Vierastupa

60 PLUS palstalta on esitetty kaino pyyntö päästä kirjoittamaan palstallamme. Eihän meillä ole sanottavia rajoituksia vaan kaikki asialliset kirjoittajat ovat tervetulleita.

Tämä vierastupa on teitä ja meitäkin varten avattu. Tervetuloa kirjoittamaan. Tupa on Kukkahameen ideoima.

107

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *katse alhaalla*

*niiaa ja punastuu*

*istuu lähimmälle penkille*

Onpas teillä iso tupa!

• Tehtiin tällainen pikapykäys ihan teitä varten kun olette niin hienosti käyttäytyviä.

Taidankin pistää tuosta tupagrammarin soimaan niin päästään pyörimään. Hiukan rahiseva tuo vanha levy on mutta hyvin kuuluu Kulkurin valssi.

Saanko luvan?

• *katse alhaalla*
        Ruuneperi kirjoitti:

Tehtiin tällainen pikapykäys ihan teitä varten kun olette niin hienosti käyttäytyviä.

Taidankin pistää tuosta tupagrammarin soimaan niin päästään pyörimään. Hiukan rahiseva tuo vanha levy on mutta hyvin kuuluu Kulkurin valssi.

Saanko luvan?

*juoksee peräkammariin*

E-en o-osaaa tanssia...

• Voi juku sentään että kulkurin valssiin.
      Niin se Ruuneperi nyt vieraita , mulle vaan sanoi että olen vieras, ei kannattanut edes sp:iin vastata.

Tasan ei käy onnen lahjat, (vai olisko tuo onnea)

• älytön idea

pitääkö lisää karsinoita perustaa. Tai voihan kukkahame omaa hovia alkaa pitämään, kukas sitä voi estää.

• xx-yyy

älytön idea, sinä se jaksat pukinsorkkasi joka väliin tunkea.

• ihan kiva idea --nyt voi nuoremmatkin tulla olisi vaan laitettava 60 -- ja nuoremmillekkin KUTSU. Ja kaikenikäset voivat rupatella yhdessä --ei mitään ikärasismia.

• avoimet ovet

Täällä on aina ollut avoimet ovet ilman tiukkoja ikärajoja tai lokerointia. Uskon, että täällä on montakin kuusikymppistä kirjoittelemassa ilman että tekee siitä numeroa tai lupia kyselee. Sitäpaitsi kuusikymppiset saavuttavat koko ajan seitsemääkymppiä. :)

• POIKETKAA
        avoimet ovet kirjoitti:

Täällä on aina ollut avoimet ovet ilman tiukkoja ikärajoja tai lokerointia. Uskon, että täällä on montakin kuusikymppistä kirjoittelemassa ilman että tekee siitä numeroa tai lupia kyselee. Sitäpaitsi kuusikymppiset saavuttavat koko ajan seitsemääkymppiä. :)

Kukas on niitä nuorempia estänyt kahvipirttiinkään tulemasata. Siellähän on kynnys aina alhaalla.

• M

Minä olen vähän alle 70:nen. Kirjoittelen tänne ja myös tuonne kuuskymppisten ikäryhmän puolella, jopa kerran kävin tuolla viiskymppisiäkin tervehtimässä. Kovin sain raikkaan vastauksen kirjoitelmaani. Huomasi heti, että nyt ollaan jo nuorempien kanssa tekemisessä. Ihan piristyi;)

• *Kukkahame*

Kyllä Ruuneperi fiksuna miehenä poimi tuon tuvan tervetulotoivotuksesta, saahan niin tehdä, ja nyt sitten vaan tanssimaan valssia ja molempiin suuntiin!
      Lenkillä virkistyi sen verran että mielellään jatkaa jäsentensä liikuttamista, kevät tulossa on ne lavat sitten kesällä niitä vierailupaikkoja.
      Ruusulinnakin melkein naapurina samassa kunnassa kuitenkin, vaan enpä ole siellä ehtinyt kiireiltäni käymään
      Täällä voi pyöriä mielin määrin ja musiikki lienee tauoton, kyllä ne vekit hameista ja nutturat tukasta muuttaa muotoaan.
      Varokaa ettette lankea! Lattia on liukas.

• tanssii

• Ja kauniisti soi "Tyttöni, tyttöni mun..."

Mutta nyt, ystävät hyvät, on liikenteessä vauhtia ja vaarallsia tilanteita! Katujen varsinkin risteykset ovat paksun ruskean lumimönjän vallassa! Suorilla osuuksilla kyllä auton pyörät ovat tehneet selkeät ajojäljet kaikilla neljällä kaistalla - ainakin täällä etteläisessä Espoossa, mutta kaistan vaihtaminen aiheutti ainakin edelläni ajavalle heittelehtimistä.

Vauhtia ja vaarallisa tilaneita! Joten: varovaisuutta, kun ajatte!

---

Nyt vasta vilkaisin tarkemmin ketjua. Tulijat toivotan tervetulleiksi! Lupaa ei kenenkään tarvitse pyydellä, henkkareita ei kysellä millään palstalla!

• *Kukkahame*

Tuosta haitari musiikista aloin tykkäämään jo nuorena, oli pari veljestä jotka osasi soittaa minun mielestä kauniisti.
      Kerran eräällä sukulaisvierailulla sattui olemaan syntymäpäiväni, ja minut pyydettiin laiturille, oli kahvia ja pienet hörpyt yht'äkkiä ryöpsähtämällä alkoi haitarimusiikki kuulua hiukan joka puolelta järveä, kappale oli Kesäillan valssi, vasta kun joku sanoi että se on yllätys ja lisää on tulossa, se tuntui uskomattomalta.
      Kun soitto taukosi alkoi moottorivene lähestyä laituria ja sieltä ne veljekset pöllähti onnittelemaan.
      Minulla on ihania sukulaisia mutta myös lapsuuden ystäviä, luotettavia ja avoimia ystäviä.
      Ei tainnut oikein sopia tähän ketjuun nutta tuo linkki sai muistot pintaan ja niin lämpimän tunteen.

• hei kukkahame

Saahan sitä kertoilla muutakin kuin tiukkaa asiaa aloituksesta. Täällä turhaan kainostellaan kertoa näitä "omia asioita", kun on heti perässä haukut leuhkimisesta .
        Pitäisi olla köyhä ja kippee, että olisi mieleen palstalle.

• *Kukkahame*
        hei kukkahame kirjoitti:

Saahan sitä kertoilla muutakin kuin tiukkaa asiaa aloituksesta. Täällä turhaan kainostellaan kertoa näitä "omia asioita", kun on heti perässä haukut leuhkimisesta .
        Pitäisi olla köyhä ja kippee, että olisi mieleen palstalle.

Kiva ettet moittinut kun kerroin tuon yllärin, halusin muistella sitä kertomalla kaikille.

