Niinistön vaalikampanja yritti painostaa Ylen ohjelmantekijöitä.
Tuore uutinen Iltalehden sivuilta:
http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/2012020415163776_pd.shtml
Pari lainausta jutusta:
"Perjantai-iltana esitetyn Stradan mukaan Niinistön vaaliorganisaatiossa suhtauduttiin juttuideaan alunperinkin nihkeästi. Jutunteon edetessä kampanjatoimistossa hermostuttiin, ja toimituksen puhelimet alkoivat soida. Ohjelmassa kerrottiin esimerkiksi kokoomuksen puoluesihteeri Taru Tujusen vaatineen, että Pekka Haaviston haastattelu juttua varten kuvattaisiin tasapuolisuuden nimissä arkisessa ostoskeskuksessa eikä näyttävästi Ultra Bran paluukeikalla."
"Axa Sorjasen Stradaan toimittamassa ja ohjaamassa jutussa kerrottiin, että tämän haastattelun jälkeen Niinistön erityisavustaja Mikko Kortelainen oli soittanut hänen esimiehelleen ja ärähtänyt jutun olleen silkkaa vittuilua."
Pakkohan tuo ohjelma oli sitten katsoa, ja nyt on kieltämättä melko hämmentynyt olo... En voi olla miettimättä, kuinka paljon vastaavaa toimintaa on kulissien takana tapahtunut. Meni kyllä lopullisesti maku näistä vaaleista!!!
Kannattaa kyllä vilkaista ko. ohjelma Areenasta:
http://areena.yle.fi/video/1328300300625
Iltalehti: Niinistön kampanja yritti painostaa ohjelmantekijöitä
7
128
Vastaukset
- Tuttua touhua
Suuri raha on tottunut järjestelemään asioita mieleisekseen.
- "...."."
Puuttuvat kaikkeen. Tältäkin palstalta on 'kadonnut' useampikin viestiketju, jossa tuodaan esille asioita niinistöstä. Sinällään ihan turhia juttuja (kummisetä ym), mutta haaviston ryhmä on antanut kaikkien juttujen olla.
Minusta on hieman pelottavaa, miten organisoidusti mediaa käytetään. Ja painostetaan, kuten yleäkin. Katsoin siis ohjelman, ja siinä sanottiin ihan suoraan, että painostuskeinot olivat hyvin poikkeuksellisia. Kyse oli siitä, että Niinistön väki halusi määrittää millaisessa yhteydessä haavistoa saa haastatella. Minusta se on aivan törkeää.
Toivottavasti tästä keskustellaan viimeistään vaalien jälkeen. En toivo tällaista tähän maahan. - paljastava tapaus
Miten joku Tujunen on niin seonnut että kuvittelee saavansa manipuloida sitä mitä meille ohjelmantekijät haluaa esittää?
Mistä moinen ylimielisyys? - paljastus
paljastava tapaus kirjoitti:
Miten joku Tujunen on niin seonnut että kuvittelee saavansa manipuloida sitä mitä meille ohjelmantekijät haluaa esittää?
Mistä moinen ylimielisyys?Kuulostaa siltä kuin vain haavistolaisilla olisi oikeus meluta viestimissä, sehän on tietenkin ylen vasemmistopolitiikan ydinaluetta...heh, maailma muuttuu
- muutosta tarvitaan
Hyvä, että tämäkin puoli tulee vihdoin kaikkien tietoisuuteen.
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
toivottavasti Suomen kansa näyttää sunnuntaina kaapin paikan. - törkeetä
Haaviston vaaliorganisaatiossa 10 ihmistä. Kuinka monta on Niinistön? Olisiko kymmenkertainen määrä. Ehtiihän siinä sotkeutua ja painostaa viestillä kun on väkeä riittävästi. Ihan törkeää kun pyritään noin räikeästi vaikuttaa mediaan.
Niinistön taustajoukkojen toiminta vaikuttaa kyllä moraalittomalta näiden tietojen perusteella. Uskon silti, että Niinistö itse on kampanjaväkeään korkeammalla eettisellä tasolla. Demokratiassa pitää olla lehdistönvapaus. Muuten on vaara, että luisutaan venäläisen gangsterikapitalismin suuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116