Kovasti ihmettelen tätä intoa aasialaisten naisten perään. Kun rakastuu, mikäs siinä sitten, upea juttu, mutta tuntuu, että moni täällä kirjoitteleva on rakastunut pikemminkin hataraan mielikuvaan "aasialaisesta naisesta". Aasia on aika laaja kulttuurialueeksi. Joitakin yleisiä kulttuuripiirteitä voi nimetä, mutta tuskin meistä kukaan kaikessa on kulttuurinsa tyypillinen edustaja.
Tunnen monia aasialaisia naisia, ja yhtä lailla heidän joukostaan löytyy erilaisia persoonia kuin suomalaisistakin. Saunassa olen nähnyt, ettei naiskauneuskaan aina niin kummoista ole, ja ihan ihmisiä sieltä pinnan alta löytyy. Vaimoihmisissä on niin miehen määräysvallan olevia, sopuisassa liitossa olevia kuin varsinaisia pirttihirmuja. On tosirakkautta ja koko elämän kestäviä liittoja, ja on naisia, jotka ovat korviaan myöten veloissa ja löytävät (usein suomalaisesta) miehestä väliaikaisen pelastajan. On yhteisöllisyyttä, ystävällisyyttä, auttamista ja toisten huomioimista, mutta on myös juoruilua, selän takana puhumista ja yrityksiä kääntää muut jotakuta vastaan.
Tuntuu välillä tosi kornilta, kun lukee tän palstan keskusteluja naisista ja vaimoista. Ihmissuhteet tuntuvat olevan joillekin käyttötavaraa, vaan ehkä sitä täydellistä puolisoa ei ole olemassakaan, jos ei ole valmis antamaan itsestään jotain?
Monista kommenteista näissä "aasialainen nainen" -keskusteluissa jää päällimmäiseksi se mielikuva, että ylennetään itseä painamalla muita alaspäin. Aasialainen nainen sitä ja suomalainen tätä. Väännän nyt varmuuden vuoksi rautalangasta: en pidä aasialaisia parempina enkä huonompina kuin suomalaisia. Mua vain häiritsee stereotyyppinen ajattelu ja yleistäminen, asiassa kuin asiassa. Ja juu, jos nyt joku alkaa miettiä ulkoisia seikkoja: olen itse suomalainen, kaunis, hoikka ja akateeminen - kaikkea tätä ja vielä enemmän.
Olisiko parisuhteessa/avioliitossa kuitenkin olennaisinta se, että jaetaan tietyt yhteiset arvot? Kunnioitetaan ja arvostetaan toista ja yritetään nähdä sanojen ja tekojen taakse? Mietitään, mitä itse voi tehdä yhteiseksi hyväksi?
Aasialainen nainen?
153
3378
Vastaukset
- Aasialainen
Minua kyllä kiinnosta suomalaisten naisten turhan päivän mustasukkaisuus täysin tuntemattomista suomalaisesta miehestä:)
Miksi koette aasialaisia naisia uhkana???
Eikö se niin että suuri osa suomalaisista miehistä kuitenkin parisuhteessa suomalaisten naisten kanssa.- Aasialainen
Muu Aasiasta kotoisin olevat naiset ovat useimmiten korkeasti koulutettuja naisia.
Totuneita seurustelemaan tasavertaisten, saman ikäisten miesten kanssa.
Heille myös kumppanin sivistys/koulutuksella iso merkitys.
Olen yksi heistä;) - ehhhhehheheh
Mattimikko, miltähän se suomenkieli kuulostaa ulkolaisen korvaan, varmaan ihan sulosointu tms, vai mitä mattimikko?
- Aasialainen
Mielestäni tämä palstan keskustelutaso yleisesti ottaen matala.
Palstan konkarit edusta keski ikäisiä ja sitä vanhempaa nais/mies puolisiä yksinäisiä suomalaisia ihmisiä.
Vaikea ero tai kokona parisuhde markkinasta pois jääminen saattaa aiheuttaa katkeruutta oma kanssan mies/nais edustajan kohtan...
Käyn lukemaan silloin tällöin.... Surullista seurattava....- Arvo kaikille
Eipä tarvitse pitkään puhua aasialaisista, kun joku jo alkaa puhua heistä rumasti. Esim. tuossa pari viestiä taaksepäin joku taas kerran väittää aasialaisia naisia ostoämmiksi ja huoriksi. Aloittajan viesti on harvinaisen fiksua luettavaa, mitä harvoin tältä palstalta löytyy. Vahinko vain, että on vaikea saada fiksuun aloitukseen fiksuja vastauksia, ainakaan kaikilta.
Minun arviointini on että tämän palstan kirjoittajista vain muutama mutta sitäkin aktiivisempi kirjoittaja kuuluu tuohon avioeron katkeroittamaan ryhmään ja loput ovat teini-ikäisiä provoilijoita joilla ei koskaan ole edes ollutkaan mitään monikulttuurista suhdetta kuin ehkä omissa päiväynissaan.
- Aasialainen
Solvaamisen tarve syntyy oma riittämättömyyden tunteen seurauksena...
1.heikko itsetunto
2.omasta mielestä huono ulkoinen olemus
3.aika usei -> yksinkertaisuus Typerintähän näissä aasialaiskeskusteluissa on se, että puhutaan aasialaisista jotenkin yhtenäisenä ihmisryhmänä ja unohdetaan kuitenkin että yli puolet koko maapallon väestöstä on aasialaisia.
Eli puhuttaessa aasialaisista jonakin erityisryhmänä on lähes sama kuin puhuttaisiin kaikista ulkomaalaisista jonakin homogeenisena ryhmänä.- Chom chom
Huom: herätin keskustelua ylipäätään suhtautumisesta aasialaisiin naisiin, en thaimaalaisiin. Kaikkia aasialaisia naisia ei ole tänne "rahdattu", kaikki eivät ole lähteneet miesten matkaan länteen.
Se, että jotkut aasialaiset työskentelevät prostituoituina, ei oikeuta pitämään kaikkia aasialaisia prostituoituina ja tekemään sopimattomia ehdotuksia. Ja mielestäni prostituoitujenkin pitää saada liikkua rauhassa ilman häirintää ja huutelua.- Chom chom
"Millä tavalla heidän pitää saada liikkua rauhassa...hmm...en oikein ymmärtänyt sanomaasi. Jos on sen ammatin valinnut, niin siitä nimittelystä ei voi välttyä."
Menee vähän sivuraiteelle, mutta prostituoidutkaan eivät yleensä tee työtään 24 h vuorokaudessa. Kyllä, mielestäni kaikilla naisilla ja miehillä on oikeus liikkua rauhassa.
Alun perin reagoin viestiin, joka nyttemmin on tästä ketjusta poistettu. Siksi siis edellisen viestini sanoma jäi roikkumaan irralleen. Valitettavasti olen joutunut todistamaan useita tapauksia, joissa naiselta/tytöltä on kysytty hintaa, vaikkei nainen olisi mitenkään tehnyt itseään tykö, pukeutunut vihjailevasti tai edes kiinnittänyt kyselijään huomiota. Tulee näitä tarjouksia varmaan suomalaisillekin, muttei ehkä kuitenkaan siinä määrin ja täysin arkipäiväisissä tilanteissa.
Tilastoja en tunne, mutta Suomessa asuvista aasialaisnaisista melko iso osa on tullut maahan muun kuin länsimaisen miehen takia. Osa on tullut töihin, opiskelemaan, pakolaisina. Ja jos on sitten tullut miehen takia, mitä väliä? Kyllä, monet (eivät kaikki) ajattelevat, että riittää, jos mies on kiltti ja tulee omillaan toimeen. Rakkaus tulee ajan myötä, jos on tullakseen. Näitäkin tapauksia on, mutta se ei ole koko kuva. - .................
"Varmaan on tunteita, mutta mm. thaimaalaisella naisella ensimmäisenä tuskin on rakkaus mielessä, kun tänne tulee"
Lähde, linkki, tutkimus, kiitos!
"Mielestäni kirjoittamat faktat "
Tehtävä, selvitä mitä tarkoittaa sana fakta, oma mielipide ei ole fakta, se muuttuu faktaksi, kun asiasta on olemassa todistetusti tutkimus, päätelmä, joka nojaa tutkittuun asiaan.
"Mieheni ei ole lähtenyt thain matkaan eikä minkään muunkaan aasialaisen. "
Emme voi sitä tietää, uskomuksemme asiaan yhtä paljon faktaa, kuin sinun esittämäsi väitteet aiemmin.
"En ole tilastojen tuijottaja ja mainitsemistani asioista ei ole tehty tilastoja. "
Aivan, siksi kaikki väittämäsi perustuu omaan maailmankatsomukseesi, ja joka on hyvin yksioikoinen, tyypillistä alemman sosiaaliluokan ja yksinkertaisten kapeakatseisten ihmisten maalikko järkeilyä.
"Olisihan se outoa jos olisi."
Hienoa, että jo itsekkin alat ymmärtämään miten outoja ovat aivoituksesi. - buahahhahha
Joko kävit? Mitäs poliisi setä sanoi?
- Suomi mummi
Sanoin: Harmittavan rumaa tekstiä löytyy tämän sivun vakio kirjoittajilta.
Ja se tarkoitti todella vakio kirjoittajia ilman mitään puolen valintaa.
"Höpö höpö. Nyt ei saa suomimummi alkaa satuileen, ne on ne geenit jotka ratkaisee."
Jos voisin ja osaisin niin laittaisin valokuvat ennen ja pari vuotta jälkeen Suomeen tulon mutta siinä taitaa tulla joku laki vastaan sekä oma netin käyttötaito.
No tämä tästä, sivu on niin negatiivinen että parempi pysyä poissa taas pitkän aikaa.
Veljelläni on vaimo Kiinasta ja siksi tätäkin sivua monen muun sivun ohella aina silloin tällöin silmäilen.
Veljen vaimokin on hieman pyöristynyt mutta ei niin paljoa kuin nuo naapurin rouvat. Veljen vaimo tosin tekeekin lähes aina aasialaista ruokaa koska molemmat pitävät siitä. - Suomi mummi
"Jos sulla on taikku ja broidillas kiinalainen akka, miksi solvaat täällä koko ajan suominaisia ?"
Höpön höpöä, en minä täällä ketään solvaa. Tuo ensimmäisessä viestissä oleva lainaus on tekstistä johon vastasin mutta joka on jo poistettu sivulta, oli tosi ikävää Suomalaisten naisten solvausta.
Ja vastauksessani tarkoitin että samanlainen ruokavalio lihottaa tai laihduttaa ihan samalla tavalla oli sitten aasiasta tai suomesta kotoisin.
Veljelläni on Kiinalainen puoliso mutta ovat jotakuinkin samaa ikäluokkaa ja tavanneet yhteisten tuttaviensa kautta veljeni työskennellessä Kiinassa muutaman vuoden.
Ei tästä sitten tämän enempää. - ....................
Suomi mummi kirjoitti:
"Jos sulla on taikku ja broidillas kiinalainen akka, miksi solvaat täällä koko ajan suominaisia ?"
Höpön höpöä, en minä täällä ketään solvaa. Tuo ensimmäisessä viestissä oleva lainaus on tekstistä johon vastasin mutta joka on jo poistettu sivulta, oli tosi ikävää Suomalaisten naisten solvausta.
Ja vastauksessani tarkoitin että samanlainen ruokavalio lihottaa tai laihduttaa ihan samalla tavalla oli sitten aasiasta tai suomesta kotoisin.
Veljelläni on Kiinalainen puoliso mutta ovat jotakuinkin samaa ikäluokkaa ja tavanneet yhteisten tuttaviensa kautta veljeni työskennellessä Kiinassa muutaman vuoden.
Ei tästä sitten tämän enempää."Ja vastauksessani tarkoitin että samanlainen ruokavalio lihottaa tai laihduttaa ihan samalla tavalla oli sitten aasiasta tai suomesta kotoisin"
Ei lihota.
Kysymys on aineen vaihdonnasta, eli tokikaan sama ruoka ei lihoita kaikkia ihmisiä samanlailla. Kannattaisikohan edes hitusen sivistää itseään?
http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/tiede-ja-oppiminen/prisma-kuka-lihoo-kuka-ei
Ylensyönti voi tappaa. Kaikki eivät kuitenkaan paisu ylipainoisiksi, vaikka syövätkin runsaasti. Dokumentti Kuka lihoo, kuka ei? valottaa aineenvaihdunnan mekanismeja.
- kiinalaisen mies
Kovasti keskustellaan aasialaisista naisista ja osa tuntuu saaneen päähänpinttymän, jonka mukaan tänne tulleet aasialaiset olisivat huoria ja suomalaisista aviomiehistään hyötyviä hyväksikäyttäjiä tai sitten päinvastoin; suomalaismiehet ostaisivat Suomeen köyhistä oloista lähteviä naisia vaimoikseen ja samalla koti- ja seksiorjikseen .
Olen ollut useita vuosia naimisissa kiinalaisen naisen kanssa enkä voi tunnistaa kumpaakaan näistä ryhmistä. Elämme normaalia suomalais-kiinalaista perhe-elämää ja meillä on ystäviä molemmista kulttuureista.
Kotityöt teemme yhdessä paitsi kiinalaisen ruuan valmistamisen, jonka vaimoni hoitaa. Kumpikin tuo kotiin talouteemme saamansa palkan ja vaimoni hoitaa raha-asioitamme vähintään yhtä paljon kuin minä.
Tunnen ja tiedän myös muita suomalais-kiinalaisia avioliittoja, joissa elämä on suunnilleen samanlaista kuin meilläkin. Samoin tiedän muutaman suomalais-thaimaalaisen ja yhden suomalais-japanilaisen avioliiton, jossa eletään kuten normaalissa suomalaisten välisissä liitoissa.
Hämmästyttää tälläkin palstalla aika ajoin kirjoitetut vuodatukset, joissa aasialaisten naisten kanssa solmittuja avioliittoja pidetään kummajaisina. Jotenkin kirjoitukset viestivät, että nämä liitot on tuomittu epäonnistumaan ja ne ovat epänormaaleja.
Älkää hyvät ihmiset yleistäkö asioita ja tehkö kaikista aasialais-suomalaisista avioliitoista ongelmia. Ongelmia osalla on, mutta niin on myös suomalaisten parien liitoissa.- Chom chom
Kiitos asiallisesta kirjoituksestasi, ”kiinalaisen mies”.
Mua häiritsee välillä, kuinka ongelmapainotteista keskustelu monikulttuurisista suhteista on ja kuinka usein tavanomaiset ongelmat niputetaan kulttuurista johtuviksi.
Usein hämärtyy, että monet pariskunnat elävät suhteellisen tavanomaista, vakiintunutta perhe-elämää, jossa erilaisten kulttuurien näkyminen ei ole mitään ihmeellisen eksoottista vaan juuri sille perheelle ominainen, luonteva tapa elää.
- Chom chom
Tieteessä yleistetään, että tietyssä koejärjestelyssä, tietyissä olosuhteissa tapahtuu tai on tapahtumatta tietyllä todennäköisyydellä jotakin. Tieteeseen kuuluvat myös kriittisyys, objektiivisuus ja korjaantuvuus.
Yleisesti voi väittää jotakin - vaikka perustuen omiin kokemuksiin Kallion hoitolaitoksista - mutta silti on mieletöntä olettaa, että jokainen aasialainen on prostituoitu. Ihmismieli luokittelee, emmekä varmaan tulisi toimeen ilman stereotypioita, mutta olisi hyvä välillä miettiä, kuinka paljon stereotypioiden antaa vaikuttaa. Kuunteleeko ihmistä vai onko jo valmiiksi tietävinään vastauksen?
Tilastolliset määreet kuvaavat joukkoja, eivät yksilöitä, joiden välillä hajonta voi olla hyvinkin suurta. - pj28
Luulen, että te suomalaiset saatte joskus vielä kaiken moninverroin takaisin,miten huonosti olette kohdelleet ulkomaalaisia ihmisiä alkaen aasialaisista ja lopettaen venäläisiin.. Aina kun solvaatte ulkomaalaisia, niin kannattaisi varmaan muistaa, miten te suomalaiset itse lähditte Ruotsiin töiden perässä 1960-70-luvulla. Vaikka teidän mielestänne olette jotain maailman aatelia, niin esim ruotsalaisille tulette aina olemaan finnjäveleitä. Se kannattaisi muistaa, ennenkuin alkaa loukkaamaan toisia ihmisiä.
