Hei olemme 32v ja 34 v. pariskunta ja taustalla selittämätön lapsettomuus. yritystä takana reilu 4v. a lasta ei ole kuulunut. Tikuttamalla on lh joka kerta löytynyt a verikokeet lh ja fsh on olleet aina ok. Olemme nyt hoidossa yksityisellä klinikalla ja ensimmäinen IUI Puregonlla ja pregnylillä on tehty. Tulos oli silloin nega ja toinen yritys nyt menossa. mieheni siitiöt on tutkittu ja a eivät ole olleet kovin hyvää luokkaa,kun norm. on ollut 1% nollaan ja siis vaihdelleet .Liikkuvuudessa ei ole ollut häikkää. Minulla on on hormoneilla kehitynyt vain 1 folli,onko normaalia ?? Onko meillä mitään mahdollisuuksia,vai olemmeko toivottomia. Vastauksia kaivaten.
Millaiset mahdollisudet
1
171
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi.
Mielestäni teillä on hyvästikin mahdollisuuksia, koska ikää ei ole tuota enempää ja olette nyt jo tässä vaiheessa menossa. IUI hoidoissa ei halutakaan, että kehittyy kovin monta follikkelia, yleensä 1-2 (max 3) on hyvä määrä. Siittiöiden rakenteen vaikutusta hedelmöittymiseen on hankala varmasti arvioida. On käyty paljon keskustelua siitä, että millä %-luvulla voi varmasti sanoa olevan vaikutusta siittiöiden hedelmöittämiskykyyn, onko raja 3 vai 4%....kukaan ei varmasti tiedä.
Inseminaatiota tehdään yleensä se 3-4 /pariskunta ja sitten siirrytään koeputkihedelmöityshoitoon (jos pari nii haluaa) ja ennuste raskaaksi tulemiseen on hyvä näillä tiedoilla.
Toivon teille onnea.
Riitta Väestöliitosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351