Oletteko törmänneet kuinka tiukkoihin kontrolleihin matkatavaroiden painon suhteen? finskillä aika kivasti väljää, ilmeisesti 8 20, mutta esim. Thomas cookilla yhteensä vain 20 kg, jos matkustaa Tjäreborgin matkalla! Olen ymmärtänyt, että sekä Finnmatkat että Tjäre käyttävät Thomas Cookia, mutta niillä on eri rajat matkatavarapainoille. Onko kenelläkään kokemuksia siitä, miten tarkkaan näitä painoja syynätään? Useinhan esim. turistibussissa opas kertoo, että on ollut aika tiukkaa, mutta kertaakaan emme ole joutuneet mihinkään punnitukseen. Monesti olemme ostaneet jo etukäteen ylimääräistä painoa, mutta harmillista kyllä se ei ole tullut täytetyksi, joten turhaa on ollut.
Kertokaa te, jos on ollut jotakin ongelmia tai jos on pitänyt maksaa jotakin ylimääräistä! Olisin kiitollinen vastauksista!
Matkatavarapainoista
11
384
Vastaukset
En ole koskaan joutunut maksamaan lisää matkatavaroista.
Suomen päässä on ollut joskus tiukkoja syynäyksiä. Kerran olin pakannut
repun täyteen, se oli tulossa matkustamoon. Virkailija olisi halunnut sen myös punnitukseen mutta alkoi tulla ruuhkaa joten pääsin kuin koira veräjästä.
Espanjan päässä eivät ole mulle ylimääräisistä mäkättäneet.
Joskus olen nähnyt että matkustajat ovat joutuneet siirtelemään tavaroita laukusta toiseen jos 32 kiloa on ylittynyt.
Yksin matkatessa tuo 20kg on joskus tiukkaa mutta nyt kan taas mennään kaksin vajaan viikon päästä, riittää TUI:n rajat.- mj
Eikös se ole nykyään 23 kg mitä saa painaa yhden henkilön laukku?
- Lakoala
Mitä ihmettä te matkalaukkuun oikein pakkaatte kun on pelko ylipainosta? Eihän 1-3 viikon lomalle tarvitse pakata koko omaisuutta vaan hyvinkin vähällä pärjää. Mulla ei ole koskaan laukku tai käsimatkatavara painanut lähellekään liikaa vaikka matkustan paljon ja tuliaisiakin tulee reippaasti osteltua. Mitä te raahaatte mukananne? Tiiliskiviä?
- Sotavento (ei kirj.)
Olet ihan oikeilla jäljillä. Mielestäni Finskin 23 8 on varsin riittävä taso. Thomas Cookin yhteislimitti 20 kg on alimitoitettu ja TC on erittäin tarkka painorajojen osalta, penaltia tulee pienestäkin ylityksestä. Toki lisäpainoa voi ostaa etukäteen. Finski on varsinkin pidempään lomailevien ja talviasukkaiden suhteen hyvin joustava. Tähän mennessä käsimatkatavaroita Finskillä ei ole punnittu koskaan, Thomas Cookilla aina.
- Painaa
Thomas Cookilla ei punnittu käsimatkatavaroita menomatkalla, tulomatkalla punnittiin nekin. Painoraja 20kg per henkilö ja tuo 20kg sisältää jo 5kg käsimatkatavaroita.
Viereisellä tiskillä keskusteltiin 8kg ylipainosta.
Kenttänä oli Las Palmas.- Janette6
Ihan samoin oli Teneriffalla Thomas Cookin paluulennolla joulukuussa. Pieni käsilaukkukin piti laittaa punnittavaksi muiden tavaroiden kanssa. Ostin jo lisäpainoa seuraavalle reissulle, ettei tavi keskustella. Ja laukkuvaaka mukaan, ettei tarvitse arvailla.
- Lanza-amiga
Palasin Lanzarotelta 2 viikkoa sitten, oli Aurinkomatkoilta pelkät lennot.
Maksimipainot nykyisin 10 kg käsimatkatavarat ja ruumalaukku 23 kg.
Tiesin, että ylipainoa on ja punnitsin laukut tyhjässä lähtöselvitystiskissä. Käsimatkatavarat oli ok 10,5 kg, mutta ruumalaukku painoi 29 kg. Menin
jonoon ja vuoroni tultua virkailija totesi, että ylipainoa on aika reilusti.
Selitin hänelle, että olen ollut siellä pari kuukautta ja siksi tavaraa on paljon.
Sain puolet ylipainosta anteeksi, eli jouduin maksamaan 30e.
Olin jo aikaisemmin harkinnut lisälaukun ostoa, kun tuli shoppailtua aika reippaasti, mutta sitten jätin taas osan tavaroistani sinne tytön kaappiin odottamaan seuraavaa kertaa.
Lisälaukustahan veloitus on 40 e ja maksimipaino sille tuo sama 23 kg.
Kerran vuosia sitten oli paluulennolla ylipainoa reippaasti ruumalaukussa ja silloin virkailija punnitsi myös käsimatkatavarat, ylikiloja näistä kertyi 8 kg, eikä silloin tullut mitään helpotusta, vaan oli maksettava 80e.
Parin kilon ylipainosta ei ole koskaan sanottu mitään kummassakaan päässä.- painavaa vai ei
AM:llä onkin parhaimmat rajat,mutta tämä tjäreborgin 20kg mihin sisältyy käsimatkatavarat ei paljon naurata,mekin olemme menossa 3 viikoksi.
Lentomme on iberwordilla,joten en tiedä miten tarkkoja siellä ollaan,kyllä mennessä vielä pärjätään,mutta sen paluun kanssa on ehkä eri juttu.
Onko tietoa iberworldin maakuntalentojen punnituksista?
Finnairin lomalennoilla käsimatkatavaroiden paino saa olle 8 kiloa ja ruumaan saa laittaa 23 kiloa.
Palasin juuri viikon matkalta. Minulla oli matkatavaraa 8 18 kiloa. Mukanani olleista kirjoista luin puolet. Vaatteista jäi puolet käyttämättä vaikka en pessyt vaatteita... pesuainekin oli siis turhaa matkassa... ei kyllä painanut paljoa. Mukanani olleesta kahvipaketista keitin kaksi kertaa kahvia. Navigaattoria ja läppäriä en käyttänyt kuten en myöskään iPodia. Päivällä käytin sandaaleja ja illalla kevyitä kävelykenkiä. Tukevat kävelykengät olivat turhaa matkassa. Nahkatakinkin otin turhaan mukaan kun pelkäsin tarvitsevani sitä iltaisin... en tarvinnut.
Taidan seuraavalla kerralla kokeilla josko 8 kilon käsimatkatavarat riittäisivät. Ei tarvitsisi jonottaa matkatavarahihnalla.- VillaMandi
Jonkin verran on tullut matkustettua mm. Finnairilla ja Thomas Cookilla. Tuo Thomas Cookin yhteispainorajoitus 20 kg tuntuu aika pieneltä, kun isohko, kovakantinen matkalaukkukin painaa jo vajaat 3 kiloa (pehmeäkuorinen, vähän pienempi painaa tosin vain puolta kiloa vähemmän). Ensimmäisen kerran käsimatkatavarat punnittiin kuitenkin vasta viime marraskuussa paluulennolla Teneriffalta. Onneksi kilot mahtuivat tuon 20:n sisään. Kummasti sitä vain painoa tavaroille tulee, vaikka yrittää kuinka minimaalisesti ottaa vaatteita, kenkiä tms. mukaan. Pesuaineetkin on aina jossain minipakkauksissa.
- jaaaaaaaaaaaaaaaanaa
Kyllä mennessä 23 kg riittää, vaikka mukana on oltava monenlaista vaatetta, koska säätkin tähän vuodenaikaan ovat vaihtelevia ja itsekin olen tosi helposti paleleva, mutta palatessa voikin olla eri juttu, jos ja kun löytää kivaa ostettavaa. Jo muutama viinipullo ruumalaukussa painaa. Eikä kentältä saa kaikkia hyviä merkkejä ollenkaan. Espanja on sentään viinimaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164