- pj28
Entä jos sinä muuttaisit johonkin maahan ja sinua pidettäisiin automaattisesti huorana/ rikollisena/ sosiaalipummina vain sinun kansallisuutesi vuoksi vaikka olisit maailman kunnollisin ihminen? Miltähän se voisi tuntua? Olisitko silloin sanomassa, että kuka nyt siitä mielensä pahoittaa? Onko teillä suomalaisilla ylipäätänsä olemassa sellaisia tunteita kuin empaattisuus, toisten ihmisten kunnioittaminen ja ymmärtäminen?
- Sieltä pois äkkiä
Nimenomaan!
Itse olen Italiassa kaksi vuotta asuneena suomalaisena naisena saanut kokea kantapään kautta, millaista kohtelu voi olla toisen kansallisuuden keskellä.
Jostakin syystä miehet Italiassa ovat saaneet päähänsä, että jos nainen on ulkomaalainen ja vielä vaaleahiuksinen niin silloin häneen saa käydä käsiksi vaikka kadulla keskellä kirkasta päivää, huutaa perään törkeyksiä ja kaikenlisäksi ehdotella ihan mitä vaan muutaman kahvikupposen jälkeen pöydässä.
Naisiltakin löytyy vain happamia mulkaisuja kadulla tai tullaan suoraan haukkumaan, erittäin ahdistavaa. - ncjnvd567
Johan oli vuodatus!!
Olenkin asunut ulkomailla joskus aikoinaan kolmisen vuotta ja ei siellä aina ollut mitenkään hyvä kohtelu ulkomaalaisena. Maassa maan tavalla. Minua ei kuitenkaan pidetty huorana eikä rikollisena, koska en ollut kumpaakaan. En myöskään mennyt siihen maahan tiettyjen etuisuuksien takia, vaan hankin koulutuksen ja palasin omaan maahani tekemään sitä työtä mistä olin kouluttautunut.
En ollut hakemassa kyseiseistä maasta mitään elättäjää, niinkuin monen Aaasian maiden naiset tekevät.Tutustuessani mm. filippiiniläisiin naisiin.niin heillä oli ainoa tarkoitus saada kyseisen maan kansallisuus, naivatpa he minkälaisen miehen vätyksen tahansa. Ote oikeasta elämästä, joka on faktaa-
Hauska jotenkin seurata tätä keskustelua täällä, kun ei välttämättä pysytä asiassa tai tuodaan selityksiä selitysten perään siitä, että olen sanonut sitä ja tätä ja syyttänyt ihmisiä niin ja näin ja koko kansallisuuksia jne. Eihän se ihan noin mene.
Olen ainoastaan puhunut todellisesta elämästä. Miksi ihmeessä pitäisi kaunistella asioita ja miksi ihmeessä ihmiset eivät voi puhua asioiden oikealla kielellä. Missä ovat ne kaikki thaimaalaisten naisten huijatut ja "ryöstetyt" miehet? Eräs kaveri muiden joukossa raahasi ( metafora) naisen Thaimaasta Suomeen. Menivät parin kk jälkeen naimisiin Thaimaassa ja sitten vihkiyityvät uudelleen Suomessa. Heillä ei ollut yhteistä kieltä ja nainen kuulemma potki miestä jatkuvasti kasvoille ja kehoon, kun oli avuton ja häntä vanhempi mies. Tämä nyt ei ole ainoa tapaus, niitä riittää.
Ero tuli, mutta akka pyörii Suomessa edelleenkin. Kerro ihmeessä miksi pitäisi tuntea sympatiaa tällaista ihmistä kohtaan? Pitääkö jokaisen suomalaisen tuntea empaattisuutta jokaista ulkomaan elävää kohtaan sokeasti? Ei minun mielestäni. Kyllähän he omalla käyttäytymisellään ja imagollaan luovat sen oman negatiivisuutensa oltiin maassa kuin maassa.
.
ei noille tyhmille miehille eikä onnenonkijanaisillekkaan. Kuvottavia tapauksia.
Kummallista ettei näistä asioista saa puhua suoraan täällä, vaan kova sensurointi käy jatkuvasti.
Kunnioitan toisia ihmisiä ja kansallisuuksia, kulttuureita, perinteitä jne. paitsi niitä naisia, jotka ovat häikäilemättömiä, laskelmoivia olivatpa he minkämaalaisia tahansa. Valitettavasti monet Aasian maan naiset ovat sitä. Minulla ei riitä empaattisuus sellaisia naisia kuin miehiäkään kohtaan ja mihin asiaan tahansa vertaaminen kuten historiaan (Suomalaiset mmaahanmuuttajat Ruotsiin)naisia) - 2878378378
ncjnvd567 kirjoitti:
Johan oli vuodatus!!
Olenkin asunut ulkomailla joskus aikoinaan kolmisen vuotta ja ei siellä aina ollut mitenkään hyvä kohtelu ulkomaalaisena. Maassa maan tavalla. Minua ei kuitenkaan pidetty huorana eikä rikollisena, koska en ollut kumpaakaan. En myöskään mennyt siihen maahan tiettyjen etuisuuksien takia, vaan hankin koulutuksen ja palasin omaan maahani tekemään sitä työtä mistä olin kouluttautunut.
En ollut hakemassa kyseiseistä maasta mitään elättäjää, niinkuin monen Aaasian maiden naiset tekevät.Tutustuessani mm. filippiiniläisiin naisiin.niin heillä oli ainoa tarkoitus saada kyseisen maan kansallisuus, naivatpa he minkälaisen miehen vätyksen tahansa. Ote oikeasta elämästä, joka on faktaa-
Hauska jotenkin seurata tätä keskustelua täällä, kun ei välttämättä pysytä asiassa tai tuodaan selityksiä selitysten perään siitä, että olen sanonut sitä ja tätä ja syyttänyt ihmisiä niin ja näin ja koko kansallisuuksia jne. Eihän se ihan noin mene.
Olen ainoastaan puhunut todellisesta elämästä. Miksi ihmeessä pitäisi kaunistella asioita ja miksi ihmeessä ihmiset eivät voi puhua asioiden oikealla kielellä. Missä ovat ne kaikki thaimaalaisten naisten huijatut ja "ryöstetyt" miehet? Eräs kaveri muiden joukossa raahasi ( metafora) naisen Thaimaasta Suomeen. Menivät parin kk jälkeen naimisiin Thaimaassa ja sitten vihkiyityvät uudelleen Suomessa. Heillä ei ollut yhteistä kieltä ja nainen kuulemma potki miestä jatkuvasti kasvoille ja kehoon, kun oli avuton ja häntä vanhempi mies. Tämä nyt ei ole ainoa tapaus, niitä riittää.
Ero tuli, mutta akka pyörii Suomessa edelleenkin. Kerro ihmeessä miksi pitäisi tuntea sympatiaa tällaista ihmistä kohtaan? Pitääkö jokaisen suomalaisen tuntea empaattisuutta jokaista ulkomaan elävää kohtaan sokeasti? Ei minun mielestäni. Kyllähän he omalla käyttäytymisellään ja imagollaan luovat sen oman negatiivisuutensa oltiin maassa kuin maassa.
.
ei noille tyhmille miehille eikä onnenonkijanaisillekkaan. Kuvottavia tapauksia.
Kummallista ettei näistä asioista saa puhua suoraan täällä, vaan kova sensurointi käy jatkuvasti.
Kunnioitan toisia ihmisiä ja kansallisuuksia, kulttuureita, perinteitä jne. paitsi niitä naisia, jotka ovat häikäilemättömiä, laskelmoivia olivatpa he minkämaalaisia tahansa. Valitettavasti monet Aasian maan naiset ovat sitä. Minulla ei riitä empaattisuus sellaisia naisia kuin miehiäkään kohtaan ja mihin asiaan tahansa vertaaminen kuten historiaan (Suomalaiset mmaahanmuuttajat Ruotsiin)naisia)"Johan oli vuodatus!!"
Tottatosiaan johan on vuodatus sinulta.
"En ollut hakemassa kyseiseistä maasta mitään elättäjää, niinkuin monen Aaasian maiden naiset tekevät"
Siinä oikein suominaisen oikein perikuva, enkelin sädekehä päähän, ja muita ulkomaannaisia solvaamaan ja yleistämään ja alistamaan, johan pomppaa.
"Tutustuessani mm. filippiiniläisiin naisiin.niin heillä oli ainoa tarkoitus saada kyseisen maan kansallisuus, naivatpa he minkälaisen miehen vätyksen tahansa. Ote oikeasta elämästä, joka on faktaa-"
Fakta, lähde, linkki, tilasto, tutkimus, etkö sinä vieläkään ole oppinut, tuossa ylempänä jo asiasta keskustelimme, mutta sama jatkuu.
"olen sanonut sitä ja tätä ja syyttänyt ihmisiä niin ja näin ja koko kansallisuuksia jne. Eihän se ihan noin mene."
Ilmeisesti olet niin harhainen, ettet edes omaa kirjoittamaasi tekstiä ymmärrä, johan tuossa ylempänä syytät ihan selvällä Suomenkielellä.
"Kunnioitan toisia ihmisiä ja kansallisuuksia, kulttuureita, perinteitä jne. paitsi niitä naisia, jotka ovat häikäilemättömiä, laskelmoivia olivatpa he minkämaalaisia tahansa."
No niinpä näkyy, kunnioituksesi suorastaan loistaa, korjataanpas vähän, kunnioitat jotain muslimiestä tai afrikan miestä, tai yleensäkkin ulkomaalaista miestä, sitävastoin kirjoituksesi suorastaan huokuu katkeruutta, kateutta sekä ilmiselvää oman riittämättömyyden tuomaa menettämisen pelkoa, varsinkin aasialaisia naisia kohtaan, tämä johtuu aivan 100% varmasti jostain sinua koskettaneesta suuresta menetyksestä, mitä ilmeisemmin suuri rakkautesi jätti sinut aasialaisen takia.
"i noille tyhmille miehille eikä onnenonkijanaisillekkaan. Kuvottavia tapauksia"
Onneksi sinä et yhtään kuvota ketään, mitä luulet? Kyllä aiheutat suurta inhoa ja ennenkaikkea suuresti säälin sinun elämääsi, sen täytyy olla kyllä aika pientä ja surkeaa.
"Missä ovat ne kaikki thaimaalaisten naisten huijatut ja "ryöstetyt" miehet?"
En tiedä, lähde, tilasto tutkimus?
Sitävastoin tässä on suomalaisnaisen suorittama kusetus:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012011015055198_uu.shtml
Vaimo otti jättivelat miehensä nimissä
Tiistai 10.1.2012 klo 06.01 (päivitetty klo 06.01)
Nainen törsäsi viidessä vuodessa satojatuhansia euroja.
Liika luottamus vaimon kykyyn hoitaa perheen yhteisiä raha-asioita tuli kalliiksi hyväuskoiselle kotkalaismiehelle.
"Olen ainoastaan puhunut todellisesta elämästä. "
Lähde, tutkimus, linkki, tilasto?
"Kummallista ettei näistä asioista saa puhua suoraan täällä, vaan kova sensurointi käy jatkuvasti. "
Rasistinen ja rikollinen materiaali on poistettava, nykyään palveluntarjoajakin voi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen sisällöstä, muistutuksena jälleen.
"Eräs kaveri muiden joukossa raahasi ( metafora) naisen Thaimaasta Suomeen. Menivät parin kk jälkeen naimisiin Thaimaassa ja sitten vihkiyityvät uudelleen Suomessa. Heillä ei ollut yhteistä kieltä ja nainen kuulemma potki miestä jatkuvasti kasvoille ja kehoon, kun oli avuton ja häntä vanhempi mies."
No kappas, olisikin ollut ihme, jos ei sinulta näitä tarinoita olisi hihasta löytynyt.
Jälleen linkki, lähde, uutinen, käräjäoikeuden tuomio(varmastikkin löytyy?) jotain konkreettista satusi todentamiseksi. Sitävastoin melkovarmasti voinen kertoa sinulle, että Suomessa juuri aasialaiset naiset syylistyvät rikoksiin paljon vähemmän keskimäärin, kuin yksikään ulkomaalainen mies taikka suomalainenmies tai nainen, ja hei tiedätkös tämä oli nyt FAKTA, sen voi tarkistaa ihan tilastokeskuksen sivuilta. - gdggdg
"Kuitenkin väitän, että Suomessakin on jo aasialaismafia."
Lähde, linkki, tutkimus, kiitos!
Väitteen esittäjällä on aina todistetaakka, hei edes perusasiat pitäisi olla tiedossa, mutta ei niin ei..Lol - Loppuu kurjuus
Tuoltahan niitä löytyykin, nyt loppuu kurjuus.
- Oliko liian arka ?
"Kehotan mitä suuremmassa määrin viranomaisia ottamaan selvää, missä määrin aasialaisvosubisnestä pyöritetään "
Hienoa, on tärkeä sinun kohdallasi kääntyä terveydenhoitoammattilaisten puoleen, he ohjaavat asiantuntijoiden juttusille, jotka ovat perehtyneet ihmismielen vikoihin, oikealla täsmälääkityksellä, voidaan saada kohdallasi ihmeitä aikaiseksi.
"Kehotan mitä suuremmassa määrin viranomaisia ottamaan selvää, missä määrin aasialaisvosubisnestä pyöritetään "
Lähde, tutkimus, tilasto, kiitos! - fsdhfhf
Väitteen esittäjällä on aina todistevelvollisuus. Koulun penkille takaisin.
- silloin ei veroja
Ja silloin ei kerätä verojakaan vaan malli tulee jenkeistä.
Tätähän ystäväsi porvarit ajavat. - jkjgdkgjkgj
"No, vastataanpa vielä kerran kun teksti poistettiin. En tietenkään muista mitä kaikkea kirjoitin, mutta yritän parhaani. Ei ole hyvä, että viestejä poistetaan, se vaikeuttaa keskustelua ja on tietyllä tavalla ´toisia suosivaa ja toisia ei. "
Rasistiset ja asiattomat viestit poistetaan palstalta. Tarpeen vaatiessa asiaton kirjoittaja jäljitetään ja tiedot luovutetaan poliisille. Myös keksittyjen tarinoiden, joiden motiivina on kiihottaminen kansanryhmää vastaan, kirjoittaminen palstoille on kielletty.
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4112
Siinä vastaus ihmettelyysi.
"kyseisen miehen tyhmyyttä ja epäloogisuutta, mutta onhan noita blondeja miehissäkin. "
No nyt lainaat minua, tai sitten et ole huomannut, että tässä lähinnä säälitään sinua. Epäloogisuutesikin loisto on vailla vertaa, siittä muistuksena ensinnäkin kertomasi, ettet epäile aasialaisten miesten solvaavan suomalaisnaisten ulkolaisia kumppaneita, mutta kuitenkin muutamat on onnistuttu bongaamaan täältä.
Tässä ote loistavasta johdonmukaisesta tuotoksestasi:
""Itse en ole niin sanonut, etta sina tai joku muu yleisesti, jolla ilm. aasialainen amma olisi myos mm. mustien parjaaja. Paitsi kylla on pongattu muutama kaveri, joka solvaa eraitten tiettyjen maiden miehia paivasta toiseen ja samaan hengenvetoon ylistaa aasialaisia ja taas hakkuu suomalaiset naiset."
Uskon kuitenkin ettet ole jälkeenjäänyt, et vain tajua kuinka puhut pussiin itseäsi kerta toisensa jälkeen.
"Nämä esimerkit, joita olin laittanut, ovat ihan oikeasta elämästä. Ei niistä ole mitään tilastoa tehty. Voi sua rassukkaa, kun luulet, että kaikki elämässä on tilastoitu."
Katsos, sinä rassukka kerrot meille tarinan, sadun, joka meidän pitäisi vankkumattomasti uskoa, koska sinä kerroit sen meille, myöskin sinun tahtoasi oi sinä suuri jumalainen meidän pitäisi alkaa olettamaan, näin olevan aina kaikissa aasia-suomi suhteissa, tai näissä naisissa vallal oleva luonteenpiire, tai jos ei kaikissa niin sinun mieliksesi pääsääntöisesti taikka toinen suosikkisanasi lähes kaikissa. Kuitenkaan et varmasti nielisi väitettä, jos joku kehtaisi väittää et lähes kaikki suomalaisnaiset ovat onnenonkijoita, psykoja, alkoongelmaisia tms. kirpaisevia, ja tämän vakuudeksi nyt ottaisi vaikka muutaman lehtijutun asian vakuudeksi tänne, hyväksyisitkö tämän näkökannan muksimatta? Et!! Aivan, siksi näkökantasi ns. keksityn tarinan muodossa on merikityksetön, se ei luo mitään sääntöä taikka edes pienintäkään oletusta, että kaikki, puolet, kolmasosa, 1% aasialaisista olisi manitsemasi kaltaisia ihmisiä, ei edes se prosentti.
"Joo, kyllä rehellisesti sanottuna kunnioitan kunnollisia, työssäkäyviä ihmisiä; naisia sekä miehiä, mutta näitä aasialaisia naisia en, jotka eivät sitä käyttäytymisellään ansaitse."
Tämäkin on juuri täysin rasistinen ja epätodellinen väite, olettamus. Miten voit kirkkain silmin antaa meille kuvan ensinnäkin niin, et aasialaiset eivät olisi ihmisiä. sitenhän tuo on itseasiassa kirjoitettu suomeksi tuohon, jos luet tarkemmin, se ei ole normaalin, terveen ihmisen tekstiä millään muotoa, minusta se on suorastaan vastenmielistä tekstiä, ja jos sinulla on mies, ja hän tietää noi tekstisi sisällöt, niin joko hän ihan yhtä kuutamolla, kuin sinä taikka niin en tiedä, mitä ilmeisemmin miettii miten nostais kytkintä suu´hteestanne. Lisäyksenä taas työasioihin, niin voinen sanoa, että juuri aasialaisilla miehillä ja naisilla on erittäin hyvä työllisyystilanne Suomessa, asian tueksi voisin esittää ihan tilastokeskuksen otoksen asiasta, mutta ei maksa vaivaa sinun kaltaisen vajakin vuoksi.
"ne miehet, jotka hakevat ns. vaimon köyhistä maista, alistavat naisia ihan kypällä."
Eli nyt tuossa kohtaa väität kaikkien suomi-aasia suhteissa olevien alistavan naisiaan, eli aasianmaista, joissa pienempi bkt, kuin suomessa? Ok, eli koska olen naimisissa aasialaisen kanssa, niin käytännössä tuo oli syyte minua kohtaan, näin ollen syylistyit juuri kunnianloukkaukseen, tämä riittikin minulle ja otin viestisi talteen. Vien asian eteenpäin poliisille, ja vaadin tästä loukkauksesta korvaukset, saman voinee tehdä kaikki muutkin, jotka ovat naimisissa aasialaisen naisen kanssa.
"lkomailla ollessani maksoin omat opinnot, eikä siellä minulla ollut elättäjää kuten monilla Aasian maiden naisilla yleensä on etupäässä. Mutta kyllähän toikin jonkinlaista luonteenlaatua vaatii, että ei itse viitsi kouluttautua ja hankkia ammattia, mutta elatus (sossut ja muut avustukset) kelpaa vieraassa maassa ja jotkut vielä kuskaavat ex- miehensä kakarat mukanaan. "
No kappas, sinähän olet nauttinut koko elämäsi täysin ilmaisesta pöydästä, vai luulitko, että vain omilla pinnistuksillasi ja vain vanhempiesi rahoilla kävit suomessa ilmaiset koulut, terveydenhuollot jne jne...Sitä samaa sossurahaa sinä olet nauttinut välillisesti, et vain edes tajua sitä, ja äläkä vain väitä et maksamasi verot ovat sen kattaneet, sillä niin ei suinkaan ole. - masee runo
Noin se meillä thaimaassakin menee.
- sdhjfhfjs
"Olet se sinä harvinaisen tyhmä mies. Et osaa lukea, et ymmärrä lukemaasi tai et halua ymmärtää. Sinulle ilmeisesti pitää selittää kaikki rautalangasta vääntämällä. Jutut eivät ole keksittyjä eikä tarinoita, vaan otteita reaalielämästä. "
Sinun kirjoittamanasi tuo lähenee jo hulvatonta huumoria. Otteita reaalielämästä? Eli, kun sinä väkerrät keksittyjä tarinoita tänne, niin ne pitäisi sitten uskoa mukisematta? Eli edelleen, kaikkiin väitteisiisi tarvitsemme lähteen, tutkimuksen, tilastoja tueksi, jotain konkreettista, jookos.
"Aika harva jos kukaan thaimaalainen nainen omilla avuillaan lähtee Suomeen opiskelemaan ja sitä myötä hankkii itselleen ammatin ja työn. "
Ai nyt yksilöit sen tiettyyn maata kskevaksi, aiemmin puhuit aasialaisista naisista yleistäen alistaen, vai onko siis Thaimaa sinulle koko aasia, ja sieltä yksittäiset negatiiviset asiat, sitten kertoen koskemaan yleisesti kaikkia naisia. Ja vielä tulet tyhmäksi kutsumaan voi voi voi..:D Mutta edelleen taas väitteeseesi kaivattaisiin jotain konkreettista tutkimus tulosta, tilastoa lähdettä, kiitos.
"Kunnianloukkaus on kyseessä vain silloin, jos olen sinun nimesi täällä maininnut. Olet minulle täysin anonyymi ihminen. "
Ei suinkaan tyttö hyvä, sinähän kutsuit kaikkia aasiasta vaimon löytäneitä miehiä alistajiksi tms. Eli tällöin minä ja muut aasialaisen kanssa olevat on leimattu eli täyttää täysin kunnianloukkauskäsitteen. Jos olisit puhunut jotkut, joidenkin, muutamat tms. asia olisikin ollut eri, mutta kiukuspäissäsi ja maanisuudessasi kävi lipsahdus sinulta, viesti on tallessa, ja asia kulkee eteenpäin.
"Haukut minua psykopaatiksi, sairaaksi, jälkeenjääneeksi ja ties miksi. Niin minäkin tein, otin kaikki kirjoittamasi jutut talteen ja vein poliisille tutkittavaksi. Vaadin korvausta kunniani loukkauksesta."
Sitäpä tuskin teet, joutuisit luopumaan anonyymiteetti suojastasi, sitähän sinä reppahousu et halua;) Minulle se kyllä sopii, voin lähteä asiasta käräjöimään mielelläni kanssasi, toisekseen nimenomaan tässä on siittä anonyymiteetistä suojaa sinulle, koska sinua ei voida tunnistaa, olen haukkunut vain nimmerkkiä, sinä taas yleistit kaikki aasialaisten kanssa naimisissa olevat miehet ns. pahoinpitelijöiksi ja alistajiksi, voi voi tyttönen sinnuu pikkuista.
"Loppukaneettisi olikin jo typerintä mitä olen koskaan lukenut. Olen tämän maan kansalainen ja kyllähän vaan minulle kuuluu kaikki edut, jota tämä maa antaa. Vanhempani/isovanhempani jne. ovat jo sen verran veroja maksaneet tähän maahan, samoin minä itse, ja vielä on monta vuotta jäljellä työelämää, että voin jopa siitä ilmaisesta pöydästä syödäkkin-"
Ei suinkaan tyttelihyvä, vanhempasi rahat ovat palaneet isovanhempiesi eläkkeisiin, sairaanhoitokuluih jne jne..Mistä sitten tyttörukka luulit sen valtionvelan muodostuneen. Yhteiskunnalle sinunkaltaisen reppahousun kasvattaminen 0-24 ikävuoteen asti maksaa jotakuinkin 200000 euroa, ja sinusta tulee nettomaksajakin vasta joskus 40 kympin jälkeen yhteiskunnalle keskimäärin, tosin kohdallasi veikkaan vieläkin pidempää odotusaikaa. Sitävastoin tuommoinen maahanmuuttaja nainen tulee yhteiskunnalle huomattavasti halvemmaksi, katsot tää on ihan laskettua juttua tästäkin löytyy tutkimustietoa. Laskelmien mukaan maahanmuuttaja nainen työllistyy 5-7 vuoden sisällä, laskeppas paljonka hän on kuluttanut 7 vuodessa yhteiskunnanrahoja, ja kauanko menee kun hänestä tuleekin jo nettomaksaja.
ps. Muista rasismi ja ihmisviha ei kanna elämässä pitkälle. - jänskättääkö jo?
Opetan sinulle, koska itse et osaa tietoa etsiä.
Väitteesi: Aika harva jos kukaan thaimaalainen nainen omilla avuillaan lähtee Suomeen opiskelemaan ja sitä myötä hankkii itselleen ammatin ja työn.
http://www.intermin.fi/intermin/biblio.nsf/D5A6B24123947ACEC225754C004B836E/$file/22009.pdf
2008 Thaimaalaisia haki Suomeen työntekijän oleskelulupaa 280 kpl, 3 elinkeinoharjoittajaa ja perhesiteellä taikka lapsen perusteella 61 kpl.
Sivu 11 taulukko.
Niin mitä sinä väititkään?
"Vielä kertaalleen: en sano, että tämän palstan samat miehet yleensä, joilla aasialainen vaimo olisivat haukkumassa samaan hengenvetoon mustia ja muslimeja, mutta muutama on kylläkin pongattu. Rautalanka: yleisesti=muutama.
Tämä lause teettää sinulle suunatonta vaikeutta ymmärtää, joka todistaa lukuvaikeutesi ja kykyä tajuta. "
Aivan totta, se tuottaa minulle vaikeuksia, koska edelleenkään en ymmärrä, miten olet tässä keskustelupalstalla todistettavasti pystynyt osoittamaan, että nämä MUUTAMAT haukkujat TODELLISUUDESSA ovat NAMISISSA AASIALAISEn kanssa. Olisitko niin hyvä ja kertoisit meille kaille, miten tämän asian todistit itsellesi, anna mun arvata joku niistä sanoi olevansa naimisssa aasialaisen kanssa, ja sinä reppana sitten söit koko koukun ja siiman kerralla, etkä hetkeäkään epäillyt, että ko. muutama henkilö voisi kenties valehdella. Mietippäs sitää nyt ihan pienen hetken siellä pienen pienessä päässäsi. Jookos. hehehhehe
Ja seuraavan kerran, kun väität jotain olisi kiva, että toisit oikeastikkin jotain konkreettista lähdettä ja tutkimusta tueksesi, kuten tuossa noin esimerkkinä sinulle tein, kyl se siittä viel..
"En myöskään ole sanonut, että kaikki aasialaiset naiset olisivat sitä ja tätä, tämä on ihan sinun omaa keksintöäsi."
Etkö muista kirjoittamaasi, no huoli kaikki on tallessa täällä;) - ashgdhasdg
Ai hellanlettas vieläkö sä yrität pyristellä? Eikö me jos sovittu, että ne sun puheet on hanurista.
"vanha höperö."
Sä taas kovasti näet tänne näyttöruudun toiselle puolelle, vai onko se sinun asennevammasi ja ennakkoluulot, jotka ruokkii noita kuvitelmiasi. Tietysti toi on suhteellinen käsite, jos alle 40 vuotias vanha höperö, niin tuskin uskallan kuvitella mitä sinun mielestäsi on vaikkapa 60 vuotias?
"Minulle koko Aasia ei ole Thaimaa. "
En jaksa kaivella niitä väkerryksisäsi esiin sen kummemin lähteeksi, mutta jakomielitautisena välillä olet puhunut taikuista ja aasialaisista niin sekaisin, ettei siittä enään parhain päinkään voinut ottaa selvää.
"Esimerkkinä vaan sanoin, että tuskin Suomeen yksikään thaimaalainen nainen lähtee opintojen takia, kyllä se vaan on niin, että miehen mukana tänne tullaan ja sitten lähdetään opiskelemaan jos lähdetään. "
Sinä se vaan olet aikamoinen idiootti, kun et luettua tekstiä ymmärrä, eli jälleen opetuksen paikka:
http://www.intermin.fi/intermin/biblio.nsf/D5A6B24123947ACEC225754C004B836E/$file/22009.pdf
Esimerkiksi vuonna 2008 haki Thaimaalaisista 500 (sivu 11) oleskeluluvanhakijoista oleskelulupaa 43 kappaletta ja työntekijän ja elinkeinoharjoittajan lupaa 263 ja vain ainoastaan perheenyhdistäminen/avioliiton kautta 61 kpl. En nyt tiedä mikä siinä on hirveän vaikea sinun ymmärtää? Kenties sinun on vaikea luopua jo pitkälle juurtuneisiin lapsena opittuihin väärin malleihin ja opetuksiin?
" Olen edelleenkin Suomen kansalainen ja minulle kuuluu ne edut joiden puolesta tässä maassa on taisteltu."
Hieno juttu, sähän heittäydyit oikein patriootiksi, ai niin yks pikku juttu, ne edut kuulukin minulle myös ja minun perheelleni, me emme maksele veroja pelkästään sinun elämäsi polkujen silottamiseksi.
"Ja monestakohan näistäkin Aasian eukoista tulee nettomaksajia maahamme, voi vaan lyödä vetoa ettei koskaan- päinvastoin ovat niitä kustannettavia."
Lähde, linkki, tilasto, tutkimus, kiitos?
Johan tuossa yläpuolella, oli 260 kpl vuonna 2008 tullut työluvalla suomeen, ja sitten tästä seuraavia tilastoja: vuonna 2006 oli thaimaalaisista ja filippiiniläisistä työllisiä 36 % Vietnamilaisista 41 % , Kiinalaisista 41% opiskelijoina oli Thaimaalaisia ja Filippiiniläisiä 13%% työttöminä 13%, Vietnamilaisilla työttömyys prosentti oli 22 % ja Kiinalaisilla 5 %, Suomen kokonaistyöttömyys oli tuolloin n. 13-16 % joten näyttäisi ainakin maahanmuuttaja naisten tilanne olevan aikalailla samoissa kantimissa, kuin suomalaistenkin.
Niin miten sinä sanoitkaan eli ei koskaan nettomaksaja heistä kukaan? Ja ihan vetoja otat vastaan? Paljonka pistetään panokseksi?
"Ajattelen kylläkin asioita enemmän omani ja perheeni kannalta kuin asioita yhteiskunnallisesti. !"
No sen huomaa kyllä, olet kyllä oikein maanläheinen ihminen, semmoinen pikkaisen yksinkertainenkin, varmaan ihan kiva ihminen lapsilleen, mutta toivottavsti et kasvata heistä noin kapeakatseisia ja ahdasmielisiä, koska tulevaisuuden maailmassa, juuri noi säkkipäässä kasvatetuista ja pikkurasisteiksi tehdysitä lapsukaisista kasvaa niitä tulevaisuuden linnojen ja häkkien asujia, ei menestyviä ja oikeudenmukaisia ihmisiä.
"a mainitsin yleisesti köyhien maiden naisen alistamien"
Missä yleisesti alistetaan Suomessako? Lähde, tilasto, linkki, tutkimus?
"Näemmä et vieläkään ymmärrä lukemaasi ja kirjoittaminen on ala-arvoista. Siitä kirjoitetaan muuten siitä, ei siittä jne."
Ai niin, nähdään samoilla kielioppikursseilla.
Suosittu amerikkalainen Cracked-huumorisivusto listasi sanoja, joita ei englannin kielessä ole, mutta joita kieli kipeästi tarvitsisi. Ykköspaikan sai - mikäs muukaan kuin suomalainen termi "pilkunviilaaja".
- Kun me - kenties sopimattomasti - käytämme termiä "oikeinkirjoitusnatsit", suomalaisilla on paljon osuvampi ilmaisu: "pilkunviilaaja", artikkelissa kirjoitetaan.
Cracked ei tosin tietenkään käyttänyt termiä "pilkunviilaaja", vaan yleisempää, hieman ronskimpaa ilmaisua, jolla viitataan kielipoliisien suoranaiseen seksuaaliseen kanssakäyntiin pilkkujen kanssa.
Sivusto listasi yhteensä 9 sanaa, joita englannin kielestä ei esimerkiksi USAn kansalaisten harmiksi löydy.
Näitä ovat esimerkiksi saksalainen termi "Neidbau", jolla viitataan rakennukseen, jonka naapuri on rakentanut pihalleen varta vasten ärsyttääkseen kanssanaapuriaan, sekä georgialainen ilmaisu "Shemomedjamo", jolla tarkoitetaan syömistä reilusti kylläisenä olon tunteen yli.
Ulkomaalainen terminologia on riemustuttanut ihmisiä siinä määrin, että tiistaina julkaistu artikkeli oli kerännyt keskiviikkona keskipäivään mennessä jo yli 7000 facebook-tykkäystä. - läheltä nähtyä...
2878378378 kirjoitti:
"Johan oli vuodatus!!"
Tottatosiaan johan on vuodatus sinulta.
"En ollut hakemassa kyseiseistä maasta mitään elättäjää, niinkuin monen Aaasian maiden naiset tekevät"
Siinä oikein suominaisen oikein perikuva, enkelin sädekehä päähän, ja muita ulkomaannaisia solvaamaan ja yleistämään ja alistamaan, johan pomppaa.
"Tutustuessani mm. filippiiniläisiin naisiin.niin heillä oli ainoa tarkoitus saada kyseisen maan kansallisuus, naivatpa he minkälaisen miehen vätyksen tahansa. Ote oikeasta elämästä, joka on faktaa-"
Fakta, lähde, linkki, tilasto, tutkimus, etkö sinä vieläkään ole oppinut, tuossa ylempänä jo asiasta keskustelimme, mutta sama jatkuu.
"olen sanonut sitä ja tätä ja syyttänyt ihmisiä niin ja näin ja koko kansallisuuksia jne. Eihän se ihan noin mene."
Ilmeisesti olet niin harhainen, ettet edes omaa kirjoittamaasi tekstiä ymmärrä, johan tuossa ylempänä syytät ihan selvällä Suomenkielellä.
"Kunnioitan toisia ihmisiä ja kansallisuuksia, kulttuureita, perinteitä jne. paitsi niitä naisia, jotka ovat häikäilemättömiä, laskelmoivia olivatpa he minkämaalaisia tahansa."
No niinpä näkyy, kunnioituksesi suorastaan loistaa, korjataanpas vähän, kunnioitat jotain muslimiestä tai afrikan miestä, tai yleensäkkin ulkomaalaista miestä, sitävastoin kirjoituksesi suorastaan huokuu katkeruutta, kateutta sekä ilmiselvää oman riittämättömyyden tuomaa menettämisen pelkoa, varsinkin aasialaisia naisia kohtaan, tämä johtuu aivan 100% varmasti jostain sinua koskettaneesta suuresta menetyksestä, mitä ilmeisemmin suuri rakkautesi jätti sinut aasialaisen takia.
"i noille tyhmille miehille eikä onnenonkijanaisillekkaan. Kuvottavia tapauksia"
Onneksi sinä et yhtään kuvota ketään, mitä luulet? Kyllä aiheutat suurta inhoa ja ennenkaikkea suuresti säälin sinun elämääsi, sen täytyy olla kyllä aika pientä ja surkeaa.
"Missä ovat ne kaikki thaimaalaisten naisten huijatut ja "ryöstetyt" miehet?"
En tiedä, lähde, tilasto tutkimus?
Sitävastoin tässä on suomalaisnaisen suorittama kusetus:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012011015055198_uu.shtml
Vaimo otti jättivelat miehensä nimissä
Tiistai 10.1.2012 klo 06.01 (päivitetty klo 06.01)
Nainen törsäsi viidessä vuodessa satojatuhansia euroja.
Liika luottamus vaimon kykyyn hoitaa perheen yhteisiä raha-asioita tuli kalliiksi hyväuskoiselle kotkalaismiehelle.
"Olen ainoastaan puhunut todellisesta elämästä. "
Lähde, tutkimus, linkki, tilasto?
"Kummallista ettei näistä asioista saa puhua suoraan täällä, vaan kova sensurointi käy jatkuvasti. "
Rasistinen ja rikollinen materiaali on poistettava, nykyään palveluntarjoajakin voi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen sisällöstä, muistutuksena jälleen.
"Eräs kaveri muiden joukossa raahasi ( metafora) naisen Thaimaasta Suomeen. Menivät parin kk jälkeen naimisiin Thaimaassa ja sitten vihkiyityvät uudelleen Suomessa. Heillä ei ollut yhteistä kieltä ja nainen kuulemma potki miestä jatkuvasti kasvoille ja kehoon, kun oli avuton ja häntä vanhempi mies."
No kappas, olisikin ollut ihme, jos ei sinulta näitä tarinoita olisi hihasta löytynyt.
Jälleen linkki, lähde, uutinen, käräjäoikeuden tuomio(varmastikkin löytyy?) jotain konkreettista satusi todentamiseksi. Sitävastoin melkovarmasti voinen kertoa sinulle, että Suomessa juuri aasialaiset naiset syylistyvät rikoksiin paljon vähemmän keskimäärin, kuin yksikään ulkomaalainen mies taikka suomalainenmies tai nainen, ja hei tiedätkös tämä oli nyt FAKTA, sen voi tarkistaa ihan tilastokeskuksen sivuilta.Olen kolunnut nyt tarkoituksella näitä palstoja. Aina eteeni tulee tuo sama linkki naisesta, joka otti jättivelat miehensä nimissä. Surullista kun kyseessä on yksittäistapaus.
Toinen on tuo tilastojen tiukkaaminen.
Kerronpa nyt yksittäistarinan läheisestä miehestä.
Hän chattaili 4 vuotta filippinan kanssa. Kävi 2 kertaa lomalla tapaamassa kolmannessa maassa. Lopuksi selvisi että nainen oli naimisissa, 2. lapsen äiti. Valehteli sen kun kerkesi.
Tää mies tuumasi, eikun uutta putkeen. Nyt taas chattaillyt muutaman viikon toisen filipinan kanssa. Parin illan jälkeen alkoi jo suunnittelu avioliitosta. Rakkauttako lienee?
Tällä tytöllä on käytössään läppäri. Edellinen miesystävä ostanut.
Hoh hoijaa mitä meininkiä. Ja tyttö Suomeen tulossa kiireesti. - kato niih niih
läheltä nähtyä... kirjoitti:
Olen kolunnut nyt tarkoituksella näitä palstoja. Aina eteeni tulee tuo sama linkki naisesta, joka otti jättivelat miehensä nimissä. Surullista kun kyseessä on yksittäistapaus.
Toinen on tuo tilastojen tiukkaaminen.
Kerronpa nyt yksittäistarinan läheisestä miehestä.
Hän chattaili 4 vuotta filippinan kanssa. Kävi 2 kertaa lomalla tapaamassa kolmannessa maassa. Lopuksi selvisi että nainen oli naimisissa, 2. lapsen äiti. Valehteli sen kun kerkesi.
Tää mies tuumasi, eikun uutta putkeen. Nyt taas chattaillyt muutaman viikon toisen filipinan kanssa. Parin illan jälkeen alkoi jo suunnittelu avioliitosta. Rakkauttako lienee?
Tällä tytöllä on käytössään läppäri. Edellinen miesystävä ostanut.
Hoh hoijaa mitä meininkiä. Ja tyttö Suomeen tulossa kiireesti.No voi että sentäänsä, niih niih, niiinkö nyt kävi. Mäkin tiedän et sinä olet kovasti paneutunut asioihin, jos vaan vähänkin on aihetta viksitä jotain aasialaisia vastaan. On se niin kova paikka, mahtaa v.ituttaa oikein kunnolla?
Onko tyhjä elämä? Häh, no olet sit yhtä surkea tapaus, kun se läheltä seurattu oli.
Muuten, onko Suomessa koskaan ollut vipinää ja vähän sutinaa varatuilla miehillä ja naisilla keskenään?
Entä mitä luulet, kuinka moni suomineiti on vähän kans kusettanut hilloo hyväuskosilta ukkeleilta, tosin suomineidillä olisi kaikki mahdollisuudet menestyä ilman vippaskonstejakin, kun on hammashuolot, terveydenhoidot, koulut ja kaikki valmiiksi pyllykin pyyhitty, mutta ei silti mahtuu joukkoon koko joukko kusettajaa, et siinä mielessä mä ymmärrän oikein hyvin, jos joku köyhänä se joutuu tekeen elääkseen, mutta et hyvinvointivaltion pilalle hemmoteltu pikku kitisijä, niin voi v.ittu mikä oikea häpeä. - että näin...
kato niih niih kirjoitti:
No voi että sentäänsä, niih niih, niiinkö nyt kävi. Mäkin tiedän et sinä olet kovasti paneutunut asioihin, jos vaan vähänkin on aihetta viksitä jotain aasialaisia vastaan. On se niin kova paikka, mahtaa v.ituttaa oikein kunnolla?
Onko tyhjä elämä? Häh, no olet sit yhtä surkea tapaus, kun se läheltä seurattu oli.
Muuten, onko Suomessa koskaan ollut vipinää ja vähän sutinaa varatuilla miehillä ja naisilla keskenään?
Entä mitä luulet, kuinka moni suomineiti on vähän kans kusettanut hilloo hyväuskosilta ukkeleilta, tosin suomineidillä olisi kaikki mahdollisuudet menestyä ilman vippaskonstejakin, kun on hammashuolot, terveydenhoidot, koulut ja kaikki valmiiksi pyllykin pyyhitty, mutta ei silti mahtuu joukkoon koko joukko kusettajaa, et siinä mielessä mä ymmärrän oikein hyvin, jos joku köyhänä se joutuu tekeen elääkseen, mutta et hyvinvointivaltion pilalle hemmoteltu pikku kitisijä, niin voi v.ittu mikä oikea häpeä.Kyseinen filipina ei ollut edes mikään köyhä. Täysi kuettaja hän oli.
Täällä vaan jotkut katselee näitä naisia pinkkien lasien läpi. - Leuka väpättääähhh
Niih, hitsi vieköön. No onneksi sinä tämän meille paljastit. Toisaalta todella kiva tietää, että Suomi on täysin vapaa kusettaja miehistä ja naisista. Tai jos nyt joskus joku juttu lehteen asti päätyy, niin varmasti ihan yksittäistapaus niih, ja taustalla oli varmasti hyvät syyt.
- mies32
kato niih niih kirjoitti:
No voi että sentäänsä, niih niih, niiinkö nyt kävi. Mäkin tiedän et sinä olet kovasti paneutunut asioihin, jos vaan vähänkin on aihetta viksitä jotain aasialaisia vastaan. On se niin kova paikka, mahtaa v.ituttaa oikein kunnolla?
Entä mitä luulet, kuinka moni suomineiti on vähän kans kusettanut hilloo hyväuskosilta ukkeleilta, tosin suomineidillä olisi kaikki mahdollisuudet menestyä ilman vippaskonstejakin, kun on hammashuolot, terveydenhoidot, koulut ja kaikki valmiiksi pyllykin pyyhitty, mutta ei silti mahtuu joukkoon koko joukko kusettajaa, et siinä mielessä mä ymmärrän oikein hyvin, jos joku köyhänä se joutuu tekeen elääkseen, mutta et hyvinvointivaltion pilalle hemmoteltu pikku kitisijä, niin voi v.ittu mikä oikea häpeä.No kyllä on äärimmäisen harvinaista, että Suomessa nainen kusettaa mieheltä rahaa tuohon tyyliin.
Varmasti sitäkin tapahtuu, mutta ei sillä alalla ole omaa teollisuudenalaansa kuten muutamissa kehitysmaissa.
Syytkin näköjään tajusit, eli elintasoerot ovat yksi suurimmista tekijöistä. Mutta silti sitä tapahtuu, eikä se sinun kiukuttelustasi ja suomalaisten syyttelystä olemattomaksi muutu. - ....................
mies32 kirjoitti:
No kyllä on äärimmäisen harvinaista, että Suomessa nainen kusettaa mieheltä rahaa tuohon tyyliin.
Varmasti sitäkin tapahtuu, mutta ei sillä alalla ole omaa teollisuudenalaansa kuten muutamissa kehitysmaissa.
Syytkin näköjään tajusit, eli elintasoerot ovat yksi suurimmista tekijöistä. Mutta silti sitä tapahtuu, eikä se sinun kiukuttelustasi ja suomalaisten syyttelystä olemattomaksi muutu.Toisaalta, jotain osviittaa antaa se, että täällä Suomessa rikostilastoissa ei pahemmin Filipinat esiinny. Et sit, ku ollaan samassa veneessä hyvinvointivaltiossa, niin hyvinvointivaltion kanta-asukas tehtailee rikoksia ihan surutta, filippiinat sit pikkuriikkisen vähän suhteutettuna väkilukuun. Ja tämäkin löytyy tilastokeskuksen sivuilta.
Autanko löytään? - mies32
.................... kirjoitti:
Toisaalta, jotain osviittaa antaa se, että täällä Suomessa rikostilastoissa ei pahemmin Filipinat esiinny. Et sit, ku ollaan samassa veneessä hyvinvointivaltiossa, niin hyvinvointivaltion kanta-asukas tehtailee rikoksia ihan surutta, filippiinat sit pikkuriikkisen vähän suhteutettuna väkilukuun. Ja tämäkin löytyy tilastokeskuksen sivuilta.
Autanko löytään?Löydähän nyt vaan rikokset suhteessa väkilukuun. Filipiinoja en olekaan ikinä tarkistanut, mutta thaikut ja vietnamilaiset tekevät suomalaisia enemmän rikoksia, kuten monet muutkin aasialaiset.
- mies32
Oliko rasismia sanoa, että nuo tapaukset ovat yhä edelleen harvinaisia ja tekijöinä todella usein aasialaistaustaiset mustalaiset, thaikut tai afrikkalaiset? Eniten ensimmäisen ryhmän edustajat, mitä nyt uutisointeja noista muistaa.
Aikajanasikin alkaa vuodesta 2004. Että joo, todellinen todiste siitä, että suomalaisnaiset ovat epärehellisiä kun 8 vuoden aikana muutama tapaus.Kaikki nuo eivät edes liittyneet parisuhteisiin, vaan sekaan on saatu mm. vuokrapetos. - Fakta.....
mies32 kirjoitti:
Löydähän nyt vaan rikokset suhteessa väkilukuun. Filipiinoja en olekaan ikinä tarkistanut, mutta thaikut ja vietnamilaiset tekevät suomalaisia enemmän rikoksia, kuten monet muutkin aasialaiset.
Voit koska tahansa tarkistaa, ei tee enemmän suhteessa, kuin Suomalaiset.
Etkä sinä niitä muitakaan ole tarkistanut, tulee ihan sieltä musta tuntuu pohjalta. - jdfgjfhgdjjfghfjdg
mies32 kirjoitti:
Oliko rasismia sanoa, että nuo tapaukset ovat yhä edelleen harvinaisia ja tekijöinä todella usein aasialaistaustaiset mustalaiset, thaikut tai afrikkalaiset? Eniten ensimmäisen ryhmän edustajat, mitä nyt uutisointeja noista muistaa.
Aikajanasikin alkaa vuodesta 2004. Että joo, todellinen todiste siitä, että suomalaisnaiset ovat epärehellisiä kun 8 vuoden aikana muutama tapaus.Kaikki nuo eivät edes liittyneet parisuhteisiin, vaan sekaan on saatu mm. vuokrapetos.Rangaistukset sukupuolen, iän ja rikoksen mukaan, 2005-2010 (käräjäoikeudet, hovioikeus ensimmäisenä oikeusasteena, rangaistusmääräykset ja rikesakot)
Naiset 2010
2 290 - rghdjhgjdhfjhg
jdfgjfhgdjjfghfjdg kirjoitti:
Rangaistukset sukupuolen, iän ja rikoksen mukaan, 2005-2010 (käräjäoikeudet, hovioikeus ensimmäisenä oikeusasteena, rangaistusmääräykset ja rikesakot)
Naiset 2010
2 290Kyseessä siis petokset.
- mies32
jdfgjfhgdjjfghfjdg kirjoitti:
Rangaistukset sukupuolen, iän ja rikoksen mukaan, 2005-2010 (käräjäoikeudet, hovioikeus ensimmäisenä oikeusasteena, rangaistusmääräykset ja rikesakot)
Naiset 2010
2 290Mitä tuo mielestäsi kertoo?
- .................
mies32 kirjoitti:
Löydähän nyt vaan rikokset suhteessa väkilukuun. Filipiinoja en olekaan ikinä tarkistanut, mutta thaikut ja vietnamilaiset tekevät suomalaisia enemmän rikoksia, kuten monet muutkin aasialaiset.
Rangaistukset kansalaisuuden, asuinpaikan ja rikoksen mukaan, 2010 (käräjäoikeudet, hovioikeus ensimmäisenä oikeusasteena, rangaistus-määräykset ja rikesakot) Eli myös ne ylinopeussakot tai punaisia päin käveleminen, ja siitä saadut rikesakot.
Sukupuoli: Miehet ja Naiset
Kansalaisuus:
Filippiinit: 35 kpl karkeasti laskettuna 2,3% Suomen Filippiiniläisten väestöstä syylistyi.
Thaimaa 247 kpl Karkeasti laskettuna 7,4 % heidän ryhmästään syyllistyi.
Kiina: 218 Karkeasti laskettuna 4 % syylistyi.
Vietnam: 297 Siinä 8 % hujakoilla
Suomi: 525 274 eli karkeasti laskettuna 10 % väestöstä.
Tässä tilastossa on ihan kaikki rangaistukset vakavimmista aina pienempiin rikesakkoihin, eli vaikkapa ylinopeussakko.
Voin sinulle vielä yksilöidä ne vakavimmat rikokset sinne, varmaan jo arvaatkin ettei esimerkiksi Filippiiniläisiä murhaajia pahemmin löydy maastamme, tai raiskaajia..Tilastossa esimerkiksi henkeen ja terveyteen kohdistuvissa rikoksissa tuomiot oli tuossa tilastossa puhtaat 0.
Lähde Tilastokeskus - mies32
................. kirjoitti:
Rangaistukset kansalaisuuden, asuinpaikan ja rikoksen mukaan, 2010 (käräjäoikeudet, hovioikeus ensimmäisenä oikeusasteena, rangaistus-määräykset ja rikesakot) Eli myös ne ylinopeussakot tai punaisia päin käveleminen, ja siitä saadut rikesakot.
Sukupuoli: Miehet ja Naiset
Kansalaisuus:
Filippiinit: 35 kpl karkeasti laskettuna 2,3% Suomen Filippiiniläisten väestöstä syylistyi.
Thaimaa 247 kpl Karkeasti laskettuna 7,4 % heidän ryhmästään syyllistyi.
Kiina: 218 Karkeasti laskettuna 4 % syylistyi.
Vietnam: 297 Siinä 8 % hujakoilla
Suomi: 525 274 eli karkeasti laskettuna 10 % väestöstä.
Tässä tilastossa on ihan kaikki rangaistukset vakavimmista aina pienempiin rikesakkoihin, eli vaikkapa ylinopeussakko.
Voin sinulle vielä yksilöidä ne vakavimmat rikokset sinne, varmaan jo arvaatkin ettei esimerkiksi Filippiiniläisiä murhaajia pahemmin löydy maastamme, tai raiskaajia..Tilastossa esimerkiksi henkeen ja terveyteen kohdistuvissa rikoksissa tuomiot oli tuossa tilastossa puhtaat 0.
Lähde TilastokeskusEnsinnäkin tilastoa filippojen ja thaikkujen osalta helpottaa kiero sukupuolijakaumansa, sillä Suomessa miehet tekevät vajaa 440 000 rikosta vuodessa, naiset 126 000. Filippiinien kansalaisista taas naisia on yli kaksinkertaisesti miehiin nähden, 1000 vs. 400 . Thaimaan kansalaisten kohdalla kierouma vielä suurempi: 4800 vs. 740. Kun nämä otetaan huomioon, niin thaikut nousevat suomalaisten edelle. Vietnamilaiset ovat jo valmiiksi tasoissa 319 rikosta / 3083 kansalaista.
Filippiiniläiset kyllä todellakin ovat suomalaisia vähemmän rikollisia, se on myönnettävä. - ....................
mies32 kirjoitti:
Ensinnäkin tilastoa filippojen ja thaikkujen osalta helpottaa kiero sukupuolijakaumansa, sillä Suomessa miehet tekevät vajaa 440 000 rikosta vuodessa, naiset 126 000. Filippiinien kansalaisista taas naisia on yli kaksinkertaisesti miehiin nähden, 1000 vs. 400 . Thaimaan kansalaisten kohdalla kierouma vielä suurempi: 4800 vs. 740. Kun nämä otetaan huomioon, niin thaikut nousevat suomalaisten edelle. Vietnamilaiset ovat jo valmiiksi tasoissa 319 rikosta / 3083 kansalaista.
Filippiiniläiset kyllä todellakin ovat suomalaisia vähemmän rikollisia, se on myönnettävä.Kovasti taas pistät soppaa keittäen ja vängäten, mutta ei hätää voimmehan tämänkin laskea naisia oli siis 2 736 860 eli tällöin rangaistusten määrä % karkeasti sanottuna 4 % luokkaa, koska Filippiina, (ei filippo tai sovitaanko, et minä kutsun sinua jatkossa vaikka sumppo kansalaiseksi, kun keraan ei luonnistu edes kansalaisuuksien laitto sielä päässä oikein.) Filippiina naisia on 1400 niin suhteutetaan karkeasti toi rangaistus % 1,8 noin reiluuden nimissä. Kovin on vielä matkaan kantasuomalaisnaisilla päästä noinkin siistiin käyttäytymiseen maassamme.
Äläkä nyt pillitä, et solvaan suomalaisnaisia tai olen sovinisti, siitä ei ole kyse, tässä ihan sinun oman aktiviisuutesi vuoksi on pakko vähän selkeyttää näitä luomiasi mielukuvia ja tuoda ne edes vähän lähemmäksi totuutta.
Sitten pieniä yksityiskohtia, esimerkiksi seksuaalirikokset, paritukset, murhat, tapot, pahoinpitelyt ei yhtäkään tuomiota taikka sakkoa Suomessa asuvalle Filippiiniläiselle.
Uskoisin jonkun kantasuomalaisen naisen syylistyneen vuonna 2010 mikä on viimeisin tilastoa ainakin yhteen näistä edellä mainituista rikoksista, uskoisin jopa useampi kantasuomalainen nainen nirhaisi tai mukiloi jotakuta vuonna 2010, mitäpä luulisit.
Ja loppuun koko keskustelu on varsin turha.
- 82374847csd
"Saunassa olen nähnyt, ettei naiskauneuskaan aina niin kummoista ole, ja ihan ihmisiä sieltä pinnan alta löytyy. "
No etpä vain ole nähnyt, nimittäin aasialaisille yhteissaunat ovat totaallisen out, ovat sen verran häveliäitä ja konservatiivisia, joten esimerkiksi jo tuo kohta kertoi ettet tiedä rahtusen pöläystä, kun ei edes pienimmätkään kulttuurijutut ole hanskassa.- Wani-Kun
Japanissa naiset ovat kylpylöissä saunassa ja altailla (kuumilla lähteillä) keskenään alasti. Eli ei ainakaaan Japanissa nolostella nakupellenä oloa oman sukupuolen edustajien läsnäollessa.
- Edelleen tabu
Wani-Kun kirjoitti:
Japanissa naiset ovat kylpylöissä saunassa ja altailla (kuumilla lähteillä) keskenään alasti. Eli ei ainakaaan Japanissa nolostella nakupellenä oloa oman sukupuolen edustajien läsnäollessa.
Ei se nyt noin mennyt, vaan näin lueppas tarkemmin, viimeinen virke:
Japanilaissa perinteisissä kylpylöissä kylvetään aina alasti, joten uimapuku on täysin tarpeeton. Kylpyyn mennään pyyhkeen kanssa ja pyyhettä pyritään pitämään yllä (vaatii hieman harjoittelua) kunnes koko vartalo on veden alla.
Eli siellä vedessä ollaan pyyhe päällä. - Kokonaan tuossa
Edelleen tabu kirjoitti:
Ei se nyt noin mennyt, vaan näin lueppas tarkemmin, viimeinen virke:
Japanilaissa perinteisissä kylpylöissä kylvetään aina alasti, joten uimapuku on täysin tarpeeton. Kylpyyn mennään pyyhkeen kanssa ja pyyhettä pyritään pitämään yllä (vaatii hieman harjoittelua) kunnes koko vartalo on veden alla.
Eli siellä vedessä ollaan pyyhe päällä.Yleisissä kylpylöissä olet tarkkana siitä, että valitset oikean pukuhuoneen. Eksyminen väärään pukuhuoneeseen, vaikkakin vahingossa, on erittäin epäkohteliasta ja aiheuttaa varmasti polemiikkia. Miesten pukuhuoneet ovat useimmiten vasemmalla ja naisten oikealla. Oikean löytämistä helpottaa usein myös se, että miesten pukuhuoneessa on sininen verho, kun taas naisilla on punainen verho.
http://www.verkkoklinikka.fi/?id=1605705&page=0046309 - mies32
Itsekin luulin aasialaistyttöystäväni käyneen yhteissaunoissa, mutta olipa hyvä kun korjasit. Olenkin siis erehtynyt. Anteeksi rasistista muistikuvaani ex-tyttöystävästäni.
Jännä muuten kuinka yhtenäinen kulttuuri Aasiassa on.. Puolet maapallon ihmisistä ja kaikki hyvin häveliäitä. On se vaan jännä.. - hahahahhahha
mies32 kirjoitti:
Itsekin luulin aasialaistyttöystäväni käyneen yhteissaunoissa, mutta olipa hyvä kun korjasit. Olenkin siis erehtynyt. Anteeksi rasistista muistikuvaani ex-tyttöystävästäni.
Jännä muuten kuinka yhtenäinen kulttuuri Aasiassa on.. Puolet maapallon ihmisistä ja kaikki hyvin häveliäitä. On se vaan jännä..Itsekkin luulin keskusteltuani kymmenien aasialaisten ihmisten kanssa, kun he sanoivat että alastomuus julkisilla paikoilla kuten saunoissa tai uimarannoilla on tabu jota ei voi harrastaa, kymmeniä kertoja eri aasian maissa käyneenä en vielä ole tähän päivään mennessä nähnyt yhdenkään aasialaisen menevän yhteissaunaan alasti taikka ottavan tisuihinsa aurinkoa rannoilla. lisäksi tapakulttuureja lukeneena ja nähneenä sain käsityksen että esimerkiksi Filippiiniläiset suhtautuvat alastaomuuteen kielteisesti, mutta onneksi sinä korjasit käsitykseni, täytyyhän minun uskoa sinun kirjoituksiasi täällä, oi sinä jumal olento mies32. Sinun suhtautuminen aasialaisiin on niin positiivinen ja ylistävä, jotta onhan pakko uskoa.
Olen myös varma, että kohta osoitat meille, että kauko aasiasta kotoisin olevat naiset myöskin ryyppäävt viinaa ihan sieppoina verrattuna suomalaisnaisiin nähden, koska sinä oi suuri viisas sanot sen syvältä mielesi sopukoista.
- Chom chom
"No etpä vain ole nähnyt, nimittäin aasialaisille yhteissaunat ovat totaallisen out, ovat sen verran häveliäitä ja konservatiivisia, joten esimerkiksi jo tuo kohta kertoi ettet tiedä rahtusen pöläystä, kun ei edes pienimmätkään kulttuurijutut ole hanskassa."
No olenpa vain nähnyt aasialaisia naisia saunassa ilkosen alastomina, naisten kesken tosin. Nämä naiset ovat asuneet Suomessa jo vuosia, että ei nyt ole ihan suoraan Helsinki-Vantaalta saunaan viety.
"Häveliäitä ja konservatiivisia" naisia, kyllä sitäkin, mutta riippuu ihmisestä ja seurasta. Aika intiimejäkin juttuja olen kuullut etenkin naimisissa olevilta naisilta. Ajan myötä olen päässyt niitä pienimpiä kulttuurijuttuja syvemmälle.- tjaaahhhh
Epäilenpä vaan väitettäsi. Vaikka olisivat asuneet vuosia Suomessa, ei se mitenkään poista syvälle uurtuneita kulttuuritapoja. Esimerkiksi Filippiiniläisille alastomuus on aikamoinen tabu, johtuen jo 300 vuotta takaisista tapahtumista, eli Espanjan siirtomaaherruudesta, ja vahvan katolilaisuuden vaikutuksesta. Sitä ei pyyhitä pois tyttö hyvä muutaman vuoden oleskelulla Suomessa.
"Aika intiimejäkin juttuja olen kuullut etenkin naimisissa olevilta naisilta. "
Olisit paljon vakuuttavampi, kun et lähtisi puhumaan p.askaa. Intiimejä juttuja kuulee vallan paljon suominaisten keskinäisissä jutusteluissa, jonka varmaan tiedätkin, sitävastoin aasialaisille sekin on ihan kulttuurisääntöjen mukaan aivan mahdotonta, johtuen konservatiivisuudesta. Toisekseen, tuskinpa osaat sujuvasti esim. tagalokia, niin voinen epäillä että olisit kovinkaan hyvin perillä mitä ihmiset puhuvat keskenään esim. linja-autossa.
"Ajan myötä olen päässyt niitä pienimpiä kulttuurijuttuja syvemmälle."
No tuskinpa olet, sinä olet heille aina ulkopuolinen, edustat valkoista valtaväestön naista, he nyt eivät sinulle avaudu, voivat toki hyvää hyvyyttään hymyillä, jonka tulkitset hyväksyväksi, tosin se voinee myös merkitä etteivät he tiedä kuinka suhtautusivat sinun ääliömäisiin kyselyhin, tai eivät vain halua ottaa kantaa.
Itse olebn naimisissa aasialaisen kanssa, tunnen heitä kymmeniä Suomessa ja ulkomailla, meidän on turha lähteä edes keskutelemaan tästä asiasta, kumpi on perillä ja kumpi ei. - Kato älä viitsi
ps.
http://www.filippiinit-seura.fi/tapakulttuuri.html
oisaalta filippiiniläinen hymyilee ja nauraakin tilanteissa, joissa suomalainen ei sitä odottaisi, etenkin kaikenlaisen hämmennyksen takia. Mitä vaikeampi jokin asia on kertoa, sen enemmän kertoja saattaa nauraa. Kielteisten tunteiden kuten suuttumuksen näyttäminen on harvinaista. Itkeminenkin on yleisempää paikallisissa elokuvissa kuin elävässä elämässä.
Uima-asut. Vaikka pukeutuminen on muuten länsimaista ja katuvaatetus etenkin viime vuosina on muuttunut hyvin paljastavaksi, yleisesti ollaan kuitenkin häveliäämpiä kuin meillä eikä alastomuutta harrasteta. Filippiiniläisistä moni kainostelee eikä riisuudu mielellään missään edes saman sukupuolen tai läheisten seurassa tai jopa yksin ollessa
http://www.filippiinit-seura.fi/tapakulttuuri.html - Chom chom
tjaaahhhh kirjoitti:
Epäilenpä vaan väitettäsi. Vaikka olisivat asuneet vuosia Suomessa, ei se mitenkään poista syvälle uurtuneita kulttuuritapoja. Esimerkiksi Filippiiniläisille alastomuus on aikamoinen tabu, johtuen jo 300 vuotta takaisista tapahtumista, eli Espanjan siirtomaaherruudesta, ja vahvan katolilaisuuden vaikutuksesta. Sitä ei pyyhitä pois tyttö hyvä muutaman vuoden oleskelulla Suomessa.
Olisit paljon vakuuttavampi, kun et lähtisi puhumaan p.askaa. Intiimejä juttuja kuulee vallan paljon suominaisten keskinäisissä jutusteluissa, jonka varmaan tiedätkin, sitävastoin aasialaisille sekin on ihan kulttuurisääntöjen mukaan aivan mahdotonta, johtuen konservatiivisuudesta. Toisekseen, tuskinpa osaat sujuvasti esim. tagalokia, niin voinen epäillä että olisit kovinkaan hyvin perillä mitä ihmiset puhuvat keskenään esim. linja-autossa.
No tuskinpa olet, sinä olet heille aina ulkopuolinen, edustat valkoista valtaväestön naista, he nyt eivät sinulle avaudu, voivat toki hyvää hyvyyttään hymyillä, jonka tulkitset hyväksyväksi, tosin se voinee myös merkitä etteivät he tiedä kuinka suhtautusivat sinun ääliömäisiin kyselyhin, tai eivät vain halua ottaa kantaa.
Itse olebn naimisissa aasialaisen kanssa, tunnen heitä kymmeniä Suomessa ja ulkomailla, meidän on turha lähteä edes keskutelemaan tästä asiasta, kumpi on perillä ja kumpi ei.Tässä nähdään taas, kuinka erilaisia kulttuureja Aasia pitää sisällään ja ennen kaikkea, kuinka erilaisia ihmiset tietyn kulttuurin sisälläkin ovat.
Filippiineistä mulla ei ole kokemusta, enkä ole väittänytkään olevani yleinen aasialaisten kulttuurien asiantuntija. Mutta se ei poista sitä seikkaa, että olen ollut saunassa aasialaisten naisten kanssa ja keskustellut heidän kanssaan myös intiimeistä asioista, heidän aloitteestaan.
Tytöksi minua ei enää ikäni puolesta sovi kutsua, ja aasialaisen miehen kanssa olen ollut reilut 20 vuotta. Osaan mieheni äidinkieltä sen verran, että todellakin ymmärrän, mitä ihmiset keskenään puhuvat vaikkapa bussissa.
Totta, turha kinata. En kiistä kokemuksiasi, mutta sanon, että ne eivät ole yleispäteviä. Ei tarvitse olla ylimielinen. Meillä on molemmilla omat kokemuksemme ja ilmeisesti aivan eri ihmisistä. Kumpikin voi rauhassa olla oikeassa. - ....................
Chom chom kirjoitti:
Tässä nähdään taas, kuinka erilaisia kulttuureja Aasia pitää sisällään ja ennen kaikkea, kuinka erilaisia ihmiset tietyn kulttuurin sisälläkin ovat.
Filippiineistä mulla ei ole kokemusta, enkä ole väittänytkään olevani yleinen aasialaisten kulttuurien asiantuntija. Mutta se ei poista sitä seikkaa, että olen ollut saunassa aasialaisten naisten kanssa ja keskustellut heidän kanssaan myös intiimeistä asioista, heidän aloitteestaan.
Tytöksi minua ei enää ikäni puolesta sovi kutsua, ja aasialaisen miehen kanssa olen ollut reilut 20 vuotta. Osaan mieheni äidinkieltä sen verran, että todellakin ymmärrän, mitä ihmiset keskenään puhuvat vaikkapa bussissa.
Totta, turha kinata. En kiistä kokemuksiasi, mutta sanon, että ne eivät ole yleispäteviä. Ei tarvitse olla ylimielinen. Meillä on molemmilla omat kokemuksemme ja ilmeisesti aivan eri ihmisistä. Kumpikin voi rauhassa olla oikeassa."Mutta se ei poista sitä seikkaa, että olen ollut saunassa aasialaisten naisten kanssa ja keskustellut heidän kanssaan myös intiimeistä asioista, heidän aloitteestaan"
n usko, kerro mistä maasta on kyse, ja olivatko he syntyjään aasiasta vai Suomessa syntyneitä. Turha jatkaa näin epämääräistä keskustelua, auttaisi kun kertoisit maan. Voinen kuitenkin auttaa, että oikeastaan jokaisessa aasian maassa on erittäin konservatiivista. Joten puheet intiimeistä asioista on aivan puppua, mitä ilmeisemmin yrität hakea hyväksyntää suomalaisille käyttäytymiskulttuurille, että se olisi vallaan oleva käyttäytymistapa muuallakin maailmassa. Olet varsin hukassa, pohjoismainen vapaampi kulttuuri on ainutlaatuista jo euroopassa, puhumattakaan maailmanlaajuisesti. - Aasian aurinko
"Mutta se ei poista sitä seikkaa, että olen ollut saunassa aasialaisten naisten kanssa ja keskustellut heidän kanssaan myös intiimeistä asioista, heidän aloitteestaan"
n usko, kerro mistä maasta on kyse, ja olivatko he syntyjään aasiasta vai Suomessa syntyneitä. Turha jatkaa näin epämääräistä keskustelua, auttaisi kun kertoisit maan. Voinen kuitenkin auttaa, että oikeastaan jokaisessa aasian maassa on erittäin konservatiivista. Joten puheet intiimeistä asioista on aivan puppua, mitä ilmeisemmin yrität hakea hyväksyntää suomalaisille käyttäytymiskulttuurille, että se olisi vallaan oleva käyttäytymistapa muuallakin maailmassa. Olet varsin hukassa, pohjoismainen vapaampi kulttuuri on ainutlaatuista jo euroopassa, puhumattakaan maailmanlaajuisesti.Eiköhän nimimerkki "chom chom" ole ollut aasialasten naisten kanssa saunassa Suomessa. On totta, että aasialaiset (ainakin thaimaalaiset) ovat häveliäänpiä, kuin suomalaiset, mutta uskon, että hekin tottuvat vähitellen täällä vallitsevaan kulttuuriin. Se, että suomalainen kulttuuri olisi vapaampaa, kuin muualla Euroopassa, tuntuu oudolta väitteeltä. Onhan Etelä- Euroopan uimarannoilla nähty esim. yläosattomia uima-asuja naisilla jo vuosikymmenet. Suomessa kuitenkin aika vähän.
Olen ilahtunut nimimerkki "chom, chom" kirjoituksista. Ne ovat harvinaisen fiksua luettavaa tällä palstalla. - .................
Aasian aurinko kirjoitti:
Eiköhän nimimerkki "chom chom" ole ollut aasialasten naisten kanssa saunassa Suomessa. On totta, että aasialaiset (ainakin thaimaalaiset) ovat häveliäänpiä, kuin suomalaiset, mutta uskon, että hekin tottuvat vähitellen täällä vallitsevaan kulttuuriin. Se, että suomalainen kulttuuri olisi vapaampaa, kuin muualla Euroopassa, tuntuu oudolta väitteeltä. Onhan Etelä- Euroopan uimarannoilla nähty esim. yläosattomia uima-asuja naisilla jo vuosikymmenet. Suomessa kuitenkin aika vähän.
Olen ilahtunut nimimerkki "chom, chom" kirjoituksista. Ne ovat harvinaisen fiksua luettavaa tällä palstalla.muistetaan vielä se nimimerkki aasianaurinko, että sinähän olet se kaveri joka A) et ole naimisissa aasialaisen kanssa B) et tunne henkilökohtaisesti aasialaisia C) ja et ole edes tainut käydä ko. maanosassa.
Vapaampi kulttuuri tarkoittaa vähän muutakin, kuin tissit paljaana auringon ottoa. Asiastahan voit vaikka ottaa selvää käyttämällä googlea. - Chom chom
"Mutta se ei poista sitä seikkaa, että olen ollut saunassa aasialaisten naisten kanssa ja keskustellut heidän kanssaan myös intiimeistä asioista, heidän aloitteestaan"
n usko, kerro mistä maasta on kyse, ja olivatko he syntyjään aasiasta vai Suomessa syntyneitä. Turha jatkaa näin epämääräistä keskustelua, auttaisi kun kertoisit maan. Voinen kuitenkin auttaa, että oikeastaan jokaisessa aasian maassa on erittäin konservatiivista. Joten puheet intiimeistä asioista on aivan puppua, mitä ilmeisemmin yrität hakea hyväksyntää suomalaisille käyttäytymiskulttuurille, että se olisi vallaan oleva käyttäytymistapa muuallakin maailmassa. Olet varsin hukassa, pohjoismainen vapaampi kulttuuri on ainutlaatuista jo euroopassa, puhumattakaan maailmanlaajuisesti.Voinpa kertoakin: kyse on Suomeen aikuisina muuttaneista vietnamilaisista, tavallisista perheenäideistä ja nuorista naisista. Olen pahoillani, jos tämä tulee järkytyksenä, mutta ystävien ja mieheni naispuolisten sukulaisten kanssa olemme puhuneet myös asioista, joita yleensä pidetään tabuina. Läpänheitto on välillä ollut sellaista, että meikäläinen on kuunnellut korvat punaisina.
Mun mielestäni maan kertominen ei ratkaisen mitään. Keskimäärin vietnamilaista kulttuuria voidaan pitää häveliäämpänä kuin suomalaista, mutta kuten aloituksessani totesin, tuskin meistä kukaan kaikessa on kulttuurinsa tyypillinen edustaja. On myös suomalaisia, jotka inhoavat saunaa.
En aloittanut kinastelua aiheesta, kuka on nähnyt aasialaisen naisen saunassa ja kuka ei. Halusin ilmeisen epäonnistuneella esimerkillä osoittaa niin sanotusti, että vaikka ihonväri on keltainen, veri on kaikilla punaista. Samalla jokainen on kuitenkin oma yksilönsä. Pointtini oli, josko voitaisiin ottaa ihmiset yksilöinä eikä käsitellä vaikkapa niin epämääräisin termein kuin "aasialainen nainen". - ................
Chom chom kirjoitti:
Voinpa kertoakin: kyse on Suomeen aikuisina muuttaneista vietnamilaisista, tavallisista perheenäideistä ja nuorista naisista. Olen pahoillani, jos tämä tulee järkytyksenä, mutta ystävien ja mieheni naispuolisten sukulaisten kanssa olemme puhuneet myös asioista, joita yleensä pidetään tabuina. Läpänheitto on välillä ollut sellaista, että meikäläinen on kuunnellut korvat punaisina.
Mun mielestäni maan kertominen ei ratkaisen mitään. Keskimäärin vietnamilaista kulttuuria voidaan pitää häveliäämpänä kuin suomalaista, mutta kuten aloituksessani totesin, tuskin meistä kukaan kaikessa on kulttuurinsa tyypillinen edustaja. On myös suomalaisia, jotka inhoavat saunaa.
En aloittanut kinastelua aiheesta, kuka on nähnyt aasialaisen naisen saunassa ja kuka ei. Halusin ilmeisen epäonnistuneella esimerkillä osoittaa niin sanotusti, että vaikka ihonväri on keltainen, veri on kaikilla punaista. Samalla jokainen on kuitenkin oma yksilönsä. Pointtini oli, josko voitaisiin ottaa ihmiset yksilöinä eikä käsitellä vaikkapa niin epämääräisin termein kuin "aasialainen nainen"."Mun mielestäni maan kertominen ei ratkaisen mitään. "
Ratkaisee paljonkin, jo Euroopassa on hyvinkin erinlaisia kulttuureja, vaikka etäisyydet ovat pienet, myös kulttuuritavoissa on paljon eroa. Välimeren maissa ollaan konservatiivisempia ja pohjolassa liberaalimpia.
On aika ajattelematonta aloittaa keskustelu, jossa puhuu yleistämällä aasialaiset samaksi kansallisuuryhmäksi, kuten aloituksessasi annoit ymmärtää, toit esille varsin outoja esimerkkejä samankaltaisuudesta suomalaisten kanssa, kuten liberaalin ja suorasukaiset keskustelutavat sekä alastomuuden yhteissaunoissa/uimahalleissa, väitän edelleen aivan 100 % varmasti, että lähes kaikissa aasianmaissa tabuja ovat alastomuus, suorasukaiset keskustelut, puhumattakaan intiimeistä asioista(Jos et minua usko, niin kysy niiltä ystäviltäsi tätä asiaa.). Ja huomasithan itsekkin, ettet sinä sitten tuntenutkaan muiden aasianmaiden kultturia kovinkaan hyvin, kuten tästä Filippiinit esimerkistäkin huomasit.
Itseasiassa juuri sinä pistit aasialaiset yhteen nippuun aloituksessasi. - Chom chom
................ kirjoitti:
"Mun mielestäni maan kertominen ei ratkaisen mitään. "
Ratkaisee paljonkin, jo Euroopassa on hyvinkin erinlaisia kulttuureja, vaikka etäisyydet ovat pienet, myös kulttuuritavoissa on paljon eroa. Välimeren maissa ollaan konservatiivisempia ja pohjolassa liberaalimpia.
On aika ajattelematonta aloittaa keskustelu, jossa puhuu yleistämällä aasialaiset samaksi kansallisuuryhmäksi, kuten aloituksessasi annoit ymmärtää, toit esille varsin outoja esimerkkejä samankaltaisuudesta suomalaisten kanssa, kuten liberaalin ja suorasukaiset keskustelutavat sekä alastomuuden yhteissaunoissa/uimahalleissa, väitän edelleen aivan 100 % varmasti, että lähes kaikissa aasianmaissa tabuja ovat alastomuus, suorasukaiset keskustelut, puhumattakaan intiimeistä asioista(Jos et minua usko, niin kysy niiltä ystäviltäsi tätä asiaa.). Ja huomasithan itsekkin, ettet sinä sitten tuntenutkaan muiden aasianmaiden kultturia kovinkaan hyvin, kuten tästä Filippiinit esimerkistäkin huomasit.
Itseasiassa juuri sinä pistit aasialaiset yhteen nippuun aloituksessasi.Harmi, että ymmärsit aloitukseni väärin. Kirjoitin näin: "Aasia on aika laaja kulttuurialueeksi. Joitakin yleisiä kulttuuripiirteitä voi nimetä, mutta tuskin meistä kukaan kaikessa on kulttuurinsa tyypillinen edustaja. Tunnen monia aasialaisia naisia, ja yhtä lailla heidän joukostaan löytyy erilaisia persoonia kuin suomalaisistakin." Ja edelleen: "Mua vain häiritsee stereotyyppinen ajattelu ja yleistäminen, asiassa kuin asiassa."
En ole missään väittänyt, etteivätkö aasialaiset keksimäärin olisi häveliäämpiä kuin suomalaiset esim. alastomuuden suhteen tai etteikö se olisi tabu. Näin on. Mutta silti on ajattelematonta väittää, ettenkö olisi voinut nähdä naisia saunassa, ja kyseenalaistaa, mitä mahdollisesti olen heidän kanssaan jutellut. En tietenkään kenen tahansa mieheni maannaisen kanssa juttele mistä tahansa.
Uskon, ettemme loppujen lopuksi ole niin kovin eri mieltä asioista. Ehkä oleellisin ajatukseni tässä ketjussa vain tuppaa hukkumaan ei-niin-oleellisen keskustelun sekaan. Kukaan ei voi tuntea kaikkia kulttuureita perusteellisesti, mutta tärkeintä mielestäni onkin nähdä ihminen kulttuurin takana. Kun näen aasialaisen näköisen naisen, en voi varmuudella sanoa, ettei hän koskaan käy saunassa, ei koskaan jäkätä miehelleen (tai vaimolleen) tms. Etnisen taustan perusteella voin tehdä hänestä joitakin arvauksia, mutta en voi sanoa hänestä mitään varmaa tuntematta häntä. - Pate La Vesca
Voihan ne tulla normaaleiná turisteina ja maksaa itse matkansa, niinkuin kaikki muutkin turistit.
- sir paneskelija
Pate La Vesca kirjoitti:
Voihan ne tulla normaaleiná turisteina ja maksaa itse matkansa, niinkuin kaikki muutkin turistit.
Paikallisilla liksoilla ei paljon maksella sellaisia lentoja.
- 2317637136
sir paneskelija kirjoitti:
Paikallisilla liksoilla ei paljon maksella sellaisia lentoja.
Sir reppana, jos tietäisitkin, kuinka tyhjätaskuja olemme moneen aasialaiseen verrattuna, niin olisit poju aika hiljaista poikaa.
- wuhfevce
Meilla Kiinassa kylpyloissa, yleisissa saunoissa ja uimahallien suihkutiloissa ollaan kylla naisten kesken alasti erittain vapautuneesti. Ei kaariydyta pyyhkeisiin ja olla haveliaita ja kainoja. Ihan normimeininkia taalla on. Kuntosalin saunassa on ihan samanlaista kuin Suomessakin. Ihan vaan siis huomautuksena edellisille kommentojille jotka pitivat aasialaisia kovin haveliaina. Japanista en tieda, mutta Aasiaa se on Kiinakin.
- ------------------
wuhfevce kirjoitti:
Meilla Kiinassa kylpyloissa, yleisissa saunoissa ja uimahallien suihkutiloissa ollaan kylla naisten kesken alasti erittain vapautuneesti. Ei kaariydyta pyyhkeisiin ja olla haveliaita ja kainoja. Ihan normimeininkia taalla on. Kuntosalin saunassa on ihan samanlaista kuin Suomessakin. Ihan vaan siis huomautuksena edellisille kommentojille jotka pitivat aasialaisia kovin haveliaina. Japanista en tieda, mutta Aasiaa se on Kiinakin.
Oikein hyvin puhut Suomea Kiinalaiseksi, onneksi olkoon, kuten varmaan tiedätkin, niin Kiina ei ole koko aasia, vaikka kovasti yrittääkin ahnehtia lisää elintilaa itselleen. Esimerkiksi Filippiineillä alastomuus on Tabu, ja myöskin Intiassa, Vietnamissa, sekä monessa muussa aasian maassa, ja se nyt menee vain niin, et otappas se karttapallo käteen ja opettele ensin Kiinalaisena, että Filippiinit ei kuulu Kiinalle (vaikka taanoin uutistoimittajanne muuta höpisikin), sen jälkeen opettele, että kulttuuritavatkin poikkeaa, monelta muulta osaltakin.
Ihan vain huomautuksena sinulle. - mb nokia?
------------------ kirjoitti:
Oikein hyvin puhut Suomea Kiinalaiseksi, onneksi olkoon, kuten varmaan tiedätkin, niin Kiina ei ole koko aasia, vaikka kovasti yrittääkin ahnehtia lisää elintilaa itselleen. Esimerkiksi Filippiineillä alastomuus on Tabu, ja myöskin Intiassa, Vietnamissa, sekä monessa muussa aasian maassa, ja se nyt menee vain niin, et otappas se karttapallo käteen ja opettele ensin Kiinalaisena, että Filippiinit ei kuulu Kiinalle (vaikka taanoin uutistoimittajanne muuta höpisikin), sen jälkeen opettele, että kulttuuritavatkin poikkeaa, monelta muulta osaltakin.
Ihan vain huomautuksena sinulle.En jaksa koko ketjua kahlata läpi, mutta onko nimimerkki "wuhfevce" jossain vaiheessa kertonut olevansa kiinalainen? Tämä nyt vaan ihan siksi, kun ihmettelit hänen suomenkielen taitoaan.
Minulla on yksi veli ja yksi serkkupoika kiinassa. Asuneet siellä jo kohta kolme vuotta. Työ vei pojat sinne mukanaan ja toki he ovat tutustuneet sikäläiseen kulttuuriin, mutta hallitsevat suomen kielen.
Enpäs ole kysellyt käyvätkö alasti kiinan poikien kanssa saunassa :) - wuhfevce
mb nokia? kirjoitti:
En jaksa koko ketjua kahlata läpi, mutta onko nimimerkki "wuhfevce" jossain vaiheessa kertonut olevansa kiinalainen? Tämä nyt vaan ihan siksi, kun ihmettelit hänen suomenkielen taitoaan.
Minulla on yksi veli ja yksi serkkupoika kiinassa. Asuneet siellä jo kohta kolme vuotta. Työ vei pojat sinne mukanaan ja toki he ovat tutustuneet sikäläiseen kulttuuriin, mutta hallitsevat suomen kielen.
Enpäs ole kysellyt käyvätkö alasti kiinan poikien kanssa saunassa :)Aivan totta, en tosiaan ole vaittanyt kiinalainen olevani. Mutta kun nyt tassa saivarrellaan, minulla on kylla parikin kiinalaista ystavaa jotka osaavat suomea, ovat opiskelleet Helsingin yliopistossa.
Taalla Kiinassa on myoskin jonkin verran meita suomalaisia, moni on tosiaan asunut taalla vuosikausia ja osa on paikallisten kanssa naimisissa. Kaikilla taalla varmasti on kiinalaisia ystavia, ja ainakin itse tapaan joskus jopa saunoa ystavieni kanssa.
Olen saunonut myoskin thaimaalaisten, laosilaisten seka filippiinilaisten ystavieni kanssa, vaikka tiedan toki etta kyseisissa maissa suurin osa ihmisista ei suhtaudu alastomuuteen yhta vapautuneesti kuin vaikka moni kiinalainen. Koska me kaikki kuitenkin asumme talla hetkella Kiinassa, on luontevaa omaksua uusia tapoja. Itsekin syon paivittain puikoilla, harrastan kung fua seka kayn toisinaan akupunktiossa, vaikkeivat nama olekaan tyypillisia piirteita suomalaisessa kulttuurissa. Siten uskon kylla aloittajan voineen saunoa vietnamilaisten naisten kanssa, vaikka vietnamissa ei perinteisesti olekaan tapana kekkuloida alasti muiden nahden.
En myoskaan kuvittele, tai ole missaan vaiheessa vaittanyt Kiinan olevan koko Aasia. Kasitan hyvin, etta Aasiassa on monia maita ja erilaisia kulttuureita.
No niin, se siita. Hauskaa alkukesaa kaikille palstalaisille!:)
Ja kiitokset hyville kirjoittajille, jotka jaksatte kirjoittaa asiallisia kommentteja kaikista kinaajista ja moykkaajista huolimatta. - -----------------
wuhfevce kirjoitti:
Aivan totta, en tosiaan ole vaittanyt kiinalainen olevani. Mutta kun nyt tassa saivarrellaan, minulla on kylla parikin kiinalaista ystavaa jotka osaavat suomea, ovat opiskelleet Helsingin yliopistossa.
Taalla Kiinassa on myoskin jonkin verran meita suomalaisia, moni on tosiaan asunut taalla vuosikausia ja osa on paikallisten kanssa naimisissa. Kaikilla taalla varmasti on kiinalaisia ystavia, ja ainakin itse tapaan joskus jopa saunoa ystavieni kanssa.
Olen saunonut myoskin thaimaalaisten, laosilaisten seka filippiinilaisten ystavieni kanssa, vaikka tiedan toki etta kyseisissa maissa suurin osa ihmisista ei suhtaudu alastomuuteen yhta vapautuneesti kuin vaikka moni kiinalainen. Koska me kaikki kuitenkin asumme talla hetkella Kiinassa, on luontevaa omaksua uusia tapoja. Itsekin syon paivittain puikoilla, harrastan kung fua seka kayn toisinaan akupunktiossa, vaikkeivat nama olekaan tyypillisia piirteita suomalaisessa kulttuurissa. Siten uskon kylla aloittajan voineen saunoa vietnamilaisten naisten kanssa, vaikka vietnamissa ei perinteisesti olekaan tapana kekkuloida alasti muiden nahden.
En myoskaan kuvittele, tai ole missaan vaiheessa vaittanyt Kiinan olevan koko Aasia. Kasitan hyvin, etta Aasiassa on monia maita ja erilaisia kulttuureita.
No niin, se siita. Hauskaa alkukesaa kaikille palstalaisille!:)
Ja kiitokset hyville kirjoittajille, jotka jaksatte kirjoittaa asiallisia kommentteja kaikista kinaajista ja moykkaajista huolimatta.No olisipa ollut yllätys, jos ei olisi löytynyt sinne saunaa mainitsemiani maan kansalaisia, jotka kerroin olevan alastomuuteen suhtautuvia kielteisesti.
Olen asunut Filippiineillä ja naimisissa myöskin Filipinan kanssa, kukaan Filippiiniläinen ei mene ystävän kanssa, alasti saunaan, ne jotka asuneet länsimaissa vuosia voivat mennä perheenjäsenten kanssa, muiden kanssa epäilen siltikin.
Alastomuuteen suhtaudutaan Kiinassa kielteisesti, tosin esimerkkini poistettiin täältä, liekö syy missä, mutta Titanic elokuvasta poistettiin alastonkohtaus sekä nykytaide, jos siinä alastomuutta, aiheuttaa hämmennystä kiinalaisissa.
"tsekin syon paivittain puikoilla, harrastan kung fua seka kayn toisinaan akupunktiossa, vaikkeivat nama olekaan tyypillisia piirteita suomalaisessa kulttuurissa"
Vau, puikoilla voi syödä Suomessakin, kung - fu harrastuksen voi aloittaa koska vain ja kuppaus on jo ikiaikoja ollut suomalainen perinne, silti sauna kulttuuri ja alastomuus on lähes kaikissa kaukoidän maissa tabu edelleen ja on, asialla on satojen vuosien historiallinen ja uskonnollinen merkitys, sitä ei kiinassa asuva suomalainen näemmä pysty sulattaan, vaan yrittää tuoda omaa kulttuurian yleiseksi käytösnormiksi lähes amerikkalaisten tapaan kulttuureille, jotka ovat vanhempia, kuin meidän tuntema suomalainen kulttuuri. - ei herneita nenuun k
----------------- kirjoitti:
No olisipa ollut yllätys, jos ei olisi löytynyt sinne saunaa mainitsemiani maan kansalaisia, jotka kerroin olevan alastomuuteen suhtautuvia kielteisesti.
Olen asunut Filippiineillä ja naimisissa myöskin Filipinan kanssa, kukaan Filippiiniläinen ei mene ystävän kanssa, alasti saunaan, ne jotka asuneet länsimaissa vuosia voivat mennä perheenjäsenten kanssa, muiden kanssa epäilen siltikin.
Alastomuuteen suhtaudutaan Kiinassa kielteisesti, tosin esimerkkini poistettiin täältä, liekö syy missä, mutta Titanic elokuvasta poistettiin alastonkohtaus sekä nykytaide, jos siinä alastomuutta, aiheuttaa hämmennystä kiinalaisissa.
"tsekin syon paivittain puikoilla, harrastan kung fua seka kayn toisinaan akupunktiossa, vaikkeivat nama olekaan tyypillisia piirteita suomalaisessa kulttuurissa"
Vau, puikoilla voi syödä Suomessakin, kung - fu harrastuksen voi aloittaa koska vain ja kuppaus on jo ikiaikoja ollut suomalainen perinne, silti sauna kulttuuri ja alastomuus on lähes kaikissa kaukoidän maissa tabu edelleen ja on, asialla on satojen vuosien historiallinen ja uskonnollinen merkitys, sitä ei kiinassa asuva suomalainen näemmä pysty sulattaan, vaan yrittää tuoda omaa kulttuurian yleiseksi käytösnormiksi lähes amerikkalaisten tapaan kulttuureille, jotka ovat vanhempia, kuin meidän tuntema suomalainen kulttuuri.Kylla joo, naisten ja miesten valiseen alastomuuteen ja julkiseen nakuiluun suhtaudutaan kielteisesti. Samaa sukupuolta olevien kylpylassa tapahtuva alastomuus on aivan eri asia. Tervetuloa katsomaan paikan paalle:)
- -----------------
ei herneita nenuun k kirjoitti:
Kylla joo, naisten ja miesten valiseen alastomuuteen ja julkiseen nakuiluun suhtaudutaan kielteisesti. Samaa sukupuolta olevien kylpylassa tapahtuva alastomuus on aivan eri asia. Tervetuloa katsomaan paikan paalle:)
Siis missä ja Filippiineillä vai? Hehehheheh kymmeniä kertoja siellä käyneenä, voin kertoa et semmoista kylpylää et löydä, jossa sielä saunassa oltaisiin miehet keskenään edes, aivan uskomaton väkisijä olet, koita nyt palikka tajuta ettei sielä olla munasillaan missään kylpylässä keskenään, jookos. Tervetuloa meille seuraavan kerran kylään sinne paikan päälle, voin tutustuttaa sut kyseiseen kulttuuriin.
Kyseessä on maa, jossa ei edes suutelua julkisesti katsota hyvällä, se mitä Kiinassa touhutaan ei minua kinnosta, kyse on ollut tuossa mihin olet alunperin vastannut Filippiinien tapakulttuurista, ja ilmeisesti minun tietoni, sekä Filippiinit seuran tpakulttuuri tieto isku, ei sitten riitä sinulle. - --------------------
Siis missä ja Filippiineillä vai? Hehehheheh kymmeniä kertoja siellä käyneenä, voin kertoa et semmoista kylpylää et löydä, jossa sielä saunassa oltaisiin miehet keskenään edes, aivan uskomaton väkisijä olet, koita nyt palikka tajuta ettei sielä olla munasillaan missään kylpylässä keskenään, jookos. Tervetuloa meille seuraavan kerran kylään sinne paikan päälle, voin tutustuttaa sut kyseiseen kulttuuriin.
Kyseessä on maa, jossa ei edes suutelua julkisesti katsota hyvällä, se mitä Kiinassa touhutaan ei minua kinnosta, kyse on ollut tuossa mihin olet alunperin vastannut Filippiinien tapakulttuurista, ja ilmeisesti minun tietoni, sekä Filippiinit seuran tpakulttuuri tieto isku, ei sitten riitä sinulle.Filippiiniläiset käyttävät aina uikkareita päällä jos menisivät esim. julkiseen saunaan.
- outoa häveliäisyyttä
Ihan vain huomautuksena sinulle.Miksi sitten filippina, joka asuu vielä vanhempiensa luona chattailee sängystä käsin? Ilman vaatteita. Missä häveliäisyys, kun ei edes vielä tunne kaveria?
- outoa häveliäisyyttä
Eikö heitä juuri mainosteta uskonnollisiksi ja häveliäiksi?
Suomalaiset suurin osa kuuluu kirkkoon vain tavan vuoksi.
Siksipä voi ihmetelläkin. - aaaammmmeeeen
outoa häveliäisyyttä kirjoitti:
Eikö heitä juuri mainosteta uskonnollisiksi ja häveliäiksi?
Suomalaiset suurin osa kuuluu kirkkoon vain tavan vuoksi.
Siksipä voi ihmetelläkin.Niih oikein mainostetaan niih, niih ettäs kehtaavat niih mainostaa uskonnollisiksi niih ja häveliäiksi niih, kyllä minäh tiedän et alasti ne kirmaa sieläh ja ne mitäään uskonnollisiih ooh, niih. Sanno sit mitä tahansa jotkut kulttuuri tutkijat tai muuth, minä nyt kirjoitan totuuden tänne.
ihmetellään nyt oikein täällä yhdessä, kun on varaa ihmetellä.
Ja sinullahan on varaa ihmetellä ja vähän tuomita myöskin eikö olekkin? Olet semmoinen parta jeesus, et sinä se voit jaella ja jaotella kaikki kastit alemmiksi. - mies
tjaaahhhh kirjoitti:
Itse olebn naimisissa aasialaisen kanssa, tunnen heitä kymmeniä Suomessa ja ulkomailla, meidän on turha lähteä edes keskutelemaan tästä asiasta, kumpi on perillä ja kumpi ei.Olet sinä vaan käsittämätön ukko. Kun ihmiset kertovat omista kokemuksistaan aasialaisnaisten kanssa, niin sinä vaan pokkana sanot ,että "ei pidä paikkaansa"!
Ei sinulta ainakaan itsetuntoa puutu, sen takia et siis ole aasiattareen päätynyt..
Miltä sinusta muuten tuntuu kun olet vaimollesi ulkopuolinen valkolainen? - mies32
Ihan vain huomautuksena sinulle.Sinähän puhuit itse koko Aasiasta ja aasialaisista ylipäänsä.
Ihan vaan huomautuksena sinulle. - mies32
Kyseessä on maa, jossa ei edes suutelua julkisesti katsota hyvällä, se mitä Kiinassa touhutaan ei minua kinnosta, kyse on ollut tuossa mihin olet alunperin vastannut Filippiinien tapakulttuurista, ja ilmeisesti minun tietoni, sekä Filippiinit seuran tpakulttuuri tieto isku, ei sitten riitä sinulle.Sinä olet alunperin puhunut Aasiasta, etkä Filippiineistä. Nyt vaan kesken kaiken käänsit kelkkasi, kun tajusit, ettei Filippiinit olekaan koko Aasia.
- mies32
2317637136 kirjoitti:
Sir reppana, jos tietäisitkin, kuinka tyhjätaskuja olemme moneen aasialaiseen verrattuna, niin olisit poju aika hiljaista poikaa.
Moneen, mutta keskimääräiseen verrattuna olemme miljonäärejä.
- Ei se nyt onnistu
mies32 kirjoitti:
Sinä olet alunperin puhunut Aasiasta, etkä Filippiineistä. Nyt vaan kesken kaiken käänsit kelkkasi, kun tajusit, ettei Filippiinit olekaan koko Aasia.
Mitä ilmeisemmin et osaa seurata viesti ketjua oikein, lähdeppäs nyt tästä ylöspäin seuraamaan missä on tämän keskusteluhaaran alkupää?
Vinkki: Kato älä viitsi23.2.2012 13:58
Siitä alaspäin, mistä maasta puhutaan? - ....................
mies32 kirjoitti:
Moneen, mutta keskimääräiseen verrattuna olemme miljonäärejä.
Kuten Japanilaisiin verrattuna?
- ....................
"Filippiinit edes ole kunnolla Aasiaa, kiitos pitkän kristityn perinteen ja jopa kaikista muista eroavan rodun"
Kaikista muista eroavan rodun? Tämä menee hauskaksi jo, ilmeisesti nojaat tähän tietoon, mutta kun nämä negriitit
Saarten varhaisten asukkaiden uskotaan olleen negriittejä, joiden muuttaessa Filippiineiltä oli maayhteydet Malesiaan ja Kiinaan.[4] Negriittien uskotaan tulleen alueelle noin 30 000 vuotta sitten. Viimeisimmän jääkauden jälkeen maayhteys saarille katkesi, mutta sen jälkeenkin ihmisiä on saapunut meritietä pitkin. Ensimmäiset asukkaat järjestäytyivät barangay-nimisiksi kyliksi, joita johti datu.[5]
Negriitit ovat alkuperäiskansaa, joita on pieniä ryhmiä jäljellä joillain vuoristoalueilla vielä, tämä suhteutettuna 90 miljoonaan puhutaan varmaan samanlaisesta etnisestä vähemmistöstä, kuin aidot saamelaiset Suomessa.
Filippiiniläiset muodostuvat eri etnisistä ryhmistä ja heidän sekoituksistaan, Japania, Kiinalaisia, Valkoisia (Espanja, Yhdysvallat suurimpina) ja muita Aasian kansoja.
Sopivasti sekoitat kulttuurit ja rodut keskenään hohhoijakkaa, mut yritetään nyt vääntää rautalangasta, jos kutsuisit Filippiiniläisiä tuon takia muista aasialaista eroavaksi roduksi, täytyisi Suomalaisia (jotka ovat sekoittuneet Ruotsalaisiin,Saksalaisiin, Venäläisiin jne jne) kutsua miksi? Ihan vain sinun pähkäilyäsi mukaillen.
Yhtäläisyyksiä Filippiiniläisillä on Etelä - Amerikkaan on lähinnä kulttuurisesti ajatellen korruptio, vahva asekulttuuri, mutta siihen se jääkin, ja noikin ilmiöt itseasiassa ovat kylläkin Eurooppalaisten siirtomaaherroja aikaansaannosta, kun vähän sitä historiaa vaivaudut lukaisemaan.
Manteereksi nimemäminen olis tietty kiva, mutta 7000 saarta kutsuminen mantereeksi, kuullostaa jo siltä, että jollain on jäänyt maantiedon tunnit väliin.
Minusta on mukava jutella kaverin kanssa, joka ei ole pahemmin kyseisessä maassa piipahtanut, hienosti ne googlaukset sujuu sinulla, ja tiedän haukut sen kohta ihan p.askaksi maaksi jne.. Mut voin sano kymmeniä kertoja siellä käyneenä, kivaa on, oikein mukavat saaret, hienoja sukelluspaikkoja, valkoisiin ei pahemmin törmää, joka on hyvä asia, kun lukee sinunkin ajatuksen juoksuasi. - mies32
Kuten Japanilaisiin verrattuna?
Edustaakp Japani keskimääräistä Aasiaa?
- fsdfsd11
mies32 kirjoitti:
Edustaakp Japani keskimääräistä Aasiaa?
Edustatko sinä keskimääräistä 32 vuotiasta miestä?
- mies32
fsdfsd11 kirjoitti:
Edustatko sinä keskimääräistä 32 vuotiasta miestä?
Tuloiltani keskimääräistä suomalaista 32-vuotiasta, ainakin sinnepäin.
- mies32
"Filippiinit edes ole kunnolla Aasiaa, kiitos pitkän kristityn perinteen ja jopa kaikista muista eroavan rodun"
Kaikista muista eroavan rodun? Tämä menee hauskaksi jo, ilmeisesti nojaat tähän tietoon, mutta kun nämä negriitit
Saarten varhaisten asukkaiden uskotaan olleen negriittejä, joiden muuttaessa Filippiineiltä oli maayhteydet Malesiaan ja Kiinaan.[4] Negriittien uskotaan tulleen alueelle noin 30 000 vuotta sitten. Viimeisimmän jääkauden jälkeen maayhteys saarille katkesi, mutta sen jälkeenkin ihmisiä on saapunut meritietä pitkin. Ensimmäiset asukkaat järjestäytyivät barangay-nimisiksi kyliksi, joita johti datu.[5]
Negriitit ovat alkuperäiskansaa, joita on pieniä ryhmiä jäljellä joillain vuoristoalueilla vielä, tämä suhteutettuna 90 miljoonaan puhutaan varmaan samanlaisesta etnisestä vähemmistöstä, kuin aidot saamelaiset Suomessa.
Filippiiniläiset muodostuvat eri etnisistä ryhmistä ja heidän sekoituksistaan, Japania, Kiinalaisia, Valkoisia (Espanja, Yhdysvallat suurimpina) ja muita Aasian kansoja.
Sopivasti sekoitat kulttuurit ja rodut keskenään hohhoijakkaa, mut yritetään nyt vääntää rautalangasta, jos kutsuisit Filippiiniläisiä tuon takia muista aasialaista eroavaksi roduksi, täytyisi Suomalaisia (jotka ovat sekoittuneet Ruotsalaisiin,Saksalaisiin, Venäläisiin jne jne) kutsua miksi? Ihan vain sinun pähkäilyäsi mukaillen.
Yhtäläisyyksiä Filippiiniläisillä on Etelä - Amerikkaan on lähinnä kulttuurisesti ajatellen korruptio, vahva asekulttuuri, mutta siihen se jääkin, ja noikin ilmiöt itseasiassa ovat kylläkin Eurooppalaisten siirtomaaherroja aikaansaannosta, kun vähän sitä historiaa vaivaudut lukaisemaan.
Manteereksi nimemäminen olis tietty kiva, mutta 7000 saarta kutsuminen mantereeksi, kuullostaa jo siltä, että jollain on jäänyt maantiedon tunnit väliin.
Minusta on mukava jutella kaverin kanssa, joka ei ole pahemmin kyseisessä maassa piipahtanut, hienosti ne googlaukset sujuu sinulla, ja tiedän haukut sen kohta ihan p.askaksi maaksi jne.. Mut voin sano kymmeniä kertoja siellä käyneenä, kivaa on, oikein mukavat saaret, hienoja sukelluspaikkoja, valkoisiin ei pahemmin törmää, joka on hyvä asia, kun lukee sinunkin ajatuksen juoksuasi.Niin, ovathan suomalaiset eri "rotua" kuin ruotsalaiset tai venäläiset, riippuen toki miten rodun haluaa määritellä. Jos siis eron perusteena pitää vain sitä, että geeniperimä on havaittavan erilainen, niin kyllä, suomalaiset ovat eri rotua keskimäärin. Vaikka toki täälläkin on suomalaisia jotka ovat lähempänä ruotsalaisia kuin savolaisia..
Suomalainen ei tosin minun silmääni eroa ulkonäöltään juuri mitenkään naapureistaan, toisin kuin filippiiniläiset eroavat aivan selvästi melkeinpä kaikista muista kansoista. Eikä tarvitse sanoa, että siellä on monenlaista, tiedän.
En minä mitään rotua ja kulttuuria sekoittanut, mistä niin päättelit? Sanoin vain, että Filippiineillä SEKÄ rotu ETTÄ kulttuuri eroavat muista Aasian maista melko selvästi. Myös kieli eroaa.
Ei 7000 saarta oikein puhtaasti kyllä voi olla mantereen osakaan, manner kun on yhtenäinen maa-alue.
Jos rotua alkaa määrittämään siitä selkeimmästä, eli ulkonäöstä, niin veikkaan, että vaikka keskivertoturkkilaiselta menisi 80-95% suomalaisten ja ruotsalaisten naamoista iloisesti sekaisin, siis suomalaisen rodun erottuvuus olisi hyvin pieni, mutta varmaankin kuitenkin suuressa joukossa havaittava. Sen sijaan filippiiniläisistä pystyisi sama turkkilainen tunnistamaan ainakin yli 50% verrattuna mihin tahansa naapurimaahan.
Kaverini sen ovat haukkuneet paskamaaksi, Aasiasta löytyy viihtyisämpiäkin. Toki jos postimyyntivaimon on sattunut sieltä hankkimaan, niin onhan siellä yritettävä viihtyä vaikka pakolla. - ....................
mies32 kirjoitti:
Niin, ovathan suomalaiset eri "rotua" kuin ruotsalaiset tai venäläiset, riippuen toki miten rodun haluaa määritellä. Jos siis eron perusteena pitää vain sitä, että geeniperimä on havaittavan erilainen, niin kyllä, suomalaiset ovat eri rotua keskimäärin. Vaikka toki täälläkin on suomalaisia jotka ovat lähempänä ruotsalaisia kuin savolaisia..
Suomalainen ei tosin minun silmääni eroa ulkonäöltään juuri mitenkään naapureistaan, toisin kuin filippiiniläiset eroavat aivan selvästi melkeinpä kaikista muista kansoista. Eikä tarvitse sanoa, että siellä on monenlaista, tiedän.
En minä mitään rotua ja kulttuuria sekoittanut, mistä niin päättelit? Sanoin vain, että Filippiineillä SEKÄ rotu ETTÄ kulttuuri eroavat muista Aasian maista melko selvästi. Myös kieli eroaa.
Ei 7000 saarta oikein puhtaasti kyllä voi olla mantereen osakaan, manner kun on yhtenäinen maa-alue.
Jos rotua alkaa määrittämään siitä selkeimmästä, eli ulkonäöstä, niin veikkaan, että vaikka keskivertoturkkilaiselta menisi 80-95% suomalaisten ja ruotsalaisten naamoista iloisesti sekaisin, siis suomalaisen rodun erottuvuus olisi hyvin pieni, mutta varmaankin kuitenkin suuressa joukossa havaittava. Sen sijaan filippiiniläisistä pystyisi sama turkkilainen tunnistamaan ainakin yli 50% verrattuna mihin tahansa naapurimaahan.
Kaverini sen ovat haukkuneet paskamaaksi, Aasiasta löytyy viihtyisämpiäkin. Toki jos postimyyntivaimon on sattunut sieltä hankkimaan, niin onhan siellä yritettävä viihtyä vaikka pakolla.No rotuopit on kyllä sitten vihoviimeisin aihe mistä jaksaisi keskustella, sen verran samasta puusta ollaan kaikki tultu aikoinaan, että vain idiootti alkaa niistä enään vauhkoamaan.
Sitten korjaan yhden asian heti, todella moni Filippiiniläinen ja Thaimaalainen monasti kysyvät toisiltaan omalla äidinkielellään oletko Filipina tai Thaimaalainen, ja eli monasti eivät itsekkään tunnista, varsinkin Thaimaalaiset useasti kysyvät Filipinalta Thaiksi, sitten selviää, kun toinen joutuu vastaamaan et ei puhu Thaita.
Sit tämä postimyyntivaimo juttu on niin väyttävää tarinaa, et jos vähän vaivaudut katsastamaan ihan noita asioita tarkemmin, niin huomaat ettei sitä ainakaan Suomen päähän sanottavammin ole viimeisen 20!!!! vuoden aikana tapahtunut. Tämä sir Vili juttukin oli aikoinaan todella vahvasti liioiteltu juttu, asiasta voit vaikkapa lukaista Kepan tai Filippiinit seuran sivuilta.
Kulttuuri erot eri aasian maiden kanssa on kaikilla erinlaiset, Intia,Kiina, Indonesia, Filippiinit, Japani taikka Thaimaalainen kulttuuri ovat toisistaan erinlaisia.
Filippiinit on kulttuurien sulatus uuni, sillä on vaikutuksensa Kiinasta, Japanista, lähialueilta, malesiasta sekä Espanjalaisten ja Yhdysvaltalaisten jättämä länsimainen jälki.
Mut yhden asian sanon, jos eroavaisuuksista puhutaan, Filippiiniläisiä kutsutaan Aasian hymyileviksi ihmisiksi, sekä puhutaan Aasian kauneimmista ihmisistä, ja se on kyllä todellakin totta.
Kaverisi paskamaaksi kokeminenkin ei kovin mielestäni nosta arvoa asiantuntemus lausahduksillaan, jospa kyselisist asiasta vaikkapa pallontallaajat tai muilta matkailu sivuilta. Voinen sanoa, että aasian paratiisi saaret ja alueet löydät sieltä ja Malesian alueilta sekä ehkäpä yksi maailman parhaimmista sukelluspaikoista, toisenmaalmansodan aikaisia ja sitä vanhempia asioista kiinnostuneille löytyy sieltä koluttavaa, myös Espanjan siirtomaa ajan historiaan liittyvät linnoitukset, kirkot tms, on nähtävillä.
Mut kieltämättä se fiilis ekana tulee et on jossain etelä-amerikassa, kun törmää ase kulttuuriin, pyssymiestä seisoo vähän joka terminaalin,tavaratalon tai hotellin edustalla tästä kiitos muslimi vähemmistölle Mindanaolla, mutta myös tietty rikollisuus on vaarana, jos verrataan kuitenkin turvallisuutta, niin tilastojen valossa Thaimaa on turvattomampi turistille, kuin Filippiinit.
Korruptio on ongelma ja maniana maniana on Espanjalaisten ansiota.
Kristin usko on korostettua, bussi ei lähde, eikä laiva liiku ennen rukousta ja messut raikaavat aika monen korttelin nurkassa ja väkeä on paikalla, niin paljon, et luterilainen katsoisi vierestä kateelisena. Onko siinä mitään pahaa, ei mielestäni. - erehdyt kuomaseni
Se saa katukuvan näyttämään aasialaisvihamieliseltä. Sitäkö haluatkin ?
- mies
Aasialaisista naisista on turha kirjoittaa mitään ellei ole päivittäistä oman käden tietoa aihepiiristä.
- mies32
Asun äitini kanssa.
- mies32
Koska suomineito vanginnut. Enää ei auta juosta aasiattarien perässä.
- aöslölsss
mies32 kirjoitti:
Koska suomineito vanginnut. Enää ei auta juosta aasiattarien perässä.
Miksi kuitenkin ahkerasti koluat sinkkujen palstoja? Onko käymässä niin, että tämäkin nainen huomaa, minkälainen tyhjät housut sä olet?
Ketjusta on poistettu 337 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706