Mikä teillä auttaa paniikkikohtaukseen?
Minä olen yrittänyt pitää seinästä kiinni ja rauhoitella hengitystä..Aina sekään ei auta.. :(
Mikä auttaa paniikkiin?
7
479
Vastaukset
- Mies20
Jos hyperventiloit niin hengittele pussiin , älä yritä pidätellä / vastustella oireita vaan annat niiden tulla . Koita saada huomiosi / ajatuksesi johonkin muuhun (itellä aina tuppaa tuo keskittyminen mennä siihen sydämmen sykkeen tarkasteluun vaikka tiedän että se vaan pahentaa asiaa). Jos mahdollista pyydä kaveri kylään tai mene itse kaverille. Itselläni ainenkin kaverin / läheisen seura rauhoittaa. Älä myöskään kuvittele mitään pahoja asioita (esim . kuolemaa , sydänkohtausta , ilman loppumista yms) . Ja kaikkein tärkein , yritä tolkuttaa ittelles ettei oo mitään hätää. Toivottavasti saat / sait jonkin sortin apua näistä
- Valo
Kiitoksia paljon hyvistä neuvoista. Täytyy yrittää muistaa neuvosi. Tärkeitä asioita kirjoitit. Kohtaukset ei ole helppoja, mutta nyt voin koettaa muitakin keinoja.
- Valo
Valo kirjoitti:
Kiitoksia paljon hyvistä neuvoista. Täytyy yrittää muistaa neuvosi. Tärkeitä asioita kirjoitit. Kohtaukset ei ole helppoja, mutta nyt voin koettaa muitakin keinoja.
Nyt on paniikkikohtaus päällä... :( Tärisen, omat keinoni eivät auta...kokeilen antamiasi neuvoja...pussia... Ei ole hätää..ei ole hätää... Enempää en nyt pysty kirjoittamaan kun vapina ja hengitys pahat... :(
Valo kirjoitti:
Nyt on paniikkikohtaus päällä... :( Tärisen, omat keinoni eivät auta...kokeilen antamiasi neuvoja...pussia... Ei ole hätää..ei ole hätää... Enempää en nyt pysty kirjoittamaan kun vapina ja hengitys pahat... :(
Sama tunne täällä.
Tämä ahdistus/paniikki vie voimat ja kun yksin taistelee jatkuvasti. Ei lähellä sellaisia ihmisiä jotka ymmärtäis.
Pelottaa. Ahdistaa. Tekis mieli juosta pakoon. Kaikenlaisia tuntemuksia. Sydän menee miten sattuu. Taas vaikeinta aikaa. Odotan vain, että helpottaisi.
Nukkuminen vaikeaa.
Mistä saisin voimia tähän. Elämä on helvettiä. Tuntuu etten jaksa.
Kyllä se rauhallinen hengitys on kaiken a ja o. Itsellä ollut noin 40 v. PH on ollut välillä parempiakin aikoja ja lääkkeitä olen syönnyt noin 15 v. nyt kiinnitän huomion hengitykseen jo ennenkuin on kohtausta.
- mies20
Minullakin on välillä kohtauksia jotka ei mene ohi vaikka kuinka yrittäisin rauhoitella itseäni , yleensä joudun turvautumaan rauhottaviin. Pahin ongelma mulla on se kun alkaa pyöriä kaikki vakavat taudit mielessä heti kun oireet alkaa. Välillä olen taistellut kohtausten läpi ilman lääkkeitä, mutta Itellä kohtaukset kestää todella kauan =/ sen takia joudun usein turvautumaan lääkkeisiin. Mutta toivon teille parempaa onnea kun mulla. Mutta tuo poomun neuvo hengityksen tarkkailusta on hyvä , jos et muuten saa pidettyä itseäsi kasassa niin varmista ettet hyperventiloi , itellä yleensä karkaa mopo käsistä jos alan hyperventiloimaan. Muut oireet vaan pahenee jos hengittelee liian nopeaan MUTTA jos kumminkin hyperventiloit niin tuo pussi hengittely toimii oikeasti , silloin veren happi arvot eivät pääse nousemaan liian korkeaksi ja veren PH pysyy normaalina.
- Valo
Kiitoksia vastauksistanne.
Olette oikeassa. Paniikkikohtaus meni ohitse, kun hengittelin pussiin, jouduin ottamaan kyllä myös rauhoittavan lääkkeen. Tuntui aluksi pelottavalta kun pussiin piti hengittää..sydän hakkasi... Mutta se alkoi auttaa. Huono olo oli vielä pitkään.
Kiitoksia teille, että saa jakaa kokemuksia ja toivottavasti näistä olisi myös muille apua.
Voimia teille kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567237Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243401Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1551693Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3051631- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2481195- 811144