TRUTH BE TOLD is a new feature-length documentary film about growing up in the Jehovah's Witnesses religion. The title refers to the tendency by Jehovah's Witnesses to regard their beliefs exclusively as 'the truth.'
The documentary is not an indictment of religion but rather a retrospective. In a series of informal interviews, former Jehovah's Witnesses discuss life experiences within the organization including the impact the religion had on their childhood and family, schooling, adolescence, and approaches to dating and marriage.
The film also explores how being raised in the Jehovah's Witnesses religion has shaped their current spiritual beliefs and attitudes.
Directed by Gregorio Smith
Music by George Ilijin
http://vimeo.com/34182826
Huomionarvoista informaatiota siitä millaista on kasvaa jehovantodistajien uskonnossa ja mitä vaikutuksia sillä on elämän eri osa-alueilla. Myös sitä tarkastellaan, miten varttuminen jehovantodistajien uskonnossa on vaikuttanut haastateltavien nykynäkemykseen hengellisistä asioista.
Palstalaisten näkemyksiä?
Uusi dokumentti tulossa
25
188
Vastaukset
- mko0
"You do exaclty as we tell you to do.. and well love you"
"....and if u don't we'll leave you """
ehdotonta rakkautta - jaakobista
Kun katsomme taakse jäänyttä elämää, esitämme usein itsellemme kysymyksen:
Mikä merkitys on kokemuksillamme ja onko niistä katsottava olevan hyötyä itsemme rakentamisessa?
Itse olen hyötynyt, ja voin vakuuttaa, täysin ansiottomasti, siitä opetuksesta jota olen saanut myös J:n-todistajien välityksellä.
Se on antanut tilaa "hengellisen rakennuksen" rakentamiseen tarvittavilla "rakennustarvikkeilla" ja lisäksi se on tuonut uteliaaksi ja "nälkäiseksi" hankkimaan lisää tietoa eli ts. toiminut "inspiraation lähteenä".
Oma itsemme rakentuu osin siitä, kuinka muut meitä "rakentavat", sillä on niin,että aina tarvitsemme sitä joka on meille "elämän antaja".
En ole ollut koskaan " kastettu" - todistaja, yhtenä syynä lienee omapäinen luonteeni ja epäusko siihen että "järjestön" opetus olisi täysin oikea.
- olenko odottanut liikaa tältä "järjestöltä"?, -mahdollisesti, mutta tähän "odotteeseeni" on varmaankin vaikuttanut se "seuran" esittämä väite: "olemme Teokratia"...
Johdattaako Jehova, pitääkö Jeesus huolta lampaistaan paimentensa välityksellä?
- voimme ehkä tehdä johtopäätöksiä katsoessamme "menneitä teitämme" ja kun arvostamme Jumalan Sanaa...
Psalm.43:3-5- Pii on 3.0
...Se on antanut tilaa " hengellisen rakenuksen" rakentamiseen .."-
Tuosta rakennuksesta kerrotaan Jehovan todistajien historiankirjassa " Jehovan Todistajat Jumalan päätöksissä , " . - Tikkurila 1952 -3 .
Siinä kerrotaan tuon rakennuksen olevan kin Salomon temppeli, joka rakennetaan kivi kiveltä .
Ei siinä muuta ole, mutta kuvaus on teosofeilta kopioitu. .
- åpåpooih
Kauheinta oli aluksi tajuta ettei elämän perustotuudet olekaan näin kuin minullekin oli opetettu!
Ja se juopa minkä tämä uskonto teki minulle suhteessani perheeseeni.
Rakastin "totuutta" kunnes tutkin asioita myös laajemmin kuin mulle oli opetettu.
Voin kertoa että siinä meni minulta perhe, en enää uskonut VT-seuraan ja perheeni ulostautui minusta, mutta uskoin itseeni.
Noin kaksi vuotta sitten näin siskoni torilla ja uskaltauduin mennä hänen lähelleen, uskomatonta, mutta hän sylki naamalleni ja poistui sanomatta mitään, toki se oli hänen reaktionsa mutta ennen eroittamistani pystyimme puhumaan! - skitsofreenikko?
*hän sylki naamalleni ja poistui sanomatta mitään,*
Ei vaikuta täysijärkisen aikuisen käytökseltä. - suomeksi, kiitos
Olisi todella ystävällistä
laittaa ns. informaatio selvällä suomenkielellä.
Kaikki eivät suinkaan englantia osaa,
vaan jäävät suotta tiedotuspimentoon ,
ihan turhaan, - suomiteksti
Samaa mieltä.
Asumme sentään vielä Suomessa.- olipas pötkylä....
wehw4h kirjoitti:
Kas tuossa.
http://lmgtfy.com/?q=kääntäjäSuoraan sanottuna olen saanut
ihan hervottomia naurukohtauksia kun olen goole-kääntäjän tekstejä lukenut,
niin uffo-juttuja se on vääntänyt.
Ihanko minun siis pitää goolekäännökseen luottaa ja totena pitää niitä juttuja? ;D
Nooh, nyt alan ymmärtää, miksi täälläkin on välillä niin outoja väittämiä..... - älkää uskoko
olipas pötkylä.... kirjoitti:
Suoraan sanottuna olen saanut
ihan hervottomia naurukohtauksia kun olen goole-kääntäjän tekstejä lukenut,
niin uffo-juttuja se on vääntänyt.
Ihanko minun siis pitää goolekäännökseen luottaa ja totena pitää niitä juttuja? ;D
Nooh, nyt alan ymmärtää, miksi täälläkin on välillä niin outoja väittämiä.....Olen myös lukenut Googlekäännöksen, joka sitkeästi sanoo,
etteivät jehovantodistajat usko Jeesukseen.
Aika nolo väite...
Alkuperäinen teksti sanoo että todistajat ihan taatusti uskovat Jeesukseen.
Ummikkona siis saa ihan outoja käsityksiä noista käännöksistä.
.. - 55y3her
älkää uskoko kirjoitti:
Olen myös lukenut Googlekäännöksen, joka sitkeästi sanoo,
Aika nolo väite...
Alkuperäinen teksti sanoo että todistajat ihan taatusti uskovat Jeesukseen.
Ummikkona siis saa ihan outoja käsityksiä noista käännöksistä.
..Kukaan peruskoulunsa käynyt ei jää pimentoon siitä mitä kirjoitetaan, kun selvittää asian käännöskoneen kanssa, ja vertaa sitä alkuperäiseen tekstiin. Tietty jos ei halua ymmärtää, niin asia on eri.
- LOL
55y3her kirjoitti:
Kukaan peruskoulunsa käynyt ei jää pimentoon siitä mitä kirjoitetaan, kun selvittää asian käännöskoneen kanssa, ja vertaa sitä alkuperäiseen tekstiin. Tietty jos ei halua ymmärtää, niin asia on eri.
Moni brassailee enkuntaidoillaan, ja onkin itse käsittänyt monta asiaa väärin,
sekä jakelee ihan pokkana tätä omaa käsitystään eteenpäin
Ainoana Oikeana Totuutena.
Aika pelottavaa....
Kaikki ihmiset, etenkään iäkkäämmät ei ole peruskoulua käyneet.
Joillakin on kskittymisvaikeuksia ja heitä haukutaan vajakeikis, vaikka ovat monissa testeissä älykkäämpiä kuin haukkujansa.
Onpa siis vaikeaaa saada Suomess suomenkielistä tekstiä aiheesta?
Varmaan saa sitten ystävällistä kohtelua kun menee kysymään valtakunnansalilta,
eivät naljaile peruskoulun käynnistä mtn vaan ovat avuliaita ;D - havuja perkele !
55y3her kirjoitti:
Kukaan peruskoulunsa käynyt ei jää pimentoon siitä mitä kirjoitetaan, kun selvittää asian käännöskoneen kanssa, ja vertaa sitä alkuperäiseen tekstiin. Tietty jos ei halua ymmärtää, niin asia on eri.
*selvittää asian käännöskoneen kanssa, ja vertaa sitä alkuperäiseen tekstiin.
Tietty jos ei halua ymmärtää, niin asia on eri*
Moni kyllä HALUAISI ymmärtää kieliä,
mutta käytäntö on eri juttu.
oppimisvaikeuksia ja -häiriöitä on kaikenlaisia,
olisi kyllä ihan minimivaatimus että suomalainen saisi
palvelua suomenkielellä esi,
terveyskeskuslääkäriltään,
mutta ainakain täällä joutuu käyttämään venäjää ja englantia ja perkeleitä tullakseen vastaanotolla ymmärretyksi.
Epäilyttää syödä lekurin määrämiä lääkkeitä kuiteskaan, etsittävä ja kuuklemttamalla sit saa aika kauhuskenaarioita sivuvaikutuksistakin....
Siis onko ihan
_ kamalan vaikeeta tännekin laittaa selvällä suomenkielellä asiansa_?
Miksi?
Ajattelettko te englanniksi ettekä osaakaan suomentaa sitä txt minkä jostain olett engl.kielisenä tänne_ kopsanneet_ ?? - jijijijii
havuja perkele ! kirjoitti:
mutta ainakain täällä joutuu käyttämään venäjää ja englantia ja perkeleitä tullakseen vastaanotolla ymmärretyksi.
Epäilyttää syödä lekurin määrämiä lääkkeitä kuiteskaan, etsittävä ja kuuklemttamalla sit saa aika kauhuskenaarioita sivuvaikutuksistakin....
Siis onko ihan
Miksi?
Ajattelettko te englanniksi ettekä osaakaan suomentaa sitä txt minkä jostain olett engl.kielisenä tänne_ kopsanneet_ ??LOL! Todistajat viel juttua taas sivuraiteille :D
"Ihanko minun siis pitää goolekäännökseen luottaa ja totena pitää niitä juttuja? ;D""
""Olen myös lukenut Googlekäännöksen, joka sitkeästi sanoo,
Aika nolo väite...""
:D
Google transalateen ei ole luottamista :P ei kannata kääntää :)
ETSI JOKU LUOTETTAVAMPI KÄÄNTÄJÄ SITTEN!!!!
Vartsikkakin tulee Brooklyynistä ja joku kääntäjä senkin kääntää... Eihän tässä ny jumalauta kääntäjässä vikaa ole vaan todistajan päässä :D - jiijiijjiijjiji
havuja perkele ! kirjoitti:
Siis onko ihan
Miksi?
Ajattelettko te englanniksi ettekä osaakaan suomentaa sitä txt minkä jostain olett engl.kielisenä tänne_ kopsanneet_ ??""Siis onko ihan
_ kamalan vaikeeta tännekin laittaa selvällä suomenkielellä asiansa_?""
Eipä siihen kaikilla ole aikaa. Jos on hitusenkaan kiinnostunut mitä englanninkielellä seurasta sanotaan, sen OTTAA kyllä itse selville.
toinen on jos ei halua ottaa selville ja rupeaa vänkäämään jostakin kielimuurista :D - jt ei kiireisiä :)
jiijiijjiijjiji kirjoitti:
""Siis onko ihan
Eipä siihen kaikilla ole aikaa. Jos on hitusenkaan kiinnostunut mitä englanninkielellä seurasta sanotaan, sen OTTAA kyllä itse selville.
toinen on jos ei halua ottaa selville ja rupeaa vänkäämään jostakin kielimuurista :DEmpatian puute on ominaista lopun ajalle.
Onneksi ystävälliset todistajat
selvittävät asiansa ihan selvällä suomenkielellä,
ystävällisesti ja kärsivällisesti.
Näyttävät mun omasta KR-38 Raamatusta oikeat kohdatkin,kiitos heille. - engl aivopesu?
jiijiijjiijjiji kirjoitti:
""Siis onko ihan
toinen on jos ei halua ottaa selville ja rupeaa vänkäämään jostakin kielimuurista :D*Eipä siihen kaikilla ole aikaa. Jos on hitusenkaan kiinnostunut mitä englanninkielellä seurasta sanotaan, sen OTTAA kyllä itse selville.*
Suoraan sanottuna:
joku kopsaa jostain engl.kielistä juttua, mutta ei pysty ominsanoin sitä suomeksi sanomaan.?
Vaikuttaa samalta kuin että Wartsikkaa alleviivataan ja luetaan vastaukset sieltä suoraan,
kykenemättä sitä omiksi sanoiksi pukemaan....? - hehhrhzzrhzh
engl aivopesu? kirjoitti:
*Eipä siihen kaikilla ole aikaa. Jos on hitusenkaan kiinnostunut mitä englanninkielellä seurasta sanotaan, sen OTTAA kyllä itse selville.*
Suoraan sanottuna:
joku kopsaa jostain engl.kielistä juttua, mutta ei pysty ominsanoin sitä suomeksi sanomaan.?
Vaikuttaa samalta kuin että Wartsikkaa alleviivataan ja luetaan vastaukset sieltä suoraan,
kykenemättä sitä omiksi sanoiksi pukemaan....?"joku kopsaa jostain engl.kielistä juttua, mutta ei pysty ominsanoin sitä suomeksi sanomaan.?"
Itseasiassa tiuku tiivistää aloituksessa kirjoituksen pääkohdat suomenkielellä. - vain suomeaosaava
hehhrhzzrhzh kirjoitti:
"joku kopsaa jostain engl.kielistä juttua, mutta ei pysty ominsanoin sitä suomeksi sanomaan.?"
Itseasiassa tiuku tiivistää aloituksessa kirjoituksen pääkohdat suomenkielellä.Kiitost asiallisesta tiedosta.
- OMG wtf LOL
on se nii cool ku joku skrivataa enkuks,
tuntuu nii sivistyneelt ;D - Leif F
PÅ SVENSKA
- hesseli36
lähettäkää broklyniin käännettäväksi. eikös siellä ole niitä kääntäjiä?
- vääntäjät
Siellä ei ole kääntäjiä vaan vääntäjiä.
- aiwopierruttaako ?
brroklyyniin käännettäväx luopparijuttuja, hehehh..
Mielestäni tiivistin jo aloituksessa, sen enkunkielisen osuuden, kotimaisella. Jäikö siitä vielä jotain epäselväksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496315Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422611Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821123
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.791087Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3011074Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601068- 78983
- 66951
- 228854