinen tämän ketjun aloitus tämän Suomi24:n etusivulle tuli, jonkun fiksun kommentti, että tekisi melkein mieli ilmoittaa poliisille siitä, kun jotkut yritti vielä eilen vaalipäivänä mitä ilmiselvimminkin vaikuttaa vaalitulokseen ketjun aloituksen kaltaisilla vihapuhealoituksilla. Aloittaneellahan saattaa pahimmassa tapauksessa olla vaikka ylläpitäjän oikeudet, koskei tavallinen ihminen pysty nostelemaan tän Suomi24- foorumin etusivulle mitään aiheita tai osaa surttailla niiden oheen mitään kuvia ja SE ON ERITTÄIN ARVELUTTAVAA! Eikä se, että joku kaltaiseni nimetön tavis juttelee historiasta sentään kohtuullisen puolueettomasti, ottaen huomioon, että miten sisällöltään vastenmieliseen vihapuhealoitukseen vastasin...

Ps. 9:n euron tuntipalkka työstä on hyvä palkka, jos työ on mielekästä ja jos siinä on uralla etenemisen mahdollisuuksia!

• abuszadaba

"Suvaitsevaisuus" ja katkeruus yhdistelmänä on aika rumaa katseltavaa noin tekstin muodossa, ajatella että joku tuollaista sotkua kantaa pikku aivokopassaan, hyh. :)

• agitaattorit asialla

Miksi näin luokaton avaus etusivulle. Jotain käänteispsykologista kampanjointia Haaviston puolesta?

• kommentti...,,.,.

Nimimerkille "agitaattorit asialla", vaikka tuohon ei varmaan kannattaisi edes kommentoida mitään: Valitettavasti tuskin oli ainakaan Haaviston puolesta ja häntä äänestäneitä tukevaa kampanjointia tuo nimetön aloitus ja tätä olettamaani en sano sulle, vaan lähinnä sille mahdolliselle parille prosentille täysijärkisiä näiden nimettömien Suomi24- palstojen lukijoista.... Tää Suomi24 - foorumi on jo vuosia ollut lähinnä oikeistorasistien, persujen jne. muiden möykkääjien ( kuten rikolliseen nettiviestintään erikoistuneiden) ilmeisen vapaa nimettömän agitoinnin kanava, jollaisten nettitoimijoiden kirjoittelua havaitusti ihan foorumin ylläpitokin on tukenut, eli vaikka tuskin tarvitsisi edes sanoakaan, tuolla aloituksella ei varmasti - kuten tekstikin jo osoittaa - tuettu ainakaan Haavistoa, kuten sinä nimetön agitoit oikeistolaisesti tai höyryät vainoharhaisena...

• Koivisto:" tarttis vissin tehrä jotain." Halosesta en viitsi edes mainita mitään.
      Kekkonen sai todellakin aikaan duunareillekin, kuin koko Suomenkansalle sentään paljon hyvää aikaiseksi, kun osasi käyttää omaa persoonaansa, niin siinä muut olivat hiljaa. Nyt, kun on kaksi vaihtoehtoa, ja olen punninnut sekä huonoja, että hyviä puolia molemmista, ja koska aijon äänestää kunhan ollaan ruokailtu, vaikka sataisi kiviä, niin olen tullut siihen tulokseen, että, kun Haavistolla on Arabimaihinkin hyvät yhteydet, ja osaa ilman vaimoaan hoitaa asioita globaalisesti, niin äänestän Haavistoa, koska seksuaalisuuskysymys on tällä kertaa unohdettava, vain pätevyys ratkaisee. Niinistöllä on kiva nuori lesbsohko tyttö, jota voisin panna yhden viikonlopun, jos oma muija sallisi. Saulilla ei ole muuta kuin kokoomus Suomesta, eli harjoitteeko jo etu-tai takakäteen.

• Tulkoon varjelus

Tuo plussa tarkottaa miinusta ! Kyllä kuule asioista pitää nähdä myös seuraukset, nyt jo lopultakin, vai mitä ?
        ja vaikuttaa vahvasti siltä, ettet paljon näe eteesi.

Eikö seuraukset TAAS kerran ole tärkeämpiä, kuin jonkun ehdokkaan naamaripropaganda !

Rikkaat sentään järjestävät työpaikkoja, mutta mitä on vihreät tehneet muutakuin ajaneet meidän työpaikat kiinaan, jossa saa saastuttaa minkä ikinä kerkiää,-elikkä tekevät ilmastolle hirveää sotkua, ja sitten siellä nälkäpalkalla valmistetut tuotteet kuskataan tänne, ja Suomen ulkomaan kauppa on negatiivisessa kierteessä, ja sitäkin kautta maamme velkaantuu vain lisää !

Ajattelitko näitä seurauksia, homoimagosta puhumattakaan, joka ei ole missään muodossa plussaenergiaa !

Toivottavasti JÄRKI voittaa !

• Kone odottaa

Vihreä superporvari,toivottavasti lippu on jo tilattu !

• Tyytyväinen

Heippa sit vaan!

• ettäs näinss eseeeee

Minä äänestin ensimmäsisellä kierroksella Lipposta siksi kun hän oli median ja galluppien epäsuosiossa, tiesin kyllä että hän ei tule valituksi.
        Nyt toisella kierrokselal äänestin Haavistoa siksi koska se olisi jännä nähdä mitä siitä jälkeenpäi spekuloidaan jos Haavisto saa vaikkapa 30% äänistä tai sen yli.
        Mitä tulee itse presidentin tehtäviin niin uskon kumman hyvänsä niistä selviävän, sillä ei ne ainakaan välttämättä paljon mitään edes vaadi. Pelkkä seremoniamestari se meidänkin presidenttimme jo alkaa olla kun niitä valtaoikeuksia on jo niin paljon karsittu.
        Ja niille armeijajuttujen kanssa vääntäville muistuttaisin että meillä kyllä on presidentti siviilihenkilö eikä sotilas. Ne on vähän toisenlaisia maita ne joissa sotilaat vallassa ovat.

• Hermanni 2987654

Kekkosen aika oli niin omanlaisensa että mielestäni kukaan ei pysty varmuudella sanomaan mitä olisi käynyt jos esimerkiksi Fagerfolm olisi voittanut 1956 ja ollut 25v presidenttinä. Paljon asioihin vaikuttivat Suomesta riippumattomat ulkoiset seikat.Ei mitään Kekkosta vastaan mutta näin se vaan on.

• systerit

haavistoa totta kai äänestimme

• Vienonen.

Olis se vaan niin hienoa kun meillä Suomessa olisi ensimmäisenä naisena ECUADORILAINEN mies ,hah hah hahhaaaaaa Herätettäs ainaskin huomiota?

• oikea nainen

Mitäs hassua siinä olisi? Onhan meillä Suomessa sinunkinlainen vienonen "mies", jolle mielipiteistäsi päätellen pitäisi laittaa hame päälle.

• tiuku111

kauheata vihamielistä yksioikoista puhetta,,,,,,,,,,,suomi24 ko edustaa suomen kansaa, nimensä mukaissesti kai mutta toivottavasti ei muuten,,yök noita mielipiteitä

• Mikko -62

Eikö se nyt ole kuitenkin kohtalaisen turha enää itkeä, kun ainoat ehkä etäisesti köyhemmän kansan asioita ajavat äänestetettiin jo ensimmäisellä kierroksella ulos. Nyt pääsemme sitten oikein nauttimaan hedelmistä, kun meille on porvari presidentti tulossa joka tapauksessa. Kummatkin näistä herroista ovat sen verran huonoja vaihtoehtoja ajatuksiltaan, että minulle ainoa vaihtoehto on jättää äänestämättä.

Saa nähdä kauanko tätä kansaa saa sortaa, ennen kuin jotain tapahtuu. Aina me haukumme esim. jenkkejä tyhmiksi, mutta siellä sentään on jo kansa nousemassa kapinaan hallituksen toilailuja vastaan. Kyllä täälläkin olisi joku rauhanomainen mielenosoitus ihan paikallaan, kun vain saisi jollain konstilla ihmisiä liikkeelle.

• 00000000000000

Anaaliseksi pitäs lailla kieltää se reikä on VAAN PASKOMISTA VARTEN!
        Onneksi Niinistä voittaa reilusti ton sivarin

• se reikä on tiukempi
        00000000000000 kirjoitti:

Anaaliseksi pitäs lailla kieltää se reikä on VAAN PASKOMISTA VARTEN!
        Onneksi Niinistä voittaa reilusti ton sivarin

Mistä teitä möykkääviä kaappihomoja oikein sikiää? Ei se niin kauheaa ole astua sieltä ulos.

• Kokoomuslainen66

Kaikin mokomin, muuta vain, muuta vaikka ei valittaisikaan. Ei todellakaan tule ikävä ihmistä joka ei edes tajua olevansa katoava luonnonvara. Maailma kehittyy ja menee eteenpäin samoin ihmiset ja mielipiteet, mutta sinä tulet aina olemaan katkera ja kuolemaan katkerana.
      Ja muuten Kanadassakin tulet tapaamaan meidän kaltaisia kehittyneitä ihmisiä, siellähän sitten heiluttelet puunuijaasi villimiehenä irvistäen.

• Aninke

Muuta vaikka ei Haavistoa valittaisikaan!

• pummit äänestää

Työttömyyskorvauksen tarkoitus on alun perin ollut ainoastaan hetkellinen apu työnhaun ajaksi. Nyt tavaksi on tullut, että ollaan työttömänä ja eletään työttömyyskorvauksen ja muiden avustuksien varassa pysyvästi. Useimmilla työttömillä ei ole aikomustakaan mennä koskaan työhön. Elämää suunnitellaan avustuksien varaan ja joku voi vielä lisätä tulojaan tekemällä pimeästi työtä tai pienimuotoista tavarakauppaa. Se tietenkin on veropetos jne. eli rikos, mutta harva on siitä kiinnostunut.
      Korvauksien maksusta on tullut toisia kansalaisia sortavaa ja tasa-arvolain vastaista toimintaa ja pahimmillaan rikkoo ihmisoikeuksia. Ei voi olla mitenkään oikein, että työssäkäyvä, joka maksaa tuloillaan myös työttömän elämisen, on niin eriarvoinen ihminen, ettei ole oikeutettu samanlaiseen ”kansalaispalkkaan” kuin naapurissa loikoileva työtä tekemätön tukiaisilla elävä henkilö tai perhe. Aiheettomasti maksettu etu saa erilaiset mittasuhteet, kun katsotaan esim. 10 vuoden aika. Siinä ajassa tukiaisilla elävä työtä tekemätön eliitti saa valtiolta (eli työssäkäyvien verorahoista) helposti yhden asunnon hinnan. He saavat sen lahjaksi työssäkäyviltä.
      Työssäkäyvää kansaa sorretaan surutta ja ajetaan koko ajan heikompaan asemaan. Tämä ihmisoikeuksia rikkova korvauksien maksu on lopetettava kokonaan.

• tride

olet varmaan itse saanut olla koko ajan töissä? Eikö mieleesi ole juolahtanut, että työtön saattaa olla ahneiden ja muihin maihin siirtyneiden firmojen pois potkima ahkera ihminen, jolle ei muuta työtä voi löytyä lähimmän 150 km säteeltä, kun kyseinen laitos oli ainoa työnantaja paikkakunnalla. Katsos kun kehä kolmosen ulkopuolellakin asuu (vielä) ihmisiä!

• Työn perässä
        tride kirjoitti:

olet varmaan itse saanut olla koko ajan töissä? Eikö mieleesi ole juolahtanut, että työtön saattaa olla ahneiden ja muihin maihin siirtyneiden firmojen pois potkima ahkera ihminen, jolle ei muuta työtä voi löytyä lähimmän 150 km säteeltä, kun kyseinen laitos oli ainoa työnantaja paikkakunnalla. Katsos kun kehä kolmosen ulkopuolellakin asuu (vielä) ihmisiä!

olen joutunut minäkin pari kertaa muuttamaan eikä se nyt niin kauheaa ole ollut. Tällä hetkellä työpaikkani on Saksassa enkä voi valittaa. Oikeastaan ainoa negatiivinen puoli asiassa on se että kun tulen Suomessa käymään vaikkapa lomalla, paistaa kateus niin pahasti läpi niiden taholta jotka eivät ole saaneet itse koskaan mitään aikaan. Se jotenkin säälittää.

• Liikaa etuja!
        tride kirjoitti:

Tyon perassa kannattaa toki matkustaa pidemmallekin kuin 150 km:n paahan! Tyo ei tule kotiovelle vaan tekija tyopaikalle :)

• työtön Ville

Tuleppas tänne Pohjois-Karjalaan töitä hakemaan, luulenpa että hymysi hyytyy ja kelpaa sen jälkeen työttömyyskorvauskin. Viimeinen isompi työnantaja lähtee nyt (Pohjois-Karjalan prikaati) täältä ja niitä on viimeisten vuosien aikana lähtenyt lukuisia. Kumpi sinusta olisi helpompi tapa päästä työttömästä (ja perheestään) eroon: nälkäkuolema vai viimeinen piikki pyllyyn. Mieti nyt jo valmiiksi, jos vaikka itsellesi sattuisi pilkka joskus sattumaan omaan nilkkaan.

• äänikutoselle

Nämä raukat jotka äänestää Haavistoa edustavat samaa ajatusmallia eli millään ei ole niin justiinsa väliä, jos ei kiinnosta ei ole pakko (mm. opiskelussa epäonnistuminen kertoo äärimmäisen lyhytjännitteisestä luonteesta). Kenkää tuli YK:n tehtävistä kun työt tuli ryssittyä oikeen kunnolla mutta tämä epäonnistuminen on onnistuttu kääntämään jollain opilla mediassa voitoksi perustelemalla sitä tyyliin "Ahtisaarikin kiitteli" jne.
      Lisäksi vaikka homoissa ei ole mitään vikaa niin kyllä se on fakta että umpihomo presidentti ei ainakaan edistä maamme etuja konservatiivisissa maissa. Ihan sama mitä mieltä kehäteiden varsilla asuvat hampunpolttajat on mutta kyllä maan edustustehtävissä pitää olla edustava pari ja sitä Haavisto ei valitettavasti ecuadorilaisen parturikampaajarakastajansa kanssa ole. Toivotaan kaikkea hyvää Haavistolle jossain muissa hommissa kuin presidentin tehtävissä. Tosin historian perustella hän keskeyttäisi tämänkin tehtävän tai saisi siitä kenkää,,,,

• joopas jooopasssssss

Joo mutta kelaa sitä mitä se olisi Haavisto venäjllä vierailemassa poikaystävänsä kanssa. Minusta se olsisi jännä juttu. Tuskin tulee toteutumaan kun Niinistö voittaa kuitenkin, mutta jännä nähdä paljonko Haavisto nyt saa ääniä. Veikkaisin siinä 30% molemmin puolin.

• joopas jooopasssssss kirjoitti:

Joo mutta kelaa sitä mitä se olisi Haavisto venäjllä vierailemassa poikaystävänsä kanssa. Minusta se olsisi jännä juttu. Tuskin tulee toteutumaan kun Niinistö voittaa kuitenkin, mutta jännä nähdä paljonko Haavisto nyt saa ääniä. Veikkaisin siinä 30% molemmin puolin.

on muuten maita minne ei homoilla ole asiaa - ei oteta vastaan!

• äänestävä henkilö

Typerä provo? Johtuneeko aloittajan älykkyydestä vai mistä, mutta huono kuitenkin???...

• perus waler

Minusta on hienoa,että voi antaa äänensä,ja valita kahdesta näin hienosta
      ehdokkaasta?
      toinen ajaa rikkaitten asioita,toinen homojen,
      Mä en vieläkään tajua,miten nää kaksi on selvinnyt finaaliin,
      sehän tarkoittaa sitä,että SUOMESSA asuu vain rikkaita `sekä homoja"
      Venäjä suhteet ovat se kynnyskysymys,kumpi on parempi anelemaan
      "armoa" sinnepäin,tulee olemaan parempi pressa.
      Äänestyskoppien väliin toivoisin sähkötuolia,jotta pääsisi itse
      tästä valitsemisen tuottamasta tuskasta.

se on vaan niin vaikeata,kun on kaksi näin hyvää ehdokasta

• Järjen ääni

En nyt jouda lukemaan edellisiä. Yhdyn kansan tyhmyyteen siinä, ettemme nosta suurempaa meteliä presidenti-installaation kustannuksista. Vastuut ja duunit senkun kevenee mutta jo ennestäänkin kohtuuttomat kustannukset senkun nousevat. Varmasti ollut viime vuosina Suomen huonointa katetta tuottava homma. On Kultarantaa, Tamminiemeä, linnaa, huippukallista autoa, huvipurtta, palvelijoita ja avustajia tuhoton määrä. Eikö tällainen lähinnä vastuuta vailla oleva edustusvirka voitaisi hoitaa vähän keveimmin eväin. Saataisiin parannusta monen vähäosaisen elämään. Viran lakkauttamista lienee turha toivoa.

• Kateellinen sot.vet.

Toivottavasti Antonio osaa arvostaa Mäntyniemen palveluja.

• toivoton

Heterothan sitä anaaliseksiä enitn harrastavat ainakin tuolla seksipalstalla

• kyllästynyt eukko

Ihan totta! Aina on ukko kärkkymässä sitä, luulen että nämä Haaviston vastustajat täällä on sitä samaa reikää vailla. Se koira älähtää, johon kalikka...

• Juuri kävin antamassa ääneni Haavistolle:)

• sdjkfha<so

Tykkään attiyydistäsi! :D

• 66666666666

uusi maailman järjestys tulee, äänestin niinistöä
      ylipäällikkönä ei voi olla pitenkään sivari.öyäk

• riitualiina

Ainaskin tässä on se hyvä asia että Haavisto voitti jopa Väyrysen ja pääsi toiselle kierrokselle. Tämä on minun mielestäni hyvä juttu vaikkei Haavisto voittaisikaan lopullista peliä. Minä äänestin Haavistoa molemmilla kierroksilla. Minua ei haittaa hänen sivariutensa yhtään enempää kuin erilainen seksuaalinen suuntautumisensakaan. Näitä kirjoituksia kun lukee niin ihmettelen tätä törkyä mitä täällä on puolin ja toisin. Olemmeko me suomalaiset todella näin lapsellisia?

• riitualiina

...ja vielä jatkoa; tuntuu joillekin tuo homous olevan aikamoinen peikko.

• Arvot Kunniaan!
        riitualiina kirjoitti:

...ja vielä jatkoa; tuntuu joillekin tuo homous olevan aikamoinen peikko.

Et sinäkään likkaparka tajua, että pointti on nyt se, että tässä vaalissa valitaan maallemme edustaja, presidentti. Se että sinullekin on yhdentekevää onko Haavisto homo, ei tarkoita sitä etteikö sillä olisi OIKEASTI merkitystä.
        Kertoo jotain älynlahjojen vähyydestä kun näin suuri osa kansasta voi kritiikittömästi
        hyväksyä -ja jopa äänestää- presidentiksi homoseksuaalia sivaria, jonka poliittinen pätevyys on mitätön ja opinnotkin jääneet kesken. Kaltaisesi nykypäivän tyhmät ihmiset joille millään ei ole mitään väliä saavat onneksi illalla niellä katkeran tappion. Arvoja pitää olla ja niitä kunnioittaa eikä suinkaan jonkun homoutta.
        Pitäisi olla edes sen verran ymmärrystä, että osattaisiin eritellä asiat, joilla tietyssä yhteydessä on merkitystä ja ne joilla ei ole. Samat lävistysnaamat jotka lojuu FB:ssa kaiken aikansa ja käyvät välillä klikkaamassa "eroan kirkosta"-nappia ovat hukanneet loputkin järkensä ja kunnioituksensa perinteisiä arvoja kohtaan. Onneksi enemmistö on kuitenkin vielä JÄRJISSÄÄN olevia perinteisiä OIKEITA arvoja kunnioittavia kunnon ihmisiä. Homous ei ole peikko, mutta se on että millään ei ole mitään väliä!

• jösses

Joopasta joo. Tehdäänpä (Nykäset). Muutetaan tanskaan ja otetaan ruotsin
      kansalaisuus, jos Haavistosta tulee pressa.... Jossain sentään tulee raja vastaan
      suvaitsevuudessakin.

• vitutuska

Kunhan nyt, kapakkaduunarit, näette hanurisaulin (otta venyy ja paukkuu kuin hanurissa, kun ei tiedä mitä sanois) ensimmäisen kauden jälkeen tekevän jotakin sellaista jonka takia äänestäisitte sitä toiselle kierrokselle, se se olisi todellinen suoritus.
      Kun katselee noita kirjoituksia ja kun seurasi eduskuntavaaleja, tuli mieleen, olisko vielä vanhoilla päivillä lähdettävä poi kusipäiden maasta.

• Suomi on hyvä maa

Uskomattoman alakanttiin koko keskusteluketju. Tai eneimmäkseen ei edes täyttänyt keskustelun kriteerejä. Muutamia maltillisia kirjoittajia oli, riippumatta poliittisesta kannasta.

Ei pidä provosoitua, vaikka provosoitaisiin. Kuka presidenteistämme sen muuten sanoi?

• ghjfd

Muusta en tiedä mutta....
      se niistä Ruotsalaisvitseistä.

• 13+15

Voiku Haavistosta tulisi pressa, ni pääsis eroon niistä, jotka haukkuu homoja ja feministejä. :) Onnea muuttomatkalle sinne Kanadaan. Toivottavasti pidät lupaukses!!! Ei mäkään haluu sua tänne.

• silleen ja tälleen

Olen saanut kyseenalaisen ilon kasvaa kekkosen aikana, jotenkaan en vaan kaipaa sitä aikaa. Eikä muuten kaipaa moni muukaan, ne jotka kaipaavat , eivät enää muista mitään.

• kansa tietää

Kyllä kansa osaa valita pressankin, paremmin kuin hyvin -vaikka sitä ei yht'äkkiä uskoiskaan. Meikäläinen ei äänestänyt Haavistoa, koska edelleenkin pilkkaa Raamattua harrastamalla Raamatun vastaista homoilua.

• lihapate
    • TH

Ensinnäkin: Haavisto ei voita tänä vuonna vaikka itse häntä äänestinkin. Niinistö voittaa nyt. 6-vuoden päästä jengi alkaa kypsymään "viisaaseen" vaihtoehtoon ja Haavisto pääsee valtaan kokeilemaan onneaan.

• Arvot pitää olla

Valitan! Ei ole Haavisto 6 vuoden kuluttua ehdokkaana enää. Kyllä mies, jolta jäi opinnotkin kesken ja armeija käymättä on niin yhden hetken ihme(tys) kuin olla ja voi. Ei riitä taidot eikä pitkäjännitteisyys mihinkään. Eiköhän kansa kypsy näihin homoihin ja friikkeihin ja ennenkaikkea heidän kaikenhyväksyviin typeriin faneihinsa ennen kuin viherpiipertäjät uskookaan.

• Kapteeni Aika
        Arvot pitää olla kirjoitti:

Valitan! Ei ole Haavisto 6 vuoden kuluttua ehdokkaana enää. Kyllä mies, jolta jäi opinnotkin kesken ja armeija käymättä on niin yhden hetken ihme(tys) kuin olla ja voi. Ei riitä taidot eikä pitkäjännitteisyys mihinkään. Eiköhän kansa kypsy näihin homoihin ja friikkeihin ja ennenkaikkea heidän kaikenhyväksyviin typeriin faneihinsa ennen kuin viherpiipertäjät uskookaan.

Opinnot, armeijat yms. eivät estä ihmistä menemästä eteen päin ja kehittymästä nyt, tänä päivänä ja tulevaisuudessa. Haavisto kuuluu niihin, jotka niin tekevät, kommentin kirjoittaja on selvästi jämähtänyt ahtaaseen karsinaansa, josta ei näe mihinkään muuhun suuntaan kuin omaan napaansa, joka on ainoa asia, jota osaa piipertää.

• ent kok

HAAAAAVIIIIIIIIIISTOOOOOOOOOO HAAAAVIIIIIIISTOOOO YES,YES,YES

• djtug

Tuollainen että haukutaan presidenttiehdokasta on erittäin lapsellista ja se että morkataan niitä jotka ei ole samaa mieltä kuin itse! Kaikki ovat sitä mieltä mitä haluavat ja se joka saa enemistön äänet on suomelle paras pressa koska ihmiset on sillon äänestänyt sitä.

Tuo alottajan kirjoitus näyttää kuinka "kypsä" aloittaja henkisesti on ...

• raamattu,

raamattu, mitäs tuo pari - salainenlutka ja panonaistenmies.

• Channy

Muuten ihan oikein, mutta itse kyllä nostaisin Ahtisaaren muita demariloisia ylemmäksi.

• Hilma 1911

Annoin ääneni Kekkoselle.

• Sanotaan näin, että molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. siinä se tiivistettynä.

• PS-Karpaasi

Tai sanotaan hiukan tarkentaen näin, että toisessa on hyvät ja huonot puolensa presidenttiyttä ajatellen ja toisessa presidenttiyttä ajatellen vain huonoja puolia.
        Ihmisenä PH voi olla mukava, mutta ei se sitä tarkoita että soveltuisi presidentiksi.
        Ihan sama jos minä olisin kouluttamattomana ja kokemattomana pyrkimässä firmaan x johtajaksi ja vastassa olisi alan töitä 20 vuotta tehnyt koulunsa loppuun asti suorittanut henkilö. Tulisin kuitenkin valituksi kun valitsijat sattuivat tykästymään minuun kun kerroin CV:ssäni olevani homoseksuaali. Paavo Väyrynen olisi kuulunut 2. kierrokselle ehdottomasti, niin olisi ollut järkevät vaihtoehdot vastakkain eikä mitään viherpiipertäjien säestämää naurettavaa homosirkusta suvaitsevaisuuskysymyksineen. Vain toinen eli Sauli on pätevä niin turha edes keskustella asiasta enempää. Ikävää että nykyihmiset voivat olla niin tyhmiä että tällainen asetelma saattoi toteutua.

• kommentti..,,..,.
        PS-Karpaasi kirjoitti:

Tai sanotaan hiukan tarkentaen näin, että toisessa on hyvät ja huonot puolensa presidenttiyttä ajatellen ja toisessa presidenttiyttä ajatellen vain huonoja puolia.
        Ihmisenä PH voi olla mukava, mutta ei se sitä tarkoita että soveltuisi presidentiksi.
        Ihan sama jos minä olisin kouluttamattomana ja kokemattomana pyrkimässä firmaan x johtajaksi ja vastassa olisi alan töitä 20 vuotta tehnyt koulunsa loppuun asti suorittanut henkilö. Tulisin kuitenkin valituksi kun valitsijat sattuivat tykästymään minuun kun kerroin CV:ssäni olevani homoseksuaali. Paavo Väyrynen olisi kuulunut 2. kierrokselle ehdottomasti, niin olisi ollut järkevät vaihtoehdot vastakkain eikä mitään viherpiipertäjien säestämää naurettavaa homosirkusta suvaitsevaisuuskysymyksineen. Vain toinen eli Sauli on pätevä niin turha edes keskustella asiasta enempää. Ikävää että nykyihmiset voivat olla niin tyhmiä että tällainen asetelma saattoi toteutua.

No anonyymille nimimerkille "PS- Karpaasi":

Nyt on eduskuntaan äänestetty ( tai siis jotkut on äänestäneet - en minä):

1. Teuvo Hakkarainen - ei kykyä käydä edes peruskoulua loppuun, kirkkomaljavarkauksia, monia rikostuomioita ja muuta rötöstelyä

2. Oikeudessa vihatuomitut nettivihakirjoittelijat Jussi "ammun blogissa homoja päähän "- ase- edustusjärjestön edustaja kohtuullisen tärähtänyt- Halla-aho ja James - "mä vähän käytän tätä mediaa pelleilyyn"- Hirvisalo ..silleen niinku täysin meriititön...

3. Kike talousrikollinen Kimmo Elomaan pelottavan fanaattinen nainen - Elomaa...

4. Jussi Niinistö: omasta mielestään raikas ja nuori ( vaikka on ulkonäöltään 80-vuotiaan näköinen... vanhus toki, mutta vasta 40- vuotias) sotahistorioitsija, joka on retoriikassa sekaisin ja ihan pässi mielipiteiltään...

5. Olli Immonen - aiemmalta historialtaan sossusutukielätti, joka arvostelee työläisten - jos siis vasemmistolaisia ja ainoastaan siinä tapauksessa - edes oikeuksia samoihin massiiviisiin sosiaalitukietuihin , kuin esimerkiksi hänellä itsellään perheineen on ollut ( ja jotka olis siis pöyristyttäviä tavikselle vassariveronmaksajaperheelle ja täysin mahdottomia!) ja kaltaisillaan paskisamiksilla, jotka olis varmaan pysyneet runkkaamassa äitinsä pankolla, jollei kilometrin päähän niiden peruskoulusta ja kotitalosta olisi perustettu "ammattikorkeakouluja", missä tyhmätkin saa paikata tittelinkipeyttään, jos vaikka ei kouluissa koskaan pärjännyt....

6. Porvarit maksetut ehdokkaat...

Mitä lisäksi vielä haluatte? Matti Nykänen?

• Kapteeni K.K

Linnanjuhlissa laittaa pohtimaan kuumeisesti et se käsi jota juuri sillä hetkellä puristaa on mitä luultavimmin vatkannut munaa ja käynyt toisen miehen perse...ä viimeisen 24 tunnin aikana.

• gilulgiuh

Niin ja heteromuijathan ei tietenkään koskaan ruukaa munaa vatkata,eikä ne lähmi miesten persettäkään.

• hävetkää idiootit

Tyhmemmäksi menee kansa jatkuvasti.. Seuraava pressa lienee Saana Parviainen tai lammas.

• Totuus julki

Kansa on valinnut, joten ei voi syyttää virheistä kuin kansaa ja sen valitsijoita.
      Nämä kirjoittajat osittain myös haukkuvat itseään.

Minusta osoittaa sen, että Presidentin valta, maine ja kunnia on meillä kansa rikkonut sen ja halveeraa Suomen päämiestä aika rajusti. Puolueet ja Vanhanen kavensivat jo presidentin valtaoikeudet minimiin.

Joten tarvitseeko Suomi koko presidenttiä jos sillä ei enää ole mitään virkaa. Otetaan pois pressa, puolet kansanedustajista niin säästyyhän siitäkin siemoinen summa vaikka Valtion kassaan. Voi antaa vaikka jollekkin älykölle bonuksena.

Te haukutte homoutta yms asioita. Mutta kun tietäisitte kuinka paljon petetään, erilaiset yhteisöt sekaantuvat lapsiin pedofiliaa, raiskauksia, sotia ja kirkot ovat
      monasti näissä pääosissa. Ukkomiehet/isit raiskaajia ja sotilaita, jotka tekevät pahaa lapsille, naisille, yhteiskunnille ja koko maailmalle.
      Homohan ei sekaannu lapsiin tai tee pahaa vaan kyllä se on ihan toiset henkilöt. Joten miettikää mitä täällä suollatte.

• Juupajuup

En tiedä itkeäkö vai nauraako tälle keskustelun tasolle...

Ja Haavistoko lässyttelijä? Bitch please, jätkä on ollut rauhaa neuvottelemassa, joten en nyt usko että siihen hommaan valitaan mitään muumimammaa. Toiseksi minusta Haavistosta uhkuu karismaa, jota tukee hänen rauhallisuutensa ja levollisuutensa. Niinistö sen sijaan on itsekin myöntänyt olevansa kärsimätön, mikä tietyissä tilanteissa voi olla hyödyllistä, toisinaan taas ei.
      Haavisto on myös tällä hetkellä Suomen viidenneksi vaikutusvaltainen henkilö ulkomailla, joten jos puhutaan uskottavuudesta, niin sitä Haavisto myös tuo Suomen kansalle.

Ja jos vihreydestä puhutaan, niin uskokaa tai älkää, mutta kyllä nyt eletään sitä aika kautta että vihreää arvomaailma on ikään kuin pakko tukea jottei tämä maapallo putoa hämmentämäänsä roskakuoppaan. Vihreydessä on tietenkin se huono puoli, ettei puolue juuri Helsinkiä syvemmälle Suomeen näe, mutta nämähän ovat edelleen henkilövaalit.
      Niinistö sen sijaan ajaa asiaa Naton puolesta ja hän jos kuka aikoo pistää itsensä mahtivaltojen talutushihnaan jotta voitaisiin olla jatkuvassa talouskasvussa ja tietenkin vain näin voidaan turvata Suomen hyvinvointi joka köyhempien päässä vähenee koko ajan. Minunkin paikkakunnalla koko Niinistö kävi vain tervehtimässä paikallisen yrityksen, Harvian johtajaa. Että sillä tavoin.

• Historia/maantiede

Taisit tahallaan tossa unohtaa et eräs jo" eläkkeellä "olevista Suomentasavallanpressoista onkin saanyt "Nobelinrauhanpalkinnon"
      ja nimensä maailmankarttakirjaan siihen kohtaan missä lukee Afrikka.
      Masai Mara on vähä eri paikka kartalla kun vaikkapa "Mannerheimintie Helsingissä".
      Olikohan se se "vaappu´va ylipainoinen"?

• niinkö.

Odotan Kanadaan muuttoasi innolla. ;) Ehkä olet käsittänyt hieman väärin jotkin asiat.

• UKK -fani

Tässä puhutaan asiaa jota näkee harvoin. Näin juuri on kuten ketjun avaaja sanoo. Mutta minkäs sille voi, että 98% kansasta on tyhmiä kuin täytetyt teeret.

• epäileväisiä

Iltalehti on näköjään sulkenut keskustelupalstansa äänestyksen loppumiseen saakka.

Siellä oli kova keskustelu Sauli Niinistön äärioikeistolaisuudesta.

Tuli mieleen, rajoittaako Sauli Niinistön koneisto jo nyt sanan vapautta?! Näyttöä heidän vapaan tiedonvälityksen rajoittamisesta on. Se paljastui, kun yrittivät estää toimittajia tekemästä juttua Haavistosta.

• kyllä iltalehden toimittajat ovat minusta olleet pääsääntöisesti Haaviston kannattajia..

• Hohhoijaa

Paavu Nurmi juoksi aikoinaan Suomen maailman kartalle. Pekka Haavisto astuisi Suomen maailman kartalle. No ihan hyvä kaveri. Jos ei olisi sivari ja homo niin saattaisi päästä pidemmälle toista sijaa.

• kokooomus

kyllä on mahtava päivä tulossa Niinistö voittaa ja Suomi saa kerranki prisidentin
      tavja oli vaan tommonen tuuraaja mutta nyt tulee kunnon pressa, haavistoa en missään nimessä äänestäis ei ylipäällikkö voi olla sivari. Mitä sivari tietää Suomen puolustuksesta ei yhtään mitään. Mies se olla pitää eikä mikään neiti

• xzfgl

Olihan viimeski ylipäälikkönä nainen

• downshifting40
        xzfgl kirjoitti:

Olihan viimeski ylipäälikkönä nainen

12 v suomi mennyt alas.

• Tri.Sorbus

Kiittäkää suomalaisia sontamedioita! Kokkareiden ja kommareiden paskatuutteja!

• 5436786

Goldman Sachs on äänessä ja puhuu täällä juutalaisen politiikan puolesta jota Sauli Niinistö tulee tukemaan.

• Rehti Kokkare

Äänestin Niinistöä ja olen ylpeä siitä :-)

• ??!!!

Olet ylpaä, kuin pikku poika, joka sai paikatut vanhat kumisaappaat, jotka sitten vesilätäkköön mentyään vuosivat troisesta kohtaa, eli et tajunnut yhtään mitään äänestettävästä, vaan äänestit Niinistöä koska muutkin häntä äänestivät. Tämä on sitä perussuomaLAISTA JUNTTIUTTA! Äänestetään korkeintaan poliittisen mieliteon ja ajattelemattomuuden mukaan, mutta ei kysytä järjen ymmärryksen mukaista valintaa, vaan kuunnellaan poliittisesti samoin ajattelevan mielipidettä, vaikka siihen ei olisikaan varaa eli syytä sosiaalisesti ryhtyä edes miettimään. Meillä suomessa piisaa näitä paksu-kalloisia, joita on helppo pettää olemattomilla lupauksilla.

• Lauman mukana

Tn. moni äänestää tulevan taloudellisen kurimuksensa siunaajaa ja nimenkirjoittajaa.

• sdioj

Niinhän se aina Suomessa on ollut, mitä enemmän kkusetat ja ppissaat silmiin, niin sitä enemmän rakastat kyseistä kkusettajaa. Erkki Liikanen on hyvä esim. siitä

• pekkapresidentti

Jos Pekka Haavisto valitaan presidentiksi, niin eihän sitä tiedä kuinka paljon Suomeen olisi tunkua sen jälkeen ja hänen kanssaan samaan saunaan.

• Historia/maantiede

Haaviston olisi kannattanut käydä uimahallin saunassa haalimassa lisää ääniä.

• 364758699
        Historia/maantiede kirjoitti:

Suomen kansasta hyvin pieni osa käy uimahallissa, ei merkitystä. Naisäänestäjät sen rtkaisee kenestä tulee pressa ja naisiin kannattaa lobata.

• JaKirkkoVeneetPäälle
        364758699 kirjoitti:

Suomen kansasta hyvin pieni osa käy uimahallissa, ei merkitystä. Naisäänestäjät sen rtkaisee kenestä tulee pressa ja naisiin kannattaa lobata.

Elikkä nyt se naisten äänestysoikeus-josta on oltu niin ylpeitä, -lyö paskaa moraalin rattaisiin isolla lapiolla.
        Kun ovat puhuneet naisten äänestävän haavistoa.

Mutta ainakin minä näin äänestyspaikalla käydessäni sellaisia naisia menevän virtana sisään, joiden tiedän äänestävän Niinistöä 85 /15.

• NN
        Historia/maantiede kirjoitti:

tuo on törkeää....

• Historia/maantiede

Kuka on seuraava Nobelisti? EU.ssa eikai vain ISÄ MITRO!

• sijoittaja10

Itse olen Niinistön tukijajoukoissa, olen ammatiltani sijoittaja.
      Täytyy vaan sanoa, että nyt on kohta hyvin pullat uunissa pääministerinä kokoomuslainen ja pressana, YES
      Ja kyllä se niin on notta raha puhuu!!!!

• Nimimerkki17+8=25

Ei taida presidentin vaaleissa enää paljoa älykkyydellä tekemistä, vaan enemmänkin tunteella ja näin on tainnut olla Mauno Koiviston presidenttikaudesta lähtien.

Jopa Koivits itse katuu päätöstään presidentin valtaoikeuksien vähentämisestä.

"Koivisto sanoi, että presidentin valtaoikeuksien karsiminen on alkanut kolkuttaa hänen omaatuntoaan. Koivisto oli itse presidenttikautensa alussa aloitteentekijänä presidentin valtaoikeuksia karsittaessa.

Koiviston mukaan presidentin valta on kaventunut niin paljon, että herää kysymys, onko se enää sopusoinnussa vaalitapaan nähden. Koivisto siis puuttui asiaan, josta muun muassa tässä blogissa on käyty pitkä ja perusteellinen keskustelu.

Koivistoa huoletti mm. se, ovatko tasavallan presidentin valtuudet riittävät, kun hän käy keskusteluja muitten maitten ulkopoliittisen johdon kanssa.

”Toiseksi minua on alkanut huolestuttaa tasavallan presidentin rooli hallitusta muodostettaessa”, Koivisto sanoi.

Koivisto muistutti, että hän piti oman toimikautensa aikana yhtenä presidentin tärkeimpänä tehtävänä huolehtia siitä, että maalla on parlamentaarinen enemmistöhallitus.

”Nyt tunsin piston sydämessäni, kun vuoden 2011 eduskuntavaalien jälkeen saatoin todeta, että presidentti oli pelkkä sivustakatsoja tilanteessa, jossa hallitusneuvottelut pitkittyivät ja mutkistuivat”, Koivisto pahoitteli.

Koivisto myös viestitti, että presidentillä pitäisi olla sananvaltaa
      ulkoministerin valintaan."
      ( Lähde: http://blogit.hs.fi/perassahiihtaja/2012/01/19/mika-muutti-vaaliasetelmaa-finaaliviikolla/ )

Kuten Ari Alsio kirjoittaa Uudessa Suomessa "Suomi ei käytännössä kaipaa koko presidentti-instituuttia", olen tästä kohdasta ihan samaa mieltä ellei presidentin valtaoikeuksia lisätä. Nykyinen presidentti, nykyisillä valtaoikeuksilla tai jopa enemmän karsituilla on pelkkä nukke, tässä tapauksessa erittäin kallis selainen suomen valtiole ja sen kansalle.

Sisäpoliittisesti presidentillä ei ole mitään muuta valtaa kuin armahtaa vanki kerran vuodessa. Ulkopoliittisestikaan presidentti ei paljoa enää vaikuta jos kohta enää sitäkän. Näin ollen se on ihan se ja sama kuka saa nauttia presidentinviran eduista tekemättä juuri mitään järkevää.

• Niinistö=mulkku

Sauli Niinistö on rikkaiden asioita ajava kapitalisti paska, joka ei välitä muusta kuin suuryritysten voitoista ja rikkaimpien rahoista. Sitäpaitsi Niinistö on jäykköpolvi konservatiivi paska joka ajaa pystyyn kuolleita kristillisiä arvoja ja vanhoillista yhteiskuntaa. Se mies on täysi paska ja jätekasa arvoja joiden pitäisi olla kuollut pois 2000 vuotta sitten sen ristiinnaulitun kusipään kanssa.

Toivottavasti Haavisto voittaa niin saadaan vapaampi, kaikille ihmismäisempi yhteiskunta ja suurfirmoille tervemenoa rajojen yli muualle jos ei kiinnosta.

• Nimimerkki3+13=16

Jos Niinistö on mu1kku, niin Haavisto on se per$ereikä, jossa se mu1kku on.

Haavisto ottaa mielelään lisää ulkopuolista vierastatyövoimaa, vaikka kotimaasta löytyy työvoimaa yli tarpeiden. Tosi isänmaallinen toi Haavisto presidentiksi.

Havisto voi painua ulos politiikasta ja mennä parantamaan maailmaa rauhanneuvottelijana ihan ilman presidentin titteliäkin. Presidentit tekevät tota hommaa yleensä vasta kautensa jälkeen, eikä sen aikana.

• kapitalistisika

Yhdyn 100% edelliseen - Niinistö on todellakin täysiverinen konservatiivi ja vie Suomen vielä Natoon, hyvästi Suomen itsenäisyys - Niinistö ajaa Suomea liittovaltion suuntaan, se on vissi. Ja hän ei todellakaan välitä p-askan vertaa ihmisten hyvinvoinnista, ja haluaa tänne samat työolot kuin Kiinassa tai Intiassa, tärkeintä on hänelle, että hänen osakesalkkunsa arvo kasvaa, viis ihmisten hyvinvoinnista (tämä on myös Kokoomuksen linja).

• rahamieees

millä te homot elätte jos me sijoittajat vedämme rahat pois Suomesta

• Nimimerkki14+5=19

Sijoittajat osittain luovat köyhyyttä toivomalla mahdollisimman isoja osinkoja toisten ihmisten toimeentulon (lue työpaikkojen) nimissä.

• MIILKUUU

Muuta Venäjälle, niin pääset, mihin haluat!

• NN

Etpä taida kovinkaan fiksu tyyppi olla kysymyksesi suhteen...
      Muuta ihmeessä sinne Kanadaan ja pysy siellä!

• pahoinvoivaksi tullu

Ei presidentin ole syytä avustaa hallituksen muodostamisessa, mutta hajotusoikeus siihen muodostuneeseen eduskunnalle haistattelevaan kupikuntaan hänellä tulisi olla.
      Perjantaina tuli dokumentti Amerikan pankkimaailmasta....herra armahda.
      Vaalipäivänä Niinistö pontevana kertoi että yhteistyötä Natoon tulee lisätä.
      Perusteluiksi on sanottu että me jaamme länsimaisen demokratian ja ajattelutavan.
      Ei siellä ole minkäänlaista demokratiaa. ohjelmassa olleet järjestelmää tutkineet olisivat vankilassa elleivät he syytöksissään hirveistä vääryyksistä ja köyhien ryöstöstä olisi pysyneet totuudessa. Valta on pankkimiehillä ja suurteollisuuspampuilla.
      Yhteistyön lisääminen Naton kanssa on Suomalaisenkin demokratian loppu.
      Kertokaa ja selittäkää asia Niinistölle.

• Vasurikommari

Suomen kansa on totaalisen typerää. Jos kansa olisi viisas, Sauli Niinistö olisi saanut ensimmäisellä kierroksella about 7,2 prosenttia äänistä = Suomen eliitin äänet. Paavo Arhinmäki olisi valittu suoraan ensimmäisellä kierroksella n. 61 % kannatuksella, sillä hän oli ja on ainoa kansan syvien rivien (pieni- ja keskituloisten) etua katsova ehdokas.

Harmi vain, että etenkin Uudellamaalla kaikki tonnin kuussa tienaavatkin äänestävät Kokoomusta / Niinistöä. Kokooomus on taitava sumuttaja, suurpääoma kiittää.

• ei kommareille

Joo tämä tästä vielä olisi puuttunut että Suomi olisi taas saanut vasemmistolaisen presidentin. JOidenkin mielestä presidentin pitää aina olla sosialisti. Sosialisti ei voi äänestää porvaria, mutta joku porvari voi äänestää sosialistia. Sekö on tosiaan ainoa kriteeri että porvaria ei missään tapauksessa. Eikös se porvarikin voi olla oikeasti koko kansan presidentti ja toimia koko kansan parhaaksi. Arhinmäkeä ja kommareita ei missään tapauksessa pidä äänestää missään vaaleissa. He tulevat kotiimme ja vievät meiltä kaiken suurella vaivalla säästetyn omaisuuden. Omaa ja lasten tulevaisuutta varten olen sijoittanut rahani. Kommarit tulevat ja ottavat sen kaikki yhteiskunnalle, jotta köyhät pärjäävät paremmin. Tällaisten mielipiteitäkään ei saisi olla missään näkyvillä muutoin alan voida pahoin.

• ´´´´´´´´´´´´´´
        ei kommareille kirjoitti:

Joo tämä tästä vielä olisi puuttunut että Suomi olisi taas saanut vasemmistolaisen presidentin. JOidenkin mielestä presidentin pitää aina olla sosialisti. Sosialisti ei voi äänestää porvaria, mutta joku porvari voi äänestää sosialistia. Sekö on tosiaan ainoa kriteeri että porvaria ei missään tapauksessa. Eikös se porvarikin voi olla oikeasti koko kansan presidentti ja toimia koko kansan parhaaksi. Arhinmäkeä ja kommareita ei missään tapauksessa pidä äänestää missään vaaleissa. He tulevat kotiimme ja vievät meiltä kaiken suurella vaivalla säästetyn omaisuuden. Omaa ja lasten tulevaisuutta varten olen sijoittanut rahani. Kommarit tulevat ja ottavat sen kaikki yhteiskunnalle, jotta köyhät pärjäävät paremmin. Tällaisten mielipiteitäkään ei saisi olla missään näkyvillä muutoin alan voida pahoin.

"ei kommareille". Tässä tuli oikein roppakaupalla aivojen tyhjää ilmaa esiin, sitä tyhjää suomalaista junttimaisuutta, jossa aivoissa ei tapahdu juurikaan ajatustoimintaa, vaan ovat uinuvassa tilassa?

• sivusta, kommmentti.
        ´´´´´´´´´´´´´´ kirjoitti:

"ei kommareille". Tässä tuli oikein roppakaupalla aivojen tyhjää ilmaa esiin, sitä tyhjää suomalaista junttimaisuutta, jossa aivoissa ei tapahdu juurikaan ajatustoimintaa, vaan ovat uinuvassa tilassa?

Niin: se "kommarittelija"- haukkuja, jonka kommenttia aivan asiallisesti paheksuit, ei taida tietää edes sitä, että Suomessa ei poliittisella kartalla nyt v.2012 eduskunnassa ole kommunistisia puolueita.... Tyypillistä äärioikeistolaisen viharetoriikkaa se sellainen, joka asiakysymyksissäkin kilpistyy tunneperäiseen fanaattisuuteen ja aina...Onneksi se fakta lohduttaa, että tuollaiset eivät ikimaailmassa nimillään kehtaisi sanoa vastaavaa - säälittää netissä vihapuheiden suoltajat.

Ja itse en viitsinyt sanoa kyseisen "kommarittelija - vasemmistovihapuhekirjoittajan kommenttiin; vaikka toisaalta mieli teki sanoa, että varmaankin JUST SIKSI mä äänestän vaaleissa useimmiten suvaitsevaista vasemmistoa mieluummin, KOSKA OSA Suomen poliittisen oikeistoideologian edustajista ilmiselvästi elää jossakin täysin menneisyydessä, vaikka olen kyllä joskus äänestänyt esim. keskustaakin ja minusta Sauli Niinistö on ihan ok. pressa, vaikka Haavistosta presidenttiä itse toivoinkin....

Ja sitäpaitsi fakta on, että jos nyt sitten minäkin hienoisesti provosoin, kun kerran monet muutkin,. että nykyisin "kommunismia" Suomessa harjoitetaan kylläkin korkeintaan siten päin, että YRITYKSET pitäisi PALKKATYÖLÄISTEN kustantaa ja elättää verovaroista... Mitäs tervettä yrittäjyyttä sellainen muka on, jos se yritysten tukeminen niin äärimmilleen viedään kuin Suomessa, että kaikilla köyhillä ei ole enää edes ruokaa - ei kaikilla, vaikka kävisivät töissäkin, kun yritysten konkilta selviämistä pitää tukea pääosin veroja maksavan palkatyöläisten rahoilla? Verovarat on tarkoitettu ihmisille ihmisten peruspalveluihin, eikä yrityksille pääosin ja ylitse ihmisten tarpeiden - ja käsittääkseni myös mm. noiden oikeistolaistenkin ideologiassa ainakin alunperin...

Mua ainakaan ei yhtään haittaisi, jos suursijoittajat vetäytyisi maasta - eihän niistä osa jo nytkään muutenkaan edes maksa verojaan "isänmaahansa", vaikka niitä tuetaan palkkatyöläisten rahoista yltäkylläisesti monia - joten vois olla, että siinä vaan kilpailu piristyisi ja uudetkin yrittäjät saisivat tilaa!

• toinen vastustaja.
        sivusta, kommmentti. kirjoitti:

Niin: se "kommarittelija"- haukkuja, jonka kommenttia aivan asiallisesti paheksuit, ei taida tietää edes sitä, että Suomessa ei poliittisella kartalla nyt v.2012 eduskunnassa ole kommunistisia puolueita.... Tyypillistä äärioikeistolaisen viharetoriikkaa se sellainen, joka asiakysymyksissäkin kilpistyy tunneperäiseen fanaattisuuteen ja aina...Onneksi se fakta lohduttaa, että tuollaiset eivät ikimaailmassa nimillään kehtaisi sanoa vastaavaa - säälittää netissä vihapuheiden suoltajat.

Ja itse en viitsinyt sanoa kyseisen "kommarittelija - vasemmistovihapuhekirjoittajan kommenttiin; vaikka toisaalta mieli teki sanoa, että varmaankin JUST SIKSI mä äänestän vaaleissa useimmiten suvaitsevaista vasemmistoa mieluummin, KOSKA OSA Suomen poliittisen oikeistoideologian edustajista ilmiselvästi elää jossakin täysin menneisyydessä, vaikka olen kyllä joskus äänestänyt esim. keskustaakin ja minusta Sauli Niinistö on ihan ok. pressa, vaikka Haavistosta presidenttiä itse toivoinkin....

Ja sitäpaitsi fakta on, että jos nyt sitten minäkin hienoisesti provosoin, kun kerran monet muutkin,. että nykyisin "kommunismia" Suomessa harjoitetaan kylläkin korkeintaan siten päin, että YRITYKSET pitäisi PALKKATYÖLÄISTEN kustantaa ja elättää verovaroista... Mitäs tervettä yrittäjyyttä sellainen muka on, jos se yritysten tukeminen niin äärimmilleen viedään kuin Suomessa, että kaikilla köyhillä ei ole enää edes ruokaa - ei kaikilla, vaikka kävisivät töissäkin, kun yritysten konkilta selviämistä pitää tukea pääosin veroja maksavan palkatyöläisten rahoilla? Verovarat on tarkoitettu ihmisille ihmisten peruspalveluihin, eikä yrityksille pääosin ja ylitse ihmisten tarpeiden - ja käsittääkseni myös mm. noiden oikeistolaistenkin ideologiassa ainakin alunperin...

Mua ainakaan ei yhtään haittaisi, jos suursijoittajat vetäytyisi maasta - eihän niistä osa jo nytkään muutenkaan edes maksa verojaan "isänmaahansa", vaikka niitä tuetaan palkkatyöläisten rahoista yltäkylläisesti monia - joten vois olla, että siinä vaan kilpailu piristyisi ja uudetkin yrittäjät saisivat tilaa!

Vasemmistoliiton eduskuntaryhmässä istui edellisellä kaudella ja ilmeisesti vieläkin entisiä taistolaisia. He olivat vasemman laidan kommunisteja. Ei se kommarius ole heistä mihinkään kadonnut. Samoja vanhoja taistolaisia he ovat vaikka kuinka koetettaisiin puhua että he ovat vain vasemmistoliittolaisia. Miksi ihmeessä kommareita ei saa arvostella. Onhan kannatuskin laskenut entisestä suurpuolueesta todelliseksi pienpuolueeksi ja puolue kuihtuu tulevaisuudessa. Äänestää en voi näin vasemmistolaisia. Kai se sitten niin on että pitää olla todella köyhä ja pientuloinen ja kouluja käymätön, jotta voi äänestää vasemmistoliittoa. Annahan olla jos puoluetta arvostellaan, niin jopa haukutaan aivottomaksi moukaksi. Hyvä puoli asiassa on se ettei koskaan heille voida antaa valtaa.

• kyllästynyt tällaisi
        ´´´´´´´´´´´´´´ kirjoitti:

""ei kommareille". Tässä tuli oikein roppakaupalla aivojen tyhjää ilmaa esiin, sitä tyhjää suomalaista junttimaisuutta, jossa aivoissa ei tapahdu juurikaan ajatustoimintaa, vaan ovat uinuvassa tilassa? "

Kommareita ei sitten saa arvostella lainkaan? Kannatus kyllä kivasti laskee, kohta ei ole kannatusta kuin Lapin ja Oulun vaalipiiristä. Kommari sitten ilmeisesti osaa aina ajatella oikein, on tosi fiksu, eikä missään tapauksessa ole juntti. Aivotkin toimivat aina.

• 00000000000000000000

rikkauksiin mielestäni jokaisen ihmisen tulisi pyrkiä,eikö?
      se on niin, että rahalla saa ja hevosella pääsee,
      VOITTO ON VARMAA NIINISTÖ

• rthtrh

En tiedä yleisesti suomalaisten älykkyydestä mutta kirjoittajan aivotoiminnan kirkkaudesta ei jää epäselvyyksiä. Mitä tulee esimerkiksi Ahtisaareen niin..öh googlaa herran nimi ja ylläty mitä mies on tehnyt sekä presidenttikautena, että varsinkin sen jälkeen.

• no more to say
    • lahjomatonnn

Minä äänestin Niinistö, sillä hän on komein ehdokas.

• Irvileuka

Millä kriteereillä Niinistö on komea - se on niin ruma kuin vain voi olla, vai oletko joku aivoton blondi.

• kirvellä veistetty

Mielestäni Niinistöstä tulee mieleen lähinnä Ranskan presidentti Sarkozy ex-portto vaimoineen. Hän on paitsi ylimielisen näköinen, on myös sitä kaikissa puheissaan ja teoissaan - ällöttävä porvari, ja sitä on myös Niinistö, tosin Jenni vähän pehmentää Niinistön kirveellä veistettyä olemusta. Mä aion vaihtaa aina kanavaa, kun N ilmestyy sinne, en kestä katella sen pärstää.

Aloittajalla ei ole ainakaan mitään suvaitsevaisuutta - voit onnitella itseäsi siitä, eläköön suvaitsemattomuus, rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, leipäjonot kasvavat, terveyspalvelut on vedetty alas, mutta ei se rikkaita haittaa, voivat käydä yksityisellä - lista on pitkä, kokoomus ajaa näitä "parannuksia" ns hyvinvointipalvelujen alasajamista.
      Ne, jotka asettuvat Niinistön taakse, haluavat vain kohottaa heikkoa itsetuntoaan, ja kuvitella itsensä porvariksi, todellisuus on kuitenkin heilläkin karu. Huvittavinta on, että Soini asettui Niinistön taakse - vasemmiston edustaja porvarin taakse, herätkää perussuomalaiset.
      Paitsi että pitää katella Kataisen tekopyhää kestohymyä, pitää seuraavat 6 vuotta katsella vähintään yhtä kamalaa Niinistön tekopyhää virnistystä. Tämä maa todellakin on voimakkaasti kahtia jakautunut, jo äänestystulos kertoo siitä - ja täällä on vallalla "heikot sortuu elon tiellä", koulu-, työpaikka- ja kaiken mahdollisen kiusaamisen luvattu maa - markkinajohtaja juuri tällä saralla - onneksi olkoon suomalaiset.

• goldmansach

Suvatsevaisuus menööt rahamaailma tulee, raha puhuu raha on rakas

• demokratian kannalla

Valitseepa kansa miehen tai neidin, tuskinpa kumpikaan maatamme Pohjois-Korean tilanteeseen ajaa.

• perus waler

On pakko taas vastata yllä olevaan,onko tamä pelle,anteeksi tuleva
      pressa,edes kykeneväinen armahtamaan vankeja.
      Käsittääkseni Niinistö antaisi tämän päätöksen korkeimmalle oikeudelle,
      ja Haavisto taas uskoo ihmisen hyvyyteen,ja parantumiseen,toiseen
      mahdollisuuteen.
      Kaikki "Jammut" vaan ulos 12.vuoden jälkeen,koska vankila tunnetusti
      on parantanut heidät.
      Sanotaan,että sähkötuoli on edelleen ratkaisu,
      Tämä oli vaan kannanotto ylläolevaan

• Tyhmät presidentit

Mannerhein oli ensimmäinen presidentti, joka ei hallinnut presidentin tehtäviä. Sitten saatiin odottaa aina Ahtisaareen asti yhtä tyhmää presidenttiä ja nyt tulee sitten kolmas tyhmä presidentti, Niinistö.

• kyllästynyt.
        Tyhmät presidentit kirjoitti:

Mannerhein oli ensimmäinen presidentti, joka ei hallinnut presidentin tehtäviä. Sitten saatiin odottaa aina Ahtisaareen asti yhtä tyhmää presidenttiä ja nyt tulee sitten kolmas tyhmä presidentti, Niinistö.

Päinvastoin. Juuri Mannerheim, Ahtisaari ja Niinistö ovat Suomen parhaimmat presidentit. Muut olivat huonoja presidenttejä. Hassua että täällä nimitellään äänestäjiä aivottomiksi moukiksi kun ei itse osaa äänestää oikein. Teinin kannattaisi käydä kouluja ja lukea historiaa niin opit äänestämään oikein.

• hmmmmmm

ei täällä komeudella pärjää kyllä pitää olla Mu... NAA.

• bye bye baby

Tervemenoa Kanadaan, se nostaisi tänkin maan älykkyysosamäärää! :) Voin sponssata matkalipuissa!

• HALOO!!!!!!!!!!!!!!

MITEN ON MAHDOLLISTA ETTÄ SUOMI24 NOSTAA ETUSIVULLEEN TÄLLAISEN PASKAVIESTIN?!!!!!!!!!!!!!!!!!

• rtrdtr

Ja vielä pitää lukea näiden moukkien kirjoituksia. Väittävät osaavansa itse äänestää oikein ja muut ovat sitten aivottomia moukkia kun eivät osaa äänestää. Me aivottomat moukat kuitenkin valitsimme tällä kertaa järkevimmän vaihtoehdon.

• 23

Unohdit kertoa Niinistöstä?

Hänen surkeutensa ei kestä kai edes päivänvaloa... parempi tuo Haavisto siis.

Hyvää matkaa sinne Kanadaan. Muista olla tulematta takaisin. Mene sinne itänaapuriimme, jos tiesi näille suunnille vielä halajaa...

• Eläkepaprutko vetään

Jos haavistosta tulee pressa jätän kelaan eläkepaperit alkavalla viikolla. en suostu maksamaan veroja maalle jota edustaa homo valtionpäämiehenä.
      Ei ole homoja vastaan mitään, mutta ei pressana voi toimia homo, menee imago vituiksi muun maailman silmissä.

Olkoon vihreä homo vaikka ministerinä tai vaikka hotellisiivoojana, mutta ei pressana! Sama ku valittaisiin marssista tullut lesbo pressaksi, tosin halonen oli aika lähellä sitä paitsi ei ollut vihreä kuin kateudesta parempiaan kohtaan.

Saa hävetä, kun halosen ukko kyttäilee prinsessan tissiväliä 6sek.

HÄPEÄN OLLA SUOMALAINEN JA ÄÄNESTIN ELÄMÄSSÄNI EKAA KERTAA JA SIIHEN MENI MELKEIN 15V JA ÄÄNI MENI SAULILLE!

• Nimimerkki unohtui

Miten tämän depressiivisen mongolikansan imago voisi tästä enää pilaantua? Ihan hyvä, ettet sentään aiemmin ole äänestänyt. Jonkinlainen älykkyystesti pitäisi äänioikeudenkin ehdoksi asettaa.

• Häpeäpilkku

Minä häpeän sinua, joka täysin vapaaehtoisesti ja kurillaan alkaisi elättämään itseään muiden raskaalla työllä. Olet häpeäksi tälle maalle.

• bye bye baby

Tervemenoa Kanadaan, se nostaisi tänkin maan älykkyysosamäärää! :) Voin sponssata matkalipuissa!

• ukgiugui

Suomalainen mies sairastui AIDS.iin ja meni Ruotsalaisen lääkärin vastaanotolle kysymään lääkettä tautiin.
      Ruotsalainen lääkäri määräsi lääkekuuriksi litra hernekeittoa,ruislimppu,purkillinen piimää ja laatikollinen hapankaalia.
      Suomalainen potilas kysyi että mitäs tämä AIDS:iin muka auttaa,johon Ruotsalainen lääkäri totesi että,ei tämä mitään auta,mutta opittepahan tietämään mitä varten persereikä on olemassa.

• EMU

Jättäisin koko viran täyttämättä. Niinistö myy vielä Suomen lainatakuiden myötä palasina Venäjälle ja Ruotsille.

• Nimimerkki unohtui

Nythän on valittavina eläkevirkaa halajava kuivakka juristi ja höpöttelevä maailmanparantaja. Ei osattu taaskaan valita, ei

Mutta Ahtisaaresta...Olet viestisi perusteella ilmeisen kyvytön järkevään argumentointiin, mutta kysyn nyt kuitenkin, kuka vuoden 1994 ehdokkaista olisi ollut parempi valinta kuin hän? Suomalaisen päivänpolitiikan ulkopuolelta tuleminen, jota nimität "poliittiseksi kokemattomuudeksi" (eikö rauhanvälitys muka ole poliittista kokemusta?) sopi ihan hyvin uuteen jälkikekkoslaiseen presidentti-instituutioon. Ahtisaarikin kyllä yritti huseerata mm. työllisyyskysmysten kanssa, mutta hallitus tämän torppasi, kuten oikein olikin.

• gfdhfdfdfgfbifgfig

Jos Matti Nykänen olis ehdokkaana niin hänethän tietenkin valittaisiin

• Mäkihyppääjät juu...

Niin varmaan... Matti Nykänen luultavasti ihan todella valittaisiin, jos olisi ehdolla presidentiksi ja kannattajakunnan innostamiseksi riittäisi todennäköisesti vaikka pelkkä tosi-tv -ohjelma hänelle.:/

• fiftisiksti

Jos Pekka voittaa muutan köpikseen ja otan ruotsin kansalaisuuden.
      Ennen lähtöä klikkaan eroa kirkosta sivustolle

• lapsettaako

Kyllä te ootte sairaita. Aikuset ihmiset ku saakelin kakarat hiekkalaatikolla: "meidän iskä on parlempi ku teidän iskä, se antaa sulle turlpaan, huorla". - Muttei mitkätahansa kakarat, vaan aikalailla onnettoman slummin lapset.

• Fact

"Both groups exhibited increases in penile circumference to the heterosexual and female homosexual videos. Only the homophobic men showed an increase in penile erection to male homosexual stimuli. ..Homophobia is apparently associated with homosexual arousal that the homophobic individual is either unaware of or denies." https://my.psychologytoday.com/files/u47/Henry_et_al.pdf

Eli - koska luultavasti ap ei tästä paljoa irti saa, sanon mahdollsiimman yksinkertaisesti, jotta saattaisit ymmärtää:

Homokammo on pelkoa, että onkin itse homo (eikä ihan syyttä)

• tosenttixxx

Suuryritysten lähtö Suomesta olisi katastrofi hyvivointiyhteiskunnalle.
      Niinistön valinta muuttaa asioita.Ainkin linnan juhlien kutsulista uusiksi:
      vähemmän homoja julkisuushörhöjä enemmän tavallisia ihmisiä.
      Presidentillä täytyy olla koulutus ja kokemusta normaalista työelämästä,

• Kim Jong Sauli

Hei! Tuleva pressa on saman mittainen ja samanlainen "muodikas" käkkärätukka kuin Kim Jong Il:llä. ELÄKÖÖN KIM JONG SAULI !

• pahoin pelkään

Kekkosen jälkeen ei ole toistaiseksi ollut kyvyiltään niin monilahjakasta presidenttiä. Koivisto oli tosin jossain suhteessa myös vakuuttava, mutta ei lähellekään Kekkosen veroinen.
      Nyt tilanne on veitsenterällä, sillä jos mielestäni ei toivottu mies voittaa, voidaan hyvällä syyllä laulaa sitä vanhaa rallia: Humu-Pekka kotoaan kun maailmalle lähti, niin hanuri oli hällä seljässään. Näin ne ajat huononee: Ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli.
      Toivotaan nyt, ettei rallille tule käyttöä, sillä se olisi pahempi kuin koko EU.

• Sale pressaks

Kaikki homot menkööt ahvenanmaalle ja Haavisto perheineen perässä. Homoilkoot siellä keskenään jä jääköön terveet suomeen hoitamaan suomen asioita eikä homojen ja pummien sekä maahanmuuttajien.

• Maailman loppu !

Se on pelkästään HELSINKILÄISTEN presidentin vaalit.
      Sieltähän nämä ehdokkaat tulevat ja saivat enemmistön äänistä. jotka
      tulivat sieltä HELSINGISTÄ.
      Helsingin ulkopuolella ääniä saivat Väyrynen ja Soini, jotka eivät saaneet
      ääniä Helsingin puolella.
      Ei täällä pohjanmaalla kannatettu Niinistöä ja Haavistoa.
      En minä äänestä kehäkolmosen sisäpuolella olevia ehdokkaita.
      Ei jaksa kiinnostaa sitten pätkän vertaa koko vaali.

• Whatever..

En luule, että kukaan edes haluaisi Suomen presidentiksi, kun kansan, tarkoitan Suomi24 puhuvilla ihmisillä on kyllä niin parhaimmasta päästä revitty asenne :D
      Kuka oikeesti jaksaisi???

• Nimimerkki unohtui

Opintojen keskenjättämisestä sen verran, että maisterin tutkinnon nyt pystyy kuka tahansa apina suorittamaan, paitsi tietenkin jos tärkeämmät asiat (kuten esimerkiksi töiden tekeminen) tulevat väliin. Moni menestyvä ihminen on imaistu korkeakoulusta työelämään ennen aikojaan.

Mitä taas Haaviston fägäriyteen tulee, en usko tippaakaan tämän olevan mikään ongelma ulkomailla. Ulkovaltojen johtajia kiinnostavat Suomen presidentissä hänen välityksellään syntyvät kontaktit, ei se, missä hänen pikkuveitikkansa on käynyt.

Tämä uskovaisten ja homofoobikkojen kiukunkihinä on näiden sinänsä tylsähköjen vaalien parasta antia. Mitä kurjempaa tällä p*skasakilla on, sitä leveämpi on hymyni.

• Nimimerkki unohtui

Ennakkoäänet laskettu: Saulihan se on menossa linnaan loisimaan, ja täysin odotusten(i) mukaisilla prosenteilla.

• Onnea Sauli ja Jenni
        Nimimerkki unohtui kirjoitti:

Ennakkoäänet laskettu: Saulihan se on menossa linnaan loisimaan, ja täysin odotusten(i) mukaisilla prosenteilla.

sinulle tuli pieni kirjoitusvirhe, Sauli on menossa LOISTAMAAN...

Onpa muka tunne, kun onnistuin ensimmäistä kertaa äänestämään voittajaa.

Olen syntynyt Paasikiven aikana ja luultavasti kuolenkin kokoomuslaisen presidentin aikana, sillä tätä virkaa ei enää ikinä anneta sosialisteille, eikä millekään vähemmistölle, se on varma.

Kolmekymmentä vuotta demari presidenttinä on nyt saanut kansan maljan kuohumaan yli siihen malliin, että demarit saavat odottaa vähintäänkin niin kauan, että nyt elävät ihmiset ovat kuolleet, ennen kuin heillä on edes toivoa nousta varteenotettavaksi puolueeksi.
        Sekin edellyttää, että demarit lähestyvät amerikkalaista demokraattista puoluetta.

• Nimimerkki unohtui
        Onnea Sauli ja Jenni kirjoitti:

sinulle tuli pieni kirjoitusvirhe, Sauli on menossa LOISTAMAAN...

Onpa muka tunne, kun onnistuin ensimmäistä kertaa äänestämään voittajaa.

Olen syntynyt Paasikiven aikana ja luultavasti kuolenkin kokoomuslaisen presidentin aikana, sillä tätä virkaa ei enää ikinä anneta sosialisteille, eikä millekään vähemmistölle, se on varma.

Kolmekymmentä vuotta demari presidenttinä on nyt saanut kansan maljan kuohumaan yli siihen malliin, että demarit saavat odottaa vähintäänkin niin kauan, että nyt elävät ihmiset ovat kuolleet, ennen kuin heillä on edes toivoa nousta varteenotettavaksi puolueeksi.
        Sekin edellyttää, että demarit lähestyvät amerikkalaista demokraattista puoluetta.

Ei kokoomuslaiset nyt enemmistökään ole.

Henkilökohtaisesti toivon, että mokoma turhakevirka lakkautetaan kokonaan, ja eiköhän se toteudukin viimeistään 12 vuoden kuluttua.

• Potaskanjauhantaa

Oolen sammaa mielenpuolta; S.N. aloitti hyväpalkkaiset eläkepäivät. Jos olisi oikeasti halunnut tehdä duunia tämän maan hyväksi, olisi pysynyt muussa duunissa eli virassa, jossa olisi voinut käyttää ammattitaitonsa, näkemyksensä ja kokemuksensa kansan hyväksi oikeasti eikä vain mukamas.

• ällö toi aloitus!

Nimimerkille "Nimimerkki unohtui": No mutta ei nyt sentään... Maisterintutkinnon vaativuuteen lienevät oikeutettuja ja ottamaan kantaa vain sen suorittaneet? Siitä kyllä samaa mieltä, että Haavisto tekisi presidenttinä - tai mihin tehtävään nyt sitten lähteekin, älykäs mies - päätökset aivoillaan, eikä kuten homofoobikot luulevat, että alapäällä.

• 6

SE ON SIINÄ!

• lammaskanat

Vittu Suomalaiset on tyhmiä. Bääbäää, äänestäkääääää!

Saatte neljännen eläkepresidentin sitten aikanaan. Maksatte kaikki hänen edustuskulut. Hahaa

Nauran maanmiehilleni täältä Ruotsista.

• Nimimerkki1+4=5

Joka tapauksessa oltais maksettu. Kyllä Haavistokin olisi ollut kautensa jälkeen oikeutettu eläkkeeseensä. Taidat itse olla aika lailla tyhmempi.

• näin se vaan on,,,,

Mielummin armeijan käynyt hetero, kuin sivari ja hinaaja

• VOITTO KOTIIN!

HYVÄ!
      Osas äänestää!

Eipä tarvitse aloittajankaan muuttaa Kanadaan.
      Samoin minä, lahjoitan jo tilaamani Norjanmatkalipun ja peruutan kansalaisuushakemukseni Norjalaiseksi.
      Huh.

• Rahamies1

VOITTO VOITTOOOOOOOOOOOOOO VISKI PULLO AVATTU ELÄKÖÖÖN SUOMI JA RAHA

• Kristityn näkemys

Raamatussa kerrotaan suoraan, että homous ei ole oikein. Kun asiaa tarkastellaan kristillisessä valtiossa kristinuskon pohjalta, niin on muistettava, että kyse ei ole ihmisten mielipiteistä. Jumala on se, joka ei yksiselitteisesti hyväksy samaa sukupuolta olevien parisuhteita. Niinpä tämäkään kirjoitukseni ei ole minun mielipide vaan Jumalan mielipide, joka löytyy siis Raamatusta.

Homoksi ei synnytä. Jos se on sairaus, niin sairauksista paranee rukouksen avulla kuten syövästä tai mistä tahansa sairaudesta. Voi rukoilla Jumalaa, että muuttuu normaaliksi heteroksi. Se ei ole mikään mahdottomuus. Joka tapauksessa presidentti on esikuva ja hän antaa vääränlaisen hyväksyttävän kuvan synnille. Synnistä pääsee rukouksen kautta.

Onhan alkoholistakin riippuvaisia ihmisiä. Mutta siitäkin paranee. Niin paranee myös vääränlaisista ihmissuhteista. Jumala muuttaa ihmistä.

• Nimimerkki unohtui

No toivottavasti Sauli nyt sitten ajaa terveydenhoitosysteemin alas. Valltionmenot vähenee remakasti, jos mennään lääkärin sijasta papin tai henkiparantajan pakeille.

• Jumala hyväksyy homo

Olet aivan väärässä, tuo sinun selityksesi on pelkkää harhakuvittelua. Jeesuskin hyväksyi homot. Lue mitä se Raamattu sanoo, ja on hyvä opetella lukemisen ymmärtämistä, suosittelen. Sillä tuollainen elämä kuin sinun on suoraan saatanasta.

http://www.arcusfinland.net/33

• lack of vision

No toivottavasti Sauli nyt sitten ajaa terveydenhoitosysteemin alas. Valltionmenot vähenee remakasti, jos mennään lääkärin sijasta papin tai henkiparantajan pakeille.

Krisitityn näkemys, säälin sua ja sun näkemyksiäs.

• ulkokullittu

Ootko ite nainu ikinä vai antaako Raamattu siihenkään lupaa??? Samaa se on sulle kuin syntisillekin.

• delafonte

suomi on myyty ,mut miten hitossa voisi saada ostettua takaisin ...............

• urmax

Näyttää siltä ettei maamme saa kunnon pressaa lainkaan vaan pellen puvussa.

• kjhljöokjäoöjh

Kansa valitsi heteron.
      Homo ei kelpaa pressaksi.
      Vaipukaa surkeuteenne vihreet piipertäjät.
      Teistä ei ole mihinkään.
      Kansa puhui!!

• minapa mina

Yleensa ihmiset, jotka on noin vahvasti homoutta vastaan, ovat itse huomanneet itsessaan homomaisia piirteita, eivat hyvkasy niita ja koittavat peittaa ne selittamattoman vihan alle. On aivan tosi lapsellista kuulla aikuisen ihmisen suusta tuollaista puhetta.
      On niin monia muitakin asioita maailmassa, joista voisi pistaa pystyyn isommankin keskustelun, kuin yhden ihmisen seksuaalinen suuntautuminen.
      Mika ihme siina nyt on, etta yhtakkia kaikkia kiinnostaa enemman presidenttiehdokkainen henk.koht elama, eika esimerkiksi asiat joita he ajavat eteenpain ja arvot, joita he edustavat? (enka nyt tarkoita seksuaalista suuntautumista)
      Ja mietipa aloittaja itseasi, oleko sina taydellinen? Mika sinut oikeuttaa kirjoittamaan tuolla tavalla ihmisista, jotka ovat muutenkin Sinua pidemmalle kouluttautuneita? Toivottavasti auttoi tuollaisen vihan purkaminen tanne suomi24:aan, kertoo paljon sinusta :)

• Vihreä Superporvari

En minä ole homoja vastaan, vaan homouden julistamista ja homoa presidenttiä. Ennen kaikkea olen vihreitä arvoja vastaan. Ei sovi edustamaan Suomea. Haavisto on varmasti henkilönä ihan ok. Eikä homoudesta edes ollut kyse, vain osasyy. Haaviston taustoihin en luota, sen verran kyseenalaisia ovat joten ei presidentiksi. Haavisto Halosen jälkeen olisi ollut liikaa. Presidentin täytyy olla arvovaltainen.

En voi sanoa, että juhlin erityisesti tulosta koska ykkösehdokkaani ei ollut toisella kierroksella. Tämä oli voitto ulkopoiliittisen edustavuuden ja terveiden arvojen kannalta. Niinistön kokemuskin on aivan toista luokkaa ja on ollut rehellinen, joten hänen voittonsa on ok.

Ja miksi kuvittelet että Haavisto (ylioppilas) on paremmin koulutettu kuin minä? Olen maisteri, arvostan perinteisiä perhearvoja, olen käynyt armeijan ja teen töitä.

Olen hieman yllättynyt että tämä viikon vanha kirjoitus on etusivulla, no eikai siinä.

• eikiitoshomoille.

Äänestäjät eivät vaan lämpene homoparille.
      Häpeä se olisi jos itsenäisyyspäivän vastaanottoa olisi isännöimässä jokin naurettava homopari

• jk

ninkö

• Vanhapierupappa

Onneksi olkoon Suomi, kapitalismi on ihanaa.

• homohetero??!!

kiva haukkua ruotsalaisia homoiksi,kun suomalaiset ovat puhtaasti heterokansaa!!!!

• 0000000000000000
    • vahanukke-jenni

jennilläkin tuli jokin tunne esiin? hui

• tyhmäihminen

Minusta on varsin mielenkiintoista lukea tämän kaltaisia aloituksia ja kommentteja joita niihin esitettään, pääosin johtuen siitä että ne ovat varsin viihdyttäviä.
      Esim: tämä aloitus ei kerro politiikasta yhtään mitään, se ei esitä minkäänlaista vaihtoehtoa tilanteeseen, asiat joita se ottaa esiin ovat joko vähän taikka olemattoman merkityksellisiä eikä tämä aloitus sisällä ainuttakaan konkreettista asiaa johon voisi ylipäätään ottaa millään tavalla kantaa.

Ylläoleva puolestaan johtuu siitä että kyseinen aloitus kertoo ainoastaan jotakin aloittajasta, aloituksen ollessa yksinkertaisesti vain esitetty mielipide jota ei ole perusteltu millään tavalla.
      Kysymykset joita siinä on esitetty ovat täysin merkityksettömiä koska aloitus ei sisältönsä puolesta tarjoa mitään asiayhteyttä jossa niistä voitaisiin keskustella ja on ilmiselvää että ainoa vastaus joka tässä tilanteessa on aloittajan mielestä sovelias on sellainen joka on yhtä mieltä hänen esityksensä kanssa.
      Samoin ainoa vastaus jonka tällaiseen tekstiin edes soveltuu on sellainen jossa esitetään oma mielipide, jolloin keskustelu pelkistyy hyvin äkkiä siihen että molemmat osapuolet esittävät mielipiteitään totaalisesti piittaamatta siitä mitä toinen osapuoli on sanonut.

Joten en vaivaudu edes kommentoimaan aloituksen sisältöä.

Sen sijaan kommentoisin sitä että tämä on hyvin tyypillistä ja varsin ikävää, sillä näyttää hyvin vahvasti siltä että suurin osa netin käyttäjistä, luku joka on suomessa yli 80% koko väestöstä, eivät osaa esittää asiaansa argumentti muodossa.
      Toisin sanoen omaa asemaa ei ensisijaisesti perustella ollenkaan ja jos joku vastaa siihen kriittisesti, tähän kritiikkiin harvemmin osataan vastata muulla tavalla kuin sovaamalla.... siis niissä onnekkaissa tapauksissa että saa ylipäätään vastauksen.

Mistä tämä sitten johtuu? Pääosin koulujärjestelmästä jossa vastauksia annetaan muodollisesti jotakin ennakoon valmiiksi määriteltyä tarkoitusta varten.
      Mistä johtuen omaa tietämystä ei tarvitse soveltaa mihinkään, tarvitsee ainoastaan antaa vastaukset joita pyydetään, eikä vastaukseensa saa palautetta muuta kuin arvosanan muodossa.
      Se että osaa jäsennellä ajatuksensa, esittää asemansa ja perustella sekä vastata esitettyyn kritiikkiin keskustelussa on taito itsessään ja jos sitä ei harjoita ei siinä voi olla myöskään kovin hyvä.
      Tämä tekee ihmisistä systemaattisia ei soveltavia ja kun omaa tietämystään pitäisi soveltaa, niin korkeasta faktatiodon osaamisesta huolimatta, omaamansa tiedon esittäminen ja välittäminen ymmäärrettävässä muodossa näyttää olevan varsin haastavaa.
      Kyseisen tila toimii myös päinvastaiseen suuntaan ja ihmiset ovat hyvin herkkiä omaksumaan käsityksiä silloin kun ne esitetään tämän samankaltaisen auktoritäärisen esitystavan välityksellä vaikka näitä esityksiä ja käsityksiä ei olisikaan perusteltu millään tavalla.

Kyse ei ole kuitenkaan siitä että suomalaiset olisivat erityisen huonoja tässä asiassa, vaan sen sijaan näyttää siltä että ihmiset kautta pallon ovat epäonnistuneet tässä kyseisessä asiassa varsin yhteneväisesti.

Mistä johtuen olen tullut jokseenkin vähemmän positiiviseen lopputulokseen, joka on seuraava: Ihmiset ovat yleisesti tyhmiä ja laiskoja ajattelemaa asioita.

• kommentti...,,.,.

Eivät - vaan itsekkäitä, ainostaan sitä... Näillä kokonaisuudessaan nimettömillä ja persoonattomilla näillä Suomi24- palstoilla huomaa hyvin sen, että näille kirjoittavat ihmiset - mitä sitten lienevätkin ja henkilöistähän ei voi tietää - ovat niitä rääkyviä kakaroita, jotka ovat aina tottuneet saamaan pullat pöytään äityliineiltään, kun vähän määkäisee ja sitä metodia he toteuttavat sitten myös aikuisina. Tästä syystä he provosoivat aloituksissaan, kun kerran nimettöminä ilman omia nimiään voivat - he eivät pidä tärkeänä sitä asiaa, että lukijalle ja yleisesti keskustelun kannalta olisi miellyttävämpää, että aloitukset olisivat jotnekin mietittyjä tai että niitä kirjoitettaisiin vain, jos todella ovat kiinnostuneita siitä, mitä muut ajattelevat....

Huomiotahan noilla nimettömillä provokaatioaloituksilla, kuten tässä ketjussa, varmaan haetaan - etenkin jos ovat ihan aloituksia häiritsevät vihakirjoitukset - jollaisia tavis ei edes kehtaa laatia edes nimettömänä, mutta lähestyy mielestäni kyllä jo lähes täydellistä peruskäytöstavoista piittaamattomuutta, että kun tän nimettömän Suomi24:n kirjoittajat varmaan ihan oikesti luulee, että täydellinen argumentointitaidon ja yleissivistyksen omaamattomuus olisi korvattavissa ilmeisestikin pelkällä sillä, että mitä enemmän provosoi ja että muka lukija nauttisi siitä, mitä näkee näillä palstoilla....

• Järki käteen suomi!

Seuraavissa presidentinvaaleissa toiselle kierrokselle suomalaiset äänestävät sitten jonkun Ablullah Mohammed Bin Ladenin. Luojan kiitos suomessa on vielä enemmistö jolla on järki kasassa, mutta jos tätä vauhtia mennään eteenpäin niin tiedä vaikka piakkoin on meillä pedofiili presidenttinä.

• 1+1= -20

Taidat olla venäläinen,
      itsesi alittanut pyrkyri,
      ja sait mitä halusit.
      Onnittelen?

• Vihreä Superporvari

Ei tarvitse onnitella. Olen pettynyt koska Väyrynen ei päätynyt presidentiksi.

Hienoa nähdä että suurin osa äänestäjistä osaavat katsoa ehdokkaan taustoja, arvostavat terveitä arvoja, kokemusta tai isänmaallisuutta. Suomella on siis toivoa!!!

Meidän pitää arvostaa suomalaisuutta, niitä tekoja joilla tämä maa on lunastettu sekä pitää suomalaisten puolta. Presidentti on kasvomme maailmalle. Tätä arvostetaan myös maailmalla, he arvostavat maata jolla on arvoja.

En kannata kaikkea mitä Niinistö edustaa, mutta miljoona kertaa enemmän mitä Haavisto ja vihreät edustavat.

Rauhaa kaikille, tuloksesta riippumatta.

• xxSelena

"Jos Stalin olisi onnistunut valtaamaan maamme, olisi ainakin varmaa, ettei täällä homot ja feministit hyppisi silmille!"

Tämä virke todistaa täydellisesti, että sinua ei kannata kuunnella.

• Suurpääoma

Heitäpä Sale voltti, saat banaanin.

• Suurpääoma

Heitäpä Sale voltti, saat banaanin.

• woe woe

Paha. Voi valita vain ruton ja koleran välillä loppusuoralla.

• Umpityhmä78

Umpityhmä kansa valitsi nobelvoittajan pressaks ja vielä etukäteen... Ei huono!

• Umpityhmä78

1994 siis...

• Ooollllli

JeeeeesssS oikee voitti mies jeee. Hyvä että homosta ei tullu presidenttiä.
      Jos se homo ois voittanu suomen maine ois menny heti wc pöntöstä ala.

• Ajattelematonta

No onpa tyhmää ja asiatonta tekstiä. Olet ammattiavun tarpeessa. Ei omaa pahaa oloa kannata purkaa näin.

• huva saauli

Jos nyt tulis ryhtiä!

• Huolestunut42

Näitä fasistisia, ennakkoluuloisia ja itsekkäitä kapitalisteja on katsottu tässä jo tarpeeksi.

Todella surullista, että ihmiset ajattelevat näköjään vain kukkaroaan ja taloutta, samalla kun ympäristö tuhoutuu ja köyhät elävät hiuskarvan varassa..

• räkäbaarin tenut

juu,jaetaan miljoona tänään jokaiselle suomalaiselle,huomenna on jo osa köyhiä!!!

• yya yya

Aloittaja! Muuta vaan Kanadaan ja ota mielialalääkkeet loppuelämnäksi mukaasi. Minusta Kekkonen ja Ahtisaari on ollut suomen parhaimmat presidentit. Haavisto kuuluu samaan sarjaan. Sääli vaan kun jäi toiseksi. Toivottavasti ensikerralla ismiset on viisaampia. Nämä kolme miestä on hyväntahdon lähettiläitä koko maailmalle.

• Vihreä Superporvari

Kekkonen oli todellinen valtionmies, niin kuin sanoin. Eikä Ahtisaaressakaan mitään suurempaa vikaa ollut, hieman vain väritön.

Mutta älä viitsi edes verrata Haavistoa noihin kahteen edelliseen. Pidän Haavistoa epärehellisenä pyrkyrinä, jolla ei lisäksi ollut edes edellytyksiä taustansa puolesta presidentiksi.

Haavisto olisi ollut suora jatkaja Halosen maailmankatsomukselle (tosin vähemmällä kompetenssilla), mikä olisi ollut katastrofi.

Uskon että Niinistö ajattelee oikeasti jokaista suomalaista. Ei kypsässä iässä tarvitse enää ajaa omia etujaan. Se Niinistöstä on myös huokunut viime vuosina. Hän on myös lahjoittanut valtavia summia myös hyväntekeväisyyteen, ja ottanut etäisyyttä kokoomuspolitiikkaan.

Niinistöstä tulee ihan hyvä presidentti. Hienoa että suomalaiset osaavat äänestää järkevästi.

• ratikaali retikka

Kuinkan monta miltsii hjallis pani harkimon kampaanjaa.

• kansalainen

Lopputulos on se että kaikista äänioikeutetuista

Niinistö sai n43% äänistä
      nukkuvien ehdokas n31%
      haavisto n26%

hyljättyjen ehdokkaiden äänien määrä ei ole viellä selvillä

Reilusti yli puolet Suomalaisista ei halunut Saulista Presidenttiä.

Kokoomuksen Vastustajat voittivat 57% 43%

Hyvä Suomi Hurraa kun enemmistö ei mennyt kokoomuksen retkuun.
      Ja Valittelut ettei Sopivaa Presidenttiä löytynyt enemmistölle.

• Kieroontunut luonne

sinulla kun osaat vääntää selvästä asiasta tällaisen mielipiteen ja laskelman.

• Onhan se nähty

Hehehe, älä painl sitä taskulaskimen miinustaja plussaa ihan miten sattuu :))

Nukkuvat hyväksyivät äänestämättä tulevan presidentin, joten LISÄÄ nukkuvat Niinistön taakse, niin saat oikean lukeman !
        ja sitä rataa yksikään nukkuvien ääni ei kuulu Haavistolle , koska nukkuvatkin puhuttelevat Niinistöä Suomen presidenttinä, eikä haavistoa !

Näinse on oikein laskettu !

Kyllä maalaisjärki on viisaampi, kuin kaupunki populistit yhteensä.

• Muu maa mustikka

Tervemenoo - Suomen kansan sivistystaso nousee huomattavasti jos muutat maasta!

• muuan akka

Yhtä kiero luonne kuin Haavistolla. Kaikki Haaviston vaalipuheet olivat niin laskelmoituja, että se kuulsi kaikesta mitä hän sanoi.

Kamppanja oli kaiken kaikkiaan Haavistolla epäonnistunut ja pääosiltaan ärsytti vain ihmisiä.

Sellaisia ylilyöntejä Niinistön kamppanjassa ei tapahtunut.

Valitettavasti oli paljon Väyrysen ja Soinin kannattajia, jotka ei halunneet antaa ääntään kummallekkaan. Pakkanen tietysti söi pahemman kerran ääniä.

• MahtaakoKorjaantua

Juu, minäkin osaisin presidentti haastatteluissa puhua ja luvata vaikka mitä.

Esim. Lupaisin aamuruuhkaan paljon lisää tilaa, ja lumituiskussa lupaisin estää ketjukolarit ja työttömille töitä yllinkyllin, ja sairaille parempia lääkäreitä, ja vanhuksille uutta nuoruutta ja lapsille eroamattomia vanhempia, ja kaikkea muuta, paljon paremmin, kuin haavisto. Jopa parempia säätietoja ja pilkkikelejä !

Ja lupaisin diktaattorien muuttavan maansa menon kertaheitolla demokraattiseksi, ja voisin luvata jokaikisen somalin painelevan vapaaehtoisesti takaisin sinne, mistä tulivatkin, ja muslimit lupaisin nakkaavan koraaninsa nuotioon.

Suurinpiirtein yhtä realistinen on vihreiden politiikka ja juoni.

• kansalainen

onhan se harvinaisen selvää että Huomattava osa Suomalaisista ei halunnut äänestää kumpaakaan ehdokkaista.

edellisissä vaaleissa 2. kierroksen äänestysprosentti oli yli 77%

ja nyt vain 68.9%

• väärä valta

Vaalit on nyt ohi tällä kertaa.
      Tämä ketju on sellaisen ressukan epätoivoinen huuto siitä tuskasta jota hän kokee, jos kuitenkin Haavisto voittaisi?! Kirjoitushetkellä ehkä alkoi tämä kapitalisti heikkona hetkenä pelkäämään että porvarituulet kääntyisi. Tämä on totuus!

Kuka sitten olisi lypsettävänä, jos ei enää olisikaan porvareiden demokratia vallalla?

• .

Maa saa aina selaisen johtajan kuin se ansaitsee.
        Itä-Euroopassa kommunismi sai kyytiä lähes samassa ajassa, mitä meillä oli demari presidenttinä.
        Muslimimaat lahtaavat diktaattorinsa järjestelmällisesti.
        Demokratia kehittyy koko ajan tiedon lisääntyessä. Olemme vain vielä kovin alhaalla tiedon portailla, kun Pohjois.Koreaan täytyy lähettää tietoa ja suklaata ilmapalloilla.
        Suomessa jotkut vielä jopa uskovat sosialismiin, vaikka tulokset ovat olleet parikymmentä vuotta jokaisen nähtävissä ja silmät auki kulkeneilla koko ajan.

• Cyberpunk*******
        . kirjoitti:

Maa saa aina selaisen johtajan kuin se ansaitsee.
        Itä-Euroopassa kommunismi sai kyytiä lähes samassa ajassa, mitä meillä oli demari presidenttinä.
        Muslimimaat lahtaavat diktaattorinsa järjestelmällisesti.
        Demokratia kehittyy koko ajan tiedon lisääntyessä. Olemme vain vielä kovin alhaalla tiedon portailla, kun Pohjois.Koreaan täytyy lähettää tietoa ja suklaata ilmapalloilla.
        Suomessa jotkut vielä jopa uskovat sosialismiin, vaikka tulokset ovat olleet parikymmentä vuotta jokaisen nähtävissä ja silmät auki kulkeneilla koko ajan.

Sosialismin tuomioksi koitui eliitti joka kuori kerman päältä.

Mistä muusta riistokapitalismi koostuu kuin eliiteistä ja eliittiä palvelevista orjista?

Kapitalismi toimii alkutekijöissään hyvin silloin kun toimijoita ja yrittäjiä on valtavasti ja kukaan ei saa yliotetta.

Tällä hetkellä maailmassa ei ole kuin muutama monikansallinen yritys jotka hallitsevat koko maailmaa. Nuo muutamat toimijat lobbaavat sellaisia lakeja ettei kukaan muu voi enää yrittää ja menestyä.

Kun mukaan lisätään vielä muutama monikansallinen pankki ja pankkijärjestelmä, silloin raha ei kierrä, vaan sitä luodaan tyhjästä ja se kulkee pelkästään keskuspankkia kohden.

Vielä kaksi, kolme vuotta sitten kun ihmisiltä kysyi että kuka luo tähän maahan rahaa, olisi vastauksena ollut että valtio. Vastaus on kuitenkin väärä. Valtio ei luo rahaa, valtio ottaa yksityispankeilta velkaa jatkuvasti!

Se on kehitys joka tulee kokemaan ihan saman kohtalon kuin kommunismi ja se sota ei tule olemaan mikään pieni sisällissota, vaan koko maailman tuhoava sota.

• AWERSGYUI
        Cyberpunk******* kirjoitti:

Sosialismin tuomioksi koitui eliitti joka kuori kerman päältä.

Mistä muusta riistokapitalismi koostuu kuin eliiteistä ja eliittiä palvelevista orjista?

Kapitalismi toimii alkutekijöissään hyvin silloin kun toimijoita ja yrittäjiä on valtavasti ja kukaan ei saa yliotetta.

Tällä hetkellä maailmassa ei ole kuin muutama monikansallinen yritys jotka hallitsevat koko maailmaa. Nuo muutamat toimijat lobbaavat sellaisia lakeja ettei kukaan muu voi enää yrittää ja menestyä.

Kun mukaan lisätään vielä muutama monikansallinen pankki ja pankkijärjestelmä, silloin raha ei kierrä, vaan sitä luodaan tyhjästä ja se kulkee pelkästään keskuspankkia kohden.

Vielä kaksi, kolme vuotta sitten kun ihmisiltä kysyi että kuka luo tähän maahan rahaa, olisi vastauksena ollut että valtio. Vastaus on kuitenkin väärä. Valtio ei luo rahaa, valtio ottaa yksityispankeilta velkaa jatkuvasti!

Se on kehitys joka tulee kokemaan ihan saman kohtalon kuin kommunismi ja se sota ei tule olemaan mikään pieni sisällissota, vaan koko maailman tuhoava sota.

Venäjän riistokapitalismi ei ole kapitalismia, vaan suoranaista järjestätynyttä rosvousta.
        Kapitalismi luo hyvinvointia, mitä Venäjällä ei edelleenkään ole kuin aniharvoilla mafiosoilla.
        Tässä suuntaa antava lyhyt video, kuinka kapitalismi toimii.

http://www.youtube.com/watch?v=v1U1Jzdghjk&feature=player_embedded#!

Katsokaa noita lukuja ja verratkaa Suomeen. Hyvin olemme pärjänneet, vaikka lippu tuolla vilahtaakin aika alhaalla, mutta videon tekijän tiedot Suomesta lienevät olleet varsin vanhoja

• yks.

Ihanko oikeesti?

Lupaat vaan.

• jk

ninkö

• oikea vastaus:

EI osaa.

• Mies23vkl

"Homo, kyseenalaisilla syilla intin luistanut, opintonsa keskeyttänyt paperin väärentäjä, valeprofessori, sai potkut YK työstä kun ei oltu tyytyväisiä, miljonäärigrynderi, valehtelija jne. Jonka puoliso on baaritappelija, parturikampaaja, rattijuoppo homoseksuaalinen poika."

Hän ei ole luistanut intistä, vaan suorittanut siviilipalveluksen, joka on laillista. Miksi hän ei olisi keskeyttänyt opintojaan jos sai paljon järkevämpää tekemistä kuin opiskelu? Luuletko, että hän ei ole osaavampi kuin koulun loppuun käyneet kurssikaverinsa ovat tällä hetkellä? Hän ei ole valeprofessori, vaan professoriksi häntä kutsuttiin hänen työskennellessään Amerikassa. Tuskin koulun antamat nimitykset ovat hänen syynsä. YK:sta sai potkut, mutta syytä voi vain arvella. Syy voi olla myös liiallinen oma-aloitteisuus tms. ei välttämättä epäpätevyys tehtävään.

Mitä vikaa parturikampaajan ammatissa on? Ei hänestä olla presidenttiä tekemässä.

Ihmeellisiä asenteita sinulla. Tuskin Kanada sinua ottaa vastaan, koska sinne muuttamiseen tarvitsee jotain muutakin meriittejä kuin 20 vuotinen alkoholistin ura.

• Vihreä Superporvari

Haavisto luisti intin, koska "pelkäsi sodan syttyvän". Näin hän itse selitti. Mikä paskahousu. Koulutusta vaaditaan moniin tärkeisiin tehtäviin, sekä se kertoo pitkäjänteisyydestä ja ajattelukyvystä. Darfuriin EU:n erityisedustajana olisi tarvittu vaatimusten mukaan korkeakoulututkinto. Haavisto meni takaoven kautta. Luulen, että moni hänen kurssikavereistaan on osaavampi kun kävi koulut loppuun. Haavistolla ei ole edes oikeaa työkokemusta.

Ja se professori juttu. Ensinnäkin, Haavisto kävi luennoimassa kuusi tunnin(!) mittaista luentoa Bristolissa apurahalla, jonka nimi oli "Benjamin Meaker Visiting Professor". Haavisto käytti nimeä visiting professor, joka on akateeminen titteli. Siinä on oleellinen ero. Myös Bristolin yliopisto oli tästä suuttunut ja oikaisi tiedon pikimmiten. Kyseessä oli selvä harhautus.

Ja tiedätkö miksi Haavisto sai potkut? Siksi, koska ei saavuttanut käytännössä mitään tuloksia ja hänen taitojaan epäiltiin monelta eri taholta. Tämä on kaikkien luettavissa internetin ihmemaailmasta. Vain yksi 20:sta sissipäälliköstä kirjoitti rauhansopimuksen.

Ja puolison rikollinen tausta ei sovi presidenttiparille.

Kyllä te Haaviston äänestäjä olette hieman vajakkeja. Ei ole kaikki inkkarit kanootissa tai lepakot tapulissa, jos menee tuollaista laistajapyrkyriä äänestämään presidentiksi.

Kasva jätkä vähän ja mene oikeisiin töihin niin avautuvat ne elämän realiteetit paremmin.

• Mies23vkl
        Vihreä Superporvari kirjoitti:

Haavisto luisti intin, koska "pelkäsi sodan syttyvän". Näin hän itse selitti. Mikä paskahousu. Koulutusta vaaditaan moniin tärkeisiin tehtäviin, sekä se kertoo pitkäjänteisyydestä ja ajattelukyvystä. Darfuriin EU:n erityisedustajana olisi tarvittu vaatimusten mukaan korkeakoulututkinto. Haavisto meni takaoven kautta. Luulen, että moni hänen kurssikavereistaan on osaavampi kun kävi koulut loppuun. Haavistolla ei ole edes oikeaa työkokemusta.

Ja se professori juttu. Ensinnäkin, Haavisto kävi luennoimassa kuusi tunnin(!) mittaista luentoa Bristolissa apurahalla, jonka nimi oli "Benjamin Meaker Visiting Professor". Haavisto käytti nimeä visiting professor, joka on akateeminen titteli. Siinä on oleellinen ero. Myös Bristolin yliopisto oli tästä suuttunut ja oikaisi tiedon pikimmiten. Kyseessä oli selvä harhautus.

Ja tiedätkö miksi Haavisto sai potkut? Siksi, koska ei saavuttanut käytännössä mitään tuloksia ja hänen taitojaan epäiltiin monelta eri taholta. Tämä on kaikkien luettavissa internetin ihmemaailmasta. Vain yksi 20:sta sissipäälliköstä kirjoitti rauhansopimuksen.

Ja puolison rikollinen tausta ei sovi presidenttiparille.

Kyllä te Haaviston äänestäjä olette hieman vajakkeja. Ei ole kaikki inkkarit kanootissa tai lepakot tapulissa, jos menee tuollaista laistajapyrkyriä äänestämään presidentiksi.

Kasva jätkä vähän ja mene oikeisiin töihin niin avautuvat ne elämän realiteetit paremmin.

"Mikä **********. Koulutusta vaaditaan moniin tärkeisiin tehtäviin, sekä se kertoo pitkäjänteisyydestä ja ajattelukyvystä. Darfuriin EU:n erityisedustajana olisi tarvittu vaatimusten mukaan korkeakoulututkinto. Haavisto meni takaoven kautta."

Eikö se kerro jotain hänen osaamisestaan kun pääsee tehtävään, vaikka ei ole vaadittua koulutusta? Tuollaisilla aloilla koulutusvaatimukset eivät ole todellakaan yhtä tiukkoja kuin esimerkiksi lääkärin ammatissa, jossa koulutus on välttämätön.

"Luulen, että moni hänen kurssikavereistaan on osaavampi kun kävi koulut loppuun. Haavistolla ei ole edes oikeaa työkokemusta."

Aikamoista puppua sanoisin.

"Ja tiedätkö miksi Haavisto sai potkut?"

En tiedä, etkä tiedä sinäkään.

"Ja puolison rikollinen tausta ei sovi presidenttiparille."

Rattijuopomus ja baaritappelu eivät kylläkään tekee ketään rikolliseksi.

"Kyseessä oli selvä harhautus."

Mitä hän hyötyisi tuosta harhautuksesta? Kaikki voi kuitenkin halutessaan lukea hänen koulutuksensa. Olennaistahan on se mitä hän on yliopistolla tehnyt eikä se millä tittelillä hän sen teki.

Mitä vikaa siinä on, että ei halua kuolla? Mielestäni se on järkevän ihmisen merkki. Vain idiootit ryntäävät maata puolustamaan henkensä edestä, onneksi teitä on.

• dildomarakassi

Juu muuta vaan sinne Kanadaan, siellähän niitä ei homoja todellakaan ole, eikä samansukupuolen liitot ole tietenkään sallittuja :)

Teille orjille, jotka äänestitte Niinistöä: älkää sitten valittako että "köyhät on kyykyssä", itseppähän olette vuosikaudet äänestäneet kokkariporvareita ja vielä typeryyden multihuipennukseksi Kokkarimaskotti Suomen symbolisesti korkeimpaan virkaan. Kyllähän tuo osaa pankkien juoksupoika ja kikkelinlutkuttaja olla, mutta ulkopolitiikka? "Juu, olishan se kiva et on kaikilla kivaa". Ei jumalauta... Apinatasavalta.

• Vihreä Superporvari

Juuri tämä teissä maailmanhalaajissa on vikana: Te ette lue ajatuksella mitään. Tai ehkäpä siellä pikkupäässä ei ole ajatuksia, mene ja tiedä.

Kyse on siis presidentistä, jolla on erittäin kyseenalainen tausta. Lisäksi katson että homous ei ole positiivinen juttu ulkopoliittisille suhteille maan edustajana. Olen hetero, joten katson että pieni vähemmistö edustaa minua huonosti.

Muuten minulle ei ole mitään väliä kuka on homo ja kuka ei. Mutta eihän teille mene se mitenkään päähän vaan kaikki laitetaan homofobian ja rasismin syyksi. Katsokaan peiliin.

Haavisto se oikea porvari on. Niinistö on lahjoittanut hyväntekeväisyyteen vaikka kuinka paljon, Haavisto ei mitään, vaikka lienee monimiljonääri. Vai muka kansanmies....Olisi nauranut paskaisesti teille höynille linnassa ja tärkännyt miljooniaan takkatulen loimussa.

En edes kannata kokoomusta, kannatin Niinistöä, jolla on meriittejä paljon enemmän köyhien arvostamisesta kuin Haavistolla, tekojen kautta.

Nyt alan kehittelemään agitaatiomenetelmiä persujen menestyksen eteen kunnallisvaaleihin. Tätä maata ei hoideta maailmaa halaamalla, vaan pitämällä kansalaisten puolta ja kannustamalla kaikki töihin, loisimiselle loppu kerta kaikkiaan.

• maarukka
        Vihreä Superporvari kirjoitti:

Juuri tämä teissä maailmanhalaajissa on vikana: Te ette lue ajatuksella mitään. Tai ehkäpä siellä pikkupäässä ei ole ajatuksia, mene ja tiedä.

Kyse on siis presidentistä, jolla on erittäin kyseenalainen tausta. Lisäksi katson että homous ei ole positiivinen juttu ulkopoliittisille suhteille maan edustajana. Olen hetero, joten katson että pieni vähemmistö edustaa minua huonosti.

Muuten minulle ei ole mitään väliä kuka on homo ja kuka ei. Mutta eihän teille mene se mitenkään päähän vaan kaikki laitetaan homofobian ja rasismin syyksi. Katsokaan peiliin.

Haavisto se oikea porvari on. Niinistö on lahjoittanut hyväntekeväisyyteen vaikka kuinka paljon, Haavisto ei mitään, vaikka lienee monimiljonääri. Vai muka kansanmies....Olisi nauranut paskaisesti teille höynille linnassa ja tärkännyt miljooniaan takkatulen loimussa.

En edes kannata kokoomusta, kannatin Niinistöä, jolla on meriittejä paljon enemmän köyhien arvostamisesta kuin Haavistolla, tekojen kautta.

Nyt alan kehittelemään agitaatiomenetelmiä persujen menestyksen eteen kunnallisvaaleihin. Tätä maata ei hoideta maailmaa halaamalla, vaan pitämällä kansalaisten puolta ja kannustamalla kaikki töihin, loisimiselle loppu kerta kaikkiaan.

Mihin sinä perustat tuon Sauli Niiinistön anteliaisuuden?

Lukisit muutakin kuin Ilta Paskan Chat-palstoja. Ja kaikki Eivät Mainosta itseään vaalien alla, kuten Sauli teki. Miten joku voi olla NOIN TYHMä?????

• Maa meidän on, onko

EI KANSA OSAA!! Se on nähty!!

Pitäisi pikimmiten palata valitsijamiesjärjestelmään, jolloin olisi sentään pieni mahdollisuus saada paras valituksi.

Nyt valituksi voi käytännöllisesti katsoen tulla kouluttamaton, aseistakieltäytyjä, ja kenties vaikkapa todellinen vankiloiden kuluttaja.

Kansan sympatiat kun voi saada puolelleen kuka ikinä sen taidon osaa.

Miten voi isänmaan ykköspaikalle tulla henkilö joka ei tahdo isänmaataan kykyjensä mukaan puolustaa???

• markantulo

Tämä vistini poistetaan miksi?

Haavisto ahvenaanmaalle pressaksi (sai 60% äänistäsiellä) ja Hakkarainen sinne maahanmuuttoministeriksi.

• jovain

Kiva kun saatiin uusi presitentti ja kaunis puoliso

• maarukka

Sauli hävisi edelliset vaalit, kun ei ollut vaimoa. Oli 6 vuotta aikaa. Mitä teki, kun ei viuhka käynytkään Aikuisten naisten seurassa. Teki sopimuksen kummityttönsä kanssa. Nai. Voitti pösilöitten tuella vaalit. Kun kausi ohitse, nukke-Jenni sanoo:
        -Bye, bye.
        Varmasti sekstailee jo enemminkin, saamme lukea Seiskasta. Saulilla, kun ei seiso.

• ann-oppia

Superporvarille,
      Suomalaisia vaivaa kateus. Kateus vie kalatkin vedestä, joten ei ihme jos kokenein ja muutoinkin pätevin presidenttiehdokas jäi pois toiselta kierrokselta.
      Kun ihminen ilmaisee olevansa kykenevä ja haluavansa valtakunnan korkeimman viran, niin joidenki milestä se on aivan hirveä asia. Toisaalta ihmeteltiin, että voidaanko presidentiksi valita edes henkilöä, joka ei ole todisteellisesti edes pyrkimässä presidentiksi.
      Niinistö on nyt 1.3.2012 lähtien suomella töissä. Työtä riittää ja lupauksia tuli - lupausten täyttymyksiä on sytä seurata.

• Vihreä Superporvari

Niin se on, ei osata ajatella omaa nenää pidemmälle, vaan otetaan mahdollisimman samanlainen presidentti kuin itse on. Presidentin täytyy olla edustava, kokenut ja nuhteeton. Väyrynen olisi ollut ainoa oikea valinta. Mutta ei, porukalla oli tarve äänestää vastajytkyä, tai muuten vain näyttää omaa suvaitsevaisuuttaan Pekan homouden kautta. Ehdokkaan taustoista viis.

No, onneksi suurin osa äänestäjistä on järkeviä ja tajuavat ettei maata vihreällä maailmahalausideologialla johdeta.

• jenni hylkiö

nyt meillä onkin semmonen super persreikä kuminaamalla varustettuna

• jenni hylkiö

super arsehole tähtien tilalle

• eräs äänestäjä.

Tähän voisi todeta, että ainoastaan Ahtisaari ja Niinistö ovat olleet oikeita presidenttejä niistä jotka kansa on valinnut. Minäkin äänestin heitä molempia. Sen sijaan suuresti ihmettelen suomalaisia naisäänestäjiä. Ensin he äänestivät Elisabeth Rehnin toiselle kierrokselle. Seuraava suosikki oli Uosukainen. Hän kuitenkin romahti jo eka kierroksella. Sitten löydettiin jostain ihmeestä Halonen. Hänet vielä äänestettiin presidentiksi, vieläpä kaksi kertaa. Ei kyllä äänestäjät tunnu paljon ajattelevan ketä äänestävät. Tässä tapauksessa ainoa syy oli se että nainen piti saada presidentiksi.
      En ymmärtänyt miksi kirjoittaja kritisoi Ahtisaarta. Hän oli palkintonsa ansainnut ja oli presidenttinäkin hyvä. Eihän toisella kierroksella voinut äänestää kuin häntä. Ei ollut muuta mahdollisuutta.
      Kekkonen oli vallassa liian kauan, ja oli väärin että vieras valtio sekaantui Suomen asioihin puuttumalla vuoden 1962 vaaleihin. Ehkäpä lopuksi voidaan todeta, että Suomen kaikkien aikojen parhaat presidentit eivät ole kansan valitsemia. Heidät valitsi eduskunta tai edellisen presidentin valitsijamiehet poikkeustilanteessa kriisivuosina. Kenet kansa olisikaan valinnut kriisivuosina jos heille ois annettu valta valita.

• facebookiton

Eniten ihmetyttää mikä on tämä sosiaalinen media? Nämä hölmöt mielipidekirjoitukset, twitterit ja facebookitko ne ratkaisevat vaalin? Joku teinimoukka kirjoittaa jonkin hölmön mielipiteen jostain ehdokkaasta tai solvaavan jostain toisesta ehdokkaasta. Sitten toinen jolla ei oikeesti ole mitään mielipidettä uskookin kaiken mitä toinen täällä kirjoittelee ja alkaa tukemaan tätä ehdokasta pelkästään sen takia. Ja tämäkö on vielä olevinaan jokin uusi media? Muistan jo vuosien 1994 ja 2000 pressavaaleissa oli ihan samanlaista. Silloinkin luettiin näitä solvaavia mielipiteitä. Se sai aikaan sen että lopetin totaalisesti mielipidesivujen lukemisen ja en käytä facebookia enkä twitteriä. Osaan äänestää itse ja tiedän kuka ehdokas on minulle sopivin. En osallistu kenenkään solvaamiseen enkä kirjoita mitään pahaa kenestäkään. Sosiaalinen media on jo hyvin vanhanaikainen juttu.

• niiin mikä on...

Ethän sä, nimimerkki "facebookiton", ole "totaalisesti lopettanut mielipidesivujen lukemista", koska olet mielipidesivulla sä nimetön tässä Suomi24:ssa, vaikkei tämä nimetön Suomi24, johon tässä nyt kirjoitan, mikään "sosiaalinen media" olekaan. Mutta siitä samaa mieltä, että en käytä minäkään Facebookia tai Twitteriä, vaikka melkein kaikki ystäväni niiden päälle ymmärtävätkin ja valittavat aina, että miksen ole siellä ja minä taas en käytä niitä esim. siksi, että ajattelen niiden olevan pääosin ihmisten yksityisyydestä kiinnostuneiden kyttäävien ahneiden yritysten ja laiskojen poliitikoiden väline toimia, enkä ole kiinnostunut olemaan naamalla missään netissä.

Tulee vielä vastareaktio "sosiaaliselle medialle", veikkaan: kohta ihmiset alkaa kyllästyä perseen kasvattamiseen tietokoneiden ääressä, mitä naurettavasti kutsutaan muka "sosiaaliseksi toiminnaksi" (ja siihen sitten varmaan joku urpoyrittäjä perustaa jonkun virtuaalisairaalan nettikirjoittelusta vieroitusoireita omaaville tyhmille, btw...), vaikkei tässä nettiin kirjoittelussa edes keskustella kasvokkain tai edes varmuudella tiedettyjen kanssa. Ikävä kyllä, ettei netissä useinkaan nimillä ole ne, joilla olisi eniten kykyä kirjoittaa...

Minäkään en kirjoita mitään pahaa kenestäkään ja juuri siksi kirjoitan nimettä ja reisteröitymättä tämän Suomi24:n jäseneksi, koska mikäli jos kirjoittaisin nimelläni tai rekisteröityisin tämän Suomi24:n jäseneksi ja jos kirjoittaisin rekisteröidyllä nimimerkillä, niin siinä olisin jokaisella viattomalla vilpittömällä tokaisullani tuntemattomille nimettömille kommentteihinsa vastaamisistani vastuussa jo erittäin monien muidenkin maineesta - ja sitä en halua, en sellaista tilannetta, jos keskustelen vaikka hyppykupasta tai nyt vaikka tässä Suomi24:n keskustelussa, johon Suomi24:n nyt kirjoitan. Paljon nää Suomi24- jäsenet kyllä kiusaa - käy havaitusti herjaamaan nimimerkkiä omaamattomiakin.

• RYÖMÄLÄINEN
        niiin mikä on... kirjoitti:

Ethän sä, nimimerkki "facebookiton", ole "totaalisesti lopettanut mielipidesivujen lukemista", koska olet mielipidesivulla sä nimetön tässä Suomi24:ssa, vaikkei tämä nimetön Suomi24, johon tässä nyt kirjoitan, mikään "sosiaalinen media" olekaan. Mutta siitä samaa mieltä, että en käytä minäkään Facebookia tai Twitteriä, vaikka melkein kaikki ystäväni niiden päälle ymmärtävätkin ja valittavat aina, että miksen ole siellä ja minä taas en käytä niitä esim. siksi, että ajattelen niiden olevan pääosin ihmisten yksityisyydestä kiinnostuneiden kyttäävien ahneiden yritysten ja laiskojen poliitikoiden väline toimia, enkä ole kiinnostunut olemaan naamalla missään netissä.

Tulee vielä vastareaktio "sosiaaliselle medialle", veikkaan: kohta ihmiset alkaa kyllästyä perseen kasvattamiseen tietokoneiden ääressä, mitä naurettavasti kutsutaan muka "sosiaaliseksi toiminnaksi" (ja siihen sitten varmaan joku urpoyrittäjä perustaa jonkun virtuaalisairaalan nettikirjoittelusta vieroitusoireita omaaville tyhmille, btw...), vaikkei tässä nettiin kirjoittelussa edes keskustella kasvokkain tai edes varmuudella tiedettyjen kanssa. Ikävä kyllä, ettei netissä useinkaan nimillä ole ne, joilla olisi eniten kykyä kirjoittaa...

Minäkään en kirjoita mitään pahaa kenestäkään ja juuri siksi kirjoitan nimettä ja reisteröitymättä tämän Suomi24:n jäseneksi, koska mikäli jos kirjoittaisin nimelläni tai rekisteröityisin tämän Suomi24:n jäseneksi ja jos kirjoittaisin rekisteröidyllä nimimerkillä, niin siinä olisin jokaisella viattomalla vilpittömällä tokaisullani tuntemattomille nimettömille kommentteihinsa vastaamisistani vastuussa jo erittäin monien muidenkin maineesta - ja sitä en halua, en sellaista tilannetta, jos keskustelen vaikka hyppykupasta tai nyt vaikka tässä Suomi24:n keskustelussa, johon Suomi24:n nyt kirjoitan. Paljon nää Suomi24- jäsenet kyllä kiusaa - käy havaitusti herjaamaan nimimerkkiä omaamattomiakin.

RAKAS!!! MENNÄÄN NAIMISIIN???

• Vapaa mies

Niin minäkin! Mennäänkö yhdessä?

• jaakari seniori

nyt on sitte kettutyttö ja seniili

• hjerraje
    • Puppy^^

Nyt sä voit muuttaa Venäjälle ja sanoa olevas Kanadasta.

• Akateemi

Kokoomuslaisen pääministerin ja kokoomuslaisen presidentin SAULI NIINISTÖN koulu- ja opiskelutodistukset ovat umpisurkeita. Kataisella lyhyt matematiikka 6 ja Niinistö selvitti juuri ja juuri oppikoulun surkein arvosanoin.

Täytyy todella toivoa, ettei ulkomailla saada tietää millaisia partiopoikia täällä valtaa pitää. Saisi hävetä silmät päästänsä.

Lisäksi Sauli Niinistö änkyttää, kiertää kysymyksiä. ei tiedä ulkopolitiikasta tuon taivaallista ja paljastaa tietämättömyytensä muutenkin.

Se menee vielä läpi Suomessa mutta ei ulkomaisissa foorumeissa, jossa ollaan totuttu ratkomaan todellisia ongelmia.

Täytyy vain TOIVOA ettei ko. henkilöt munaa koko Suomea suuressa "viisaudessaan". Tuolla tietomäärällä ei ole kovinkaan paljon toivoa pärjätä ulkopolitiikassa pitkää aikaa. Näin se vaan valitettavasti on !

• Ekonomi

Pösilö. Missä maassa oppikoulun arvosanoilla maata johdetaan? Niinistö on käynyt yliopiston, valmistui oikeustieteellisestä.

MIstä se Haavisto valmistui? Ai niin, ei mistään. Ja nekin vähät kurssit mitä Pekka suoritti, oli jollain ykkösen arvosanalla. Eikä tiedä Haavistokaan valtiojohdon ulkopoltiiikasta tuon taivaallista. Ne epäonnistuneet neuvottelut savimajapäälliköiden kanssa ei ole millään tavalla relevantteja kokemuksia Suomen ulkopolitiikan kannalta. Niinistö paljon enemmän pätevä valtiovarainministerin salkun pohjalta ja EIB:n työkokemuksen kautta.

Olet varmaan humanisti, joka on humaltunut tittelistään. Mitä se auttaa jos on työtön ituhippi?

• mikä yliopisto?

• mikä yliopisto?
        mikä yliopisto? kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ronald_Reagan

PS en kannattanut ketään näistä toheloista, mutta äänestin kullakin kierrokselta emäsurkeista vaihtoehdoista mielestäni vähiten surkeaa.

Presidentin tehtävä ei kyllä oikein johtotehtävä enää ole.

• maarukka

Onko sinulla lapsia?
        Toivottavasti ei ole. Plösö kaljamaha. Eduilla eläjä.

• Ylituomari

On sitä moni muukin yliopistossa aikaansa viettänyt. Harvempi vaan niin surkealla menestyksellä kuin presidennti Sauli Niinistö ja pääministeri Katainen. On siinä meillä oikein kykypuolueen jäseniä. Taitaa olla yleinen piirre kokoomuslaisissa tuo suunnaton typeryys !

• Ulkopoliitikko

Presidentin tehtävänä pitäisi olla ulkopolitiikan hoito. Siinä Haaavistolla on aivan ylivertainen kokemus Niinistöön verrattuna. Niinistö ei siitä asiasta tiedä yhtään mitään. Ei näissä vaaleissa mitään valtionvrainministeriä valittu.

Sisäpolitiikassakin taitaa olla kokoomuslainen presidentti kyllä olla enempi hajoittava tekijä. Tuskin mikään muu puolue on tätä maata niin paljon jakanut kuin kokoomus.

• huonot paperit

Asia nyt on vaan niin, ettei lukiomenestys kerro paljoakaan paljoakaan ihmisen todellisesta älykkyydestä tai potentiaalista. Itse kirjoitin aikanaan lukiosta lubenterin paperit, mutta olen siitä huolimatta kolmatta vuotta yliopistossa kirjoilla ja olen sitä ennen suorittanut myös ammatillisen tutkinnon.

Niinistön tavoin en ole itsekään koskaan keskeyttänyt mitään opintojani. Nostan kuitenkin Haavistolle hattua siinä, että hän aikanaan uskalsi tehdä omat ratkaisunsa oman mielenkiintonsa mukaan, se osoittaa tänä päivänä rohkeutta.

Mitä itse lukiomenestykseen tulee, tai koulumenestykseen ylipäätänsä, niin yllättävän usein heikko suoriutuminen koulumaailmassa ei pelkästään johdu yksilön omasta laiskuudesta, vaan useimmiten taustalla on muita, ulkoisia tekijöitä. Niinistöstä itsestään en tiedä, mutta ainakin omalla kohdallani vaikutti lähinnä se, etten viihtynyt omassa lukiossani kovinkaan hyvin, eikä minulla ollut myöskään siinä vaiheessa lähestulkoon minkäänlaisia tulevaisuudenvisioita,
      jotka olisivat osaltaan motivoineet koulunkäyntiä siihen aikaan. Nyt kuitenkin on, ja se on pääasia.

Akateemi en oo samoilla linjoilla sun kanssas.

• Nor maa li

Mullakaan ei ollut mitään tulevaisuuden visiota, en ollut hirveän kova lukemaan ja en viihtynyt omassa lukiossani enkä ole älykäs. Silti minulla on keskiarvo 7,7 ja paperit B, pari C:tä löytyy myös. Koulumenestys ei kerro kaikkea, mutta normaalilla järjenjuoksulla varustettu selviää kyllä keskinkertaisesti lukiosta. Mä kävin sitten tekun ja junnasin sen väkisin läpi, vaikka oli tosi vaikeeta. Mutta ei älli riitä tehdä niitä hommia, silti vielä päivitin saman tutkinnon amk:ksi, tosin sitten jo vähän kiinnosti. Nyt teen sellaisia helppoja insinöörintöitä.

• Eiköhän

Eiköhän sellaisella, joka pyrkii presidentin virkaan pitäis olla aikalailla paremmat paperit kuin jollain sellaisella, joka pyrkii vähemmän vastuulliseen ammattiin. Presidentti edustaa koko maata ja se joutuu vastailemaan kysymyksiin ympäri maapalloa. Vastausten täytyy tulla äkkiä ja ratkaisuihin ei ole paljon aikaa. Siinä Halonen onnistui erinomaisesti toisin kuin änkyttelevä ja takelteleva Niinistö.
      Voi voi millainen presidentti me ollan saatu edustamaan meitä ! On se vaan niin h-tin edustava !!

• OpistoInsinööri

Lohdutuksena sinulle nimimerkki normaali voin sanoa, että tekun päästötodistuksella ei työnsaannin kannalta ole suurtakaan merkitystä.

Vastavalmistuneet ovat niin marginaalinen ryhmä työmarkkinoilla, että ne jätetään joko kokonaan huomioimatta joka ainoa iikka tai sitten ne tarvitaan kaikki. Teollisuuprojektit ovat niin työllistäviä, että silloin kun ne alkaa tarvitaan todella paljon työntekijöitä. Jos jatkuvuutta ei ole on vastavalmistuneen on kuitenkin mahdoton saada töitä. Aika mikä menee koulutukseen on kuitenkin kuluerä ja jos jatkosta ei ole tietoa rahat menee hukkaan.

Presidentin virka on kuitenkin eri juttu. Jos hektisellä teknisellä alalla joku tulisi harjoittelemaan töitä samalla tavalla kuin Sauli Niinistö tulee harjoittelemaan ulkopolitiikan hoitoa se saisi potkut alta aika yksikön. Näin ei kuitenkaan ole presidentin kohdalla.

• maarukka

Ja millähän rahalla?
      Muista kans, että Kanadassa sinua ei suvaita, eikä tulla elättämään.

• Herrag

http://www.faceplantstatus.com/faceplant-230-mom-doesnt-understand-smiley-faces :DD

• ajan tasalla

Oletkohan nyt ajantasalla, kun puhut Suomen itsenäisyydestä? Suomi ei ole ollut enää pitkään aikaan itsenäinen ja on nyt menossa liittovaltiota kohti. Presidentin valtaoikeuksia on kavennettu tuntuvasti, joten siinä mielessä ihan sama kuka tätä "johtaa". EU täällä määrää asiat ja jos mennään vielä syvemmälle, Suomen tulevaisuudesta ja virkaan valinnoista on jo kauan sitten päätetty.

Mikäpä sinua estää muuttamasta muuanne, Venäjästä en sen sijaan puhuisi mitään. Venäjä tulee vielä itse puhumaan puolestaan...

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8182
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5733
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      287
      5158
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      53
      5146
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      77
      3803
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2737
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2538
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2471
    Aihe