Pidetään huoli ettei sairastuta ainakaan flunssaan, hyvä mieli ja reippaat lenkit kerran päivässä pitää nuhan loitolla.

Kivoja lenkkejä ihan kaikille!

• Tanssii mie soitan kuvas . Kauppaa samalla Jotain VOT -sivua joka lupaa paljon .
      Mutta olkaahan varovaisia ,kaikkea ei kannata ladata koneeseen , varsinkin jos on jo Antiviirusohjelma kunnossa.

Itse en luota näihin ,ne on niitä viirusohjelmia ,useinkin ,on varottava.

• varma on varmaa

Telia takaa virusohjelman päivitys jatkuvaa, vain yhden kerran on ollut 10 vuotta sitten ei myöskään tule roskapostia, joskus tulee kauniin tytön kirje kuvineen, vaihtelua sekin.

• Mitenkäs me saataisiin myös nuo 30 kansalaiset tänne?
      Se ikäerojuttu näyttää olevan muotia näissä paremmissa piireissä nykyään.

Meinaan, kun näin telkkaristakin.

• Lorena*

Aivan ihana Veikko Ahvenaisen Kulkurin kaiho kipale. Äsken juuri paistoin lettusia oikein sellaisia pitsireunaisia rapeita, joten tarjolla olisi!!!!

Jotakin iloa tähän iltaan täyden kuun aikaan. En ymmärrä, miksi ihmiset luokitellaan ikäeron mukaan? Täällähän löytyy sellaista tekstiä että jotkut vain pyörittelevät silmiään - tarkoitan viihdykkeellistä, asiallista, kaikkea siltä väliltä huumorilla höystettynä.

• tipunen

Jasså, halajatko sinäkin Jopel 30v nuorempaa kainaloista kanasta?

• Jopelkuneiviittiny

Eihän toki tartte.
        Mulla on ihan riittävän nuorekas pirttihirmu himassa.

Muita minä vaan ajattelin, noita vallattomia leskimiehiä ja toki naisiakin. Meinaan .....

• Katri-Helenakin halu

si ja on saanutkin nuoren ja elinvoimaisen ison kumppanin. miehen. Jotkut haluu nuoren, minä haluan halata suunnilleen samanikäistä. Ollaan yksilöitä tässäkin asiassa, hyväksytään kaikki ratkaisut, mihin molemmat ovat tyytyväisiä.

• he

Huomaatteko ihminen nuorenee, kun saa nuoremman virustoverin. Kainalossa
        köllöttelemään ja vaikkapa peitonkin alle. terv heta.

• demeter

Hieno idea tämä vierastupa. Vaikka en taida olla ihan niin ujo kuin "katse alhaalla", jonka hauskasta aloituksesta sain hyvät naurut, vähän epävarmana minäkin näillä muilla palstoilla liikun. 60 on toistaiseksi minunkin kotipesäni, mutta en juuri näe eroa sen ja tämän välillä. Ehkä täällä on enemmän vakiintuneita kirjoittajia, kuuskymppisissä on tosiaan ollut näitä tähdenlentoja aika paljon. Minua he eivät häiritse, mutta monet voivat kokea heidät liikaa tilaa vievinä.

Täältä on erityisesti jäänyt mieleeni ketju, jossa muisteltiin "vanhoja hyviä aikoja", omaa lapsuutta ja nuoruutta. Marjamamma taisi olla ketjun alulle panija. Myös muutamat kirjoittajat täältä ovat jääneet mieleen eri syistä. Niinhän se menee. Samanhenkisistä ihmisistä tulee heti "tuttuja" muiden kanssa menee pitempään ennenkuin yhteistä kosketuspintaa löytyy. Ja sekin on faktaa, että kaikkien kanssa sitä ei löydy lainkaan ja sekin on hyväksyttävä.

Oikein mukavaa talven jatkoa teille ja käykäähän kylässä meilläkin - älkääkä sitten pelästykö, jos vastaanotto on nuiva..)) Se tuppaa olemaan talon tapa, mutta siitä ei kannata lannistua...

• Minäpä se poikkesin teilläkin. Teiilä kun yritettiin selvittää kuka kunkku tai kuningatar, niin minä kerroin olleeeni kaksi kertaa palstanne pomona joskus 2002-2004. Silloinen omistaja antoi vielä option enempäänkin kun lähdin Espanjaan.

Hirmuiset haukut ja kiroilut sain osakseni, mutta mitäs siitä.

Poikkea toistekin ja tuo vaikka uusia ideoita. Tänne ovat kirjoittajat aina tervetulleita.

• demeter
        Ruuneperi kirjoitti:

Minäpä se poikkesin teilläkin. Teiilä kun yritettiin selvittää kuka kunkku tai kuningatar, niin minä kerroin olleeeni kaksi kertaa palstanne pomona joskus 2002-2004. Silloinen omistaja antoi vielä option enempäänkin kun lähdin Espanjaan.

Hirmuiset haukut ja kiroilut sain osakseni, mutta mitäs siitä.

Poikkea toistekin ja tuo vaikka uusia ideoita. Tänne ovat kirjoittajat aina tervetulleita.

No persoonallisuudet, oman tiensä kulkijat, ovat kai ahtaalla ihan missä vain.
        "Ihmiset on ilvesheimo" "yks jos kohoopi heistä, sen he iskevät iäksi" - näinhän
        se on ollut ja lienee aina oleva, ainakin meillä Suomessa.

Voihan sitä vakuutella, ettei pidä välittää muiden sanomisista, mutta eikö se silloin merkitse sitä, ettei ota muita vakavasti, on välinpitämätön ? Eikä kai kukaan meistä halua olla väärinymmärrysten tai aiheettomien syytösten kohteena.

Mitään ideaa minulla ei teille ole. Minusta täällä on aina ollut hyviä ja ajankohtaisia aloituksia oli sitten kyse politiikasta tai kulttuurista. Ja ihan kiitettävästi on ollut kevyempiäkin ketjuja. Hyvä Te.

• *Kukkahame*

Tule toki toistekki, mukavia luettavia minäkin harrastan, joskus asiaakin ja tosissaan!
      Nyt onneksi on tuo vaaliruljanssi saatu päätökseen, odotetaan komeaa "vallanvaihtoa", sitä en kyllä muista nähneeni kertaakaan, viimeisetä on 12v ja olen ollut eläkkeellä 10v.
      Päiväsaikaan varmaan valtikoita kalistellaan, nyt täytyy olla tarkkana ja tutukia TVohjelmat, onhan se jo vihdoin aika sekin saada omin silmin seurattua.
      Se on sitten taas juotava kakkukahvit tässä lähipiirin kanssa.

Pitkin matkaa tässä on tullut oltua väärin ymmärretty, ei haittaa sanoa saa, mutta pitäisi olla jotain rotia sanomisissakin, joutavat voimasanat ja nimittelyt pois ja asiaa ymmärrettävästi esille kyllä se tehoaa paremmin,

Aurinko paistaa täydeltä terältä, vaikka tunti sitten satoi lunta aika roimasti.

• demeter

Näin myös meillä (kukkahame), päivä paistaa. Vaikka toistaalta, samoilla kulmilla asustellaan, muistaakseni..))
        Pääsin aloittelemaan hiihtokautta, mutta sitten tulivat nämä pakkaset. Ei arvaa lähteä ladulle näillä keleillä. Ihan tasamaalla hiihtelen, sen jälkeen kun kaaduin jäisellä ladulla, vauhdilla.

Kyllä kai sitä uutta presidenttiä juhlia pitää, vaikka toista äänestin. Hieno kisa ainakin oli, esimerkkinä kävisi meille kaikille siitä, miten keskustellaan ja
        kuunnellaan toista ja tullaan lähemmäs...

• Uudet tervetulleita!
        demeter kirjoitti:

Näin myös meillä (kukkahame), päivä paistaa. Vaikka toistaalta, samoilla kulmilla asustellaan, muistaakseni..))
        Pääsin aloittelemaan hiihtokautta, mutta sitten tulivat nämä pakkaset. Ei arvaa lähteä ladulle näillä keleillä. Ihan tasamaalla hiihtelen, sen jälkeen kun kaaduin jäisellä ladulla, vauhdilla.

Kyllä kai sitä uutta presidenttiä juhlia pitää, vaikka toista äänestin. Hieno kisa ainakin oli, esimerkkinä kävisi meille kaikille siitä, miten keskustellaan ja
        kuunnellaan toista ja tullaan lähemmäs...

Tervetuloa, Demeter, olen lukenut kirjoituksiasi ja pitänyt niistä!

• demeter
        Uudet tervetulleita! kirjoitti:

Tervetuloa, Demeter, olen lukenut kirjoituksiasi ja pitänyt niistä!

Kiitos. Onpa mukava kuulla. Täytyisiköhän tässä sitten ruveta sukkuloimaan kahden palsta välillä, kun tuolla omallanikin on ihan mukavaa - yleensä..))

Olen myös sen verran hidas lukija (=märehtijä) ja - kirjoittaja, ettei aika tahdo riittää kovin pitkiin sessioihin. Mutta mukana ollaan...

• tuvasa

Joku kirjoitti ikä eroista, omalla kohdallani pidän samoista ajoista plus miinus 5 vuotta ja tässä kuussa täytän 65.

Minulle on sama kuinka muut elävät, lesbot, homot, eri kansalaisuudet kaikki on vuosien kuluessa normaalia elämää.

Ikäryhmät, voihan olla niinkin, että joku on syntynyt "vanhana" kyllä palstojen aloituksissa ja kirjoituksissa heti näkee kuinka vanha on kirjoittaja normaalissa olotilassa.

• Mitä niistä numeroista. Henkinen ikähän se meitä liikuttelee. Tässä kun tuntee itsensä vielä 50-luvun kukkahelmatytöksi. Ja järki ei ole yhtään aikuistunut. Tuo peili kyllä pudottelee takaisin tälle vuosikymmenelle.

• demeter

Niin (hakaas) ja "vanhana on kaiken ikäinen", sanoi joku viisas. Kaikki kulkee mukana. Menneen elämän paino on joko kevyt tai raskas. Enkä oikein tiedä,
        voiko sen painon itse valita. Ehkä viisaammat tietävät.

• demeter
        demeter kirjoitti:

Niin (hakaas) ja "vanhana on kaiken ikäinen", sanoi joku viisas. Kaikki kulkee mukana. Menneen elämän paino on joko kevyt tai raskas. Enkä oikein tiedä,
        voiko sen painon itse valita. Ehkä viisaammat tietävät.

Sen verran lisäisin vielä, kun olen vieras täällä, että minulle on tullut sellainen tapa, että puhuttelen kirjoittajia nimeltä. Eli jos vastaan jollekulle, mainitsen hänen nimimerkkinsä, mutta se ei suinkaan tarkoita, että haluaisin keskustella vain hänen kanssaan tai puhutella vain häntä.
        Sen vuoksi sanon tämän, kun jouduin kerran kotipalstallani puhutteluun tuosta tavasta. Ketään ei saisi kuulemma "nostaa" ylitse muiden. Onhan se hyvä ajatus, mutta kun tuo puumalli poistettiin täältä, oma aatos jää joskus kodittomana harhailemaan, kun ei tiedä mihin yhteyteen se kuuluisi - jos sillä nyt merkitystä on...

• demeter kirjoitti:

Sen verran lisäisin vielä, kun olen vieras täällä, että minulle on tullut sellainen tapa, että puhuttelen kirjoittajia nimeltä. Eli jos vastaan jollekulle, mainitsen hänen nimimerkkinsä, mutta se ei suinkaan tarkoita, että haluaisin keskustella vain hänen kanssaan tai puhutella vain häntä.
        Sen vuoksi sanon tämän, kun jouduin kerran kotipalstallani puhutteluun tuosta tavasta. Ketään ei saisi kuulemma "nostaa" ylitse muiden. Onhan se hyvä ajatus, mutta kun tuo puumalli poistettiin täältä, oma aatos jää joskus kodittomana harhailemaan, kun ei tiedä mihin yhteyteen se kuuluisi - jos sillä nyt merkitystä on...

Sopiihan tuo. Minua ouhutellaan palstalla usein Ruuneperiksi, ja joskus jopa kirosanoilla tehostettuna.

Jossain keskustelussa oli mukana monta nimimerkillistä tuttuani. Oikein kiitin noita kun tuntui niin mukavalta keskustelu.

Äläkkä noudi tuosta joidenkin suosimisesta. Ei voi edes kirjoittaaa ystävistään, joilla ei ole nimimerkkiä. Miten esim puhutelle näitä?

Taas taisi tulla vettä sellaisiin rattaisiin, jotka eivät saisi pyöriä.

• Joo. ollan mekin sitä jouduttu käyttämään vastauksessa. Yleisessä keskustelussa ei lienee tarpeenkaan.

Olen minäkin lukenut joskus kirjoittamaasi, muistelen meidän jutelleen nimimerkistäsi silloin, se on hyvin eroittoyyuva ja jää mieleen.

Nyt pimenee jo ilta, pitää sytyttää pihavalot, niin on kodikkaampaa :)

• kekkonen-.,

Vähän on joukko pimeetä Suomessa -- ei pidetä musiikista täällä ja muutenkin outoa eikö ole kauppa-auto tullut?

Historia on myöskin hakoteillä ei pitäisi olla 70 näin uunoa joukkoa, mutta totuus on totuus.

• demeter

Muistan kyllä meidän jutelleen, mutta taisit silloin olla eriniminen (taxsanell).
        Minä olen pysynyt saman nimisenä, vaikka joskus tätä tuotemerkkiäni on
        "lainattu". Onneksi ei puhuttu kovin ikäviä minun piikkiini..))

• demeter kirjoitti:

Muistan kyllä meidän jutelleen, mutta taisit silloin olla eriniminen (taxsanell).
        Minä olen pysynyt saman nimisenä, vaikka joskus tätä tuotemerkkiäni on
        "lainattu". Onneksi ei puhuttu kovin ikäviä minun piikkiini..))

Sanos muuta! Säästän tuon edellisen nimimerkkini, kun se on ollut niin mieluinen jo luontopalstalla, ettei ryvety vallan:)

Emmerdal on lemppariohjelmani, alkaakin nyt ja on ollut aika dramaattinen, heippa,..

• miten ne ryvettyi

ne hertat ja pilvet ja parinja ja tähtislmä jnejne.

• niii....15 nikkiä jo

ryvettynnä

• *Kukkahame*

Tulin kurkistelemaan ja mukavaa lukea reipasta tekstiä muisteluista, muistan minäkin joskus demeterin käyntejä täällä, sopuisa kertoilija.
      Kivan jutun tuo Ruune (lyhennys) saikin tästä tuvasta ja toivottavasti isännöit jatkossakin, on se niin mukavaa tulla lenkiltä vesilasillisen kanssa jutustelemaan ja kertomaan ulkoilmatuulahduksia.
      Kamalaa nuo kuntaliitokset ja hirveää nuo armeijan 'supistukset' siis mieletön määrä jää työttömäksi, Salon Nokialta 2/3 sanottu irti, ihan rinnasta puristaa miten ne ihmiset sijoittuu työmarkkinoille.
      Ja jonkun lehden yleisönosasrolta luin kuinka siitä Niinistöä syytetään, vähän on päättelykykyä jos Niinistö on syyllinen, kyllä ovat tiedossa olleet jo pitkään ja kunta liitoksia on jo vuosia suunniteltu.
      Nyt menen sitten Emmentaaliin,,kipin kapin.

• aika-.,-

Kiitos, järkeä välillä. Maailma on toinen tänään, aika on toinen. Pieni Suomi yrittää olla suuri. Suomi on nolla mitä on maailma. Kiittäkää heitä jotka tulevat Suomeen.

He ovat Suomen tulevaisuus ajassa, mutta liian vähän ajassa, koska aika on nopea, sitä ei ole kehitys tulevaan aikaan.

• aika-.,- kirjoitti:

Kiitos, järkeä välillä. Maailma on toinen tänään, aika on toinen. Pieni Suomi yrittää olla suuri. Suomi on nolla mitä on maailma. Kiittäkää heitä jotka tulevat Suomeen.

He ovat Suomen tulevaisuus ajassa, mutta liian vähän ajassa, koska aika on nopea, sitä ei ole kehitys tulevaan aikaan.

Aamua tupaan!

On se vaan mukavaa kun näinkin suuri joukko osallistuu kirjoitteluun.
        Jokos se "katse alhaalla" on uskaltautunut pois sieltä kamarista, johon hän tanssia pakeni.

• *katse alhaalla*
        tieturi kirjoitti:

Aamua tupaan!

Jokos se "katse alhaalla" on uskaltautunut pois sieltä kamarista, johon hän tanssia pakeni.

Luepas tuolta. Lähdin silloin toimittamaan asioita.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10438451

Nyt minä istun tässä takkakivellä ja heiluttelen jalkojani muina miehinä (naisina) ja kuuntelen teidän juttuja.

• *katse alhaalla*
        tieturi kirjoitti:

Aamua tupaan!

Tämä piisi on hhHHHHOOOOOOT...!

*juoksee ulos lumihankeen*

• *katse alhaalla* kirjoitti:

Luepas tuolta. Lähdin silloin toimittamaan asioita.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10438451

Nyt minä istun tässä takkakivellä ja heiluttelen jalkojani muina miehinä (naisina) ja kuuntelen teidän juttuja.

Selitys hyväksytty!

• *Kukkahame*

Aurinkoista Aamupäivää Tupalaisille!!
      Pikkupakkanen jatkuu vielä ainakin tänään, näin kevättalvella on suuria muutoksia säissä, kiva kuitenkin tuo auringon valo lisää halua tehdä jotain järkevää.
      Sitten taas istahtaa tähän lueskelemaan ja ottamaan osaa, eikä aina edes avaajan tai edellisen kirjoitukseen vastaten vaan ihan oman tarinan ikiomista askareista, tapahtumista tai vaikka unelmista.
      Tulkaahan kertoilemaan tekemisiänne tai ajatuksianne, tuntuu ihan virkistävältä lukea tätä ketjua, kehitellään parempaa maailmaa sehän käy meiltä.

• Yritetään ainakin!
      Palstalla saa tosiaan kirjoittaa mitä tahansa kunhan toimii nettiketin puitteissa.

Minulla on uusi idea, jota varmaan pidetään ilkeänä: Olen ajatellut avata Roskatuvan, johon ne muutamat, tai yksi, voisivat kirjoittaa ilkeilynsä. Olisivat tällaiset kirjoittajat ikäänkuin "valmiina perillä" ja omassa seurassaan. Keskusteluseuraahan täällä haetaan.

Kirjoitan vakavissani niinkuin aina.

• ...v

Onhan huomattu, että yksi yksinkin jaksaa ilkeillä. Voi han v...

• Roskatupa !!
        ...v kirjoitti:

Onhan huomattu, että yksi yksinkin jaksaa ilkeillä. Voi han v...

Sinne Tex ja Ruune!Silloin kaikki hyvin palstalla!

• Katleija

Kun luin tuon uuden ideasi Roskatuvasta, en voinut tulla muuhun tulokseen kun siihen, että olet mahtava idealisti.
        Ihanko totta uskot tuon toteutuvan. Minä eppäilen sitä, todisteena jo nuo pari kolme kommenttia klo 9:53 kirjoittamasi viestin jälkeen.
        Sehän olisi kuin syömään käskisi, mutta syömään ihan muualla kuin Roskatuvalla.

• katleija
        Katleija kirjoitti:

Kun luin tuon uuden ideasi Roskatuvasta, en voinut tulla muuhun tulokseen kun siihen, että olet mahtava idealisti.
        Ihanko totta uskot tuon toteutuvan. Minä eppäilen sitä, todisteena jo nuo pari kolme kommenttia klo 9:53 kirjoittamasi viestin jälkeen.
        Sehän olisi kuin syömään käskisi, mutta syömään ihan muualla kuin Roskatuvalla.

ps. tai toisaalta kun Roskatuvan avaajo olisi Ruuneperi, niin toki sinne perääsi hänet/heidät saisit. En silti usko muiden ketjujen siitä siisteyvän.

(nyt voi sitten taas takertua tuohon siisteytyä sanaan)

• onhan noita
        katleija kirjoitti:

ps. tai toisaalta kun Roskatuvan avaajo olisi Ruuneperi, niin toki sinne perääsi hänet/heidät saisit. En silti usko muiden ketjujen siitä siisteyvän.

(nyt voi sitten taas takertua tuohon siisteytyä sanaan)

oluut kaikenlaisia kiukkuketjuja ja mollaamismajoja, mutta kuka sitä yksi viittii kiukutella. Kotona ei ole ketään jolle kettuilla, pitää tulla tänne palstoille.Kovin helposti eräät saa provosoitua tasolleen, ei kannattaisi lähteä sellaiseen mukaan.

• kahvipaketti

Avatkaa oma morkkausketjunne ja siellä saatte pauhata ja moittia sydämenne halusta!

On outo että nämä hampaattomat yrittävät haukata....p

• *katse alhaalla*

KOP! KOP!

*koputtaa ikkunaan nokka lytyssä*

Säästäkää minullekin sitten sitä lämmintä ruisleipää, kun olette sen piisissä paistaneet! Ja voita kans! Ja maitoa!

• Saamasi pitää! kunhan saadaan kunnon "juuri" ja leipoja, niin saat pyytämäsi voilevän - lämpimänä.

• *katse alhaalla*
        Ruuneperi kirjoitti:

Saamasi pitää! kunhan saadaan kunnon "juuri" ja leipoja, niin saat pyytämäsi voilevän - lämpimänä.

Niin ja sitten vielä känttyä elikkä nisua pitäs jättää muutama kappale minua varten.

*niiaa*

• ?
        *katse alhaalla* kirjoitti:

Niin ja sitten vielä känttyä elikkä nisua pitäs jättää muutama kappale minua varten.

*niiaa*

Eikö sinun nivelsiteesi kärsi ainaisesta niiuttelusta?

• *katse alhaalla*
        ? kirjoitti:

Eikö sinun nivelsiteesi kärsi ainaisesta niiuttelusta?

Ei ne vielä ole valittaneet, kiitos kysymästä.

*istuu tuvan penkille*

Joko sitä ruisleipää on leivottu?

*nuuhkii*

• tuo katse alhaalla
        *katse alhaalla* kirjoitti:

*istuu tuvan penkille*

*nuuhkii*

vedättää, mutta ainahan on vedätettäviä hölmöjä.

• *katse alhaalla* kirjoitti:

*istuu tuvan penkille*

*nuuhkii*

No etkö tunne hapaleipätaikinan tuoksua, kun se puusaavissa jo kohoaa? Käväisin tax'illa Sipoosta hakemassa taikinatiinun, siinä oli vielä itessään hyvä juuri, kun anoppi aikanaan leipoi 30 reikäleipää kerrallaan orrelle :D (Oli muuten mukava kuski, juteltiin aurinkoisessa säässä, lupas vielä tulla huomenna viemään tiinun takaisin kun muutaman tuoreen leivän saa kerrankin.

Kyllä se iltapäivällä jo on leivottavissa, jahka saadaan apuemäntä tänne niitä pyörittämään!
        Metrisiä halkoja onkin jo näköjään tuotu, no hyvä, siitä sitten ladonkin niitä uuniin, noin syttyyhän se rätisten vanhasta tottumuksesta iloiseen!

Pitäähän nyt leipää vieraan saada, kun sitä niin toivoo!

• huivi ottalla
        texsanell kirjoitti:

No etkö tunne hapaleipätaikinan tuoksua, kun se puusaavissa jo kohoaa? Käväisin tax'illa Sipoosta hakemassa taikinatiinun, siinä oli vielä itessään hyvä juuri, kun anoppi aikanaan leipoi 30 reikäleipää kerrallaan orrelle :D (Oli muuten mukava kuski, juteltiin aurinkoisessa säässä, lupas vielä tulla huomenna viemään tiinun takaisin kun muutaman tuoreen leivän saa kerrankin.

Kyllä se iltapäivällä jo on leivottavissa, jahka saadaan apuemäntä tänne niitä pyörittämään!
        Metrisiä halkoja onkin jo näköjään tuotu, no hyvä, siitä sitten ladonkin niitä uuniin, noin syttyyhän se rätisten vanhasta tottumuksesta iloiseen!

Pitäähän nyt leipää vieraan saada, kun sitä niin toivoo!

Hei *kukkis* alusta sinä pullataikina nuoremmakses, saadaan jälkilämpöön vielä sitä nisupullaa, litran taikinan joudut kyllä alustamaan, kun on niin monta syöjää nytten, jos vaikka teet ihan pitkoja siitä jos viitsit :)

Missäs nyt Susmor viipyy,...? saahan se ottaa niitä naapureitaan mukaan oppimaan, jos ei muuten tule, saatais leivät taputeltua pitkille leivinlaudoille kohoamaan.
        Tässä on jo katajavasta uuniluutana, kun nyt hiillos ensin vähän jäähtyy, niin teen yhden koeleivän.

• *leipuri-kukkis*
        huivi ottalla kirjoitti:

Hei *kukkis* alusta sinä pullataikina nuoremmakses, saadaan jälkilämpöön vielä sitä nisupullaa, litran taikinan joudut kyllä alustamaan, kun on niin monta syöjää nytten, jos vaikka teet ihan pitkoja siitä jos viitsit :)

Missäs nyt Susmor viipyy,...? saahan se ottaa niitä naapureitaan mukaan oppimaan, jos ei muuten tule, saatais leivät taputeltua pitkille leivinlaudoille kohoamaan.
        Tässä on jo katajavasta uuniluutana, kun nyt hiillos ensin vähän jäähtyy, niin teen yhden koeleivän.

Jauhot onkin jo lämpenemässä, varjele litran taikina se pitää laittaa sankoon, ei ole niin suurta kulhoa, huoli pois on puhdas marjasanko kunhan huuhtelen.
        Tässä seisoin tekemättömänä, hyvä kun joku unilukkari herättelee, äkkiäkös tässä kauaa kestää, kokoilen kaikki valmiiksi, ja sitten vaan kädet taikinaan.
        Laitan osan kanelin ja sokerin kanssa on niitä makean pullan syöjiä joukossa varmaan, ja paljon raesokeria vielä kierrepullien ja pitkojen päälle.
        Hyvä tulee kun näin hyvin tuli kaikki järjestettyä, taitaa koko
        Suomi24 tuoksua pian tuoreelle ruisleivälle ja sen jälkeen kanelipullalle hryyyyrr. Snyyyf kyllä tuoksuu ihan juhlalle.

• *leipuri-kukkis* kirjoitti:

Jauhot onkin jo lämpenemässä, varjele litran taikina se pitää laittaa sankoon, ei ole niin suurta kulhoa, huoli pois on puhdas marjasanko kunhan huuhtelen.
        Tässä seisoin tekemättömänä, hyvä kun joku unilukkari herättelee, äkkiäkös tässä kauaa kestää, kokoilen kaikki valmiiksi, ja sitten vaan kädet taikinaan.
        Laitan osan kanelin ja sokerin kanssa on niitä makean pullan syöjiä joukossa varmaan, ja paljon raesokeria vielä kierrepullien ja pitkojen päälle.
        Hyvä tulee kun näin hyvin tuli kaikki järjestettyä, taitaa koko
        Suomi24 tuoksua pian tuoreelle ruisleivälle ja sen jälkeen kanelipullalle hryyyyrr. Snyyyf kyllä tuoksuu ihan juhlalle.

Hyvä kun tulit kukkis:D Katsos uuni pysyy kuumana pitkään vielä, minäkin käväisin kotona tällä välin, onkin ollut niin mukava aamupäivä minullakin.

Tuossahan jo kohoaa hyvin nuo ensimmäiset pullat lämmössä, voi kuin punaiset posket on sinullakin,..itsellänikin oli jauhoa poskella kun käväisin suihkussa kotona.

On tuo uuni jo sopiva paistaa ensimmäiset,...

• Juslan Harmaa
        texsanell kirjoitti:

Hyvä kun tulit kukkis:D Katsos uuni pysyy kuumana pitkään vielä, minäkin käväisin kotona tällä välin, onkin ollut niin mukava aamupäivä minullakin.

Tuossahan jo kohoaa hyvin nuo ensimmäiset pullat lämmössä, voi kuin punaiset posket on sinullakin,..itsellänikin oli jauhoa poskella kun käväisin suihkussa kotona.

On tuo uuni jo sopiva paistaa ensimmäiset,...

Mää toin 4 litraa maitoo, jokos saapi ottaa ruisleipää ja voita?

• Juslan Harmaa kirjoitti:

Mää toin 4 litraa maitoo, jokos saapi ottaa ruisleipää ja voita?

Minä voin laittaa pitkot jo uuniin kukkis,--- komeita pitkoja teit, oikein neljällä letitettyjä,..et taida ollakkaan ensimmäistä kertaa leipomassa, hyvä tulee :D

• tyhjää vain

Mutta kun lukee tätä ketjua tulee mieleen VAROITUS sananen teille niinsanotuille vieraille.

Varokaa ruunea, hän saa teidät kiintymään itseensä viehätysvoimansa avulla, mutta kun aika kuluu,muuttuu kellon ääni, sen jälkeen olette hänelle vastustajia, ja loppujen lopuksi teidän mielipiteitänne ei edes noteerata, olette tyhjää ilmaa kirjoituksinenne.

"lopetan ajoissa"

• Juu Ruune on sadisti

joka ensin nuolee ja sitten yllättäen purasee. Taaski nuolaseepi ja taas purrasee...Jotain sadistista nautintoa siitä kai saa, kun vammasenna istuupi mökissää päivät kaiket, seinillehä sillo alkaa hyppii. Ja alistamine on Ruunen mieluite harrastama homma.
      Esivanahempasa luultavasti ovat olleet sotilaiksi pakotettuja suomalaisia torppareita, joille kuninkas sitte anto palkaks ruotsalaisen sujunumen, se oli kai jonkin sortin ''kunnia'' sitten.
      Hyväksikäytettyä kärsinyttä kansaa edustaa, vaikkei ite kenties tiijjäkkää.

• sukunimen

pitää olla

• *Kukkahame*

Taas on tuo ilkimys alkanut Ruuneperin mollaamisen, älkää ihmiset uskoko tuota pahaa puhuvaa kirjoittajaa, käyttää aina eri nimimerkkiä, ja tosi hävytön kun sille päälle herää.
      Ruuneperi on ihan hyvä kirjoittaja , olen minäkin ollut hänen kanssaan eri mieltä ja niin moni muukin asiat siinä vain riitelee ei henkilöt.
      Tuo ikuinen pahankylväjä on taas jäänyt jostain paitsi ja hakee riitaa, eniten sitä kurmuttaa kun jonkun toisen aloitukset saa kirjoittajia.

• kuulostaa tutulta

pahaa puhuva kirjoittaja, käyttää aina eri nimimerkkiä, on tosi hävytön kun sille päälle herää

DDDDDDDDDDDD

ja vielä DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Hyvä kun puolustat ruunea kun sait hänet testamentissa .

• Onhan tupa nyt lämmin täällä, täytyykin vetää tuhkat sinkkipajuun ja puhdistaa arina. Hankeen vein sen kuumaa oli kyllä, ja nyt menee ensimmäiset leivät uuniin.

Ohhoh meinas kahdeksas tarttua leipälapionn,..vähä se vääntyi, mutta ei ollut aikaa parannellla muotoa, että saa uuninluukun kiinni.

Loput pitää nyt vielä sillä aikaa leipoa valmiiksi, niin on koko taikinatiinu tyhjä.

Istun jo penkille minäkin huilaamaan hetkeksi, taisi vieraamme mennä kammariin kun ei näy :)
      Ostin tullessani oikein aitoa Kartanon voita, se vasta hyvää on reikäleivällä:D

Tuntia myöhemmin.

No niin, siellä on nyt leivät paistettuina, ja liinasen alla, muutaman otin mukaani, joten olkaa sovussa ja syökää. heippa vaan,..

• *katse alhaalla*

Hyvvää oli. Kiitos.

*pyyhkii suupieliään ja niiaa*

• Jaa a, nyt tämä jo istuu pöydän äärelle huokasemaan ja leikkaa palan ruisleipää, ja laittaa kunnolla voita päälle, eikä laihduta yhtikäs!

Voi, maitoa lasiin, äh' voi sulaa niin, saa että nuolaista ennenkuin tippuu lattialle:D

Vielä pitkot uunista riviin leivinlaudalle, liina päälle ja hei *kukkahame, pärjäät kai, kun minun pitää lähteä nyt. Kiitos kun tulit apuun, nähdään kaikki taas,..moi moi!

• he

Minä ainakin tulen iloa hakemaan päivääni,kun lueskelen saan uutta energiaa.
      Uudet ihmiset tuovat uusia virikkeitä ja asiota reissullansa se on ehdottoman mukavaa. kaikki poiketkaam uttei ei ihan nuoret hupakot, mutta tälläiset varttuneet pojat ja tytöt.

• *Kukkahame*

Tuollaiseen Texanell'in lämmittämään ison kiviuunin jälkilämpöön on hyvä laittaa, vielä karjalanpaisti, pienellä nestemäärällä kansi päälle ja sitten kermaa siihen kastikkeeksi aivan loppusuoralla.
      Pieniä punajuuria ja miksi ei lanttuakin hautumaan voi mitkä herkut saa aamulämpimäiseksi.

Pakko mainita kaunis iltaruskon väri lieköhän lähempänä persikkaa, enteilee aurinko huomiselle, vai?? olisiko se sittenkään.

• kahffeeta

Eiks tunnu vähän siltä kuin kahvipirtissäkin, jutut siis.

• hmhm,,,,,

Kahvipirttiä moititaan ja samaa leikkiä leikkivät nämäkin, todistaa jotakin, hm

• nauretaan nyt
        hmhm,,,,, kirjoitti:

Kahvipirttiä moititaan ja samaa leikkiä leikkivät nämäkin, todistaa jotakin, hm

väliin täältä katsomostakin, käntyn voimalla yhden ukon huomiosta kilpaillaan.
        Nuo vieraat muka 60 palstalta kyllä vedättää näitä palstan höppänöitä.

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• nauretaan nyt kirjoitti:

väliin täältä katsomostakin, käntyn voimalla yhden ukon huomiosta kilpaillaan.
        Nuo vieraat muka 60 palstalta kyllä vedättää näitä palstan höppänöitä.

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ei,--- leivän leivonnalla, jota vieraamme kaipasi, halusin katkaista ne ilkeät mollaamiset, jotka jälleen nostivat päänsä tässäkin ketjussa. Ja onnistuin hetkeksi ainakin,loput onkin teijän heiniä!

Sitäpaitsi Vierastuvan isäntä Ruuneperi oli luvannut lämmintä leipää vierailijalle, joten kai nyt sen verran voi jeesata kun kerran osaa leipoa:D

Se on yhteistyötä se! Sitä pitäisi koko Suomenkin tehdä näinä vaikeina vuosina, jotka ehkä on edessä.

• Kyllä nyt kelpaa! Ajattelin vaan saada juttuseuraa mutta että leivonnaisia ja kaikki. Olenkin suuri leivän ystävä.

Suuri kiitos!

• Oihonna.

Rakas Ruuneperi
      nyt kiertää veri
      suonissa kuumana
      leivän kun oot syönyt
      tule tänne jälkkärille
      et kadu, sen lupaan
      makeaa nannaa saat.

• susm.

jaahah, täälläkö leivottu jo....minä kun haalin tästä lähipiiristä miehii tänne opiskelemaan, myöhästyttiin, näämmä. Käsittivät vähän "väärin" nämä leipomisasiat, ni meni aikaa !!! Kielivaikeudetkin...leipoa eri kielillä.

Oikeesti meni aikaa Nigarin muuttohommissa, laitoin sapuskaa muuttoporukalle...halailuissakin aikansa.
        En ikänä muista tätä Iranin Horazonin leivän nimeä, paljon kuluukin tätä "rieskaa" heillä päivässä. Mautonta se mielestäni .Kunniapaikka on istua ruokapöydässä perheen isännän vieressä ja kastaa samaan kuppiin leipäänsä.

Älkää vieroksuko Lorca-aloitustani, vaikka taas niin sydän syrjällään sen keskiyöllä teinkin. Etelä-Euroopan ja muittenkin maitten runoudesta, kirjallisuudesta, emme olekaan paljon keskustelleet.
        Annappa tulla uutta aloitusta....Ramoona.

Luultavasti lähden vielä sinne Andaluciaan, pitäs vaan löytää samanhenkinen heppuli nyt mukaan. Saisin mieleistäni käskynkkää köpötellä.

• susm.
        susm. kirjoitti:

jaahah, täälläkö leivottu jo....minä kun haalin tästä lähipiiristä miehii tänne opiskelemaan, myöhästyttiin, näämmä. Käsittivät vähän "väärin" nämä leipomisasiat, ni meni aikaa !!! Kielivaikeudetkin...leipoa eri kielillä.

Oikeesti meni aikaa Nigarin muuttohommissa, laitoin sapuskaa muuttoporukalle...halailuissakin aikansa.
        En ikänä muista tätä Iranin Horazonin leivän nimeä, paljon kuluukin tätä "rieskaa" heillä päivässä. Mautonta se mielestäni .Kunniapaikka on istua ruokapöydässä perheen isännän vieressä ja kastaa samaan kuppiin leipäänsä.

Älkää vieroksuko Lorca-aloitustani, vaikka taas niin sydän syrjällään sen keskiyöllä teinkin. Etelä-Euroopan ja muittenkin maitten runoudesta, kirjallisuudesta, emme olekaan paljon keskustelleet.
        Annappa tulla uutta aloitusta....Ramoona.

Luultavasti lähden vielä sinne Andaluciaan, pitäs vaan löytää samanhenkinen heppuli nyt mukaan. Saisin mieleistäni käskynkkää köpötellä.

dementoitunutko olen, en muista enkä viitsi plarata, kerrroinko niistä aamuöisistä ennustajien TV-ohjelmista, hurjan näköiset naiset siellä katsojien kysymyksiin vastailivat, hyvinhän sopisin joukkoonsa. Osaamillani sekokielillä voisin ennustella sekavasti, kuulemma hyvät hankkeet suosituilla.
        Silmä tarkkana nyt ihmiset, pitäiskö mun hankkia mainoslupa, mut katteellaan nyt....sano hämäläinen.

• susm.

PS. Helekatinko harkitseva hämäläinen, kiivas kiukkuilija , kuvannee karjalaista, vaikkeihan sitä heimoo ennää varsinaisesti oo. Aatelkaas jos ei ossais äidinkieltään, ni sanos....kiukkuilia....heheh, oon vitsikkäänä nyt !!!

• Huomenta Tupaan!

Tulin tänne mukavaan leivinuunin lämpöön ja odotan keskusteluseuraa.
      Sivukorvalla kuuntelen aamutelevisiossa keskustelua, jossa Ellun kanat yhtiön toimitusjohtaja ,Kirsi Piha, kertoo työelämän kehityksestä.

Mitähän tuostakin voi tulla?

• HugoFransman

Taas päästiin asiaan, eli Ruuneperiin! Hän haluaa olla pääaihe. Ja tietenkn joku toinen myös kiistelee paikasta pääaiheena.

• Joku kaino
        HugoFransman kirjoitti:

Taas päästiin asiaan, eli Ruuneperiin! Hän haluaa olla pääaihe. Ja tietenkn joku toinen myös kiistelee paikasta pääaiheena.

kana tietenkii tarvitaa pönkittämää otsikoissa pysymistä

• Vetlana
        HugoFransman kirjoitti:

Tämä surkea yksinäinen, voiko tuosta ilkeydestä parantua?

Kauan se ainakin vie aikaa!

• *Kukkahame*

Hui kun on kylmä!
      Vein noille minun 'kanoille' siemeniä saavat kupunsa täyteen ja voivat alkaa seuraamaan ympäristöään ja hakemaan pesäpaikoista parhainta, kevät kun on voimakkaasti tulossa.
      Täällä onkin jo kahvipöytä saanut isännän pöydänpäähän, voisi leikata koko limpun viipaleiksi, onkohan koko valtakunnassa voita, eikös se jouluna loppunut?
      Nyt on pidettävä silmät auki ja haettava kokkelipiimä, paitsi että siitä saa hyvän rahkapiirakan sitä voi lusikoida kun lisää hiukan maitoa, se on herkkua, saa muistella lapsuutta.
      Maito hapatettiin ensin huoneen lämmössä sitten tehtiin ristiviillot ja laitettiin uuniin, herasta leivottiin rieskaa ja kokkelia jalostettiin leipomalla tai syötiin maitoon sekotettuna.

Huomenta vaan kaikille!

• katleija

Minä tuon eilen leipomiani sämpylöitä tarjolle. Leivänpaahtimessa käytettyjä, rapeakuorisia ja päällä ohuita kalkkunasiivuja tai juustoa.
        Kylä nämä itseleivotut kaupan sämpylät päihittävät. Vassokuu!

• Mietin tuon Kirsi Pihan viestintätoimiston nimeä, onhan rohkea tempaisu plikoilla *Ellun Kanassa!*
      Enpä ole seurannut mitä viestintää se käsittelee,... sämpylän otan mielelläni välipalaksi,..se rapeus on niin ihanaa, kiitos katleija :)

• demeter

Heh, onpas teillä juhlat täällä..)) Tekisi mieli istua seuraan, mutta kun nuo "realiteetit" kutsuvat. Tulee ihan "oikea" vieras tänään ja "oikeita" leivonnaisia pitäisi ruveta värkkäämään. Hera odottaa jääkaapissa, viime juustonteon jäljiltä. Laitan sen sämpylätaikinaan. Pehmentää sitä kivasti.
        Tuolla omalla palstalla on pari ketjua, johon osallistuin niin että taitaa siinä olla askarta tälle aamupäivälle..
        Hyvää pakkaspäivää kaikille...

• demeter kirjoitti:

Heh, onpas teillä juhlat täällä..)) Tekisi mieli istua seuraan, mutta kun nuo "realiteetit" kutsuvat. Tulee ihan "oikea" vieras tänään ja "oikeita" leivonnaisia pitäisi ruveta värkkäämään. Hera odottaa jääkaapissa, viime juustonteon jäljiltä. Laitan sen sämpylätaikinaan. Pehmentää sitä kivasti.
        Tuolla omalla palstalla on pari ketjua, johon osallistuin niin että taitaa siinä olla askarta tälle aamupäivälle..
        Hyvää pakkaspäivää kaikille...

Kiitos vaan toivotuksista. melkein on päivä kulunut ja "porukka" on kuin "susi kukassa". Ovatko leukaluut jäätyneet pakkasessa?

• Olen vasta tullut kotiin nyt illemmällä päivän riennoista, hieman jo väsyneenäkin. Nyt vaan rentoudun ja lueskelen, paljon jo eilen osallistuinkin, tämä tupa kun on vieraita varten ymmärsin.

Piipahdin kuitenkin tervehtimään:) heippa

• voi sentään tex

kaikkien rientojesi keskellä olet muistanut palstaa kaiken aikaa ihanilla viesteillä, olemme tosi kiitollisia siitä.OIlemme otettuja että voitamme nämä kaikki sinun upeat ystäväsi ja sukulaisesi.

• voi sentään tex kirjoitti:

kaikkien rientojesi keskellä olet muistanut palstaa kaiken aikaa ihanilla viesteillä, olemme tosi kiitollisia siitä.OIlemme otettuja että voitamme nämä kaikki sinun upeat ystäväsi ja sukulaisesi.

Kiitos vaan, tiedä nyt miten upeitä - mukavia ihmisiä ovat, mutta yksinhän minä asun ja ilo on ollut osallistua palstakirjoitteluunkin. Nyt aamutakkirentoa oloa ja

puolestani Hyvän Yön toivotus:)

• Etoaa
        voi sentään tex kirjoitti:

Kyllä tässä nyt tex oma kehusi haisee !
        Tuolla vasta esitit ettei keskusteluun sinun kanssa pääse ellei selkeäasti ilmaise tunnistettavaa nikkiä. Etkö pönttö tajua tunnisteiden mukaan voidaan sinut paikantaan kirjoitatpa millä puska nikillä tahansa ....

• eiköhän tuo
        Etoaa kirjoitti:

Tuolla vasta esitit ettei keskusteluun sinun kanssa pääse ellei selkeäasti ilmaise tunnistettavaa nikkiä. Etkö pönttö tajua tunnisteiden mukaan voidaan sinut paikantaan kirjoitatpa millä puska nikillä tahansa ....

kehu ollut piikittelyä. Puskasta kirjoitteluun kyllä muuten uskon hänen kohdallaan.

• Etoaa kirjoitti:

Mainitset texin, Etoaako itse olet?

• texsanell ek
        Etoaa kirjoitti:

Mitä väliä sillä olis ? Ei minulla ole salattavaa, siitä vaan!
        Äläkä vääristele tarkoitustani ottaa nimettömät huomioon, etteivät tuntisi itseään syrjäytyneiksi.

En minä halua kaltaistasi seuraa! Kun et sortuis omaan näppäryyteesi, joka on niin läpinäkyvä, että olet jo omassa kuopassasi! Ja syystä.

• Tex ja Ruune
        texsanell ek kirjoitti:

Mitä väliä sillä olis ? Ei minulla ole salattavaa, siitä vaan!
        Äläkä vääristele tarkoitustani ottaa nimettömät huomioon, etteivät tuntisi itseään syrjäytyneiksi.

En minä halua kaltaistasi seuraa! Kun et sortuis omaan näppäryyteesi, joka on niin läpinäkyvä, että olet jo omassa kuopassasi! Ja syystä.

kilpailevat oysikoissa pysymisestä että minä minä minä. Asioista eivät keskustele.

• Tex ja Ruune kirjoitti:

kilpailevat oysikoissa pysymisestä että minä minä minä. Asioista eivät keskustele.

Eikö, tänään olen keskustellut Carl Larssonin taiteesta enemmän kuin pitkästä aikaa.
        Otsikoissa muuten joutuu olemaan silloin, kun on kommentoinut johonkin aloitukseen.

Mistä haluaisit keskustella, paitsi henkilöön menevästä mollaamisesta!

Lienet unohtanut sen olevan suomi 24 s ä ä n n ö i s s ä kiellettyä?

• fiiuliin**

Hyv'yötä jää nyt rakkahin ,
      eron hetki tullut on........

• meeri*^*

Anteeksi pyytäen tahtoisin luoksenne tulla
        tutkien syytäin,
        vaan mitä syytä on mulla........
        Ei mitään. enkä tuppautumistanikaan anteeksi pyytele

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe