Miten suhtaudutte rokotuksiin....

annikoo..

influenssaepidemia on iskenyt rajuna.......en ole itse ottanut rokotetta moneen vuoteen.....ja nuo "sikarokotteet" ....vielä laskivat sitä rokotteen ottoa.....

44

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;)

Se mitä syntymässä saatu ja pienenä rokotettu, sillä menen hautaan asti. Ei mitään ylimääräistä elimistöön. Kas, pieniä flunssia lukuunottamatta taudit ovat pysyneet pois.

• annikoo..

Silloin kun otin flunssa rokotteen....olin taudissa....aika lievässä...mutta työkaveri joka ei koskaan ollut sairaana....niin sai voimakkaan influenssan...
        Tietysti näille kaukomatkoille kai pitää ottaa jotain rokotteita.......mutta jotenkin tuo edellinen ..sikaflunssarokote karsii ......

• ;)))
        annikoo.. kirjoitti:

Silloin kun otin flunssa rokotteen....olin taudissa....aika lievässä...mutta työkaveri joka ei koskaan ollut sairaana....niin sai voimakkaan influenssan...
        Tietysti näille kaukomatkoille kai pitää ottaa jotain rokotteita.......mutta jotenkin tuo edellinen ..sikaflunssarokote karsii ......

Toistaiseksi ei ole ollut tarvetta matkustaa vakavan uhan maihin, joiden bakteeri ja hygienia tasot ovat niin alhaalla, että heikkoja hirvittää. Ja meikähän rokottamattomana saisi varmaan tuliset tuliaiset vaikkapa jostain Keniasta, Intiasta, jopa Egyptistä.
        Jos lähtisin, olisi kai se pakko ottaa - mitä sinne nyt tarvitsee keltakuume yms rokotteista alkaen.

• anna mennä vaan

Joop, älä ota. Mutta voin sanoa, että jäykkäkouristustauti on kuulemma p*skamainen sairastaa, ei se mitään nykyään nukuttavat viikoiksi, jos sen satut saamaan. Ja senhän voit saada esim. mullasta, jos on naarmu kädessä tms.

• republikaanisessa tasavallassa kun kävin niin otin rokotteen. siellä jyllää niin monia pöpöjä.

• ingaliina

En ole koskaan ottanut rokotetta,enkä ole moneen vuoteen sairastanut flunssaa.Mä syön Karpaloita:)))
      Viimein kai rokotteen olen saanut silloin vuosia aikaa kun piti se sokeripalassa ottaa.En kyllä enää muista mikä rokote oli kysymyksessä.Ainakin kaikki saivat rokotteen silloin.

• se sikuripalarokote oli poliota vastaan

• ingaliina
        kielibasa kirjoitti:

se sikuripalarokote oli poliota vastaan

Niinpä taisi ollakkin ja olisko siitä jo melkein kolmekymmentä vuotta aikaa.

• ingaliina kirjoitti:

Niinpä taisi ollakkin ja olisko siitä jo melkein kolmekymmentä vuotta aikaa.

olin silloin yläasteella, eli kyllä siitä taitaa olla sen verran..

• Olihan se.
        kielibasa kirjoitti:

olin silloin yläasteella, eli kyllä siitä taitaa olla sen verran..

Se oli silloin. Poliojuttu. Vuonna 1985 - 1986 kieppeillä.

• niin se on.

Kun ei liiku missään- ei tauditkaan tartu.

24/7 netissä_ei flussa iske _ikkuna tiukasti kiinni _ villasukat jalassa_tietokoneviirukset ei tartu ihmisiin:onneksi ei!!

• rokotekammoinen
        Olihan se. kirjoitti:

Se oli silloin. Poliojuttu. Vuonna 1985 - 1986 kieppeillä.

Tunti sokeripalan nauttimisen jälkeen ope talutti minut terkkarille. Verenpaineet romahtivat eli sain ns. semianafylaktisen shokin. Toisen kerran sama tapahtui tetanuspiikistä työpaikkalääkärillä. Sairastan mieluummin influenssan kuin koen allerigiashokin uudelleen.

• rokoroo.
        rokotekammoinen kirjoitti:

Tunti sokeripalan nauttimisen jälkeen ope talutti minut terkkarille. Verenpaineet romahtivat eli sain ns. semianafylaktisen shokin. Toisen kerran sama tapahtui tetanuspiikistä työpaikkalääkärillä. Sairastan mieluummin influenssan kuin koen allerigiashokin uudelleen.

Niinpä. Rokotteethan on keinotekoisia, pinnallisesti testattuja. Ihmisen itsekseen kehittyvä vastustuskyky on luontaista - paitsi vaan joissakin taudeissa ja bakteereissa ei se vastustuskyky auta. Mieluummin kuitenkin ilman rokotteita, joo ja onhan aids tautiinkin jo rokote joka "pysäyttää" taudin.

• muisquli

Suomessa toi lapsille annettava rokutusohjelma on kyl hyvä..Monet sairaudet hävinny lähes kokonaan pois. Itse en kausiinfluenssarokotteita ota, kosken kuulu ns riskiryhmään..;o)... Nyt poden normiflunssaa..nokka tukkoisena..;o)..

• annikoo..

• En ottanut sikaa, lapsille otettiin...mutta kadun sitäkin jo nyt.:(

• Kadujen dallaja;)

Pää pystyyn. Mitään em`ma kadu;)

• Kadujen dallaja;) kirjoitti:

Pää pystyyn. Mitään em`ma kadu;)

Ei osteta sikaa säkissä, jookos?;) Vaikka joku olikin ostanut ns. minipossun säkissä ja saanut siitä satakiloisen sian...maksanut vielä tavallisesta sianporsaasta 400 euroo.:))

• ;)
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

Ei osteta sikaa säkissä, jookos?;) Vaikka joku olikin ostanut ns. minipossun säkissä ja saanut siitä satakiloisen sian...maksanut vielä tavallisesta sianporsaasta 400 euroo.:))

Huomasin. Oli mahtava possu olkkarin matolla :)

• ;) kirjoitti:

Huomasin. Oli mahtava possu olkkarin matolla :)

melkeen oli kuin allekirjottaneen peilikuva lauantaiaamuna paitti soffan tilalla oli matto :-)

• En ole koskaan ottanut lenssurokotetta. Toisaalta sairastun erittäin harvoin jos koskaan varsinaiseen influenssaan, joten en ole edes kokemut sitä tarpeelliseksi.

Mutta esim. jäykkäkouristusrokotteen pidän aina voimassa.

• oikea.ori-ginal@etc.

Mullakin alkanut lerpahtelemaan nuo rokotusvaikutukset, jäykkyyskouristus pitäisi tarkistuttaa, se oli kai 10 vuoden välein?

• oikea.ori-ginal@etc. kirjoitti:

Mullakin alkanut lerpahtelemaan nuo rokotusvaikutukset, jäykkyyskouristus pitäisi tarkistuttaa, se oli kai 10 vuoden välein?

Jep, kymmenen vuoden välein. Hyvä kun tuli puheeksi, minulla alkaa olla aika hakea uusi rokote.

• En voi uskoa tätä!

Järjestöt luovat viruksia sen takia, jotta he saisivat tehtyä myös rokotteita! Minkä takia yhteiskunta pitää olla noin itsekäs vain rahojen takia?!

• En pelkää.

Rokotteita,koska niiden käytöllä on voitettu monet epidemiat ja vaaralliset taudit ja sairaudet. Isorokko,vihurirokko,jäykkäkouristus,kurkkumätä,polio,tuberkuloosi ja paljon muita tauteja on saatu poistettua suomalaisväestöstä pelkästään rokotteiden avulla ja on suorastaan edesvastuutonta olla ottamatta rokotuksia. Hölmöläisten touhuja on olla ottamatta rokotuksia tällä vuosituhannella,vain typerykset jättävät itsensä ja lapsensa rokottamatta.

• Juuh, mutta kun tällä ns. valistuneella aikakaudella jotkut maksavat valtavia rahasummia puhtaasta vesijohtovedestä.

Onhan se homeopaatti toisaalta sympaattisempi kuin se terkkarilääkäri, joka hoitaa potilaitaan ainoastaan testeissä toimiviksi todetuilla lääkkeillä.

Placebo-ilmiökin on ilmiö, mutta antaisin sen ilmiön kuitenkin hoitaa vain psykosomaattisia oireita.

• oximent
        tuputuu kirjoitti:

Juuh, mutta kun tällä ns. valistuneella aikakaudella jotkut maksavat valtavia rahasummia puhtaasta vesijohtovedestä.

Onhan se homeopaatti toisaalta sympaattisempi kuin se terkkarilääkäri, joka hoitaa potilaitaan ainoastaan testeissä toimiviksi todetuilla lääkkeillä.

Placebo-ilmiökin on ilmiö, mutta antaisin sen ilmiön kuitenkin hoitaa vain psykosomaattisia oireita.

ks. viesti oximent 11.2.2012 rokotuksista ja plasebo-ilmiöstä.

• Minä en ole ottanut, enkä ota.
      Lapsianikaan en rokottanut influenssaa vastaan, muut lastentauti rokotteet rokotetaan.

Mieheni päätyi ottamaan influenssa rokotukseen, työterveyshuollossa sai ilmaisen rokotuksen.

• vaccine=death

En oo ottanu rokotetta, enkä ota! Rokote on tarkoitettu keskiarvoihmiselle, jolla kaikki muut terveydentilajutut on kunnossa. Mulla on sydänvika, diabetes, Chrohnin tauti... , en taatusti käy mitään myrkkyjä elimistööni ottamaan. Tökkikööt tyhmiä, imbecillit.
      Ja kuka sitte maksaa viulut, varmaan pitkän uuvuttavan oikeustaistelun jälkeen joku s...tanan Valtiokonttori alimman korvausluokan mukaan.
      Jee jee Kansanterveyslaitos pelastaa (vrt. Vartiotorni; Jeesus tulee huomenna).

• mutta jotta jos siulla on moiset taudit
        niin eihän se toisten vika oo...?

• Eugenics

www.youtube.com/watch?v=6WQtRI7A064&feature=related
      2:05 kohdasta eteenpäin Bill Gates mainitsee rokotukset väestönvähennyskeinona. Eikös niiden pitänyt parantaa terveyttä?

GlaxoSmithKlinella sattuu välillä vahinkoja muuallakin:
      www.buenosairesherald.com/article/88922/gsk-lab-fined-over-vaccine-tests-that-killed-14--babies
      Hupsista, joka tuhannes rokotettu siis kuoli. Vanhempia ei varmaan muutama peso kovinkaan lohduta.

Rokotusten toimivuudestakin voidaan olla montaa mieltä. Briteissä polioepidemian piikki osui vuoteen 1950 ja polioon sairastuneiden määrä ehti tippua 82% vuoteen 1956 mennessä jolloin poliorokotus oli kansan saatavilla. Vaikuttaa melko tehokkaalta rokotteelta - toimii vaikka sitä ei ottaisikaan.. Amish yhteisöissäkin pysytään terveinä vaikka he eivät ole koskaan rokotetta nähneetkään..

Kannattaa tutustua seuraavaan sivustoon:
      http://childhealthsafety.wordpress.com/graphs/

• Egyptissä käytiin koko perhe.
      Lapsilla kaikki mahdolliset rokotukset A,B ja AB malaria tehorokotuksia myöden.
      kaikki jäykkäkouristukset, poliot ja muut tavalliset.

Itsellä ei mitään.

Onneksi lapsilla oli koska sai sellaset taudit että oksat pois. Viikon oksensi putkeen ja lopuksi pelkkää verta oksennus ja uloste.

Kyllä nykyään reissataan euroopan maita ja muksut alkaa ettiin piilopaikkaa jos puhuu edes vähän kauemmaksi lähdöstä :D

Influessa rokotteita ei olla otettu eikä oteta.

• kjhkjhkj

En pelkää rokotetta, mutta piikkiä vähäsen. Lapsena on rokotettu ojelman mukaan ja jäykkäkouristuksen käyn uusimassa kymmenenvuoden välein. Sikainfluenssarokotteen kävin vuosi sitten ottamassa, enkä tullut siitä kipeäksi. Päätin kuitenkin että enää en ota rokotetta jota ei ole kunnolla testattu. Kausi-influenssa rokotetta en ole koskaan ottanut, kun en kuulu riskiryhmään. Jos kuuluisin niin varmasti ottaisin. Rokotteet on hyvä juttu, monta tautia on Suomesta hävitetty niiden avulla. Vielä kun keksisivät tuohon tavalliseen flunssaan jokun rokotteen...

• Hoitsut on ku ruusuja. Joka hoitsun taskussa piilee piikki pistävä.

• -;)

Toivottavasti ruiskussa on mieluummin vettä tai viinaa, kuin insuliinia :)

• piikkikammoinen

Pelkään ja aivan hirveesti. En pelkää niiden aineita vaan neulaa, vaikka se olisi kuinka ohut. Lapsena jouduin niin paljon piiketetyksi sairauden vuoksi, että siitä jäi elinikäinen neulakammo. Silloin joskus vuosikymmeniä takaperin annettiin polioko se oli, kun jaettiin sokeripalana rokotteet, sellaiset rokotteet kun saisi, niin ottaisin kaiken vaikka tuplana.

• Suolanpalarokote.

Joo oli. Siitä on tässäkin ketjussa vastauksia.

• HugaZaga

mitään en oo ottanu ,. vapaaehtoisesti, kaikki kokemani rokotuskidutukset ovat olleet pakollisia ,.

• oximent

Plasebovaikutuksesta voidaan käyttää toisenlaistakin nimitystä, vaikkapa itseparantaminen. Minä valitsen mieluummin plasebovaikutuksen, se on täysin ilmainen ja mitä miellyttävin tapaa elää, kun uskaltaa luottaa itseensä ja siihen, että elämä kantaa, ei tarvitse käyttää elintarvike-lääketeollisuuden "jalostamia", usein terveyttä tuhoavia tuotteita.

Toki olen saanut lapsena rokotteet ja aikuisenakin huolehdin esim. jäykkäkouristusroketteesta. Mutta näitä infulenssarokotteita ym. en ole koskaan tarvinnut, olen 64v täysin terve. En ole vuosiin sairastanut. ( viimeksi sikainfulenssa aikana olin töissä kaupunginsairaalan vuodeosastolla, en sairastunut, mutta söinkin ylimääräisen annoksen D-vitamiinia)

En syö pizzoja enkä muutakaan mättöä en eineksiä, ns. vähäkalorisia terveysvaikutteisia tuotteita tai ns. kolesterolia alentavia margariineja yms. Maitoa käytän vain kahvissa,tietysti "punaista" ja luomuna, homogenoimattomana jos löytyy. Maustamatonta jokurttia käytän jonkun verran.Viljassa olen lähes kokonaan siirtynyt alkuvehnään eli spelttiin, sitäkin vain 1-2x viikossa leipänä tai puurona. Hyvin harvoin syön muuta leipää,päälle kevytvoita ja toisinaan ripautan leikkeleen tai juuston asemasta viherjauhe-suolaseosta. Perunaa syön n. 1x/kk. Mantelit,pähkinät,siemenet ( ei maapähkinä) kuuluvat päivittäiseen ruokavaliooni, lisänä luomu hamppujauhe, luomu riisijauhe tms.

Yli 30 vuoteen en ole käyttänyt valkoista sokeria,ns.puhdistettua suolaa,raffinoituja öljyjä tai kuorittua viljaa.
      Tyttäreni (28v ei asu enää kotona) on ollut myös terve. Maitoa,perunaa, viljaa en antanut hänelle alle 2v. Ei ollut korvatulehduksia ym.

Käytän raakaruokosokeria ja luomusuolaa(vuorisuolaa,ruususuolaa tms). Niissä on valtavasti vitamiineja ja hivenaineita. Niistähän lääke-ja elintarviketeollisuuskin tekevät lisäravinteensa (kuten mangnesium,sinkki,rauta ym) .Voita, kylmäpuristettua luomu kookosöljyä ja kylmäpuristettuja öljyjä (paitsi rypsi) käytän päivittäin.
      Ulkolaisia hedelmiä en syö, omenat luomuna ja kotimaisia marjoja joka päivä 1/2 dl.
      Lisäravinteena käytän D-vitamiinia ( 50-100ug/vrk) ,kesällä pienempiä annoksia. Jos olen ollut auringossa vähintään 30 min ilman aurinkovoiteita, jätän sen väliin. Joksikin aikaa sillä 20-30 min auringosta saa 2500ug-5000ug!

Käytän E-epaa(valmistettu kylmäpuristettuna, en ale-kaupan tuotteita)
      Spirulinaa/chlorellaa, lisäksi B-vit ja C-vit. Pakurikääpäteetä juon päivittäin nyt kun sitä saa Suomestakin ( ei anoastaan lääketehtaat, jotka valmistavat siitä 48 eri lääkettä mm infulenssarokotetta).

Pakurikäävän ORAC-luku 52,452 on korkeampi kuin millään muulla tuntemallamme ravintoaineella on siis oikeaa superruokaa, niinkuin mustikkakin, jonka ORAC-luku on 2,400. Tämä luku ilmoittaa kuinka paljon tuote sisältää antioksidantteja.

Siispä myönteisiä ja parantavia ajatuksia, elämäniloa ja hyvää ravintoa.

googlettamalla löytyy paljon tietoa näistä ym.

Muistakaamme, kaikki on energiaa, me luomme joka hetki: ajatukset,sanat ja teot toteutuvat juuri niin kuin ajattelet, sanot tai teet huolimatta siitä tiedostatko sitä tai et. Kumman valitset myönteisen vai kielteisen, terveyden vai sairauden, hyvinvoinnin vai pahoinvoinnin,sinä päätät .

Väliäkö sillä, sanooko joku sitä plasebovaikutukseksi, uskomukseksi tai joksikin muuksi.

• colman

Taitaa tuo verottaja olla pahin rokottaja joka suhteessa. Varsinaisesti piikki lihassa

• annikoo..

Rokotteista on tullut paljon mielipiteitä.....ja onhan niitä puolesta ja vastaan......
      Ikävää oli tuo sikainfluenssa rokotuksen narkolepsia........eliniän sairaus ja oireet
      Kumpa sellaisilta vältyttäisiin tulevaisuudessa....

• rantojen mies.

mitään en oo ottanu....

• anna antti ahven.

ottaako edes onkeen :)

• Fjodor D.

Annan kyllä muille mutta itse en uusia rokotteita käytä. Aivan liian paljon riskejä vähäisen tutkimuksen ja hätäilyn takia. Lääketehtaat luovat uutisoinnilla hysteriaa saadakseen nopeasti voittoa niille riskittömällä tavalla. Rokotteen valmistajahan on kasvoton, rokotteen antaja sekä ottaja kantavat vastuun yksilönä lopun elämänsä. Henkisesti sekä fyysisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe