Oman ystävättären kateudesta?

se tuntuu uhkaavalta

Oletko kokenut naispuolisen ystävän (tämä on naisjuttua) kateutta joka kohdistuisi ulkonäköösi tai ammatilliseen menestykseesi?
Itselläni oli yhtenä jaksona täydellisen näköinen kaveri.Hänellä oli Calista Flockhartin kaltainen naama, Liv Tylerin rinnat ja Samantha Foxin karismaa.Olin välillä kade.
Minulla ei ollut muuta bestistä,joka lähtisi ulos perjantaisin seurassani.
Itse koin olevani hänen vierellään vähän liian laiha ja heiveröisen näköinen.Muistutin häneen verrattuna Minni Hiiriä.Todellisuudessa minua on kehuttu Jenni Dahlmanin näköiseksi, vaikka missiksi tai malliksi olisin way liian lyhyt.
Kävi ilmi, että kaverini oli kateellinen minulle myös, silloin tällöin.Ihmeellisen hyvin pysyimme väleissä, kunnes hänen muuttonsa Vaasaan heilansa luokse erosi meidät.
Opiskelupaikallani oli yksi veistoksellisen näköinen blondi.Hän oli venäläisen näköinen ja olin kateellinen hänelle - lisäksi hänellä oli paljon rahaa.Osti ison kaksion, kutsui meidät tupareihin, hänellä oli joka päivä päällä uusi setti merkkivaatteita.Hän sai opettajilta aina kehuja..Mä tuskailin tönkköripsien ja sotkeutuvan eyelinerin kanssa.No, olen edelleen suht tasapainossa psyykkisesti.Eniten olen kadehtinut yhtä narkomaaninaista jolla oli musta tukka ja pantterin silmät ja samanlainen sporttilinjava kroppa kun mulla oli joskus urheiluvuosinani.Hän tosin harkitsi silikoneja, minä vastustan silikoneja ellei ole ollut syöpäleikkauksessa.

148

4016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Toi on pinnallista,
      opettele löytämään ympäristöstäsi ihmisiä joilla on sisäinen rauha, he ovat oikeasti kauniita ja pyri itse samanlaiseksi.

• En kadehdi mitään. Olen tyytyväinen itseeni ja ympärillä olevaan

• scabbi kirjoitti:

En kadehdi mitään. Olen tyytyväinen itseeni ja ympärillä olevaan

Minä kadehdin naapuriani, joka on niin, niin viisas. Voi pojat, tietäisittepä vain...

• ette osaa...

Ette pysty... Koska teille liian tärkeää herjata minua.;) Olen ihan riittävästi sisäistä rauhaa omaava ymmärtääkseni, että jollakin _sairaalla_ on käyttäjätunnus nimissäni tässä Suomi24:ssa. Itse en ikinä kehtaisi alkaa esiintyä netissä toisen nimissä.

• TiedänTunteenKyllä

Sen jälkeen kun yksi poikaystävä alkoi vertailla mua muihin naisiin, tulin epävarmaksi aika moneksi vuodeksi. Tiedän tunteen, vaikka se ei minua enää niin kamalasti vaivaa. Tästä ei yleensä kauheasti puhuta, eikä sitä myönnetä. Se ON pinnallista, mutta samalla myös inhimillistä.

Yhden ystävättären kanssa joskus pullon äärellä myönnettiin toisillemme, että ollaan kateellisia. Ystävätär on semmoinen hunajainen blondi, minä olen kurvikas punapää. Siinä sitten väiteltiin, että kumpi meistä on se kaunotar. XD

PS. Naiset ottaa silikoneja monenlaisista syistä.

• ystävävyydellä

Me pohdittiin ystäväni kanssa joskus nuorena että aletaan tienaamaan rahaa "sillä". Sanoin hänelle että hän voi pitää isompaa taksaa kun on nätimpi. Hän puolestaan tuumi että jos minä olenkin parempi töissä. Joten päädyimme että voisimme veloittaa saman hinnan. Emme ole vielä alkaneet tienaamaan "sillä", mutta voimmahan me joskus. Olisimme harvinaisuuksia alalla kun olemme reilusti yli 60 vuotiaita nyt. Emme ole kateellisia toisillemme olleet koskaan ja ystävyys on kestänyt yli 40 vuotta.

• voi luoja

mitä kanoja........ Onneksi en vaivaa päätäni moisilla jonninjoutavuuksilla!!!! Ja kartan kaikkia arvostelijoita/kateellisia, heillä kun on paha sydän joka näkyy ilkeänä kohteluna muita kohtaan.

• ninalovesldn1

Yhdelle ystävälleni olen välillä kateellinen siitä että hän osaa olla kaikkialla oma itsensä. Mutta en usko että on olemassa kovin montaa ihmistä joka ei olisi koskaan kateellinen kellekään. Muun väittäminen on tekopyhää valehtelua tai sitten kykenemättömyyttä tunnistaa kateuden tunnetta.

• TiedänTunteenKyllä

Kukas se tässä on arvostellut ja puhunut ilkeästi? ;) Tunteille harvoin mitään mahtaa. Niitä voi ja kannattaa työstää, mutta joskus ne vain tulevat. Ei se tarkoita sitä, että heti oltaisiin arvostelemassa ja kyräilemässä, jos joskus tuntee kateuden piston itsessään! Ei se varsinkaan tarkoita sitä, että olisi "paha sydän". Kaikki tuntevat joskus kateutta. Se on inhimillistä, kuten sanoin. Vasta se, miten kateuden tunteeseen reagoi, ratkaisee, onko sydän musta vai ei.

• Oletko kokenut naispuolisen ystävän (tämä on naisjuttua) kateutta joka kohdistuisi ulkonäköösi tai ammatilliseen menestykseesi?
      - Ei ole tuttua. Ystävät on ihan eri tyyppisiä ja meillä on ihan erilaiset kauneusihanteet ja tyylit. Ammatitkin on naispuolisten kaverien kanssa ihan eri maailmasta. Ei niitä voi verrata. Työssä on miespuoliset olleet kyllä mun töistä kateellisia ja yrittäneet vihjailla, että olen saanut työn koska olen nainen. Koomista, koska koen saaneet työt, _vaikka_ olen nainen. Siis vaikeimman kautta.

Olet aika keskittynyt ulkonäköasioihin. Harvoin itse mietiskelen minkä näköinen joku kaverini on. Eikö se kaveruudessa ole aika toisarvoinen asia?

• hjyu

On oltu kateellisia yliopistokoulutuksesta ja ulkonäöstä. Kun kateus meni tarpeeksi pitkälle, niin siihen loppui meidän ystävyys. Katelliset ystävät on kavalia. Sellaisia en enää halua. Itseluottamusta voi kasvattaa muullakin keinolla kun kadehtimalla sitä, joita toinen pitää ystävänä. Kateus on sairautta!

• kaukanakavalakateus

Samaa mieltä... ehkä nuo provokirjoituksetkin kumpuavat tavallaan kateudesta, en tiedä ketä tai mitä kohtaan, tuskin ainakaan osoitettuja naurettavuuksia.

• MaxiMasi

Samaa mieltä. Ja tosiaan eihän ne oikeita kavereita olekaan.

• joku maksaa
        kaukanakavalakateus kirjoitti:

Samaa mieltä... ehkä nuo provokirjoituksetkin kumpuavat tavallaan kateudesta, en tiedä ketä tai mitä kohtaan, tuskin ainakaan osoitettuja naurettavuuksia.

Minä otin ja jäin eläkkeelle, työpaikalle tuleen uuden jäsenen kateuden vuoksi.
        Yhteiskunta siis sai laskun, minulle 14 vuoden työkyvyttömyyseläkkeestä.
        Kävin koulut ammattiini, kahden lapsen yksinhuoltajana, valtion takaamalla opintovelalla 1981-1984. Elämä oli kovaa ja ankaraa tuo ilkeä kateus katkaisi sen kamelin selän.

• niinpä,

Samaa mieltä: kateus on sairautta. Itsekin olen aikoinani kauan kauan sitten katkaissut välit yhteen ihmiseen, koska kyseinen oli loppujen lopuksi aika vastenmielinen luonne, enkä tänä päivänä voi käsittää, että miksi kyseisen kanssa ystävä koskaan edes yritin olla, vaikkei kyseinen koskaan ollut mikään aito ystävä minulle, vaan lähinnä selän takana juoruaja, pahan mielen tuottaja ja kateellinen kaikesta, kuten esim. siitä että minun perheeni oli koulutetumpi kuin hänen, että pärjäsin aina koulussa paremmin kuin hän ja mistä lie muusta...Jatkuvasti sain kuulla ilkeitä tarinoita, joita minusta oli selän takana levitetty ( tämä siis oli ennen nettiaikaa ja nykyisin kyseisenlaiset ihmiset varmaan kiusaavat ihmisiä vielä sairaammilla tavoilla, muutoin) ja se ns. "ystävä" oli luonteeltaan muutenkin vähän sen tyyppinen, että nauroi räkäisesti, jos joku vaikka liukastui banaaninkuoreen... Eli ei mikään empaattinen. Myös epärehellisen oloinen, eli pariinkin otteeseen muistan itseltäni kadonneen esimerkiksi tavaroita, kun sen ihmisen kanssa kaveerasin...

Olen toivonut, ettei kyseinen koskaan ota yhteyttä minuun millään tavalla, tai yritä ängätä elämääni enää. Tai tule uteliaaksi siitä, että mitä minulle kuuluu. Millään tavalla. Tietysti kai minäkin vähän käytin kyseisen ikävän ihmisen ns. ystävyyttään hyväksi, koska silloin minulla oli aika vähän kavereita ( ainakaan aitoja) ja minua kiusattiin koulussa... Tarvitsin siis ns. "esiliinan", ettei kukaan koulun välkällä tullut vetämään minua turpiin. Ja kai sitenkin käytin sen ihmisen ystävyyttä hyväkseni, että kun huomasin miten ilkeämielinen hän oli ja ettei ollut aito ystäväni, niin koska hän oli kohtuullisen tyhmä, pilkkasin häntä joskus, kun hän matki minua kaikessa - luki niitä kirjoja mitä minäkin, osti tahallaan pilkulleen samanlaisia vaatteita kuin minä .. kuitenkin minä olin kiltti, enkä ikinä kadehtinut häntä tai ketään ja olin aina valmis ystävää auttamaan.

Ugh... Onneksi aikuisiällä on oppinut valitsemaan ystävänsä paremmin, niin ei kateellisista ihmisistä ole mitään tarvinnut tietääkään enää ja on saanut iloita hyvistä aidoista ystävistä.

Toi aloitus on kyllä sairas... En ymmärrä millaisten ihmisten kynistä nuo jutut syntyvät. Vähän etiikkaa hei aikuiset ihmiset, jotka näille palstoille juttuja laitatte!

• vittu mitä paskaa
        niinpä, kirjoitti:

Samaa mieltä: kateus on sairautta. Itsekin olen aikoinani kauan kauan sitten katkaissut välit yhteen ihmiseen, koska kyseinen oli loppujen lopuksi aika vastenmielinen luonne, enkä tänä päivänä voi käsittää, että miksi kyseisen kanssa ystävä koskaan edes yritin olla, vaikkei kyseinen koskaan ollut mikään aito ystävä minulle, vaan lähinnä selän takana juoruaja, pahan mielen tuottaja ja kateellinen kaikesta, kuten esim. siitä että minun perheeni oli koulutetumpi kuin hänen, että pärjäsin aina koulussa paremmin kuin hän ja mistä lie muusta...Jatkuvasti sain kuulla ilkeitä tarinoita, joita minusta oli selän takana levitetty ( tämä siis oli ennen nettiaikaa ja nykyisin kyseisenlaiset ihmiset varmaan kiusaavat ihmisiä vielä sairaammilla tavoilla, muutoin) ja se ns. "ystävä" oli luonteeltaan muutenkin vähän sen tyyppinen, että nauroi räkäisesti, jos joku vaikka liukastui banaaninkuoreen... Eli ei mikään empaattinen. Myös epärehellisen oloinen, eli pariinkin otteeseen muistan itseltäni kadonneen esimerkiksi tavaroita, kun sen ihmisen kanssa kaveerasin...

Olen toivonut, ettei kyseinen koskaan ota yhteyttä minuun millään tavalla, tai yritä ängätä elämääni enää. Tai tule uteliaaksi siitä, että mitä minulle kuuluu. Millään tavalla. Tietysti kai minäkin vähän käytin kyseisen ikävän ihmisen ns. ystävyyttään hyväksi, koska silloin minulla oli aika vähän kavereita ( ainakaan aitoja) ja minua kiusattiin koulussa... Tarvitsin siis ns. "esiliinan", ettei kukaan koulun välkällä tullut vetämään minua turpiin. Ja kai sitenkin käytin sen ihmisen ystävyyttä hyväkseni, että kun huomasin miten ilkeämielinen hän oli ja ettei ollut aito ystäväni, niin koska hän oli kohtuullisen tyhmä, pilkkasin häntä joskus, kun hän matki minua kaikessa - luki niitä kirjoja mitä minäkin, osti tahallaan pilkulleen samanlaisia vaatteita kuin minä .. kuitenkin minä olin kiltti, enkä ikinä kadehtinut häntä tai ketään ja olin aina valmis ystävää auttamaan.

Ugh... Onneksi aikuisiällä on oppinut valitsemaan ystävänsä paremmin, niin ei kateellisista ihmisistä ole mitään tarvinnut tietääkään enää ja on saanut iloita hyvistä aidoista ystävistä.

Toi aloitus on kyllä sairas... En ymmärrä millaisten ihmisten kynistä nuo jutut syntyvät. Vähän etiikkaa hei aikuiset ihmiset, jotka näille palstoille juttuja laitatte!

Kaverisi oli tyhmä ja pilkkasit häntä, mutta sinähän et tietenkään ole ilkeämielinen. Halusit ajatella, että hän on varastanut sinun tavaroitasi, joten hän on levitellyt sinusta ilkeitä tarinoita, koska ei ole kovin empaattinen. Jostain syystä en pysty uskomaan muitakaan juttujasi matkimisesta yms. paitsi ehkä päinvastaisina versioina.

• niinpä, kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=DmygGIS-jhQ

• saman kokenut
        niinpä, kirjoitti:

VÄÄRIN YMMÄRRETTY TEININÄ MYÖS
        Ihan kamalaa oli lukea tekstiäsi, havahduin heti kuten varmasti moni muukin miten katkera, omahyväinen, pinnallinen ainakin teksteissäsi olet .
        Jotakin ihmistä kohtaan. Nuoruusaika on mitä on ja monella on niin monta eri syytä/seurausta (koti vaikuttaa ja sen olotila) olla erilainen. Toivoisin itsesi kannalta jo että, otat kyseisen ihmisen kanssa asiat pöydälle mahdollisimman pian vaikka olisi kulunutkin 30. v .välillä. Nyt kumpainenkin aikuisia ja lapsuuden ystävyys on vahva pohja alkavalle aikuis ystävyydelle huomattavasti vapaammin ja aikuismielellisesti ajatellen.Saatat yllättyä miten elämä muokkaa ja muutta ihmistä koettelemuksissa.Anteeksi antaminen ja anteeksi pyytäminen usein palkitsee loppuelämän ystävyyden.

• eipä ole,
        vittu mitä paskaa kirjoitti:

Kaverisi oli tyhmä ja pilkkasit häntä, mutta sinähän et tietenkään ole ilkeämielinen. Halusit ajatella, että hän on varastanut sinun tavaroitasi, joten hän on levitellyt sinusta ilkeitä tarinoita, koska ei ole kovin empaattinen. Jostain syystä en pysty uskomaan muitakaan juttujasi matkimisesta yms. paitsi ehkä päinvastaisina versioina.

Ja noin sitä tuntematon puhuu viattomalle nimimerkkiä omaamatttomalle tuntemattomalle! Silleen! MITÄS sä kohtelet mua ikäänkuin olisin henkilö? Olen tuntematon nimimerkitön kirjoittaja netin palstalla ja en tasan tiedä, keiden kanssa keskustelen! Kyttäätkö minua? Aika sairasta, että minua tuntemattomalla ihmisellä on pakkomielle netin palstalla julistaa, että minä olisin kateellinen, kun tässä nimettömänä kirjoitan tuntemattomille! Äläkä VAAN TUNGE HERJAAMAAN yksityisyyteeni, MIKÄLI TIEDÄT VASTOIN LAKIA esimerkiksi henkilöni, mikä ei sinulle kuulu! Minua on tän paska- Suomi24- foorumin erinäisillä palstoilla puhuteltu mm. pilkkalempinimellä, jota minusta käyttivät jotkut tampiot viimeksi kaksikymmentä vuotta sitten ja jollaisia termejä minusta käyttävien kanssa en ole vuosikymmeniin ollut missään tekemisissä, kosken ole halunnut olla: MISTÄ SYYSTÄ minuun suhtaudutaan henkilönä ja minun nimettömän perässäni roikutaan tällä foorumilla??!! Ja MUN YSTÄVÄT ON SITTEN SELLAISIA, ETTÄ NIITÄ EI TÄSTÄ Suomi24:sta löydy, eikä v*ttu mun yksityisyys kuulu yhdellekään kirjoitajalle tällä foorumilla, koska tämä EI OLE NIMILLÄ ESIINTYMISEN AREENA JA MINÄ EN ESIINNY HENKILÖLLÄ TÄLLÄ FOORUMILLA!

Tollaset kommentaattorit saa kiitos jättää minut viattomanm rauhaan! Ettekö ymmärrä, että te herjaatte minua?

• jaaahh...,,.,.
        saman kokenut kirjoitti:

VÄÄRIN YMMÄRRETTY TEININÄ MYÖS
        Ihan kamalaa oli lukea tekstiäsi, havahduin heti kuten varmasti moni muukin miten katkera, omahyväinen, pinnallinen ainakin teksteissäsi olet .
        Jotakin ihmistä kohtaan. Nuoruusaika on mitä on ja monella on niin monta eri syytä/seurausta (koti vaikuttaa ja sen olotila) olla erilainen. Toivoisin itsesi kannalta jo että, otat kyseisen ihmisen kanssa asiat pöydälle mahdollisimman pian vaikka olisi kulunutkin 30. v .välillä. Nyt kumpainenkin aikuisia ja lapsuuden ystävyys on vahva pohja alkavalle aikuis ystävyydelle huomattavasti vapaammin ja aikuismielellisesti ajatellen.Saatat yllättyä miten elämä muokkaa ja muutta ihmistä koettelemuksissa.Anteeksi antaminen ja anteeksi pyytäminen usein palkitsee loppuelämän ystävyyden.

Mikä sairas rikollinen siinä kirjoittaa... Sä nimimerkki "Saman kokenut" anonyymi. En ole missään nähnyt mitään kirjoitusta, missä kukaan olisi puhunut mistään 30:n vuoden välillä... Mä ainakin puhuin siitä, että kakarana oli yks tyhmä kaveri, en ole avautunut henkilöstäni elämässäni tällä Suomi24- foorumilla ja muuta... Jos toi herjasönkkäys mulle oli. Mitä "olla erilainen"? Mä ainakin olen jakanut elämäni aikusikääni ja sitä edeltävään jaksoon ja aikuisiällä en koskaan ole omannut paskapäisiä ystäviä. Ja minä ainakaan en halua olla mikään ystävä ainakaan niille ihmisille, jotka minua kiusasivat peruskoulussa: teki melkein mieli vetää turpaan, kun ykskin sellaisista kerran "lähestyi" ihan pokalla minua julkisella paikalla ja kyseli, että olenko pitänyt "yhteyttä" hänen kaveriinsa ihmiseen, jonka osaksi vuoksi muutin toiselle puolelle Suomea, koin melkein psykoosin koulukiusaamisesta ja muuta... Haluan jakaa elämäni siten, etten muistele ihmisiä, jotka minulle ovat pahaa tahtoneet. Koska jotkut ihan oikeasti aikoinaan tahtoivat kateuksissaan.

Sai ne pahat ihmiset kuitenkin sen verran pahaa aikaan ja vaikuttavat elämääni vielä vuosikymmeniä myöhemminkin vaikkeivat fyysisesti tietenkään kun en tekemisissä halua olla, niin siten, että esimerkiksi oma siskoni luulee, että olisin "persoona, joka ei tule ihmisten kanssa toimeen". Sai raukka tietysti sen verran pilkkaa ja pupputarinoita saada kuulla minun persoonastani aikoinaan... Samaten aina kun käyn lapsuuden paikkakunnallani, tuijottaa tietyt ihmiset minua kuin lehmä uutta veräjää ja änkäsee töykeän uteliaina kysymystulvien kanssa kimppuuni, jos minut näkevät... Itse en koskaan ole tuonut edes julki, enkä toisi, että mikä sen ajattelemattomien ihmisten aiheuttaman kokemani koulukiusaamisen hinta kakarana oli: tosi varhain kotoa lähteminen, erilaiset pelot pitkälle aikuisuuteen, aiheettomat häpeän tunteet, tilapäisesti koulumenestyksen tippuminen vaikka lukionkin aloitin kympeillä...Mutta ne jotka minut tuntevat, tietävät kyllä että mä olen v*tun fiksu. Ja hyvä tyyppi. Eikä ole itsetunto- ongelmia suuremmin aikuisuudessa ollut, paitsi vakava fyysinen sairauteni, mistä syystä olen joutunut jo ns. nuorelta iältä ns. tappelemaan kaks kertaa kovemmin selviyäkseni, kuin monet mulkut. Se sairaus on onneksi opettanut empatiaa. Ei kykenisi olemaan pinnallinen. Kateellinen ihminen taas en ole ollut koskaan. En osaisi.

• vittu mitä paskaa
        eipä ole, kirjoitti:

Ja noin sitä tuntematon puhuu viattomalle nimimerkkiä omaamatttomalle tuntemattomalle! Silleen! MITÄS sä kohtelet mua ikäänkuin olisin henkilö? Olen tuntematon nimimerkitön kirjoittaja netin palstalla ja en tasan tiedä, keiden kanssa keskustelen! Kyttäätkö minua? Aika sairasta, että minua tuntemattomalla ihmisellä on pakkomielle netin palstalla julistaa, että minä olisin kateellinen, kun tässä nimettömänä kirjoitan tuntemattomille! Äläkä VAAN TUNGE HERJAAMAAN yksityisyyteeni, MIKÄLI TIEDÄT VASTOIN LAKIA esimerkiksi henkilöni, mikä ei sinulle kuulu! Minua on tän paska- Suomi24- foorumin erinäisillä palstoilla puhuteltu mm. pilkkalempinimellä, jota minusta käyttivät jotkut tampiot viimeksi kaksikymmentä vuotta sitten ja jollaisia termejä minusta käyttävien kanssa en ole vuosikymmeniin ollut missään tekemisissä, kosken ole halunnut olla: MISTÄ SYYSTÄ minuun suhtaudutaan henkilönä ja minun nimettömän perässäni roikutaan tällä foorumilla??!! Ja MUN YSTÄVÄT ON SITTEN SELLAISIA, ETTÄ NIITÄ EI TÄSTÄ Suomi24:sta löydy, eikä v*ttu mun yksityisyys kuulu yhdellekään kirjoitajalle tällä foorumilla, koska tämä EI OLE NIMILLÄ ESIINTYMISEN AREENA JA MINÄ EN ESIINNY HENKILÖLLÄ TÄLLÄ FOORUMILLA!

Tollaset kommentaattorit saa kiitos jättää minut viattomanm rauhaan! Ettekö ymmärrä, että te herjaatte minua?

Mitä sitten? Kai sitä tuntemattomallekin saa kommentoida, niinhän itsekin juuri teit.

Onko vastaaminen perässä roikkumista? No, miksi sitten roikut perässäni? :)

En minäkään sinua tunne, enkä pilkkalempinimiäsi 20 vuoden takaa. Paitsi jos se on Eewari, mutta tuskinpa sentään.

• no eipä ole...
        vittu mitä paskaa kirjoitti:

Mitä sitten? Kai sitä tuntemattomallekin saa kommentoida, niinhän itsekin juuri teit.

Onko vastaaminen perässä roikkumista? No, miksi sitten roikut perässäni? :)

En minäkään sinua tunne, enkä pilkkalempinimiäsi 20 vuoden takaa. Paitsi jos se on Eewari, mutta tuskinpa sentään.

On. Jos on vihamielistä käyttäytymistä systemaattisesti, kuten sulla viattoman herjaajalla. On minua joo termillä "Eewarikin" vainottu, vähän sairaasti. En tosin enää käy sillä palstalla, missä mä sivullinen viaton ertyisen paljon saan puhutteluja sillä tapaa. Luulen sen vainoajan olevan joku ihan täysin mielisairas: olin jollakin toisella palstalla sanonut kärsiväni colitis ulcerosasta, niin tämä vatipää änkesi, muistaakseni haukkumaan kilometrin pituisessa solvauksessaan minua...Itse en pidä tuntemattomien elämääni sotkeutumisesta, en julkisten valheiden väittämisestä näillä palstoilla käytöksestäni tai muustakaan sorkkimisesta, enkä etenkään kun valehtelevat ihan tietoisesti. En myöskään pidä siitä, että ihiset joiden kanssa en ole hankkiutunut tekemisiin, pitävät tässä Suomi24:ssa minua ystävinään keskustelupalstakommenteissaan, kosken esiinny henkilöllä enkö okle koskan esiintynyt, en omaa nimimerkkiäö ja en halua olla kusipäiden nettiherjaamisen kohde.

Faktat faktoina ja faktat on se, että mä en tunne ketään tältä foorumilta. Siksi vihaan paskapäitä, jotka kiusaavat minua täysin sivullista henkilökohtaisuuksilla tällä talipalloaivo- saitilla - umpitalipäitä ja ilmeisen täysin sisälukukyvyttömiä.

• kateuden koodi
        joku maksaa kirjoitti:

Minä otin ja jäin eläkkeelle, työpaikalle tuleen uuden jäsenen kateuden vuoksi.
        Yhteiskunta siis sai laskun, minulle 14 vuoden työkyvyttömyyseläkkeestä.
        Kävin koulut ammattiini, kahden lapsen yksinhuoltajana, valtion takaamalla opintovelalla 1981-1984. Elämä oli kovaa ja ankaraa tuo ilkeä kateus katkaisi sen kamelin selän.

Mitenhän voi tulla työkyvyttömäksi kateuden takia? Eikö silloin ole jo korvien välissä vikaa? Sehän on suomalaisen perisynti tuo kateus. Tuolla tavallahan kaikki saisi olla eläkkeellä jo kaksikymppisestä jos työkaverin kateuden takia voi eläkkeelle jäädä. Kateuden kohde jos on niin silloinko on työkyvytön. Voi elämä teidän kanssanne. Eikö voi suoraan sanoa että on heikkohermoinen eikä kestä työelämää, tai sitten voihan se työkyvyttömyys olla kotoisin niistä kotiasioistakin.
        Mitenkä "joku maksaa" ei vaihtanut työpaikkaa jos se oli niin kauhea. Elämä ei ole helppoa kenelläkään.

• Jaa.
        no eipä ole... kirjoitti:

On. Jos on vihamielistä käyttäytymistä systemaattisesti, kuten sulla viattoman herjaajalla. On minua joo termillä "Eewarikin" vainottu, vähän sairaasti. En tosin enää käy sillä palstalla, missä mä sivullinen viaton ertyisen paljon saan puhutteluja sillä tapaa. Luulen sen vainoajan olevan joku ihan täysin mielisairas: olin jollakin toisella palstalla sanonut kärsiväni colitis ulcerosasta, niin tämä vatipää änkesi, muistaakseni haukkumaan kilometrin pituisessa solvauksessaan minua...Itse en pidä tuntemattomien elämääni sotkeutumisesta, en julkisten valheiden väittämisestä näillä palstoilla käytöksestäni tai muustakaan sorkkimisesta, enkä etenkään kun valehtelevat ihan tietoisesti. En myöskään pidä siitä, että ihiset joiden kanssa en ole hankkiutunut tekemisiin, pitävät tässä Suomi24:ssa minua ystävinään keskustelupalstakommenteissaan, kosken esiinny henkilöllä enkö okle koskan esiintynyt, en omaa nimimerkkiäö ja en halua olla kusipäiden nettiherjaamisen kohde.

Faktat faktoina ja faktat on se, että mä en tunne ketään tältä foorumilta. Siksi vihaan paskapäitä, jotka kiusaavat minua täysin sivullista henkilökohtaisuuksilla tällä talipalloaivo- saitilla - umpitalipäitä ja ilmeisen täysin sisälukukyvyttömiä.

No luuletko muiden ihmisten pitävän julkisten valheiden esittämisestä?

Onhan valehtelu aina todella loukkaavaa, eikä sitä mikään provokirjoittelu tai lisää valehtelu muuksi muuta.

• no eipä ole....
        Jaa. kirjoitti:

Onhan valehtelu aina todella loukkaavaa, eikä sitä mikään provokirjoittelu tai lisää valehtelu muuksi muuta.

Perusteletko! Kuka valehtelee? En ainakaan minä. Se sitten taas, että jos joku hullu yhdistelisi näitä minun nimettömän tekstejäni esimerkiksi henkilöihin, _ei_ ole minun vikani, vaan esimerkiksi sellainen olisi _minuun_ kohdistuvaa todella asiatonta herjakäytöstä julkisella palstalla. Ymmärrätkö?

Se mitä minä en näiden Suomi24- keskustelupalstakeskusteluiden osalta oikein koskaan ole kässännyt, on se asia, että minkä takia tämän foorumin kirjoittajat sotkevat näitä julkisia keskusteluita joihinkin omiin yksityisasioihinsa... Itselläni ei ainakaan ole mitään osaa tämän foorumin "ihmissuhteisiin", noin esimerkiksi, vaan minä olen käynyt ainoastaan näillä julkisilla palstoilla nimettä keskustelemassa tuntemattomien kanssa...

Minua loukkaa se, että _minulle_ valehdellaan näissä osaa ottamissani keskusteluissa. Ja lisäksi minua loukkaa se, ettei näillä keskustelupalstoilla voi mistään asioista keskustella, koska kirjoittajista suurin osa ei ymmärrä eroa julkisen palstakeskustelemisen ja minkä lie omien asioidensa kanssa, joihin mihinkään ei minulla ainakaan ole mitään osaa.

• kommentti...,,..,.
        kateuden koodi kirjoitti:

Mitenhän voi tulla työkyvyttömäksi kateuden takia? Eikö silloin ole jo korvien välissä vikaa? Sehän on suomalaisen perisynti tuo kateus. Tuolla tavallahan kaikki saisi olla eläkkeellä jo kaksikymppisestä jos työkaverin kateuden takia voi eläkkeelle jäädä. Kateuden kohde jos on niin silloinko on työkyvytön. Voi elämä teidän kanssanne. Eikö voi suoraan sanoa että on heikkohermoinen eikä kestä työelämää, tai sitten voihan se työkyvyttömyys olla kotoisin niistä kotiasioistakin.
        Mitenkä "joku maksaa" ei vaihtanut työpaikkaa jos se oli niin kauhea. Elämä ei ole helppoa kenelläkään.

Siinä on ihminen, joka ei tiedä mitään kateuden kohteena olosta, ilmiselvästi: Miten niin joku ei voisi joutua kauteuden vuoksi ennenaikaiselle vaikka ihan eläkkeellekin ja miksi sä solvasit ton kommenttiin? Itseäni ei onneksi koskaan ole aikuisiällä kadehdittu, mutta kyllä minä muistan, millaista sen kohteena oli olla lapsena ja teininä. Se kateus mitä minä itse aikoinaan koin, oli esimerkiksi sellaista jatkuvaa mitätöintiä, eli tietyt ihmiset antoivat jatkuvasti rivien välistä ymmärtää, että olisin muka jotenkin "tyhmä" ja koko niiden kommentointi mulle oli aina sellaista jatkuvaa ns. kaksoisviestintää, että olin muka "huumorintajuton", jos suutuin saamastani epäasiallisesta kohtelusta.

"Huumoriin" kuitenkaan nyt vaan kuitenkaan yksinkertaisesti ei kuulu sellainen käytös, että naurettaisiin jonkun kustannuksella, vaan epäkateelliset ihmiset haluavat nauraa vitsailun kohteensa kanssa hyväntahtoisesti yhdessä siten, että kaikilla on hyvä mieli ja ettei kukaan koe oloaan ulkopuoliseksi.

Muistan myös sen, miten minua kadehdittiin vaatteistani aikoinaan. Jotkut luuli, että olin muka kauhean rikkaasta perheestä, vaikka tavisduunaritaustoista esimerkiksi omat vanhempani on ponnistaneet ja hyvinkin köyhistä. Ja sitten kun vielä olin ujo, niin se käännettiin siten, että olisin muka "ylpeä". Ja ei ne kadehtijat edes halunneet tutustua minuun, mikä onneksi on kai onni, koska sitten aikuisiällä löysin kanssani samanhenkistä seuraa ja aloin tajuta sitäkin, että miten todella paljon ne taustat vaikuttavat siihen, että millaiset ihmiset keskenään ovat ystäviä.

Et taida tietää, että mitä se kateus on ja tavallaan toisaalta ymmärrän, ettet sinä nimetön sellaisen kohteena koskaan ole voinut ollakaan, koska toi arvomaailma tossa kyseisessä nimettömässä tekstissä on sellainen, että olisit takuulla pikemminkin kadehtija, kuin kadehdittu. Siis kirjoitin tämän nimimerkillä "kateuden koodi" kirjoittaneelle...

• joooohhh...
        jaaahh...,,.,. kirjoitti:

Mikä sairas rikollinen siinä kirjoittaa... Sä nimimerkki "Saman kokenut" anonyymi. En ole missään nähnyt mitään kirjoitusta, missä kukaan olisi puhunut mistään 30:n vuoden välillä... Mä ainakin puhuin siitä, että kakarana oli yks tyhmä kaveri, en ole avautunut henkilöstäni elämässäni tällä Suomi24- foorumilla ja muuta... Jos toi herjasönkkäys mulle oli. Mitä "olla erilainen"? Mä ainakin olen jakanut elämäni aikusikääni ja sitä edeltävään jaksoon ja aikuisiällä en koskaan ole omannut paskapäisiä ystäviä. Ja minä ainakaan en halua olla mikään ystävä ainakaan niille ihmisille, jotka minua kiusasivat peruskoulussa: teki melkein mieli vetää turpaan, kun ykskin sellaisista kerran "lähestyi" ihan pokalla minua julkisella paikalla ja kyseli, että olenko pitänyt "yhteyttä" hänen kaveriinsa ihmiseen, jonka osaksi vuoksi muutin toiselle puolelle Suomea, koin melkein psykoosin koulukiusaamisesta ja muuta... Haluan jakaa elämäni siten, etten muistele ihmisiä, jotka minulle ovat pahaa tahtoneet. Koska jotkut ihan oikeasti aikoinaan tahtoivat kateuksissaan.

Sai ne pahat ihmiset kuitenkin sen verran pahaa aikaan ja vaikuttavat elämääni vielä vuosikymmeniä myöhemminkin vaikkeivat fyysisesti tietenkään kun en tekemisissä halua olla, niin siten, että esimerkiksi oma siskoni luulee, että olisin "persoona, joka ei tule ihmisten kanssa toimeen". Sai raukka tietysti sen verran pilkkaa ja pupputarinoita saada kuulla minun persoonastani aikoinaan... Samaten aina kun käyn lapsuuden paikkakunnallani, tuijottaa tietyt ihmiset minua kuin lehmä uutta veräjää ja änkäsee töykeän uteliaina kysymystulvien kanssa kimppuuni, jos minut näkevät... Itse en koskaan ole tuonut edes julki, enkä toisi, että mikä sen ajattelemattomien ihmisten aiheuttaman kokemani koulukiusaamisen hinta kakarana oli: tosi varhain kotoa lähteminen, erilaiset pelot pitkälle aikuisuuteen, aiheettomat häpeän tunteet, tilapäisesti koulumenestyksen tippuminen vaikka lukionkin aloitin kympeillä...Mutta ne jotka minut tuntevat, tietävät kyllä että mä olen v*tun fiksu. Ja hyvä tyyppi. Eikä ole itsetunto- ongelmia suuremmin aikuisuudessa ollut, paitsi vakava fyysinen sairauteni, mistä syystä olen joutunut jo ns. nuorelta iältä ns. tappelemaan kaks kertaa kovemmin selviyäkseni, kuin monet mulkut. Se sairaus on onneksi opettanut empatiaa. Ei kykenisi olemaan pinnallinen. Kateellinen ihminen taas en ole ollut koskaan. En osaisi.

Niin, jotkut tahtovat toisille pahaa. Haluatko avautua asiasta lisää?

Mutta sisarellasi lienee sinusta realistinen käsitys, koska on joutunut sinua vierestä niin kauan seuraamaan.

• hoh hoi jaaaaa
        eipä ole, kirjoitti:

Se kaikki nyt vaan sattuu olemaan täyttä totta. Ilkeimmät ja kateellisimmat eivät tunnista asiaa itsessään, pahimmista selän takana juoruajista puhumattakaan. Ei se siitä mihinkään muutu, että osoittelee muita sormella.

Ja aloitushan on tietysti omasta mielestäsi niin älykästä ja nokkelaa huumoria vähän kuten nämä väsyneet vastauksesi, joita ei jaksa loppuun asti lukea. Eikö sua nukuta kun kirjoitat, vai oletko todella niin tohkeissasi kun olet niin suuri humoristi mielestäsi?

• no eipä ole....
        hoh hoi jaaaaa kirjoitti:

Se kaikki nyt vaan sattuu olemaan täyttä totta. Ilkeimmät ja kateellisimmat eivät tunnista asiaa itsessään, pahimmista selän takana juoruajista puhumattakaan. Ei se siitä mihinkään muutu, että osoittelee muita sormella.

Ja aloitushan on tietysti omasta mielestäsi niin älykästä ja nokkelaa huumoria vähän kuten nämä väsyneet vastauksesi, joita ei jaksa loppuun asti lukea. Eikö sua nukuta kun kirjoitat, vai oletko todella niin tohkeissasi kun olet niin suuri humoristi mielestäsi?

Kenelle sinä tuon kirjoitit, sinä nimimerkillä "hoh hoi jaaaaa"? Kuka on sinusta "kateellinen"? Mikäli tuo keskustelupalstaviesti minun viestiini oli vastineeksi, niin voisin suositella sellaista metodia, että jos ei tällaisella avoimella nimettömällä julkisella keskustelupalstalla osaa kirjoitustyylien perusteella erottaa eri kirjoittajiksi edes ketjun aloittanutta jostakin ketjuun vastanneesta, voi olla kirjoittamatta mitään. Minä en ole ketjun aloittanut, enkä juuri laadi foorumille aloituksia. Olen myös kyllästynyt siihen, että tuntemattomat tässä herjaavat minua ilmeisen pokalla - nimettömästi. Ja olen kylläkin siinä luulossa, että keskustelupalstalla jos kommentoi, tulisi sitten keskustella...

Olen kyllä huumoriakin omaava ihminen, mutta _en_ sillä tavalla, että tyyliini kuuluisi laatia järjettömiä tai loukkaavia aloituksia netin julkiselle keskustelufoorumille. Tämäkin aloitus herätti huomioni ainoastaan siksi, että kun oli eilen etusivulla. Oli sangen kummallinen keskustelu, etten sanoisi!

• jaaaah....,,..,.
        joooohhh... kirjoitti:

Mutta sisarellasi lienee sinusta realistinen käsitys, koska on joutunut sinua vierestä niin kauan seuraamaan.

Nimimerkille "joooohhh": Et katso epäeettiseksi käytökseksi vihjailla nimettömälle kirjoittajalle mustamaalaavia väitteitä? Nyt keksin yhden asian, mistä voisin olla jollekin kateellinen! Joo: nörttitaidot - niitä mulla ei ole yhtään ja täytyisi kai opiskella, ettei sitten tulisi niin järkyttävällä tavalla nolatuksi, kuin minä yleensä ja aina näissä Suomi24- keskusteluissa - useimmiten aiheetta - tulen.:( Ilmeisesti ei sitten ptäisi kertoa mitään itsestään? Sekö on se keskustelukulttuuri, mitä te tuntemattomien kanssa näillä palstoilla haluatte harjoittaa, oikeasti? Kuule mulla ja mun siskolla on ihan hyvät välit.:) Tein ilmeisesti taas vain sen virhearvion, kun aloin keskustella aiheesta, mistä tuo outo aloittanut aloituksen laati ja aloittaneen aihehan oli "kateus". Itse en kyllä kadehdi yhtään ketään. Onneksi kuitenkin sen näkee teksteistä, että mitkä nimimerkit jauhaa ihan puppujuttua ja kekä edes yrittää keskustella.

En suuremmin osaa arvostaa sitä asiaa, että näillä palstoilla näemmä käyttäydytään ihan järjettömästi. Ja please älkää sotkeko yksityisiä yhteisöjä julkiseen keskustelupalstakeskustelemiseen, koska niin kauan kuin nämä keskustelupalstat eivät ole nimellä tapahtuvaa kirjoittelua, on tässä kyllä kaikilla oikeus tulla kohdelluksi asiallisesti, jos asiallisen tekstin kirjoittaa. Ette te voi tietää, että kuka tai ketkä täällä ovat häiriköitä tai että ketkä eivät ole.

Tarkottaako toi sitä, että näitä palstoja sotketaan henkilöihin? Ainakaan keskustelukulttuuri ei ole kovin mieltä ylentävää näin ulkopuoliselle lukijalle!

Ja kenenkään ei pidä toivoa kenellekään mitään pahaa; aika ahdistavaa tollanen juttu, kun sentään on nyt ystävänpäivä ja jotenkin toivoisi, että jokaisella olisi edes yksi tai kaksi ystävää, ettei tarvitsisi netissä meuhkata.

Arvostakaa ihmisiä.

• yks kommentti vielä.
        Jaa. kirjoitti:

Sen verran vielä, kun siinä tuntematon nimettä herjaat, että joo en pidä julkisten valheiden esittämisestä: jollakin sairaalla on minun nimissäni tällä Suomi24:lla profiili, koska aina kun tulen näitä skitsoja aloituksia etusivulta lukemaan, tulee tuohon joku sairas sana "minä- profiili" ja voin vannoa, että tämä idioottifoorumi Suomi24 olisi viimeisiä, missä minä haluaisin esiintyä henkilölläni tai kuulua tällaisen yhteisöihin. Se varmaan ei sinua siinä nimettä viatonta herjatessasi haittaa sitten yhtään, että herjaamisesi kohdistat viattomaan?

Mitäs muuta moraalisi vielä sallii, kun sallii näemmä viattoman herjaamisen? Ilmeisesti sen, että viattoman nimissä voi luoda netin foorumille käyttäjätunnuksen ja alkaa suoltaa netissä puppujuttua luonnollisesta herjaamisesi kohteesta, eli minusta ja pelotella minua netissä ja uhkailla ja mitä vielä...

Minun mainettani te kusipäät netissä selkäni takana toimijat nettiherjaajat ja mitkä lie ette lokaa! Ja uteliaisuuttakin kiitos vähän vähemmäksi: minä en ole netissä ihmissuhteistani avautunut, ja erityisesti siksi ne eivät kuulu ulkopuolisille - eivätkä erityisesti tollasen perättömien puhumisen ja herjaväitteiden esittämisen nimissä!

• sanoisin vielä...,,
        joooohhh... kirjoitti:

No katotaan, saanko joskus selville, että mitä selkäni takana on tässä Suomi24:ssa tehty ja joristaan sitten, jos vielä jaksan katsella nimettömiä henkisesti väkivaltaisia solvaajia, jotka haluavat loukata mainettani. Kuules nyt: väärälle sinä siinä nimettä herjaat , jos yrität minut väittää hulluksi ja nettiherjaajaksi. Minulla on hyvä maine, olen aikuinen ihminen ja tapoihini ei kuulu esimerkiksi urkkia netissä tuntemattomien elämää ja sitten väittää ihmisistä perättömyyksiä. Kerro jorinas sille kusipäälle, jolla on mun nimissä hallussaan tälle Suomi24:lle käyttäjätunnus ja keiden lie vielä muiden viattomien herjattujen nimissä.

Sen vaan voin sanoa, että kyllä on ollut otsaa minua herjanneilla! Milloin minua syytellään Suomi24:ssa runkkariksi ja väitetään että hilluisin jossakin pornopalstoilla, milloin haukutaan ja pelotellaan niin että en ymmärrä millaiset ihmiset edes kehtaavat sellaisia perättömyyksiä viattomalle tässä julkisuudessa esittää, milloin minua yritetään "auttaa"( suomeksi siis vittuilla), kun herjaajani haluavat esittää että olisin mielenterveydeltäni häiriintynyt ja mitä vielä paskaa.... Helppoahan toi tietysti tekniikan tuntevalle on: ensin roikkuu kuin sekopäät viattoman nimettömän perässä palstalta toiselle ja käyttää kaikkea sitä tietoa hyväksi herjaamiseen mitä olen vilpittömästi nimettä kirjoittanut ja ehkä käyttävät väärin ylläpitäjien oikeuksiaankin, sitten henkilöivät minut selkäni takana ja sen jälkeen vääristelevät kaikki tekemiseni. Kusipäisyysaste siinä toiminnassa on kyllä sitten jo sillä tasolla, että vähintään sakot pitäisi tippua niille kaikille, jotka herjaamista netissä tietoisesti harjoittaa. Olin luullut, että Suomi24:ssa kirjoittaisi täysijärkisiä ihmisiä, joita ei kiinnosta kirjoittajien henkilöt, vaan keskusteleminen tuntemattomien kanssa.

Ja jos tolleen aletaan nimettä selkäni takana minua herjata, niin helppoahan sekin kai on, koska urkkimaanhan pääsee - jos päästään pipi - vaikka viattomien Facebokeihin, mistä laittomille nettitoimijoille voi selviätä herjaamisharrastukseensa sukulaisuussuhteita, ystävyyssuhteita ja muuta. Netti ei kuitenkaan ole sitä toimintaa varten. Että sanoisin, että jättäkää viattomat hyvämaineiset kansalaiset rauhaan! Mä en pidä siitä, että minulle tuntemattomat ihmiset herjaavat minua näissä nettikeskusteluissa. En ole teille mitään tehnyt.

• jatkuu toisaalla
    • yksinkeskustelu.suom
    • emili-a

Tuollaisetko on nykyään nuoren naisen ulkonäköpaineet?
      Sanoisin, että annat aivan liikaa aikaa ja enegiaa ulkonäköpaineillesi.
      Terveys ennenkaikkea ja keskity kouluun, harrastuksiin, löytämään hyvät ystävät, ja vielä kerran teveyteesi jne. Sä tarvitset hyvän yleiskunnon jaksaaksesi.

• omituinen höpöttäjä
    • Samantha Foxin karisma ,. ,. ,. ,.?

• TROLLOLLOL

Aloitus on provo, tuota kohtaa nauroin itsekin =D

• KArjala taKaisiN

Karjaa, sitä en ole kenetäkään himoinnut. En lehmiä toisilta, en kanoja kaupungilla, en kalkkunaa, en aasia, en mitään eläintä toiselta. Muita käskyjä olen rikkonut, mutta karjaa en ole himoinnut.

• Mullimies234

Kadehdin. Kaikkea koko ajan, yleensä kieroilen niin että ystäväni suunnitelmat menevät pieleen. Onnistun siinä aika hyvin. Ei ne oo kuitenkaan niitä ansainnu.

• Tssssh.....

Ja luonnollisesti aliarvioit ystäväpiirisi kuvittelemalla, että kieroiluominaisuus jää huomaamatta?

• ok elämä

Voi hyvänen aika..tommoista elämä voipi olla jos oikeat ongelmat puuttuu.Lopeta kadehtimenen niin ilmeesi muuttuu iloisemmaksi ja saat huomiota sinäkin..:)

• Dinosaurus?

Ystävä on ihminen, jonka menestymisestä ja onnesta voi iloita, jonka suruihin otetaan osaa ja koetetaan auttaa.. miten tämä ystävä ja tuttava -termit on menneet sekaisin??

• kommentti...,,..,.
        Dinosaurus? kirjoitti:

Ystävä on ihminen, jonka menestymisestä ja onnesta voi iloita, jonka suruihin otetaan osaa ja koetetaan auttaa.. miten tämä ystävä ja tuttava -termit on menneet sekaisin??

No korkeintaan etäisiä tuttaviansahan näiden palstojen paskapäät mustamaalaakin, eivätkä ihmisiä jotka oikeasti ovat heidät tuntevia tai jotka he mustamaalaajat itse tuntevat... Haluavat sotkea tuntemattomien ihmisten ihmissuhteita ja levittää väärää tietoa - todennäköisesti. Näitä keskustelupalstoja käyttävät sitten siihen sairaaseen harrastukseensa. Oksettavin piirre on se, että tuon häiriintyneen kiusaamisen pitää tapahtua keskustelupalstoilla! Narsistista ja sairasta pilata muilta keskustelupalstoilla käymisen ilo sillä, että laativat täysin todellisuudenvastaisia kummallisia mielikuvitusherjatarinoita, joita vielä kutsuvat "provoiksi" ja joille moukkamaisimmat nauravat... Onhan se ikävää todeta, että kai sitä pitäisi siirtyä vaikka Facebookiin ja alkaa keskustella netissä vain varmuudella tiedettyjen kanssa, kun ei näillä anonyymeilla palstoilla tuntemattomien kanssa keskustelusta enää mitään tule keskusteluja häiriköivien vuoksi.

Minäkin ihmettelen, että miten nämä jutuissaan sekoittavat ystävät ja tuttavat... Ystävä on sellainen, että ei ystävä mitään välejä poikki laita, eikä sellaisia kadehdita "vaatteista" tai "rahasta" tai "ulkonäöstä" tai "ammattistatuksesta" tai mistään, mikä näiden tampioiden arvomaailmassa on muka "ystävyyttä". Ystävä on ihminen jonka kanssa pidetään säännöllisesti yhteyttä ja jota tavataan säännöllisesti ja ystävä on ihminen, jolle ei ikinä haluta mitään pahaa ainakaan. Jokainen voi laskea, että kuinka monta ystävää omaa sillä perusteella, että keiden kanssa eniten aikaansa viettää. Tuttaviakaan on turha kadehtia ja voi mennä hoitoon, jos etäisten tuttavien asiat tai elämä edes kiinnostaa ainakaan mustamaalaamismielessä...

Minä ainakin vetäisin ne paskapäät oikeuteeen, mikäli joku esiintyy minun nimissäni tällä sairaalla Suomi24- foorumilla! Joskus käynyt nimittäin tässä sellainenkin mielessä, kun talikallot sen verran pontevasti anonyyymeina herjaa minua näissä keskusteluissa - suorastaan pakkomielteisesti, vaikken omaa foorumille mitään edes rekisteröityä nimimerkkiä, enkä ole koskaan omannut! Enkä minä ainakaan haluaisi henkilökohtaisesti tutustua tämän Suomi24- foorumin kirjoittajiin: valtaosa on vastenmielisen oloisia...

• valehteluharrastus
        kommentti...,,..,. kirjoitti:

No korkeintaan etäisiä tuttaviansahan näiden palstojen paskapäät mustamaalaakin, eivätkä ihmisiä jotka oikeasti ovat heidät tuntevia tai jotka he mustamaalaajat itse tuntevat... Haluavat sotkea tuntemattomien ihmisten ihmissuhteita ja levittää väärää tietoa - todennäköisesti. Näitä keskustelupalstoja käyttävät sitten siihen sairaaseen harrastukseensa. Oksettavin piirre on se, että tuon häiriintyneen kiusaamisen pitää tapahtua keskustelupalstoilla! Narsistista ja sairasta pilata muilta keskustelupalstoilla käymisen ilo sillä, että laativat täysin todellisuudenvastaisia kummallisia mielikuvitusherjatarinoita, joita vielä kutsuvat "provoiksi" ja joille moukkamaisimmat nauravat... Onhan se ikävää todeta, että kai sitä pitäisi siirtyä vaikka Facebookiin ja alkaa keskustella netissä vain varmuudella tiedettyjen kanssa, kun ei näillä anonyymeilla palstoilla tuntemattomien kanssa keskustelusta enää mitään tule keskusteluja häiriköivien vuoksi.

Minäkin ihmettelen, että miten nämä jutuissaan sekoittavat ystävät ja tuttavat... Ystävä on sellainen, että ei ystävä mitään välejä poikki laita, eikä sellaisia kadehdita "vaatteista" tai "rahasta" tai "ulkonäöstä" tai "ammattistatuksesta" tai mistään, mikä näiden tampioiden arvomaailmassa on muka "ystävyyttä". Ystävä on ihminen jonka kanssa pidetään säännöllisesti yhteyttä ja jota tavataan säännöllisesti ja ystävä on ihminen, jolle ei ikinä haluta mitään pahaa ainakaan. Jokainen voi laskea, että kuinka monta ystävää omaa sillä perusteella, että keiden kanssa eniten aikaansa viettää. Tuttaviakaan on turha kadehtia ja voi mennä hoitoon, jos etäisten tuttavien asiat tai elämä edes kiinnostaa ainakaan mustamaalaamismielessä...

Minä ainakin vetäisin ne paskapäät oikeuteeen, mikäli joku esiintyy minun nimissäni tällä sairaalla Suomi24- foorumilla! Joskus käynyt nimittäin tässä sellainenkin mielessä, kun talikallot sen verran pontevasti anonyyymeina herjaa minua näissä keskusteluissa - suorastaan pakkomielteisesti, vaikken omaa foorumille mitään edes rekisteröityä nimimerkkiä, enkä ole koskaan omannut! Enkä minä ainakaan haluaisi henkilökohtaisesti tutustua tämän Suomi24- foorumin kirjoittajiin: valtaosa on vastenmielisen oloisia...

Muiden ihmisten esittäminen = trollaaminen netissä on lähinnä raukkamaista. Mutta luvattoman helppoa, vähän kuin puhuisi paskaa ihmisestä joka ei ole paikalla.

Joten, sopii raukoille, valehtelijoille, luonnevikaisille ikään kuin jatkoharrastuksena.

Jatkakaa =D

• kommentti...,,..,..
        valehteluharrastus kirjoitti:

Muiden ihmisten esittäminen = trollaaminen netissä on lähinnä raukkamaista. Mutta luvattoman helppoa, vähän kuin puhuisi paskaa ihmisestä joka ei ole paikalla.

Joten, sopii raukoille, valehtelijoille, luonnevikaisille ikään kuin jatkoharrastuksena.

Jatkakaa =D

Oli sitten kunnianloukkaus, sä nimimerkki "valehteluharrastus"? Tässä ei edes lain edessä tällaisella anonyymilla foorumilla kuin tämä Suomi24, ole vastuullisia minkäänasteiseen epäeettiseen käytökseen ne kaltaiseni, jotka aina kirjoittavat nimimerkkiä koskaan edes luomatta, vaan korkeintaan tietoturvarikolliset, ainakin jos vaikkapa minua viatonta herjaat. Näille julkisille Suomi24- keskustelupalstoille, niin kuin nyt tämä, saa ihan vapaasti lain edessä postata keskusteluun mielipiteen anonyymisti hankkimatta nimimerkkiä. Siinä käsityksessä ainakin minä olen, kun omalla nimelläni kerrankin kysyin ylläpidon maksullisesta numerosta, että saako tänne näille julkisille palstoille kirjoittaa, vaikkei ole jäsen - sanoivat että saa. Millainen ihminen muuten esittäisi "muita ihmisiä" tietoisesti netissä? Varmaan sen sortin hullut, joille lain rikkominen ei ole ongelma ja joille maineessa ei ole mitään menenettävää. Ei kuitenkaan tavikset. Eli älä herjaa.

Minulla ainakaan ei ole hyvän maineeni menettämiseen mitään halua. Ja sen verran terveesti narsisti olen, että pidän itseäni sen verran älykkäänä, ettei mun muiden ihmisten nimissä koskaan tarvitsisi mielipiteitäni esittää. Mieluummin olen rehellinen täysin nimetön, kun kerran teidän nimettömien kanssa keskustelen. Varokaa mitä sanotte.

• joopa joo
        kommentti...,,..,.. kirjoitti:

Oli sitten kunnianloukkaus, sä nimimerkki "valehteluharrastus"? Tässä ei edes lain edessä tällaisella anonyymilla foorumilla kuin tämä Suomi24, ole vastuullisia minkäänasteiseen epäeettiseen käytökseen ne kaltaiseni, jotka aina kirjoittavat nimimerkkiä koskaan edes luomatta, vaan korkeintaan tietoturvarikolliset, ainakin jos vaikkapa minua viatonta herjaat. Näille julkisille Suomi24- keskustelupalstoille, niin kuin nyt tämä, saa ihan vapaasti lain edessä postata keskusteluun mielipiteen anonyymisti hankkimatta nimimerkkiä. Siinä käsityksessä ainakin minä olen, kun omalla nimelläni kerrankin kysyin ylläpidon maksullisesta numerosta, että saako tänne näille julkisille palstoille kirjoittaa, vaikkei ole jäsen - sanoivat että saa. Millainen ihminen muuten esittäisi "muita ihmisiä" tietoisesti netissä? Varmaan sen sortin hullut, joille lain rikkominen ei ole ongelma ja joille maineessa ei ole mitään menenettävää. Ei kuitenkaan tavikset. Eli älä herjaa.

Minulla ainakaan ei ole hyvän maineeni menettämiseen mitään halua. Ja sen verran terveesti narsisti olen, että pidän itseäni sen verran älykkäänä, ettei mun muiden ihmisten nimissä koskaan tarvitsisi mielipiteitäni esittää. Mieluummin olen rehellinen täysin nimetön, kun kerran teidän nimettömien kanssa keskustelen. Varokaa mitä sanotte.

Kyllä ihmisillä nyt vaan on halua saada toinen ihminen menettämään maineensa itsensä sijasta. Se on sitä raukkamaisuutta.

Toisena ihmisenä netissä esiintyminen on lähinnä raukkamaista ja sopii hyvin luonnevikaisille, yksinäisille, häiriintyneille, kostonhaluisille, katkerille, sairaille jne. Heitä tulee aina olemaan.

• kommentti...,,..,.
        joopa joo kirjoitti:

Kyllä ihmisillä nyt vaan on halua saada toinen ihminen menettämään maineensa itsensä sijasta. Se on sitä raukkamaisuutta.

Toisena ihmisenä netissä esiintyminen on lähinnä raukkamaista ja sopii hyvin luonnevikaisille, yksinäisille, häiriintyneille, kostonhaluisille, katkerille, sairaille jne. Heitä tulee aina olemaan.

Aivan. Samoin nimettömien teksteillä _esiintyminen_ on luonnevikaisuutta, koska "toisena ihmisenä esiintymistä" rikollisesti, mikäli vaikka minulta ei kysytä, että haluanko minä tekstejäni henkilöitävän ja jos minun näitä viattomia nimettömiä tekstejäni käytetään selkäni takana ihan toisen tyyppisen "keskustelukulttuuriin", kuin mitä oma etiikkani edustaa. Olen kylläkin tosin näin nimettä sen verran persoonastani ja mielipiteistäni kertonut tällä foorumilla, että ei se kovin helpppoa ole kuraperseillä mun näkemyksillä - hullukaan ei uskoisi, että tyyppi joka on kertonut lapsuudessaan anoreksian ja koulukiusaamisen vuoksi kokeneensa lähes psykoosin, kertonut anonyymina olevansa akateeminen ja muuta - että tällainen tyyppi haluaisi esittää mielipiteensä "toisen henkilöllä". Tai olla henkilö tällaisella foorumilla itse. Vilpittömyys on arvo ja se on harvoille ja valituille mahdollista ja vaatii vaan normaalietiikkaa tässä anonyymissa netissä.

Mulle on pääasia ainoastaan se, että mun tuntemiani läheisiä ja ystäviä ei kukaan kusipää herjaa. Tai minua. En liiku piireissä, missä ihmisiä kiusattaisiin tai mustamaalattaisiin, joten en halua nähdä sellaista arvomaaailmaa myöskään tässä anonyymissa Suomi24- netissä.

• Eewari!
        kommentti...,,..,.. kirjoitti:

"Siinä käsityksessä ainakin minä olen, kun omalla nimelläni kerrankin kysyin ylläpidon maksullisesta numerosta, että saako tänne näille julkisille palstoille kirjoittaa, vaikkei ole jäsen"

Laittaisitko tuon ylläpidon maksullisen puhelinnumeron näkyviin, voisin itsekin soitella sinne päin. Olen kirjoitellut tänne vilpillisesti ilman nimimerkkiä ja useimmiten omadiagnooseja suoraan lääkärikirjasta. Nyt alkoi mietityttää, onko se sittenkin epäeettistä "lain edessä" ja olisi kiva ripittäytyä maksulliseen numeroon.

• kommentti...,,..
        Eewari! kirjoitti:

"Siinä käsityksessä ainakin minä olen, kun omalla nimelläni kerrankin kysyin ylläpidon maksullisesta numerosta, että saako tänne näille julkisille palstoille kirjoittaa, vaikkei ole jäsen"

Laittaisitko tuon ylläpidon maksullisen puhelinnumeron näkyviin, voisin itsekin soitella sinne päin. Olen kirjoitellut tänne vilpillisesti ilman nimimerkkiä ja useimmiten omadiagnooseja suoraan lääkärikirjasta. Nyt alkoi mietityttää, onko se sittenkin epäeettistä "lain edessä" ja olisi kiva ripittäytyä maksulliseen numeroon.

Jaa sinulle sellainen kommentti, että tuskinpa vaan on laitonta kirjoittaa Suomi24:n keskustelupalstoille omaamatta tälle foorumille omaa nimimerkkiä, koska siinä tapauksessa kaikki saitin jäsenetkin ja kaikki keskustelupalstoille kirjoittavat olisivat rikollisia, kun ei juuri kukaan näy kirjoittavan rekisteröidyllä nimimerkillä näillä palstoilla, joilla mahdollisesti ehkä sellainen onkin, vaan useimmat kirjoittavat ilman nimimerkkiään. Valtaosa näiden keskustelupalstojen viesteistä näkyy olevan anonyymeja tai itseasiassa kaikki...

Sen sijaan sellainen on laitonta, että jos tietoisesti esiintyy jollakin vaikkapa tällaisella foorumilla toisena henkilönä ja siten, että saattaa muiden kirjoittajien tietoon väärää tietoa anonyymin palstalle kirjoittavan jonkun yksittäisen anonyymin kirjoittajan henkilöllisyydestä - tai jos levittää palstoille kirjoittavien tahi ulkopuolisten ihmisten henkilötietoja ympäri anonyymia nettiä...Sopii toivoa, ettei sitä tapahdu tai jos mikäli tapahtuu, että myös poliisi seuraa saittia, koska siinä tapauksessa poliisille todella olisi tilausta näillä palstoilla.

Enkä usko, että myöskään lääkärinä esiintyminen palstoilla olisi laillista - tai ainakin sellainen on hyvin epäeettistä käytöstä, jos kirjoittaja todella ei ole lääkäri...

Ja lopettakaas noiden mielikuvitusjuttujen kirjoittaminen!

• Kiitos tiedoista!
        kommentti...,,.. kirjoitti:

Jaa sinulle sellainen kommentti, että tuskinpa vaan on laitonta kirjoittaa Suomi24:n keskustelupalstoille omaamatta tälle foorumille omaa nimimerkkiä, koska siinä tapauksessa kaikki saitin jäsenetkin ja kaikki keskustelupalstoille kirjoittavat olisivat rikollisia, kun ei juuri kukaan näy kirjoittavan rekisteröidyllä nimimerkillä näillä palstoilla, joilla mahdollisesti ehkä sellainen onkin, vaan useimmat kirjoittavat ilman nimimerkkiään. Valtaosa näiden keskustelupalstojen viesteistä näkyy olevan anonyymeja tai itseasiassa kaikki...

Sen sijaan sellainen on laitonta, että jos tietoisesti esiintyy jollakin vaikkapa tällaisella foorumilla toisena henkilönä ja siten, että saattaa muiden kirjoittajien tietoon väärää tietoa anonyymin palstalle kirjoittavan jonkun yksittäisen anonyymin kirjoittajan henkilöllisyydestä - tai jos levittää palstoille kirjoittavien tahi ulkopuolisten ihmisten henkilötietoja ympäri anonyymia nettiä...Sopii toivoa, ettei sitä tapahdu tai jos mikäli tapahtuu, että myös poliisi seuraa saittia, koska siinä tapauksessa poliisille todella olisi tilausta näillä palstoilla.

Enkä usko, että myöskään lääkärinä esiintyminen palstoilla olisi laillista - tai ainakin sellainen on hyvin epäeettistä käytöstä, jos kirjoittaja todella ei ole lääkäri...

Ja lopettakaas noiden mielikuvitusjuttujen kirjoittaminen!

Valelääkäreihin en ole vielä netissä törmännytkään. Heille maksetaan varmaan aika huonosti?

• kommentti...,,..
        Kiitos tiedoista! kirjoitti:

Valelääkäreihin en ole vielä netissä törmännytkään. Heille maksetaan varmaan aika huonosti?

Nautitko jotenkin erityisesti, kun saat kirjoittaa pupputarinoita? Sähän pidät mua ilmiselvästi aivan umpityhmänä, kun pokerilla väistät asiat joista keskustelupalstaviesteissäni kirjoitan ja heität vaan jotakin vastinetta, mikä ei mitenkään liity siihen mitä minä sanoin. Ja siis nimettä anonyymisti tuntemattomalle nimettömälle ja julkisella netin keskustelupalstalla. Itse en kehtaisi.

• Kiitos!
        kommentti...,,.. kirjoitti:

Nautitko jotenkin erityisesti, kun saat kirjoittaa pupputarinoita? Sähän pidät mua ilmiselvästi aivan umpityhmänä, kun pokerilla väistät asiat joista keskustelupalstaviesteissäni kirjoitan ja heität vaan jotakin vastinetta, mikä ei mitenkään liity siihen mitä minä sanoin. Ja siis nimettä anonyymisti tuntemattomalle nimettömälle ja julkisella netin keskustelupalstalla. Itse en kehtaisi.

Keskustelet sen verran kattavasti nimettömänä anonyyminä tuntemattomalta tuntemattomalle kirjoittamisesta, ettei minulla henkilökohtaisesti ole asiaan mitään lisättävää.

Niinpä toivonkin sinun vihjaavan minulle nettivalelääkäreistä, jos satut sellaisen jollain palstalla näkemään.

• kommentti...,,..,
        Kiitos! kirjoitti:

Keskustelet sen verran kattavasti nimettömänä anonyyminä tuntemattomalta tuntemattomalle kirjoittamisesta, ettei minulla henkilökohtaisesti ole asiaan mitään lisättävää.

Niinpä toivonkin sinun vihjaavan minulle nettivalelääkäreistä, jos satut sellaisen jollain palstalla näkemään.

No mutta minä sanon nyt sen, että mietin tässä ainoastaan sitä, että onkohan toi pupun syöttäminen - mikä sitä sitten harjoittaakaan - ihan todella jo osoitettu minulle ja siten uhkailua ja pelottelua julkisella palstalla? En tiedä kuka sitä sairasta käytöstä harjoittaa, että mustamaalaa minua näissä palstakeskusteluissa ja yrittää väittää minua asiattomaksi tai epäeettiseksi, mutta soisi ymmärrettävän, että minä en nauti siitä yhtään. Etkö ymmärrä, että on pelottavaa, että nimettömät julkisen nimettömän palstan keskusteluissa herjaavat minua? Ja se jokin sairas, joka minua palstakeskusteluissa myös mustamaalaa, syyttelee minua myös sairaiden aloitusten laatimisesta - selvää mustamaalaamista minua kohtaan, kohdistui sitten suoraan tai vain välillisen mustamaalaavasti minuun!

Juttelin just ystäväni kanssa, että taidanpa kasvokkaisessa keskustelussa hänen kanssaan, kun seuraavan kerran kahvitellaan, näyttää hänelle nämä keskustelut joihin olen nimettömänä ottanut osaa ja saanut TÄYSIN ASIATTOMIA kommentteja, niin voi sitten ottaa kantaa, että kannattako mun tolkuttoman herjaamisen kohteena ja ilmeisenä pupputarinoiden syöttämisen kohteena Suomi24:n näissä keskusteluissa ilmeisesti olevana mennä jo poliisille, vaiko ei! Tähän asti en monesta sairaasta ja väkivaltaisesta palstoilla saamastani keskustelupalstaviestistä ole ilmoittanut, kosken halua syyllistyä perättömään ilmiantoon, kun en koskaan tiedä keiden kanssa keskustelen tässä Suomi24:ssa näissä julkisissa nimettömissä keskusteluissa, mutta se menee jo yli, että ilman nimiä keskustelupalstoilla minulle tuntemattomat ihmiset höpisevät lähipiireistäni ja muuta sontaa muka nettikäyttäytymisestäni, vaikken minä keskustele näillä nimettömillä Suomi24- palstoilla tunnettujen tai minulle tuttujen ihmisten kanssa, vaan tyystin tuntemattomien nimettömien kanssa.

Ketkä Suomi24:ssa nauttivat herjaamisesta, mitkä ja minkälaiset ihmiset?

Oli se sitten minulle miten noloa tahansa, miten minä olen nimettömänä Suomi24:ssa kirjoittanut, ei se kyllä oikeuta ketään pelottelemaan minua! Muutenkin halveksun umpisairaita kirjoittajia näillä nimettömillä foorumeilla, kun eivät tunnu piittaavan YHTÄÄN ja alkeellisestikaan eettisesti siitä, että mitä nettiin suoltavat, vaikka maassa on ollut esimerkiksi mm. kammottavia koulusurmia ja Norjassakin taannoin esimerkiksi se hullu Breivik ja mitä vielä.

Sanoisin, että yli viideltäkymmeneltä prosentilta kirjoittajista tällä Suomi24:lla haluaisin, että oikeudet kirjoittaa otettaisiin pois, koska mitään virkaa julkisessa nimettömässä tällaisessa keskustelupalstakeskusteluissa ei ole niillä sellaisen asenteen tyypeillä, jotka netissä harjoittavat kiusaamista tai perättömien mustamaalaavien väitteiden esittämistä luonnollisista henkilöistä tai jotka suoltavat palstoille väkivaltaisia ja uhkaavia viestejä viattomille tai viattomista tai viattomien nimissä. Kun ei mitkään penaalin terävimmät kynät ja yhteiskunnan toivot kuitenkaan näy näitä palstoja kansoittavan, niin vähän rajaa sille, mitä tuntemattomille tai tuntemattomista sanotaan palstakeskusteluissa!

Kiitos, mutta minä en tiedä henkiöäsi, joten juttuihin pikkusen toisenlainen luonne, kiitos, jos minulle kommentoidaan näissä palstakeskusteluissa!

• 12:34

Älkää hyvät ihmiset kadehdiko, jokainen on sitä mitä on. Ei kannata ihmisiä miellyttää, se on eri asia haluaako sitten ihmisten suosion.
      Vielä kun ihmiset kadehtii tuommoista pinnallisuutta, on tämä maailma vain niin pinnalliseksi mennyt, että huh huh! Jos jollain on vaikka parempi naamavärkki kuin mitä itsellä, niin siitä tulee huono olo. En sano ettenkö itse olisi kateellinen mistään, itsellä se menee kuitenki vähän muualle kun vaikka siihen minkä näköinen sitä on. Mutta syyllistyn kuitenkin tuohon kateuteen silti, eihä se hyvä ole missään asiassa oikeastaan.
      Ei kateus, katkeruus, eikä kauna ole hyviä "asioita", niistä kannattaa vain päästä eroon jos sellaista huomaa itsessään. Enpä tiedä mikä olen edes neuvomaan, kun huomaan itsestäni ainaki kateutta joissain asioissa löytyvän.
      No, kukaan ei kuitenkaan ole täydellinen, joten miksi edes pyrkiä siihen?
      Mutta sen kuitenkin sanon, että vaikka kukaan ei olekaan täydellinen, niin silti ainakin kannattaa noista "K":ista (kateus, katkeruus, kauna) päästä eroon. Kaikki lähtee kuitenkin sydämestä, mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. Jos joku väittää tähän jotain vastaan, ei tiedä totuutta.
      Näin se vain menee. Jos sydämessä ei olisi mitään esim. kateutta, miksi sitä sitten tulisi suustaan päästämään sellaisia sanoja, jotka siihen viittaavat? Sehän olisi valehtelua itselle.

• se seitsemäs lintu

Kateus on todella "kummallinen" piirre.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kateus
        Se kuvataan, määritetään, tuolla aika hyvin.

Olisi yksioikoista selitellä jotain; kasvatuksen aikaan saamana tunne vammana, tai huomiotta jäämisenä.
        Seitsemänlapsisessa perheessä on kaksi todella läpeensä kateellista, eli sama kasvatus samat vanhemmat sama ympäristö asunto ja koulu ensimmäiset 4-7 vuotta.
        Toinen heistä oli etuoikeutettu kuopus. Toinen toiseksi vanhin, joka sai luistettua kaikesta, joko vanhempi joutui tai itse siirsi nuoremmille. Hän varasti valehteli ja huijasi, sai vanhemmat uskomaan itseänsä.

Ainoa missä tulee eroa, on etuoikeus. Siinä nousi: ensimmäiseksi; sukupuoli = pojat, toiseksi; nuorin tyttö. Hänelle lankesi “koko tili”, oli aina tiedossa; vain hänelle maksetaan koulutus kotoa, niin pitkälle kuin haluaa opiskella. Nuorin sai lahjat ja vaatteet, kun muille ei silloin ollut varaa hankkia, kun oli niin paljon. Ikäeroja oli puolen toista vuotta, tyttö kuopus oli seitsemän vuotta nuorempi, neljän edeltävän “rypästä”.

Ulkonäkö paineisiin sanoisin; mene johonkin ostoskeskukseen tai muuhun, jossa kulkee paljon ihmisiä, katsele heitä kriittisesti.
        > Moniko kulkija on paremman näköinen, pukeutuu paremmin tai on ihmisenä arvokkaampi toistaan tai Sinua?
        Sitten katsele nimenomaan toista sukupuolta.
        > Taitaa olla melko harva, joka on kunnioitusta arvostusta tai kiinnostusta herättävä. Siis silloin, kun ei tarvitse ajatella kuin juuri toista sukupuolta, ei näyttääkseen muille tai saadakseen jotain muilta “parin omistamisen vuoksi”.

Olen elänyt aikuisen elämää 45 vuotta, itse vastaten elatuksestani perheeni elatuksesta ja kaikesta käytännön elämässä.
        Kakkoskasti kasvatuksessa, tuntuu nykyään siinä, että kun näen esimerkiksi elokuvassa kaiken kattavaa kiintymystä tai rakkautta on se elinten tai ihmisten välillä, itken valtoimenaan. Tuon olen itselleni selittänyt epäoikeutettuna oikeutena tasa-arvoon.
        Ulkonäössäni ei ole valittamista, siskos laumassa herätin kateutta, sekä vartalosta että kasvoni piirteissä, vanhemmat nimesivät minut kauneimmaksi..
        .

• se seitsemäs lintu
        se seitsemäs lintu kirjoitti:

Kateus on todella "kummallinen" piirre.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kateus
        Se kuvataan, määritetään, tuolla aika hyvin.

Olisi yksioikoista selitellä jotain; kasvatuksen aikaan saamana tunne vammana, tai huomiotta jäämisenä.
        Seitsemänlapsisessa perheessä on kaksi todella läpeensä kateellista, eli sama kasvatus samat vanhemmat sama ympäristö asunto ja koulu ensimmäiset 4-7 vuotta.
        Toinen heistä oli etuoikeutettu kuopus. Toinen toiseksi vanhin, joka sai luistettua kaikesta, joko vanhempi joutui tai itse siirsi nuoremmille. Hän varasti valehteli ja huijasi, sai vanhemmat uskomaan itseänsä.

Ainoa missä tulee eroa, on etuoikeus. Siinä nousi: ensimmäiseksi; sukupuoli = pojat, toiseksi; nuorin tyttö. Hänelle lankesi “koko tili”, oli aina tiedossa; vain hänelle maksetaan koulutus kotoa, niin pitkälle kuin haluaa opiskella. Nuorin sai lahjat ja vaatteet, kun muille ei silloin ollut varaa hankkia, kun oli niin paljon. Ikäeroja oli puolen toista vuotta, tyttö kuopus oli seitsemän vuotta nuorempi, neljän edeltävän “rypästä”.

Ulkonäkö paineisiin sanoisin; mene johonkin ostoskeskukseen tai muuhun, jossa kulkee paljon ihmisiä, katsele heitä kriittisesti.
        > Moniko kulkija on paremman näköinen, pukeutuu paremmin tai on ihmisenä arvokkaampi toistaan tai Sinua?
        Sitten katsele nimenomaan toista sukupuolta.
        > Taitaa olla melko harva, joka on kunnioitusta arvostusta tai kiinnostusta herättävä. Siis silloin, kun ei tarvitse ajatella kuin juuri toista sukupuolta, ei näyttääkseen muille tai saadakseen jotain muilta “parin omistamisen vuoksi”.

Olen elänyt aikuisen elämää 45 vuotta, itse vastaten elatuksestani perheeni elatuksesta ja kaikesta käytännön elämässä.
        Kakkoskasti kasvatuksessa, tuntuu nykyään siinä, että kun näen esimerkiksi elokuvassa kaiken kattavaa kiintymystä tai rakkautta on se elinten tai ihmisten välillä, itken valtoimenaan. Tuon olen itselleni selittänyt epäoikeutettuna oikeutena tasa-arvoon.
        Ulkonäössäni ei ole valittamista, siskos laumassa herätin kateutta, sekä vartalosta että kasvoni piirteissä, vanhemmat nimesivät minut kauneimmaksi..
        .

PAINO VIRHE:
        "Kakkoskasti kasvatuksessa, tuntuu nykyään siinä, että kun näen esimerkiksi elokuvassa kaiken kattavaa kiintymystä tai rakkautta on se>>> elinten

• seitemäs käki
        se seitsemäs lintu kirjoitti:

PAINO VIRHE:
        "Kakkoskasti kasvatuksessa, tuntuu nykyään siinä, että kun näen esimerkiksi elokuvassa kaiken kattavaa kiintymystä tai rakkautta on se>>> elinten

ELÄINTEN

• 22

Kaikilla meillä on jotakin hyvää jota ehkä joku kadehtii. Kahdehtimisessa on vaan niin negatiivinen sävähdys. Sillä verukkeella kun on tullut useampaan otteeseen nuorempana kaltoin kohdelluksi. Huvittavaa kuinka niin on käynyt... kulissi kun näyttää hyvältä, niin sairaat ihmiset kokevat sen oikeudekseen kohdella toista hunosti...

Ainoa kadehtimisen aihe tässä elämässä taitaa olla muiden ihmisten elämänhalu. Itse en enää jaksaisi olla täällä yhtään päivää. Ristiriitaista... en pääse pois millään, koska se on väärin läheisiäni kohtaan, mutta en halua olla täällä koska en vaan jaksa elää. Kai sitä sitten on pakko toivoa takaisin sitä elämänhalua...

Paskamaiset ämmät on yksi syy miksi en enää kestä. Että muistakaapaa seuraavan kerran Te kateelliset paskat, kun kiusaatte jotakin jonka luulette olevan jollakin tavalla parempi kuin te, että se kaikki saattaa olla kulissia. Paskamaisella käytöksellänne vaurioitatte vaan enemmän toisia ihmisiä.

• Viidakon lait

Taitaa olla käsite "ystävästä" aika hukassa. Ystävyydessä ei ole kateutta - ihan toisenlainen on silloin tilanne, kuules vaan.. Kateus on sellainen hyvin ikävä asia, jonka kanssa elävät ovat syvällä ja syvältä. Josko katsoisit ihan itseäsi ja hankkisit elämän. Itse en edes viitsi kertoa puolitutuille yhtään mitään, koska se ilmiö saa haluamaan kuitenkin nämä sairaat iskemään puukkoa selkään.

• erikoista joo..,,...

Niin. Kateellisia Suomi24:ssa riittää. Ja epäsosiaalisia. Nimettömässä kirjoittelussa kiinnnostuneita ainoastaan kirjoittajan henkilöstä ja muutoin täysin umpimielisiä kirjoittajia valtaosa. Silti viettävät kaiken aikansa keskustelupalstoilla mollaamassa... Sellainen on minun kokemukseni tuntemattomien kanssa netissä keskustelemisesta.

Minäkään en kerro puolitutuille yhtään mitään, joskaan edes puolitutuissani ei ole tyhmiä. Aikoinaan kauan sitten tosin, aikana ennen internetiä, kerroin kerran ihan v*ttuillessani yhdenlaiselle jollaisen pahansuovan uteliaaksi tiesin, ihan pupputarinaa persoonastani tahallani nähdäkseni, että lähteekö ne jutut heti leviämään juorukellojen keskuudessa ja kuinka ollakaan - kyllä olivat heti levittäneet asiat kaikien mahdollisten tietoon. NETTI on kuitenkin toinen asia, kuin pieni harmiton juoruilu: tänne Suomi24:n kirjoittavat eivät tunnu tajuavan, että tämä kirjoittelu ei ole mitään, mitä voisi ikäänkuin kumilla kumittaa paperilta pois, jos tuleekin toisiin ajatuksiin, vaan tämä on media ja kaikki tänne kirjoitettu pysyy täällä aina. Tästä syystä en oikein pidä siitä, että mitä kunnianloukkausta esimerkiksi minä näissä keskusteluissa olen saanut. Itse kun en koskaan ole kiinnostunut palstakirjoittajien henkilöistä. Luulenpa, että ne jotka perättömiä tarinoita tässä Suomi24:ssa levittävät, eivät alkeellisestikaan arvosta kirjallista viestintää. Ehkäpä peruskouluissa ei riittävästi opeteta, että mitä tarkoittaa nimetön mielipidekirjoittelu ja että mikä asenne netissä on reilua ja mikä ei.

• Aito ystävyys säilyy

Siinä mielessä karehdin yhtä ystävää, että hä sai miehen kehen olen jo vuosia
      ollut ihastunut/rakastunut. Olemme tämän miehen kanssa hyviä ystäviä. Mutta
      emme ole alkaneet seurustella, koska välitän/mme ehkä liikaa toisistamme, menettääksemme ystävyytemme. Ystävyys on ikuista, rakkaus voi loppua arjen rutiineihin. Olen hyväksynyt asian sen vuoksi, etten halua menettää hyvää ihanaa ihmistä. Hän tietää , että rakastan häntä.
      Mutta osaa/pystyy olla edelleen ystävä minulle. Hän on myös kertonut jossain vaiheessa rakastavansa minua. Kunnioitan ja rakastan häntä todella paljon. Sekä toivon hänelle onnellista elämää ystäväni kanssa. Minkä olen myös heille ilmaissut. Tosin naisystäväni ei tiedä että rakastan sitä miestä. Elämä on.................

• TIEDOKSI :
      • tiedoksesi

Vastauksesi on hölmö!

Sama hölmökö yksinäinen kirjoittaa näitä samankaltaisia hölmöjä väitöksiä milloin miehen logiikassa milloin ihannenainenpalstalla.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/so?mitä teemme tiedollasi?

• TIEDOKSI :
        tiedoksesi kirjoitti:

Vastauksesi on hölmö!

Sama hölmökö yksinäinen kirjoittaa näitä samankaltaisia hölmöjä väitöksiä milloin miehen logiikassa milloin ihannenainenpalstalla.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/so?mitä teemme tiedollasi?

Tieto estää teitä - halutessanne - ottamasta tosissanne Samantha Foxin karismaa ja yrittämästä "auttaa" :-D

Samalla voitte linkin kautta tutustua kirjoittajan lukuisiin yhtä omituisiin hengentuotteisiin, "ymmärtää" ja "auttaa" häntä entistäkin tehokkaammin! Aloittaja nauraa vain makeammin! Minä myös!

• hullua...

Luultavasti ton tolvanan ( aloittaneen) tarkoituksena on levittää väärää tietoa ja herjata - muuta ei tule mieleen noin sairaasta aloituksesta... Jo toinen aloitus jota olen foorumin etusivulta tullut lukemaan ja missä on aiheena muka "kateus ystäville"... Eipä tosiaan ole itseni ainakaan koskaan tarvinnut ketään kadehtia - sen sijaan minua on kadehdittu näillä nettipalstoilla eli hulluimmat jopa siten, että käyvät herjaamaan näillä nettipalstoilla nimimerkitöntä kirjoittajaa roikkumalla perässäni - ne tosin eivät ole ystäviäni, jotka siten käyttäytyisivät ja ystäväni eivät tämän Suomi24- foorumin paskapäille kuulu pätkääkään, vaan tuntemattomia ihmisiä...

Ihan sairas tuo aloitus ja kuka tollasia laittaa etusivulle? Sillähän on pakko olla ylläpitäjän oikeudet, tolla hullulla joka tollasia kirjoittelee, kun ei tavis voi nostella etusivulle mitään juttuja, eikä osaisi...

• p9f7r
        hullua... kirjoitti:

Luultavasti ton tolvanan ( aloittaneen) tarkoituksena on levittää väärää tietoa ja herjata - muuta ei tule mieleen noin sairaasta aloituksesta... Jo toinen aloitus jota olen foorumin etusivulta tullut lukemaan ja missä on aiheena muka "kateus ystäville"... Eipä tosiaan ole itseni ainakaan koskaan tarvinnut ketään kadehtia - sen sijaan minua on kadehdittu näillä nettipalstoilla eli hulluimmat jopa siten, että käyvät herjaamaan näillä nettipalstoilla nimimerkitöntä kirjoittajaa roikkumalla perässäni - ne tosin eivät ole ystäviäni, jotka siten käyttäytyisivät ja ystäväni eivät tämän Suomi24- foorumin paskapäille kuulu pätkääkään, vaan tuntemattomia ihmisiä...

Ihan sairas tuo aloitus ja kuka tollasia laittaa etusivulle? Sillähän on pakko olla ylläpitäjän oikeudet, tolla hullulla joka tollasia kirjoittelee, kun ei tavis voi nostella etusivulle mitään juttuja, eikä osaisi...

Tarkoitus on levittää väärää "tietoa" tai muuten vaan trollata ilokseen ja huvikseen.

Samalla omituisella kirjoitustyylillä kirjoitettuja väännelmiä on palstat pullollaan, ihan samanlaista mielikuvitushöttöä julkkisviittauksineen. Yleensä niihin ei vastaa kukaan mitään. Tämä on nostettu etusivulle luultavasti siksi, että se on otettu ihme kyllä tosissaan - heh - eli keskustelun suosion takia päässyt etusivulle. Kateusaihehan on Suomessa aina ihmisiä puhuttava.

• noh...,,...,
        p9f7r kirjoitti:

Tarkoitus on levittää väärää "tietoa" tai muuten vaan trollata ilokseen ja huvikseen.

Samalla omituisella kirjoitustyylillä kirjoitettuja väännelmiä on palstat pullollaan, ihan samanlaista mielikuvitushöttöä julkkisviittauksineen. Yleensä niihin ei vastaa kukaan mitään. Tämä on nostettu etusivulle luultavasti siksi, että se on otettu ihme kyllä tosissaan - heh - eli keskustelun suosion takia päässyt etusivulle. Kateusaihehan on Suomessa aina ihmisiä puhuttava.

No mutta tiedoksi kaikille kuitenkin esimerkiksi se, että esimerkiksi henkilötietojen levitys netissä netin keskustelupalstoilla lukee rikoslaissa! Ja koskapa esimerkiksi minua yhteiskuntatieteen kandidaattia on suorastaan vainottu näillä palstoilla - milloin syyttelemällä umpisairaista kirjoituksista tai tekemisistä, joihin minulla ei ole mitään osaa eikä arpaa ja milloin vainoamalla henkilökohtaisuuksiin menevillä muilla sairailla kimpussani keskusteluisa roikkumisilla herjauksilla, vaikkei minulla ole edes nimimerkkiä koko tälle foorumille, herää tässä pikkuhiljaa epäilys, että rikollistenko kanssa tässä keskustelee. Senkö verran Suomi24:n ylläpito pitää viattomista palstoille kirjoittavistaan sivullisista huolta? En myöskään halua, että minua kadehditaan näillä palstoilla eli että rikolliset pilkkaavat minua, kosken itse tiedä heidän nimiään eivätkä he ainakaan omia kasvojaan ja nimiään minulle keskusteluissa kerro - en ole kiinnostunut tietämään siitä, että jotkut umpisairaat on niin tärähtäneitä, että katsovat sellaisen käytöksen julkisella nettipalstalla ihan muka oikeudeksensakin - itse en todellakaan osaisi kytätä kenenkään nimettömän kirjoittajan perässä palstoilla herjaamassa, mutta näemmä minua herjaavat osaavat ja en pidä siitä käytöksestä. Yleensä varmaan raha on syynä siihen, että jos jotkut käy mustamaalaamaan netissä - hakevat hyötyä tai muutoin haluavat vahingoittaa viattomien ihmisten mainetta. Arvatkaapa, että sellaista käytöstä ei eettistä tieteellisesti koulutettua ihmistä kiinnostaisi nähdä yhtään ja erityisesti ei, kun en ketään kirjoittajia tunne tai henkilöistä tiedä!

Moukkien kanssa keskustelemisessa on sietokyvyn rajat jokaisella sivistyneellä ja itse toivoisin, että moukat jättäisivät ainakin minut rauhaan herjaamiseltaan jos näille palstoille tulen, kun en ole osallinen mihinkään tämän Suomi24:n yhteisöihin ja mua ällöttää, että tuntemattomat ihmiset kiusaavat minua netissä tässä Suomi24:ssa, ilmeisen tietoisesti. En halua tietää kateellisista ihmisistä yhtään mitään.

• Jaa.
        noh...,,..., kirjoitti:

No mutta tiedoksi kaikille kuitenkin esimerkiksi se, että esimerkiksi henkilötietojen levitys netissä netin keskustelupalstoilla lukee rikoslaissa! Ja koskapa esimerkiksi minua yhteiskuntatieteen kandidaattia on suorastaan vainottu näillä palstoilla - milloin syyttelemällä umpisairaista kirjoituksista tai tekemisistä, joihin minulla ei ole mitään osaa eikä arpaa ja milloin vainoamalla henkilökohtaisuuksiin menevillä muilla sairailla kimpussani keskusteluisa roikkumisilla herjauksilla, vaikkei minulla ole edes nimimerkkiä koko tälle foorumille, herää tässä pikkuhiljaa epäilys, että rikollistenko kanssa tässä keskustelee. Senkö verran Suomi24:n ylläpito pitää viattomista palstoille kirjoittavistaan sivullisista huolta? En myöskään halua, että minua kadehditaan näillä palstoilla eli että rikolliset pilkkaavat minua, kosken itse tiedä heidän nimiään eivätkä he ainakaan omia kasvojaan ja nimiään minulle keskusteluissa kerro - en ole kiinnostunut tietämään siitä, että jotkut umpisairaat on niin tärähtäneitä, että katsovat sellaisen käytöksen julkisella nettipalstalla ihan muka oikeudeksensakin - itse en todellakaan osaisi kytätä kenenkään nimettömän kirjoittajan perässä palstoilla herjaamassa, mutta näemmä minua herjaavat osaavat ja en pidä siitä käytöksestä. Yleensä varmaan raha on syynä siihen, että jos jotkut käy mustamaalaamaan netissä - hakevat hyötyä tai muutoin haluavat vahingoittaa viattomien ihmisten mainetta. Arvatkaapa, että sellaista käytöstä ei eettistä tieteellisesti koulutettua ihmistä kiinnostaisi nähdä yhtään ja erityisesti ei, kun en ketään kirjoittajia tunne tai henkilöistä tiedä!

Moukkien kanssa keskustelemisessa on sietokyvyn rajat jokaisella sivistyneellä ja itse toivoisin, että moukat jättäisivät ainakin minut rauhaan herjaamiseltaan jos näille palstoille tulen, kun en ole osallinen mihinkään tämän Suomi24:n yhteisöihin ja mua ällöttää, että tuntemattomat ihmiset kiusaavat minua netissä tässä Suomi24:ssa, ilmeisen tietoisesti. En halua tietää kateellisista ihmisistä yhtään mitään.

Kuten toisaalla sulle vastasin, mielestäni toisena ihmisenä netissä esiintyminen on lähinnä raukkamaista ja sopii hyvin luonnevikaisille, yksinäisille, häiriintyneille, kostonhaluisille, katkerille, sairaille jne. Heitä tulee aina olemaan.

• Jaa.
        noh...,,..., kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10440584

Tuosta ei ota hullukaan selvää, mutta kirjoittajan täytyy sellainen olla yrittäessään saattaa jonkun omituiseen valoon.

• noh......,,.
        Jaa. kirjoitti:

Kuten toisaalla sulle vastasin, mielestäni toisena ihmisenä netissä esiintyminen on lähinnä raukkamaista ja sopii hyvin luonnevikaisille, yksinäisille, häiriintyneille, kostonhaluisille, katkerille, sairaille jne. Heitä tulee aina olemaan.

Minä onneksi voisin sentään poliisia pyytää selvittämään , että löytyykö minun nimeni tämän oksettavan ja sairaan Suomi24:n tietokannoista ja että esiintyykö joku sillä, koska faktat on faktat ja puppu on puppua ja jos läväytetäisiin kaikki vaikka mun täysin sivullisen ja viattoman nimimerkkiä tälle foorumille koskaan omaamattoneen ihmisen osakseni tämän foorumin erinäisillä palstoilla saamani kaikki nimimerkittömän vastaanottamani herjaukset näkyviin, löytynee herjaajatkin takuulla tän jäsenistöstä - siis niiden skitsojen feikkinimien käyttäjien lisäksi, joihin kumpaankaan ryhmään en itse koskaan ole kuulunut, eli en herjaajiin, enkä nimimerkin omaaviin.

Kiva kun "autat" fiksun ihmisen imagoa: enhän mä muuta ole, kuin nuori ja kaunis akateeminen nainen, jolla ei ole rikosrekisteriä, joka ei koskaan ole kenellekään tehnyt mitään pahaa ja jonka tyypillisin keskusteluympäristö sosiaalisten piirieni perusteella ei edes olisi tämä.

• Jaa.
        noh......,,. kirjoitti:

Minä onneksi voisin sentään poliisia pyytää selvittämään , että löytyykö minun nimeni tämän oksettavan ja sairaan Suomi24:n tietokannoista ja että esiintyykö joku sillä, koska faktat on faktat ja puppu on puppua ja jos läväytetäisiin kaikki vaikka mun täysin sivullisen ja viattoman nimimerkkiä tälle foorumille koskaan omaamattoneen ihmisen osakseni tämän foorumin erinäisillä palstoilla saamani kaikki nimimerkittömän vastaanottamani herjaukset näkyviin, löytynee herjaajatkin takuulla tän jäsenistöstä - siis niiden skitsojen feikkinimien käyttäjien lisäksi, joihin kumpaankaan ryhmään en itse koskaan ole kuulunut, eli en herjaajiin, enkä nimimerkin omaaviin.

Kiva kun "autat" fiksun ihmisen imagoa: enhän mä muuta ole, kuin nuori ja kaunis akateeminen nainen, jolla ei ole rikosrekisteriä, joka ei koskaan ole kenellekään tehnyt mitään pahaa ja jonka tyypillisin keskusteluympäristö sosiaalisten piirieni perusteella ei edes olisi tämä.

En ole ristiretkellä itsestäsi antamasi kuvan puolesta.

Kunhan vain ilmaisin halveksuntani.

• noh...,,....,.
        Jaa. kirjoitti:

En ole ristiretkellä itsestäsi antamasi kuvan puolesta.

Kunhan vain ilmaisin halveksuntani.

Ilmaise vapaasti, mutta mun etiikkani sentään on sen verran korkeaa, että on uskomatonta siihen nähden, mitä herjauksia saan - kun siis en tässä ole samanveroisessa asemassa herjaajieni kanssa, eli että kun he tietävät lainvastaisesti minun persoonani ja minä en heidän ja kun he pokalla ilman naamoja syöttävät mulle nimimerkittömälle herjauksia. Itse en ikinä kehtaisi... Eri asia olisi sitten, jos minä esiintyisin ystävieni piirissä ja minulle kommentoisivat tiedetyt. Siinbä olisi helppoa olla vaikka mikä nero, mutta nyt on kyse siitä, että sä vatipää "halveksut" täysin viatonta tähän nimettömään palstakeskusteluun osaa ottanutta. Loukkaavaa ja teille herjaajille tyypilistä, että nimettömillä apstoilla väitetään kirjoittajan antavan "joku kuva" persoonasta - mene lässyttämään niille, joila tän foorumin sisäpiireihin on osaa, eikä viattomille tai herjatuille kaltaiselleni sivulliselle!

Vai että joku talipää "halveksuu" minua siksi, että nimettä kirjoitan netissä. Jo on halveksumisen aiheet: voisit vähän lukea tekstien sisältöjäkin ja miettiä halveksumisia vaikka sitä kautta, eikö sitä kautta, että jos sairaat ihmiset yrittää vahingoittaa täysin viattomien sivistyneiden mainetta. Enpä osaa kuvia nettiin postata, enpä yhtäkään itsestäni ole nettiin koskaan sellaista laittanut ja en tasan olisi niin kahjo, että laittaisin muista ihmisistä.

• Jaa.
        noh...,,....,. kirjoitti:

Ilmaise vapaasti, mutta mun etiikkani sentään on sen verran korkeaa, että on uskomatonta siihen nähden, mitä herjauksia saan - kun siis en tässä ole samanveroisessa asemassa herjaajieni kanssa, eli että kun he tietävät lainvastaisesti minun persoonani ja minä en heidän ja kun he pokalla ilman naamoja syöttävät mulle nimimerkittömälle herjauksia. Itse en ikinä kehtaisi... Eri asia olisi sitten, jos minä esiintyisin ystävieni piirissä ja minulle kommentoisivat tiedetyt. Siinbä olisi helppoa olla vaikka mikä nero, mutta nyt on kyse siitä, että sä vatipää "halveksut" täysin viatonta tähän nimettömään palstakeskusteluun osaa ottanutta. Loukkaavaa ja teille herjaajille tyypilistä, että nimettömillä apstoilla väitetään kirjoittajan antavan "joku kuva" persoonasta - mene lässyttämään niille, joila tän foorumin sisäpiireihin on osaa, eikä viattomille tai herjatuille kaltaiselleni sivulliselle!

Vai että joku talipää "halveksuu" minua siksi, että nimettä kirjoitan netissä. Jo on halveksumisen aiheet: voisit vähän lukea tekstien sisältöjäkin ja miettiä halveksumisia vaikka sitä kautta, eikö sitä kautta, että jos sairaat ihmiset yrittää vahingoittaa täysin viattomien sivistyneiden mainetta. Enpä osaa kuvia nettiin postata, enpä yhtäkään itsestäni ole nettiin koskaan sellaista laittanut ja en tasan olisi niin kahjo, että laittaisin muista ihmisistä.

Kerroin ilmiön, mitä halveksin, enkä yksilöinyt ketään. Hyvää päivänjatkoa.

• noh...,,,..,.
        Jaa. kirjoitti:

Kerroin ilmiön, mitä halveksin, enkä yksilöinyt ketään. Hyvää päivänjatkoa.

No mikäs täällä sitten yksilöi, mikä? Sinä henkilönä tuntematon ainakin kirjoitat siinä minulle ilman nimeä ihan täysin, kuten minäkin kirjoitan aina ilman nimeä ja kuten itseasiassa KAIKKI kirjoittajat tekevät ainakin näiden julkisten palstakeskusteluiden osalta, mutta harrastatko, esimerkiksi vaikkapa sinä ilman omaa nimeäsi esiintyvä, esimerkiksi vaikkapa minun viattoman nimettömän palstakeskustelijan selkäni takana sitten myös sitä, että esiinnyt väärällä henkilöllä, lisäksi herjaat minua tietoisesti ja tapahtuuko -ylipäätään- tämän Suomi24n keskustelut todella aina selkien takana, kun kerran näyttää todella pimeältä keskustelukulttuuri tällä foorumilla NÄIDEN JULKISTEN KESKUSTELUPALSTOJEN OSALTA ja ketjujen aloittajatkaan eivät yleensä ikinä viitsi edes kommentoida avaamiinsa ketjuihin?

Minä taasen halveksun sitä, että näillä Julkisilla Suomi24- keskustelupalstoilla, jos näille kirjoittaa, joutuu henkisen väkivallan uhriksi tuntemattomien taholta, joiden edes nimiä ei tietenkään voi tietää... Ja että teille tuntemattomille nimettömille ei riitä sellaisen käytöksen lopettamiseen tässä julkisuudessa edes se, että kun kaltaiseni viaton kirjoittaja kertoo, ettei omaa profiilia tällä foorumilla, ettei ole mitään mitä joku ehkä luulee tai väittää ja ettei tiedä keiden kanssa keskustelee. Siinä vaiheessa yleensä sivistyneet lopettaisivat luulo- ja herjakommenttien kirjoittamisen, että jos kertoo, että keskustelufoorumi on mahdollisten sisäpiiriensä osalta ihan tuntematon. Minulla ei ole mitään osaa tämän Suomi24:n yhteisöihin ja tietoni mukaan myöskään kukaan, jotka minä tunnen tai jotka ovat minun lähipiiriä, ei tällä käy.

Tiedoksi, että henkisellä väkivallalla - vaikka sä kohdistaisit sitä ihan tuntemattomaan, kuten esimerkiksi minua nimetöntä nimettä halveksuessasi olet tehnyt, on ihan todella seurauksia myös vaikka ajattelisit, että olet todellisen identiteettisi osalta ns. "suojassa", kun esimerkiksi minä en sitä voi tietää. Silti se asia loukkaa, että jos tuntemattomat herjaavat netin keskustelupalstalla perättömyyksillä, henkilökohtaisuuksiiin menevillä pupputarinoilla ja muulla, kun itse on kuitenkin tottunut siihen, että tuntemattomilla on jokseenkin käytöstavat, kun tässä kerran keskustellaan tuntemattomien kesken ja erityisesti siksi, että tämä keskustelu tapahtuu JULKISESTI, mikä asettaa kyllä ehtoja sille, että mitä minkään yksittäisten käytöksestä voisi palstoilla tai netissä ylipäätään väittää.

Minusta on ollut todella ikävä nähdä, että näiden julkisten Suomi24- palstojen osalta valtaosa kirjoittajista käyttää näitä vain herjaamiseen. Siinä mielessä ei tasan ole lisännyt "yhteisöllisyyttä" tai "sosiaalisuutta" mielestäni mitkään tällaiset palstat, jos kerran on mahdollisuus esiintyä nimettä JA JOS SAMALLA on sairaista herjaamisharrastuksista kiinnostuneilla mahdollisuus muka leikkiä henkilöitä netissä...

En tiedä, että pitäisikö sanoa, mutta mulla on tietty peruste olettaa, että toi aloitus kohdistettiin herjaamismielessä siten, että sillä yritettiin mustamaalata minua - todella ikävää, kun itse en tunne Suomi24- kirjoittajia, kun näillä palstoilla ilman henkilöä kirjoitan. En valitettavasti voi kertoa, että mihin oletus perustuisi, koska sitten minä todella menettäisin yksityisyyteni, mutta sen vaan sanon, että kateus ja netissä tapahtuva kaikkinainen kiusaaminen on ihan turhaa. Myöskään sentään mitä tahansa ei missään nimessä saa väittää luonnollisista henkilöistä netissä!

Ehkäpä haluatte näistä palstat, missä ainoastaan nörtit kohta voisi keskustella? Tai kaikista pakon edessä julkkiksia, eli että kohta kaikkien on pakko painua - vaikkei haluaisi - patsastelemaan kaiken maailman Facebookeihin, kun ainoa mikä tuntuu netissä enää joitakin ihmisiä kiinnostavan, on päteminen ja muiden yksityisyys? Kyllä minä sen arvaan, että et omalla nimellä tahi jos minä olisin kirjoittanut henkilönä, mulle kehtaisi siten puhua, kuin nyt siinä anonyymi teet. Minulla jokatapauksessa ei ihmisten kiusaamiseen mitään osaa ole, enkä koskaan kenenkään tietämäni kanssa ole näissä julkisissa keskusteluissa keskustellut, vaan siinä mielessä arvostaisin hyvää mainettani, ettei pupputarinoiden nettiin suoltajat ahdistelisi minua tai muitakaan viattomia keskusteluissa - puhumattakaan väärän tiedon levittämisestä nettikäytöksestä selkien takana.

• Habanero@69

Olis ennemmin Samantha Foxin rinnat niin olis enemmän tuota kadehtittavaakin ; D

• Julian79

Vaikka olisikin provo niin silti, täysin ominainen piirre ihmiselle jota en vain jaksa ymmärtää... Miksi kadehtia ketään, keneltä se on pois jos toinen on hyvännäköinen, lihaksikas, rikas, mitä tahansa. Ihminen on kuitenkin vain puoliksi sivistynyt, valitettavan kehittyneillä aivoilla varustettu elukka, jonka äly on vaaraksi sille, koska äly ilman viisautta on vaarallinen yhdistelmä. Ihminen on omien halujensa, himojensa ja tiedostamattomien alitajuisten kemiallisten reaktioiden hallitsema olento, jonka toiminnassa ei tunnu olevan minkäänlaista järkeä.

Yrittäkää edes pitää huoli itsestänne, OMISTA ASIOISTANNE ja rakkaista lähimmäisistänne. Siinä on teille pohtimisen aihetta enemmän kuin että mistä olette toisillenne kateellisia. rauhaa ja rakkautta..

• nettiherjaajille...,

Niinpä. Eli esimerkiksi se, jolla on "minä- profiili" minun nimissäni Suomi24:ssa tai käyttäjätunnus nimissäni Suomi24:ssa ( minulla ei ole käyttjätunnnusta Suomi24:n tai ole koskaan ollutkaan), voisi pitää huolen omista asioistaan! Aina noita skitsoja aloituksia joudun lukemaan, kun foorumin etusivulta klikkaan kohtaa "Mistä Suomi puhuu nyt", missä on viisi valitua aihetta - useimmiten umpisairaita: TIEDOKSI, ETTÄ AINAKAAN MINÄ HERJATTU EN KUULU SUOMI24.n jäsenistöön. Eikä tietoni mukaan kuulu kukaan minun tuntemani nyt ainakaan!

Miten muuten joku voisi kadehtia ketään "lihaksikkuudesta"? Mä ainakaan en edes haluaisi lihaksikasta miestä vaan ne on mun mielestäni ällöttävän näköisiä kaikki ylibodatut, eikä niistä tule muuta mieleen kuin että muusta eivät edes osaisi puhua kuijn salilla käymisestä ja minun miesihanteeni on ihan normaali - pitkä pitää olla ja leveäharteinen, mutta ei tartte olla mikään lihasmöykky. Ehkä vartaloltaan ihannemies on mun entinen miesystäv'äni joka oli liikanmaikka ja urheilija: v*tun hyvännäköinen vartalo, mutta ei överiksi treenattu. Eikä ikinä pullistelisi missään. Niin tai miten kukaan voi kadehtia ketään "hyvännäköisyydestä" ( lainaten noita termejä...) - ehkä viistoista- vuotiaat finninaamat keskenään toisiaan, mutta eivät muut. Ja "rikkaudesta" kadehtiminen olisi jo liian noloa.

Kyllä joo elukka on se sairas nettihäirikkö, joka on luonut mun nimissäni tälle foorumille profiilin, herjatakseen kaikkea mitä arvostan. Toivottavasti olette nyt ylpeitä, kun muutenkin olen melko ujo ja arka ihminen, niin tämän kokemukseni jälkeen mikä mulla tästä Suomi24:sta ja tässä keskustelemisestani on ja "ihmisistä" jotka mule kommentoi, en usko että välttämättä koskaan edes uskaltautuisin elämäni ensimmäistä kertaa henkilölläni nettiin - mihinkään. Sitä ennen mun pitäisi hankkia vähintään datanomin tutkinto - tai vaihtoehtoisesti mennä keskustelemaan ainoastaan paikkoihin, missä tiedän ihmiset, joiden kanssa keskustelen ja tämä Suomi24 ei minun osaltani kuulu sellaisiin paikkoihin. Kyseenalainen "kiitos" myös Suomi24:n ylläpidolle siitä, että poistatitte aikoinaan yli tuhat asiallista kirjoitustani palstoilta - suositte siinä aika sairaalla tavalla nettipalstahäiriköiden luulo- olettelua mielestäni, kun minä olin asiallisin ja eettisin kirjoittaja koko palstalta. Soisin, että yhä seisoisi kuin vaikka fläppitaulussa julkisesti, miten minua herjattiin tän foorumin palstoilla, koska siinä näkyi se, että kuka osaa kirjoittaa asiallisesti ja ketkä ovat nettiyhteisötalipäitä herjaavine houruoletuksineen.

Rauhaa ja rakkautta merkkaa silloin eniten, kun ihminen todella tarkoittaa mitä sanoo - nettiherjaajat.

• Minä

En muista että olisin ikinä ollut ystävilleni kateellinen ulkonäköasioista vaikka itse olenkin ihan tavallisen näköinen,jokaisella ihmisellä kun on kummiskin omat avunsa.Raha ei myöskään saa minua kateelliseksi.Mutta toisinaan tunnen pientä pistosta rinnassa kun katson heidän lapsiaan,minulla kun ei ole enkä voi enään saarakkaan.Olen kuitenkin onnellinen ihminen se riittäköön.

• Kokemusta on

Olen kokenut, eräs entinen ystäväni jopa laittoi välit poikki tekstiviestillä (!!!) ja syykseen sanoi, että hänen mielestään ei pitäisi enää olla ystävä, koska hänelle tulee seurassani niin huono itsetunto, että pelkää sanovansa jotain pahasti ja siten tuhoavansa asioita lopullisesti. Hän oli tuota aiemmin kysellyt mm. mistä ostan vaatteitani sun muuta.. Sitten oli yksi vähän saman kaltainen tapaus.

Sitten eräs ystävä jätti vaan minut huomiotta kokonaan, lopetti yhteydenpidon täysin. Hän ei todellakaan ole kateellista tyyppiä, ei ainakaan myönnä sitä.
      Mutta huomasin, että hänen miehensä joskus vaivihkaa minua katselee ja alkoi lähestyä minua enemmän.. En tiedä kuvittelenko, että ystävä olisi huomannut jotain tuollaista sitten, mutta hän lopetti kaikki yhteydet.. Vaikka en tosiaankaan mikään uhka olisi hänelle ollut!

Monesti olen ollut siinä asemassa, että jonkun mies tuijottaa ym. ja osoittaa jotain herrasmiesmäisiä elkeitä, mutta ei se minusta vielä tarkoita mitään hälyttävää, kun en ala flirttailemaan tai muuta sellaista.

• vai ystäviä...

Outo käsitys ystävyydestä näillä palstoilla...Säälin monia näiden palstojen kirjoittajia. Ei sellainen ole mikään ystävä, joka katkaisee välit "tekstiviestillä". Ja mistään ainakaan vaatteista nyt ystävilleen ole kukaan kateellinen, hoopot.:D Mistähän syystä mulle tulee mieleen, että näille palstoille kirjoittaa pääosin jotkut virtuaalipellet! Varmaan *reps* netin kautta tapahtuvat kaikki "ystävyytensäkin", missä todellisuudella ja faktoilla ei takuulla ole mitään sijaa. Netissä voi sattua ja tapahtua ja olla vaikka mitä sattumuksia, mutta netti ei ystävyyksien todellisuudesta kerro mitään Ystävä on se, jonka kanssa arkenne jaatte ja jonka arkipäivän elämästä olette kärryillä ja josta välitätte ihmisenä. Niin ainakin minulla. Paljon minulla toki on ystäviä, joihin liian vähän on tullut pidettyä yhteyttä, mutta se joka mun ystävä joskus on ollut, tietää että todella on sitä. Siinä vähän ajatuksia ystävyydestä.:)

• trollollol...
        vai ystäviä... kirjoitti:

Outo käsitys ystävyydestä näillä palstoilla...Säälin monia näiden palstojen kirjoittajia. Ei sellainen ole mikään ystävä, joka katkaisee välit "tekstiviestillä". Ja mistään ainakaan vaatteista nyt ystävilleen ole kukaan kateellinen, hoopot.:D Mistähän syystä mulle tulee mieleen, että näille palstoille kirjoittaa pääosin jotkut virtuaalipellet! Varmaan *reps* netin kautta tapahtuvat kaikki "ystävyytensäkin", missä todellisuudella ja faktoilla ei takuulla ole mitään sijaa. Netissä voi sattua ja tapahtua ja olla vaikka mitä sattumuksia, mutta netti ei ystävyyksien todellisuudesta kerro mitään Ystävä on se, jonka kanssa arkenne jaatte ja jonka arkipäivän elämästä olette kärryillä ja josta välitätte ihmisenä. Niin ainakin minulla. Paljon minulla toki on ystäviä, joihin liian vähän on tullut pidettyä yhteyttä, mutta se joka mun ystävä joskus on ollut, tietää että todella on sitä. Siinä vähän ajatuksia ystävyydestä.:)

Jotkut ihmiset nyt kehuvat helpommin ympäristönsä vaatetusta ja - hui kauheeta! - ihan mielellään kysyvät tai vastaavasti kertovat, mistä joku nätti vaate on. Onko se pakko ottaa niin henkilökohtaisesti ja narsistisen omahyväisesti, todennäköisesti henkilö pitää vaatteista ja kysyy niin kaikilta muiltakin, dorkat!

Ylempänä joku provokaattori itki samanhenkisesti sitä, että toinen oli mennyt lukemaan samoja kirjoja kuin hän! Haloo? Miksiköhän niitä kirjojakin painetaan? Yleensä ihmiset puhuvat hyvistä kirjoista samalla suositellakseen niitä muille, ilman että joku ymmärtää nostaa siitäkin narsistisen haloon kohdalle sattuessaan.

• vai ystäviä!
        trollollol... kirjoitti:

Jotkut ihmiset nyt kehuvat helpommin ympäristönsä vaatetusta ja - hui kauheeta! - ihan mielellään kysyvät tai vastaavasti kertovat, mistä joku nätti vaate on. Onko se pakko ottaa niin henkilökohtaisesti ja narsistisen omahyväisesti, todennäköisesti henkilö pitää vaatteista ja kysyy niin kaikilta muiltakin, dorkat!

Ylempänä joku provokaattori itki samanhenkisesti sitä, että toinen oli mennyt lukemaan samoja kirjoja kuin hän! Haloo? Miksiköhän niitä kirjojakin painetaan? Yleensä ihmiset puhuvat hyvistä kirjoista samalla suositellakseen niitä muille, ilman että joku ymmärtää nostaa siitäkin narsistisen haloon kohdalle sattuessaan.

Jaa. No minä en ole koskaan kysellyt tuntemattomilta vaatteista, en ole erityisen kiinnostunut vaatteista ja mitähän narsistista muka nimettömän keskustelupalstaviestissä oli, mihin vastasit, kun kerran häiriköit minun sivullisen nimettömän tällä julkisella nimetömällä nettipalstalla käymistä? Minä tarkoitin sitä, että korkeintaan jonnekin teiniaikoihin kuuluvat kadehtimiset "vaatteista", jos mihinkään. Minä taas voisin _positiivisessa mielessä_ olla "kateellinen" vaikka katuspurgulle, jos vaikka jollakulla sellaisella olisi laajempi yleissivistys ja syvällisempi karisma kuin minulla, mutta en kyllä tasan tarkkaan koskaan ainakaan vaatteista kenellekään... Ja Ps. se joka itki, olin minä, mutta puhuij kylläkin kaksikymmentä vuotta sitten tapahtuneesta ja keskustelupalstaviestissä, kuten tässäkin, minkä varsin hyvin tiedät.

Mä en ainakaan suosittelisi yhtäkään kirjaa tällä foorumilla kenellekään, koska on päivän selvää, että valtaosa tän foorumin kirjoittajista lukee korkeintaan Aku Ankkaa.:D Sitäkin tosin voisi suositella moraalin oppitunniksi esimerkiksi ihmisille, joilla moraali jo muutenkin on jäänyt 5- vuotiaan tasolle, mikä on pääteltävissä hyvin tämän Suomi24:n sisällöstä.

Älä nyt perseile ja levitä väärää tietoa, hei! Mä olen täysin viaton, enkä halua tohon ottaa osaa...

• trollollol...
        vai ystäviä! kirjoitti:

Jaa. No minä en ole koskaan kysellyt tuntemattomilta vaatteista, en ole erityisen kiinnostunut vaatteista ja mitähän narsistista muka nimettömän keskustelupalstaviestissä oli, mihin vastasit, kun kerran häiriköit minun sivullisen nimettömän tällä julkisella nimetömällä nettipalstalla käymistä? Minä tarkoitin sitä, että korkeintaan jonnekin teiniaikoihin kuuluvat kadehtimiset "vaatteista", jos mihinkään. Minä taas voisin _positiivisessa mielessä_ olla "kateellinen" vaikka katuspurgulle, jos vaikka jollakulla sellaisella olisi laajempi yleissivistys ja syvällisempi karisma kuin minulla, mutta en kyllä tasan tarkkaan koskaan ainakaan vaatteista kenellekään... Ja Ps. se joka itki, olin minä, mutta puhuij kylläkin kaksikymmentä vuotta sitten tapahtuneesta ja keskustelupalstaviestissä, kuten tässäkin, minkä varsin hyvin tiedät.

Mä en ainakaan suosittelisi yhtäkään kirjaa tällä foorumilla kenellekään, koska on päivän selvää, että valtaosa tän foorumin kirjoittajista lukee korkeintaan Aku Ankkaa.:D Sitäkin tosin voisi suositella moraalin oppitunniksi esimerkiksi ihmisille, joilla moraali jo muutenkin on jäänyt 5- vuotiaan tasolle, mikä on pääteltävissä hyvin tämän Suomi24:n sisällöstä.

Älä nyt perseile ja levitä väärää tietoa, hei! Mä olen täysin viaton, enkä halua tohon ottaa osaa...

Vaatteista kysely on joillekin meistä luonnollista puolin ja toisin. Toisille sekin on näköjään selvä merkki kateudesta itseä kohtaan, kuten jokainen Aku Ankan lukija olisi voinut jo edellisestä viestistäkin ymmärtää.

Mutta jotkut ne vetää normaaleistakin asioista vedetään narsistisen haloon kun omalle kohdalle sattuu - naurettavan itsekeskeinen kun ei voi ymmärtää, ettei ole sille toiselle ihmiselle mikään erityislaatuinen tapaus, vaikka joskus jotain kehuja antaisi hänellekin kuten kaikille muillekin.

• vai ystäviä!
        trollollol... kirjoitti:

Vaatteista kysely on joillekin meistä luonnollista puolin ja toisin. Toisille sekin on näköjään selvä merkki kateudesta itseä kohtaan, kuten jokainen Aku Ankan lukija olisi voinut jo edellisestä viestistäkin ymmärtää.

Mutta jotkut ne vetää normaaleistakin asioista vedetään narsistisen haloon kun omalle kohdalle sattuu - naurettavan itsekeskeinen kun ei voi ymmärtää, ettei ole sille toiselle ihmiselle mikään erityislaatuinen tapaus, vaikka joskus jotain kehuja antaisi hänellekin kuten kaikille muillekin.

Jaa no minä nimetön ainakin olen herjaamisen kohteeksi jollekin erityisen merkityksellinen. Se on ainoa asia, mitä näistä nimettömistä keskusteluista minä rehellinen nimetön olen ajatellut...

Tässä alkaa miettiä tota noin yleisesti ottaen kateuden käsitettä... Mistä itse voisi olla jollekin kateellinen?:/ Ei todellakaan tule yhtäkään asiaa mieleen nopeasti.:/ No: ehkä se, että olen todella huono sosiaalinen verkostoituja - en edes Facebookista ole koskaan jaksanut ottaa selvää, vaikka ystäviini kuuluu paljon sellaisiakin, jotka nyt niminä ovat yhteiskunnassa pinnalla mielenkiintoisina persoonina ja jos siis osaisin tai haluaisin patsastella positiivisessa julkisuudessa netissä, voisin halutessani niin tehdä. Sosiaalinen laiskuuteni on estänyt sen, että vaikka voisin hillua vaikka missä intellektuellipiireissä jos haluaisin, en tee niin, vaan siksi kuulen kaikista intresanteista jutuista aina vaan sitten suoraan niiltä ystäviltä, että ketä nyt on haastateltu, kuka on Helsingin nouseva ilmiö ja muuta - siitä korkeintaan olen kateellinen, että mä en ole uponnut mihinkään yhteiskunta- ilmiöihin ikinä ensimmäisenä. En halua huomiota. Ja sit olen aika laiska, eli vaikka olen älykäs, en ole siinä taloudellisessa ja sosioekonomisessa eliittiasemassa, missä olisin älylläni ihan automaattisesti nopeammin, jos olisin vähän enemmän luonteeltani hikipingottaja ja laumaeläin. Mutta nääkään ei riitä syyksi, että ihan tosissani alkaisin kadehtia ketään... EN todellakaan osaa kadehtia ketään. Ehkei mulla ole ollut tarvetta.

Ihmettelen tätä SAIRASTA BIMBOA Suomi24- foorumia. Olen ihan suu auki aina, kun tälle foorumille edes klikkaan!

• trollollol...
        vai ystäviä! kirjoitti:

Jaa no minä nimetön ainakin olen herjaamisen kohteeksi jollekin erityisen merkityksellinen. Se on ainoa asia, mitä näistä nimettömistä keskusteluista minä rehellinen nimetön olen ajatellut...

Tässä alkaa miettiä tota noin yleisesti ottaen kateuden käsitettä... Mistä itse voisi olla jollekin kateellinen?:/ Ei todellakaan tule yhtäkään asiaa mieleen nopeasti.:/ No: ehkä se, että olen todella huono sosiaalinen verkostoituja - en edes Facebookista ole koskaan jaksanut ottaa selvää, vaikka ystäviini kuuluu paljon sellaisiakin, jotka nyt niminä ovat yhteiskunnassa pinnalla mielenkiintoisina persoonina ja jos siis osaisin tai haluaisin patsastella positiivisessa julkisuudessa netissä, voisin halutessani niin tehdä. Sosiaalinen laiskuuteni on estänyt sen, että vaikka voisin hillua vaikka missä intellektuellipiireissä jos haluaisin, en tee niin, vaan siksi kuulen kaikista intresanteista jutuista aina vaan sitten suoraan niiltä ystäviltä, että ketä nyt on haastateltu, kuka on Helsingin nouseva ilmiö ja muuta - siitä korkeintaan olen kateellinen, että mä en ole uponnut mihinkään yhteiskunta- ilmiöihin ikinä ensimmäisenä. En halua huomiota. Ja sit olen aika laiska, eli vaikka olen älykäs, en ole siinä taloudellisessa ja sosioekonomisessa eliittiasemassa, missä olisin älylläni ihan automaattisesti nopeammin, jos olisin vähän enemmän luonteeltani hikipingottaja ja laumaeläin. Mutta nääkään ei riitä syyksi, että ihan tosissani alkaisin kadehtia ketään... EN todellakaan osaa kadehtia ketään. Ehkei mulla ole ollut tarvetta.

Ihmettelen tätä SAIRASTA BIMBOA Suomi24- foorumia. Olen ihan suu auki aina, kun tälle foorumille edes klikkaan!

Et ole ikinä huomannut, että netissä herjataan jatkuvasti kaikkia kirjoittajia?

Jos haluaisin mennä henkilökohtaisuuksiin, joutuisin kysymään, oletkohan sinä se pokaalimamma.

• vai ystäviä!
        trollollol... kirjoitti:

Et ole ikinä huomannut, että netissä herjataan jatkuvasti kaikkia kirjoittajia?

Jos haluaisin mennä henkilökohtaisuuksiin, joutuisin kysymään, oletkohan sinä se pokaalimamma.

Jaa no minulla ei ole osaa netissä tapahtuvaan herjaamiseen, koska kun en ole ollut minkään sortin kiusaaja koskaan, enkä tunne tämän foorumin kirjoittajia, en osaa muuttua kiusaajaksi myöskään nettiaikana, vaikka nimettä tälle julkiselle nimettömälle palstalle kirjoitankin, eikä minulla ole ihmisten herjaamiseen missään mitään tarvetta, joten herjaat väärää. Ja tästä syystä minä en halua tuntemattomilta herjauksia tällä palstalla osakseni. Sen huomion olen kyllä näitä palstoja lukiessani tehnyt, että suomalaisista valtaosa on moukkia...Onhan se nyt maailman sairainta käytöstä, että jos näitä netin keskustelupalstoja käytetään vain vihan edistämiseen tai kiusaamiseen, kun kerran viattomat ja kadehditut siinä aina kuitenkin ovat todellisuudessa uhreja.

Kuule mun sanavarastooni ei kuulu käyttää sanaa "mamma" noin vaikkapa naisista yleisesti ottaen halventavassa mielessä ja minä en ole koskaan luonut minkäänlaista nimimerkkiä tälle foorumille. Sanavarastoni ei muutenkaan suuremmin eroa siitä, että mitä kieltä käytän livessä - olen sivistynyt, joten en muutu epäsivistyneeksi netissä. Aika sairasta, että joku tuntematon hullu yrittää väittää, että minun harrastuksiini kuuluisi "trollaaminen" netissä - ei kuulu. Tässä kun nimettä teidän tuntemattomien kanssa keskustelee, niin yrittää kylläkin antaa itsestään mahdollisimman hyvän kuvan, eikä tasan tarkkaan sellaista, missä joutuisi nolatuksi. Silleen me normaalit ihmiset suhtaudutaan nettiin ja näiden tällaisten Suomi24n keskustelupalstoihin. Ikävää vaan se, että mitä paremmin mä kirjoitan, sitä enemmän minua haukutaan... Luulis nimittäin kaiken järjen mukaan omalta osaltani, että edes joitakin kiinnostaisi se, että kuinka persoonallisia, kauniita ja herkkiä tekstejä voi joku nimetön ihminen kirjoittaa netin palstalla. Mutta ei - vaan pelkkää herjausta ja kiusaamista. Olen kyllä ilmoittanut, että minua ei kateellisuudet kiinnosta - en ole "kateellinen" kenelläkään, ei mitään tarvetta siihen!

En ymmärrä mitä se hullu hakee, joka etusivulle näitä aloituksia nostaa. En edes kävisi näillä monillakaan palstoilla, jollei etusivulla olisi johdatusta keskusteluihin näillä. Joka tapauksessa nämä ovat julkista - vaikkakin nimetöntä - keskustelua ja siksi en siedä, että minua herjataan!

• Kokemusta on
        vai ystäviä... kirjoitti:

No sinulle ei ainakaan voi kuin nauraa :) Mikään näistä ei ollut mikään nettituttavuus. Yhteen kyllä tutustuin netissä, mutta ei siellä juteltu kuin varmaan kerran kunnes tavattiin. Parisuhteenikin sitten varmaan on *reps* *lol* nettituttavuus, kun avomieheeni tutustuin netissä?

Koitapa olla kärryillä muustakin, kuin niiden ystäviesi asioista.. mm. oma mielenterveys, siitä on hyvä aloittaa.

Sopii toki kysyä, oliko se aito ystävä joka katkaisee välit tekstarilla? No enpä jäänyt kaipaamaan kuitenkaan, joku sinun kaltaisesi..

• ei oo kellään sellasta mistä mun pitäis olla kade:)
      helppoo

• Mr. Mean
    • Positiivisesti kade

Ainoastaan yksi vastaaja täällä tajusi pointin, olla kade vai käyttäytyä jotenkin ilkeästi/kierosti tätä kadehdittua henkilöä kohtaan. Itse ainakin olen kade monille ystävilleni eri asioista ja olen sanonut myös sen heille, sehän on vain hyvä asia. Ei kateuden tarvitse olla negatiivista! Haluan ystävilleni parasta vaikka kadehdinkin joistain asioista.

• kiero lierompi

Ja aloituksen kirjoittaja, kumpaankohan hän mahtaakaan kuulua käyttäytyessään kierosti en tiedä keitä kaikkia kohtaan väsätessään näitä väsyneitä tilityksiään.

• hyvin menee kuitenki

En mitään koskaan. Mikä on jonkun toisen, ei ole minun ja sillä selvä.

• Christina_

Älkää nyt hyvänen aika ottako niin h*lvetin vakavasti! Täällä joku kertoo, mistä asioista on kadehtinut ystäviään, niin ihmiset hyökkää päälle ja puhuu "pahasta sydämestä" ja "onneksi ei itsellä ole tuollaista sairautta". Kateus on tunne muiden joukossa, ja en usko että kukaan on selvinnyt tästä elämästä tuntematta sitä ikinä. Eri asia on se, onko kateus hallitseva tunne. Pieni naisten välinen kateus täysin normaalia, ja uskon, että jos sen itselleen myöntää, niin sillon ei vielä ole pahassa jamassa. Ongelma se alkaa olla siinä vaiheessa, kun on niin kateellinen, että kieltää koko tunteen itseltään.

Itse kadehdin yhtä ystävätärtäni mielettömän kauniista silmistä. Yhden sosiaalisia taitoja ja kykyä hurmata ihmiset olen myös kadehtinut. Sekä parasta ystävääni siitä, että hän voi mättää herkkuja ja roskaruokaa niin paljon kun tahtoo lihomatta. En silti vaihtaisi paikkoja kenenkään ystävistäni kanssa, ja tykkään omasta elämästäni eniten.:)

• 37

" Ongelma se alkaa olla siinä vaiheessa, kun on niin kateellinen, että kieltää koko tunteen itseltään."
        Miten niin alkaa ongelma?

Jotkut ihmiset vaan nyt ovat kokeneet elämässään paljon ja tietävät sen synkimmätkin realitetit eikä kateus tulisi mieleenkään missään vaiheessa. Toisen ihmisen ihailu onkin sitten eri asia... siinä on positiivinen sävy.
        Kateus sanassa on negatiivinen sävy.

• Ei kateutta!

En kadehdi kavereitani, koska heillä ei puolestaan ole niitä asioita, joita minulla on.

• jfjjfjfjjf

Mikä v'''' on samanha foxin karisma??? ootko tosissas???

• se on PROVO pahvit!!

Lukutaitoa...

• Lenikki

Ystävyys ja kateus eivät kuulu samaan lauseeseen.Oikeat ystävät eivät kadehdi toisiaan.Minä olen köyhä yh-äiti ja ystäväni on varakas kotirouva.Mutta hän on sydämellinen ja rakas ihminen,suon hänelle ilomielin kaiken sen minkä hän on saanut.Oikeasti kukaan meistä ei ole täydellinen,ei kukaan ole kadehtimisen arvoinen.En vaihtaisi paikkaa kenenkään kanssa.

• kommentti..,,..,.

Ihan totta, että ystävät eivät kadehdi toisiaan. Ja kateus muutenkin jo sanana on ihan kammottava! Ja se on totuus, että samanalaiset ihmiset ovat ystäviä keskenään: esimerkiksi minulla ei ole juuri muita ystäviä kuin akateemisia, mutta se ei johdu siitä, ettenkö arvostaisi ihmisiä karvoihin katsomatta, vaan siitä, että se nyt vaan on niin, että samanlaisilla taustoilla olevat ovat usein ystäviä. Ja koska minua ei kiinnosta esimerkiksi autot, ei minulla ole ystävissäni ihmisiä, jotka harrastavat autoja. Tai ihmisiä, jotka harrastavat vaikkapa asuntomessuilla käymistä. Elämäntilanteiden mukaan sitten varmaan tuttavia voidaan olla monenkinlaisten kanssa, mutta kyllä ne ystävät aika lailla muotoutuu siten, että keiden kanssa on pitkä yhteinen kokemushistoria. Toivois,että ihmiset lopettaisi kiusaamisen näillä Suomi24- palstoilla.

En minäkään haluaisi olla kukaan muu, kuin mikä olen. Mä olen ylpeä itsestäni monissa asioissa: olen rehellinen jopa äärimmäisyyksiin asti, sitkeä, analyyttinen, empaattinen - yleisimmin minua on kutsuttu syvälliseksi ja empaattiseksi ja niitä sanoja ei käytetä ihmisestä, joilla niitä ominaisuuksia ei yhtään ole. On jotenkin hienoa huomata, kun näitä palstoja lukee, että itsellä sentään on terveet elämänarvot, toisin kuin useilla muilla, jotka puhuvat palstoilla vain materiasta, rahasta, ulkonäöstä ja muusta...

Todellakaan ystävyys ja kadehtiminen eivät kuulu samaan lauseeseen, mutta usein kadehdituilla on jotakin, mitä kadehditaan. Älyä kai useimmiten. Kukaan ei kadehdi esimerkiksi tyhmää ja pinnallista ihmistä - se sijaan kadehdittuja ovat usein ne, jotka ovat omalla ahkeruudellaan saavuttaneet jotakin: mukavan aseman, koulutuksen tai jotakin...

Hienoa, jos et kadehdi varakkuudesta. Se ehkä halpamaisinta kateutta olisikin.

• LöpöLoppu

kavereillani ei ole pikkuveljiä

• aamunkoi_

Minä itse en vertaa omaa ulkonäköäni toisiin naisiin, mutta olen opiskelija ja vertailen koulumenestystä. Jos minulla menee opiskeluissa huonommin kuin luonnostaan tosi lahjakkailla oppilailla, tulen pikkuisen kateelliseksi.

Mutta olen nyt oppinut olemaan aika sinut itseni kanssa ja tiedän, että ei tarvitse olla paras ollakseen hyvä.

• ihan tuiki tavalline

Itselleen pitää olla rehellinen. Jos tuntee kateutta, niin se tunne pitää käsitellä. Kannattaa muistaa, että kateus voi olla myös sitä, että asettaa itselleen tavoitteen saada sama asia, mikä kaverilla on esimerkiksi jos kaverilla on täydellinen hammasrivistö, niin jos todella haluat samanlaiset hampaat, niin sitten vaan hampaita hoitamaan, rahaa säästämään ja mars hammaslääkäriin.

Me jokainen olemme erilaisia ja geenien sekä kasvatuksen tuotetta. Jos kaveri näyttää Miss Suomelta ja itse näyttää lähinnä Tarja Haloselta, niin ehkei se saman ulkonäön saavuttaminen ole kovin realistista. Aina kuitenkin voi yrittää parantaa omaa ulkonäköään eikä kaikki ulkonäön parantamiseen liittyvät seikat ole edes maksullisia (esim. yrittää pitää parempaa ryhtiä, jumppaa, kävelee ja harrastaa ilmaista liikuntaa jne).

Kiinnitämme ihan liikaa huomiota ulkoisiin asioihin. Iän myötä joutuu opettelemaan ja sisäistämään sen, että ulkoinen kauneus on katoavaista eikä se ole maailman tärkein asia. Moni saattaa käyttää useita tunteja viikossa kauneuden ylläpitoon, mutta sisäisen kauneuden ja sivistyksen eteen ei tehdä yhtään mitään.

Täytyy myös muistaa, että meillä jokaisella on omat taakkamme kannettavana. Eräs kaverini kaveri on kadehdittavan kaunis, mutta kun opin tuntemaan häntä, niin taustalta löytyi myös kauneuden kääntöpuoli: pahimmillaan hyväksikäyttöä, mutta myös esimerkiksi baareissa juopuneiden jatkuvia iskuyrityksiä. Seksuaalinen hyväksikäyttö sai hänet jopa harkitsemaan itsemurhaa. Tajusin silloin, että oma tavallinen ulkonäköni on siitä mukava asia, että kukaan ei häiritse ja saan olla ihan rauhassa, joten hyvä asia sekin on.

• enpä itsekään vainoa

Mulla nimettömällä kanssa, kun olen kaunis - paitsi siis että olen akateemisesti korkeakoulutettu ja älykäs, niin se kauneus on saattanut minut joskus jopa tilaan, että en aina halua välittää ulkonäöstäni. Minusta on ahdistavaa, että minua tuijotetaan joka paikassa - onneksi vähemmän, kun ikää ja läskiä on tullut hieman lisää, mutta silti. Oli ihan hirveää, kun 15- vuotiaasta asti kaikki tuntemattomat äijät kuolasi ja oli että " en koskaan ole nähnyt noin kaunista naista". Ainakin itse aloin välttää meikkaamista ja vartalon korostamista - koska sitä enemmän sain huomiota, mitä kauniimpiin vaattteisiin pukeuduin. Ja oli järkyttävää olla sekä kaunis että älykäs - joku Suomen arvostetuin dosentti tuijottaa. Ja kaikki oli, että "sä olet niin s'tanan hyvännäköinen". Kateudesta en tiedä, mutta itse kun on elämänsä älynsä kehittämiselle omannut, ei ole kiinnostanut olla kateellinen - kenellekään , mistään tai koskaan.

• tsirp tsirp
        enpä itsekään vainoa kirjoitti:

Mulla nimettömällä kanssa, kun olen kaunis - paitsi siis että olen akateemisesti korkeakoulutettu ja älykäs, niin se kauneus on saattanut minut joskus jopa tilaan, että en aina halua välittää ulkonäöstäni. Minusta on ahdistavaa, että minua tuijotetaan joka paikassa - onneksi vähemmän, kun ikää ja läskiä on tullut hieman lisää, mutta silti. Oli ihan hirveää, kun 15- vuotiaasta asti kaikki tuntemattomat äijät kuolasi ja oli että " en koskaan ole nähnyt noin kaunista naista". Ainakin itse aloin välttää meikkaamista ja vartalon korostamista - koska sitä enemmän sain huomiota, mitä kauniimpiin vaattteisiin pukeuduin. Ja oli järkyttävää olla sekä kaunis että älykäs - joku Suomen arvostetuin dosentti tuijottaa. Ja kaikki oli, että "sä olet niin s'tanan hyvännäköinen". Kateudesta en tiedä, mutta itse kun on elämänsä älynsä kehittämiselle omannut, ei ole kiinnostanut olla kateellinen - kenellekään , mistään tai koskaan.

No hyvä jos sinäkin olet viimein saanut läskiä ympärillesi, kun olit aina niin luiseva ja haukuit normaaleja läskeiksi, sinä nimetön viaton anonyymi epähenkilö.

Entäs, jos ihmiset tuijottivat sinua vain, koska suustasi oli juuri hypännyt ennennäkemättömän ruma sammakko. - viaton, anonyymi, kohdentumaton hypoteesi

• enpä itsekään vainoa
        tsirp tsirp kirjoitti:

No hyvä jos sinäkin olet viimein saanut läskiä ympärillesi, kun olit aina niin luiseva ja haukuit normaaleja läskeiksi, sinä nimetön viaton anonyymi epähenkilö.

Entäs, jos ihmiset tuijottivat sinua vain, koska suustasi oli juuri hypännyt ennennäkemättömän ruma sammakko. - viaton, anonyymi, kohdentumaton hypoteesi

No tuokin taas osaltaan todistaa tuo kommentti, että miten epäsosiaalista porukkaa tänne Suomi24:n kirjoittaa, nimimerkillä "tsirp tsirp" kirjoittava anonyymi - suoraan sanoen on mielestäni melkein _sosiopaattista_ käytöstä tuolla tavalla nimettömänä kohdella tuntematonta palstalle kirjoittavaa siten, kuin minua kohdellaan tällä foorumilla... Ja näkyy kateellisuuttakin esiintyvän, kun nuo mielikuvituspuppuherjaukset minulle eivät lopu. Kukaan ei tällä foorumilla esiinny naamavärkillä näissä keskusteluissa eli ei ole "tunnistettu" henkilö, eli millä oikeudella minua herjataan näissä palstakeskusteluissa?

Tulee ihan mieleen eräskin toinen keskustelupalsta tältä samaiselta Suomi24- foorumilta, missä sen sosiopaattisesti käyttätyneet rekisteröityneet saittijäsenet, jotka tunsivat toisensa palstoilta, alkoivat kimpassa laukata herjaamassa minua sivullista sille palstalle kirjoittanutta - sellainen sairas epäsosiaalinen käytös voitaisiin muuten katsoa jo joukkokiusaamiseksi...Että siis jos yhden kimpussa roikutaan keskusteluissa ja jos se kyseinen yksi on ainoa, joka ei tiedä keiden kanssa keksustelee. Kuten nyt minä en tässä tiedä.

Minun tapoihini ei kuulu käyttäytyä huonosti ja erityisesti en halua kuulla olevani muka sellainen ihminen tuntemattomilta nimettömiltä tällaisille palstoille kirjoitellessani. Ja olen pyytänyt, että herjaavien mielikuvitustarinoiden kirjoittelu minulle lopetettaisiin. Milläs keinoin tällaisella palstalla voi keskustella asiallisesti teidän tunnistamattomien tuntemattomien kanssa, kun ette katso velvollisuudeksenne kohdella keskusteluissa tuntematonta kirjoittajaa asiallisesti kommenttien mukaan? Jos tuo on minuun kohdistuvaa herjaamista, niin jo on sairasta. En minä käy anonyymina näillä Suomi24- palstoilla keskustelemassa siksi, että joutuisin tuntemattomien herjaamaksi henkilökohtaisuuksilla - tai että minua väitettäisiin jotenkin epäasialliseksi nettikäyttäytyjäksi, kun en sitä ole. Olen kertonut, ettei minulla ole tälle Suomi24:lle profiilia ja nimeäni en tämän foorumin kirjoittajille halua kertoa, koskei minulla ol siihen mitään velvollisuutta - en myöskään ole minkäänlainen ihmisten kiusaaja, vaan minua kiusataan näillä palstoilla. Jotkut sairaat ihmiset yrittävät väittää, että minä olisin asiaton kirjoittaja - sitä samaa paskaa jauhaneet ja ilman tietenkään minulla tietoa kirjoittajien henkilöistä, tässä minulle vuosia. Minulla ei ole mitään syytä kiiistää, ettenkö kirjoittelisi näille Suomi24:n palstoille, mutta sen kiistän, jos minua väitetään nettihäiriköksi. Joskus olen jopa joutunut näyttämään ystävilleni näitä keskusteluja, että millä stanan puppujutuilla minua herjataan...

Onko vaikeaa tajuta, että näiden keskustelupalstojen tarkoitus ei ole mennä henkilökohtaisuuksiin, vaan keskustella asioista? Nämä palstat on luotu sitä varten, että keskenään tuntemattomat voivat keskenään keskustella erilaisista aiheista - eikä nettiherjaamista varten.

Joskus tuntuu, että nää palstat on täynnä täysin moukkia. Itse en ikinä kehtaisi jossakin netissä käydä herjaamaan mitään kaltaistani viatonta nimetöntä tällaiseen viattomaan palstakeskusteluun kirjoittavaa... Maailman säälittävintä käytöstä sellainen. Ihan on pakko ihmetellä, että mitä tän foorumin kirjoittajilla on minua vastaan! En vaan edes enää viitsi kysyä, että mitä, koska perusteluita saamilleni herjauksille en koskaan saa. Ainoastaan noita puppujuttuja.

Katsokaa nyt tätäkin keskustelua, että montako täyspäistä tekstiä tässä on, tai edes suurinpiirtein täyspäistä! Aloitus ainakin on ihan himmeän oloinen teksti. Kuten lähes kaikki muutkin aloiutukset tällä Suomi24- foorumilla! Tässä vaan ulkopuolisena vähän ihmettelen palstamenoa!

• jk

vai iin

• Mähöne

Calista Fuckheart näyttää anerektiselta lehmältä, Liv Tyler on lauta, ja Samantha Fox ei osaa laulaa, eikä Sammylla oo karismaakaan, mut Samantha Foxilla on isot rinnat! Olet varmasti tasan ihana, jatka samaa rataa! ;-)

• mähönen suoli24

Miten te voittekaan olla niiin yksinkertaisia, ettette ilmeistä provoa tunnista?

• jejeeeje

hehe siitähä tulee yhteenlaskuna kauhia kurppa johon ei tervejärkinen koske tikullakaa. calistan naama.. fox carisma....

• Hyvä ihminen :)

Mieti kuinka paljon tuhlaat omaa elämääsi kadehtimalla muita. Hyväksy itsesi sellaisena ja lakkaa vertaamasta itseäsi muihin.

• Karjaa en kadehdi, kaikkea muuta, etenkin kauniita naisia jotka voisi olla mun.

• Äiti1979

Miksi pitäis ainoa elämä tuhlata toisten kadehtimiseen??

• valtavaa

Miehet yleensä kadehtivat jonkun isoa kalua.

• heh.

Sinuun jos törmää niin voin sanoa etten kyllä kadehdi elämääsi.

• TROLLOLLOL

• jghj

Calista Flockhartin lärvissä ei kyllä ole mitään kadehdittavaa.

• Melko tavis

Maailmassa on ja tulee olemaan kauniita, nuoria naisia. Itse ihailen heitä ja näitä ulkoisia ominaisuuksia. Itsekin olen ollut nuori, en missiainesta, mutta ihan ok. Olisi hyvä oppia hyväksymään itsensä juuri sellaisena kuin on, muuttaahan itseään ei paljon voi muutoin kuin painoa pudottamalla tai lisäämällä - ken sitten voi. Hirveintä on kateus, joka aiheuttaa kaikenlaista P:n puhumista, toisen mustamaalausta jne. Onneksi hyvä itsetunto on hyvä puskuri tuollaisille luonteenpiirteille - toisaalta tuntuu, että joiltain tuo em. ominaisuus puuttuu ihan totaalisesti.

• niin...,,..,.

Hyvä itsetunto nimenomaan - estää kateellisuudet. Ja empatiakyky. Nettiaika sen on aiheuttanut, että kaiken maailman sairaat kiusaa vielä entistä enemmän, kun netin kauttahan paskapuheiden levittäminen on ikävän helppoa - tyhmille. Minuakin esimerkiksi ällöttää, että kun en edes Facebookiin kuulu -puhumattakaan tästä Suomi24:sta, niin kaiken maailman ei- toivotut silti pääsee urkkimaan elämääni pelkästään sitä kautta, että jos vaikka joku sukulainen sattuisi olemaan Facebookin jäsen, vaikken itse ole. Onneksi mulla ei ole kateellisia ystäviä ja huomenna soitankin tai viestin kaikille heille ystävänpäivätoivotukset - netin kautta en ystävyyssuhteita harjoita.:)

• tavis73

Miksi ihmeessä olit kateellinen? Calista on ruma, tai vähintäänkin omituisen näköinen. Livillä on kyllä hyvän muotoiset rinnat, mutta suht pienet. Ja Samanthassa ei ole MITÄÄN karismaa... En ymmärrä!

• Cindy Lauperin korva

Siksi, että se on provo... tuossa kohdassa pitäisi jo osata nauraa.

Ja että joku skannaisi kaveriaan tuolla tarkkuudella, älkää nyt viitsikö

• irish coffee

Ainut asia mistä koen välillä kateutta on raha.

Olen itse pienempi tuloisemmasta työläisperheestä (vanhempien bruttotulot yhteensä vajaat 3000e/kk) ja aloitin ensimmäisessä työpaikassani 13 vuotiaana. Lukiossa saatoin tehdä koulupäivän jälkeen vielä ilta- & yövuoron jotta rahat riittäisivät.. Ja tässä siirrytään ystävääni. Hänen vanhempansa tulevat toimen hyvin ja he myös voivat täysin spontaanisti otta kymppitonnin lainan asuntovaunua varten. Ystäväni ei ole ikinä tehnyt töitä, ei miettinyt raha-asioita ja 18-v. syntymäpäivälahjaksikin hän sai vm. 2006 BMW. Samaan aikaan itse ostin 350e maksaneen Nissanin...

Valehtelisin jos väittäisin etten kadehtisi häntä. Mutta samalla hän on kuitenkin yksi maailman ihanimmista ihmisistä, enkä voisi kuvitellakaan rikkovani meidän välejämme kateuteni vuoksi. Joten nielen tunteeni ja yritän olla iloinen hänen puolestaan.

• perusmiesyf

Onneksi olen mies. Me miehet ajatellaan aina tälleen: ''hemmetti että mä oon seksikäs ja rikas jne''.

• -Iskä42V-

Sääli on ilmaista, mutta kateus pitää ansaita. Olen kärsinyt kadehtivista ihmisistä läpi elämäni. Syytä kateuteen olen yrittänyt tiedustella ja pahoitellakin joskus etten ole osannut olla hyvä kaveri tai ystävä. Pari entistä kaveria on tunnustanut, toinen aika vahvassa humalassa tosin, että on aina kadehtinut minua. Syyt olivat vaan molemmilla niin epäselviä etten osaa edelleenkään täysin tajuta mistä moinen.
      Olen tavallisen näköinen, keskituloinen, perheellinen jne, harrastan liikuntaa paljon ja olen aika pitkä ja itsevarma. Nuo lienee syitä kaiken tuhoavaan kateuteen sitten?
      Olen päättänyt etten pilaa elämääni miettimällä tai muuttamalla itseäni enää, vaikka lähes aina keskustellessa jonkun kanssa yritän pitää matalaa profiilia ja punnita alitajuisesti puheitani. Se on ärsyttävää, vaikka ajattelenkin että kaikilla on omat ristinsä ja taakkansa kannettavana.

• rwrw34r2r2r

Kadehdin kaikkia nörttejä, jotka osaavat koodata C:tä ja Assemblyä.

• Ei.

Tule mieleeni mitään,mitä olisin kadehtinut ystäviltäni. Ehkä se johtuu siitä,että minulla on ollut aina hyvä itsetunto.

• j j

vai iin

• En kadehdi ketään taikkas mitään..Onnellinen olen siihen mitä olen ja mitä olen saavuttanut..elämänvastoinkäymisistä huolimatta. Kateus on aivan turhaa..Sokaisee näkemästä sen hyvän mitä itsellä on..sekä lamauttaa elämästä omaa elämää, omana itsenään...;o)...

• Miksei kääntää kateutta vahvuudeksi? Jos ystävällä on se sporttinen kroppa tai upea käsilaukku, mikä tuntemaan kateutta, voi tätä käyttää myös motivaation lähteenä vaikkapa kuntokuurille tai säästöbudjetille. On helpompi saavuttaa tavoite, kun tietää konkreettisesti mitä haluaa ja mihin pyrkii. Ja voi kuinka se itsetuntokin siitä kohenee, kun huomaa että pystyy saavuttamaan itsekin samoja asioita kuin muut :) toimii ainakin itselläni!

• Kateellinen tuosta?

"Samantha Foxin karisma"
      Kuulostaa aikamoiselta haaskalta.

• vieläkin naurattaa

Se on provo, pitäisi jo tuosta kohtaa ymmärtää jokaisen.

Tuo on tekstin paras kohta =D

• Karismat tiskiin !!!

""Samantha Foxin karisma"
      Kuulostaa aikamoiselta haaskalta. "

heh

muakin alkoi hymyilyttämään :-)

Samulla on ollut "karismaa" korkeintaan joskus 90-luvulla.
      Eli alkuperiänen kirjoittaja lienee nelikymppinen sohvaperuna :-)

• elämää

sori,
      olet varmaan aika nuori ja epävarma omasta itsestäsi. Yritä löytää jotain muutakin, kuin ulkonäkö, varmasti sinussa on sitä jotain! Olet kaunis, mutta sinussa on paljon muutakin, löydä se.
      Kateus on erittäin negatiivinen tunne, joka syö ihmistä itseään. Yritä päästä siitä eroon. Ajattele jotain positiivista ihmisistä, joita olet kadehtinut. Se ei ole sinulta pois, päinvastoin. Ystävälliset ajatukset kertautuvat ja palaavat luoksesi.
      "mitä kylvät, sitä niität" (=karman laki)

• polower

En kadehdi ystävia vaan iloitsen heidän puolestaan.

• Rutkuputku

Jos näyttää Calista Flockhartilta niin sääliksi käy...Rumempaa saa etsiä.

• Nainen 158 cm

Sanoisinko et sulla on harvinaisen huono itsetunto! Itseensä jatkuvasti toisiin vertaaminen ei ole tervettä! Vähemmästäkin on tulleet hulluiksi. Mullakin on pari kaveria jotka harrastavat tuota, tosin käänteisesä mielessä ja ääneen. Uskomatonta, miten paljon toisista voikaan puhua pahaa selän takana. Kaikki jotka tuota harrastaa menkää itteenne ja kattokaa peiliin.

• niinpä,,..

Niin no netin osalta pahanpuheille on kuitenkin sellainen arviointikriteeristö, että netissä on myös rikollisia. Itse uskon siihen, että sellaisen persoonasta se myös näkyy, joka itseänsä kateellisena toisiin vertaa. Käytös ihmisiä kohtaan on sen mukaista, kuin on jokaisen yksilökohtainen arvomaailma.

• no

eihän tuossa mitään erikoista ole, kateushan on voimavara ja kukoistava kansantauti.

• No no

Voimavara niin pitkään, kun kohtelee toisia ihmisiä heidän ihmisarvonsa mukaan. Mutta kateus on negatiivisen elämänasenteen, kilpailunhalun tulosta. Sanoisin, että se todellakin on kansantauti, eikä se ole millään tavalla ihailtavaa. Suomalaisetkin olisivat ilman sitä huomattavasti sivistyneempiä. Kukoistavaksi sitä en sanoisi, vaan monelle ihan ongelmaksi, jos sen taakse voi luvalla piiloutua ja kateuden ylläpitämän vihan tunteen saattelemana vähätellä ja mitätöidä jatkuvasti lähipiiriinkin kuuluvia ihmisiä, kiusata tai jopa levittää perättömiä huhuja. En painaisi kyseisenlaista kateutta villaisella, "mitäs tuosta" -asenteella. Kantaako kateuden vimmassa erinäisiä tekojaan tehnyt ihminen vastuun tunteistaan ja lopulta teoistaankin? Saanen epäillä, koska sehän oli tavallaan niin, että kateuden kohteethan ovat tavallaan hänen mielestään saaneet ansionsa mukaan.

• åjojå

Se, ettei kohtele ihmisiä ihmisarvoisesti ilmenee joskus ylimielisyytenä, perustui kateuteen tai ei... ylimielisyyteen reagoiminen ja siitä huonoa ajatteleminen taas on aivan jotain muuta kuin "kateutta". Ehkä se on sellaista ärtymystä ja pettymystä ihmiseen.

Netissä näkee toisinaan paljon kirjoituksia, missä kirjoittajien mielestä kaikki "kadehtivat" heitä. Osa lienee tietysti oikeassakin, mutta silloin tällöin - mitä enemmän jonkun tilitystä lukee, sitä varmemmin voi ymmärtää, että hän on vain umpisokea omalle itserakkaalle, vähättelevälle jne. käytökselleen ja tulkitsee varsin omahyväisesti ihmisten reaktioita siihen.

• No no

Ja netissä tulkintaa voi tehdä omalla tavallaan. Esimerkissäni tarkoitin, että tietyt ihmiset näyttävät saavan energiansa purkamalla pahan olonsa ja kateuden tunteensa esimerkiksi mitätöimällä tai alentamalla kateuden kohdettaan. Kohteitahan varmasti riittää, eikä lopu yhteen ihmiseen, jos hän lähipiiristä päättääkin kadota. Täytyyhän kateuden tunteen syntymiseen olla jokin alkuperä, ts.ominaisuus, jota itsellä ei ole ja vastaavasti oma kyvyttömyys käsitellä ja hallita tunnetta. Tunteen syntymiseen tarvitaan varmasti alemmuudentunnetta jossakin, tai lopulta huonoa itsetuntoa.

Ylimielisyyteen taas voi olla syynä muutakin kuin kateus, esimerkiksi se että pitää itseään tiettyä henkilöä jotenkin parempana...

INäitä ajatuksia esille tuodessani ainakaan itselläni ei todellakaan ole sellainen käsitys, että kaikki kadehtivat. Herranen aika, olisihan sitä jo yli-ihminen sentään. Sitä sanoisin jonkinlaiseksi narsismiksi, jos sellaista tuntee. Mutta kateutta saattaa kokea esimerkiksi muutaman ihmisten toimesta, aina. Se on ilmeisesti ihmisen persoonassa, eikä häviä tuosta vain, ellei sen kanssa tee töitä. Tai sitten, aiheuttaa ärtymystä omalla persoonallaan, mutta miksi silloin olla edes tekemisissä. Ei mitätöinnin ja vähättelyn huomaaminen ole aina sokeutta tai kuvittelemista, jota voisi yleistää. Täällä tosiaan näkee vastaavia kirjoituksia, joissa toisilleen tuntemattomat solvaavat toisiaan, se on jotenkin käsittämätöntä.

• kommentti...,.

Jaa. Minä taas luulen, että kateuden aiheuttaa ainoastaan pinnallisuus. Luonteiltaan kateelliset ihmiset luulevat, että kateuden kohteillaan olisi elämässään ollut jotenkin paljon "helpompaa" kuin heillä ja se - ainoastaan se -aiheuttaa kateuden, jos joku kateutta kokee. Ja kun sitten eivät kateuden kohteidensa elämän realiteeteista tietysti kuitenkaan riittävästi edes tiedä ja kun oletukset aina perustuvat luuloon, niin siinä on se ikävä pohja kadehtimisille. Ystäviään ei jokatapauksessa kukaan kadehdi. Koska ystävä on ihminen, jota kohtaan ei koskaan voisi tuntea vahingoniloa epäonnesta tai mitään muutakaan kateellisille tyypillisiä ajatusmalleja. Kateellisimmat ovat siitä kauheita, että useimmiten he eivät edes tunnista itsessään kateutta, jos sitä kokevat. Se seikka näkyy näilläkin palstoilla.

Onneksi itse on saanut sellaisen onnen, että omaa hyviä ja aitoja ystäviä. Ne jotka jotenkin negatiivisia persoonia, olen kyllä karsinut elämästäni ja en muistele heitä pahalla, mutten hyvälläkään, vaan olen täysin neutraali sellaisia ihmisiä kohtaan. Kyllä sen kasvokkaiskeskusteluissa vaistoaa, että kuka pitää itsestä ja kuka ei ja ne ovat sitten ystäviä, joiden persoonasta se huokuu, että on kivaa viettää aikaa yhdessä.

Sympaattisista ihmisistä taas aina pitää. Veikkaisin, että joku syvän ystävyyden kehittyminen vaatii ainakin kymmenen vuoden tuntemisen - niin ainakin mulla, kun mietin omia ystäviäni, siis niitä jotka koen läheisimmiksi.

• äjojä

Sinulle NoNo... en tarkoittanut, että ylimielinen olisi kateellinen, vaan sitä, että ylimielinen on usein sokea käytökselleen ja selittää mielellään vastareaktiot kateutena itseään kohtaan, vaikka syynä on useimmiten ylimielisyys itsessään, omahyväisyys jne. jotka tunnetusti ärsyttävät luultavasti kaikkia ihmisiä, jos mitätöinti ja vähättely tai vastaavasti itsensäkorottaminen menee överiksi. Näitäkin näkee netissä, joskin sen ulkopuolellakin joskus harvoin.

Ei siis ollut tarkoitus ei ollut hyökätä sanomaasi vastaan mitenkään, pikemminkin päinvastoin. Sinulla on hyviä ajatuksia asiasta, joihin on helppo yhtyä.

• åjojå

Aloitus nyt tietysti oli provo. Vähän ihmettelen, kuka tuollaisiakin jaksaa kirjoitella ja yrittää ilmeisesti lisätä tietämistään henkilöistä yksityiskohtia mukaan (muuttaminen Vaasaan heilan kanssa yms), jotta ihmiset ajattelisivat jonkun tietyn henkilön tuonkin kirjoittaneen. Mikä motiivi? Sairasta mielestäni.

• ed.
        åjojå kirjoitti:

Aloitus nyt tietysti oli provo. Vähän ihmettelen, kuka tuollaisiakin jaksaa kirjoitella ja yrittää ilmeisesti lisätä tietämistään henkilöistä yksityiskohtia mukaan (muuttaminen Vaasaan heilan kanssa yms), jotta ihmiset ajattelisivat jonkun tietyn henkilön tuonkin kirjoittaneen. Mikä motiivi? Sairasta mielestäni.

Tai no, eihän tuollaista voi kenenkään oikeasti kirjoittamaksi kuvitella hölmökään.

• eivät edes tunnista
        kommentti...,. kirjoitti:

Jaa. Minä taas luulen, että kateuden aiheuttaa ainoastaan pinnallisuus. Luonteiltaan kateelliset ihmiset luulevat, että kateuden kohteillaan olisi elämässään ollut jotenkin paljon "helpompaa" kuin heillä ja se - ainoastaan se -aiheuttaa kateuden, jos joku kateutta kokee. Ja kun sitten eivät kateuden kohteidensa elämän realiteeteista tietysti kuitenkaan riittävästi edes tiedä ja kun oletukset aina perustuvat luuloon, niin siinä on se ikävä pohja kadehtimisille. Ystäviään ei jokatapauksessa kukaan kadehdi. Koska ystävä on ihminen, jota kohtaan ei koskaan voisi tuntea vahingoniloa epäonnesta tai mitään muutakaan kateellisille tyypillisiä ajatusmalleja. Kateellisimmat ovat siitä kauheita, että useimmiten he eivät edes tunnista itsessään kateutta, jos sitä kokevat. Se seikka näkyy näilläkin palstoilla.

Onneksi itse on saanut sellaisen onnen, että omaa hyviä ja aitoja ystäviä. Ne jotka jotenkin negatiivisia persoonia, olen kyllä karsinut elämästäni ja en muistele heitä pahalla, mutten hyvälläkään, vaan olen täysin neutraali sellaisia ihmisiä kohtaan. Kyllä sen kasvokkaiskeskusteluissa vaistoaa, että kuka pitää itsestä ja kuka ei ja ne ovat sitten ystäviä, joiden persoonasta se huokuu, että on kivaa viettää aikaa yhdessä.

Sympaattisista ihmisistä taas aina pitää. Veikkaisin, että joku syvän ystävyyden kehittyminen vaatii ainakin kymmenen vuoden tuntemisen - niin ainakin mulla, kun mietin omia ystäviäni, siis niitä jotka koen läheisimmiksi.

itsessään... sinäpä sen sanoit

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10455954

• kommentti...,,..,.
        åjojå kirjoitti:

Niin, eli kuka on sellainen, jolla on ylläpitäjän oikeudet ja joka noita kiusaamisaloituksia kuvien kanssa etusivulle laatii, että sitten kun vaikkapa minä nimetön niitä klikkaan ja tulen näille palstoille sitä kautta, tulen vahingossa ja täysin viattomana ottaneeksi osaa keskusteluihin, joiden "luonne" ei minua yhtään miellytä? Onhan se ihan totta, että netissä tapahtuu nettikiusaamista ja itse en ainakaan halua vastaanottaa sellaista, että mitä epäasiallista käytöstä on mm. nimettömänä änkiä mun nimettömän kimppuun näillä julkisilla netin keskustelupalstoilla henkilökohtaisilla herjauksilla näissä tällaisissa keskusteluissa, kun kirjoittajien henkilöistä en mitään tiedä ja jotka asiatta jatkuvasti myös herjaavat minua loukkaavien tai sairaiden juttujen kirjoittajaksi...Mustamaalaamista, se!

Juttelin eilenkin yhden ystäväni kanssa, että mitä asiatonta käytöstä esimerkiksi minä nimettömänä kirjoitellessani näillä nimettömillä palstoilla olen osakseni saanut...Että siis perässäni minulle tuntemattomat nimettömät systemaattisesti roikkuu näillä keskustelupalstoilla palstalta toiselle, vaikka kirjoitan nimettä ja että saan koko ajan vain täysin asiattomia henkilökohtaisuuksiin meneviä herjauksia osaa ottamissani näissä nimettömissä julkisissa palstakeskusteluissa, missä kirjoittajat eivät argumentoi kirjoittamiini mielipiteisiin koskaan, vaan mitä ilmeisimmin yrittävät tehdä minusta "henkilöä" tällä foorumilla iljettävällä perättömien väitteiden puhumisella käytöksestäni tai persoonastani. Puhuttiin, että onhan sitä jo kunnianloukkausjutuista ihan oikeusjuttujakin ollut ja minä varoitan kaikkia niitä kusipäisiä anonyymiyteen nojaavia nettihäiriköitä, jotka rempoo esimerkiksi netistä viattomien kuvia tällaiselle foorumille ja jotka yrittää herjata viattomia netin kautta nettitoiminnassaan, että siitä käytöksestä voi joutua ihan juridiseen vastuuseenkin.

Sen sijaan pelkkä nimetön tällaisella netin keskustelupalstalla keskusteleminen ei ole käytöstä, millä perusteella ilkeämieliset mustamaalaajat saisivat käydä herjaamaan kuin siat limppuun näillä keskustelupalstoilla, jos näihin keskusteluihin tulee kommentoimaan.

Ja minä ainakaan en tunne yhtäkään Vaasaan muuttanutta, enkä ole elämässäni edes käynyt Vaasassa, enkä tiedä yhtään vaasalaista, että niille jotka nimettöminä yritti minua tässä keskustelussa aloituksen sisällön laatijaksi herjata, tiedoksi, että esimekiksi sellainen käytös on täysin asiatonta mustamaalaamiskäytöstä minua viatonta kohtaan.

Myöskään kenenkään tuttuni tai tuntemani kanssa en koskaan näissä Suomi24-keskusteluissa ole keskustellut, eli suosittelisin mielikuvitusmaailmoissaan eläville hieman realismia, jos minua herjaavat. Yhdelläkin toisella tän foorumin keskustelupalstalla aikoinaan nimittäin joku minuun ilmeisimmin pelkän tällaisen nmettömän julkisen nettipalstakeskustelun perusteella 'ihastunut' nimetön aikoinaan sekosi ihan täysin, kun sanoin hänelle pari poikkipuolista sanaa jossakin asiaperustaisessa keskustelussa ja uhkaili mm.,. että "tulisin ikäni olemaan vainottu netissä, jollen poistu palstalta" - jos esimerkiksi sellainen ei jo ole laitonta viestintää nimettömässä nettikeskustelussa kun ja jos kirjoittaja ei tiedä muiden palstoille kirjoittavien henkilöistä, ei sitten varmaan mikään.

Säälin ihan aidosti ihmisiä, jotka netissä herjaavat. Ja nyt ymmärrän, miksei Suomi24:n etusivujen keskusteluissa koskaan viitata rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoittaneiden aloituksiin - suurimman osan etusivulla olevista aloituksista laatinee tän foorumin vapaaehtoisiin perustuva ylläpito ja vaikeahan se varmaan olisikin siinä laatia niemttömälle foorumille mielenkiintoisia aloituksia, kun kerran lähes kaikki juttu palstoilla on mielikuvitusjorinaa, josta foorumi Suomi24 ei halua ottaa vastuuta, vaikka sen lain edessä minun mielestäni tulisi vastuu palstojensa sisällöistä ottaa. Sairasta, että joidenkin pelkkien mainostulojen kartuttamisen nimissä kaikenmaailman saastakirjoittelu ja perättömät puheet havaitusti sallitaan tällaisella keskustelemiseen tarkoitetulla nimettömällä foorumilla. Ei tämä koskaan mielestäni ole asiallinen foorumi tämä Suomi24 ollut, mutta viime vuosina on nettikiusaaminen mennyt jo ihan yli ja tän foorumin ylläpidolla on siihen vastuu, jos kerran taviksille ovat antaneet oikeuden muokkailla palstoille postattua!

Terveisin: yksi nimetön herjattu.

• Been there

Syitä kateuteen on monia, eikä mielestäni voida todeta, että vain ja ainoastaan joku niistä aiheuttaa kateutta. Luulisin, että sen syntyminen edellyttää kadehtijan omassa persoonan kehittymättömyyttä ja kyvyttömyyttä (ehkä haluttomuuttakin) asettua toisen asemaan ja sitten ulkoisten asioiden suhteen pinnallisuutta. Moni kadehtiminen varmasti lähteekin liikkeelle juuri oletuksesta, että toisella olisi jotenkin helpompaa. Kuvitelmaahan se on, sillä uskon, että jokaisella on omat murheensa. Kuitenkin, todellinen ystävä ei kadehdi, kaiva maata jalkojen alla, tai tunne vahingoniloa. Ikävä kyllä, joskus tällaista voi joutua sietämään, olosuhteiden pakosta, aikansa? Ystävyys ja kateus eivät kuulu joka tapauksessa samaan kokonaisuuteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe