Karttaminen on uskontoon painostamista. Eikö vt-seura kunnioita ihmisen uskonnonvapautta kun se käyttää painostuskeinoista julmimpia eli ihmissuhteita välileenä painostamiseen.
Eikö vt-seura houkuttele eronneita ja erotettuja takaisin ilman tuollaista painostusta?
Karttaminen on uskoon / uskontoon painostamista
29
66
Vastaukset
- 68r886
Uskonnonvapaus ei toteudu lahkoissa, kuten Jehovan todistajat.
- turhaa kitinää
Minua ei kyllä todellakaan kiinnosta pätkääkään sellaisten seura,
jotka karttavat minua.
En haluaisi itkeä ja vinkua mistään karttamisesta,
vaan olisin tyytyväinen kun eivät edes päivää sano,
eivätkä odota minultakaan mitään yhteydenpitoa.
Kun on aivan erilaiset
- arvot,
- päämäärät ja
-harrastukset,
en ymmärrä miksi pitäisi olla yhteyksissäkään?- 56566565656
"Kun on aivan erilaiset
- arvot,
- päämäärät ja
-harrastukset,
en ymmärrä miksi pitäisi olla yhteyksissäkään?"
Ihanko tosissasi olet sitä mieltä että vanhempien pitää katkaista kokonaan yhteytensä lapseen joka on eronnut vartiotorniseurasta koska on menettänyt uskonsa vt-seuraan ja sen oppeihin?
Jos sinun ymmärryksesi ei riitä hyväksymään sitä että maailmassa on erilaisia näkemyksiä ja vakaumuksia ja tuomitset ihmiset sen perusteella kartettaviin ja lähelle päästettäviin jopa sukulaisten kesken niin ymmärryksesi ja inhimillisyytesi on todellakin vajaa.
Esimerkkinä voin kertoa että paras pitkäaikainen ystäväni on Jeesukseen uskova ja minä taas ateisti. Keskustelemme jopa uskontoon liittyvistä asioista sulassa sovussa ja kunnioituksessa ja tulemme aina juttuun hyvin ja meillä on monia yhdistäviä asioita.
- aika kortilla
Minä vietän _vähäisen vapaa-aikani_
mieluiten ihmisten kanssa jotka arvostavat Jumalaa
ja kunnioittavat Häntä kuten minäkin.
En suinkaan arvostaisi ateistin kanssa seuranpitoa korkeammalle kuin
kristittyä seuraa.- ryyr565
sinulle ilmeisesti ihminen itsessään ei paljoa merkitse. ainoastaan "joojoo" "kylläkyllä" eli samaa mieltä oleminen. minulle ihmiset ovat lähtökohtaisesti samalla viivalla katsomatta vakaumukseen.
mutta ei tämä uutta ole. uskonnoissa on sairaita piirteitä ja tartuttavat ne ihmisiin. jehovan todistajien uskonnossa on paljon epäterveitä piirteitä kuten juuri tämä itsekorostus ja muiden pitäminen huonoimpina Samanmielisten seura on kyllä kätevää. Omat luulot vain vahvistuvat, eikä kukaan kyseenalaista mitään. Juuri tällä tavalla kaikki ympärillämme leviävät 2000-luvun elintasomukavuudet on suunniteltu, totisesti.
- Laumasielut ry
RepeRuutikallo kirjoitti:
Samanmielisten seura on kyllä kätevää. Omat luulot vain vahvistuvat, eikä kukaan kyseenalaista mitään. Juuri tällä tavalla kaikki ympärillämme leviävät 2000-luvun elintasomukavuudet on suunniteltu, totisesti.
Tottakai, katsokaas nyt:
samanmieliset viihtyy keskenään parhaiten....
Bimbot silikonitissiset blondit,
heitä hännystelevät papparaiset...
kaikenlaista kuppikuntaa on.. ;D
Täynnä tatskoja oleva lävistettynenäinen gimmakööri karsastaa,
eikun karttaa tyttöä jolla ei ole samanlaisia tatskoja ja lävistyksiä.
Sun on otettava samanlaiset, niin pääset joukkoon, herää pahvi...;) - 57575757
Laumasielut ry kirjoitti:
Tottakai, katsokaas nyt:
samanmieliset viihtyy keskenään parhaiten....
Bimbot silikonitissiset blondit,
heitä hännystelevät papparaiset...
kaikenlaista kuppikuntaa on.. ;D
Täynnä tatskoja oleva lävistettynenäinen gimmakööri karsastaa,
eikun karttaa tyttöä jolla ei ole samanlaisia tatskoja ja lävistyksiä.
Sun on otettava samanlaiset, niin pääset joukkoon, herää pahvi...;)"Tottakai, katsokaas nyt:
samanmieliset viihtyy keskenään parhaiten...."
Eihän siit' kysymys olekaan ettei samanmieliset viihtyisi keskenään parhaiten. Siitä on kysymys että toimitaanko siten että pidetään sitten muita ihmisiä kategorisesti huonompina tai huonona seurana tai jopa kartetaan mielipiteen vuoksi.
Oma perheenjäsen esimerkiksi pitäisi olla perheenjäsen ja rakas vaikka mielipide uskon asioissa olisikin muuttunut eikä alkaa karttaa sellaisen takia.
- Käännös
"Karttaminen on uskontoon painostamista. Eikö vt-seura..."
Mikä on "vt-seuran" kanta?
Lainaus Raamatusta (esim. KR 1992) tai "vt-seuran" julkaisusta, niin keskusteluketju toimii.
Ei mielipide ("...minä olen sitä mieltä, että...)!
Ja Raamattu on hyvä ja laajalti hyväksytty tietolähde kristillisyyteen perustuvissa uskontokunnissa.- 54885
"Mikä on "vt-seuran" kanta?"
"Ketään ei saisi pakottaa - - valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)
Malliesimerkki Vt-seuran kaksinaamaisuudesta. Sama kun moralisoisi väkivallasta samalla kun pistää naapuria turpaan.
- Käännös
Kun jääkiekkoharrastukseen tuotu nuori huomaa, että kiekko on liian kova ja tulee liian lujaa, niin...
...muuttaako (SM-liiga, NHL, KHL, jne...) säännöt niin, että kaikki pelaavatkin nyt pehmeämmällä pallolla, vai...
...eroaako hän itse jääkiekkoporukasta ja alkaa harrastaa vaikkapa kaukalopalloa tai ringetteä (lajit OK; ei moitteita)?
Vai etsiikö hän edelleenkin vikoja niistä jääkiekon pelaajista jotka jatkavat pelaamista voimassa olevien sääntöjen mukaan!?!
Vai onko niin, että häntä ei enää valitakaan pelaavaan kokoonpanoon ja ...sehän kyllä harmittaa?!?Kaikissa yhteisöissä ja porukoissa on jotain sääntöjä. Sääntöjen ansiosta yhteisön jäsenet tietävät mitä yhteisössä voi ja ei voi tehdä. Lätkässä esimerkiksi on noudatettava ennalta sovittuja sääntöjä tai saa etsiä pian muuta tekemistä.
Se että yhteisöissä, harrastusporukoissa, urheilulajeissa ja vähän kaikessa on omat sääntönsä, on luonnollista. Se että myös jt-yhteisössä on säännöt, ei ole kenellekään epäselvää. Ei edes se että yhteisö vaatii jäseniään noudattamaan niitä.
Säännöt eivät - eikä edes yhteisöstä erottaminen - ole mikään ongelma. Eivät entiset jt:t esitä vt-seurasta kritiikkiä siksi, että sillä on säännöt tai että se voi erottaa yhteisöstä jos sääntöjä ei noudata. Entiset jt:t esittävät kritiikkiä siksi, että yhteisö kiristää jäseniään yhteisössä heidän sosiaalisilla suhteilla. Se on epäinhimillistä, eikä sitä tapahdu missään lätkäporukoissa. Olen itse pelannut useammassa urheiluporukassa, eikä mikään niistä ole vaatinut toteuttamaan epäinhimillistä karttamissääntöä urheiluporukan entisiin jäseniin. Kaikki entiset seura- ja harrastekaverit voivat viettää kanssani aikaa niinkuin haluavat.
Usein esitetään myös että ihmiset kyllä tietävät vt-seuran säännöt siihen liittyessään ( = kastautuessaan), ja että jälkeenpäin on siksi turha itkeä jos tulee kartetuksi. Tämähän on periaatteessa täysin totta. Tuossa esityksessä kuitenkin unohdetaan karttamissäännön ydinongelma: jt-perheiden lapset ja nuoret.
He elävät ja hengittävät jt-uskontoa kapaloista asti. Heillä ei ole mitään mahdollisuutta tarkastella jt-yhteisöä ja -oppeja objektiivisesti. He kuulevat pienokaisesta asti kuinka harmagedon on ihan ovella, ja että jt-uskonto on ainoa tie selvitä hengissä siitä. Tuolta pohjalta he tekevät päätöksen mennä kasteelle ja tuo päätös on ELINIKÄINEN, EIKÄ SITÄ VOI PERUUTTAA. Mitään tällaiseen verrattavaakaan ei esiinny harrasteporukoissa, seuratoiminnassa tai urheilulajeissa, vaikka niissä on selvät säännöt.- Käännös
t-i-u-k-u kirjoitti:
Kaikissa yhteisöissä ja porukoissa on jotain sääntöjä. Sääntöjen ansiosta yhteisön jäsenet tietävät mitä yhteisössä voi ja ei voi tehdä. Lätkässä esimerkiksi on noudatettava ennalta sovittuja sääntöjä tai saa etsiä pian muuta tekemistä.
Se että yhteisöissä, harrastusporukoissa, urheilulajeissa ja vähän kaikessa on omat sääntönsä, on luonnollista. Se että myös jt-yhteisössä on säännöt, ei ole kenellekään epäselvää. Ei edes se että yhteisö vaatii jäseniään noudattamaan niitä.
Säännöt eivät - eikä edes yhteisöstä erottaminen - ole mikään ongelma. Eivät entiset jt:t esitä vt-seurasta kritiikkiä siksi, että sillä on säännöt tai että se voi erottaa yhteisöstä jos sääntöjä ei noudata. Entiset jt:t esittävät kritiikkiä siksi, että yhteisö kiristää jäseniään yhteisössä heidän sosiaalisilla suhteilla. Se on epäinhimillistä, eikä sitä tapahdu missään lätkäporukoissa. Olen itse pelannut useammassa urheiluporukassa, eikä mikään niistä ole vaatinut toteuttamaan epäinhimillistä karttamissääntöä urheiluporukan entisiin jäseniin. Kaikki entiset seura- ja harrastekaverit voivat viettää kanssani aikaa niinkuin haluavat.
Usein esitetään myös että ihmiset kyllä tietävät vt-seuran säännöt siihen liittyessään ( = kastautuessaan), ja että jälkeenpäin on siksi turha itkeä jos tulee kartetuksi. Tämähän on periaatteessa täysin totta. Tuossa esityksessä kuitenkin unohdetaan karttamissäännön ydinongelma: jt-perheiden lapset ja nuoret.
He elävät ja hengittävät jt-uskontoa kapaloista asti. Heillä ei ole mitään mahdollisuutta tarkastella jt-yhteisöä ja -oppeja objektiivisesti. He kuulevat pienokaisesta asti kuinka harmagedon on ihan ovella, ja että jt-uskonto on ainoa tie selvitä hengissä siitä. Tuolta pohjalta he tekevät päätöksen mennä kasteelle ja tuo päätös on ELINIKÄINEN, EIKÄ SITÄ VOI PERUUTTAA. Mitään tällaiseen verrattavaakaan ei esiinny harrasteporukoissa, seuratoiminnassa tai urheilulajeissa, vaikka niissä on selvät säännöt.Entä Raamatun teksti (esim. Suomen kirkolliskokouksen hyväksymä...jne):
1. Kor. 5:9-13
”Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisissä siveettömästi elävien kanssa.
En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita, riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä kokonaan pois maailmasta
Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa.
Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." - KR 1992
1. Joh. 2:19 - ”He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin. - KR 1992
2. Joh. 10, 11 - ” Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.” - KR 1992
Kysymys: Raamatun opetukset, Jeesuksen opetukset vai "...minä olen sitä mieltä, että..."?!?
Ja kuitenkin...
"Kristinuskossa on erilaisia suuntauksia, joiden kaikkien alkuperä on kuitenkin kristittyjen pyhän kirjan, Raamatun ja sen Uuden testamentin Jeesuksen opetukset." - Wikipedia - Käännös
t-i-u-k-u kirjoitti:
Kaikissa yhteisöissä ja porukoissa on jotain sääntöjä. Sääntöjen ansiosta yhteisön jäsenet tietävät mitä yhteisössä voi ja ei voi tehdä. Lätkässä esimerkiksi on noudatettava ennalta sovittuja sääntöjä tai saa etsiä pian muuta tekemistä.
He elävät ja hengittävät jt-uskontoa kapaloista asti. Heillä ei ole mitään mahdollisuutta tarkastella jt-yhteisöä ja -oppeja objektiivisesti. He kuulevat pienokaisesta asti kuinka harmagedon on ihan ovella, ja että jt-uskonto on ainoa tie selvitä hengissä siitä. Tuolta pohjalta he tekevät päätöksen mennä kasteelle ja tuo päätös on ELINIKÄINEN, EIKÄ SITÄ VOI PERUUTTAA. Mitään tällaiseen verrattavaakaan ei esiinny harrasteporukoissa, seuratoiminnassa tai urheilulajeissa, vaikka niissä on selvät säännöt.”He elävät ja hengittävät jt-uskontoa kapaloista asti. Heillä ei ole mitään mahdollisuutta tarkastella jt-yhteisöä ja -oppeja objektiivisesti. He kuulevat pienokaisesta asti..”
Entä esim. Suomen ev.lut.srk. lapsena kastetut...?
”...Heillä ei ole mitään mahdollisuutta...” vai..onko? - uy6uttu
"Kun jääkiekkoharrastukseen tuotu nuori huomaa, että kiekko on liian kova ja tulee liian lujaa, niin...
...muuttaako (SM-liiga, NHL, KHL, jne...) säännöt niin, että kaikki pelaavatkin nyt pehmeämmällä pallolla, vai...
...eroaako hän itse jääkiekkoporukasta ja alkaa harrastaa vaikkapa kaukalopalloa tai ringetteä (lajit OK; ei moitteita)?"
Sääntöjä on hyvä olla olemassa eikä niissä ole sinänsä vikaa, ne ovat usein perusteltuja. Kun todistaja menettää uskonsa vt-seuraan ja eroaa seurasta ei häntä koske enää seuran säännöt koska hän ei ole seurassa. Vastaavalla tavalla velvollisuus väistää oikealta tulevia pätee liikenteessä mutta ei kotona asunnossa.
Jehovan todistaja voisi noudattaa seuransa sääntöjä aivan samalla tapaa kuin ennenkin vaikka olisi tekemisissä vaikka seurasta eronneen oman lapsensa kanssa kuten ennenkin.
On epänormaalia toimintaa seuralta paheksua muiden uskontojen kohdalla seuraavasti
"Ketään ei saisi pakottaa - - valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)
mutta samalla kuitenkin ITSE painostaa valitsemaan uskonnon ja perheen väliltä. Tämä jos mikä on tekopyhää toimintaa.
Jos nuori kokee pelin liian kovaksi hänen kannattaa vaihtaa lajia tai lopettaa. Kun hän tekee näin, on oikein häntä kohtaan ettei häntä sen vuoksi aleta syrjiä.
On myös aiheellista antaa moitteita vt-seuran johdolle sen valehteluista ja kaksinaamaisuudesta sekä epäinhimillisistä tavoista kuten karttaminen ja verioppi tai vaikkapa pedofilien suojelu.
Todistajille ei niinkään tarvi antaa moitteita koska he ovat seuran uhreja ja aivopestyjä. Seuran johdolle siis kritiikkiä. Käännös kirjoitti:
”He elävät ja hengittävät jt-uskontoa kapaloista asti. Heillä ei ole mitään mahdollisuutta tarkastella jt-yhteisöä ja -oppeja objektiivisesti. He kuulevat pienokaisesta asti..”
Entä esim. Suomen ev.lut.srk. lapsena kastetut...?
”...Heillä ei ole mitään mahdollisuutta...” vai..onko?>>Entä esim. Suomen ev.lut.srk. lapsena kastetut...?
Ev.lut kirkolla ei ole karttamissääntöä.
>>”...Heillä ei ole mitään mahdollisuutta...” vai..onko?
On. Heitä ei kiristetä karttamisella.Käännös kirjoitti:
Entä Raamatun teksti (esim. Suomen kirkolliskokouksen hyväksymä...jne):
1. Kor. 5:9-13
”Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisissä siveettömästi elävien kanssa.
En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita, riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä kokonaan pois maailmasta
Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa.
Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." - KR 1992
1. Joh. 2:19 - ”He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin. - KR 1992
2. Joh. 10, 11 - ” Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.” - KR 1992
Kysymys: Raamatun opetukset, Jeesuksen opetukset vai "...minä olen sitä mieltä, että..."?!?
Ja kuitenkin...
"Kristinuskossa on erilaisia suuntauksia, joiden kaikkien alkuperä on kuitenkin kristittyjen pyhän kirjan, Raamatun ja sen Uuden testamentin Jeesuksen opetukset." - Wikipedia>>Kysymys: Raamatun opetukset, Jeesuksen opetukset vai "...minä olen sitä mieltä, että..."?!?
Vt-seuran tapauksessa kyse ei ole siitä mitä Raamatussa seisoo, vaan siitä mitä vt-seura totuutena esittää. Vt-seura esittää mm. että Jeesus puhui vuodesta 1914. Raamattu ei anna tällaiselle mitään tukea.- opop89
en tiedä ainoatakaan urheiluseuraa josta eroaminen saisi aikaan sen ettei seuraan jäävät saisi tavata ja olla tekemisissä heidän kanssaan. edes useimmissa uskonnoissa ei tälläistä karttamisvaatimusta ole. on siksi epärelevanttia verrata urheiluseuraa vt-järjestöön
opop89 kirjoitti:
en tiedä ainoatakaan urheiluseuraa josta eroaminen saisi aikaan sen ettei seuraan jäävät saisi tavata ja olla tekemisissä heidän kanssaan. edes useimmissa uskonnoissa ei tälläistä karttamisvaatimusta ole. on siksi epärelevanttia verrata urheiluseuraa vt-järjestöön
>>on siksi epärelevanttia verrata urheiluseuraa vt-järjestöön
On. Lisäksi se on aivan mahdottoman naiivia.- Käännös
uy6uttu kirjoitti:
"Kun jääkiekkoharrastukseen tuotu nuori huomaa, että kiekko on liian kova ja tulee liian lujaa, niin...
...eroaako hän itse jääkiekkoporukasta ja alkaa harrastaa vaikkapa kaukalopalloa tai ringetteä (lajit OK; ei moitteita)?"
Sääntöjä on hyvä olla olemassa eikä niissä ole sinänsä vikaa, ne ovat usein perusteltuja. Kun todistaja menettää uskonsa vt-seuraan ja eroaa seurasta ei häntä koske enää seuran säännöt koska hän ei ole seurassa. Vastaavalla tavalla velvollisuus väistää oikealta tulevia pätee liikenteessä mutta ei kotona asunnossa.
Jehovan todistaja voisi noudattaa seuransa sääntöjä aivan samalla tapaa kuin ennenkin vaikka olisi tekemisissä vaikka seurasta eronneen oman lapsensa kanssa kuten ennenkin.
On epänormaalia toimintaa seuralta paheksua muiden uskontojen kohdalla seuraavasti
mutta samalla kuitenkin ITSE painostaa valitsemaan uskonnon ja perheen väliltä. Tämä jos mikä on tekopyhää toimintaa.
Jos nuori kokee pelin liian kovaksi hänen kannattaa vaihtaa lajia tai lopettaa. Kun hän tekee näin, on oikein häntä kohtaan ettei häntä sen vuoksi aleta syrjiä.
On myös aiheellista antaa moitteita vt-seuran johdolle sen valehteluista ja kaksinaamaisuudesta sekä epäinhimillisistä tavoista kuten karttaminen ja verioppi tai vaikkapa pedofilien suojelu.
Todistajille ei niinkään tarvi antaa moitteita koska he ovat seuran uhreja ja aivopestyjä. Seuran johdolle siis kritiikkiä."Jos nuori kokee pelin liian kovaksi hänen kannattaa vaihtaa lajia tai lopettaa. Kun hän tekee näin, on oikein häntä kohtaan ettei häntä sen vuoksi aleta syrjiä."
"...ettei häntä sen vuoksi aleta syrjiä."
"...syrjiä"
Valitaan edelleen pelaavaan kokoonpanoon... jos ei... niin "aletaan syrjiä".?!? - 364eed
Käännös kirjoitti:
"Jos nuori kokee pelin liian kovaksi hänen kannattaa vaihtaa lajia tai lopettaa. Kun hän tekee näin, on oikein häntä kohtaan ettei häntä sen vuoksi aleta syrjiä."
"...ettei häntä sen vuoksi aleta syrjiä."
"...syrjiä"
Valitaan edelleen pelaavaan kokoonpanoon... jos ei... niin "aletaan syrjiä".?!?Miksi pitäisi valita pelaavaan kokoonpanoon, jos ei enää pelaa koko lajia?
Mikä sinulla on vialla kun et ymmärrä yksinkertaisimpiakaan asioita?
- Elämä= NYT
Jokaisessa yhteisössä on omat sääntönsä.
Jos ei halua niitä noudattaa, lähtee pois ja luo vaikka itse oman yhteisön jossa on itselle mieluisat säännöt.
Maailma on täynnä ihmisiä jotka eivät haikaile yhteyksiä entisiin lapsuudentovereihin,
sisaruksiin eikä vanhempiinsa.
Tilalla on paljon rakastavempia ihmisiä.
Turha roikkua menneisyydessä.- totuus joka ei kestä
"Maailma on täynnä ihmisiä jotka eivät haikaile yhteyksiä entisiin lapsuudentovereihin,
sisaruksiin eikä vanhempiinsa."
Ymmärrätkö lainkaan sitä että ihmiselle normaalia on että hänellä on läheisiä ihmisiä? Todistajilla usein kaikki läheiset ovat seurassa ja kun sitten haluaa erota seurasta menettää nämä kaikki läheisensä seuran karttamis säännön takia. Osaatko kuvitella itsellesi lainkaan tilannetta jossa menetät kaikki läheisesi samalla kertaa ja he eivät vastaa soittoihisi eivätkä halua nähdä sinua?
"Tilalla on paljon rakastavempia ihmisiä."
Mill tapaa karttajat ovat rakastavampia ihmisiä? Millä tapaa todistajat ovat rakastavempia ihmisiä kuin muut?
"Turha roikkua menneisyydessä."
Ei kysymys ole menneisyydessä roikkumisessa vaan siitä että vt-seuran karttamissäännön takia todistajat on pakotettuja karttamaan vasten omaa tahtoaan tai tulevat muutoin itse kartetuiksi. Kysymys on siitä että ihminen haluaa pitää yhteytensä rakkaisiinsa vaikka lähteekin uskonnosta pois.
Jos et tätä asiaa ymmärrä että karttaminen uskonnollisen mielipiteen takia on sairasta ja henkistä väkivaltaa sekä kaukana rakkaudesta olet seuran aivopesemä. Jos et ymmärrä että ihmisyyteen kuuluu läheisten rakastaminen ja esimerkiksi se, että perheenjäsen saa uskoa miten haluaa ja silti hän on rakas ja tärkeä niin toivon sinulle empatiakykyä ja ymmärrystä.
Minä uskoin aikoinani raamattuun ja ystävyyteni ei kadonnut yhteenkää läheiseen joka on edelleen uskossa. Kukaan ei alkanut karttaa minua vaikka menetin uskoni, eikä yksikään menettänyt uskoaan siksi että minä menetin.
Vt-seuran ainoa syy karttamiseen on se, että seura tietää omat valheensa niin hyvin että se pelkää että joku seurasta lähtenyt puhuisi järkeä ja totuutta seurasta todistajalle. Seuran idea on pitää todistajat valheessa ja mielenhallinnassa joten eronnut on uhka seuralle. Oikeassa totuudessa ei olisi mitään syytä pelätä mitään / ketään, koska totuus kestäisi kaiken. - trrtrtrtrt
"Jokaisessa yhteisössä on omat sääntönsä.
Jos ei halua niitä noudattaa, lähtee pois ja luo vaikka itse oman yhteisön jossa on itselle mieluisat säännöt."
totta. nyt vain kyse ei olekaan järjestöjen säännöistä vaan siitä että seura vaatii karttamaan eronneita ja erotettuja vapaa-ajalla.
en tiedä yhtään urheiluseuraa joka vaatisi karttamaan urheiluseurasta lähteneitä vapaa-ajalla. edes useimmat uskonnot eivät tälläistä karttamista vaadi.
karttaminen on pääsääntöisesti epäterveiden kulttien touhuja joilla on paljon pelättävää
- turha haikailu pois
Kaikkea ei aina saa korjattua.
Joskus jokin asia elämässäsi on hajalla kuin ilmapallo,
etkä saa puhallettua sitä kuntoon.
Joskus täytyy luopua vanhasta ja aloittaa alusta.
Pään hakkaaminen toistuvasti samaan seinään ei ole urheutta, se on tyhmyyttä.
Mieti kummalla puolella rajaa seisot. :)- 8989998
"Joskus täytyy luopua vanhasta ja aloittaa alusta.
Pään hakkaaminen toistuvasti samaan seinään ei ole urheutta, se on tyhmyyttä"
Kysympä sinulta näin. Oletetaan että olet isäsi, veljesi ja äitisi kanssa urheiluseurassa jäseninä. Sinä päätät luopua tuon urheiluseuran jäsenyydestä koska olet kiinnostunut nyt enemmän toisesta lajista.
Onko sinusta nyt tervettä sellainen menettely että veljesi, isäsi ja äitisi alkavat nyt karttaa sinua kokonaan koska erosit urheiluseurasta ja vaihdoit lajia?
Onko se sinusta rakkautta että olet heille arvokas vain jos kuulut samaan urheiluseuraan ja harrastat samaa lajia?
- pilkkaajia kartetaan
Urheiluseura on eri asia kuin ruveta jumalankieltäjäksi.
Ymmärrän hyvin jos kartetaan ihmistä ,
joka julkisesti pilkkaavat uskontoa johon ennen kuuluivat,
plus Raamattua ja Jumalaa.
sanallisesti ja/tai elämäntavallaan.
Näin tekevät monet ex-todistajat,
ja sitten kehtaavat itkeä mediassa että heitä kartetaan.- 64ris4rj
"Ymmärrän hyvin jos kartetaan ihmistä ,
sanallisesti ja/tai elämäntavallaan."
Lahko vaatii karttamaan _kaikkia_ entisiä todistajia. Se miten suhtaudut Raamattuun, uskontoon tai mihin muuhun tahansa, ei vaikuta asiaan millään tavalla.
"Näin tekevät monet ex-todistajat,
ja sitten kehtaavat itkeä mediassa että heitä kartetaan."
Karttamiseen riittää se että on entinen Jt. Mitään muuta erityisominaisuuksia ei vaadita.
- 89898989
"Ymmärrän hyvin jos kartetaan ihmistä ,
sanallisesti ja/tai elämäntavallaan."
Jos vt-seuran karttamis sääntö koskisi vain pilkkaajia niin siitä varmasti erikseen mainittaisiin. Nyt seuran karttamismenettely koskee kategorisesti JOKAISTA seurasta erotettua tai eronnutta riippumatta täysin siitä pilkkaavatko je uskontoa tai Jumalaa.
Pilkkaamista ei muuten ole vt-seuran kritisointi. Suurin osa tietämistäni eronneista esittävät täysin aiheellista kritiikkiä vt-seuran johtoa kohtaan. Tämä ei ole pilkkaamista vaan kritiikkiä.
Todistajille tuntuu olevan mahdotonta ajatella että karttamisessa olisi mitään väärää. He leimaavat kaikki eronneet pilkkaajiksi, juopoiksi ja ties miksi. Tämä stereotypiahan ei pidä lainkaan paikkaansa.
On myös valheellista sanoa että kaikki seurasta eronneet olisivat Jumalankieltäjiä. Moni eronnut eroaa juuri siksi koska eivät usko seuran olevan Jumalan johtama. Vt-seura menee monessa asiassa raamatun ylitse ja opettaa epäraamatullisia asioita. Todistajan auktoriteetti ei ole raamattu vaan vt-seura.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104